Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Martor bujii, Se aprinde cu motorul in sarcina

crange
post 18 Nov 2009, 12:18
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 09




am intles...speram la ceva mai optimist...o sa caut un service care sa imi faca curatarea asta ceva mai jos la pret....reconditionare?am gasit la unu pe colentina 304 la 350euro.o fi bun pretul?


--------------------
renault megane 2002 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Nov 2009, 12:33
Post #32


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Atentie la cine iti reconditioneaza... vb. cu cei de la Brasov gasesti datele pe net... oricum sfatul meu este sa pui noua este cel mai bine... dar stiu care merg si cu reconditionate fara probleme... dat tot la fel de bine stiu si de probleme...

Oricum este absolut necesar sa cureti admisia si evacuarea de ulei scos din motor..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crange
post 18 Nov 2009, 15:49
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 18 November 09




merci mult pentru sfaturi.....am gasit pe cineva care o sa se uite maine.zic un doamne ajuta,sa nu fie afectat si motoru


--------------------
renault megane 2002 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 20 Nov 2009, 18:56
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




azi am reusit sa demontez debitmetru de aer si sa il curat ......avea in el la sita colmatat ulei cu ceva asemanator cu praful( ca in pozele de mai jos)...

l-am curatat cu spray de contact si am curatat pereti exteriori cu o carpa iar cele trei sarme l-ea curatat cu betisoare de urechi ...........

rezultat:masina trage mai bine zic eu iar la turatii pe loc de 4000 ture scoate fum aproape invizibil lucru care nu se intampla inainte de acurata debitmetru(scotea un nor de fum biggrin.gif ).....

o sa mai postez despre comportamentul masini dupa ce mai rulez cativa km..........Imagine042.jpg ( Size: 167.43k ) Number of downloads: 928
Imagine043.jpg ( Size: 201.61k ) Number of downloads: 741
Imagine044.jpg ( Size: 186.41k ) Number of downloads: 702
Imagine042.jpg ( Size: 167.43k ) Number of downloads: 928


This post has been edited by fuscus: 20 Nov 2009, 18:58

Attached thumbnail(s)
Imagine045.jpg ( Size: 146.75k ) Number of downloads: 692


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CJ 12 FOY
post 13 Dec 2009, 11:36
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 13 December 09




Salut baieti!Sunt incepator si imi cer scuze daca nu vorbesc in limbaj de specialitate.Am si eu cam aceeasi problema ca si "colegii" de mai sus:martorul de la bujii se aprinde de la treapta a 3-a in sus cand motorul e in sarcina si se simte o cadere a puterii...nu la 30 de cai...dar ca si cand nu ar mai functiona turbina(pe care oricum nu am auzit-o fluerand niciodata cred).Poate e normal avand in vedere kilometrajul(186000 km din care aprox 50000 in tara)desi singurele probleme pe care le-a avut masina pe toata durata vietii ei aiu fost o planetara rupta si ambreiajul alternatorului care a cedat.A mai facut treaba asta dar foarte foarte rar,insa de aprox 3 saptamani de fiecare data cand motorul e in sarcina patesc la fel...parca pierd ajutorul turbinei.Inainte sa dau de voi am intrebat incolo incoace si am primit mai multe raspunsuri:ca ar fi EGR,ca debitmetrul.As aprecia daca m-ati putea ajuta si pe mine in problema aceasta.In cazul in care ati mai raspuns la aceasta intrebare va rog sa ma indrumati unde sa caut.Merci mult de tot.

This post has been edited by CJ 12 FOY: 13 Dec 2009, 12:50


--------------------
Renault Megane I Phase 2 Bicorp 1.9 dci 2002 - CJ 12 FOY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 14 Dec 2009, 17:41
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




salut

miercuri o sa duc masina sa o pun pe tester sa imi citeasca erorile daca sunt...

de vreo 2 saptamani am sofat mai cuminte (fara demaraje peste 3000 rpm sau depasiri fortate tongue.gif ) si martorul nu s-a mai aprins............

oricum nu o sa o las asa pt ca vre4u sa stiu ce ar putea provoca aprinderea acelui martor.......


revin cu detali............


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 17 Dec 2009, 18:34
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




gata!
am dus masina sa o pun pe tester si eroarea care a aparut este urmatoarea:
"cantitate insuficienta de aer" ........

discutand cu nea mecanicul si aratandu-mi pe tester ce a verificat el au tras urmatoarele concluzii:

motorul nu primeste suficient aer datorita turbinei(aceasta avea o presiune de 0.9 bar la relanti si de 1.2 bar la 4500 rpm cand normal ar fi fost undeva aproape de 2 bari).tot el mai zice ca aceasta lipsa de presiune a turbinei poate fi cauzata de blocarea unei clapete daca aceasta este cu geometrie variabila)

poate sa-mi spuna si mie cineva daca masina din semnatura are turbina cu geometrie variabila??

lipsa debitului de aer mai poate fi cauzat si ca turbina ar prinde pe undeva aer "fals" si de aceea nu ar creea presiune.....(s-a verificat EGR si debitmetru de aer si sunt OK)

mi-au zis ca masina trebuie lasata o zi la ei dar avand in vedere ca vin sarbatorile nu imi permit sa raman fara masina biggrin.gif ,oricum ei asigurandu-ma ca in afara de un consum mai ridicat de carburant masina nu poate pati nimic.........

citind cele scrise mai sus voi ce pareri aveti?????????


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 17 Dec 2009, 18:36
Post #38


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Turbina ta este cu geometrie fixa... nu stiu la ce mecanic te-ai dus daca nu stie ce tipuri de turbina sunt pe motoare...

Eu raman la ce am mai scris.... debitmetru de aer sau EGR...

Nu ar strica sa verifici si toata tubulatura de la turbo, verifica intercoolerul sa nu fie spart.... daca toate astea sunt ok, atunci nu raman decat cele de mai sus...

This post has been edited by cj98czh: 17 Dec 2009, 18:37


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 20 Dec 2009, 07:50
Post #39


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




2 bari la turbina? sigur nu e mecanic de tractoare? Presiunea din turbina nu se regleaza oricum, 0,9 e standard...nu umbla acolo, ca risti sa spargi motorul.
Si eu sunt de aceeasi parere ca si colegul czh. Eventual verifica turbina sa nu fie uzata sau ancrasata...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CJ 12 FOY
post 21 Dec 2009, 14:26
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 13 December 09




Azi am fost si eu cu masina la service...baietii mi-au dat jos debitmetrul si s-a aflat si cauza pierderii de putere si aprinderii martorului.Una dintre rezistentele din interiorul debitmetrului este rupta.Nu se poate remedia si urmeaza montarea unui debitmetru nou(cca.400 Ron,mai era unul la 300 dar nu l-au recomandat).Sper ca asta sa fie singura problema pt ca EGR-ul costa aprox.600 de lei.Daca aveti sugestii va rog sa ma ajutati si pe mine.Merci


--------------------
Renault Megane I Phase 2 Bicorp 1.9 dci 2002 - CJ 12 FOY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 28 Dec 2009, 22:57
Post #41


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Cred ca am si eu aceasta problema.
In seara asta am descoperit cand mi s-a oprit motorul de vreo 2 ori la plecarea de pe loc (nu mi se mai intamplase de cand faceam scoala). A trebuit sa accelerez la 2000 rot/min sa pot pleca de pe loc...
Masina nu se mai accelereaza ca inainte, apas pedala de acceleratie pana la fund si abia dupa 2-3 secunde incepe sa se accelereze cum trebuie, nu se mai accelereaza vizibil si progresiv.

Este vreo sansa sa nu fie EGR/debitmetru ?

Multumesc!

This post has been edited by Georginho: 28 Dec 2009, 22:59


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 28 Dec 2009, 22:59
Post #42


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Potentiometrul de acceleratie??


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luc73
post 30 Dec 2009, 00:38
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 December 09




Salut.
Am si eu un Megane 1,9 dti classic si de vreo 2 luni mi se aprinde martorul de la bujii in timpul mersului.
Cum ciupesc pedala de frina se stine.
Nu are nici un efect negativ asupra mersului ,chiar cu becul aprins.
Am facut un tester si cf cu acesta aparea microcontactul de la pedale defect.Am cumparat unul nou cu 30 ron de la un magazin si l-am inlocuit.
Acum nu stiu daca se mai aprinde sau nu ca mi-a murit si bateria si nu am mai pornit-o de 2 sapt.Am vazut pe forum ca la Renault tb sa astepti 6-10 zile si costa o carutza de bani acest microcontact.Nu se merita .Masina mea are 140000 km si am avut mereu pb cu pornirea la rece.Posilil supapa de retur din pompa.Oricum,daca amorsam manual cu pompa de linga filtru de motorina ,pornea imediat.
Eu sint nou pe forumul acesta si va doresc La Multi Km in 2010 fara probleme.


--------------------
reno megane 1,9 dti megane classic 2000 rxe - ct 39 luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 30 Dec 2009, 21:38
Post #44


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




cj98czh, poti te rog sa-mi dai mai multe detalii despre cum as putea sa ma lamuresc daca e defect acest potentiometru?

Citisem pe forum ceva referitor la mufa de pe langa turbina, am desfacut-o si am dat cu spray-contact, insa fara rezultat. Cand scot mufa se aude un bazait si se aprinde martorul de bujii in bord. La acceleratie nu e nicio diferenta.

Alt simptom: in stationare, daca apas pedala de acceleratie pana la fund, nu progresiv, se accelereaza lent, urca pana la 3000 rot/min in cateva secunde, dupa 3000 parca ceva mai repede (dar e posibil doar sa mi se para).



--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 31 Dec 2009, 01:32
Post #45


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




pnetru luc73 si altii cu probleme asemena eu sunt din cta.daca vrei sa cureti supapa de retur te pot ajuta eu, la a mea asta a fost.vezi ca am postat despre asta.daca e valva egr si intr-adevar trebuie inlocuita o poti lua cu 300 ron de la dacia-casa de cultura(pentru cei din cta), este aceeasi piesa.insa pentru ca se aprinde acel martor cred ca poate fi si debitmetrul sau un contact-sau scurt.
daca e motorul cu supapa egr pneumatica si intercooler mai sunt niste senzori legati de aceasta supapa care sunt conditionati de functionarea pompei de vacuum.de aici rezulta ca >pentru cel care spunea ca atunci cand pune frana i se stinge martorul cu bujia din bord-adica intra in parametri-are i problema la aceasta instalatie de vacuum-furtune tubulatura obturata sau altceva de acest gen(comanda servofranei se face de la acea tulumba din fata soferului,compartimentul motor, care are o membrana depresurizata prin instalatia pompei de vacuum)http://www.ms-motor-service.com citi aici .


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luc73
post 31 Dec 2009, 16:08
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 December 09




[quote=playeroooo2000,31 Dec 2009, 02:32]
pt playeroooo2000,
merci pt informatii.
am curatzat singur supapa de retur,supapap egr care era plina ochi cu carbon si ulei ars.ai dreptate cu chestia cu frina si valva egr pneumatica,numai ca nu stiu eu unde sint acei senzori.oricum dupa ce am incarcat bateria am facut un test cu masina.la inceput a scos fum ca un furnal pe cocs dar dupa un km nu a mai scos fum si fuge de rupe.nici martorul de la bujii nu s-a mai aprins cale de 10 km cit am testat-o azi.
bafta multa si la multi ani.


--------------------
reno megane 1,9 dti megane classic 2000 rxe - ct 39 luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dacus_Malus
post 2 Jan 2010, 20:45
Post #47


OM


Group: Members
Posts: 757
Joined: 24 July 07
From: Brasov / Rasnov




care e (unde se afla) supapa de retur?
egr-ul stiu unde e...dar supapa de retur?
multumesc!


--------------------
Toyota Prius 2 2006
Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 3 Jan 2010, 11:49
Post #48


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Am revenit si cu rezolvarea probelemei pe care am intampinat-o.
Spre bucuria mea nu a fost vorba de nimic stricat. Dupa prima zapada m-am gandit sa pun un carton la radiator si l-am asezat cam prost. Anul trecut l-am lasat in partea de jos a radiatorului, la nivelul barei, acum undeva la marginea de sus. Cu "ocazia" asta acoperisem si tubulatura pe unde trage aer... neavand aer suficient => nu mai tragea masina cu trebuie si de aici simptomele descrise in postul 44.



--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 5 Jan 2010, 19:51
Post #49


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




se afla in poza, este capatul acela cu profil hexagon.vezi si aici http://www.reno.ro/index.php?showtopic=89284&hl=[/url]. zilele astea va trebui sa o curat si eu pe a mea deoarece am mers pe rosu cam mult (mizerie pe conducte deci)si la pornire tre sa invarta de vreo 3 ori pana o ia...ei mai este si de la frig dar para de cauciuc ramane prea moale dupa ce opresc motorul! daca nu imi ingheata prea tare mainile poate ca fac si niste poze, si la chei si la saibe..etc.

This post has been edited by playeroooo2000: 5 Jan 2010, 21:50

Attached thumbnail(s)
supapa_retur_inainte.jpg ( Size: 251.72k ) Number of downloads: 250


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 6 Jan 2010, 20:16
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




Ultima chestie pe care am patit-o legata de martorul de bujii. Dupa ce am schimbat de-a lungul timpului pe rand EGR, debitmetru, furtunasul de la galerie la senzorul de presiune admisie (spart), toate stricate, a inceput din nou sa se aprinda martorul si sa simt lipsa de putere. De data asta era mult mai rau, toata masina zvacnea si facea inclusiv la ralanti, exact senzatia de mers in 3 pistoane, ceea ce de fapt se si intampla.
Mers la Renault, pusa pe test -->curent prea mic la injectorul 2. Desfacut firele de la injector si unul dintre fire facea scurt la masa. De altfel cam toate firele de la injectore erau mancate. S-au izolat toate firele si acum merge ca unsa asa ca ar fi bine sa verificati si asta.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssandro
post 8 Jan 2010, 20:56
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 25 October 09




foscus am citit cele scrise de tine mai sus si parerea mea este sa nu te apuci de desfacutul turbinei pt k am avut si eu aceleasi simptome la meganul meu motorizare la fel k a ta 1.9 DTI , mi se aprindea si mie martotul de la bujii in timp ce acceleram peste 2500 de ture si nu mai tragea masina deloc, iar dupa ce am schimbat debitmetrul de aer problema mea s-a rezolvat.Sunt sigur ca si la tine este aceiasi problema.Bafta si sper s-o rezolvi!


--------------------
renault megane 1 classic 2002 hachback 1.9 DTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 16 Jan 2010, 14:02
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




salut

am fost cu masina la service si am rezolvat problema martorului de bujii care se aprindea cu motorul in sarcina.

cauza a fost tubulatura de dupa debitmetru de aer care era fisurata si pe pe acolo motorul pierdea aerul necesar pentru crearea amestecului.problema s-a remedia prin inlocuirea ei iar eroarea dupa un drum de test si putina forja nu a mai aparut..........manopera platita in service cu piesa si tester cu tot 90 ron(pret foarte convenabil),deci sa nu ne pierdem speranta ca putem sa gasim service-uri unde chiar iti repara masina fara sa te goleasca de bani..........

sa auzim numai de bine si un an mai bun fara probleme la masinile noastre biggrin.gif !!!!!!!!!!!


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzunator
post 16 Jan 2010, 23:32
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 25 December 07
From: Craiova




baieti spuneti-mi si mie va rog cei care ati curatat supapa de retur ce se desface si cum se curata? multumesc anticipat!

16 Jan 2010, 23:33:
gata am vazut linkul mai sus imi cer scuze,inclusiv lui Dodone.

This post has been edited by mitzunator: 16 Jan 2010, 23:33


--------------------
Renault Megane 2 2008
[B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 11:15
Dacia