Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cum Se Poate Monta?, ceas de temperatura apei

jagoman
post 22 May 2005, 20:54
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Buna! R11 al meu nu are din fabrica ceas de temperatura apei, doar un led care se aprinde daca s-a fiert apa. As dori sa montez eu una, m-am gandit ca gasesc undeva una rotunda de Dacia, dar nu sunt sigur daca se poate monta, si daca se poate cum si unde trebuie legat.
Am mai mare nevoie mai ales iarna, ca nu stiu cand pot sa dau socul inapoi.
Multumesc.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 23 May 2005, 07:54
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Haide serios jagoman sper ca nu vrei sa iti pui un ceas din acela de dacie pe masina ... arata oribil ... oricum probabil ca trebuie montat direct pe sonda ... trebuie sa fie ori langa filtrul de ulei ori langa pompa de apa ... eu zic asa ... daca iti trebuie pentru soc mai bine uita ... socul dupa ca l-ai tras ca sa pornesti masina si ca sa stea la relanti iarna cand e frig il lasi usor usor in jos cm cu cm pe fiecare minut ce trece ... ceva de genul asta ... la R5 nu aveam nici eu indicator progresiv de temperatura dar m-am descurcat foarte bine cu socul si cu tot ... e adevarat ca in cazul in care iti fierbe apa nu aflii acest lucru decat atunci cand e deja fiert tot motorul ... dar sincer am patit asta (nu din cauza mea) de 2 ori in 6 ani ... in rest au mai fost cartoane iarna ne scoase la timp cand a venit caldura, mici dopuri de gheata iarna (eh asa ca incepatorii).


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 23 May 2005, 20:11
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Sunt mai multe posibilitati.
Cea mai eleganta:
1. Cauti la dezmembrari un bord de R11 pe care sa fie si un indicator de
temperatura a apei. Schimbi tot bordul sau doar "ceasul" de temperatura a apei.
2. Verifici daca in filonul de cabluri ai si firul pentru senzorul de apa, daca este,
urmeaza treaba ma grea : identificarea firului si cautarea firului undeva in compartimentul motor. Daca nu este trebuie sa tragi tu unul.
3. Inlocuiesti termocontactul de la apa cu o sonda de temperatura, de preferat
tot de R11/9 pentru ca altfel vei avea indicatii eronate.

Alta , mai putin eleganta (pentru ca este o improvizatie).
Cumperi un modul termometru electronic de la .... firmele care comercializeaza
kit-uri de genul asta.(cauti pe net). Ar fi de preferat sa foloseasca sonda de tip termocuplu care sa poata fi montata pe blocul motor. Probabil va fi nevoie de o
etalonare ... dar ar arata mai bine decat sa pui un "ceas" de Dacie.

Bafta!


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 23 May 2005, 22:31
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




La cumparat bord m-am gandit si eu. Dar intrebarea care a aparut era exact daca la tipul pe care il am eu am fire suficiente sa pot lega toate indicatoarele, deoarece al tipul de bord care are si indicator de temperatura apei este si indic de presiunea uleiului si turometru. Si nu stiu daca se poate rezolva ca toate sa functioneze. Daca se poate ar fi chiar ok de schimbat, pt ca as avea si turometru, dar toate acestia cred ca mi-ar da destula bataie la cap.
Inca nu stiu ce va iesi.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 25 May 2005, 16:34
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Cred ca ai toate cablurile necesare in masina. (nu sunt sigur 100%). Oricum
nu e prea greu sa faci toate instrumentele de pe noul bord sa functioneze.
Cauta un bord de R11-TXE. Are de toate pe el, dar mai inainte uita-te la bordul tau si la forma conectorilor. Pe bord sunt niste conectori de tip pieptene (un suport de plastic
perpendicular pe suprafata bordului, invelit intr-o folie transparenta pe care sunt
contactele propriuzise). Cred ca sunt doi conectori (daca-mi amintesc bine). Conectorii de pe noul bord ar trebui sa fie identici cu cei de pe cel vechi. Daca pozitia contactelor/firelor nu se potriveste, nu e grav. Poti aranja firele dupa cum vrei tu, cu putina rabdare. De folos ti-ar fi si schemele electrice ale celor doua borduri. Dar se poate si fara cu ceva mai multa minca insa.

Vezi ca si la R9 bordul este similar. Eu stiu ca au fost 3 tipuri de bord-uri atat pe R11 cat si pe R9. Unul dintre ele era complet electronizat (arata excelent) insa nu cred ca vei gasi asa ceva in Ro.
Bafta!


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 25 May 2005, 22:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Multumesc pt. sfaturi. Abia astept sa am timp de dat fuga la cateva dezmembrari, sa vad daca gasesc ceva bun.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 27 May 2005, 09:11
Post #7


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




daca te intereseaza, am eu un bord de r 21 cu toate ceasurile(pres ulei, temp apa si nivel ulei, turometru, litrometru, vitezometru 220, gradatiile albe, fara becuri) pret 1,5 mil


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 May 2005, 19:43
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




eu as vrea sa-mi pun inca o sonda, cumva, nu stiu cum...dar sa fie digitala, sa vad eu EXACT cate grade are apa...(pentru ca reno n`a catadicsit sa gradeze indicatorul...l-a lasat cu liniute)

orice idee e binevenita smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 29 May 2005, 21:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Iti sugerez ca temporar sa montezi un termometru de Dacie rotunda sa faci comparatia de grade si liniuta apoi demontezi cel de Dacie ca stii ce valori reprezinta liniutele. Sau daca gasesti altceva mai frumoasa decat cea de Dacie, fa cu altceva. Oricum ar trebui s-o ai doar pt. un scurt timp.
Ce parere?


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 May 2005, 21:36
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




stiu ce reprezinta liniutele? smile.gif habar n`am cum arata unul de dacie. o sa ma documentez

ala de la dacie e la fel ? 2 papuci pe o sonda care isi modifica rezisenta ?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 29 May 2005, 22:06
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




"Ca stii ce valoare reprezinta liniutele". Exact asa e: dupa ce ai facut comparatia, vei sti ce reprezinta liniutele, deci am vorbit despre viitor ca si cum ar fi deja prezentul. tongue.gif Nu stiu exact cum functioneaza cea de Dacie. O solutie mai usoara ar fi daca ai gasi termometru ce masoara instantaneu temperatura unui punct la care este conectat. Cand ajunge la prima liniuta masori temperatura apei, adica a furtunului prin care trece apa, notezi, si asa mai departe. Dupa cate stiu sunt cateva termometre medicale care functioneaza pe aceasta baza, si sunt si digitale.
Succes.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 May 2005, 22:10
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




dap...am cautat un termometru digital... am gasit doar multimetru cu termometru. 600k ... sa fac rost de bani si o sa iau unul...
merci smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 29 May 2005, 22:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Sa ma tii la curent ca ma intereseaza pt. ca eu nu am deloc termometru. mad.gif


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 30 May 2005, 20:59
Post #14


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




incearca un termometru de la o carcasa de PC, e pe 12 v si e digital!!!


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 00:17
Post #15


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




la ala imi era si mie gandu` ... da` de unde iau ?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 31 May 2005, 11:55
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Termometrul de PC ar fi o idee buna. Astfel poate s-ar putea rezolva ca sa masori si temperatura de dinafara. Problema: se poate cumpara acest termometru de carcasa, separat?


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2005, 12:24
Post #17


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Eu nu prea inteleg mare lucru de aici ... dar poate va ajuta pe voi la ceva ... http://www.inginerie.protectia-mediului.ro...aje/termometru/


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 13:15
Post #18


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




il gasisem si eu p-ala (tutorialul)...dar daca nu stiu cum sa-l fac...
termometrul de carcasa e perfect...de la ala am si plecat...dar daca nu gasesc nicaieri...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 13:47
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




DAR! exista un DAR! atat termometru de carcasa cat si ala din tutorial (cred) au afisaj pt max 99 grade...iar eu cred ca depasesc 100 de grade lejer...care de fapt e problema mea...merge mult prea calda masina...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 31 May 2005, 13:55
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Nu-ti merge la mai mult de 100 de grade! Termostatul deschide la 98 de grade.


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2005, 14:11
Post #21


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




QUOTE(Marty @ May 31 2005, 02:55 PM)
Termostatul deschide la 98 de grade.

E adevarat si ceea ce spui tu doar ca ... depinde de termostat ... adica ce scrie pe cutie cand il cumperi ... eu am avut unul care deschidea la 90 grade ... cel putin asa scria pe cutie ... oricum nu cred ca este vreunul pentru motor pe benzina care sa deschida la peste 98 de grade ... poate doar daca are ceva probleme


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 31 May 2005, 14:25
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Dupa mine nu merita sa te complici foarte mult cu un termometru digital si cu atat
mai putin cu unul tip Dacia. Poti masura temperatura motorului cu un multimetru digital care are fi functia aceasta. Daca nu ai unul , cauta sa-l imprumuti pentru cateva ore.
Astfel vei putea sa-ti faci o parere despre temperatura la care lucreaza motorul tau.
Ar trebui sa fie sub 100 gr. C oricum (asta din cunostintele mele de fost posesor de R11 tongue.gif ). Daca motorul lucreaza prea cald atunci te poti apuca sa cauti cauzele (termostat, radiator, etc).


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 14:28
Post #23


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




si daca se deschide teromostatu` inseamna ca se raceste suficient sa scada sub 99 de grade?! oricum termostatul l-am scos (din motive de experimentare)
si...am cautat cauze...singura la care a mai ramas ar fi garinitura de la chiuloasa ciupita...(exista si ceva spuma in vasul de expansiune)

image5747hf.jpg


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2005, 14:29
Post #24


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Apropos de radiator si temperatura ... la R5-ul pe care l-am avut a trebuit sa schimb radiatorul (s-a fisurat din senin asa) ... am intrebat fostul proprietar daca l-a mai schimbat vreodata si mi-a spus ca nu ... ok ... ceea ce vreau sa spun este ca l-am schimbat cu unul nou ... eeee asa bine racea ca iarna trebuia sa-mi pun carton in fata ca sa am caldura ... era plin de mizerie ... era depusa pe interior ... uai mama ... astfel ca recomand tuturor celor ce au masinute vechi sa faca acest lucru (schimbat radiatorul ... dar cu unul nou nout)

E putin cam cald motorasul tau ... spuma din borcan poate sa vina si de la lichidul de racire aiurea (adica antigelul) eu am patit ... facea spume des wink.gif serios ... mai ales cand se incingea motorul mai tare asa ... gen ca la tine


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 14:35
Post #25


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




pe` antigel nu mai are ca l-am scurs tot lichidul de racire si am pus apa distilata. (n-am mai pus antigel pt ca oricum tre` sa-l desfac in curand...)

si nu stiu daca se poate spune ca e "cam cald" smile.gif cred ca sintagma corecta e "sta sa bubuie" smile.gif)


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 31 May 2005, 14:38
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Bord asemanator am avut si eu. La a doua linie ajungea doar daca stateam la semafoare mai mult , altfel, in mers cobora 1-2mm sub acea linie, sau cand pornea ventilatorul de pe radiator.
Da, ai dreptate, temperatura este prea mare. Te rog sa mai verifici ceva. Dupa 10-15 minute de functionare a motorului (sau cu motorul cald), verifica daca radiatorul este cald uniform pe toata suprafata lui. Daca nu este ... ai radiatorul partial infundat si trebuie sa-l schimbi/repari. Daca nu este aici problema ... nu mai stiu ... poate sa fie si garnitura.


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2005, 14:39
Post #27


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Si tot face spume ? ... cum ai scos antigelul din masina ? pe la "dopul" din partea de jos a motorului sau pe la radiator si restul de tuburi ? daca nu l-ai scos pe la dop a mai ramas pe acolo ... si oricum ai depuneri in borcan, radiator, pompa apa ... asa ca inca poate sa faca spume lejer ... iar daca ar fi piscata garnitura de chiulasa ar trebui sa scada nivelul apei destul de mult intr-un timp destul de scurt ... gen 1000km sa trebuiasca sa adaugi apa ...

In mod normal cand acum atinge nivelul din poza de la tine ar trebui sa plece ventilatorul ... la tine pleaca ? iti functioneaza ? are turatia ok ? (nu stiu cum trebuie sa o masori sau cat trebuie sa fie ... dar tre' sa zbarniei tare wink.gif ).


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 14:43
Post #28


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




radiatorul frige ca dracu` pe peste tot smile.gif fac ochiuri lejer pe el!
si ventilatorul pleaca! zbarnaie destul de tare smile.gif oricum...acopera motorul!

lichidul de racire a fost dat jos dand majoritatea furtunelor jos...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 May 2005, 14:46
Post #29


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ti-a mai ramas antigel in motor ... asta e sigur smile.gif ... deci spuma poate sa vina usor de aici.

Nivelul apei iti scade ? trebuie sa complectezi des ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 31 May 2005, 16:08
Post #30


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




o mai fi ramas ceva...
mai scade...dar nu as zice ca completez des...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 17:48
Dacia