Nedumerire la dimensiunea rotilor, Renault Twingo 1.2, 8v, din 2004
![]() ![]() ![]() |
Nedumerire la dimensiunea rotilor, Renault Twingo 1.2, 8v, din 2004
gadgetvision |
![]()
Post
#1
|
||
Inspector Group: Members Posts: 11 Joined: 23 January 10 From: Bucuresti Diham ![]() |
Attached thumbnail(s) Twingo.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 800 |
||
--------------------
Renault
Twingo,8v
2004
|
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Salutare.
Twingo a fost fabricate in 2 versiuni. O versiune cu roti pe 14 si una cu roti pe 13. Simplu. Asta fiind valabil atat la jante cat si la cauciucuri. Versiununile cu jante pe 14 au franele diferite (discuri mai mari si ventilate). Versiunile cu jante pe 13 au discuri mai mici si simple (neventilate). Nici una insa nu permite ambele modele pe talon (cel putin nu am vazut pana acuma). Nu cred ca o sa-ti dea voie cineva legal sa schimbi ceea ce a specificat fabricantul. Ceea ce vrei tu se cheama faci omologare individuala si se face la RAR. Daca aia accepta este ok. Daca nu...NU. Curios este altceva. Si anume dorinta ta. Iarna NU SE pun cauciucuri mai late...din contra CAT MAI subtiri. Posibil la tine sa fi fost schimbate discurile si ertrierele cu cele de la modelul pe 14 si acuma este perfect logic sa nu mearga decat jantele pe 14. Banuiesc ca asta a fost motivul pentru care au fost puse jantele pe 14. PS daca pui cauciucuri 155/60/R14 esti EXTREM DE APROAPE de 155/70/R13 75T (diferenta este ca tu mergi cu 1km/h mai incet decat cu ce-ti arata pe kilometraj). This post has been edited by bubu782001: 21 Sep 2010, 18:59 Attached thumbnail(s) supape.jpg ( Size: 56.33k ) Number of downloads: 843 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
gadgetvision |
![]()
Post
#3
|
Inspector Group: Members Posts: 11 Joined: 23 January 10 From: Bucuresti Diham ![]() |
da, intr-adevar, la revizie am schimbat discuri cu tot cu placute, dar nu si cu frane. franele au ramas. discurile sunt neventilate, erau de clio de 8v parca.cu toate astea, tot nu se potrivesc jante de 13 cum e specificat in talonul masinii. faza e ca jantele au fost de la inceput de 14,de cand am luat masina,nu le-am schimbat niciodata,chiar daca am schimbat discuri. este o situatie care ma cam macina si nu stiu ce sa fac,as vrea totusi sa stau in limitele legale fiindca n-am de gand sa platesc amenzi pentru astfel de treburi.
acum inteleg ce vrei sa zici cu cauciucuri subtiri iarna. |
--------------------
Renault
Twingo,8v
2004
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Salut!Eu zic sa nu te sperii atat de usor!Daca vrei mai late pentru aspect, merita!!!Ideea e sa nu te duci la extreme -195, chiar daca merge.185 e ok.Daca vrei doar pt. iarna e cum tia zis bubu.
Cu jantele e clar:nu ti intra pt.ca i au schimbat baietii de afara discurile si etrierul,netrecand in certificat ca au schimbat jantele si cauciucurile.Mergi la RAR si le omologhezi,ca doar nu o sa scimbi discurile. |
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
cipikao |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 ![]() |
175/70/13 este un cauciuc cu talon mult prea inalt pentru buburuza.
O sa-ti topaie pe drumurile noastre cu denivelari, mai ales spatele care este foarte usor. O sa pierzi foarte mult si din stabilitate in curbe. Mai bine ca nu le poti pune. Eu am pe rotile de vara 165/70/13 si tot e prea mult darmite 175/70/13. Stiu se mai puneau pe Daci sa para mai robuste dar Dacia e berlina are porbagaj care ii echilibreza cat de cat balansul dar la Twingo nu se potrivesc. Sa nu faci greseala asta. |
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
sageata albastra ma bucur ca esti plin de optimism. Te-ai interesat cat te costa care sunt procedurile pentru omologare individuala pentru jante/cauciucuri ?
Odata ca procesul este de lunga durata iar costurile ajung lejer la cateva sute de euro. Deja nu merita - vinzi masina si iei alta + diferenta aia decat sa alergi pe la RAR si sa te agiti o folosesti in a cumpara modelul cu rotile dorite. Asta ce inseamna: sa lasi masina la RAR cateva saptamani - o luna, timp in care ei merg cu ea si fac probe la capacitatea de franare, stabilitatea in curbe s.a.m.d, omologare care mai si costa foarte mult. Eu zic sa te mai gandesti... O janta mai lata nu ajuta mai cu nimic masina (doar aspect si atat). O janta mai lata implica si niste cauciucuri mai late, implica niste mase mai mari la roti, un demaraj mai prost si un consum marit. Stablitatatea in curbe o obtii din ecartament, din masa masinii, respectiv din amortizoare. Tot ce o sa reusesti sa faci sa-ti consume ca purcelul. gadgetvision gandeste-te la solutia propusa de mine, nu te doare capul. Iar daca te opreste vre-un politai ii spui ca roata aia este EXACT cat cea de 13. (ii faci calculul in fata pe hartie ![]() Vezi si attachment-ul pus de mine si o sa intelegi. This post has been edited by bubu782001: 21 Sep 2010, 22:51 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
catalincre |
![]()
Post
#7
|
![]() twingo fan Group: Members Posts: 130 Joined: 15 February 08 From: Laslea, Sighisoara ![]() |
@gadgetvision,
dupa poza masina ta este dupa 98 deci ai sistemul de franare modelul cu discuri mai mari si etriere mai mari (nu ai specificat daca ai aceleasi probleme si pe spate). eu am avut modelul vechi de frane si acum am modelul nou (2001). rotile mele de vara erau pe 14 iar cele de iarna pe 13 (asa am cumparat-o) si nu am avut probleme pana cand am schimbat franele (acum distanta de la janta la etrier e foarte mica 1 cm) dar tot merge. problema ta am avut-o la alt twingo cu roti pe 13 care nu suporta jante de 13 luate de pe un Micra (nissan) ghidajul jantelor era mai mic cu 0,5 mm (s-a rezolvat la strung). ce nu s-a rezolvat a fost distanta de la prinderea pe fuzeta la interiorul jantei (la jantele de Micra era mai mare) rezultand roti bagate mai in interiorul masinii (s-a modificat ecartamentul) si automat frecat in etriere pe fata sau in brate pe spate). legat de dimensiunile in talon: nu trebuie omologare, trebuie urmatorul lucru, (sfat dat de inginer RAR): mergi la reprezentanta renault si contra sumei de 20 ron ceri o informare tehnica scrisa in care se specifica urmatoarele, masina poate fi dotata cu roti de dimensiunile 13/70 (latimea vezi tu ce trec ei), 14/60 sau 15/50. eu am asa ceva din germania la masina mea (de la reprezentanta renault) dar trebuie sa fie in romaneste. cu acest document te duci la RAR si contra unei sume modice fac modificarile in talon. cei de la reprezentanta nu te pot refuza pentru ca asta scrie in fisa tehnica la twingo. |
--------------------
renault/nissan
twingo/note
- SB 97 ACC/ SB 98 ACC
2009 night&day/2006 acenta SB 97 ACC / SB 98 ACC
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Catalin, din semnatura omului, scrie ca este din 2004.
![]() La Twingo phase 2 si phase 3 au fost ambele versiuni cu jante pe 13" si cu jante pe 14". In general pe modelele cu motorizarea 16v au fost puse jante de 14" (nu cred ca am vazut Twingo 16v cu jante pe 13" pana acum). Si pe cele cu motorizarea 8v au avut parte de jante pe 14" insa numai optional (selectai acest lucru cand cumparai masina), altfel, "stock" masina venea cu roti pe 13". Sunt perfect de acord ca masina merge ok cu ambele versiuni de jante + cauciucuri insa depinde ce au omologat baietii de la RAR aici cand masina a fost inscrisa in Romania. La noi sunt niste idioti aia de la RAR pentru simplu fapt ca NU TREC datele specificate de fabricant ci trec numai ce e scris pe brief-ul ala cu care vine masina de afara... Cu privire la jantele pe 15". Presupun ca ai dat doar un exemplu, altfel imi pare rau ca-ti spun, insa in viata lui Twingo pe care a avut-o el (care este... ![]() Pe de alta parte este foarte buna informatia ta cu privire la notificarea scrisa de la producator. Este bine de stiut. This post has been edited by bubu782001: 22 Sep 2010, 12:01 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
ma bag si eu ca musca
![]() eu in carte am trecut jante 155/65/14 iar la obs am dimensiunea 155/70/13. pe masina am jante pe 13. chiar la un moment dat ma gandeam sa-mi pun jante pe 14, insa mai bine ca nu am facut asta, le mai cumparam si apoi vedeam ca nu am discurile de care zice Bubu. tot referitor la ce zice Bubu, diferenta dintre viteza cu care merg si cea afisata este de 4km, am verificat asta la drum lung cu GPS-ul in mana si viteza constanta. |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Deci DACA ai jante pe 13, POTI pune jante de 14.
Discurile la jantele de 14 sunt mai mari - la fel si ertrielrele de frana. La 13 din contra sunt mai mici. DIn moment ce tu ai acuma jante de 13, inseamna ca ai si discurile respectiv ertrierele mai mici, deci merge sa pui lejer de 14. De exemplu eu nu pot sa-mi pun jante pe 13 pt ca din fabrica am jante de 14, si discurile + ertrierele sunt mai mari. This post has been edited by bubu782001: 22 Sep 2010, 16:16 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
mih_mlv |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 17 September 10 From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT) ![]() |
....si eu ca albinuta!!!
un lucru este cert: performantele masinii nu mai sunt aceleasi!!!! Va salut si scuzati, |
--------------------
Renault
Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/
Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
La performante cred ca se simte o scadere (mai ales la motorul in 8v) cred ca asta este si motivul pentru care renault a preferat sa puna jantele de 14 indeosebi pe modelele in 16v.
Ca uzura sau "obosire" a articulatiilor directiei samd, nu vad sa fie o problema din moment ce pe Twingo Phase 2 sunt aceleeasi sisteme de directie/suspensie indiferent de motorizare, atat la cele de 14 cat si la cele de 13. This post has been edited by bubu782001: 22 Sep 2010, 16:28 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
GOPPO |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 2 October 08 From: Tg. Mures ![]() |
Salutare.
Am un twingo din 2002 si l-am luat cu jante de tabla si caucicuri 155/65 R14 Am obs ca in talon scrie o sg dimens si aia e pe R13. Am sunat la reprezentatul renault si mi-a zis ca producatorul nu a facut masina decat cu roti pe 13. M-am uitat in techdoc si in alte softul de genul si acolo apareau si jantele pe 14. Daca incerc sa imi pun jante pe 13 nu pot din cauza etrierelor si ca sa fac asta trebuie sa schimb tot sistemul de franare. Acum: Eu nu cred ca vre-un idiot din germania i-ar fi schimbat tot sistemul de franare sa se potriveasca jante mai mari (n-avea rost ca si cu sistemul pe care intra janta de 13 intra si aia de 14 ![]() momentan am jante de aliaj J6.0 R14 cu cauciucuri de 185/60 R14. Consumul e un pic mai mare dar a crescut stabilitatea in curbe a brotacului... demarajul e mai lent... dar am zis ca arata bine. Pe iarna o sa imi pun 155/65 R14 si asta pentru a avea o aderenta mai buna pe zapada/mazga. Ca sa trag si eu o linie ... stie careva cum sa fac sa nu am probleme cu ITP-ul , ca o sa ma ia la intrebari de fiecare data cand o sa il fac (pentru ca jantele sunt mai mari ca in talonul masinii). Cei de la RAR mi-au zis ca imi trec orice dimens daca obtin o foaie de la producator... |
--------------------
RENAULT
Grand Scenic
- MS12MLA
2013, Initiale Paris, 1.6 131 Cp E-mail: lucian.morariu@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/lucian.morariu.3 |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Eu nu cred ca vre-un idiot din germania i-ar fi schimbat tot sistemul de franare sa se potriveasca jante mai mari Nu este cazul. Daca ai jante de 13 nativ -implicit si sistemul de franare pentru jante de 13 pe masina, poti lejer sa pui jante de 14 fara probleme. Invers apare o problema (daca ai nativ jante de 14 si sistem de franare pt jantele de 14). Atunci nu o sa poti sa pui jante de 13 (mai mici). |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
gadgetvision |
![]()
Post
#15
|
Inspector Group: Members Posts: 11 Joined: 23 January 10 From: Bucuresti Diham ![]() |
uite: m-am uitat acum primul talon al masinii, este in germana pt ca e luata de la nemti, "Achse: 155/65 R14 (75)T, 5.50 J 14 - 36 "...deci e total altceva fata de ce scrie in talonul actual 155/70 R13.
Deci ce spuneti voi : ca trebuie sa ma duc la reprezentanta Renault cu talonul nemtesc sa vada aia ce tre sa puna defapt pe talon? faza e ca si pe talonul nemtesc am un singur tip de dimensiune. n-ar fi asta o problema, macar sa se poata corecta, sau adauga acolo pe talon inca o dimensiune. |
--------------------
Renault
Twingo,8v
2004
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
NU. In conditiile astea te duci la RAR si le ceri sa-ti treaca dimensiunile NORMALE pe care le aveai in talonul german. De aia ai si sistem de franere de 14 (mi se parea mie ca e ceva ciudat...) de aia am zis initial ca cineva a a schimbat insa nu a schimbat nimeni nimic. Tu ai de 14.
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
GOPPO |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 2 October 08 From: Tg. Mures ![]() |
gadgetvision daca ai in talonul nemtzesc dimens alea nu imi faci si mie un scan si imi trimiti pe mail sa ma duc la RAR cu el
E-mal: lucian.morariu@gmail.com Ms |
--------------------
RENAULT
Grand Scenic
- MS12MLA
2013, Initiale Paris, 1.6 131 Cp E-mail: lucian.morariu@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/lucian.morariu.3 |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Crezi ca in talonul ala nemtesc corespunde seria de caroserie cu cea de la masina ta? Doar nu exista un brief generic pentru toate masinile... Altfel iti furam masina si dadeam talonul meu (ziceam ca e a mea)
![]() Seria omule...seria ca doar la aia se uita aia de la RAR. ![]() De aia se si cheama omologare INDIVIDUALA. Ca asta este ceea ce face el. Omologheaza si alte cauciucuri pentru masina lui. This post has been edited by bubu782001: 23 Sep 2010, 14:22 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
cipikao |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 24 September 09 ![]() |
Cei de la RAR ori sunt niste incompetenti, ori folosesc o politica tipic romaneasca. Sunt pline forumurile de masini cu problemele datorate RAR-ului. Nu stiu astia chiar nu se uita putin in actele de provenienta a masinilor? Pai toti nemti sunt prosti si noi suntem destepti? Se folosesc, cred, de niste programe vechi necomune cu realitatea si dupa ce-ti elibereaza un document oficial gresit, tot ei te pun pe drumuri, pe bani tai, sa rezolvi o greseala care nu-ti apartine. Bre in ce tara traim?
M-am uitat acum si in cartea de identitate a masinii mele, este trecut la punctul 14 Zgomotul [dB] in mers 75dB in stationare 85dB. Pai cum dracu" sa fie mai mare zgomotul in stationare decat in mers, cand in mers apare si zgomotul cauciucurilor si al aerului in frecare cu masina, al motorului mai turat si tipatul sotiei "las-o dracu mai incet"... |
--------------------
renault
twingo C06
07/1996
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Prietene cipikao
![]() Pe buna dreptate admir atitudinea ta justa si la obiect... INSA problema este ca nu ai cu cine. Ai vazut si ieri... au protestat oameni pe strazi exact ca fraierii. Trist... Si sunt saraci. FOARTE SARACI. Oameni care au 600 ron pe luna. Cum iti poti imagina sa traiesti cu 600 ron pe luna cand numai intretinerea este peste 100? Nu mai vorbim de mancare, o haina (ca vine acum iarna) un medicament, samd. Daca vrei a schimbi ceva, schimba tara. Nu mai este de stat. Sistemul nu se va mai schimba vreodata pentru ca din pacate nu ne dorim asta. Asta este. Sunt curios la anul cand o sa fie intre 3000 - 5000 euro taxa de inmatriculare. INCLUSIV la masinile Euro 5. Ca cica "Romania va plati amenzi de 100.000 de euro pe zi, daca nu franeaza poluarea." Hmmm cam macane asta. Stiti ce ma amuza cel mai tare ? De altfel o sa fie fun-ul de pe lume asta...ca toate masinile din Romania or sa fie inscrise pe Bulgaria sau Ungaria sau mai stiu eu pe unde pe langa noi ![]() Hi hi hi, cand vine unul de afara aici o sa se intrebe daca nu cumva a ajuns in Bulgaria mai devreme. ![]() This post has been edited by bubu782001: 23 Sep 2010, 20:58 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
mih_mlv |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 17 September 10 From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT) ![]() |
foarte tare BUBU
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/
Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
|
|
gedan |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
la zgomotul in mers, exista o explicatie: propagarea sunetului....compunerea vitezelor....
" la toate face asa " This post has been edited by gedan: 24 Sep 2010, 08:06 |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
GOPPO |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 2 October 08 From: Tg. Mures ![]() |
Deci pana la urma au facut astia de la renault twingo cu jante pe 14 sau nu?
Ca la reprezentanta imi zic ca nu au facut decat pe 13.... Unde pot sa sun si eu sa obtin rahatul ala de foaie care atesta montarea jantelor pe 14? |
--------------------
RENAULT
Grand Scenic
- MS12MLA
2013, Initiale Paris, 1.6 131 Cp E-mail: lucian.morariu@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/lucian.morariu.3 |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Daca masina nu a avut in dotare asa ceva nici nu o sa ai.
Este cum ti-am spus inainte. Daca producatorul a mentionat ca la masina ta merg si jante de 14 este ok. Asta poti vedea in brief-ul original al masinii. Daca nu, omologare individuala. Poti insa incerca si la Renault sa ceri sa-ti elibereze ceva cum ca pe masina ta merg si roti de 14. |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
GOPPO |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 2 October 08 From: Tg. Mures ![]() |
si omologarea individuala cine mi-o face RAR-ul sau un service autorizat? (la RAR a zis sa ma duc la renault, ca astia te plimba de la Ana la Caiafa... tzara lu' peste prajit...)
|
--------------------
RENAULT
Grand Scenic
- MS12MLA
2013, Initiale Paris, 1.6 131 Cp E-mail: lucian.morariu@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/lucian.morariu.3 |
|
mih_mlv |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 17 September 10 From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT) ![]() |
GOPPO ma uitam ieri pe strada la un twingo de vreo zece ani si avea pe 14
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/
Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
|
|
catalincre |
![]()
Post
#27
|
![]() twingo fan Group: Members Posts: 130 Joined: 15 February 08 From: Laslea, Sighisoara ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 22 Sep 2010, 12:47) Catalin, din semnatura omului, scrie ca este din 2004. ![]() La Twingo phase 2 si phase 3 au fost ambele versiuni cu jante pe 13" si cu jante pe 14". In general pe modelele cu motorizarea 16v au fost puse jante de 14" (nu cred ca am vazut Twingo 16v cu jante pe 13" pana acum). Si pe cele cu motorizarea 8v au avut parte de jante pe 14" insa numai optional (selectai acest lucru cand cumparai masina), altfel, "stock" masina venea cu roti pe 13". Sunt perfect de acord ca masina merge ok cu ambele versiuni de jante + cauciucuri insa depinde ce au omologat baietii de la RAR aici cand masina a fost inscrisa in Romania. La noi sunt niste idioti aia de la RAR pentru simplu fapt ca NU TREC datele specificate de fabricant ci trec numai ce e scris pe brief-ul ala cu care vine masina de afara... Cu privire la jantele pe 15". Presupun ca ai dat doar un exemplu, altfel imi pare rau ca-ti spun, insa in viata lui Twingo pe care a avut-o el (care este... ![]() Pe de alta parte este foarte buna informatia ta cu privire la notificarea scrisa de la producator. Este bine de stiut. Probabil ca renault romania nu da acceptul dar producatorii de jante trebuie sa dea acceptul pentru fiecare tip de janta in parte (in germania, se numeste gutachten). Prin urmare si implicit TUV-ul lor (RAR/ITP nostru) trebuie sa accepte tipul de janta fiind ca producatorul a omologat janta prima data la TUV (TUV geprueft). pe 15" nu a fost exemplu ci certitudine precum vezi in acest link: jante acceptate twingohttp://www.tfnrw.de/NEWTFNRW/TFNRW/felgen.htm . Din cauza unor comentarii rautacioase facute la posturile mele, m-am invatat sa ma documentez prima data si apoi sa postez. Acest gent de document (GUTACHTEN) il detin si eu dar in germana, pentru rotile acceptate pe masina din semnatura, iar dimensiunile trecute (ma repet) sunt 13, 14, 15. ar fi fost acceptat la RAR daca era in romana. Legat de rotile pe 15: nu vad unde e problema la viraje atata timp cat respecti talonul cauciucului si implicit latimea jantei? sau pe 16? sau daca nu o respecti, nu exista flanse omologate? poate la noi nu. si legat de renault: oare ei de tuning nu au auzit? daca sunt nelamuriri legate de pagina din link, google translate (nu stiu cat ajuta) sau intrebati aici. sper ca am lamurit pe toata lumea ce jante merg montate pe twingo, poate ne lamureste cineva ce jante sunt acceptate, doar asta mai ramane de lamurit. This post has been edited by catalincre: 24 Sep 2010, 11:51 |
--------------------
renault/nissan
twingo/note
- SB 97 ACC/ SB 98 ACC
2009 night&day/2006 acenta SB 97 ACC / SB 98 ACC
|
|
GOPPO |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 2 October 08 From: Tg. Mures ![]() |
Deci ... eu nu imi pun problema daca masina suporta jante mai mari de 13...
problema la mine e ca nici in ruptul capului nu imi intra alea de 13 din cauza etrierelor... (masina 2002, abs,esp,asr). si nu am pe talon trecuta dimensiunea de 14. Cei de la RAR au zis ca fara nici o problema ei imi adauga dimens. daca eu obtin de la producatorul RENAULT o foaie cum ca masina suporta jante de 14 (imbecili oricum cu totii). Pana la urma tre sa caut un twingo prin tg mures cu aceeasi problema ca a mea, sa il rog pe om sa mearga la RAR cu mine si sa ii pun pe cretinii de acolo sa imi monteze jante de 13 Daca ei reusesc eu dau foc masinii. ![]() In alte tari pui ce vrei tu pe masina si mergi la service autorizat si iti verifica masina cap-coada. Daca e totul ok se trec datele corespunzatoare. La noi RAR-ul isi face de cap si service-urile autorizate sunt pe spate rau. Am inceput sa scriu pe postul asta in ideea ca s-a mai izbit cineva de problema mea si a rezolvat-o cumva.... |
--------------------
RENAULT
Grand Scenic
- MS12MLA
2013, Initiale Paris, 1.6 131 Cp E-mail: lucian.morariu@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/lucian.morariu.3 |
|
adriamm |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 11 April 07 ![]() |
jegurile alea de la rar fac misto de tine ,dc erai in buc te duceai la sediul central din calea grivitei si faceai acolo o cerere si iti trimit raspunsul,in cazul tau da un telefon si vezi ce iti zic,normal ar fi sa-ti faca omologare individuala dc ai vreo modificare adusa da jegurile care sint prin rar nu fac decat sa-si bata joc de tine,asa ca da telefon ca suta la suta se rezolva,iti vb din experienta nu din auzite
|
--------------------
renault twingo
renault twingo
2001 authentique klima
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
alo nea GOPPO, cine ti-a zis ca ai ESP pe masina? De asemenea si despre ASR te-a pacalit, fi sigur de asta...
![]() Masinuta (daca este ce ai in avatar, adica Twingo 1) are DOAR ABS + EBD (modelele dupa 2000). La Twingo 2 (facut dupa 2007) a aparut ESP-ul, insa nici vorba de ASR. Definitii: EBD (Electronic Brake Distribution) Distribuția electronică a forței de frânare. La autovehiculele cu tractiune față, partea din fața este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acționării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre față. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forței de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat. ESP (Electronic Stability Program) Program electronic de asigurare a stabilității. Cu ajutorul ESP-ului se poate crește capacitatea de control asupra autovehiculului în situațiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcția ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiții ale carosabilului. Prin intervenția punctuală asupra managementului motorului și asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ASR (Anti-Slip Regulation) Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotație al motorului în cazul in care, la demaraj, roțile tind sa patineze, astfel asigurand o aderență mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forța de tractiune care trebuie transmisă, se reduce. Crede-ma nu o sa aiba Twingo in veci ESP si ASR. This post has been edited by bubu782001: 30 Sep 2010, 10:49 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 00:21 |