Metoda fermoarului in trafic, decongestionarea traficului
![]() ![]() ![]() |
Metoda fermoarului in trafic, decongestionarea traficului
mihai_dorin |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.6 16v
2007 Privilege + Mio C720b “Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
|
|||
ipiq |
![]()
Post
#2
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
la noi nu am vazut niciodata, in schimb in tarile cu apa calda cand sunt lucrari pe autostrada cam asa se procedeaza... asta pana vine un roman care habar n-are de treaba asta si merge pana la 10 metri de locul unde se ingusteaza si sta la miloaga
![]() |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
mihai_dorin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai ideea e sa mergi pana se ingusteaza si apoi sa faci acest lucru. Daca esti pe banda pe care se continua circulatia, lasi o masina sa intre de pe prima banda, avansezi, apoi cel care era in spatele tau mai lasa pe cineva si tot asa. Rezultatul este ca ambele benzi se misca si nu se ajunge la o oprire totala. Scade consumul de carburant si nu mai uzezi ambreiajul la plecari de un metru, apoi iar oprire, folosind aceasta metoda se circula fluent.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.6 16v
2007 Privilege + Mio C720b “Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#4
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Si la noi se aplica acest lucru. De exemplu pe la baneasa cand se lucra se aplica frecvent.
Sunt adeptul acestei reguli de bun simt si o folosesc de fiecare data in situatia prezentata in filmulet. LE: ce este drept se aplica de soferii cu bun simt. This post has been edited by Alt_radu: 15 Sep 2011, 22:12 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
- B-XXX-JIE
2005 Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
geomvp2nite |
![]()
Post
#5
|
![]() . Group: Members Posts: 497 Joined: 6 September 09 From: Bucuresti ![]() |
si la noi se aplica asa ceva, numai ca banda libera se numeste contrasens sau linie de tramvai...
![]() |
--------------------
renault
megane hb
1.6 16v 2004 sport dinamique
|
|
Hack |
![]()
Post
#6
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Stati numa' pana o sa vedeti si la noi asa ceva
![]() |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
Tamango |
![]()
Post
#7
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Se practica in Bucuresti, eu sunt un adept al acestei metode, numai ca de multe ori mi-am luat claxoane si flash-uri ca o aplicam. Dar deh, unii bizoni n-au descoperit nici apa calda, dar metoda fermoarului ...
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#8
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Si eu de obicei fac la fel. Las unul sa intre in fata mea cand se ingusteaza benzile.
Desigur la Rromanika se gasesc "bashtani" care detin toate benzile si o iau pe contrasens si ne blocheaza pe toti cand revin. |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#9
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
lu nenea ala din linkul de wikipedia i-a trebuit sa deseneza grafice si formule matemetice complexe ca sa afle ce? ca e bine sa se intersecteze cele 2 fluxuri intr-unul singur intercalat?! sau el calcula milisecundele de decalare.
![]() in fine, la noi in tara nu poti sa aplici, tu, sofer, singur, solutii moderne de trafic, caci nu este nimic altceva care sa imprime si celorlalti participanti la trafic aceeasi logica. e precum snobii care merg cu 180 la ora pe A1/A2 au pretentia sa fie tratati ca in germania, desi ei cand ajung in orase sau in aglomeratii se comporta precum cocalarii (care este) si merg pe linia de tramvai, forteaza intrarea, blocheaza benzi, etc... metoda de fermoar este excelenta in flux, dar tre sa fie implementata de autoritati nu ad-hoc. caci pana la ea, exista alte regli de ciculatie, cu prioritati etc..singurul lucru pe care te poti baza in traficul romanesc si bucurestean este haosul si nesimtirea, si extrapolezi de acolo fluxul. era chiar mai demult un filmulet in flash cu problemele conducatorilor auto, dar ca exemplu era italia. adica de fapt si in tarile mai calde totusi sunt probleme deci: votul meu este "DA, dar cu sustinerea pe teren a organelor abilitate in coordonarea traficului" This post has been edited by T.rac3Er: 16 Sep 2011, 08:24 |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
In Bucuresti am vazut ca se practica, dar cand ma duc pe la Pitesti am vazut ca nimeni nu o face, imbatranesti pana reusesti sa iesi de pe o straduta cand e aglomeratie sau pana reusesti sa schimbi banda. Oricum, e o idee foarte buna, dar va mai dura pana sa devina o obisnuinta, mai ales ca la noi sunt si multi frustrati pe sosele care accelereaza cand ii depasesti, astia sigur nu or sa te lase sa intri in fata lor
![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
Tamango |
![]()
Post
#11
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Synyster @ 16 Sep 2011, 09:59) Pai ... mai exista un aspect ... metoda se aplica atunci cand amandoua sensurile au aproximativ aceeasi viteza de rulare. Daca eu vin pe o banda care merge cu sa zicem 50 km/h, n-o sa pun frana ca sa aplic metoda fermoarului si sa-l las pe unul care circula cu 10 km/h sau sta pe loc. Cand se poate, se poate, cand nu ... stai si astepti. |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Normal ca nu opresti traficul ca sa il lasi pe altul sa intre, ca atunci nu ai rezolvat nimic. Nu m-am exprimat clar legat de stradute...ia de exemplu str. Caderea Bastiliei, de obicei aglomerata dupa ASE, si stradutele care dau in ea. Lumea oricum sta la coada pana reuseste sa iasa in Stefan cel Mare, la semafor, asa ca nu te costa nimic sa aplici metoda asta cu cei care vor sa intre din lateral pe Caderea Bastiliei. Lasi pe unul in fata, treci de strada laterala, mai intra unul dupa tine, e perfect asa. In Pitesti nu am vazut niciodata sa se aplice chestia asta, desi sunt strazi unde ar merge. Cel mai limpede exemplu in Pitesti e la Auchan, se formeaza cozi imense in giratoriul care te scoate la autostrada, cozi care depasesc cu mult intersectia magazinului, se inainteaza cate 1-2 m si cu toate astea mare majoritate nu te lasa sa intri si tu pe sosea.
|
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
Tamango |
![]()
Post
#13
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
PS - Cine a votat "NU" conduce ca Justin Bieber
![]() |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#14
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
acolo la omv e o prostie crasa si uriasa a celor care aruncat acolo un giratoriu din plastice si s-au spalat pe maini.
spatiul este imens, chiar urias. se poate crea un sistem simplu si curat precum la hornbach in bucuresti, cand vrei sa vi de pe centura spre bucuresti. adica creezi cate o banda special celor care ies la prima, si deci practic ei nu folosesc sensul giratoriu. sau in cazul de fata, pentru ca prima te duce la arpechim, ai destul spatiu sa creezi o banda speciala pt cei care vor merge catre A1 caci este la mintea cocosului ca grosul traficului se va duce spre A1 (mai ales ca drumul de la auchan poate fi considerat centura ocolitoare a pitestiului. si acolo nu prea merge fermoarul, fiind o intersectie, cu trafic destul de mare. fermoarul merge cand ai lucrari la carosabil, si se ingusteaza drumul, a.i. incetineste ambele benzi la un ritm asemanator. spre exemplu pe valea cascadelor, unde prima banda mereu e ocupata de diversi parcati (desi sunt parcari destule acolo, dar e greu sa misti curul gras sau capul plin de aere niste zeci de metri) eh, niste primari necalificati, care ocupa niste pozitii doar pt manevre politice. si te intrebi cum de un primar de ditamai megalopolisul tine totul sub control. unu d-ala e mai profesionist decat orice sef din organizatiile statale rrrrrromanesti |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
DrK |
![]()
Post
#15
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
LOL!
Mi se pare amuzant ca trebuie sa le puna semn si text sa ii invete sa conduca cum ar fi normal. Metoda se aplica si la noi FARA semne si explicatii matematice. |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
AndreiMR |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Eu ziceam ca metoda fermoar sa se aplice cand iesi de la Auchan, nu la OMV, ca se face coada de la OMV pana la centrul de piese Dacia. Sa nu comentam sistematizarea traficului in Pitesti, raman de legenda giratoriile pe care au incercat sa le faca anul trecut in zona centrala, cand se tamponau cel putin 4-5 masini pe zi, desi politistii incercau sa dirijeze traficul
![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
SorinCT |
![]()
Post
#17
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Da dar la ei e o chestie absolut normala, noi ne minunam prin trafic cand o face cineva si bagam si un thread pe forum
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
- CT-XX-LEA
2012 Privilege 1.5 dCI Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
Tamango |
![]()
Post
#18
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SorinCT @ 16 Sep 2011, 11:14) Da dar la ei e o chestie absolut normala, noi ne minunam prin trafic cand o face cineva si bagam si un thread pe forum ![]() Pai intr-un fel e normal ... unii nu stiu nici acum sa ocoleasca prin stanga mijlocul intersectiei si tu le zici de fermoare si alte chestii de finete ... ![]() |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
DrK |
![]()
Post
#19
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
Mie nu mi se pare ca la ei e normala treaba asta... Mi se pare ca sunt invatati sa faca asta...
Sa imi aduc aminte ca nu sunt in stare sa mearga pe zapada? Sa imi aduc aminte ca intr-un accident pe autostrada sunt implicate cel putin 5 masini? Nu spun sa nu conduca civilizat dar din pacate condusul asta bate spre condusul in cireada. Merg toti ca vitele si cum e si normal, se ciocnesc tot ca vitele cand se opreste prima. |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
A l e x |
![]()
Post
#20
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Voi ati citit ce scrie in descrierea clipului? Cum puteti spune ca asta se intampla si la noi?
La noi cand soferul vede o banda libera, ii da tare pe ea pana se termina, apoi intra agresiv inapoi, chiar daca asta inseamna doar a depasi 4-5 masini, nu mai mult. De obicei se lasa cu claxoane si injuraturi. El nu o face usor si calm cum se spune acolo, ci ii da tare pana in ultimul punct si apoi intra inapoi. Ca atitudine e exact opusul a ce se intampla in clip, iar scopul de acolo e tocmai pentru a evita acest tip de manevra. Singura diferenta e ca acolo se vorbeste de intrarea agresiva inainte de a se termina banda. La noi e fix cand se termina banda, ca romanul e grabit si pentru el, a castiga cativa metri e foarte important. Cu alte cuvinte, nu, la noi nu se intampla asa ceva si nu se va intampla niciodata. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
Mutzunache |
![]()
Post
#21
|
![]() Milk my sheep, bitch! Group: Members Posts: 1.571 Joined: 22 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Iar visati ma?
|
--------------------
M. Outlander 2019
Honda Civic 2021
Cadillac Eldorado 2002
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Vrei, nu vrei, asa se rezolva si la noi. DIferenta este ca "fermoarul" nostru este intepenit rau, are "dintii" inegali si foarte incrancenati!
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
DrK |
![]()
Post
#23
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
@Alex, am inteles. Trebuie sa stam toti doar pe o banda.
|
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
Cristi A |
![]()
Post
#24
|
![]() Impatimit Group: Members Posts: 410 Joined: 20 April 09 ![]() |
E ceva normal, pe unul las, daca incearca sa se bage si al 2-lea il pun la locu lui.
Apropo, in Germania e regula obligatorie la inchiderea unei benzi. Daca pe banda deschisa a mers unul, tu ai prioritate inaintea celui care urmeaza. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Privilege
|
|
A l e x |
![]()
Post
#25
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Bun, hai s-o spun altfel, poate acum se intelege
![]() Metoda e mai mult despre felul in care se intra inapoi pe banda. Ei spuneau ca la ei se intampla mai devreme decat trebuie, la noi se intampla in ultimul moment, dar pana la urma rezultatul e acelasi. Uite, nu suna asta a Romania? QUOTE This driving behavior, called ![]() Si apoi... QUOTE Research shows, however, that these dangers decrease and traffic moves more smoothly when motorists use both lanes until reaching the defined merge area and then alternate in "zipper" fashion into the open lane. E destul de clara diferenta dintre ce spun ei si ce se intampla la noi, deci din nou, nu se intampla la noi asa ceva, decat in unele cazuri izolate. Asa ca nu am spus nicaieri ca trebuie sa stam toti pe aceeasi banda, nu stiu cum ai inteles tu asa ceva din postul meu, incerc doar sa subliniez faptul ca toata aceasta 'metoda' tine de felul in care intri inapoi pe banda buna si felul in care esti lasat. Se intampla si la noi din cand in cand, dar de multe ori se foloseste metoda agresiva, urmata de injuraturi si claxoane. This post has been edited by A l e x: 16 Sep 2011, 11:26 |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
iulia_boris |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 434 Joined: 17 September 10 ![]() |
ha ha..ma faceti sa rad..
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Dokker Laureate 1,6..
- B 696 BUL
2016 Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#27
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Fermoarul meu functioneaza astfel:
- daca vad ca omul semnalizeaza, se asigura ca nu imi taie calea periculos, etc. il las fara problema - daca il vad ca vine din viteza pe prima banda stiind ca in capat sunt o gramada care asteapta sa faca stanga sau ca banda e blocata, logic, nu il las decat daca se asigura cum trebuie si semnalizeaza; daca se arunca precum melteanul cu jumatate de masina pe banda mea, il ocolesc putin si nu il las - daca se circula pe 2 benzi urmand ca una sa se inchida si prima banda are in capat o gramada de soferi care asteapta ii las, uneori si cate 2-3-4; pentru cei care au fost anul trecut la mare, intre CT si Agigea se circula asa si in cele mai multe cazuri se aplica fermoarul dar mai apareau si cocalari periculosi care evident erau pusi la locul lor |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
- CT-XX-LEA
2012 Privilege 1.5 dCI Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
clr |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Bine, partea frumoasa in clipul ala e ca pe banda 2 este totusi trafic fluent dupa ingustare. Frumos in Bucuresti e cand dispare banda 1 si pe banda 2 se sta
![]() E drept ca am mai vazut si in Bucuresti uneori fermoarul asta aplicat de catre soferii cu bun simt, dar nu cred ca o sa vad vreodata ceea ce am vazut in clip: soferul de pe banda 2 reduce efectiv el viteza si abia dupa aia cel de pe banda 1 intra. La noi functioneaza numai daca cel de pe banda 1 are putin tupeu si incearca sa bage "botul" ca sa zic asa. In situatii de genul asta mai vezi si la noi fermoare, ca in clip nu stiu daca in viata asta eu voi apuca sa vad ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
QUOTE(Tamango @ 16 Sep 2011, 10:01) Bai, oi conduce eu ca Justin Bieber, dar poate ala conduce civilizat ![]() Am votat cu nu, fiindca la noi nu se pot implementa fineturi de genul zip merge, la noi e nevoie de civilizat soferii cu forta (cu bata pe spinare), nu cu rugaminti, dar cei de la rutiera nu se implica, ei stau la panda dupa colt sa prinda 'nemernicii' care merg cu 65 km/h. In al doilea rand avem infrastructura conceputa pentru o masina la 12 familii (asa vedea Ceausescu lucrurile). Dupa ce se vor remedia cele 2 situatii de mai sus, se poate discuta si despre optimizari de genul asta. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#30
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Ba din contra, eu cred ca optimizarile astea ar fi binevenite in situatia actuala cu numarul mare de automobile si infrastructura care nu a tinut pasul. Ce rost are sa optimizezi cand ai in permanenta banda ta libera si ajungi unde trebuie cand trebuie?
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
- CT-XX-LEA
2012 Privilege 1.5 dCI Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th August 2025 - 07:02 |