ulei de motor...de care?
![]() ![]() ![]() |
ulei de motor...de care?
cristi.r |
![]()
Post
#31
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
darwin |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 12:29) Daca la 400.000 de km de 10w40 schimbati la 20.000 km incă nu mănâncă ulei intre schimburi si merge foarte bine, va mai intreb doar atat: La ce kilometraj sa ma astept sa manance ulei si cand si la ce alte probleme ar trebui sa ma astept din cauza uleiului ieftin folosit? Nu am raspuns, dar am incredere ca ne vei spune cand se va intampla acest lucru si putem avea astfel un reper clar. QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 12:29) Faptul ca imi dai o aritmetica de genul ala si si un test vechi de 17 ani, cand lucrurile stateau cu totul altfel atata pe piata auto, cat si pe piata uleiurilor, ma fac sa ma cam opresc din a-ti raspunde ... Daca ai un test mai nou il citesc cu drag si obiectiv. Pana atunci este foarte bun si acesta. Tu cand auzi pareri diferite de ale tale, iti iei jucariile si pleci? Nu e cusher. ![]() |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#33
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu-mi iau jucariile, si nici nu plec nicaieri, dar nu argumentezi cu teste vechi de 17 ani. Explicatiile sunt puse de mine pe aici, mi-e cam lene sa caut, insa tu o poti face, ca n-am asa multe posturi. Pe aria megane sunt explicatiile, parca pe un topic ceva de genul "ulei ... de care folosim", sau ceva de genul ....
Plus ca tu excluzi din start posibilitatea ca un motor sa fie facut tandari in 140k km la o exploatare inadecvata si cu un ulei slab. Aici iarasi nu pot sa fiu de acord. Sunt cazuri destule, recunoscute de Renault, cand turbocompresorul la un diesel s-a stricat din cauza folosirii unui ulei prea gros si asta sub suta de mii de km. Pur si simplu uleiul n-a ajuns indeajuns de repede in locul critic. Ce ma impiedica sa nu generalizez aceasta problema si la benzinarele aspirate unde lagarele sunt construite cumva altfel si traseele de ungere mai subtiri ? Vad ca nimeni n-a intrebat DE CE am recomandat asa ceva si toata lumea s-a hotarat sa ma combata, exclusiv din considerente financiare sau de exploatare. Or, eu n-am spus nimic de bani (pana la un anumit punct), tocmai de aceea am dat atat o varianta ieftina, cat si una ceva mai scumpa. Iar la exploatare tocmai de aceea am recomandat 5(0)W30 ACEA A3/B4, pentru ca omul sa nu-si bata capul cu regimul de exploatare. Si ar mai fi si conditia de sulfated ash > 1%, pentru o aditivare full-SAPS. Si tot vizavi de regimul de exploatare si/sau de bani, daca ar fi vorba de asa ceva, mai vin cu o "duma": 0w30-ul A3/B4 poate fi schimbat si la 2 ani, daca nu depasesti 15, chiar si 17k km. Deci, per total, 0w30-ul nu este un ulei folosit doar de cei pe care-i dau banii afara din casa. This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 13:05 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#34
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Dacă știam cat de bine se va comporta motorul dupa 400.000 km cu 10w40 schimbati la 20.000 de km in momentul in care am cumparat masina, cred ca as fi marit intervalul de schimb chiar la 30.000 de km
![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 12:52 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 8 Dec 2013, 11:37) Daca ... fac eu testul si o sa curga ok... Asta e marea problema a uleiului 10W... iarna. Nu e nevoie sa faci testul. Uite o comparatie intre 0W40 si 10W40 facuta la -20C. Este vorba de M1 0w40 si un noname 10w40. Ar fi fost bine si fundamentat sa spuna si tipul de 10w40, dar e bine si asa. |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#36
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Păi când dai astfel de clipuri, e clar că acel clip e făcut sa prezinte cat de bun e Mobil 1, si interesul celui care il face e sa aleaga un competitor cat mai prost. Uite aici alt clip cu trei tipuri de 10w40 la -20 de grade, si toate curg ok. Ba e chiar si un 15w40 pe acolo, de la care te-ai astepta sa fie total gelatina, dar nu e.
Si e normal sa fie așa. Exista niste tolerante. Orice producator care se respecta, o sa treaca pe cutie varianta garantata. Dar nu inseamna ca uleiul nu merge si sub 20 de grade. Uite de exemplu, pornire la -25 de grade cu 10w40: E ca la revizii. Oamenii te cheama la 10k,15k, 20k sau ce k vor ei. Evident ca daca tu ajungi la 110-120% din perioada aia nu se intampla nimic grav. Mai degraba acel -20 de grade pentru 10w40, nu este temperatura de la care uleiul devine gelatina, ci temperatura, de la care, cu cat cobori mai mult, cu atat uzura la pornire incepe sa nu mai fie insignifianta ![]() Pe de alta parte, masina mea nu cred ca a vazut vreodata -20 de grade. -16 parca a fost minumul si am pornit-o să văd cum porneste. Evident, a pornit imediat ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 17:14 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#37
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Foarte bune clipurile. Un post documentat care merita citit. Dar Amsoilul acesta din clip http://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=AMOQT-EA nu prea trebuie comparat cu un 10w40 normal pentru ca are PP de -44C, care este mai coborat si decat majoritatea 5w30/5w40.
Dar restul se vad clar ca curg, in special Motul Synergie+ pe care eu il consider echivalentul Elf TD 10w40. Ideea mea era ca nu mai este nevoie sa vezi cum curge pentru ca au vazut altii deja si de a face o comparatie cu un 0w40. |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#38
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Interesante mi se par specificatiile astea:
QUOTE Diesel Engine Service •Normal Service - Up to 25,000 miles or one year, whichever comes first, or longer based on oil analysis. •Severe Service - Up to 15,000 miles or one year, whichever comes first, or longer based on oil analysis. 40.000 de km cu un singur schimb de ulei. Ba, cica ar merge si mai mult. Not bad ![]() ![]() This post has been edited by ssilviu: 8 Dec 2013, 17:44 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Asa este. In opinia mea este cel mai bun 10w40 de pe piata, mai bun decat Redline. Amsoil mizeaza la uleiurile diesel pe intervale extinse si o fac foarte bine. Are un TBN de 12... duce mult. Din pacate preturile din Europa sunt prohibitive. Cele mai ieftine sunt 62 lei/950ml.
Si pentru ca ai relatii/cunostinte in reteaua Renault, am o intrebare: stii cumva de ce nu se aduce in RO Elf Full-Tech 0w40/5w40? Sunt doua uleiuri pe care le-as baga in motor. Ma simt dator sa aduc in discutie si un 10w40 european, care cred ca este foarte aproape de Amsoil: http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/heav...p-le-10w40.aspx, iarasi un 10w40 pe care l-as pune fara probleme. La bidon de 20 de litri cred ca pica pe la 25 lei/litru. This post has been edited by darwin: 8 Dec 2013, 17:53 |
--------------------
--
--
--
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#40
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu am nicio relatie la Renault
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
My bad atunci.
|
--------------------
--
--
--
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#42
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
|
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
darwin |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Pai si noi despre ce vorbeam?
![]() I-am raspuns prin imaginea postata... restul sunt detalii. Cat despre Elf vs. Castrol, cata vreme norma RN700 este indeplinita, eu le consider egale, mai ales pentru un motor asa de mic pe benzina. |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#44
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Acel Amsoil costa cat vreo 3 sau 4 schimburi de elf 10w40, deci iese din schema. Este grupa V esteric in proportie de aproximativ 30%, restul fiind PAO grupa IV, procente la care Elf n-a ajuns niciodata nici macar in vremurile bune.
Pe de alta parte, exista dieseluri la care schimbi uleiul si la 120.000 km. Deci nimic nou aici. Insa exista o mica problema. Motorul ala trebuie sa mearga aproape exclusiv pe autostrada si trebuie sa aiba o capacitate a carterului de cel putin 30 litri de ulei. Aici se incadreaza camioanele de mare tonaj, tirurile. Toate uleiurile de gen API CJ sau API CI , respectiv ACEA E5/E7 merg pe astfel de intervale. Nu ma hazardez in afirmatii, daca doriti explicatii se gasesc pe net destule teste de degradare a uleiului in functie de cantitatea din baie. Ca idee, 2.0dci-ul Renault, degradeaza uleiul ceva mai greu decat "exceptionalul" 1.9 TDi de la VW. Motivul sta in capacitatea carterului. Deci, daca faceti afirmatii, va rog, faceti-o in cunostinta de cauza. Rezumati-va la a ma combate pe mine daca asta va face sa va simtiti bine si va rog sa nu dezinformati !!! Va rog frumos !!! Eu astept testul cu Elf-ul 10w40 care curge la -15 grade. In contextul discutiei de fata (doar initiatorul a cumparat asa ceva), este foarte important testul !!! Si, vorba colegului darwin, o comparatie cu ceva un pic mai scump (nu scump, nu foarte scump), ar fi bine venita. Eu stiu ce vb deoarece am facut aceasta comparatie la alta marca de ulei, a carui nume nu este relevant aici. Deci, asteptam testul... darwin, RN0700 este o norma asa "loose", incat nu prea merita luata in seama. Am vazut acea norma atat la A3/B4, cat si la A5/B5, deci ... e mai bine sa te iei dupa recomandarile ACEA decat dupa norma Renault. Masina mea n-a mai vazut ulei RN0700 de cel putin 60k km. Si merge foarte bine. <span class='edit'>8 Dec 2013, 23:03:</span> QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48) Asa este. In opinia mea este cel mai bun 10w40 de pe piata, mai bun decat Redline. Amsoil mizeaza la uleiurile diesel pe intervale extinse si o fac foarte bine. Are un TBN de 12... duce mult. Din pacate preturile din Europa sunt prohibitive. Cele mai ieftine sunt 62 lei/950ml. Unde ai gasit pretul asta ? Pentru ca pe la unii prin UK, daca bagi codul de voucher corect, s-ar putea sa iesi mult mai ieftin. Eu am luat RedLine la 58 de lei litrul ![]() QUOTE(darwin @ 8 Dec 2013, 18:48) Ma simt dator sa aduc in discutie si un 10w40 european, care cred ca este foarte aproape de Amsoil: http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/heav...p-le-10w40.aspx, iarasi un 10w40 pe care l-as pune fara probleme. La bidon de 20 de litri cred ca pica pe la 25 lei/litru. nu este deloc aproape de amsoil. Mai apropiat de Amsoil este CITGO Syndurance 5w40 heavy duty. Si se gaseste si la cantitate mai mica pe la unii din tara noastra. Iar din sursa sigura, ala este 30% PAO. si mai are si niste caracteristici nesimtite de heavy-duty, HTHS de 4.1, etc ![]() Asta e ... citim, studiem, schimbam impresii, daca suntem lasati ... This post has been edited by cristi.r: 8 Dec 2013, 22:21 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#45
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ia uite-l, s-a incalzit micuțul
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
darwin |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 8 Dec 2013, 21:56) darwin, RN0700 este o norma asa "loose", incat nu prea merita luata in seama Sunt de acord cu tine. Eu caut uleiuri cu MB229.5. Dar pentru unii este mai sigur RN700/710/720 si nu trebuie criticati pentru asta. QUOTE(cristi.r) Unde ai gasit pretul asta ? Pentru ca pe la unii prin UK, daca bagi codul de voucher corect, s-ar putea sa iesi mult mai ieftin. Eu am luat RedLine la 58 de lei litrul ![]() La nea Tudor. Dar nu sunt interesat de Amsoil pentru ca eu merg pe M1 0w40 completat cu o juma de litru de ceva esteric. QUOTE(cristi.r) .. CITGO Syndurance 5w40 heavy duty. ... HTHS de 4.1, ... sulfated ash de 0.8 ... Stiu acest ulei. Este unul HD si are SA un pic sub 1%. E spus gresit pe site. Dar este pentru diesel. E prea mult pentru un benzinar. |
--------------------
--
--
--
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#47
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Din simpla curiozitate, darwin este clona lui cristi.r sau invers?
![]() Raman la parerea ca initiatorul topicului a adresat o intrebare destul de simpla iar lucrurile au degenerat rau de tot in explicatii care nu prea intereseaza pe nimeni. Pana la urma, 10w40 unge cu succes motoarele Renault de ani buni si nu s-a plans nimeni pana in prezent de faptul ca acest ulei nu si-a facut treaba indiferent ca a fost iarna, vara sau cine stie ce alte anotimpuri. Cat despre normele astea "loose", luati-va licenta si tot ceea ce va trebuie la mana si schimbati voi normele dupa bunul vostru plac ![]() This post has been edited by ali3n_cop: 9 Dec 2013, 18:02 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
darwin |
![]()
Post
#48
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Pentru toti beeeep care ma fac clona, le raspund acum si poate si pricep.
In semnatura vedeti 'formerly known as r3nault', adica pe romaneste pentru ali3n_cop, 'cunoscut drept r3nault'. Nu mai pot accesa contul r3nault. Mi-am luat tichete. Nu am primit raspuns. Drept urmare mi-am facut contul 'darwin' si am scris, pentru cine stie sa citeasca, 'cunoscut drept r3nault'. Am postat un mesaj pentru un moderator, poate ma ajuta el. Niciun raspuns. Nu am mai intrat pe contul r3nault pentru ca nu mai pot. De aceea a aparut 'darwin'. Ma puteti considera darwin + r3nault, dupa cum, repet, se vede in semnatura. ali3n_cop poti sa participi si tu cu ceva la discutie, sau esti doar bun la atacat persoane? |
--------------------
--
--
--
|
|
pishky |
![]()
Post
#49
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
de uleiul asta ce stiti?
esp.4.jpg il folosesc la 2.0 dci-urile astea care pica, vad recent, mai des ca mustele. |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
darwin |
![]()
Post
#50
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
pishky, marturisesc ca te-am scos de la IGNORE! Peace!!!
Uleiul pus de tine este unul foarte bun, confirmat de analizele de ulei uzat de pe BITOG. Din pacate, reviziile la motorele renault cu FAP se faceau cu Elf Solaris DPF 5w30, care a fost inlocuit de Elf Solaris FE 5w30, de la care am pus o analiza pe care nu au inteles-o prea multi din cauza limbii. Am modificat imaginea pentru o mai usoara intelegere. |
--------------------
--
--
--
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#51
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
darwin, felul in care te exprimi si mai ales ultimul tau mesaj, spune totul despre tine. Subiectul principal al acestui topic a fost rezolvat foarte simplu de la primele postari iar aberatiile care au urmat dupa aceea nu fac altceva decat sa induca necunoscatorii in eroare.
Deschide un topic despre uleiuri si o sa te invat acolo cate ceva despre tehnica fluidelor, pana atunci cred ca acest topic se poate inchide pentru a nu se ajunge la alte insulte de genul "beeeeep" asa cum ne-ai catalogat tu in ultimul tau post. This post has been edited by ali3n_cop: 9 Dec 2013, 19:01 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
darwin |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 146 Joined: 20 October 13 ![]() |
Cred ca ma opresc aici. Chiar nu stiu de ce am pierdut timpul cu explicatii pentru prea multe urechi surde. Puteti sa-mi stergeti contul acesta (si r3nault pentru ali3n_cop).
This post has been edited by darwin: 9 Dec 2013, 19:39 |
--------------------
--
--
--
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#53
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(pishky @ 9 Dec 2013, 19:30) de uleiul asta ce stiti? il folosesc la 2.0 dci-urile astea care pica, vad recent, mai des ca mustele. In topicul asta se vorbeste despre un benzinar de capacitate mica. Este un ulei low-SAPS, parca C2, din cate imi aduc aminte. Pentru masinile care cer asa ceva este bun, adica, de exemplu pentru cele cu filtru de particule sau benzinare cu constructii speciale, cum fac altii, nu Renault. 2.0 dci-ul cere ulei C2 ??? Ma indoiesc ... Asta este si ulei subtire, dar si cu sulfated ash foarte mic, deci nu este recomandat in motoare care nu au nevoie de asa ceva, cum este cel al initiatorului. <span class='edit'>11 Dec 2013, 01:01:</span> QUOTE(ali3n_cop @ 9 Dec 2013, 20:00) Deschide un topic despre uleiuri si o sa te invat acolo cate ceva despre tehnica fluidelor, pana atunci cred ca acest topic se poate inchide pentru a nu se ajunge la alte insulte de genul "beeeeep" asa cum ne-ai catalogat tu in ultimul tau post. Pe aria megane 2 sunt doua topicuri despre ulei. Unul care trateaza exclusiv Elf-ul recomandat de renault si unul, ceva mai in spate, general. Ai aici linkul la cel general: LINK This post has been edited by cristi.r: 11 Dec 2013, 00:29 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#54
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cred ca AJUNGE !
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
comanr |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 24 November 08 ![]() |
@silviu
masina aia la -20 a pornit ca o "droaga", parerea mea. cum ai putut sa te lauzi cu pornirea aia gatuita, se vede clar ca uleiul ala nu e ceea ce trebuie la -20 |
--------------------
Renault
Modus 1.5dci
2005 ...realitatea e destul de subtire
|
|
Vele adrian |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 February 16 From: Wiesbaden Germania ![]() |
Buna seara citesc de 30 minute
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Modus
2006
- WIoy129
|
|
catalin1 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 680 Joined: 4 July 13 From: Dobrich ![]() |
Iti recomand Elf 10w 40 sintetic este ideal pt motorasul tau
|
--------------------
Renault
Megane 1,4
2000 phase 2
- B 25 wiz Decat la o nunta falsa mai degraba la un divort distractiv
|
|
espacern |
![]()
Post
#58
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
10W40 nu este ulei sintetic.....asa ca "recomanda" ceva real.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Vele adrian |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 February 16 From: Wiesbaden Germania ![]() |
Buna seara …și care ar fi acel ulei real?mulțumesc o seara frumoasa …
|
--------------------
Renault
Modus
2006
- WIoy129
|
|
espacern |
![]()
Post
#60
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Ulei sintetic este 0Wxx....in nici un caz 10Wxx.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 09:35 |