Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Culoare buije

mugur_mugurel
post 9 Mar 2014, 18:33
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Buna seara stimati colegi
Astazi cand am demontat bujiile sa verific si eu compresia am vazut bujia de la cilindrul 3 mai neagra decat celalalte, bujiile sunt schimbate cam acum 10000 Km. Am si un tremurat mic la relantii dar daca opresc motorul 10 min si si il pornesc iarasi, tremuratul este mai mare. Compresia era de 15 Bar la toate pistoanele, ulei de consumat consuma cam 500-600 ml la un schimb eu zic ca este normal, mpp este schimbat acum 200 Km ca nu mai aveam ce sa ii fac nici curatat nu mai mergea nu mai statea la relantii, dar si la evacuare se aude ca o intrerupere. Oare sa fie de la bobina? Eu am schimbat bobina cu cea de la pistonul 4 sa o urmaresc peste ceva Km. Totusi parca inainte sa schimb bujiile erau toate 4 la fel.
Am pus si o poza cu bujiile.

This post has been edited by mugur_mugurel: 9 Mar 2014, 18:42


Attached thumbnail(s)
buj.jpg ( Size: 511.54k ) Number of downloads: 602


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 9 Mar 2014, 21:46
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Daca se constata ca nu este bobina respectiva defecta......e problema de supapa care nu inchide bine.
Reparatia implica demontare chiuloasa si schimbarea supapelor/curatare scaun....pentru remediere.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 9 Mar 2014, 22:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




QUOTE(espacern @ 9 Mar 2014, 21:46)
Daca se constata ca nu este bobina respectiva defecta......e problema de supapa care nu inchide bine.
Reparatia implica demontare chiuloasa si schimbarea supapelor/curatare scaun....pentru remediere.

@+
*


Da, compresia nu avea si ea ceva de spus daca este vorba de supape?


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 10 Mar 2014, 08:44
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




De aia am si scris de verificat bobine prima data.
Ca la motorul asta cam astea sunt motivele mersului intrerupt:bobina/bujie/fisa bobina/cablaj bobina/calc.injectie/injector/calc.injectie.
Testul de compresie ajuta la stabilirea diagnosticului dar nu este 100% relevant din cauza turatiei si conditiilor in care este facut....total diferite cu regimul de functionare.
Oricum culoarea bujiei conduce la diagnostic SIGUR de ardere incompleta cu cauze de stabilit dupa verificarea celor de mai sus.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AeoN
post 10 Mar 2014, 22:02
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 13 April 09
From: Craiova




Salut,
Din ceea ce imi dau eu seama doar prima din dreapta si poate ultima merg bine.
La restul ai un amestec prea bogat,arderea nu se face in totalitate.
Cel mai probabil bobina,dar poate fi si bujia.Schimbale unele cu altele si vezi diferentele.
Cauta si tu pe net despre diagnosticarea bujiilor in functie de culoare,ai sa gasesti materiale.
Bafta


--------------------
Renault Laguna 1.8 8V 1997 RTE - DJ 09 DZB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 10 Mar 2014, 22:26
Post #6





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




E ca in filme biggrin.gif
Eu vad ca bujia cu probleme are distanta mai mica decat restul. Poate e dao o iluzie optica,dar fata de restul asa se vede. Poate si distanta(dace intr-adevar e mai mica) influenteaza.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madalin76
post 10 Mar 2014, 22:38
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 31 August 13




da bundy220 asa pare sa fie dar poate se vede asa si din cauza "jegului" depus


--------------------
Renault Laguna 1994 2.0 - B76XSX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 11 Mar 2014, 07:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Este posibil sa fie distanta mai mica, nu mai gasesc lera si trebuie sa fac rost de una din alta parte sa vad ce si cum.


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Mar 2014, 08:01
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Asa este problema distanta nu era reglata la 0.9......si dormi linistit!
Daca ar fii asa simplu la 16 V.....motorul functioneaza excelent si cu distanta electrodului decalata-doar consumul e problema in acest caz.
Bobinele le-ai verificat?

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 11 Mar 2014, 15:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Am verificat astazi distanta si era de 0.8 asa stiu ca trebuie sa fie. Si pana la urma cred ca era din cauza bujiilor ca m-am uitat la alea vechi(bosch) care aveau in jur de 50000 de km si aratau mai bine(adica se vedea ca au lucrat bine) ca astea noi(equiem) care aveau cam 10000. Si pe langa asta inainte sa le pun inapoi pe alea vechi atunci cand acceleram si luam piciorul de pe acceleratie pe la vreo 4000 de ture dadea un rateu si acum nu mai da nimic. In consecinta o sa le urmaresc sa vad ce si cum.
Tot astazi cand am dat jos bujiile noi am vazut la bujia aia neagra ca electrodul din mijloc era mai topit sa ii zic asa, in parte din fata, fata de celalalte bujii, de altfel se vede si poza da mai greu ca nu are unghi de 90 de grade

Mersi de sfaturi pana acum.

This post has been edited by mugur_mugurel: 11 Mar 2014, 18:50


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 11 Mar 2014, 22:41
Post #11


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 875
Joined: 30 October 07




Daca zici ca astea sunt Equiem... . Eu la nici 13.000 km le-am gasit cu electrodul central topit la nivelul ceramicii. Mergea masina cand era turata "in valuri" si nu stiam de ce. M-am intors la vechea dragoste :NGK.
Schimba bujiile intre ele prima data. Daca o gasesti afumata pusa un alt cilindru e de vina bujia, daca se afuma o alta bujie pe cilindru la care a fost asta e vreo supapa cu probleme.


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995). - nr. de Bacau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 12 Mar 2014, 07:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




E clar atunci cu eyquiem si totusi masina venea echipata cu ele....., oricum le-am pus pe alea vechi si o sa le urmaresc pe astea ca stiu cum erau. Din cate am inteles la k4m trebuie sa montej bujiile alea cu 2 electrozi?

This post has been edited by mugur_mugurel: 12 Mar 2014, 07:32


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 14 Mar 2014, 13:28
Post #13





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(espacern @ 11 Mar 2014, 08:01)
Asa este problema distanta nu era reglata la 0.9......si dormi linistit!
Daca ar fii asa simplu la 16 V.....motorul functioneaza excelent si cu distanta electrodului decalata-doar consumul e problema in acest caz.
Bobinele le-ai verificat?

@+
*



Cum influenteaza distanta electozilor la bujii consumul?


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 26 Mar 2014, 10:12
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Am zis sa postez tot aici sa nu mai deschid un alt topic. Intrebarea mea ar fi daca se poate regla avansul aprinderii din ddt2000 sau cu CAN Clip sau este dat de ECM ?


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 26 Mar 2014, 23:58
Post #15





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




este reglaty de ecu,pe toata functionarea motorului.Se poate modifica prin proceduri de tuning.
Responsabil de reglerea avansului este printre altele si senzorul antidetonatii.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 27 Mar 2014, 07:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Se poate vedea valoarea avansului in DDT, si daca da care ar fi?
Merci pentru informatii


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 27 Mar 2014, 09:49
Post #17





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




se poate vedea,valoarea variaza in functie de mai multi parametri.La relanti,la mine parca( nu mai stiu exact) era 12.
Asta a fost demult si nu mai stiu exact.
Dar de ce te intereseaza aspectul asta? Tot cu bujia afumata?


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 27 Mar 2014, 21:20
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Nu cu bujia ca acum sunt in teste cu cele pe care le-am pus si le mai las vre-o 10000 km sa vad ce si cum, dar am un relantii cam neregulat si un tremurat al moturului mic dar nu normal si am vb cu cineva si mi-a spus ca poate fi din cauza avanzului dar nu stia sigur cum esta la laguna. Da unde este mai exact la k4m sonzorul de detonatie, ca nu l-am vazut pana acum.


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Mar 2014, 22:41
Post #19


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mugur_mugurel @ 27 Mar 2014, 22:20)
unde este mai exact la k4m sonzorul de detonatie, ca nu l-am vazut pana acum

Il gasesti "infipt" in motor un pic mai sus de filtrul de ulei.....urmareste cablajul.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 28 Mar 2014, 08:24
Post #20





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(mugur_mugurel @ 27 Mar 2014, 21:20)
Nu cu bujia ca acum sunt in teste cu cele pe care le-am pus si le mai las vre-o 10000 km sa vad ce si cum, dar am un relantii cam neregulat si un tremurat al moturului mic dar nu normal si am vb cu cineva si mi-a spus ca poate fi din cauza avanzului dar nu stia sigur cum esta la laguna. Da unde este mai exact la k4m sonzorul de detonatie, ca nu l-am vazut pana acum.
*


Pai se leaga bujia cu ce zici tu.
Fa un test de copresie sa vezi starea supapelor.
Avansul nu e ca la dacie,se regleaza singur,nu numai pe baza acelui senzor.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 28 Mar 2014, 11:36
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




QUOTE(espacern @ 27 Mar 2014, 22:41)
Il gasesti "infipt" in motor un pic mai sus de filtrul de ulei.....urmareste cablajul.

@+
*


ok merci, da poate fi si din cauza lui relantiul asta neregulat si cum as puatea sa imi dau seama daca el cauzeaza problema in afara de al schimba? Garnitura de la clapeta am shimbat-o , motorasul si ala este nou, sa imi fac zilele aste timp sa fac o proba cu un spay de frana sa dau si pe la galeria de admisie sa vad daca trage aer fals.

<span class='edit'>28 Mar 2014, 11:37:</span>
QUOTE(bundy220 @ 28 Mar 2014, 08:24)
Pai se leaga bujia cu ce zici tu.
Fa un test de copresie sa vezi starea supapelor.
Avansul nu e ca la dacie,se regleaza singur,nu numai pe baza acelui senzor.
*


Cum am scris in primul post am verificat compresia si sta foarte bine la toate pistoanele,
iar cu bujiile daca ne uitam mai bine cam toate nu prea arata bine ca celalalte sunt cam prea albe fata de cum ar trebuii sa fie si faza cu bujiile de arata nasol sunt dupa ce le-am schimbat bosch(care dupa vre-o 40000 km aratau "impecabil" adica toate la fel si dupa culoare se vede ca a functinat motorul normal) cu eyquem, ca am zis sa iau niste bujii noi si stiam ca masina vine cu ele din fabrica iar acum am pus din nou alea vechi bosch sa vad daca se schimba ceva. Plus de asta am scris si mai sus ca pana sa pun alea bosch inapoi, cu eyquem dadea si niste rateuri. Acum nu am decat sa astept si sa vad daca se schimba ceva. Stiu ca avansul nu este ca la dacie da mi-a zis cineva ca s-ar putea regla si manual din calculator.

This post has been edited by mugur_mugurel: 28 Mar 2014, 11:42


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 28 Mar 2014, 12:20
Post #22


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mugur_mugurel @ 28 Mar 2014, 12:36)
Stiu ca avansul nu este ca la dacie da mi-a zis cineva ca s-ar putea regla si manual din calculator.

Se poate regla de catre specialist in soft.....cu riscurile de rigoare!
Dar esti pe o pista gresita cu avansul....parerea mea.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 28 Mar 2014, 18:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




QUOTE(espacern @ 28 Mar 2014, 12:20)
Se poate regla de catre specialist in soft.....cu riscurile de rigoare!
Dar esti pe o pista gresita cu avansul....parerea mea.

@+
*


Pentru cultura mea de ce sunt pe o pista gresita? Din punct de vede al trepidatiilor dupa ce sa ma mai uit ca la bujie eu zic ca 75% problema era din cauza bujiilor ca alea vechi aratau bine.... da pana nu mai merg ceva km cu masina nu pot fi sigur 100%.


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 28 Mar 2014, 19:13
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Vezi de injectoare, sa nu fie infundate partial. Poti sa le cureti si singur dupa ce le dai jos, cu un spray.
Ai grija si la bobinele de inductie. Daca zici ca ai compresia buna, cam astea ar fi lucrurile de verificat.

Il sustin pe espacern la treaba cu avansul, las-o moarta. Calculatorul masinii il regleaza in functie de mai multi factori, poti sa-l urmaresti in timp real daca ai un cablu de diagnoza si un laptop cu DDT2000 instalat. Nu prea ai cum si nici de ce sa intervi la reglajul avansului, deja asta s-ar chema chip-tuning.

This post has been edited by andri1940: 28 Mar 2014, 19:15


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 28 Mar 2014, 21:30
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




QUOTE(andri1940 @ 28 Mar 2014, 19:13)
Vezi de injectoare, sa nu fie infundate partial. Poti sa le cureti si singur dupa ce le dai jos, cu un spray.
Ai grija si la bobinele de inductie. Daca zici ca ai compresia buna, cam astea ar fi lucrurile de verificat.

Il sustin pe espacern la treaba cu avansul, las-o moarta. Calculatorul masinii il regleaza in functie de mai multi factori, poti sa-l urmaresti in timp real daca ai un cablu de diagnoza si un laptop cu DDT2000 instalat. Nu prea ai cum si nici de ce sa intervi la reglajul avansului, deja asta s-ar chema chip-tuning.
*


Mersi de raspuns, la injectoare m-am gandit dar am vorbit cu un cunoscut care curata injectoare si mi-a spus ca nu am de ce sa verific injectoarele iar cu avansul ce valori trebuie sa urmaresc si care trebuie sa fie macar ca idee, am interfata cu care sa verific. Iar curatarea injectoarelor trebuie sa le curat cu un spay special?


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 13 Apr 2014, 10:04
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




Sa vedeti prin ce peripetie am trecut zilele astea. Cand porneam masina turatia imi statea in jur de 2000 si dupa un timp isi revenea, cand plecam statea turatia undeva la 400-500 turarii, ieri am zis sa ma uit sub capota si cand ce sa vezi unu din cele trei fire de la zenzorul clapetei de acceleratie era ros, l-am taiat, l-am scos din mufa si l-am refacut iar acum totul este ca nou biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 13 Apr 2014, 10:39
Post #27





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Asta poate explica erori de functionare gen turatie...dar bujia afumata nu prea. Clapeta nu influneteaza merul pe vreun cilindru separat ci pe toti in aceiasi masura.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mugur_mugurel
post 13 Apr 2014, 20:50
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 389
Joined: 20 December 11




QUOTE(bundy220 @ 13 Apr 2014, 10:39)
Asta poate explica erori de functionare gen turatie...dar bujia afumata nu prea. Clapeta nu influneteaza merul pe vreun cilindru separat ci pe toti in aceiasi masura.
*


Nu are treaba firul cu turatia doarece problema cu turatia o am de mult iar asta cu firul de o saptamana de cand am ridicat capot ultima oara si nu avea nimic firul si masina a stat cam 3 zile. Oricum eu raman la ideea ca problema a fost la bujie da pana nu mai merg ceva cu masina sa vad cum se comporta si bujiile astea nu am de unde sa stiu.


--------------------
Renault Laguna III 2008 2.0 150 cp fara dpf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexul
post 13 Apr 2014, 22:31
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 575
Joined: 10 October 13
From: Bucuresti




ce frumos poate sa merga motorul pe GPL acum....toata instalatia de alimentare este noua, injectoare...se simte.


--------------------
Renault Laguna 1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 15 Apr 2014, 21:54
Post #30





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(mugur_mugurel @ 13 Apr 2014, 20:50)
Nu are treaba firul cu turatia doarece problema cu turatia o am de mult iar asta cu firul de o saptamana de cand am ridicat capot ultima oara si nu avea nimic firul si masina a stat cam 3 zile. Oricum eu raman la ideea ca problema a fost la bujie da pana nu mai merg ceva cu masina sa vad cum se comporta si bujiile astea nu am de unde sa stiu.
*


pai in postul 26 ce incerci sa spui?

15 Apr 2014, 21:56:
QUOTE(Alexul @ 13 Apr 2014, 22:31)
ce frumos poate sa merga motorul pe GPL acum....toata instalatia de alimentare este noua, injectoare...se simte.
*


si bujia?...... Nu inteleg ce vrei sa spui

This post has been edited by bundy220: 15 Apr 2014, 21:56


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 03:58
Dacia