Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Echilibrare roti, interval lacare facem echilibrarea rotilor

blual
post 21 Jan 2011, 11:20
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




Am 20.000 km cu masina, interval in care am rulat cu doua randuri de roti (vara - cca 15.000 km si iarna cca 5.000 km). Dupa iarna asta imi pun din nou rotile de vara pe care pana in prezent nu le-am echilibrat niciodata. Aveti idee cam la cati kilometri este recomandat sa se faca o echilibrare a rotilor?...si stie cineva daca la jantele de aliaj de Megane se poate lipi plumbul pe interior sau echilibrarea se face cum a fost facuta si in fabrica, ca la jantele de tabla?


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cread
post 21 Jan 2011, 11:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 29 April 09




La fiecare schimb de anvelope iarna-vara si invers, deci de 2 ori pe an , si cand fac pana.


--------------------
renault Megane 2 Grandtour . 2004 1,5 dci 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 21 Jan 2011, 11:24
Post #3


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




eu consider ca nu exista un anume interval de echilibrat rotile- conteaza cum mergi si ce drumuri ai d efacut- o echilibrare se impune atunci cand iti apar vibratii in volan si nu tine neaparat de nr de km -


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 21 Jan 2011, 12:01
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




Pe jantele de aluminiu, se pot monta greutati de echilibrare de cele doua tipuri: sau lipite sau cu clema, depinde de cele pe care le prefera cel de la echilibrari, sau ce ii soliciti.


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 21 Jan 2011, 12:35
Post #5


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




QUOTE(aleksanders @ 21 Jan 2011, 12:24)
eu consider ca nu exista un anume interval de echilibrat rotile- conteaza cum mergi si ce drumuri ai d efacut- o echilibrare se impune atunci cand iti apar vibratii in volan si nu tine neaparat de nr de km -
*


up.gif
Din exces de zel si profesionalism te poti trezi ca dupa echilibrare iti tremura iar inainte nu avea nimic...


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CRyS`
post 21 Jan 2011, 12:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 458
Joined: 13 July 09
From: _-= IASI =-_




La ce "scule" de echilibrat foarte bune, dintre cele mai bune sunt in RO te poti trezi oricand ca ai dat banii ca sa iti strice masina,nu ca sa ti-o repare smile.gif Mai ales ca la unele vulcanizari ce fac si echilibrari de roti sunt niste tehnicieni... INGINERI DE PROSTI CE SUNT smile.gif

This post has been edited by CRyS`: 21 Jan 2011, 12:52


--------------------
Renault Megane 2 1.5 dCi 82 CP by [ CompletCHIP] 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 21 Jan 2011, 13:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




Si eu incerc sa ma feresc de ei pe cat posibil, dar dupa cca 15.000 km cred ca ar cam trebui sa le duc la echilibrat...desi nu sesizez nimic in ciudat in mersul masinii.


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 21 Jan 2011, 13:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Rotile se echilibreaza doar atunci cand apar vibratii.
sunt multi factori care pot duce la dezechilibrarea rotilor:
- o proasta geometrie a rotilor care duce la o uzura ne-uniforma
- incarcarea neuniforma a masinii
- presiune in pneuri in afara limitelor acceptate.
- cauciucuri lovite/deformate in afara suprafetei de rulare (ca daca apare acolo n-ai ce face cu echilibrarea)
- cauciucuri care prin uzura uniforma isi modifica centrul de masa datorita unei asimetrii din constructie(se intampla des la cauciucrile de proasta calitate sau reesapate). Se intampla si la case mai mari.
- perderea greutatilor de echilibrare
- depinde si de stilul de condus. Un condus foarte sportiv cu derapaje si frane in podea v-a produce mai repede o dezechilibrare a rotilor...

Personal am avut set de roti pe care l-am echilibrat la fiecare 15 mkm dar si roti pe care nu le-am echilibrat niciodata si m-au tinut 80mkm.



This post has been edited by murfi: 21 Jan 2011, 13:07


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ric26ct
post 21 Jan 2011, 13:05
Post #9


ric26ct


Group: Members
Posts: 461
Joined: 19 February 10
From: Constanta




Ori de cate ori schimb cuciucurile de pe jante, sau la cca 20 000 km. Oricum la ce drumuri avem cred ca si la 20 000 e c-am mult. Consider ca este foarta importanta echilibrarea rotilor in uzajul pivotilor, bucselor, rulmentilor.


--------------------
renault megane 2 2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression
Skoda Octavia 1,9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 21 Jan 2011, 13:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Daca ai un singur set de jenti si cauciucuri vara/iarna atunci obligatoriu trebuie reechilibrate la fiecare montaj...

This post has been edited by murfi: 21 Jan 2011, 13:09


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 30 Apr 2012, 09:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




Mi-am schimbat si eu rotile de iarna. Cu o saptamana inainte sa le schimb am observat ca pe la 120 km/h volanul vibreaza foarte usor, dar am dat vina pe cauciucurile de iarna si pe gropi care probabil mi-au dezechilibrat vre-una din roti. Am schimbat apoi setul de roti cu cele de vara (jante aliaj 16 reno si cauciucuri mischelin din fabrica) si am facut si o echilibrare, pentru ca la jantele de aliaj nu facusem niciodata. Cu toate astea inca persista sentimentul ala ca la 120 kmh in volan se simte o usoara vibratie. Mentionez ca asta se intampla numai la viteza asta, la orice alta viteza mai mare sau mai mica ea ruland impecabil. Ma puteti sfatui in vre-un fel?....poate cu o vulcanizare de incredere unde aparatul de echilibrat este foarte bine calibrat?


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ritter
post 30 Apr 2012, 09:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.169
Joined: 17 February 10




Inainte de montarea anvelopei se face si o verificare a jantei dar o fac numai cei ce au si aparatura de corectat jante. Este posibil ca aceasta sa fie atinsa. Si eu tot pe 16 inch am si, la schimbul cauciucurilor de iarna/vara, 3 jante au avut nevoie de corectii mici. Nu erau aparent lovite sau deteriorate in vreun fel.
Eu merg fff linistit cu masina si sunt dezamagit de calitatea jantelor de Renault.

This post has been edited by ritter: 30 Apr 2012, 09:57


--------------------
Fost Renault Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V 2007 Sport Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 30 Apr 2012, 11:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




si eu merg cam la fel, iar jantele la o privire cu ochiul liber nu par a avea nici un fel de problema si sincer nici nu cred ca au. pentru ca atunci cand le-am dat jos pe cele de vara (noiembrie 2011) nu se manifesta simptomul asta la masina, iar acum cand le-am pus a aparut.


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taxi4you
post 30 Apr 2012, 16:09
Post #14


hai cu TATA,Zambilica!


Group: Members
Posts: 513
Joined: 16 September 10
From: PLOIESTI




anumiti producatori,recomanda echilibrarea si schimbarea incrucisata intre anvelope pentru o exploatare corespunzatoare si indelungata la 10 000 km.De asemeni si verificarea presiunii in pneuri la interval de 3/4 zile maxim.
in cazul in care o anvelopa pierde presiune...fie chiar si insesizabila,atunci apar lipsa performantelor autovehiculului dumneavoastra:
-consum combustibil marit:
-aderenta la franare;
-acvaplanare;
-aderenta la carosabil cu denivelari;
-si nu in ultimul rand incalzirea pneului si totodata degradarea lui prin acest fenomen.
wink.gif


--------------------
dacia & renault sunt un tip onest nu-mi place sa ma las calcat in picioare - toti gresim
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirko
post 30 Apr 2012, 21:40
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 9 April 10
From: Alba




salut!
si eu am avut probleme cu rotile ,aceeasi poveste, trepida volanul ,nu mult dar exista un pic de vibratie si dupa doua ture de echilibrare si jante indrepate cu cauciucuri Michelin primacy hp si schimbate intre ele si invartite o jumatate de tura pe janta si tot degeaba pana am dat de un meserias adevarat care mi le-a echilibrat foarte bine,explicandu-mi ca aparatele de echilibrat se pot seta pe mai multe nivele de sensibilitate si aparatul arata o=o si de fapt el nu-i chia asa si nu toate sunt conforme metrologic asa ca sa nu fiti siguri cand face-ti o echilibtrare ca totul este ok si mai incercati si in alta parte.
o seara buna !

This post has been edited by Mirko: 30 Apr 2012, 23:22


--------------------
Renault Megan 1.6 16v 2005/privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 30 Apr 2012, 21:48
Post #16


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.305
Joined: 22 January 04




Eu cred ca totul pleaca de la jante. Daca alea sunt strambe, nu are cum sa iasa o echilibrare corecta. Si cum astea de Reno sunt moi (mai putin cateva, gen Tuxedo, cum am eu), o bordura sau o groapa luata mai tare poate duce la vibratii, care, in final, strica si cauciucul si articulatiile.

La cea mai mica vibratie la viteza mare (in general pe la 90-100 incep sa vibreze), eu cred ca e bine sa mergem la control, la vulcanizare.


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 30 Apr 2012, 21:52
Post #17


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




Eu imi echilibrez rotile la fiecare schimbare de anvelope, adica vara-iarna.
In afara de echilibratul rotilor de asemenea verific si daca jantele sunt perfect drepte (cauze multimple, gropi, borduri,rtc)


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 1 May 2012, 09:13
Post #18


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Si eu schimb in fiecare sezon anvelopele pe aceleasi jante(Tuxedo) si evident ca trebuiesc echilibrate de fiecare data... dar mi se pare o prostie pe care n-o voi mai repeta cu viitoarea masina... m-am saturat de toti ''meseriasii'' pe care i-am intalnit si care n-au fost in stare sa respecte cateva lucruri elementare cum ar fi: sa nu zgarie buzele jantelor cand depreseaza caucicul la dejantare, sa lipeasca niste plumbi adezivi drepti nu ca pishatu' boului, daca roata solicita prea mult plumb sa roteasca cauciucul pe janta si multe altele pe care nu mi le mai amintesc acum. Parerea mea este ca rotile se echilibreaza doar atunci cand se cere, respectiv incep sa vibreze... altfel n-are rost si este o risipa materiala, de timp si nervi... wink.gif


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 2 May 2012, 16:11
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




solidconvert....perfect de acord cu tine....eu le-am echilibrat desi mergeau perfect, dar na, aveam vre-o 25000 km rulati. acum mi-am facut de lucru si nu stiu unde sa le echilibrez calumea, fara sgarieturi si plumbi care sar in merg....probabil o sa merg la autosoft.


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 7 May 2012, 13:53
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




....si am fost la autosoft, hotarat sa imi rezolv problema odata pentru totdeauna. Primul pas, i-am rugat pe baieti sa imi verifice fiecare roata in parte si surpriza: nici macar una nu era corect echilibrata....asa ca mi le-au echilibrat. Acum masina se comport ca si inainte, fara vibratii in volan indiferent de viteza.
In concluzie nu pot decat sa va stafuiesc sa evitati vulcanizarile din zona Pta Muncii....nu ca oamenii nu ar fi ok, dar cel putin in ceea ce priveste echilibrarea clar nu au aparatura calibrata iar preturile sunt de mare service.


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mirko
post 7 May 2012, 19:02
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 9 April 10
From: Alba




salut!
Imi pare bine ca-ai gasit pe cine trebue sa-ti rezolve problema!
O seara buna in continuare!


--------------------
Renault Megan 1.6 16v 2005/privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 7 Jun 2012, 12:34
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




Mi-am echilibrat si eu rotile (jantele de aliaj model Louxor) cu plumbi pe buza jantei dupa modelul de fabrica Renault, dar acum intampin urmatoarea problema: pe roata dreapta fata am cca 45 g de plumb (pe exterior) si de fiecare data, dupa ce parcurg un drum mai in viteza, la destinatie constat ca acel plumb a disparut (este a doua oara cand mi se intampla).

Ma gandesc sa le cer celor de la vulcanizare sa imi puna cele 45 de grame sub forma a 2 plumbi mai mici nu a unuia singur de 45. Credeti ca poate fi asta o rezolvare?

This post has been edited by blual: 7 Jun 2012, 12:34


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicu45
post 8 Jun 2012, 01:14
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 2 January 11




salutare....voi ce parere aveti(daca aveti..) de jantele aliaj curacao cu care vine echipat un privilej...eu unul am o parere buna mai ales dupa ce am luat o bordura intr-o noapte pe un drum ingust....a 2-a zi am gasit cauciucul cu o gilma mare in exterior si a trebuit sa-l arunc dupa ce l-am schimbat...din fericire janta e ca noua..si sunt muuuult mai atent la drum (si acum imi pare rau dupa cauciucul acela...)cu reapect NICU..


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 8 Jun 2012, 07:59
Post #24


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Ce marca era cauciucul?Cumva Dunlop? Ca astea sunt cele mai predispuse la galme.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 8 Jun 2012, 08:03
Post #25


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Curacao sunt mai uratele dar sunt rezistente. Eu le-am echilibrat anul asta dupa vreo 3 ani jumate iar plumbii au scazut (in dimensiune, probabil si in greutate) si la una a ramas la fel (era pe fata) iar masina mea a vazut multe gropi. Sunt multumit de rezistenta lor.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2012, 11:19
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(blual @ 7 Jun 2012, 13:34)
Mi-am echilibrat si eu rotile (jantele de aliaj model Louxor) cu plumbi pe buza jantei dupa modelul de fabrica Renault, dar acum intampin urmatoarea problema: pe roata dreapta fata am cca 45 g de plumb (pe exterior) si de fiecare data, dupa ce parcurg un drum mai in viteza, la destinatie constat ca acel plumb a disparut (este a doua oara cand mi se intampla).

Ma gandesc sa le cer celor de la vulcanizare sa imi puna cele 45 de grame sub forma a 2 plumbi mai mici nu a unuia singur de 45. Credeti ca poate fi asta o rezolvare?
*



Spune-i sa puna plumbi adezivi, si nu mai pica veci, si e si mai frumos, ca nu sare in ochi greutatea de pe buza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blual
post 8 Jun 2012, 11:36
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 8 July 09




daca cumva imi sar iar cu siguranta asa am sa fac.


--------------------
Renault Megane 2008 - B 82 AIL
Megane sedan 2008/ Privilege/ Noir nacre, Luxor rims, dci, 105 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
taxi4you
post 8 Jun 2012, 12:32
Post #28


hai cu TATA,Zambilica!


Group: Members
Posts: 513
Joined: 16 September 10
From: PLOIESTI




este un lucru ciudat sa-ti sara plumbii...probabil ca ai un defect in acea zona la janta sau nu folosesc plumbi pentru jante de aliaj.
sunt doua tipuri de plumbi...pentru jante de aliaj si tabla...ma refer la cei ce se bat pe buza jantei.Mai exista bineinteles si cei cu adeziv.
@argon are dreptate,spune-le sa-ti lipeasca pe interior acei plumbi si chiar nu o sa-i vezi deloc,nu te vor jena la privire.
bafta!

This post has been edited by taxi4you: 8 Jun 2012, 12:33


--------------------
dacia & renault sunt un tip onest nu-mi place sa ma las calcat in picioare - toti gresim
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2012, 12:44
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E adevarat ca difera plumbii exteriori, dar berbecii de la noi folosesc pentru tabla ca-s mai ieftini, dar pe langa arata mai urat ca au alta nuanta, zgarie si janta.

This post has been edited by argon: 8 Jun 2012, 12:45


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 8 Jun 2012, 19:36
Post #30


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.305
Joined: 22 January 04




Corect! Numai sa incapa intre janta si etrier... Mie la Laguna nu imi pot pune adezivi decat pe spate, pe fata ating si sar.


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 09:54
Dacia