Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frana motor, cum se foloseste

danielh
post 9 Sep 2005, 15:17
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 28 June 04
From: Bucuresti




In urma unui drum la munte weekendul trecut am inceput sa ma indoiesc ca stiu ce este frana de motor sau ca o folosesc corect.

Prin frana de motor inteleg reducerea vitezei de deplasare prin comutarea intr-o viteza inferioara, fara a accelera. La Matizul se intampla exact asta. Daca la 50 km/h schimb din treapta a treia in a doua, cand ridic piciorul de ambreiaj, fara a accelera, viteza se reduce destul de rapid pana pe la 25 km/h.

Aceeasi manevra la Megane nu produce aproape nici o reducere a vitezei ci doar cresterea turatiei motorului.

Am inceput sa-mi pun problema asta coborand niste serpentine. In treapta 2 viteza era limitata la un moment dat, dar motorul merge foarte turat. In treapta 3 trebuia sa franez foarte des pentru ca viteza crestea din inertie.

Unde este greseala si cum se coboara o panta fara a frana in permanenta?


--------------------
Megane Sedan 1.6 16V Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hora_ce
post 9 Sep 2005, 15:32
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 25 May 04
From: Cluj-Napoca




Si eu sunt curios sa aflu amanunte...

Eu am 1.5dci-ul de 80 de cai. La fel am observat ca frana de motor nu e chiar asa de eficienta pe pante mai mari...

La mine, in viteza a III sta undeva la 60-70km la ora...
Ma gandesc ca daca cobori pante mari ... poti sa incerci cu a II... daca nu chiar cu a I.


--------------------
Volkswagen Passat, B6, SL, 2.0tdi 140CP, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moromete
post 9 Sep 2005, 16:13
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 8 September 05




Frana de motor actioneaza in doua feluri: o data ezact asa cum ai descris tu prin schimbarea intr-o treapta inferioara de viteza si apoi prin taierea gazelor(nu mai accelerezi).De obicei o panta(serpentina) se coboara cu aceeasi viteza cu care ai urca-o.Daca este accentuata atunci intr-adevar motorul ridica putin glasul ii mai tai putin avantul cu frana de serviciu...


--------------------
Cleeeo symbol, dec.2004 1.4,16v 101CP full (jenti tabla)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 9 Sep 2005, 16:53
Post #4


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Greseala e ca faci comparatie intre matiz si megane. Si ca te sperii de turatiile mari. Ai trecut de 6000 de ture? N-ai trecut. Mai mult de 5000 n-ai cum sa treci. Media e cam 3500-4000 la o panta mai pronuntata.
In rest nu faci nici o greseala. Retrogradezi pana in treapta la care ai o frana de motor eficienta. Regula din batrani spune sa cobori cu treapta de viteza cu care urci in mers vioi (sau ai face o depasire lejera).
Nu compara motorul matizului cu cel de pe magane. Diferenta e ca, la megane, ai admisie variabila si norme de poluare, asa ca frana de motor nu mai e chiar asa de puternica pe cat ar fi putut sa fie. Pe de o parte. Pe de alta parte, cu cat cilindreea e mai mare, cu atat ai o senzatie mai pronuntata ca nu ai frana de motor. Mai fa acum o tura cu o dacie, cielo sau cu o alta masina cu motor de 1.2 - 1.5 l si fa comparatie.
Iti dau exemplul personal. Daca nu ma grabesc sau vreau sa merg la pas si am drumul aproximativ liber, pe ruta Busteni - Comarnic nu pun piciorul pe frana decat de 4 ori: la intrarea si iesirea din Sinaia (pt. ca trebuie sa cedez trecerea - o iau pe varianta), inainte de curba la stanga din dreptul Muzeului Cinegetic la Posada si inainte de curba la stanga cu parapet inalt din beton la intrarea in Comarnic (care e si penultima). Eu fac drumul asta foarte frecvent, cred ca l-am facut de cel putin 500 de ori, asa ca stiu fiecare crapatura din asfalt. In rest, tot traseul se poate face numai din acceleratie si frana de motor. Media consumului de benzina pe traseul asta: cam 2.5 - 3 l/100km. Pacat ca nu pot scoate consumul asta si parcurgand traseul vice-versa tongue.gif


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 9 Sep 2005, 18:15
Post #5


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Nici nu ai cum sa-l obtii deoarece cobori si esti cu fata la vale. Incearca sa urci tot cu fata la vale, bagi in "reverse" si-i dai talpa.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 9 Sep 2005, 23:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




cum si cand folositi frana de motor?

am prieteni care erau foarte mirati cand le-am zis ca in Bucuresti folosesc frana de motor chiar si atunci cand nu sunt in panta.

mai exact sunt situatii destul de dese cand dc faci frana de motor in viteza a 2-a din timp la stop nu mai trebuie sa scoti din viteza sa franezi si apoi imediat sa pleci din nou (din pacate se mai baga cate unul in fata ta mad.gif )

la fel dc prinzi o coloana de masini care ruleaza cu viteza un pic mai mica

si multe alte cazuri cand e utila in afara de cazurile bine cunoscute ...

This post has been edited by dmc: 9 Sep 2005, 23:04


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 10 Sep 2005, 08:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




E normal cand bagi intr-o viteza inferioara sa creasca turatia motorului,nu va mai creste viteza in inertie la vale,datorita faptului ca acum ai cuplul maxim sau poate mai bun decat la o viteza mai mare.Dieselurile au cuplu mai bun decat cele pe benzina,e deajuns uneori,dar la vitezele din Bucuresti(viteza a II-a si a III-a),sa ridici numai piciorul de pe acceleratie si sa simti cum se infraneaza masina din cauza cuplului mare.Daca pastrezi o distanta moderata fata de cel din fata si nu mergi in fundul lui,poti reduce semnificativ numarul franarilor (inutile)....


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu
post 10 Sep 2005, 20:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 June 05




mai conteaza si gabaritul, viteza de intrare, rezistenta masinii la inaintare si cat de buni suntrulmentii, ceea ce in cazul daewoo e teroare


--------------------
Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege
Peugot 207
1.6 hdi 90cp, Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 12 Sep 2005, 13:55
Post #9


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




@danielh: frana de motor cu matizul? shi inca eficienta?? laugh.gif
pai motorashul asta este dat peste cap de inertia mashinii, nu are forta sa'i tzina piept..

@eddie33: blink.gif
tu shtii ce vorbeshti?? cu cuplul ala & so on?
o mashina diesel are frana de motor mai puternica fiindca are compresia aproape dubla!! prin urmare, motorul opune o forta aproape de doo ori mai mare cand e in frana de motor..
deci nu cuplul motor (care e dezvoltat numai in tractiune, btw) e responsabil..

dadu: "..cat de buni sunt rulmentii, ceea ce in cazul daewoo e teroare "

pe buneeeeeeeeee???? ai prestat pe vreun daewoo?? ei bine, pe nenorocirea asta de matiz daca o scoti la punctul mort merge din inertie pana ma plictisesc.. de cielo'ul pe care l'am condus la vechiul job ce sa mai zic? masa mai mare, inertie mai mare, se rostogolea 1km..
daca te refereai la rezistenta in timp a rulmentilor de pe woo nici aici n'ai nimerit'o: cieloul acela de care zic avea 120k km shi doar un pivot schimbat..
sa nu se creada ca sunt fan al woo sau asha, insa ma dispera afirmatziile scoase gratuit. restul postului e foarte corect, dealtfel.


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 12 Sep 2005, 17:19
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




@strumfuadi,poate tu nu m-ai inteles corect,dar cine vrea sa inteleaga ideea,o intelege.....eu spre deosebire de tine am 2 masini si ambele diesel,deci stiu ce spun.


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 12 Sep 2005, 17:42
Post #11


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




nu nu shtii.
dieselul are cuplu mare, ok, dar asta la accelerare.
la decelerare, compresia dubla fata de benzinare este cea care se opune shi care creeaza frana de motor shi nu cuplul.. wink.gif


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu
post 12 Sep 2005, 20:44
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 June 05




e foarte posibil sa si exagerez mai ales ca am avut probleme mari si repetate cu rulmentii de la cielo


--------------------
Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege
Peugot 207
1.6 hdi 90cp, Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladK2K
post 12 Sep 2005, 21:46
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 30 August 05
From: Bucuresti




Despre Frana de motor: Intr-adevar, aia este frana de motor. Acum o chestie interesanta. Ca si la deplasarea normala, frana de motor e o forta care se opune greutatii masinii. Cu cat masina e mai incarcata/mai grea, cu atat forta trebuie sa fie mai mare (motorul mai puternic). De exemplu: eu singur cobor panta aia de langa Sincai (Tineretului) si bag a doua ca sa franez inainte de stop. Eu cu toata familia + bagaje si catel cobor pe transfagarasan (care nu are inclinatii asa mari ca panta aia) si intr-a doua urla motorul de nebun, si trebuia sa o ajut si cu frana de picior (de serviciu?) - ideea e ca, intr-adevar, de urcat am urcat cu a doua turat si a treia subturat (nu putea sa traga masina)

Despre Cuplu: Intr-adevar, cuplul motor este doar ce ajuta la deplasare. Dar cuplul in general este o masura data de Forta * bratul aplicat (aplicata la parghii) El se poate si opune miscarii. Acum la ce va referiti voi prin compresie, nu stiu, eu ma gandesc doar la termenul general (proprietate de a reduce un volum)

Despre Rulmenti: Eu am un Cielo si recunosc ca anul asta, in primavara, mi s-a stricat un rulment (fata stanga). Altfel, nu am avut probleme cu ei


--------------------
Hyundai Tucson 2017 LP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 13 Sep 2005, 10:03
Post #14


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




cand se foloseste frana de motor si treci din a 4-a in a 3-a de exemplu...creste turatia. corect??? nu creste si consumul? ca doar se tureaza motorul mai mult.
cum e mai bine ptr consum: frana normala sau de motor?


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 13 Sep 2005, 10:06
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




In frana de motor se taie alimentarea cu combustibil, asa ca e cea mai economica.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 13 Sep 2005, 10:14
Post #16


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




corect, in frana de motor ai consum 0. d'aia a shi scos cipman 3% media de la bushteni la comarnic.. wink.gif


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 13 Sep 2005, 10:33
Post #17


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




Frana de motor se manifesta din momentul in care nu mai este apasata pedala de acceleratie, motorul nu mai este alimentat cu combustibil, iar deplasarea se face din inertie, cu efectul de franare dat de compresia din cilindri, frecarea cu aerul si cu suprafata de contact - asfaltul (sau gropile din asfalt, dupa caz!).
Schimbarea treptei de viteza in jos determina o franare suplimentara, mult mai avantajoasa decat frana de serviciu, in cazul unei deplasari dupa toate regulile conduitei preventive.
Utilizarea excesiva a franei de serviciu reprezinta, in esenta, transformarea combustibilului in caldura, prin frecarea placutelor de frana cu discurile, caldura disipata in aer. Pe scurt, se arde benzina/motorina pentru a fi transformata in caldura la roti, nu pentru deplasare, lucru total inutil.
Asa ca folositi acceleratia cu moderatie, pentru a evita pierderile inutile de energie, folosind cat mai mult frana de motor. In plus, obisnuinta de a o folosi este foarte utila iarna, pe zapada/gheata, atunci cand o simpla "mangaiere" a pedalei de frana poate insemna un incident rutier neplacut.


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP 2005 -
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 13 Sep 2005, 10:45
Post #18


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




deci frana de motor are numai avantaje. belea biggrin.gif .
dar dezavantaje n-are deloc ohmy.gif . nu dauneaza cu nimic pe la motor???


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 13 Sep 2005, 10:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




eu unul sunt absolut de acord, dar ce te faci cu bruscarea masinii?

e neplacut cand retrogradez viteza si intru in frana de motor si se simte acea frana extrem de puternica fata de mersul normal al masinii. Nu ma refer la faptul ca e posibil sa fortez componentele masinii ci la faptul ca ii deranjeaza pe toti pasagerii acea franare. Si oricat as tine-o din ambreiaj tot se simte si inca destul de puternic mai ales la diesel. La benzinare nu e asa puternica. Daca fac 3-4 din astea ma injura toti aia din masina smile.gif


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 13 Sep 2005, 10:53
Post #20


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(cristib @ Sep 13 2005, 10:45 AM)
deci frana de motor are numai avantaje. belea biggrin.gif .
dar dezavantaje n-are deloc ohmy.gif . nu dauneaza cu nimic pe la motor???

Singurul dezavantaj ar fi sa incerci pe autostrada la 160 km/h sa retrogradezi direct intr-a doua. Altfel frana de motor, folosita cu cap si cu moderatie, este o tehnica de baza pentru orice sofer.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladK2K
post 14 Sep 2005, 06:36
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 30 August 05
From: Bucuresti




O sa-mi torn cenusa in cap!
Aveti dreptate cu compresia (aerului in cilindrii motorului). Eu ma gandeam ca motorul, pentru ca nu mai este alimentat cu benzina (decat pentru ralanti), franeaza masina. Si sa stiti ca si eu, la inceput, ma gandeam ca consumul este mai mare (asta credeam cand nu aveam carnet). De fapt, consumul nu e dat de turatia motorului, ci de cat de apasata e pedala de acceleratie. Sa vedeti cat consuma masina cand e subturata si apesi acceleratia la fund.

Ma gandesc ca, pentru a folosi mai lin frana de motor, s-ar putea tura motorul inainte de cuplarea ambreiajului. Asta inseamna ceva consum, plus o perioada mai mare cand nu e cuplata cutia de viteze (si daca esti la vale, e mai nasol). Acum depinde de talentul fiecaruia


--------------------
Hyundai Tucson 2017 LP+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 14 Sep 2005, 10:23
Post #22


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




nu, doar dai drumul cu responsabilitate la ambreiaj, nu tzaraneshte..
in felul asta turatzia motorului se va ridica gradual, nu brusc cu zmucituri..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 22 Apr 2006, 12:44
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Zicea cineva ca foloseste frina de motor si in oras. De cind mi-am luat meganu o folosesc si eu mai des (ca la dacie imi era frica sa nu imi zboare ceva prin capota) si am reusit sa reduc consumu in oras de la 7 la 6%. Zicea odata cineva ca orice apasare pe pedala de frina e combustibil aruncat pe geam, daca o privim din perspectiva frinei de motor are si mai multa dreptate. Acum asta nu inseamna ca daca iti sare un nebun in fata sa nu frinezi smile.gif

In rest singura uzura care apare la frinad e motor e cea a ambreiajului care daca folosesti frinele e uzura placutelor si discului deci tot pe acolo suntem.

Sincer la mine e foarte eficienta frina de motor adica isi face treaba foarte bine, asta cu conditia sa conduci detasat, sa pastrezi distanta suficienta si sa nu cobori pante de 30% si sa ai pretentia sa nu apesi frina de picior.


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 22 Apr 2006, 13:36
Post #24


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




nu zic ca nu ar fi buna.. dar, cand nu trebuie folosita (zapada, gheata.. blabla).. ce rost are sa chinuim aiurea ambreiajul? mai ales cand costa o gramada inlocuirea lui, plus deranjul mai mare (dat cutie jos, blabla..).. pe cand, cu discurile/placutele de frana e mult mai usor/ieftin
parerea mea


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 22 Apr 2006, 13:55
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Sunt de aceeasi parere cu claus.
Prefer sa utilizez frana de motor in trapta curenta si apoi sa apas frana, parca una e sa schimb discul de ambreiaj prematur si alta e sa schimb placutele de frana cu 5k km mai repede.
In sezonul rece (a se citi 'pe zapada/gheata') cred ca toata lumea foloseste corect frana de motor.


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Herbas_
post 22 Apr 2006, 15:45
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 March 06




Pentru primul post: diferenta de la matiz la reno...pai in primul rand ai observat ce viteza ia megane in treapta a 3?...la 50 kmh in a 3-a nu cred ca e nici la 2000 rpm(diesel)...asa k aia e frana de motor deja. Dak vrei la vale sa simti frana de motor da-i drumu mai repede la ambreiaj sa te zguduie putin si simti frana de motor... masina avand un gabarit ridicat normal se infraneaza mai greu..si suspensia o ajuta sa nu simit chiar asa de rau frana de motor. La coborare frana de motor te ajuta sa mentii o turatie si o viteza constanta, dak te ajuti intai de frana de picior si apoi o lasi sa coboare usor in frana de motor nu cred ca mai face vreo figura. Eu unu folosesc frana de motor in oras cand vreau sa virez intr-o intersectie si nu sunt nevoit sa opresc masina....ii dau a 2-a pana sa intru in curba si pana termin sa iau piciorul de pe ambreiaj masina incetineste cat sa iau curba in siguranta si sa pot accelera iar in caz de urgenta.
Pai consumul e in functie si de pedala si de turatie. Presiunea pe pedala asigura volumul de combustibil introdus in piston, iar turatia mare inseamna o ardere mai rapida, deci un consum mai mare wink.gif


--------------------
Ford Fiesta 2003 Coupe
Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD)
Ford Fiesta 1.4 tdci (in service)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 22 Apr 2006, 16:23
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




frana de motor e o gaselnita cretina mai ales la masinile cu abs si/sau discuri ventilate !
se duc toate componentele transmisiei in frana de motor si ale dracu sa fie ele daca e vreuna ieftina !
mai bine schimb discuri si placute cu nemiluita ca sunt relativ ieftine si usor de schimbat ! si iarna am abs si apas cu incredere frana !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 22 Apr 2006, 18:12
Post #28


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu se "duce" nici o componenta a nici unei transmisii. N-am fost nevoit niciodata niciun ambreiaj (disc, placa sau rulment), nici o planetara si nici o cutie de viteze si sunt adept convins al folosirii franei de motor.
Sunt atent la trafic si ridic piciorul din timp cand vad ca urmeaza un semafor pe rosu sau ceva (nu retrogradez in mod special) si ma folosesc de frana de motor cand cobor la vale (asa cum explicat mai sus - cobor cu treapta cu care urc in ritm vioi). Nimic din ce am descris aici nu dauneaza trasmisiei.

Si cred ca se cam incurca borcanele aici. Unii se refera la a ridica piciorul de pe acceleratie mai din timp cand urmeaza oricum o oprire sau o reducere a vitezei, altii se gandesc ca e vorba de retrogradari succesive pana catre oprire iar altii isi inchipuie ca cineva retrogradeaza peste 2-3 trepte dintr-un foc numai de dragul de nu apasa pe frana.
Poate va puneti de acord cumva sa stim despre ce e vorba in propozitie iar daca scrieti ceva, cautati sa specificati la ce va referiti ca sa inteleaga toata lumea.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 Apr 2006, 19:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Cand o sa aveti experienta unui ambreiaj crapat sau mai stiu eu ce distrus in urma franei de motor atunci sa veniti cu argumente. Nu e vorba numai de uzura placutelor, ci de scaderea consumului, se pot face economii importante.
Eu raman la convingerea ca nu mai conduc dacie, la care ori crapa discul de ambreiaj, ori se incingea motorul, ori luau foc discurile de frana, tot se intampla ceva. Cand imi va crapa ceva de la mersul in frana de motor imi va pieri increderea in tot ce inseamna Renault. Dar ma indoiesc totusi.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 22 Apr 2006, 19:58
Post #30


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




laur, eu am experienta unui disc spart.. nu zic ca din cauza franelor de motor.. dar.. citeste si ce spune cipman: "Si cred ca se cam incurca borcanele aici. Unii se refera la a ridica piciorul de pe acceleratie mai din timp cand urmeaza oricum o oprire sau o reducere a vitezei, altii se gandesc ca e vorba de retrogradari succesive pana catre oprire iar altii isi inchipuie ca cineva retrogradeaza peste 2-3 trepte dintr-un foc numai de dragul de nu apasa pe frana.
Poate va puneti de acord cumva sa stim despre ce e vorba in propozitie iar daca scrieti ceva, cautati sa specificati la ce va referiti ca sa inteleaga toata lumea "

a.. asta daca stii la ce se refera frana de motor..


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 12:37
Dacia