Convertor presiune esapament
![]() ![]() ![]() |
Convertor presiune esapament
adiquebec |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 22 June 14 ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
MEGANE 3
2010 1.5 dci 110 cp
|
|||
clau166 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am probleme cu aceeasi piesa cred. Mai precis piesa de care intreb are codul 8200762162. Cautand dupa codul din acest topic pare aceeasi piesa desi are alt cod in cazul meu. Problema pe care o am eu este ca piesa mea e conectata doar electric iar pa partea de vacuum ( cele 2 stuturi ) sunt deconectate. Asa au fost de cand am cumparat masina second hand. Acest convertor e montat in imediata apropiere a termostatului de antigel. Acel termostat are in cap o vana care si aceea pare sa aibe un stut conectare.
Dupa denumire m-am gandit ca ar avea legatura cu turbina dar vad ca pe masina mea am alt convertor pentru turbina cu codul 8200790180. Convertorul pentru turbina e in ultima poza si daca scot un furtun coboara si urca actuatorul turbinei. Apelez la cunostintele voastre sa descurc problema. Atasez poze cu cele 2 convertoare. Ce rol are convertorul acela ? Unde ar trebui conectat ? Pot verifica in vreun fel functionarea lui ? Multumesc. This post has been edited by clau166: 14 Dec 2020, 17:41 Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2020_12_14_at_17.21.15__1_.jpeg ( Size: 110.3k ) Number of downloads: 1000 WhatsApp_Image_2020_12_14_at_17.21.15__2_.jpeg ( Size: 107.65k ) Number of downloads: 904 WhatsApp_Image_2020_12_14_at_17.21.15__4_.jpeg ( Size: 88.11k ) Number of downloads: 893 WhatsApp_Image_2020_12_14_at_17.21.15.jpeg ( Size: 68.17k ) Number of downloads: 865 WhatsApp_Image_2020_12_14_at_17.21.15__3_.jpeg ( Size: 98.96k ) Number of downloads: 885 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Curios fiind, pentru ca acum putin timp am inlocuit termostatul, observ ca la masina mea, tot un k9k 636 nu am dat peste piesa mentionata de voi. Atasez o poza. este posibil sa fie montata in alta pozitie?
Attached thumbnail(s) IMG_20201215_080419.jpg ( Size: 4.42mb ) Number of downloads: 230 |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
8200762162 este electrovana care comanda obturatorul de admisie
8200790180 piloteaza turbina. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clau166 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am cerut ajutor altui posesor de Megane cu codul motor k9k 636 si mi-a dat o filmare cu pozitia si traseul acelei electrovane. Este montata pe circuitul turbinei ! Din cate am observat in acel video este inseriata cu electrovana de la turbina. Am luat temporar un teu + furtun si am facut si la masina mea circuit identic.
Astazi am facut un test si pot spune ca masina se comporta mult mai bine. Mereu m-am plans ca masina merge bine doar cu acceleratia la fund in rest are lag mare. Pot spune ca acum e lag normal si nu mai am intarzierile acelea enervante. Sper sa se pastreze si zilele urmatoare aceeasi impresie. Voi testa mai mult. Cei care n-au acea electrovana pe codul k9k 636 tind sa cred ca au o problema in functionarea masinii. N-am avut vreo eroare legata de piesa asta. De aceea am si mers aproape 2 ani fara sa stiu la ce ajuta. Inca o impresie ...se poate ca acum sa am si eu consum normal in treptele superioare. Deocamdata am testat in treapta 5 si in timp ce inainte aveam 1-2 litri in plus, acum am si eu normal 4-5-6 litri consum instant. @costas78 Termostatul tau era defect sau l-ai schimbat cu cel de 89 grade pentru mai multa caldura ? This post has been edited by clau166: 15 Dec 2020, 14:36 Attached thumbnail(s) screenshot.22591.jpg ( Size: 114.8k ) Number of downloads: 242 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
@clau66.
Asa am crezut intial, pentru ca la 25 de gade afara si mers de autostrada la 140km/h temperatura mea nu sarea de 65 de grade. In mers, aveam cuplat un ELM327 si pe telefon Car Scanner OBD Pro. La inlocuire am observat ca termostatul in sine era functional (testat in vas cu apa si termometru pentru lichide) si in parametrii, dar garnitura corpului interior era deteriorata si permitea unui flux mic de apa sa treaca permanent. Oricum am schimbat tot ansamblul si acum la 4-5 grade afara, in regim de oras, unde mai mult stai pe la semafoare decat mergi, sta pe la 70-74 de grade. Mentionez ca la mine prima linie de pe displayul digital se aprinde la 50 de grade (in maxim 2 km efectuati) si a doua(cea lunga, care arata pana la jumatate) se aprinde exact la 79 de grade si se stinge pe la 75 de grade. Pe termostatul nou (Gates) scrie ca si pe cel original scos, tot temperatura de deschidere de 83 de grade, cu deschidere completa la 94, Masina o am din septembrie, deci anterior nu stiu cum se comporta. Refetitor la comentariul tau cu electrovana. Eu nu o vad in locul montat la tine, dar din comportamentul masinii pot spune ca nu are lag deloc si la consum stau chiar bine. De exemplu in oras (Constanta) ora de varf, am cam 7,0-7,2 l/100KM, iar afara la 140 pe cruise control cam 5,4-5,6l/100km. Totusi poate este pozitionata in alta parte. Conduc sportiv, tata are mereu ceva de comentat cu toate ca am permis de vreo 25 de ani. This post has been edited by costas78: 15 Dec 2020, 15:47 |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ambele electrovane au un port prin care primesc vaccuum de la pompa de vid si apoi prin portul de iesire dau(sau nu) vid catre un actuator, fie de turbo, fie de clapeta admisie. Ca asta fac, actioneaza chestii fiind comandate electric si actionand vaccumatic.
Porturile de intrare evident ca dau in aceiasi teava care duce la pompa de vid, dar in nici un caz intrarea uneia nu e pe iesirea celeilalte. This post has been edited by einstein1984: 15 Dec 2020, 16:12 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clau166 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Multumesc pentru lamuriri @einstein1984 dar as avea in continuare nelamurire. Valva asta are conexiune electrica si 2 porturi vacuumatice. Un port e conectat printr-un teu la pompa de vacuum. Dupa cum spui ar trebui ca al doilea port sa comande vacuumatic clapeta de admisie. Acest al doilea port e liber ! Nu e conectat la nimic ci e in aer. Nici pe clapeta de admisie nu vad vreun stut de conectare.
@costas78 Nu stiu ce sa zic referitor la valva aceasta. Dupa poza de la avatar pare sa ai model mai nou de Megane 3 posibil an 2014, faza 3. Oare sa fi renuntat la electrovana asta ? This post has been edited by clau166: 15 Dec 2020, 20:38 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Scrie si in semnatura "Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 110 CP 2014" si arata exacta ca cea de la avatar cu exceptia faptului ca nu este GT Line. Este nivel de echipare Paris Deluxe. Cumparata din Germania si fabricata in Franta.
Posibil sa nu aiba electrovana asta si sa fi rezolvat problema din soft, s-au mai vazut cazuri. Mai am un Ford Focus 1.5 150CP din 2016 luat de nou din Romania si nu se compara cu modelele aduse de afara, in sensul ca astea de la noi sunt mai slab antifonate si mai neglijent facute. Mie imi lipseste o bara de torsiune sub masina si vreo 4 bucsi, pe langa alte ranforsari ale sasiului si caroseriei pe care tot asa nu le am la Ford. Prietenul meu, care are tot un Megane Grandtour 2011 cu motor de 1.6 si 130CP, tot spune ca a mea este mai silentioasa si mai asezata la drum, cu toate ca eu am modelul cu injectoare Siemens care au un troncanit specific mai ales la rece, si cu toate astea in habitaclu nu se aude nimic. This post has been edited by costas78: 16 Dec 2020, 08:09 |
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar EGRul tau e pilotata de ceva? Ca poate acolo trebuia bransata 8200762162
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
costas78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
Sincer, 8200790180 exista si este in aceeasi pozitie ca in poza colegului @clau166, dar 8200762162 nu am reusit sa o descopar, de asta am presupus ca nu exista si o fi inlocuita de soft.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
clau166 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Nu vad sa pot face poze corecte pentru ca nu exista spatiu pentru poze cod EGR dar am cautat pe internet si pare sa am EGR pilotat electric. Modelul de EGR este identic cu cel din poza atasata cod : 7.05320.04.0
Motoarele start-stop la semafor au 2 sisteme EGR : unul de inalta presiune ( cel de care vorbim ) si un alt EGR de joasa presiune. Cel de joasa presiune nu stiu cum e comandat. Tot ce stiu e ca acela recircula gazele preluate de dupa filtrul de particule si le readuce in admisie fata de cel de inalta presiune care ia gazele direct din evacuare. Sper ca tine vacuumul furtunul de la stropitorul de parbriz. T-ul tot de acolo l-am luat pentru conectare la pompa de vacuum. This post has been edited by clau166: 16 Dec 2020, 17:25 Attached thumbnail(s) Wh1.jpeg ( Size: 63.42k ) Number of downloads: 217 Wh3.jpeg ( Size: 86.42k ) Number of downloads: 152 Wh5.jpeg ( Size: 118.39k ) Number of downloads: 141 Wh7.jpeg ( Size: 65.74k ) Number of downloads: 132 screenshot.22599.jpg ( Size: 32.02k ) Number of downloads: 140 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
clau166 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Am pus diagnoza pe masina. Pare in neregula debitul de aer : "inlet airflow".
motor cald pe debitmetru: -la ralanti cere 210mg aer /primeste 370mg -la 1800 ture : cere 290mg aer /primeste 430mg -la 3000 ture acceleratia la podea : cere 900mg primeste 890mg Tinand cont ca la acceleratie maxima primeste cat cere as zice ca e bun debitmetrul. Egr nu pare sa deschida. Presupun ca el e problema. Nu am vreo eroare. Presupunerea mea e ca nu primeste comanda de deschidere. Masina se simte sprintena. Posibil sa am usor mai mare consumul. Inainte de modificarea asta la o apasare pe pedala de acceleratie aparea pe diagnoza ca deschide egr si pentru vreo 10secunde aerul cerut = aer primit apoi inchidea. E vreo problema ? Edit : Am atasat o poza de conectare a piesei Pare ca a doua iesire duce la o piesa pe care nu o recunosc. Stanga jos in poza. La mine e in aer. This post has been edited by clau166: 19 Dec 2020, 13:17 Attached thumbnail(s) gBAAAgNig_A_1920.jpg ( Size: 185.23k ) Number of downloads: 165 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
lupukel |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 17 December 17 From: Iasi ![]() |
Daca ai un furtun de vacuum deconectat cel mai probabil tot ce e comandat cu vacuum iti merge prost pentru ca pe furtunul ala se pierde din vacuumul generat de pompa de vacuum (geometrie turbina, egr, servo frana, etc.)
|
--------------------
Renault
Megane 3
2012 1.5 dci 110 CP K9K836
|
|
clau166 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Cand era jos acea electrovana am testat capatul pe care l-am lasat in aer si parea sa sufle in gol pe acolo. Zici ca suflam printr-o teava goala. Capatul conectat in schimb are inchis ca un tub plin. M-am gandit poate se comporta ca o supapa si deschide comandata electric.
Maine incerc sa fac o comparatie cu alta masina sa vad unde duce acel furtun. Credeam ca am facut deja asta si am copiat cealalta masina. Pana una alta piesa aceea neconectata prin furtun imi seamana a piesa de pe termostatul de antigel. E un volet. Pare sa inchida sau sa restrictioneze circulatia antigelului spre senzorul de temperatura. Nici acea piesa la mine nu e conectata desi are un stut. Atasez poze cu piesa de pe termostat. This post has been edited by clau166: 19 Dec 2020, 20:43 Attached thumbnail(s) screenshot.438.jpg ( Size: 39.98k ) Number of downloads: 160 screenshot.439.jpg ( Size: 42.65k ) Number of downloads: 94 screenshot.443.jpg ( Size: 76.4k ) Number of downloads: 71 screenshot.444.jpg ( Size: 37.44k ) Number of downloads: 76 20161114_184846.jpg ( Size: 972.66k ) Number of downloads: 91 20161114_184907.jpg ( Size: 782.71k ) Number of downloads: 88 20161114_184913.jpg ( Size: 723.45k ) Number of downloads: 74 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
m-am uitat la Duster, care e mai nou , aceasta electrovalva este montata deasupra pe motor, un furtun vine de la pompa de vacum (Pierburg) iar al doilea furtun se duce la EGR , undeva in partea lui superioara.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
clau166 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Dusterul acesta care e mai nou are al doilea EGR ? sau cum s-o numi el ...circuit de joasa presiune. Dusterul 2016-2017 cu start-stop la semafor ar trebui sa aibe. Intreb pentru ca eu am desfacut chiar azi egr-ul meu si e complet electric. In schimb masina mea mai are un sistem de recirculare gaze (egr-ul ala de joasa presiune )dar acela nu stiu cum e actionat.
Ieri am verificat personal pe o alta masina cu cod motor k9k636 si pare ca nu duce nicaieri a doua intrare a valvei. E in aer la fel ca la mine. Am copiat bine prima data circuitul. Am verificat sa ma asigur. Azi am pus testerul pe masina si in vreo 20-25km nu s-a deschis egr. Apare permanent inchis. Pe circuitul de aer apar diferente intre aerul cerut si aerul masurat. Pe turbina apare o diferenta de presiune la diferite turatii in gol ale motorului intre 1500 si 3000rpm. Mai mareu presiunea inregistrata e mai mare cu 200-300mbar fata de cea ceruta. La ralanti e buna : 1040mbar realizati/1020 mbar ceruti. Am facut si un test de retur injectoare care cred eu ca arata bine. Nu sunt de la injectoare problemele aici Am incercat sa curat si sa verific daca EGR-ul functioneaza. Nu parea gripat. <span class='edit'>21 Dec 2020, 13:41:</span> Am urmatoarele valori la turbo turat pe loc, in gol, incercand sa mentin constanta turatia : - 850 rpm : aer cerut 1013 mbar / realizat 1001 mbar - 2200 rpm : aer cerut 1130mbar / realizat 1200mbar - 2400 rpm : aer cerut 1187mbar/ realizat 1266mbar - 2600 rpm : aer cerut 1222mbar /realizat 1323 mbar - 2800 rpm : aer cerut 1238mbar/ realizat 1452 mbar - pressure upstream turbine ??? 2000mbar - 3060 rpm : aer cerut 1247 mnar/ realizat 1452 mbar - pressure upstream turbine ??? 2000mbar Peste tot apare egr inchis iar airflow cerut difera de cel realizat. Unde sa ma invart cu problema ? senzor decalibrat presiune turbo ? egr e de vina ? turbina ? pare undeva pe aer problema si mai ales spre EGR se indreapta dar nu vad ce ar putea fi defect la el. Probabil daca era deschis egr scadea presiunea pe turbina. Daca presupun ca e senzorul MAP ( senzor supraalimentare turbina ) defect/ decalibrat ar putea genera probleme in functionarea EGR ? As vrea sa stiu daca problemele astea duc catre o piesa. This post has been edited by clau166: 21 Dec 2020, 14:08 Attached thumbnail(s) screenshot.22616.jpg ( Size: 360.77k ) Number of downloads: 74 screenshot.22617.jpg ( Size: 337.14k ) Number of downloads: 33 screenshot.22618.jpg ( Size: 366.47k ) Number of downloads: 12 screenshot.22619.jpg ( Size: 374.61k ) Number of downloads: 10 screenshot.22620.jpg ( Size: 354.82k ) Number of downloads: 10 screenshot.22621.jpg ( Size: 367.67k ) Number of downloads: 6 screenshot.22622.jpg ( Size: 353.38k ) Number of downloads: 10 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Alexinc00 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 18 April 18 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
2015 Grandtour 1.5 (110 Hp) ECO2 Start&Stop Bose
|
|
dannyh |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 6 July 14 From: Baia Mare ![]() |
|
--------------------
Renault
Mégane Grandtour Collection
2012 Bose Edition Energy dCi 110
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Nu am inteles prea bine din multele capturi atasate pana acum, este vorba de damper valve de la mine sau de inlet manifold valve control motor (H4) din pozele atasate?
Ori nici una nici alta (vezi si urmatoarele capturi). ![]() This post has been edited by Gil26: 21 Dec 2020, 22:29 Attached thumbnail(s) DamperValve.png ( Size: 119.31k ) Number of downloads: 63 IMVC_1_.png ( Size: 165.5k ) Number of downloads: 70 IMVC_2_.png ( Size: 130.06k ) Number of downloads: 60 Captur__ecran__287_.png ( Size: 278.99k ) Number of downloads: 61 Captur__ecran__288_.png ( Size: 78.04k ) Number of downloads: 51 Captur__ecran__289_.png ( Size: 128.64k ) Number of downloads: 34 Captur__ecran__284_.png ( Size: 74.93k ) Number of downloads: 33 Captur__ecran__285_.png ( Size: 272.63k ) Number of downloads: 50 EGR_1_.png ( Size: 115.75k ) Number of downloads: 50 EGRJoasaPresiune_1_.png ( Size: 88.8k ) Number of downloads: 33 EGRJoasaPresiune_2_.png ( Size: 154.09k ) Number of downloads: 30 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
E intrebare mare. Nu stiu ce comanda. Am avut-o scoasa din circuit si nu stiu la ce folosea. Acum daca au trecut mai multi km parcursi observ ca dupa introducerea ei in circuit nu mai porneste deloc egr-ul. Sta pe inchis. Ma refer la egr-ul din poza ta , cel de inalta presiune. Nu-mi dau seama daca comanda egr-ul. Ar putea transmite un semnal calculatorului iar calculatorul sa comande egr-ul electric pe baza semnalelor transmise de electrovana.
Acum intrebarea s-ar pune ce face egr-ul sa nu mai porneasca. Sa fie presiunea inregistrata de turbina ? Probabil zilele astea voi lua un senzor presiune turbo desi n-am vreo eroare pe el. Incep sa iau la nimereala piese. |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
costas78 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
@ clau166, am urcat o arhiva cu tot ce am gasit pentru masina ta referitor la sistemul antipoluare si EGR (unele sunt interesante si iti pot fi de folos) pe: AntipolutionEGR
Atasez si cateva capturi mai relevante, practic EGR low pressure recircula gazele de dupa DPF. Nu cred ca am timp acum sa fac o poza cum e legata fizic la mine pe masina si un grafic cu vreo 7-8 parametrii mai importanti in functionare referitor la asta (pana acum nici eu nu am monitorizat-o, valorile sunt dintr-un fisier mai vechi). Dar mult mai bine ar fi daca un coleg cu K9K636 ar face asta (iar graficele se pot genera usor cu CanClip dar merg OK si cu PyRen) pentru a putea compara mai bine si corect. E clar ca trebuie sa fie legata si sa functioneze corespunzator, dar sincer problemele care le ai cu\pe masina ma depasesc, poate ceilalti colegi te pot ajuta. This post has been edited by Gil26: 22 Dec 2020, 10:12 Attached thumbnail(s) Screen_2_.png ( Size: 133.59k ) Number of downloads: 59 Screen_5_.png ( Size: 144.03k ) Number of downloads: 55 ScreenEGR_0_.png ( Size: 63.58k ) Number of downloads: 39 ScreenEGR_6_.png ( Size: 95.34k ) Number of downloads: 38 ScreenEGR_y_.png ( Size: 98.01k ) Number of downloads: 37 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clamba |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 8 May 14 From: Bucuresti ![]() |
fix fara legatura cu problema ta: singurul Megane facut in Franta(la Douai) a fost CC-ul. Grandtour/Sportourer sau break/combi (fiecare cum vrea sa-i spuna) s-a fabricat doar in Spania(Palencia).
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer K9K 836
2013 ex Renault Twingo D4F 702 2002
ex Corsa C Z14XEP 2005 |
|
silvanu96 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
dusterul are start-stop si al doilea egr pe teava de esapament, sub masina.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
clau166 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Multumesc tuturor pentru ajutor si sfaturi. Problema e ingreunata de simptomele multiple. Probabil probleme multiple. Problema principala nu e lipsa de putere sau lentoarea masinii. Asta e efect secundar pentru ca m-as misca si asa cu ea doar ca masina nu se comporta bine nici la rece cand se balbaie ,trage sa moara motorul si merge in 3 pistoane si nici la cald cand se apasa brusc acceleratia cand rapane si face urat motorul parca protesteaza cateva secunde sa accelereze. Pare ca incepe sa accelereze abia cand iau piciorul de pe acceleratie. Stiu ca tot de la turbina ar putea fi lipsa de putere. Dar turbina face presiune maxima si e ok.
Am un scartait in functionare pe care nu l-am mai mentionat. Am presupus ca e de la cureaua de accesorii si am inlocuit mai multe componente noi: curea accesorii, rola intinzatoare cu tot cu intinzator, rulmenti alternator , rulment fulie compresor . Degeaba. Nu a disparut zgomotul. Important e ca nu l-am mentionat pentru ca nu cred ca are vreo influenta pentru problema actuala. @Gil26 Multumesc pentru ajutor. Am aici de citit o luna. Din citirea unui document despre turbina imi sare in ochi 2 aspecte : 1) bateria . Am baterie obosita. E veche dar porneste mereu bine. Parca nu-mi vine sa o arunc daca porneste dimineata masina. N-are probleme sa porneasca chiar si de 7-8 ori consecutiv dimineata. Tensiunea pe baterie e in jurul a 12 volti. Slaba. 2) se tot leaga de vacuum . Nu pot masura vacuumul pentru ca nu am instrumente. In schimb nu stiu de ce pompa de vacuum e foarte fierbinte si frige. fac arsuri daca ating din greseala. Tot cu vacuumul are legatura si senzorul acela presiune supraalimentare. El indica bine la ralanti dar pe masura ce turez pare ca indica presiune mai mare. Asta daca ma incred in el si poate defapt indica gresit. Daca si calculatorul citeste valorile alea gresite imi lasa turbina sa someze. S-ar explica de ce trage prost. Ce s-a putut testa din pyren am testat. Nu da nicio eroare. Toate testele se incheie cu succes : clapete, reinitializare egr, invatare clapete ...totul zice bine. Am vazut in alt topic de injectoare ( multumesc Gil26) procedura de calibrare injectoare cand zice sa deturez de la 3000 la 1500 in frana de motor in treapta 4 de 10 ori. Recunosc ca n-am reusit sa ajung la vitezele astea. Mi-am dat seama greu ca a scris treapta 4. In treapta 3 cu siguranta am fost de multe ori in frana de motor de la 3000 la 1500rpm. Totusi nu cred ca o banala calibrare imi va rezolva problemele dar voi incerca si asta cand ajung pe autostrada sau pe un drum extraurban mai liber pentru ca la 3000rpm in treapta 4 am cam 110km/h. @silvanu96 Spuneai ca te-ai uitat la acel duster. Intr-adevar sunt compatibile multe piese de la duster, inclusiv injectoarele le am de la duster. Problema e ca eu am demontat egr-ul de inalta presiune si nu e niciun stut nu intra nimic in el inafara de mufa electrica. Ori are alta configuratie dusterul ori spui ca se duce poate in egr-ul de joasa presiune. Pe masina n-am vazut alte stuturi libere. Cred ca e foarte probabil ca la duster sa fi folosit o alta solutie pentru egr cu alt tip. This post has been edited by clau166: 22 Dec 2020, 17:04 Attached thumbnail(s) screenshot.22629.jpg ( Size: 353.4k ) Number of downloads: 39 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Pentru Megane3 X95 am trei note tehnice cu scheme VISU: NT8422, NT8456 si NT8507. Din pacate in niciuna nu am gasit injectia K9K636 dar am extras schema electrica si cateva date referitoare la EGR low pressure pentru un K9K836, colegul clau166 poate vedea si celelalte elemente ale exhaustarii in fisierele pdf (poate sunt de folos si altora), am atasat si o captura cum este pe un motor de Duster. Si asta este, cu normele de poluare s-au ”sucit” si motoarele astea.
Sarbatori fericite si multa sanatate tuturor! This post has been edited by Gil26: 24 Dec 2020, 09:31 Attached thumbnail(s) EGR_1_.png ( Size: 762.53k ) Number of downloads: 76 EGR_2_.png ( Size: 106.97k ) Number of downloads: 76 EGR_3__.png ( Size: 114.32k ) Number of downloads: 38 EGR_4__.png ( Size: 105.33k ) Number of downloads: 33 EGR_Duster.png ( Size: 606.08k ) Number of downloads: 49 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
clau166 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Sunt de mare ajutor schemele astea. Multumesc. Sunt bune pentru ghidare. Din schema pare un pic diferit pentru ca eu am filtrul de particule in compartimentul motor. In spatele motorului. Undeva sub turbina. E o inghesuiala pe acolo de n-ai loc sa bagi mana fiind si racitorul de egr tot pe acolo montat.
Din cate pare solenoidul care controleaza egr joasa presiune e in zona de sus, aproape de clapeta de admisie si aproape de senzori. Ar putea fi accesibil. Voi studia schemele si vad ce pot obtine. Ce m-ar interesa foarte tare ar fi sa stiu daca functioneaza si in ce conditii ( temperaturi, presiuni , sarcina ). Cand citisem prima data despre aces egr de joasa presiune intelesesem ca e o evolutie pentru ca reintroduce gazele filtrate prin filtrul de particule fata de cel de inalta presiune care le introduce nefiltrate. Problema e ca teoretic ar trebui sa mearga mai mult timp asta de joasa presiune pe care nu-l vad deloc deschis. Ori ...pe diagnoza mea apare blocat ? In orice moment citesc am mereu aceleasi valori. BP- egr joasa presiune HP- egr inalta presiune Sarbatori fericite ! This post has been edited by clau166: 24 Dec 2020, 13:43 Attached thumbnail(s) screenshot.1411.jpg ( Size: 313.68k ) Number of downloads: 60 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Poti verifica mai bine cum ai pe masina.
Iar despre modul de functionare atasat un document pentru EGR-LP (si HP) la un motor K9K 1.5dCi (pe care am uitat sa il pun in arhiva urcata) si doua capturi din el, cred ca este destul de clar. This post has been edited by Gil26: 28 Dec 2020, 09:30 Attached thumbnail(s) EGR_LP_1_.png ( Size: 238.49k ) Number of downloads: 45 EGR_LP_2_.png ( Size: 236.6k ) Number of downloads: 44 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
lupukel |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 17 December 17 From: Iasi ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 Dec 2020, 08:34) 8200762162 nu pare sa comande clapeta de admisie, are un furtun de vacuum pe turbina si celalalt cred la T-ul de la pompa de vacuum. http://ci.catcar.info/renault_2017_01/dessins/01023466.png Clapeta din ce am vazut e actionata de un motoras pas cu pas. Sau obturatorul e altceva? This post has been edited by lupukel: 5 Jan 2021, 09:15 |
--------------------
Renault
Megane 3
2012 1.5 dci 110 CP K9K836
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 04:14 |