Halogen vs Xenon SAU Xenon vs Halogen
![]() ![]() ![]() |
Halogen vs Xenon SAU Xenon vs Halogen
rombu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|||
cata |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Laguna are xenon din fabrica dar farul nu este cu lentila ci cu oglinda normala. Daca te uiti atent undeva la baza farului scrie xenon. Solutia cu lentila ( ca la M2 de ex ) este preferata pentru ca se obtine un control mai bun al bataii farului si se limiteaza orbirea celorlalti.
Xenon aftermarket am vazut montat pe diverse masini ( Vectra A, Megane Classic, Espero, BMW ursulet) deci exista solutii pentru orice configuratie initiala-H4,H7,H1, chiar si pentru proiectoarele de ceata! |
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
AlexV |
![]()
Post
#3
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
iata o diferenta intre far halogen si xenon la clio.
este vorba de inlocuirea farului cu cel de rs. arata bine xenonul dar diferentele sunt .... si daca mai iei in calcul si celelalte probleme ale xenoanelor renunti. Attached thumbnail(s) daweed_1084549246_xenonclio14.jpg ( Size: 39.48k ) Number of downloads: 64 |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
claus |
![]()
Post
#4
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
una peste alta .. eu oricand mi-as pune xenoane (daca nu as avea ..) ...
vlad (rombu) .. vezi la Falcon Electronics .. ei iti pot da o solutie pentru xenoane (daca nu a venit masina cu .. ) si, se poate 100% daca nu ai mai avut pana acum ![]() |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
MBZ |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 484 Joined: 27 November 03 ![]() |
io nu mi`as pune xeno pt ca nu observ nici o imbunatatire sensibila a vizibilitatii de la unul la altul in momentele de maxima necesitate, adica la crepuscul si la rasarit cand stiti cum este.
in alta ordine de idei, fiindca tot mi s`a halit un bec, am loat Narva Pover<Range>Blue de 55 W la 498 k bucata si sincer nu observ nici o imbunatatire fata de ce era initial pe masina, asa ca puteam linistit sa iau normale la 120 k; mai exista optiune de 80w la 396 k dar m`am gandit sa nu`mi umple careva frigideru` lu mama ca am luminile prea tari asa ca am ramas default... din pacate 60W nu se gasesc asa ca asta este, dar in orice caz, daca dai si proiectoarele on, nu prea sunt conditii de drum sa nu vezi lacrima chiar sa fii orbete ca mine(ei... nu sunt orb cartitza) ![]() |
-------------------- |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#6
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
subscriu..
marea majoritate a "noilor" modele venite pe piata sunt gaselnite de marketing.. iti promit lumina "mai alba", "mai albastra"...etc.. poate ca e o idee mai alba sau albastra, dar, in esenta, tot bec cu incandescenta ramane.. ce e important e sa cumperi un bec de marca (philips, narva, osram..). offtopic, mbz'ule.. nu e frumos ca o mashina sa opreasca la trecere pe dorobanti si tu sa treci mai departe pe banda 1 a grand vitesse... shi in continuare..la dreapta la ase pe galben roshiatic... naughty-naughty.. :twisted: |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Daca pui becuri de putere mai mare, nu orbirea e problema. Adica da, daca ai farurile dereglate atunci ii vei orbi mai tare pe ceilalti decit cu becurile obisnuite, insa daca farurile sint reglate corect, poti sa pui becuri mai puternice. Atita timp cit lumina, chiar si mai multa decit de obicei, este focalizata unde trebuie si nu in ochii celorlalti soferi, e OK.
Problema e alta. Daca iti pui becuri mai puternice poti avea surpriza sa ti se arda foarte des. Stiu asta din experienta. Pusesem de 75W in loc de 45 (farurile insa erau reglate ca la carte si nu mi-a dat nimeni nici un flash in tot acel timp) si mi se ardeau in fiecare saptamina. Mai sa fie, ce naiba poate sa aiba? ma gindeam eu. Daca instalatia electrica e OK si suporta curentul mai mare, care-i problema? Daca e vreo problema, trebuie sa se arda siguranta, nu becul. Ce naiba se intimpla? Pina la urma am inteles: becul nu avea spatiu suficient de racire. Farul era suficient de mare pentru un bec de 45W, dar mult prea mic pentru unul de 75W, care se incinge mult mai tare decit cel de 45. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
MBZ |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 484 Joined: 27 November 03 ![]() |
QUOTE offtopic, mbz'ule.. nu e frumos ca o mashina sa opreasca la trecere pe dorobanti si tu sa treci mai departe pe banda 1 a grand vitesse...
shi in continuare..la dreapta la ase pe galben roshiatic... naughty-naughty.. :twisted: tot offtopic cand moncher? ca io fusei plecat in anglia 2 zile, ocazie cu care am fost si la Renault Manchester ![]() in alta ordine de idei pute de MII in anglia, in special HB, dar am vazut si desteule sedanuri. si foarte multe cc`uri :shock: , extrem de multe in zona Manchester - Bradford, si numai cu baieti de cca 40-50 ani la volan si gen P Brosnan, adica cu figuri pe ei; nu am vazut nici una care sa nu fie echipata top. daca as avea unde as pune si poza de la sediul Renault din Manchester. A, si sa nu uit, nu as putea conduce acolo fara sa trec prin sectia ortopedie ![]() |
-------------------- |
|
rombu |
![]()
Post
#9
|
![]() FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nush ce sa zik.....
mie mi se pare ca arata mai smeker masina cu xenoane..sau ma rog cu lumina alba.... cu asta galbena de la halogen e cam ..batranicioasa asa,... yo la tico pe care l-am avut..i-am pus niste becuri.l.care nu erau xenon..dar faceau lumina albastruie..si lumina kiar marfa.,..izti dai seama..cate ticouri aveau lumina alba... oricum am observat la megane ca ca,m orice misca pan instalatzia electrica e pe RELEE ceea ce f bine ca inseamna ca se pot pune becuri de putere mai mare si nu ia foc nimik |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|
RCS |
![]()
Post
#10
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Eu am xenon si sunt si eu curios sa stiu care sunt problemele pe care le ridica xenonul :!: :?:
|
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#11
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
uita'te la poza de mai sus...
in principiu, xenoanele dau o lumina mai alba shi mai concentrata, insa granitza lumina-intuneric e foarte brusca shi deranjanta.. (vezi beton pana undeva shi de acolo canci..) |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
MBZ |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 484 Joined: 27 November 03 ![]() |
eu m`am lovit de un fenomen legat de xenoane, si anume, cand din sens invers vine o taraba echipata cu xenoane, si da omu(ca deh suntem in Ro) d`o denivelare, pana sa i se faca de catre instalatie nivelul pe tine te orbeste fara zaha, si dealtfel nu ai ce sa`i reproshezi, ca asa`i sistemul, dar iti da un flash in ochi cu lumina aia alba de te tampeste...
pana la urma avantajul Xe este lumina alb laptoasa concentrata, dar difuzia si dispersia este cumva pe zonele laterale mai slaba decat la halo de buna calitate... |
-------------------- |
|
RCS |
![]()
Post
#13
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
Problema ca, granita lumina-intuneric e foarte brusca si deranjanta, este adevarata (mi-a trebuit o periopada de acomodare cu problema asta) dar eu am vrut sa stiu daca farurile cu xenon dpdv al fiabilitatii este mai bun sau nu decat un halogen !
|
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#14
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
lol..fiabilitate la faruri... deosebit!!
pai la dreaq, la halogen se arde, schimbi becu' cu 200 de mii.. la xenon nu shtiu cum e.. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
octavianf |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 15 June 04 From: Bucuresti ![]() |
La Octavia auzisem 9 mil. un bec...
|
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu Optionale: ABS + Airbag pasager |
|
AlexV |
![]()
Post
#16
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
la xnenon se practica sistemul: s-a ars, l-ai spart, casco, te-ai scos.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
danieluc |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 November 04 From: cluj ![]() |
daca am un renault 21, si as vrea sa fi si io mai jmecher decat restu, sa incerc sa pun si eu xenoane, se poate? Adik, am auzit ca o instal;atie vero de xenoane e in jur de 6 mil si necesita ceva baterie in + ? lamuriti-ma ca nu pre stiu in sensu asta. Ar mai fi posibilitatea de a monta pe instalatie actuala, un bec alb tot cu 3 picioruse, care ti-ar da lumina alba, da slabutz, nici nu se compara cu un xenon de la un megan 2 de exemplu. Dati-va cu parerea .. sa ma lamuresc si eu
|
-------------------- ReNaUlT 2|
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Instalatia cu xenon e cu totul altceva decit un bec albastru.
Lampa cu xenon nu are filament incandescent. Are doi electrozi aflati intr-o incinta umpluta cu xenon sub presiune. Intre cei doi electrozi este o diferenta de tensiune, iar intre ei circula un curent (gazul este conductor de electricitate). Sub actiunea acelui curent, xenonul emite lumina vizibila. Problema este ca gazele nu conduc electricitatea. Deci intre cei doi electrozi n-ar trebui sa circule curent. Din aceasta cauza, lampa are nevoie de o tensiune enorma in momentul pornirii, pentru a ioniza gazul. Gazul ionizat este conductor electric. Principiul este aproape acelasi ca la lampile fluorescente, cu citeva diferente. Lampile fluorescente sint pline cu un gaz inert si cu vapori de mercur aflati la presiune foarte scazuta. Cind argonul se ionizeaza, el devine conductor de electricitate si face posibila "curgerea" unui curent prin el, intre electrozi. Acel curent excita vaporii de mercur, care emit ultraviolete. Fosforul care acopera peretii interiori ai tubului absoarbe ultravioletele si emite in schimb lumina vizibila. In cazul nostru nu mai este nevoie de fosfor, pentru ca xenonul emite direct lumina vizibila. Pentru asta insa are nevoie de presiune mare (invers decit la fluorescente) si de electrozi foarte apropiati (nu ca la fluorescente, pe care le poti face cit vrei tu de lungi). Pentru ca totul sa poata functiona, ai de voie de: 1. Un starter foarte puternic. Nu vrei ca atunci cind aprinzi farurile sa inceapa sa clipeasca doua-trei secunde ca fluorescentele. Vrei sa se aprinda instantaneu. Pentru asta ai nevoie sa fortezi ionizarea cit mai rapida a xenonului, deci ai nevoie de o tensiune initiala imensa. Starterul genereaza in jur de 25-30000 de volti. 2. Un balast. Spre deosebire de conductorii solizi, gazele au o proprietate neplacuta. Cind curentul creste, rezistenta gazului scade, ceea ce duce la cresterea curentului, deci rezistenta scade in continuare, deci curentul creste si mai mult, si asa mai departe. E o reactie in lant. Balastul impiedica cresterea peste masura a curentului: il opreste, ii da drumul, iar il opreste, iar ii da drumul, etc. La fel ca la lampile fluorescente. 3. Un sistem de focalizare foarte performant. Farurile cu xenon dau lumina mai puternica decit becurile, deci e extrem de important sa fie focalizate ca lumea. 4. Un sistem de ajustare automata in timp real a inaltimii fasciculului. Farurile sint foarte puternice si ii orbesc foarte usor pe ceilalti. Daca la un far obisnuit nu umbli prea des la reglajul din interior (de cite ori ti-ai ajustat farurile in functie de incarcarea masinii, cum scrie in manual?), la xenoane chestia asta este foarte importanta. In concluzie, farurile cu xenon nu sint doar niste becuri normale care dau lumina albastra, ci sint niste instalatii electronice puternice si sofisticate. Sint firme care pretind ca pot monta astfel de kituri pe orice masina, chiar daca n-a avut din fabrica. Nu stiu insa cit costa. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
octavianf |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 15 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Din cate inteleg din explicatiile foarte detaliate date de VladSoare (inca o data toata stima) sunt necesare modificari mari la instalatia electrica, nu numai o baterie suplimentara. Am inteles ca parctic, farul are atasat si un mic computer pentru gestionarea mecanismului.
|
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu Optionale: ABS + Airbag pasager |
|
MiB |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 18 September 05 ![]() |
VladSoare a explicat foarte bine care e principiul farului cu xenon (nu cum zicea unu mai inainte ca e tot bec cu incandescenta) . Lumina e net superioara farurilor cu halogen. E adevarat ca e naspa cind dai intr-o groapa si ii vezi organele interne celui din sens opus dar tot mai bine.
Apropo de pret, un sistem complet se ridica pe la 15 mil fara lentile. PS: Teoretic xenoanele au durata de viata infinita. Doar teoretic ![]() This post has been edited by MiB: 22 Apr 2006, 14:42 |
--------------------
Renault Megane
Estate
2005 1.5 DCI Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
|
|
b_42_jim |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 28 May 06 ![]() |
Nici o firma din Ro nu monteaza ca la carte o instalatie X. Toti pun lampile, amplificatorul si balastul, dar sistemul de balans n-am auzit sa-l monteze cineva (din fabrica e pus la puntea spate). In plus, normele CE impun spalatorul de far pt. versiunile echipate cu X, ceea ce iarasi nimeni nu pune, desi un far murdar iluminat cu X este iarasi orbitor pt. ca difuzeaza lumina. Si, iarasi, X trebuie montat numai pe faruri cu geamuri clare sau cu lupa, astfel incat focalizarea sa fie foarte precisa, altfel pe dispersoarele lamelare obisnuite este foarte orbitor.
Dar nu asupra normelor de montaj vroiam sa insist. Vroiam sa-mi expun o parere personala. Am avut toate masinile de pana acum numai cu H, recent mi-am luat o Laguna 2 cu X, desi un prieten imi spunea ca i se pare ca lumina asta alba e rece si obositoare. Probabil e o chestie subiectiva, mie insa mi se pare exceptionala instalatia pusa de Renault. Lumina este f. bine asezata pe sosea si uniforma de la botul masinii pana la 50 m in fata, lateralele sunt f. bine iluminate de pe un sens pe celalalt inclusiv trotuarele, coltul dreapta al fasciculului este ridicat putin astfel incat sa vad de departe pietonii sau carutele. Am facut drumuri lungi noaptea si cu H si cu X, marturisesc ca X mi se pare mult mai confortabil. In plus, autoreglarea este f. eficienta, nimeni nu mi-a facut flash cu farurile, decat atunci cand era radar, ceea ce iarasi sporeste confortul optic. Imi permit doua recomandari: 1. nu va chinuiti sa montati X pe faruri cu dispersoare clasice. Veti arunca banii pe geam si veti fi frustrati pt. ca nu veti sesiza o schimbare calitativa ci doar de culoare. Mai bine, cu aceeasi bani sau mai putin, va luati faruri noi (daca cele vechi sunt prafuite / afumate) si niste halogene de firma. Satisfactia va fi mult mai mare. 2. Cheltuiti mult mai putin daca luati o masina sh cu instalatia X pe ea gata montata. Practic nici nu se simte, cel care vinde o astfel de masina nu poate cere 500 E ca "uite nene, ai xenoane!" Cel mult 100, desi in urma negocierii dispare si aia. Altceva e cand masina o luati de noua si bifati optiunea la dealer... acolo scoti 8-900 E. In incheiere, ca tot era topicul de faruri si cineva zicea ca cei cu X sunt orbitori daca dau in gropi (desi nu e vina lor), dau un vot de blam celor care merg cu proiectoarele de ceata non-stop aprinse noaptea. Mi se pare un gest de indolenta fata de ceilalti de pe contrasens, fiindca rolul lor este tocmai de a fi orbitoare si trebuie folosite NUMAI pe CEATA. Oricum nu ilumineaza decat vreo 5-10 m in fata, ceea ce e total insuficient la o viteza de +60 km/h. Cred ca se mira si ei de ce li se face din faruri mereu, dar deh, da bine sa ai mai multe faruri aprinse. |
--------------------
--
--
--
- -- Chrysler Sebring LX
Laguna II 1.8i Lux Privilege s.a.m.d. |
|
Turkish |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
Acum vreun an era un articol despre X vs H in Auto motor si sport si ei testasera mai multe variante.
Concluzia era, exista seturi cu H pe unele modele auto care lumineaza mai bine decat cele cu X datorita reglajelor si formei farului. Nu imi aduc aminte exact modelele dar caut in colectie scanez si pun pe forum, poate e util... |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
AlexV |
![]()
Post
#23
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
eu dupa 3 ani in care am mers in paralel cu masina cu xenon si masina cu halogen (far bi-optic), prefer halogen-ul.
Xenon-ul in schimb este mult mai deranjant pentru ceilalti participanti la trafic. Ori majoritatea isi ridica faza scurta, ori asa e din fabrica. Cand se apropie din fata o masina cu xenon, datorita denivelarilor iti baga niste blituri in ochi de nu e adevarat. Si din spate e acelasi lucru, iti baga niste blituri prin oglinzile retrovizoare si cateva secunde esti cam orb. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
b_42_jim |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 28 May 06 ![]() |
@Turkish
Ca sa fac un remember, eu chiar imi amintesc cat de misto luminau farurile Trabantului, era cea mai misto dispersie pe care o vazusem. Daca aveti ocazia sa vedeti un Trabi noaptea cu faruri inca bune, veti intelege de ce. Chiar si Cobrele faceau niste fascicule misto daca aprindeai si proiectoarele interioare. Mai recent, Megane I mi-a creat o placuta senzatie de confort vizual ca sofer. In schimb, xenoanele de pe VW Passat sau BMW mai vechi mi se par cam "pierdute", nu arunca mare lumina pe sosea. Nu mai vorbesc de lupele de pe Skodele Octavia / Fabia care pe faza scurta se vad pe contrasens ca niste puncte extrem de luminoase de zici ca iti baga laserele in ochi. |
--------------------
--
--
--
- -- Chrysler Sebring LX
Laguna II 1.8i Lux Privilege s.a.m.d. |
|
Turkish |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
eu o sa revin la halogen la viitoarea mea masina, asta daca cumva nu iau o dotare care are oricum incluse X.
La cat de proaste sunt drumurile la noi nu e drum pe care il fac in tara sa nu imi dea faruri vreun om care crede ca vin cu faza mare pt ca am trecut pe vreo denivelare sau groapa... |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
b_42_jim |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 28 May 06 ![]() |
La fel ti se poate intampla si pe halogene. Avantajul e ca ai reglajul manual care-ti permite lasi fasciculul mult mai jos in caz de nevoie. Daca mergi mult pe drumuri proaste, intr-adevar, X-urile nu prea sunt recomandate.
|
--------------------
--
--
--
- -- Chrysler Sebring LX
Laguna II 1.8i Lux Privilege s.a.m.d. |
|
AlexV |
![]()
Post
#27
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
la halogenuri (de fapt la farurile cu dispersie sau cu oglinda) macar e o trecere treptata intre intuneric, luminos si foarte luminos, atunci cand oscileaza masina.
La xenonane (de fapt la farurile cu lupa) trecerea e foarte brusca si este exact efectul de blitz. Investitiile in xenon si in farurile cu lupa au cam fost de fite in loc sa se mearga in directia clara a imbunatatirii sigurantei rutiere pe timp de noapte. un pas inainte ar fi asta: 53774.jpg ( Size: 23.87k ) Number of downloads: 1755 merdzso.jpg ( Size: 29.94k ) Number of downloads: 1828 |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
caktuss |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
AlexV... ce-i aia din poze ?
parca vazusem ami de mult la TV un sistem pentru Jaguar, care proiecta o imagein in infra-rosu direct pe parbriz... un sistem xenon pt megane 2 ajunge cam la 250 de euro cu tot cu montaj... vine becul, balastul si starter + cablaje, fara lupa |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
1.6 16v 05-2005
- numar cu gaura m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
b_42_jim |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 28 May 06 ![]() |
QUOTE(caktuss @ 27 Jul 2006, 02:20) un sistem xenon pt megane 2 ajunge cam la 250 de euro cu tot cu montaj... vine becul, balastul si starter + cablaje, fara lupa Exact cum zicea si AlexV, cam de fite... Nicaieri nu se va vorbi despre spalatorul de far si de sistemul de adaptare a unghiului fasciculului. Am vazut deja multe masini cu xenoane varza, care bateau prin pomi, dar asta tine si de responsabilitatea (nepasarea) soferului care atunci cand vede ca are farurile mioape nu se duce sa si le regleze, fie ele pe H sau pe X. This post has been edited by b_42_jim: 27 Jul 2006, 09:38 |
--------------------
--
--
--
- -- Chrysler Sebring LX
Laguna II 1.8i Lux Privilege s.a.m.d. |
|
AlexV |
![]()
Post
#30
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
caktuss, alea sunt siteme night vision de pe prototipuri bmw si mercedes. Au camere cu infrarosu si tu vezi pe lcd-urile alea mult mai departe decat bat farurile, doar ca trebuie sa iti iei privirea de la drum ca sa te uiti la lcd.
Solutia la care se lucreaza acum este HUD (Head-up Display) cum are BMW M5. La M5 acum sunt proiectate pe parbriz cateva info utile care se regasesc si pe cadranele de bord. Prin imbinarea HUD cu night vision se incearca proiectarea imaginii luminate pe parbriz, suprapusa perfect peste imaginea reala. In acest fel conducatorul nu trebuie sa faca nici un efot suplimentar, si se uita normal la drum si il vede foarte bine luminat desi el in realitate nu este. Jaguar a testat ceva mult mai simplu de aplicat si ieftin. Proiectoare UV (black light) in faruri (de putere mica normal ca nu facem plaja ![]() In poza urmatoare se poate vedea cum lumina farurilor (faza scurta) se termina, dar marcajele sunt "luminate" mult mai departe. Attached thumbnail(s) pr97p3a.jpg ( Size: 10.9k ) Number of downloads: 1718 |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:03 |