Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Biodiesel, intre vis si realitate?

kornel
post 5 Nov 2005, 08:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 27 October 05




salutare,
am dat un search pe forum si nu prea am gasit discutii despre aceasta problema.
dupa cum stiti din 2007 si motorina romaneasca trebe sa intruneasca niste standarde din UE si anume sa contina x% motorina ecologica (obtinuta din grau, porumb, mazare si alte chestii de genul asta). in vara asta, cand am fost prin Italia, am vazut pompe speciale la statiile peco pe care scrie "biodiesel' si chiar supermasini (mertane, bmw-uri) care alimentau de la aceste pompe. din cate am obs. eu, acest tip de combustibil era mult mai ieftin decat motorina clasica (cu aprox 20 eurocenti).
una peste alta eu as folosi acest tip de combustibil, nu in primul rand prin faptul ca este mai ieftin, ci mai mult pentru o chestie la care tin mult si anume protectia mediului (sunt verde).
intrebarea mea este daca a folosit cineva aceasta motorina si cum se comporta pe dci-urile noaste?
multam fain!

Edit: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=72958 http://www.reno.ro/index.php?showtopic=61951 http://www.reno.ro/index.php?showtopic=22023


--------------------
megane 2 sedan 2005 expresion
Megane II Confort Expresion, 1,5 dci, 100cp, climatronic, gri platine, D69, noiembrie 2005, 22.000km la 15.05.2006
SMART MCC, 599cmc, 50cp, 2 locuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 6 Nov 2005, 22:15
Post #2


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




hmm.. un subiect foarte interesant
chiar.. ca un necunoscator (ce sunt) .. intreb si eu.. n-o dauna cu nimic motorului ?


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zah
post 6 Nov 2005, 23:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 16 October 05




Vazusem si eu un reportaj mai demult cu un neamt care facea motorina din pisici moarte:)).. pe bune . N-ar trebui sa dauneze din moment ce exista oficial pe piata. Parerea mea ca biodiselul din occident dauneaza oricum mai putin decat diselul nostru care la -3 grade face cuburi de gheata de "pur" ce e...


--------------------
Renault Megane 2000 1.6 16v
M2.2 Coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 7 Nov 2005, 09:19
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Nu dauneaza cu nimic mototului din cate stiu eu. A fost si la Gumball 3000 de anul asta un Range Rover care "era pe biodiesel". Oricum, daca aflu ceva, va tin la curent.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 7 Nov 2005, 15:58
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Apropo de biodiesel in Romania


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 7 Nov 2005, 16:14
Post #6


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Un motor diesel normal nu poate sa functioneze pe biodiesel pur,trebuiesc facute cateva modificari care ar costa undeva la 1500euro.Eu lucrez la o firma curier expres si la noi vin doua camionete din Germania care merg pe biodiesel.Gazul de esapament are un miros interesant si foarte pronuntat a barbecue.
___________
1.9dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 8 Nov 2005, 17:24
Post #7


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




Dom'le, io nu stiu ce numiti voi biodiesel, insa eu la masina anterioara puteam alimenta si diesel, si biodiesel (asa scria in cartea tehnica) fara nici o modificare, iar masina era fabricatie '98.

In tarile vestice am vazut biodiesel din '98 si de atunci era mai ieftina (cu cativa centi) datorita accizelor reduse, etc.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 8 Nov 2005, 21:02
Post #8


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Vorbeam de uleiul extras din rapitza si din alte soiuri de plante.Cred ca vorbim despre chestii diferite pentru ca asta abia a aparut si intra in categoria,energii alternative si motorul necesita niste modificari iar emisiile sunt de categoria euro 10.
__________
1.9 dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 8 Nov 2005, 21:26
Post #9


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




cu ce alimenteaza baietii care vin din germania atunci cand sunt in Romania?


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 9 Nov 2005, 08:21
Post #10


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Nu vin in Romania,vin in Belgia smile.gif Cred ca un plin le ajunge de la Karlsruhe pana la Brussel si inapoi.
___________
1.9 dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 9 Nov 2005, 09:01
Post #11


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




am vazut tot pe la Tv, ca-n Germania faceau unii motorina din ovaz si orz. fara misto. erau doar cateva statii unde puteai alimenta cu asa ceva. si aia care alimentau erau foarte multumiti.

faza cu motorina din pisici moarte tongue.gif nu cred c-o sa fie viabila.cate pisici tre sa matrasesti ca sa faci un litru de motorina? or sa sara aia cu drepturile animalelor...si apoi mie-mi plac pisicile. dar daca oi ramane frodata in pana de combustibil si am fro pisica la indemna...in rezervor cu ea laugh.gif


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 15 Nov 2005, 15:54
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Se pare ca e pe bune :Batalia rapitei - Motorina ecologica
http://www.jurnalul.ro/articol_40543/batal..._ecologica.html


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 24 Nov 2005, 10:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




La Sibiu se pregateste construirea unei noi fabrici de biodiesel

http://www.romanialibera.ro/editie/index.p...z24112005&idx=9


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 24 Nov 2005, 10:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




tot ce pot sa spun e ca "va mirosi a peste" treaba asta. biggrin.gif Oricum, nu conteaza a ce miroase. smile.gif
Ca o paranteza, s-a facut un combustibil alternativ pentru avioane din soia (experimental inca), care sa permita functionarea fara modificari a motorului. Mi se pare oricum, ca e vorba de moroarele cu elice, care cred ca sunt tot cam ca cele de masina la baza (asta daca nu ma insel).
Pe viitor - rapita vs. soia biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 24 Nov 2005, 11:02
Post #15


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




Da, motoarele sunt aceleasi. Benzina de avion (atentie, benzina, nu cherosenul) se poate folosi la motoare otto de pe autoturisme, fara modificari.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kornel
post 2 Jan 2006, 09:48
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 27 October 05




am citit intr-o revista (CAPITAL) ca pragul de rentabilitate pentru romania producerea si comercializarea de biodiesel este pe undeva pe la 70 $ ohmy.gif barilul de petrol, Aceasta fiind explicabil prin rentabilitatea culturilor de soia grau, porumb si alte alea din care se face combustibilul.
facem un calcul luind in calcul urmatoarele:

-pret baril ~61$/baril
-pret motorina romania 32.700 ROL

-pret baril 70$/baril
-pret motorina ~ 37.500 ROL

Toate astea inseamna o crestere de ~13% a preturilor la carburanti

In conditiile date cat va fi pretul la biodiesel?
Sau sa lasam companiiile si specialistii sa ne spuna?


--------------------
megane 2 sedan 2005 expresion
Megane II Confort Expresion, 1,5 dci, 100cp, climatronic, gri platine, D69, noiembrie 2005, 22.000km la 15.05.2006
SMART MCC, 599cmc, 50cp, 2 locuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 2 Feb 2006, 17:31
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Am studiat destul de mult ideea de biodiesel. Ca o paranteza pentru cei sceptici primul motor diesel functiona cu praf de carbune dupa care Rudolf Diesel a folosit ulei de arahide. Cel mai folosit ulei din care se face biodiesel este uleiul de rapita dar se poate folosi orice ulei din plante. Singurul proces prin care trebuie trecut uleiul este cel de decantare a parafinei. Cu cit reusesti sa scoti mai multa parafina din el cu atit mai bine. Problema cea mai mare apare la motoarele ca ale noaste de megane II care merg la presiuni de peste 1400 de bari. La acest gen de motoare concentratia de parafina trebuie sa fie minima. La motoarele diesel mai vechi, cele care merg la 200-400 de bari poti aproape sa folosesti uleiul direct. Metoda prin care se poate scoate parafina din ulei este destul de simpla , se amesteca uleiul cu soda caustica se mixeaza foarte bine si se lasa la decantat. Pe fundul recipientului se va depune parafina.
Oficial renault nu accepta mai mult de 5% biodiesel in motorina dar cred ca este un procent pe considerente econimice deoarece biodieselul nu este accizat ca si motirina din produse petroliere.
Pentru cei interesati aici aveti un link unde va invata sa faceti biodiesel.
http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html
va sfatuiesc sa il testati pe motoare vechi (aro, tractor etc)


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 4 Feb 2006, 00:18
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Eu pot doar sa va informez ca in Bihor se fac pregatiri pentru o uriasa cultura de soia tot in acest scop.... e vorba de un proiect de cercetare (ce este - ca acte - in faza de finalizare) intre Universitatea din Oradea, prin Facultatea de Protectia Mediului si Universitatea "Ovidius" din Constanta.... totul coordonat din exterior, insa.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 6 Feb 2006, 11:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




o intrebare off-topic:
Sti cumva de la cine provine soia respectiva ? smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 22 Apr 2006, 11:03
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Fabrica care se face e facuta de spanioli si vor sa acopere 60% din necesarul de motorina pt agricultura din romania. Pretul la poarta fabrici va fi de aprox 12000 lei / litru


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipm
post 22 Apr 2006, 12:43
Post #21


"Clionian"


Group: Members
Posts: 174
Joined: 5 April 06
From: din 'Sighiu'






--------------------
Renault Clio III 1.2 16V 2006 Dynamic
nume de alint 'Teo'
http://www.cmuntean.ro/site
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dann3
post 24 Sep 2006, 15:32
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 24 November 05




am aflat ca au aparut statii de alimentare cu bio-diesel in Baia Mare si in jud Suceava,

si sint destui care isi fac plinul ,,,,de la jeep-uri la camioane si tractoare ...

sper ca in curind sa avem si in Bucuresti asa ceva si pretul din cite am inteles este de 25.000 lei pe L deci ar fi o economie la buzunar ...

intrebare ?...exista vreun posesor de renault megan tdi...sau dci care a folosit acest combustibil ? biggrin.gif....




This post has been edited by dann3: 24 Sep 2006, 15:35


--------------------
renault scenic 1999
scenik
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sexyrat
post 24 Sep 2006, 15:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 2 December 05
From: Oradea/Timisoara




Am vazut un reportaj pe discovery, ca sa poti pune bio-diesel trebuie sa pui un kit la motor pentru ca altfel se arde ceva pe acolo. Kitul costa cam 250 de euro, dar inca nu am auzit pe la noi asa ceva.


--------------------
Renault/Ford Laguna/Focus - bh-77-avm 2002/2008
Reparatii mecanice auto, schimb rulmenti cutie de viteze pk6 la cele mai bune preturi in zona Timisoara.Piese auto Diagnoza auto 30 lei.Tel 0744793205
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 24 Sep 2006, 15:43
Post #24


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




dann3, citeste mai sus si mai vezi la sectiunea stiri: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=22023. Cauta inainte de a deschide un topic nou, te rog.

Iti ramane valabila doar intrebarea, daca si-a facut cineva modificari ca sa poata folosi biodiesel (nu conteaza ca e laguna, megane, kangoo, master sau altceva - motor renault sa fie).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 24 Sep 2006, 16:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Am vazut si eu ta tv la noi treaba cu biodiesel,il folosea un patron care avea o firma de costructii avea omul masini mari,buldozer,excavator si isi cumparase o statie de producerea a motorinei biodiesel cu 6-7000 euro si isi facea singur motorina din ulei de rapita... ce mai gasea si el la fabrica.Eu cred ca chestia asta e ok si e valabina daca este folosita pe masini mari care consuma foarte mult si faca drumuri lungi si multe,au motoare foarte mari si nu sunt asa pretentioase ca si masinile noastre,eu sincer deci zice toata lumea ca e ok u as recomanda pentru masinile noastre


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meganer
post 24 Sep 2006, 20:38
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




Chestia nu e chiar ok (reduce performantele masinii, creste consumul), e impusa de necesitati de mediu si costa mai mult, dar e subventionata de stat (scutita de acciza). Vestea buna e ca se foloseste doar in proportie de 5,75% amestec in motorina, o vom avea probabil toti in rezervoare incepand de la 1 ian (daca se importa, deocamdata nu stiu nici un distribuitor de carburanti sa foloseasca). De asemenea exista un standard EN14214 care stabileste calitatea biodieselului, altul care stabileste calitatea motorinei EN590. Amestecurile corecte (a se citi legale) respecta in primul rand EN590 pentru a nu avea probleme cu constructorii de motoare si mediul si apoi EN 14214 pentru limitarea celorlalti compusi chimici. Folosirea uleiului, biodieselului pur, sau mai stiu eu ce alte formule or fi bune in agricultura si la motoare special proiectate pentru asa ceva. La fel si biodieselul care nu respecta EN14214.
In esenta biodieselul nu e un mare avantaj:
1. ce suprafete agricole ne trebuie ca sa ardem numai biodiesel? Deja sunt probleme cu materia prima - trebuie rapita cel putin 80%. Sunt voci care cer modificarea EN prin marirea limitelor FFA - Free Fatty Acids - si iodine value pentru a putea folosi alte uleiuri.
2. Suprafetele respective ar putea fi folosite pentru alimente.
3. E mai scump decat motorina chiar si la 100$ barilul. subventie=tot noi platim, dar pe alta parte.
4. Reducem noxele cunoscute, dar emitem alti compusi nocivi.

Benzinarii, nu va grabiti sa radeti de noi, se aplica si la voi cu bioetanolul - 15% in benzina la ora actuala. Performante reduse, consum mai mare.


--------------------
renault megane 2005 estate
Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 24 Sep 2006, 21:47
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Nus eu imi fac rezerve de acuma tongue.gif nu vreau sa bag rahaturile alea in rezervor,sa bage cine vreau eu nu indiferent cat de ieftina o fi,poate sa fie si 1 RON\L ca tot nu iau mad.gif


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin.popescu
post 25 Sep 2006, 08:06
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 21 August 06




Usurel cu bio-diesel! Cunosc personal producatorul de la Baia Mare si mi s-a spus foarte clar: NU ESTE RECOMANDAT AUTOTURISMELOR. Nu are calitatile necesare functionarii normale a unui motor diesel la performantele pe care le are un autoturism. Se recomanda la camioane, tractoare etc


--------------------
Renault Megane Sedan - B 83 HEZ 2008,1.5dCI,105CP, Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rttt_gia
post 25 Sep 2006, 14:33
Post #29


ExRenoAR


Group: Members
Posts: 488
Joined: 21 February 05
From: Bucuresti




Si trebuie sa se foloseasca ceva de genul: "lichid care contine 32,5% solutie de uree în apa, este injectat în catalizatorul încorporat, transformând oxizii de azot care creeaza atâtea probleme în inofensivele substante azot si apa. Acest lichid este considerat lipsit de toxicitate si usor de manevrat din punct de vedere chimic. " Asta se pune intr-un rezervor separat...


--------------------
Kia Cee'd 1.6 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meganer
post 25 Sep 2006, 16:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




@valentin.popescu: poate ceea ce produce Dl de la Baia Mare nu e indicat autoturismelor. In UE se comercializeaza din 2004 biodiesel cf EN14214 in amestec de pana la 5% (cum de altfel admite si manualul reno).
@rttt_gia: confunzi cu alt tip de combustibil alternativ.

This post has been edited by Meganer: 26 Sep 2006, 12:04


--------------------
renault megane 2005 estate
Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 22:33
Dacia