Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme aprindere bujii

st3fun
post 24 Jul 2009, 19:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Salutare.
Am Meganul din semnatura, si de ceva vreme am o problema care se agreaveaza pe zii ce trece. La inceput, foarte rar, cand era motorul in sarcina, o simteam cum dadea in nas, apoi revenea la normal. A inceput sa faca aceasta chestie din ce in ce mai des, pana am ajuns sa nu ma mai inteleg cu ea. Pornesc motorul si, cateodata merge, cateodata da sa se opreasca. Am prins-o cand facea asa, am ridicat capota, si am verificat sa vad care din bujii nu merge. Nu mergeau 2 si 3. Am accelerat-o de mai multe ori, am dus-o pana la vreo 4000 - 4500, si si-au dat drumu, si de fiecare data, si cand sunt in mers, si da in nas, tre sa calc ambreiajul si sa o turez pe la 4 - 4.500 ca sa isi dea drumu. Ce ar putea sa fie ? Modulul acela din care pleaca fisele la bujiile 2 si 3 ? Vreo siguranta intepata, si merge doar cand o turez si face un arc electric? Contacte imperfecte?
Multumesc.

24 Jul 2009, 20:58:
Precizez ca nu se aprinde nici un martor in bord.

This post has been edited by st3fun: 24 Jul 2009, 19:58


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skymax
post 24 Jul 2009, 23:37
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 19 January 09




Incepe si tu cu bujiile,mai intii incearca sa le cureti si daca nu vezi nici o schimbare ,schimbale.


--------------------
renault megan clasic 2001 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shafu
post 25 Jul 2009, 07:13
Post #3


SHĂFU'


Group: Members
Posts: 777
Joined: 19 April 07
From: Iași




Aha si dupa aia injectoarele si dupa aia toata masina??? dry.gif
problemele pot fi si de la injectoare, sau o bobina de inductie ..... deci trebuie verificat cu atentie, sau combustibil cu gunoaie .... desi sunt niste filtre pana la motor ....


--------------------
Renault Megane Clasic 2001 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 25 Jul 2009, 13:40
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




daca era sa pice una cate una, mai ziceam ca se poate sa fie bujiile sau injectoarele, dar asa pica 2 bujii deodata .... deci ? alte idei ?


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 27 Jul 2009, 16:45
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Pai...sunt cate doua smile.gif...iti dau un apel imediat wink.gif.


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vallybz
post 27 Jul 2009, 19:45
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.475
Joined: 26 October 08
From: Buzau/Bucuresti




daca tot ziceai ca bujiile 2 si 3 nu mergeau...de ce nu iti cumperi un set de bujii noi, care nu costa o avere....


--------------------
Renault Megane 1 Facelift, 1.6, 16v Coupe 1999 K4M-A7-00 - BZ 87 BVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 27 Jul 2009, 21:21
Post #7


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Schimba setul de bujii. Apoi verifica pe rand fiecare bobina de inductie: desfaci surubul de fixare a bobinelor (de obicei e cu cap torx) si le ridici succesiv sa vezi daca se schimba turatia motorului. Se aude si se vede si daca dau scanteie. Ai grja sa porti o manusa si sa nu atingi masina cu restul corpului.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 12 Aug 2009, 12:59
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Era bobina de inductie. va multumesc pentru pareri, si ii multumesc lui Madriann pentru ajutor. Piesa m-a costat 150 RON - Sagem, made in France

This post has been edited by st3fun: 12 Aug 2009, 13:00


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 13 Aug 2009, 12:59
Post #9


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




Aceeasi problema am avut si eu numai ca era bobina pt 1/4.Se poate spune aici de unde ai luat piesa sa stie si altii unde sa se duca altadata?Sau poate un thread separat?


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 13 Aug 2009, 14:05
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Din Constanta, zona Delfinariu, cand vii dinspre oras pe bd-ul Mamaia, pe partea dreapta, la vreo 40 m inainte de semafor. " S.C. CONTINF S.R.L."


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 28 Jan 2010, 13:08
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




a reaparut problema la bujiile 2 si 3, la aceeasi bobina la care am avut problema. se manifesta numai dupa ce sta masina oprita mai mult de vreo 2 ore. ma gandesc sa le schimb intre ele, poate este problema curentului care intra in ele. ce tensiune ar trebui sa am la intrarea in bobine ?
alta chestei observata: ca sa nu mai scot fisele de pe bujii, am scos fisele de pe bobine. dupa ce s-a incalzit si functiona aproape ok, am scos fisele de pe bobina care duceau la 2 si apoi la 3, se simtea ca se detura motorul, dar cand am scos fisele de pe bobina care duc la 1 si apoi la 4, m-a cam zgaltait, si imi dadea scanteie pe suportul de metal pe care stau bobinele. deci ar fii o tensiune mult mai mare pe bobina 1-4, decat pe 2-3. Asa trebuie sa fie ?
o alta chestie, dar cred ca tot de la aprindere este vorba: cateodata, dupa ce motorul este cald, si numai atunci se observa, cand intru intr-o depasire, si o calc pedala puternic, da cateva rateuri, imi da in nas, ca si cum ar merge in 2 pistoane, si apoi incepe sa fuga. Daca apas pe pedala incet, nu mai da in nas.
si inca una si gata: tot cand e calduta, cand tin pedala de acceleratie apasata dupa 1500 rpm, o tin constanta de ex la 2000 rpm, si imi joaca turatia: 2000-1800-2000-1800 la intervale de aproape o secunda (intre o crstere a turatiei si o descrestere)

This post has been edited by st3fun: 28 Jan 2010, 13:28


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 28 Jan 2010, 14:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Schimba ambele bobine si ai scapat.De data asta pune DENSO .Nu mai lua Sagem...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 28 Jan 2010, 18:33
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Te rog sa spui cum e motorul, sau cel mai bine fa o poza ca sa ne dam seama. E tipul motorului ca la Logan 1.6 8v, sau un model mai vechi? E injectie multipunct sau monopunct? Are distribuitor cu capac de delco, sau bobina cu 4 iesiri ca la Solenza Logan? In functie de asta putem sa dam cateva indicatii.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 28 Jan 2010, 20:06
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




motor K7M-A-702

Attached thumbnail(s)
motor.JPG ( Size: 138.27k ) Number of downloads: 2261


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 30 Jan 2010, 20:09
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Cauzele pot fi multiple... Mai inainte cred ca trebuie dusa la un service si facut un test de calculator. Daca nu sunt posibilitati poti incerca urmatoarele, "babeste". Cred ca iar va trebui sa schimbi bobina. Daca totusi ai indoieli ca e de la bobina poti incerca sa schimbi bobinele intre ele si sa vezi daca se muta problema in cealalta parte. Daca se mentine pe aceleasi bujii, schimba si bujiile intre ele. Daca se muta problema, ia un set de bujii noi, daca nu, inseamna ca nu e de la aprindere. Cand intrerupe/merge prost incearca sa scoti bujiile si vezi daca le uda. Daca se intampla asa, dupa ce ai schimbat si bujiile trebuie actionat mai departe si trebuie verificate injectoarele daca nu sunt infundate si pulverizeaza bine. Mai poate fi filtrul de benzina infundat si nu ajunge benzina la presiune normala, clapeta de acceleratie poate avea potentiometrul defect, sonda lamda poate da valori gresite, poti incerca si o curatare a senzorului de turatie(daca nu ai facut-o deja). Consumul e mare? Ulei consuma?

This post has been edited by ionutt daniel: 30 Jan 2010, 20:11


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 30 Jan 2010, 20:58
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Am rupt azi 2 chei de bujii, si culmea, cu motorul rece. Nu am reusit sa desfac bujia nr 3, am vazut ca asta face probleme. Am schimbat bobinele intre ele, si acum dupa ce merge in toate cele 4 bujii, nu mai da in nas. Am observat ca si furtunul de la gazele de ulei care pleaca din motor avea ditai ruptura. Am incercat sa schimb furtunasul, si am rupt T-ul unde se imbina gazele de la ulei si de la benzina si care pleaca printr-un al 3-lea furtun nu stiu unde. Am gasit un alt T. Nu este la fel ca cel vechi, dar sper sa mearga (sper ca cel rupt sa nu aibe orificii de marimi diferite). Maine , daca am timp ams a incerc sa desfac a 3-a bujie, sa o curatz, sa ii schimb si T-ul si "om trai si om vedea"

De curiozitate: bobinele trebuie sa faca contact cu suportul acela metalic de pe motor sau nu ?

This post has been edited by st3fun: 30 Jan 2010, 21:00


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 30 Jan 2010, 22:59
Post #17


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Ai avut cheie de bujii chinezeasca sau din OLCG (otel laminat, ce gasesti prin curte). Inca nu am reusit sa rup o cheie tubulara de calitate in aproape 30 de ani de surubarit la masini.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 31 Jan 2010, 10:50
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




multumesc pentru detaliile legate de cheia de bujii, dar intrebarile mele erau cu totul altele.


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 1 Feb 2010, 15:29
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Am reusit sa desfac bujia respectiva, am pus alta de proba, si a pornit ok motorul, mergand in toate cele 4 bujii.
Intrebare: Daca apare culoarea aceea maro la portzelanul bujiei, inseamna ca e pe duca ? Calamina nu are, si nici afumata nu pare

Attached thumbnail(s)
01022010_002_.jpg ( Size: 161.24k ) Number of downloads: 2409


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 2 Feb 2010, 16:23
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




am pus azi un set de bujii noi; cele vechi erau toate cu acea culoare maro pe portzelan. Am luat de Nubira - Bosch 10 lei bucata. Merge brici acum.


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jul
post 2 Feb 2010, 18:29
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 8 October 08
From: MURES




arunca o privire in capatul fiselor,se observa care afuma....
e bine sa pui bujii recomandate ptr tipul de motor
posibil sa traga aer fals pe undeva daca mai se oracaie,dupa 2 ore se raceste o piesa
e ok si sfatul ionuttdaniel
bafta

This post has been edited by jul: 2 Feb 2010, 18:36


--------------------
2 hopeli + DACIA 1410 new
Sunt datat cu carbon aproximativ de cand laptele de capra pornea motorul la rece.
Vrei sa faci o frectie cu lapte de capra?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 9 Dec 2010, 09:29
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




as vrea sa schimb si yo bujiile si va rog sa ma ajutati asa, cat se poate, ce bujii sa-mi iau ? megane 1 -1996, motor 1.6 8v


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 9 Dec 2010, 21:45
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://...%26tbs%3Disch:1

recomand ngk iridium

This post has been edited by jas2: 9 Dec 2010, 21:47

Attached thumbnail(s)
Iridum_spark_plugs.jpg ( Size: 30.58k ) Number of downloads: 1920


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 11 Dec 2010, 10:30
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




aha, merci frumos! ma uit sa vad ce zice lumea de ele..


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 11 Dec 2010, 11:58
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




QUOTE(jas2 @ 9 Dec 2010, 21:45)
recomand ngk iridium
*



+1 smile.gif


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 25 Dec 2010, 17:34
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




deci, sunt asa de bune aceste bujii? cine si-a mai pus pe megane aceste bujii? chiar se merita diferenta? (sunt destul de scumpe)


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 25 Dec 2010, 18:29
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI






--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 25 Dec 2010, 18:46
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




merci frumos! tot de pe acel site le-ai luat si tu?


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 23 Jun 2012, 20:48
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Salut. Postez aici, chiar daca nu sunt sigur ca problema mea e de la bujii. Insa e asemanatoare cu cele de mai sus si anume un mers neregulat (in 2/3 pistoane) doar cand motorul se incalzeste. Initial intrerupea mai rar, atunci cand motorul se incalzea mai puternic (mers in trafic pt. o perioada mai indelungata sau la drum lung in localitati). Dupa cateva zile insa intrerupe imediat ce motorul ajunge la temp. optima de lucru. Uneori isi revine insa dupa cativa km. intrerupe iar.
In service mi s-a zis ca sunt bobinele.. Astfel am cumparat 2 bobine SH (Denso) de la un coleg de pe forum insa nu am rezolvat nimic.
Azi am facut si eu testul cu scoaterea succesiva a fiselor de pe bobine. Vedeti in filmuletul de mai jos comportamentul masinii. Numerotand de la stanga la dreapta cilindrii, atunci cand am scos fisele 1 si 4, se simte o diferenta insa nu considerabila. Scotand 2 si 3, motorul tremura puternic si da se opreasca.
Dupa acest test, am inversat in pereche bobinele (am schimbat bobinele 1,4 cu 2,3) iar atunci cand am scos iar fisele, comportamentul motorului a fost identic (1,4-tremurat usor, 2,3-tremurat puternic). Asadar, am concluzionat ca problema nu e legata de bobine (corectati-ma daca gresesc).
Referitor la bujii, ele au fost schimbate anul trecut (NGK) iar in service le-au verificat vizual, si au zis ca-s in regula. Bujia de la cilindrul 1 insa s-a desfiletat mai greu fata de restul.
La Renault inca nu am ajuns. Probabil undeva la finalul sapt. viitoare. In bord nu am nicio eroare. Asa ca sper sa nu platesc degeaba diagnosticarea aia computerizata.

Dupa bujii si bobine ce altceva as mai putea verifica?
Luni vreau sa schimb filtrul de benzina (are aprox. 22000km) si sa curat senzorul de pe volanta. De asemenea citisem ca referitor la fise (cablajul) se pot verifica pe intuneric daca apar scantei.. Alte idei?

LINK YOUTUBE

This post has been edited by ISseby: 23 Jun 2012, 20:50


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 23 Jun 2012, 21:14
Post #30


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




@ISseby=Ai gresit modalitatea de verificare a bobinelor+nu ai fise.
Nu se scot fisele din bobina cand faci verificarea.
Cu fisele in bobina si bobina desfacuta din surub se SCOATE bobina cu totul de pe bujie.
Asa se verifica CORECT daca functioneaza sau nu bobina la motorul 16V.
Curata si regleaza electrodul corect la bujie cu acest prilej.....

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:12
Dacia