Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Martor bujii, Se aprinde cu motorul in sarcina

fuscus
post 13 Aug 2009, 21:07
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




Salut,

Ca tot romanul m-am dus si eu in concediu,plecand seara de acasa ca sa prind trafic mai liber noaptea si motorul toarce mai bine .

Ei bine totul a fost OK pana ziua cand masina functiona la temperaturi exterioare de 34 grade cu AC pornit.Problema este urmatoarea :

La depasiri sau la mers intins(autostrada pe la 120 ) se aprinde martorul de la bujii si masina nu trece de 120 km/h . Lucru interesant este ca daca o las mai moale (80 -90) acesta se stinge de la sine.

Tin sa precizez ca masina a fost incarcata full,iar de cand m-am intors si merg cu masina incarcata normal martorul nu s-a mai aprins.

Ce ar putea avea ?

Un mecanic mi-a zis ca ar putea fi dus debitmetru de aer si din cauza lui nu am putere la viteze mari.

Ce pareri aveti ,de unde sa incep sa analizez problema pt ca nu m-as duce direct la service sa-mi faca experimente pe masina.

Astept pareri !!!!!!


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea_C20
post 13 Aug 2009, 22:03
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 15 January 07
From: Bucuresti




exact aceeleasi simptome le-am avut si eu ! la mine motorul este 1,9 dti. la 120 se aprindea si parca acolo ingheta masina, rezolvarea la mine a fost simpla, schimbarea filtrului de motorina, aveam numai jeg in el ! acum se aprinde din cand in cand, mai ales cand las masina la relanti sau merg cu ea constant...am curat si egr dar tot se aprinde din cand in cand, in schimb masina merge perfect cu sau fara martor apris.
mai nou i-am facut si un chip dar cu martorul a ramas la fel...
Sper sa nu fie nici la tine ceva grav. O seara placuta, salut


--------------------
Renault Megane Clasic 1.9dTi (88kw / 250Nm CHIP) 2001 - B 70 MRC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 13 Aug 2009, 22:54
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




am schimbat filtrul de motorina de vreo 7k si nu ma gandesc sa fie imbacsit iar vana EGR am curatat-o de vre-o doua luni......sa se imbacseasca din nou......




--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 14 Aug 2009, 12:34
Post #4


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




Bobinele sau fisele!La fel am patit si eu nu urca in ture, mergea in 2 si mirosea toata a benzina.


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Aug 2009, 12:46
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




BlueBear.... tu ai benzina ... omul are o probleme cu diesel....

fuscus - cu turbina cum stai???

Incearca in prima faza sa scoti mufa de la EGR si sa circuli asa... vezi daca mai face... daca nu mai face inseamna ca acolo este problema.... daca tot face... arunca un ochi la turbo...

Daca EGR este imbacsit din nou si plin de ulei atunci turbina este pe duca...

This post has been edited by cj98czh: 14 Aug 2009, 12:46


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 14 Aug 2009, 20:02
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




Cand am curatat EGR avea un fel de amestec funingine cu ulei pe pereti exteriori dar la separatorul camerelor era doar funingine.

Trebuie sa mai zic ca motorul nu consuma ulei (eventual sa piarda pe la lagarele de ungere de la turbo) si nu scoate fum decat la forja..........

O sa incerc chestia cu scosul mufei de la EGR si revin cu detalii......

P.S. Daca scot mufa de la EGR masina ar trebui sa traga mai bine si sa nu se mai aprinda martorul de la bujii?


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 18 Aug 2009, 15:26
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




Revin cu detalii:

Am scos mufa vanei EGR si martorul bujii s-a aprins imediat ce am demarat.
Masina a tras normal reusin fara efort sa trec de 130 km/h martorul ramanand aprins pe toata durata functionarii masinii fara mufa conectata.
Dupa reconectarea mufei martorul s-a stins.

Precizez ca am mai facut urmatorul test ,caz in care martorul s-a aprins iar:

am rulat in rampa pe o lungime de vreo 3 km cu masin in treapta a 3- a la 3000 rot/min martorul apinzandu-se la sfarsitul rulari in rampa.

Ce pareri aveti ? Ce ar trebui sa mai testez sau care ar putea fi cauza problemei mele?


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny2006
post 20 Aug 2009, 19:20
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 18 August 06
From: Brasov




am patit si eu. prima oara am curatat EGR-ul si s-a calmat putin. dupa aceea insa a fost nasol. pe langa faptul ca se aprindea martorul, masina mai avea 30CP ( masurati pe tester ). nu puteam depasi o Dacia 1300 daca nu ma lasa respectivul biggrin.gif Nici de 100-110 km/h nu trecea. Am dat turbina jos si am dus-o la curatat, am curatat si EGR-ul si de atunci ( vara trecuta ) nu mai am probleme la capitolul asta. Bafta.


--------------------
Renault Megane 2002 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 21 Aug 2009, 09:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




ca sa nu mai deschid un nou topic...cateodata cand franez mi se aprinde pt scurt timp becul din bord, cel care semnalizeaza aprinderea stopurilor de ceata...ce ar putea fi...


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roby_B
post 21 Aug 2009, 14:03
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 45
Joined: 21 March 09




Am patit si eu exact la fel. Sunt oxidate contactele de la lampa spate, cea cu becul de ceata. Daca le cureti un pic nu vei mai avea probleme.


--------------------
Renault Megane Break 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 21 Aug 2009, 14:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




mersi de ajutor...maine o rezolv imbratisare.gif


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 24 Aug 2009, 08:53
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




mersi Roby_B....exact cum ai spus...s-a rezolvat....


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 25 Aug 2009, 15:19
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




Johnny2006:poti sa detaliezi putin.Mai exact in ce fel s-a curatat turbina(paletii ceramici,inlocuit ceva piese in ea ) pt ca ma gandesc si eu eventual sa o dau jos si sa o curat.

vana EGR cum se poate testa (demontata find) daca functioneaza ori ba ?

astept lamuriri..........


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 4 Nov 2009, 18:19
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




revin la problema mea de acum cateva luni si detaliez:

martorul de la bujii se aprinde tot mai des mai ales la demaraje in tromba si nu se mai stinge doar daca masina decelereaza (frana motor) sau merge in regim normal (fara accelerari sau decelerari).......

am curatat ieri vana EGR care avea pe ea depunere si parca masina trage mai bine dar martorul tot se aprinde....

ma duce tot mai mult gandul la turbina pt ca masina are 100k de cand e la mine si cred ca ar fi cazul pt o curatire a turbosuflantei......(momentan nu am timp sa ma duc cu ea la un test sa vad ce erori are)........

voi ce ziceti.....eventual cineva sa posteze daca a dat jos turbo (operatiuni,pasi de urmat,etc)............

astept pareri si sugestii............


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufy_df
post 5 Nov 2009, 02:17
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 4 November 09




Am avut si eu problema descrisa si problema era de la Debitmetru. Scoate mufa de la debitmetru localizata undeva intre carcasa filtrului de aer si parbriz si mergi cu ea asa. vezi daca iti mai face probleme. Un debitmetru nou te costa 550 ron insa se poate si curata cu multa atentie si cateva betisoare de urechi.


--------------------
Renault Megane 2001 1.9 DCI - BZ 06 ZGL
Renault Megane I, 1.9 DCI - in curs de dezmembrare
Opel Astra G 1.6 - in curs de exploatare
Ford Focus MK2 1.6 16V - 138 CP - in curs de modificare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 5 Nov 2009, 18:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Daca EGR-ul se imbacseste repede inseamna ca ai probleme cu turbina. Nu consuma ulei ?


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 2001/RXE - HD-01-RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 5 Nov 2009, 22:06
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




daca ar fi turbina nu ar trebui sa am o cadere de putere si sa las in urma mea un nor de fum (parca astea erau sintomele turbinei moarte)........

o sa incerc maine faza cu debitmetru si revin cu detalii...........


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 7 Nov 2009, 11:20
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




revin cu detalii:

am scos mufa de la debitmetru si am rulat vre-o 5 km cu ea scoasa,comportamentul masinii fiind urmatorul:

nu s-a mai aprins martorul de la bujiii........

motorul mai furniza 30 cp din cei 102 ,masina fiunctionand ca un diesel simplu cu aspiratie.

o alta chestie interesanta este ca a sczut consumul instant masurat de CB cu aproape 1-1.5 litri in orice treapta de viteza......

avand aceste date ce concluzie s-ar putea trage???????


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 9 Nov 2009, 22:04
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




chiar nu are nimeni nici o idee,o parere?????????


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 10 Nov 2009, 10:47
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




Nu cred faza cu 30 cp din 102. Probabil ca ai senzatia ca trage greu la turatii mici dar in mod normal ar trebui sa plece ca din pusca pe la 2800-3000. Daca asa se intampla atunci ai gasit problema.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 10 Nov 2009, 11:12
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Eu nu am spus ca turbina ta e moarta,ci doar putin bolnava. Ar fii bine sa nu astepti sa moara pt. ca atunci face intradevar foarte urat si s-ar putea sa o pierzi definitiv,adica sa nu mai poata sa fie nici macar reconditionata .


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 2001/RXE - HD-01-RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 12 Nov 2009, 23:53
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




adica mai exact recomandati o demontare a turbinei pentru a o curata..................


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciufy_df
post 13 Nov 2009, 00:46
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 4 November 09




In mod normal cu debitmetrul scos nu ar trebui sa observi cine stie ce diferenta. Eu am mers cu el deconectat aproape un an si nu m-a deranjat cu nimic. (masina a mers si cu 180 la ora fara debitmetru). Ininte sa iei masuri drastice precum demontatul turbinei incearca sa faci rost de la un coleg de forum sau un alt posesor de megane 1.9 dci de debitmetru si EGR functional. In cazul in care ai nevoie de vre-o piesa vezi ca am un anunt la bursa unde vei gasi toate piesele pentru motorul tau din dezmembrarea unei masini cu motor identic.

Poate te intereseaza asa ceva:

Imagine0117.jpg ( Size: 287.26k ) Number of downloads: 1559



PS: roaga-te sa nu fie ceva legat de injectie

This post has been edited by ciufy_df: 13 Nov 2009, 00:48


--------------------
Renault Megane 2001 1.9 DCI - BZ 06 ZGL
Renault Megane I, 1.9 DCI - in curs de dezmembrare
Opel Astra G 1.6 - in curs de exploatare
Ford Focus MK2 1.6 16V - 138 CP - in curs de modificare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
super silviu
post 16 Nov 2009, 01:49
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 13 October 09




Salut, sunt mai nou pe forum asa ca imi cer scuze daca nu ma fac inteles. Sunt posesorul unui megane 1.6 8v si de vreo 2 saptamani daca accelerez mai puternic (peste 3500 ture) sau daca depasesc 130 km/h se aprinde martorul de la bujii si nu se stinge decat atunci cand opresc motorul, dar mai nou a inceput sa-mi trepideze masina foarte tare pana la 3000 de turatrii, cand inceteaza. Mentionez ca trepidatiile se intampla doar o data maxim de doua ori pe zi, in rest merge ok.
Care credeti k e problema ?


--------------------
renault megane 1999 / clasic - CT 88 RSP
renaul megane 1999 - 1.6e / 90 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Nov 2009, 11:00
Post #25


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Bobina de inductie..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 16 Nov 2009, 12:38
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




cred ca o sa curat debitmetru cu spray de curatat contacte.

a facut un coleg de servici la un mondeo chestia asta si masina trage mai bine si consuma mai putin .......


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crange
post 18 Nov 2009, 09:54
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 09




salut.duminica mi s-a aprins martoru de la bujii pe autostrada la 130km/h .am tras pe dreapta,dar becul s-a stins de la sine.dupa repornire,nu am mai putut trece de 2000ture si implicit de 100km/h......am mers 20 de km asa,iar la intrare pe centura,cand sa trec din a 3-a in a 4-a,a inceput sa se ambaleze singura la 3-4-5000 ture,desi trasesem pe dreapta si scosesem cheia din contact.am bagat cheia ,am bagat a 5-a si am laut picioru de pe ambreiaj,astfel oprind masina.cand sa dau iar cheie,nu mai aveam baterie:( .dupa repornire la stanga,am vazut becul de ulei aprins...dar masina toarce bine in relanti.ce e de facut?la service mi s-a spus ca nu se face nimic la turbina,ci se schimba.as vrea sa evit asta.sfaturi ceva?va rog...nu vreau sa imi golesc buzunarele de 25mil....mai ales ca sunt stransi pt un bebe care trebuie sa se nasca in martie:D
p.s la service nu am fost cu masina.nu de alta,dar nu as vrea sa ma plimb prin bcuuresti cu masina pe rampa,in speranta ca voi gasi pe cineva care se pricepe:(

This post has been edited by crange: 18 Nov 2009, 09:58


--------------------
renault megane 2002 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 18 Nov 2009, 11:43
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Exista firme care reconditioneaza turbina daca nu a fost distrusa in incidentul relatat. cred ca undeva la 10 milioane costa, fara montare demontare. asta undeva pe la brasov. stiu ca sunt si in bucuresti firme care fac asa ceva.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crange
post 18 Nov 2009, 12:02
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 09




si sti cumva daca se merita sa dau eu jos turbina ,sau cumva pot aparea si alte complicatii?


--------------------
renault megane 2002 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Nov 2009, 12:06
Post #30


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Turbina ta a luat-o pe ulei... operatia este destul de costisitoare pt. ca trebuie sa inlocuiesti/reconditionezi turbina... dat jos tot ce tine de admisie.. furtune intercooler si curatate.. sunt pline de ulei... dat jos sistemul de evacuare si curatat pt. ca ai catalizator, tobe pline de ulei.... nu este o treaba simpla...

Spor in rezolvare..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 11:10
Dacia