Frana motor, cum se foloseste
![]() ![]() ![]() |
Frana motor, cum se foloseste
danielh |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 28 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Megane Sedan 1.6 16V Confort Privilege
|
|||
Hora_ce |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si eu sunt curios sa aflu amanunte...
Eu am 1.5dci-ul de 80 de cai. La fel am observat ca frana de motor nu e chiar asa de eficienta pe pante mai mari... La mine, in viteza a III sta undeva la 60-70km la ora... Ma gandesc ca daca cobori pante mari ... poti sa incerci cu a II... daca nu chiar cu a I. |
-------------------- Volkswagen Passat, B6, SL, 2.0tdi 140CP, 2006
|
|
moromete |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 8 September 05 ![]() |
Frana de motor actioneaza in doua feluri: o data ezact asa cum ai descris tu prin schimbarea intr-o treapta inferioara de viteza si apoi prin taierea gazelor(nu mai accelerezi).De obicei o panta(serpentina) se coboara cu aceeasi viteza cu care ai urca-o.Daca este accentuata atunci intr-adevar motorul ridica putin glasul ii mai tai putin avantul cu frana de serviciu...
|
-------------------- Cleeeo symbol, dec.2004 1.4,16v 101CP full (jenti tabla)
|
|
cipman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Greseala e ca faci comparatie intre matiz si megane. Si ca te sperii de turatiile mari. Ai trecut de 6000 de ture? N-ai trecut. Mai mult de 5000 n-ai cum sa treci. Media e cam 3500-4000 la o panta mai pronuntata.
In rest nu faci nici o greseala. Retrogradezi pana in treapta la care ai o frana de motor eficienta. Regula din batrani spune sa cobori cu treapta de viteza cu care urci in mers vioi (sau ai face o depasire lejera). Nu compara motorul matizului cu cel de pe magane. Diferenta e ca, la megane, ai admisie variabila si norme de poluare, asa ca frana de motor nu mai e chiar asa de puternica pe cat ar fi putut sa fie. Pe de o parte. Pe de alta parte, cu cat cilindreea e mai mare, cu atat ai o senzatie mai pronuntata ca nu ai frana de motor. Mai fa acum o tura cu o dacie, cielo sau cu o alta masina cu motor de 1.2 - 1.5 l si fa comparatie. Iti dau exemplul personal. Daca nu ma grabesc sau vreau sa merg la pas si am drumul aproximativ liber, pe ruta Busteni - Comarnic nu pun piciorul pe frana decat de 4 ori: la intrarea si iesirea din Sinaia (pt. ca trebuie sa cedez trecerea - o iau pe varianta), inainte de curba la stanga din dreptul Muzeului Cinegetic la Posada si inainte de curba la stanga cu parapet inalt din beton la intrarea in Comarnic (care e si penultima). Eu fac drumul asta foarte frecvent, cred ca l-am facut de cel putin 500 de ori, asa ca stiu fiecare crapatura din asfalt. In rest, tot traseul se poate face numai din acceleratie si frana de motor. Media consumului de benzina pe traseul asta: cam 2.5 - 3 l/100km. Pacat ca nu pot scoate consumul asta si parcurgand traseul vice-versa ![]() |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Nici nu ai cum sa-l obtii deoarece cobori si esti cu fata la vale. Incearca sa urci tot cu fata la vale, bagi in "reverse" si-i dai talpa.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
dmc |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
cum si cand folositi frana de motor?
am prieteni care erau foarte mirati cand le-am zis ca in Bucuresti folosesc frana de motor chiar si atunci cand nu sunt in panta. mai exact sunt situatii destul de dese cand dc faci frana de motor in viteza a 2-a din timp la stop nu mai trebuie sa scoti din viteza sa franezi si apoi imediat sa pleci din nou (din pacate se mai baga cate unul in fata ta ![]() la fel dc prinzi o coloana de masini care ruleaza cu viteza un pic mai mica si multe alte cazuri cand e utila in afara de cazurile bine cunoscute ... This post has been edited by dmc: 9 Sep 2005, 23:04 |
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
eddie33 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
E normal cand bagi intr-o viteza inferioara sa creasca turatia motorului,nu va mai creste viteza in inertie la vale,datorita faptului ca acum ai cuplul maxim sau poate mai bun decat la o viteza mai mare.Dieselurile au cuplu mai bun decat cele pe benzina,e deajuns uneori,dar la vitezele din Bucuresti(viteza a II-a si a III-a),sa ridici numai piciorul de pe acceleratie si sa simti cum se infraneaza masina din cauza cuplului mare.Daca pastrezi o distanta moderata fata de cel din fata si nu mergi in fundul lui,poti reduce semnificativ numarul franarilor (inutile)....
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dadu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
mai conteaza si gabaritul, viteza de intrare, rezistenta masinii la inaintare si cat de buni suntrulmentii, ceea ce in cazul daewoo e teroare
|
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#9
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
@danielh: frana de motor cu matizul? shi inca eficienta??
![]() pai motorashul asta este dat peste cap de inertia mashinii, nu are forta sa'i tzina piept.. @eddie33: ![]() tu shtii ce vorbeshti?? cu cuplul ala & so on? o mashina diesel are frana de motor mai puternica fiindca are compresia aproape dubla!! prin urmare, motorul opune o forta aproape de doo ori mai mare cand e in frana de motor.. deci nu cuplul motor (care e dezvoltat numai in tractiune, btw) e responsabil.. dadu: "..cat de buni sunt rulmentii, ceea ce in cazul daewoo e teroare " pe buneeeeeeeeee???? ai prestat pe vreun daewoo?? ei bine, pe nenorocirea asta de matiz daca o scoti la punctul mort merge din inertie pana ma plictisesc.. de cielo'ul pe care l'am condus la vechiul job ce sa mai zic? masa mai mare, inertie mai mare, se rostogolea 1km.. daca te refereai la rezistenta in timp a rulmentilor de pe woo nici aici n'ai nimerit'o: cieloul acela de care zic avea 120k km shi doar un pivot schimbat.. sa nu se creada ca sunt fan al woo sau asha, insa ma dispera afirmatziile scoase gratuit. restul postului e foarte corect, dealtfel. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
@strumfuadi,poate tu nu m-ai inteles corect,dar cine vrea sa inteleaga ideea,o intelege.....eu spre deosebire de tine am 2 masini si ambele diesel,deci stiu ce spun.
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#11
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
nu nu shtii.
dieselul are cuplu mare, ok, dar asta la accelerare. la decelerare, compresia dubla fata de benzinare este cea care se opune shi care creeaza frana de motor shi nu cuplul.. ![]() |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
dadu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
e foarte posibil sa si exagerez mai ales ca am avut probleme mari si repetate cu rulmentii de la cielo
|
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
VladK2K |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Despre Frana de motor: Intr-adevar, aia este frana de motor. Acum o chestie interesanta. Ca si la deplasarea normala, frana de motor e o forta care se opune greutatii masinii. Cu cat masina e mai incarcata/mai grea, cu atat forta trebuie sa fie mai mare (motorul mai puternic). De exemplu: eu singur cobor panta aia de langa Sincai (Tineretului) si bag a doua ca sa franez inainte de stop. Eu cu toata familia + bagaje si catel cobor pe transfagarasan (care nu are inclinatii asa mari ca panta aia) si intr-a doua urla motorul de nebun, si trebuia sa o ajut si cu frana de picior (de serviciu?) - ideea e ca, intr-adevar, de urcat am urcat cu a doua turat si a treia subturat (nu putea sa traga masina)
Despre Cuplu: Intr-adevar, cuplul motor este doar ce ajuta la deplasare. Dar cuplul in general este o masura data de Forta * bratul aplicat (aplicata la parghii) El se poate si opune miscarii. Acum la ce va referiti voi prin compresie, nu stiu, eu ma gandesc doar la termenul general (proprietate de a reduce un volum) Despre Rulmenti: Eu am un Cielo si recunosc ca anul asta, in primavara, mi s-a stricat un rulment (fata stanga). Altfel, nu am avut probleme cu ei |
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
CGB |
![]()
Post
#14
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
cand se foloseste frana de motor si treci din a 4-a in a 3-a de exemplu...creste turatia. corect??? nu creste si consumul? ca doar se tureaza motorul mai mult.
cum e mai bine ptr consum: frana normala sau de motor? |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
SorinN |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
In frana de motor se taie alimentarea cu combustibil, asa ca e cea mai economica.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#16
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
corect, in frana de motor ai consum 0. d'aia a shi scos cipman 3% media de la bushteni la comarnic..
![]() |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
florindu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
Frana de motor se manifesta din momentul in care nu mai este apasata pedala de acceleratie, motorul nu mai este alimentat cu combustibil, iar deplasarea se face din inertie, cu efectul de franare dat de compresia din cilindri, frecarea cu aerul si cu suprafata de contact - asfaltul (sau gropile din asfalt, dupa caz!).
Schimbarea treptei de viteza in jos determina o franare suplimentara, mult mai avantajoasa decat frana de serviciu, in cazul unei deplasari dupa toate regulile conduitei preventive. Utilizarea excesiva a franei de serviciu reprezinta, in esenta, transformarea combustibilului in caldura, prin frecarea placutelor de frana cu discurile, caldura disipata in aer. Pe scurt, se arde benzina/motorina pentru a fi transformata in caldura la roti, nu pentru deplasare, lucru total inutil. Asa ca folositi acceleratia cu moderatie, pentru a evita pierderile inutile de energie, folosind cat mai mult frana de motor. In plus, obisnuinta de a o folosi este foarte utila iarna, pe zapada/gheata, atunci cand o simpla "mangaiere" a pedalei de frana poate insemna un incident rutier neplacut. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
2005
- Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
CGB |
![]()
Post
#18
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
deci frana de motor are numai avantaje. belea
![]() dar dezavantaje n-are deloc ![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
mandelu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
eu unul sunt absolut de acord, dar ce te faci cu bruscarea masinii?
e neplacut cand retrogradez viteza si intru in frana de motor si se simte acea frana extrem de puternica fata de mersul normal al masinii. Nu ma refer la faptul ca e posibil sa fortez componentele masinii ci la faptul ca ii deranjeaza pe toti pasagerii acea franare. Si oricat as tine-o din ambreiaj tot se simte si inca destul de puternic mai ales la diesel. La benzinare nu e asa puternica. Daca fac 3-4 din astea ma injura toti aia din masina ![]() |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
127.0.0.1 |
![]()
Post
#20
|
![]() no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristib @ Sep 13 2005, 10:45 AM) deci frana de motor are numai avantaje. belea ![]() dar dezavantaje n-are deloc ![]() Singurul dezavantaj ar fi sa incerci pe autostrada la 160 km/h sa retrogradezi direct intr-a doua. Altfel frana de motor, folosita cu cap si cu moderatie, este o tehnica de baza pentru orice sofer. |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+ Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol |
|
VladK2K |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 30 August 05 From: Bucuresti ![]() |
O sa-mi torn cenusa in cap!
Aveti dreptate cu compresia (aerului in cilindrii motorului). Eu ma gandeam ca motorul, pentru ca nu mai este alimentat cu benzina (decat pentru ralanti), franeaza masina. Si sa stiti ca si eu, la inceput, ma gandeam ca consumul este mai mare (asta credeam cand nu aveam carnet). De fapt, consumul nu e dat de turatia motorului, ci de cat de apasata e pedala de acceleratie. Sa vedeti cat consuma masina cand e subturata si apesi acceleratia la fund. Ma gandesc ca, pentru a folosi mai lin frana de motor, s-ar putea tura motorul inainte de cuplarea ambreiajului. Asta inseamna ceva consum, plus o perioada mai mare cand nu e cuplata cutia de viteze (si daca esti la vale, e mai nasol). Acum depinde de talentul fiecaruia |
--------------------
Hyundai
Tucson
2017 LP+
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#22
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
nu, doar dai drumul cu responsabilitate la ambreiaj, nu tzaraneshte..
in felul asta turatzia motorului se va ridica gradual, nu brusc cu zmucituri.. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
MiB |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 18 September 05 ![]() |
Zicea cineva ca foloseste frina de motor si in oras. De cind mi-am luat meganu o folosesc si eu mai des (ca la dacie imi era frica sa nu imi zboare ceva prin capota) si am reusit sa reduc consumu in oras de la 7 la 6%. Zicea odata cineva ca orice apasare pe pedala de frina e combustibil aruncat pe geam, daca o privim din perspectiva frinei de motor are si mai multa dreptate. Acum asta nu inseamna ca daca iti sare un nebun in fata sa nu frinezi
![]() In rest singura uzura care apare la frinad e motor e cea a ambreiajului care daca folosesti frinele e uzura placutelor si discului deci tot pe acolo suntem. Sincer la mine e foarte eficienta frina de motor adica isi face treaba foarte bine, asta cu conditia sa conduci detasat, sa pastrezi distanta suficienta si sa nu cobori pante de 30% si sa ai pretentia sa nu apesi frina de picior. |
--------------------
Renault Megane
Estate
2005 1.5 DCI Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
|
|
claus |
![]()
Post
#24
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nu zic ca nu ar fi buna.. dar, cand nu trebuie folosita (zapada, gheata.. blabla).. ce rost are sa chinuim aiurea ambreiajul? mai ales cand costa o gramada inlocuirea lui, plus deranjul mai mare (dat cutie jos, blabla..).. pe cand, cu discurile/placutele de frana e mult mai usor/ieftin
parerea mea |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
morph |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de aceeasi parere cu claus.
Prefer sa utilizez frana de motor in trapta curenta si apoi sa apas frana, parca una e sa schimb discul de ambreiaj prematur si alta e sa schimb placutele de frana cu 5k km mai repede. In sezonul rece (a se citi 'pe zapada/gheata') cred ca toata lumea foloseste corect frana de motor. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
Herbas_ |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 06 ![]() |
Pentru primul post: diferenta de la matiz la reno...pai in primul rand ai observat ce viteza ia megane in treapta a 3?...la 50 kmh in a 3-a nu cred ca e nici la 2000 rpm(diesel)...asa k aia e frana de motor deja. Dak vrei la vale sa simti frana de motor da-i drumu mai repede la ambreiaj sa te zguduie putin si simti frana de motor... masina avand un gabarit ridicat normal se infraneaza mai greu..si suspensia o ajuta sa nu simit chiar asa de rau frana de motor. La coborare frana de motor te ajuta sa mentii o turatie si o viteza constanta, dak te ajuti intai de frana de picior si apoi o lasi sa coboare usor in frana de motor nu cred ca mai face vreo figura. Eu unu folosesc frana de motor in oras cand vreau sa virez intr-o intersectie si nu sunt nevoit sa opresc masina....ii dau a 2-a pana sa intru in curba si pana termin sa iau piciorul de pe ambreiaj masina incetineste cat sa iau curba in siguranta si sa pot accelera iar in caz de urgenta.
Pai consumul e in functie si de pedala si de turatie. Presiunea pe pedala asigura volumul de combustibil introdus in piston, iar turatia mare inseamna o ardere mai rapida, deci un consum mai mare ![]() |
--------------------
Ford
Fiesta
2003 Coupe Perpedes Benz S klasee 2.0 carnivor, tractiune bipeda....
fost sofer M1 Coach 1.4 16v 95 cp (SOLD) Ford Fiesta 1.4 tdci (in service) |
|
SorinV |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
frana de motor e o gaselnita cretina mai ales la masinile cu abs si/sau discuri ventilate !
se duc toate componentele transmisiei in frana de motor si ale dracu sa fie ele daca e vreuna ieftina ! mai bine schimb discuri si placute cu nemiluita ca sunt relativ ieftine si usor de schimbat ! si iarna am abs si apas cu incredere frana ! |
--------------------
a
a
a
|
|
cipman |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nu se "duce" nici o componenta a nici unei transmisii. N-am fost nevoit niciodata niciun ambreiaj (disc, placa sau rulment), nici o planetara si nici o cutie de viteze si sunt adept convins al folosirii franei de motor.
Sunt atent la trafic si ridic piciorul din timp cand vad ca urmeaza un semafor pe rosu sau ceva (nu retrogradez in mod special) si ma folosesc de frana de motor cand cobor la vale (asa cum explicat mai sus - cobor cu treapta cu care urc in ritm vioi). Nimic din ce am descris aici nu dauneaza trasmisiei. Si cred ca se cam incurca borcanele aici. Unii se refera la a ridica piciorul de pe acceleratie mai din timp cand urmeaza oricum o oprire sau o reducere a vitezei, altii se gandesc ca e vorba de retrogradari succesive pana catre oprire iar altii isi inchipuie ca cineva retrogradeaza peste 2-3 trepte dintr-un foc numai de dragul de nu apasa pe frana. Poate va puneti de acord cumva sa stim despre ce e vorba in propozitie iar daca scrieti ceva, cautati sa specificati la ce va referiti ca sa inteleaga toata lumea. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cand o sa aveti experienta unui ambreiaj crapat sau mai stiu eu ce distrus in urma franei de motor atunci sa veniti cu argumente. Nu e vorba numai de uzura placutelor, ci de scaderea consumului, se pot face economii importante.
Eu raman la convingerea ca nu mai conduc dacie, la care ori crapa discul de ambreiaj, ori se incingea motorul, ori luau foc discurile de frana, tot se intampla ceva. Cand imi va crapa ceva de la mersul in frana de motor imi va pieri increderea in tot ce inseamna Renault. Dar ma indoiesc totusi. |
--------------------
.
.
.
|
|
claus |
![]()
Post
#30
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
laur, eu am experienta unui disc spart.. nu zic ca din cauza franelor de motor.. dar.. citeste si ce spune cipman: "Si cred ca se cam incurca borcanele aici. Unii se refera la a ridica piciorul de pe acceleratie mai din timp cand urmeaza oricum o oprire sau o reducere a vitezei, altii se gandesc ca e vorba de retrogradari succesive pana catre oprire iar altii isi inchipuie ca cineva retrogradeaza peste 2-3 trepte dintr-un foc numai de dragul de nu apasa pe frana.
Poate va puneti de acord cumva sa stim despre ce e vorba in propozitie iar daca scrieti ceva, cautati sa specificati la ce va referiti ca sa inteleaga toata lumea " a.. asta daca stii la ce se refera frana de motor.. |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 12:37 |