Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

fum albastru cu sau fara turbina, o iau razna

marika44
post 2 Feb 2015, 16:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




buna ziua....sper sa imi raspundeti macar voi la o intrebare ca daca ma iau dupa mecanici trebuie sa cumpar alta masina.
detin o laguna 2 an 2001 217k 1.9dci 77kw
de o saptamana am o problema cu fumul albastru deci :
- daca o turez mai tare de 2000 de ture scoate fum albastru, mecanicul a zis ca e de la turbina
1 a verificat furtunul ce iese din turbina si nu are scursuri de ulei pe el
2 am scos tija de la turbina sa nu mai intre turbina si tot scoate fum
3 am pus tester-ul pe ea nimic, doar eroare de la egr care e blocat pe inchis de mine si are mufa scoasa
4 debitmetru de aer e bun
5 senzor presiune turbina bun
6 anul trecut a sarit distributia de la punct, am dus chiuloasa la reparat totul bine si frumos pana ieri
7 saptamana trecuta m-am uitat in bord la ulei si aveam 4 lini, ma uit ieri aveam 2, ma uit azi iar aveam 4 nu inteleg
8 nu scoate fum la pornire
9 mor


va multumesc frumos daca ma ajutati cu sfaturi dar vreau doar de la cei care au patit ceva asemanator nu din auzite si bajbaite, multumesc.

apropo am citit peste tot si nu am gasit decat despre intercoler si turbina, a mea trage ca la inceput nu are modificari de turatie sau sa bata motorul cum.


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 2 Feb 2015, 16:52
Post #2


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.521
Joined: 26 January 11
From: Constanta




fum albastru de obicei inseamna ca mai ciupe ulei. - ar fi recomandat un test de compresie.
la pct 7 - verifica uleiul cu motorul rece (adica dupa ce il opresti il lasi o ora acolo sa se scurga mai tot uleiul in baie sa vezi nivelul corect) si pe o suprafata orizontala.
Probabil ai verificat uleiul cu masina la diferite inclinatii in plan longitudinal - de aici si masuratoarea neconcludenta.

nu lua ca litera de lege ce zic, nu sunt mecanic, este strict parerea mea.


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lampard
post 2 Feb 2015, 16:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.401
Joined: 7 April 13
From: ARAD




de ce nu ai intrebat aici ?????http://www.reno.ro/s-a-dus-turbina-t64923.html
http://www.reno.ro/Nu-mai-are-putere-fum-n...re-t236796.html
http://www.reno.ro/turbina-laguna-2-defecta-t88944.html


--------------------
renault laguna 2003 expression,1.9dci,107cp - AR 69 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 2 Feb 2015, 17:25
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Tija ai scos-o degeaba , turbina functioneaza si fara ea , mai ales la cea cu geometrie fixa !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 2 Feb 2015, 19:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




boerule eu cum pot sa fac sa o blochez ? inseamna ca tija aia sta asa la misto acolo, au puso aia acolo doar asa de dragul inventiei sa traga la kg nu? de ce mai e pusa tija acolo ?


lampard tu nu vezi ce am scris ? am cautat nu am sa stau acum sa caut 1000 de pagini doar de dragul relaxarii , am cautat dar nu am gasit, eu am scris ca scoate fum albastru si trage ca in prima zi masina si am explicat ce am facut. toata lumea zice ca e turbina numai mecanicul nu


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 2 Feb 2015, 19:25
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




marika , tija aceea nu este pusa acolo la misto , ea controleaza o clapeta ( wastegate ) , clapeta care permite descarcarea gazelor la turatii mari ! Faptul ca tu ai scos acea tija nu inseamna ca turbina nu mai functioneaza , din contra la turatii mari va fi suprasolicitata ! Turbina nu ai cum sa o blochezi ...


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 2 Feb 2015, 19:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




pai trebuie sa fie o metoda sau o modalitate sa se opreasca si in plus mie turbina intra la 2mii de ture adica nu e ca la celelalte masini care intra de la 13000 sau nu stiu cat ? am inteles ca poate sa fie de la supape sau nu stiu ce scaune , mai curge niste ulei si pe la capacul de la culbutori,


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 2 Feb 2015, 19:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Tu vrei sa o strici mai rau decat ii. Cat timp merge bine laso asa nu umbla pe la turbina.
Fumul albastrui din cate stiu ii ulei in admisie adica masina merge pe ulei.Aici nu pot sa iti spun dece iti ajunge ulei acolo dar sigur nu trebuie sa dereglezi tu turbina asta daca vrei sa numai faci cheltuieli si probleme in plus.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lampard
post 2 Feb 2015, 19:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.401
Joined: 7 April 13
From: ARAD




prietene eu vad ce ai scris, eu am spus ca trebuia sa POSTEZI acolo nu sa deschizi un topic nou.


--------------------
renault laguna 2003 expression,1.9dci,107cp - AR 69 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Feb 2015, 20:18
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Unde intra turbina totuși? In greva? Turbina funcționează tot timpul când e motorul pornit, deci inclusiv la ralanti.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 2 Feb 2015, 20:20
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




lampard, acolo scrie doar despre turbina nici decum despre fum albastru si ce am mai scris eu, acolo doar de reconditionat unde ce si cum si cat, doar de suierat si nu stiu ce, la mine nu suiera nimic, masina trage doar ca scoate fum albastru nu te supara aiurea te rog.

multumesc de sfat lupule, dar mai am o intrebare, cand am facut ultimul schimb de ulei am pus elf 10w40 si cand am vazut ca mai am 2 liniute la ulei am gasit doar 15w40 oare sa fie ceva de la ulei ? ca dupa ce am pus a2a zi a inceput calvarul cu fumul albastru


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 2 Feb 2015, 20:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




Daca vrei raspunsuri concrete, nu inteleg de ce nu mergi la un service cu scule si aparate adecvate. In primul rand trebuie sa vezi compresia motorului, si apoi verifici turbo. Chestiile de acest gen nu le poti rezolva aici pe forum. Rezolvarea ta este intr-un service cat de cat, nu la un mecanic care isi da doar cu parerea, fara sa faca un test de presiune sau compresie. Cert este ca fumul albastru inseamna ulei ars


--------------------
renault laguna 2 2001 1.9 dci expression - sv-07-xjr
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 2 Feb 2015, 20:47
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




am vineri programare la auto ceck center dar pana atunci am zis ca poate a mai patit cineva asa ceva, am scris si sus sa raspunda doar ce care s-au confruntat cu asa ceva


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t5353
post 3 Feb 2015, 07:42
Post #14


SSM


Group: Members
Posts: 51
Joined: 4 August 10




salut !!! spui ca ai umblat la chiuloasa cu un an in urma !?!?!? verifica semeringurile la supape cel mai probabil pe acolo pierde ulei si de aici fumul albastru


--------------------
renault latitude 2011 L70Y - il 79 bij
SSM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 3 Feb 2015, 16:26
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




vineri aflu ce si cum, a fost umblat din cauza distributiei


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raoul Crisan
post 3 Feb 2015, 19:52
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 21 January 15




Fum albastru inseamna ulei in camerele de ardere, De obicei inseamna inceput de sfarsit, ori fugi la segmentat cu ea


--------------------
Renault Laguna II 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeCST
post 3 Feb 2015, 20:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 9 October 14




Fum albastru poate sa insemne si ulei direct in evacuare adica pe la tubina fara sa piarda in partea de admisie .
Daca totul s-a intamplat brusc poate fi un segment spart sau un piston spalat de injector. Scoate capacul de umplere cu ulei si vezi cam ce gaze de carter arunca .
Si fumul albastru poate e mai alb cam de motorina nearsa.......??
Ai mai amestecat si 2 tipuri de ulei unul semisintetic si unul mineral care in unele cazuri separa aditivii din ulei si uleiul devine albicios. . Si unde ai gasit tu 15W40 ca nu se mai foloseste cam de mult si vezi ca sunt si uleiuri SAE 15W40 de transmisie .


--------------------
Renault Laguna 2002 - B 55 LCS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_megane_1982
post 4 Feb 2015, 22:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 4 November 11




Salut.Eu am Megane nu Laguna, si crede-ma asa a inceput si a mea.Maine ma duc sa o iau din service.Am schimbat pistoane,cuzineti, chiulasa si turbina.Mergea si tragea normal dar consuma ulei.Fum albastru nu vedeam decat dimineata la 600-800 m de la plecare, in rest nu se vedea dar se simtea mirosul de ulei ars la esapament.Oricum fa-i test de compresie(si la rece si la cald) ca sa vezi diferentele.Bafta!


--------------------
Renault Laguna 3, Megane 2.1 2008 2.0 dci 110kw,2004 1.5 dci 60kw - DB 14 VLO, DB 14 COL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 5 Feb 2015, 18:44
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




multumesc pentru sfaturi, fum nu scoate cand e rece sau la pornire, am scos capacul de la umplere ulei si iese miros de ulei alt miros nu iese si cand accelerez cu capacul deschis nu sare ulei nu iese fum, ca mai zicea cineva pe forum ca daca imi scoate ulei pe la garnitura de la culbutori imi baga compresia de la turbina in motor fapt care ar trebuii sa scoata compresia pe la capacul de la umplere ulei asta a explicat mecanicul, deci, sambata am programare la service cu test de compresie si sa vada ce si cum, nu cred ca e de la turbina deoarece nu bate nu clantzane nu fuiera nu nimic, nu scoate fum alb, cred ca trebuie alt motor, a mea are 107cp si 217kkm, si daca pun turbina de 110 cp are ceva in caz ca ar fi turbina, si apropo am un prieten in italia si mia aratat pe un site de turbine si alte piese turbina la 190 euro doar ca pretul pt transport facut de site costa 110 euro pana in ro.

ovy_megane ce simptome avea masina ? si cum de a ajuns mecanicul la concluzia ca trebuie sa schimbi cam tot motorul ? inteleg ca 1.5 e cam naspa la injectoare dar sa cada tot deodata ciudat



This post has been edited by marika44: 5 Feb 2015, 18:45


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_megane_1982
post 5 Feb 2015, 21:06
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 252
Joined: 4 November 11




Ca mers masina pornea si mergea normal.Indiferent de temperatura dimineata cand bagam piciorul un pic mai tare in ea lasa un nor de fum albastru in urma ei si consuma 1l de ulei la 600-700 km parcursi.


--------------------
Renault Laguna 3, Megane 2.1 2008 2.0 dci 110kw,2004 1.5 dci 60kw - DB 14 VLO, DB 14 COL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marika44
post 5 Feb 2015, 23:15
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 December 13




cam aceasi treaba e si la mine, am fost in seara asta la mecanic si a zis ca e dusa turbina, scuipa ulei pe furtunul care iese din turbina si duce in intercooler, si apoi a scos furtunul de la admisie unde vine aerul si tot scotea fum albastru si o tinea turata la 4mii de ture si a zis ca e cam dusa, acum vreau sa iau o laguna din anglia sa ii schimb motorul cu totul, 600 euro ajunge + drumul+ manopera sa schimb motorul. ca decat sa dau 460 ron pe segmenti garnitura 200 ron + garnitura culbutori + garnitura baie de ulei 50 ron, ulei, antigel, si cand dai jos vezi ca poate is ovalizate pistoanele + rectificat chiuloasa + simeringuri oringuri si ce mai trebuie mai bine alta.


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Feb 2015, 23:37
Post #22


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(marika44 @ 5 Feb 2015, 23:15)
si cand dai jos vezi ca poate is ovalizate pistoanele


Asta nu vezi la Laguna....poate piston topit de injector blocat pe deschis dar ovalizat niciodata.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 12:26
Dacia