ulei de motor...de care?
![]() ![]() ![]() |
ulei de motor...de care?
cojeale |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 15 November 13 ![]() |
|
||
--------------------
renault
modus
2004 1.2 55kw
|
|||
cristi.r |
![]()
Post
#2
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Cand aud indicatii de gen 10w40 pe un motor asa nou si pe benzina, mor, nu alta ...
Pentru motorul tau cea mai buna solutie este un 5w30 cu norma ACEA A3/B4 sau un 0w30 tot ACEA A3/B4. Belesti bine ochii, deoarece aceste uleiuri sunt relativ putine, insa se gasesc destule. Diferenta intre cele doua este data de compozitia lor. 5w30-ul in majoritatea covarsitoare este semi-sintetic (grupa III HC), iar 0w30-ul ai sanse foarte mari sa-l gasesti sintetic (grupa IV PAO). Alte diferente de vascozitate sau alti indici sunt insignifiante. Ca marca, ... nu stiu ... ce-ti place tie, ce-ti suna bine la ureche, ce-ti permiti ca bani ... |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#3
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ce scrie in manual?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#4
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
|
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
darwin |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(cojeale @ 6 Dec 2013, 20:01) ... la indicatiile vanzatorului... Vanzatorii stiu cel mai bine (sic). Uite o imagine cu recomandarile pentru motorul tau, in caz ca nu mai ai manualul de intretinere. Daca uleiul este de origine controlata (nu e contrafacut), atunci norma e suficienta, aproape indiferent de marca. Attached thumbnail(s) de_del.PNG ( Size: 32.86k ) Number of downloads: 592 |
--------------------
--
--
--
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 7 Dec 2013, 10:30) Cand aud indicatii de gen 10w40 pe un motor asa nou si pe benzina, mor, nu alta ... Pentru motorul tau cea mai buna solutie este un 5w30 cu norma ACEA A3/B4 sau un 0w30 tot ACEA A3/B4. Belesti bine ochii, deoarece aceste uleiuri sunt relativ putine, insa se gasesc destule. Diferenta intre cele doua este data de compozitia lor. 5w30-ul in majoritatea covarsitoare este semi-sintetic (grupa III HC), iar 0w30-ul ai sanse foarte mari sa-l gasesti sintetic (grupa IV PAO). Alte diferente de vascozitate sau alti indici sunt insignifiante. Ca marca, ... nu stiu ... ce-ti place tie, ce-ti suna bine la ureche, ce-ti permiti ca bani ... Si dupa toate teoriile astea, care-i consluzia? Ca practic, motorul ala de pe Modus o sa duca tot la fel, nu va mai avea demult masina cand va avea 350.000 km, poate va fi si topita deja...la ce-i fi ajutat miile alea de lei care le-ar fi dat in plus pe parcusul exploatarii pe uleiurile alea scumpe care le recomanzi? This post has been edited by argon: 7 Dec 2013, 21:21 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#7
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Sa mentionam ca este strict parerea ta ca motorul ala o sa o duca tot la fel ...
0w30 este mai scump, ce-i drept (undeva in jur de 50 de lei litrul), insa acel 5w30 ACEA A3/B4 costa cam cat 10w40-ul "recomandat". Pana la urma, care-i problema cu aceasta cenzura ? Nu ne putem rezuma la a sfatui ceva la obiect in loc sa combatem parerile altora ? Pana sa raspunzi tu, toata lumea vorbea la obiect ... Am vazut cum merge 1.4/16V-ul cu asa ceva, am vazut cum merge 1.6/16V-ul cu asa ceva, 1.2-ul nu are alta tehnologie de fabricatie. LE: iar ca sa pacatuiesc si eu un pic, referitor la poza pusa de colegul de mai sus, cu parere de rau, 10w40 A5 nu exista si nici n-a existat vreodata. Iar faptul ca se mentioneaza atat A3, cat si B5 in aceeasi recomandare, indica niste date cel putin inexacte ... This post has been edited by cristi.r: 7 Dec 2013, 22:17 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
http://www.lucasoil.co.uk/products.php?pag...duct&product=50
Never say NEVER! This post has been edited by darwin: 8 Dec 2013, 08:11 |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#9
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pai nu prea ajuta. A5/B5-ul specifica HTHS intre 2.9 si 3.5 cP, iar A3/B3/B4 un HTHS>3.5cP. Deci n-are cum sa fie in doua intervale in acelasi timp.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Pai atunci putem presupune ca are un HTHS de EXACT 3,5cP.
|
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#11
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Adica este A5/B5.
Ca sa fie A3/B4 trebuie sa adaugam un lambda suficient de mic acelei valori, care sa o diferentieze de 3,5. This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 08:50 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
schluppi |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 11 June 07 ![]() |
Uleiul sintetic (0W..., 5W...) este mai scump, dar poate fi folosit pentru mai multi kilometri. El nu-si pierde calitatile in conditiile regimului dur de lucru, la care este supus. In acest fel nu se pierd bani prin folosirea uleiului mai bun. Uleiul semisintetic sau cel mineral (10W..., 15W...) il vei folosi atunci cand motorul are ceva uzura si incepe sa consume ulei. Fiind ceva mai vascos, consumul de ulei va fi mai redus si vei mai merge mult timp cu acel motor. Fiecare dintre noi stabileste momentul, cand trece la uleiul mai putin calitativ. Pentru mine, valoarea orientativa a numarului de kilometri parcursi (la motoarele de 1,2) pentru momentul schimbarii este 150000 km. La motoare mai mari, acest numar poate fi mai mare (lucreaza la turatii mai reduse, etc)
|
--------------------
renault
clio B 1,5dci
2001
|
|
darwin |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 08:47) Adica este A5/B5. Ca sa fie A3/B4 trebuie sa adaugam un lambda suficient de mic acelei valori, care sa o diferentieze de 3,5. Are cateva molecule cuantice heissenbergiene care sunt cand -0,1 cand +0,1 si astfel reuseste. ![]() This post has been edited by darwin: 8 Dec 2013, 09:38 Attached thumbnail(s) acea.PNG ( Size: 22.65k ) Number of downloads: 574 |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#14
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(argon @ 7 Dec 2013, 22:20) la ce-i fi ajutat miile alea de lei care le-ar fi dat in plus pe parcusul exploatarii pe uleiurile alea scumpe care le recomanzi? Asta il intreb si eu de luni de zile dar e incapabil sa raspunda ![]() Deja sunt clasice toate topicurile cu ulei. Apare cristi.r, bagă multe cifre si litere, nimic concret insa, doar el pricepe ce spune, poate poate impresioneaza pe cineva cu ele. Il intreba cineva bine bine, dar in practica, rezultate efective care sunt, si el baga si mai multe litere si cifre si pe urmă dispare ca măgarul în ceață ![]() ![]() E simpla treaba oricum. Daca masina ta nu vede mai putin de -20 de grade (conditie valabila pentru 90% din masinile din Romania), 10w40 e suficient. This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 10:47 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 10:44) conditie valabila pentru 90% din masinile din Romania... Pardon, 90,5%. Din imaginea pusa de mine, cu cat mergi mai sus cu atat e mai bine pentru motor pe termen lung. Poate pentru unii este bine jos acolo la 10w, poate pentru unii este mai bine sus la 0w, fiecare are dreptul de a alege. De aceea in imagine, si in manualul de intretinere, avem de unde alege. Fiecare cum vrea. A spune in mod absolut ca 'my way is the way' nu este decat un 'o aroganta' ca sa citez pe cineva. QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 10:44) Deja sunt clasice toate topicurile cu ulei. Apare cristi.r... ... si tu bineinteles. Ca sa te iei de cristi, nu ca ai veni tu cu ceva date. |
--------------------
--
--
--
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Hai 5w40, ar fi ideeal vara-iarna, dar 0w30...e prea subtire pentru acest motor de generatie destul de veche, valabil si pentru motoare 1.4 si 1.6 16v de la reno. Aceste motoare sunt fiabile si duc mai mult ca masina, cu orice fel de ulei recomandat de carte, cu conditia schimbarii cand trebuie, 10w40 e inclus.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#17
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:05) Eu vin cu experiente concrete. Cu motoare cu sute de mii de km care, dupa spusele lui cristi.r, ar fi trebuit sa fie la fier vechi de mult timp. Si merg foarte bine si acum cu uleiul ala naspa 10w40 schimbat si la 20.000 de km. Practica bate teoria la orice ora ![]() Nu am contestat niciodata diferenta calitativa intre diversele uleiuri si efectele acestora asupra motorului. Spun doar ca, pentru un utilizator normal, diferenta aia este prea mică pentru a justifica diferenta de bani ori de bătaie de cap cu alegerea uleiului. ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 11:27 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#18
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 8 Dec 2013, 12:07) Hai 5w40, ar fi ideeal vara-iarna, dar 0w30...e prea subtire pentru acest motor de generatie destul de veche, valabil si pentru motoare 1.4 si 1.6 16v de la reno. Uleiul "recomandat" de dacia (1.2-ul asta echipeaza si loganul) este un 5w30 A5/B5, adica o posirca extrem de subtire. De asemenea, Dacia pune in 1.6/16V/105CP, care-i mai vechi decat 1.6/16V/110CP de pe megane/fluence, tot 5w30 A5/B5. Renault pune in clio si modus Elf 10w40 A3/B4. Acestea sunt doar miscari de marketing, menite sa ajute cumva la un compromis in ceea ce priveste costurile de intretinere. Cu parere de rau, nu este vina mea ca tu ai ignorat explicatiile mele in ceea ce priveste vascozitate HTHS versus vascozitati la rece/operationale. Mai spun o data: Masura protectiei motorului este data de HTHS si nu de acele vascozitati din jurul W-ului, adica cea 0-vascozitatea la rece - W - 30-vascozitatea operationala. Si tocmai de aceea multi se feresc sa dea acest parametru in data-sheet-uri, pentru ca stiu ca sunt la limita. Cei vor sa arate pe ce anume cer banii respectivi, il pun mic, mare, asa cum este. Sunt destule laboratoare independente in lumea asta care contra sumei 30-40-50 dolari, cat costa un test pentru un minim de parametri, abia asteapta sa faca reclama negativa si sa scoata de pe piata jucatori importanti. Bine, asta se intampla in US, in EU nu prea se calca pe bataturi unii pe altii. Recomandarea mea s-a bazat atat pe experienta personala (tu ai zis ca sunt prea subtiri, eu stiu din experienta ca nu-i asa), cat si pe multitudinea de recomandari date de producator in functie de masina care vine echipata cu asa ceva. Tot testele de laborator au aratat ca la uleiurile minerale, acele temperaturi sunt cam cu 10 grade mai mari in realitate. Vorbesc de testele adevarate, nu de cele de gen Castrol/Mobil, la care si ultima rasina minerala iese bine. Adica, acele -20 de grade din grafic sunt in realitate vreo -10. Dar vad ca nimeni nu se lasa provocat de ce-am zis eu, incercand sa faca acel test cu viteza de curgere din bidonul aproape gol (o mica cantitate de ulei lasata sa curga din bidon la -15 grade). Vine iarna peste noi, oricine doreste are ocazia sa ma contrazica. Mai ales fanii lui 10W40. Lasati sa curga 10w40 din bidon la -15 grade si puneti filmuletul pe undeva. Astept !!! This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 11:43 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#19
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Daca iti fac eu testul ala si o sa curga ok, o sa incepi sa recomanzi la toata lumea 10w40 aici pe forum? Sau o sa incepi cu "pfoai, pai ai tinut uleiul in casă, de aia se scurge bine"?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE Eu vin cu experiente concrete. Cu motoare cu sute de mii de km care, dupa spusele lui cristi.r, ar fi trebuit sa fie la fier vechi de mult timp. Si merg foarte bine si acum cu uleiul ala naspa 10w40 schimbat si la 20.000 de km. Practica bate teoria la orice ora ![]() Nu am contestat niciodata diferenta calitativa intre diversele uleiuri si efectele acestora asupra motorului. Spun doar ca, pentru un utilizator normal, diferenta aia este prea mică pentru a justifica diferenta de bani ori de bătaie de cap cu alegerea uleiului. ![]() E greu de cuantificat uzura motoarelor pe uleiuri diferite si pe stiluri de condus diferite. Aici nimeni nu are dreptate 100% pana nu desface motoarele. Sunt totalmente de acord cu tine ca nu avem suficiente date ci doar motoare care s-au comportat foarte bine si cu 10w40. Si iarasi sunt de acord ca diferentele de uzura dintre un ulei mineral si un ulei sintetic nu sunt chiar asa de mari cum se spune. Sunt teste facute pe taxiuri din New York cu diferite marci de ulei minerale/sintetice si diferentele de uzura sunt neglijabile, pe schimburi de 16.000 de km. Dar daca cineva vrea mai mult de la ulei, atunci trebuie sa-i spunem care sunt acele uleiuri care ofera, initial, mai mult. Daca are bani de cheltuit, de ce nu? Asa se mai relanseaza si consumul. ![]() This post has been edited by darwin: 8 Dec 2013, 11:40 |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#21
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Traim intr-o lume cu resurse limitate. E oare corect fata de cei care vin in urma noastra pe aceasta planeta sa-i irosim de pe acum resursele, fara niciun beneficiu concret altul decat "sa ma simt eu bine ca am luat cel mai bun ulei pentru masina mea"?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Bine ar fi sa tinem masinile cat mai mult, pentru ca producerea unei masini are un impact ecologic mult mult mai mare decat schimburile de ulei.
Astfel un ulei foarte bun duce motorul mai mult si tinem masina mai mult. Un ulei Long-life are un impact ecologic foarte bun, dar nu si pe motor. Ecologic vorbind, schimbam masinile prea des. |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#23
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
A-i irosi resursele, inseamna a folosi petrolul in scopul asta. Ce spun eu se refera exact la opusul afirmatiei. Uleiurile sintetice se sintetizeaza in laborator si sunt extrem de reciclabile. Asta arata durata de exploatare mai lunga, consum de carburant mai mic, implicit consum de resurse mai mic. Dar asta insemna si salarii mai putine, deci probabil oameni mai putini care muncesc, deci ne intoarcem la origini. Insa tot ce-i in jurul nostru arata ca alegerea uneia din aceste doua cai a fost facuta deja si explicatia ecologica este cam degeaba.
Este prima si ultima oara cand raspund userului de mai sus. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#24
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Tocmai asta e smecheria. Pentru cat folosim masina, impactul folosirii unui ulei este insignifiant.
Daca luam o masina sa o tinem 1 milion de km, atunci poate ar fi meritat sa folosesti un ulei mai scump. Desi, și in acel caz, mai bine folosesti un ulei ieftin si il schimb la un intervel rezonabil, decat un ulei scump si schimbat des, iar la 500.000 de km, cumperi alt motor de la dezmembrari. Ca la cât o să economisesti la ulei, o sa-ti permiti si 2-3 schimburi de motoare. cristi.r, nu mai răspunde doar la ce iti convine. Vezi ce te-am intrebat mai sus. Răspunde acolo ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 11:52 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#25
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:47) Bine ar fi sa tinem masinile cat mai mult, pentru ca producerea unei masini are un impact ecologic mult mult mai mare decat schimburile de ulei. Astfel un ulei foarte bun duce motorul mai mult si tinem masina mai mult. Un ulei Long-life are un impact ecologic foarte bun, dar nu si pe motor. Ecologic vorbind, schimbam masinile prea des. +1 ..... +1 Asta este cea mai mare gaselnita posibila si ma bucur ca a pus cineva punctul pe i. Adica respectam mediul pentru ca nu poluam aerul/apa/solul cand mergem cu masina, in schimb tinem combinate siderurgice in viata ca sa re-topim masinile pentru a face altele ... Foarte tare ... Poate va dati seama de ce americanii au o altfel de politica in sensul asta, fata de europeni care sunt culmea ipocriziei. Si americanii au cele mai bune uleiuri, esterice grupa V, pe care culmea, le recicleaza ... Si, pana sa vina nu stu ce comisie europeana cu niste prevederi, nici americanii nu stiau ce-i aia "long-life". Si nici acum nu prea inteleg notiunea asta. Dovada sta in sensul asta un schimb de mail-uri avut cu cineva de peste ocean, extrem de bine pus la punct in acest domeniu care, cu toata scoala pe care o are, tot nu intelege. This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 12:00 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:50) ...Daca luam o masina sa o tinem 1 milion de km, atunci poate ar fi meritat sa folosesti un ulei mai scump. ... Asta era si ideea mea. Cu o minima completare: mie, de exemplu, nu mi-ar placea sa schimb motorul la 500.000km. Dar daca ne asumam acest lucru, atunci uleiul devine cea mai mica problema si cu cat mai ieftin cu atat mai bun. Reiterez spunand ca alegem uleiul in functie de cat vrem sa tina masina/motorul. Daca facem 7000km pe an, alegerea uleiului este pierdere de vreme si bani. Daca facem 40.000km pe an, atunci trebuie sa ne mai gandim un pic. |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#27
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu cu Loganul fac 70.000 pe an. Si tot 10w40 vede. Si sunt destul de convins ca nu o sa ajung sa crape motorul din cauza uleiului pentru ca pur si simplu o sa ajunga caroseria mancata de rugina total
![]() QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 12:55) Dovada sta in sensul asta un schimb de mail-uri avut cu cineva de peste ocean, extrem de bine pus la punct in acest domeniu care, cu toata scoala pe care o are, tot nu intelege. Poate problema e la tine, nu te-ai gandit si la varianta asta? ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 12:06 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cristi.r |
![]()
Post
#28
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 12:55) Asta era si ideea mea. Cu o minima completare: mie, de exemplu, nu mi-ar placea sa schimb motorul la 500.000km. Dar daca ne asumam acest lucru, atunci uleiul devine cea mai mica problema si cu cat mai ieftin cu atat mai bun. Reiterez spunand ca alegem uleiul in functie de cat vrem sa tina masina/motorul. Daca facem 7000km pe an, alegerea uleiului este pierdere de vreme si bani. Daca facem 40.000km pe an, atunci trebuie sa ne mai gandim un pic. Eu am incercat sa fac o mica teorie, pentru ca initiatorul sau altii sa vada ca exista diferente. Aceasta teorie, dupa cum se observa, nu este destinata tuturor. Dar nu pot sa fiu de acord ca numarul de kilometri dicteaza uleiul. Adica daca fac 7000 de km intr-un an si trag de masina in ultimul hal tu zici ca as putea pune orice ulei ? Ma indoiesc foarte tare. Inca o data, nu kilometri sunt dusmanul, ci regimurile de exploatare. Pe autostrada sau extraurban exclusiv, poti merge si 20k km. In regim de oras, porniri multe, plecari de la semafoare, etc, adia multe regimuri tranzitorii, uleiul se uzeaza foarte rapid. Sunt solicitari repetate in lagare, incalziri si raciri repetate ale uleiului, etc. Pe autostrada mergi constant, uleiul se uzeaza la fel si la 90 la ora, dar si la 140 la ora. De aceea este nevoie de ceva cat de cat bun. Atentie: n-am zis "cel mai bun", cum incearca alti sa-mi puna vorbe in gura (tastatura). Am zis de vascozitate, n-am zis de marci, preturi (de gen "ia-l p-ala, ca o fi scump, da-i cel mai bun", etc), etc ... ca exista si 5w30 la 100 de lei litrul. Am incercat sa gasesc un compromis. 8 Dec 2013, 13:20: QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 12:59) Poate problema e la tine, nu te-ai gandit si la varianta asta? ![]() I-am pus specialistului in fata specificatiile "Long Life" de la BMW si de la VW si el a spus ca le cunoaste, dar nu intelege de ce a fost necesara formularea lor. Te rog, opreste-te !!! This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 12:20 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
darwin |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE Adica daca fac 7000 de km intr-un an si trag de masina in ultimul hal tu zici ca as putea pune orice ulei ? 7000 * 20 ani = 140.000km. Da, merge orice ulei. Acesta este studiul de care vorbeam. Schimbul de ulei se face la 10.000km si nu la 16.000km cum mi-am adus gresit aminte. http://www.xs11.com/xs11-info/articles/51-...-july-1996.html 8 Dec 2013, 12:23: QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:59) ...sunt destul de convins ca nu o sa ajung sa crape motorul din cauza uleiului pentru ca pur si simplu o sa ajunga caroseria mancata de rugina total ![]() Acest argument este imbatabil. Este unul din exemplele clare cand uleiul este ultima grija. ![]() This post has been edited by darwin: 8 Dec 2013, 12:23 |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#30
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Loganul acela e masina de firma, care a vazut pana acum vreo 6-7 soferi, motorasul ala de 1,4 merge peste 80% din timp cu o sarcina de vreo 500-600 de kilograme pe el, a tractat de cateva ori un Renault Master cu scule pe el, deci cu o masa de peste 3 tone si face cel putin jumătate din kilometri in regim ruban si probabil vreo 10% din ei ii face pe câmp efectiv. In plus, e stationat peste noapte in zona de deal-munte, iar iarna vede dimineata la ora 6-7 cand e pornit temperaturi destul de scazute. Deci e forjat, fara doar si poate, fara menajamente.
Daca la 400.000 de km de 10w40 schimbati la 20.000 km incă nu mănâncă ulei intre schimburi si merge foarte bine, va mai intreb doar atat: La ce kilometraj sa ma astept sa manance ulei si cand si la ce alte probleme ar trebui sa ma astept din cauza uleiului ieftin folosit? This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 12:31 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 12:28 |