Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Am schimbat singur ambreiajul, distributia , bieletele de directie si franele

brasil
post 10 Jun 2008, 23:10
Post #1


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Salut prieteni,
Am reusit sa schim ambreiaj , frane, directie si distributie de unul singur la TWINGO si sunt tare mandru. Daca aveti nevoie de sfaturi va stau la dispozitie de luni.
Am vazut ca in celalalt topic cu xenonul nu s-a prea bagat nimeni in seama.


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 11 Jun 2008, 09:25
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Brasil ,felicitari !De ce-ai schimbat ambreiajul ...? Daca era uzat,ce simptome avea ?Ai schimbat totul...disc ,placa ,rulment ? Cum este dupa ...?Cat te-a costat ?

11 Jun 2008, 10:29:
Apropos...avem nevoie de oameni ca tine pe forumul asta ...e cam lesinat din fire ... glare.gif

This post has been edited by renotgo: 11 Jun 2008, 09:29


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 11 Jun 2008, 20:04
Post #3


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Salut,
Foarte utile sunt informatiile tale, ambreiajul meu prinde dintr-o data, are o cursa foarte scurta, nu stiu ce inseamna asta, am condus si logan iar ambreiajul avea o cursa mult mai lunga. Asa e la twingo in general?


--------------------
Renault Twingo Authentique 2001 8V - SB 88 CYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog19ro
post 11 Jun 2008, 21:19
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 114
Joined: 20 February 07
From: Cluj-Napoca




Care au fost preturile ?
si eu am schimbat saptamana trecuta discuri si placute de frana.au costat 270 ron + manopera.
acum un an mi-a schimbat mecanicul si ambreiajul...kitul a fost 350 ron.
in curand trebuie schimbata si distributia. la ce scor sa ma astept ? biggrin.gif

bafta !


--------------------
Renault Twingo 1999 Liberty, 1149 cmc, 60CP - NT-06-DZU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 11 Jun 2008, 21:23
Post #5


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




QUOTE(Cipav @ 11 Jun 2008, 21:04)
[...] are o cursa foarte scurta, nu stiu ce inseamna asta, [...] Asa e la twingo in general?
*



Daca e ambreiaj pe cablu se regleaza relativ usor, din piulita de la parghia de la CV.
Daca e hidraulic, nu ma bag, nu am umblat biggrin.gif

Nu e de rau oricum, tine mai mult de stilul fecaruia de a conduce, cum il prefera. Daca te-ai obisnuit asa, si iti place, nu vad nicio problema.

This post has been edited by MuciX: 11 Jun 2008, 21:23


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 12 Jun 2008, 18:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Cipav ,ai ambreiajul uzat ...sau poate cablul obosit .La Twingo nu se poate "regla" !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adipad
post 12 Jun 2008, 20:56
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 20 April 08




cablul de ambreiaj la twingo se regleaza singur cu un sistem de dinti si un arc care se afla deasupra pedalei


--------------------
renault twingo 1.2 2003 - bv10ukv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 23 Jun 2008, 09:19
Post #8


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




am schimbat ambreiajul pentru ca trepida atunci cand cuplam
pretul pentru kit complet 450 ron - manopera imi apartine
la frane: discuri 65 ron bucata si placutele 45 set- manopera a mea si de data asta
distributia curea+pompa apa + rola presoare - 300 ron daca respecti ce scrie in carte nu ai cum gresi
nu va sfatuiesc sa umblati la bieletele de directie daca nu aveti rampa si scule pentru ca sunt foarte stranse si nu ai acces la ele decat foarte greu
capetele de bara se schimba usor
astea din urma au costat 72 ron/bieleta si 65 ron/cap bara

This post has been edited by brasil: 23 Jun 2008, 09:23

Attached thumbnail(s)
DSC00366.JPG ( Size: 630.84k ) Number of downloads: 5283
DSC00371.JPG ( Size: 713.68k ) Number of downloads: 5661


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 23 Jun 2008, 10:37
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Brasil ,aveai ambreiajul "tare" inainte sa-l schimbi ?S-a modificat "taria" pedalei de ambreiaj dupa schimbare ? Cum trepida ...? La plecare de pe loc ?


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 23 Jun 2008, 10:56
Post #10


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




trepida la plecarea de pe loc daca il patinai un pic
dupa cum vezi in poza aveam un dinte rupt la placa de presiune
si discul era ros pana la nituri
nu mai zic de rulment
da, era tare pedala inainte, acum parca apesi pe o perna de puf


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 23 Jun 2008, 15:29
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Da ...m-am lamurit ...urmeaza sa-mi schimb ambreiajul .Nu-mi trepideaza dar pedala-i tare ,din ce in ce mai tare mad.gif "Dintele" acela nu facea zgomot ? huh.gif

23 Jun 2008, 16:47:
Kit-ul de ambreiaj este "made in France " sau...?

This post has been edited by renotgo: 23 Jun 2008, 15:47


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 23 Jun 2008, 15:47
Post #12


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




nu facea zgomot
eu am vrut sa-l schimb pentru ca am simtit ca mai si patina
si bine am facut
pedala era tare din cauza faptului ca s-a uzat discul si se autoreglase cablul la maxim


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 23 Jun 2008, 15:59
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Multumesc Brasil ! salut.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 23 Jun 2008, 20:13
Post #14


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




QUOTE(brasil @ 23 Jun 2008, 15:47)
nu facea zgomot
eu am vrut sa-l schimb pentru ca am simtit ca mai si patina
si bine am facut
pedala era tare din cauza faptului ca s-a uzat discul si se autoreglase cablul la maxim
*



Salut, ai simtit vreo diferenta in ceea ce priveste lungimea pe care "prinde" ambreiajul? inainte de reparatie era cumva cursa mai scurta? Ambreiajul meu prinde cam dintr-o data intr-o cursa destul de scurta, dar uzat nu este pentru ca nu patineaza iar de reglat nu pot regla decat inaltimea la care sa prinda.
Multumesc. (Twingo 2001, 1.2 8V)


--------------------
Renault Twingo Authentique 2001 8V - SB 88 CYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brasil
post 23 Jun 2008, 21:14
Post #15


Mai bine organ decat membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




da, acum se inregistreaza o schimbare
nu mai prinde in cursa asa scurta ca inainte si e mult mai soft la atingere


--------------------
Ford Mondeo Turnier TDDI, 116 caluti frumosi 2001

Renault Twingo Soleil 1998, 8v
PACE VOUA, TUTUROR !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 12 May 2009, 16:10
Post #16


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Din cauza de pedala de ambreiaj tare si cuplare foarte joasa m-am apucat sa-i schimb ambreiajul.
Toate bune si frumoase, am decuplat planetarele si cutia de pe motor si am ajuns in situatia de a nu putea extrage cutia in jos (pe sub masina) printre traversa de sub pedalier si radiator (mai exact suportul electroventilatorului)...fie lovea in suportul electroventilatorului fie agata cu carcasa diferentialului intr-un umar al traversei.
Pana la urma dupa un chin de vreo patru ore de unul singur (cred ca aici am gresit) am reusit sa o scot.

Ceea ce ma sperie acum este cum o s-o bag la loc (cu lingurita huh.gif ) intre radiator si traversa.
Exista cumva vreun truc (similar montarii demarorului la D1300), cei care ati facut operatia asta v-ati lovit de aceeasi situatie?


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 May 2009, 16:50
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




E jale frate. Jale rau.
Crede-ma, acuma nu stiu cate ambreiaje ai schimbat la viata ta, insa la asta este musai sa obtii un ajutor. Este pur si simplu foarte aiurea ca daca nu ai ajutor sa ghideze cutia cand o centrezi pe priza nu o reusesti sa o repui singur asa usor.
Eu unul nu cred ca as fi reusit ceva daca nu aveam ajutor.

Eu am renuntat la un moment dat la conservatorism si am TAIAT firele din fata (cele de la far semnalizare) alea ce trec prin bara fata, am demontat panoul ala fata si l-am departat pe cat posibil - am scos si furtunul de retur din radiator si am pus un DOP din hartie la radiator dupa care am legat furtunul in sus, de capota sa nu curga. Am recurs la metoda asta tot din cauza traversei fata.

Hint vezi ca atunci cand o sa vrei sa centrezi priza in volanta este aproape imposibil sa reusesti din prima - pentru o reusita rapida, cand centrezi priza pe volanta pune pe cineva sa roteasca volanta - in asa fel se autocentreaza si priza o sa alunece singura in gaura din volanta.

Daca dai jos aia de tabla din fata o sa fie foarte usor de altfel si sa reumplii cutia cu ulei.

Pe urma am pus termocontractil la firele alea si au iesit ca noi + izolier peste tot manunchiul, de juri ca nu a fost niciodata umblat acolo.

Pe viitor (daca o sa mai fie cazul vreoadata) ai cuvantul meu ca dau tot ansamblul motor/cutie jos si il fac afara - chiar daca e greu sunt sigur ca e mai comod.

This post has been edited by bubu782001: 12 May 2009, 16:55


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 12 May 2009, 19:08
Post #18


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Din manualul atasat se intelege cam asa:

Pentru demontarea cutiei de viteze dupa ce ai desfacut de peste tot (planetare, mufe, demaror, prezoanele si cele doua piulite de la tirantii carcasei volantului, inclusiv cei doi suporti elastici - central si stanga fata) trebuie mai intai sa tragi cat mai aproape de radiator tot ansamblul motor-cutie (care se mai tine doar in suportul dreapta fata-cel de langa carterul distributiei si mai trebuie sprijinit si cu un cric aflat sub cutie), dupa care cobori cutia in jos (din cric, bineinteles) rotind-o in sens orar cam 1/4 de tura...sensul orar banuiesc ca se ia privind din partea stanga a masinii catre motor.

Remontarea se face, cum credeti?...in ordinea inversa a operatiilor de demontare.

Pe hartie este al dracului de usor blush.gif da' cand e de pus osu' la munca.... wacko.gif

Uleiul ala pe sub cutie care zica-se ca "asa face toate", se pare ca este de la simeringul de la axul pinionului planetar dreapta.
Daca reusesc sa-l gasesc pana in week-end (si teoretic ar trebui sa-l gasesc pentru ca acest tip de cutie este uzual la Renault) atunci il schimb daca nu, il las pe alta data pentru ca poate fi schimbat si cu cutia montata pe masina.
La fel si sonda Lambda as vrea s-o schimb pentru ca avand cutia de viteze data jos, am mult spatiu la dispozitie pentru demontare/remontare.

Ambreiajul gasit pe masina este AP (italian, mi-a zis vanzatorul de la AutoKarma) absolut identic cu cel pozat de colegul care a initiat acest topic.
Discul de ambreiaj arata foarte bine cu exceptia discurilor de frictiune care s-au uzat foarte aproape de nivelul niturilor iar placa de presiune ar mai merge cam vreo 50-60kkm.
Rulmentul de presiune (care este Valeo) este varza. Probabil ca este varza pentru ca sistemul nu mai este cel clasic cu joc intre rulment si soare, iar sistemul acela de autoreglare de la pedala de ambreiaj, mentine rulmentul de ambreiaj in contact permanent cu soarele, rulmentul invartindu-se in permanenta fie ca ambreiajul este cuplat sau nu... pe inelul rulmentului se vad amprentele radiale foarte pronuntate ale soarelui placii de presiune.

Am sa-i pun un set de ambreiaj LUK luat de la AutoKarma cu 240 lei.
Nu am luat Sachs cu 280 lei pentru ca am tot auzit de peste tot ca aia ar pune kituri Valeo in cutii branduite Sachs, iar cu grupul Schaeffler din care face parte si LUK am avut relatii de serviciu de foarte buna calitate.




Inca ceva:

Planetara lunga (cea din dreapta) are pe ea o piesa cilindrica care pare a fi un fel de amortizor de vibratii torsionale. Piesa aceasta ar carui rol nu l-am putut determina inca, poate fi mutata de-a lungul axei planetare...stie cineva care este rolul ei si daca exista vreo pozitie stricta a ei pe axa planetara?

Cutia de viteze are la partea superioara, in vecinatatea senzorului de turatie, un furtun pentru egalizarea presiunii.
Ma bate gandul sa-i torn ulei pe acolo pana cand incepe sa se prelinga pe la busonul fluture de umplere si nivel, slabit in prealabil. Ce parere aveti? A mai facut cineva asa?

This post has been edited by tunderbird: 12 May 2009, 19:21

Attached File(s)
Attached File  05A.PDF ( 2.72mb ) Number of downloads: 355


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 12 May 2009, 20:28
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pune ulei pe unde se toarna - adica pe la busonul de umplere, vezi ca exista in Auchan o palnie cu un furtunas flexibil - poti face si tu una daca vrei. Uleiul il pui dupa ce montezi cutia si totul..inclusiv tamponul. De aia ti-am spus sa scoti aia din fata ca o sa-ti fie mult mult mai usor. In plus se pune pana la nivel - cand ai pus 3.5 litrii (atat incape in ea) o sa inceapa sa curga. De aia cutia trebuie sa fie gata montata si sa fie in pozitie de functionare - ca sa poti pune uleiul corect.

Daca folosesti la o banala palnie un furtunas de 1 m flexibil (daca se poate transparent) - vezi ca este in bricostore la metru. Pui pana cand nu mai este -

Crede-ma pe hartie pare banal..eu dupa ce am citit am zis ca pana seara e deja pe drum...de unde..3 zile a durat.
Piesa aia este cumva tabla aia cu urechi ca un soare asa? Daca e aia este vorba de o protectie a rulmentului - sau ce este acolo (satelit). Apropo la mine nu a existat shiftul ala - nici macar gaura in planetara nu este. Asa este modelul lucru confirmat si de un tip de la Renault.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 12 May 2009, 21:51
Post #20


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Uite piesa cilindrica (un butoias mai degraba) in poza.

Nici la mine nu a avut stift.
Nici nu stii cat m-am bucurat...la batrana Dacia nu era o placere deosebita sa scot si sa pun stifturi de planetara.

Eu am demontat planetarele cu tot cu portfuzete+fuzete.

As vrea totusi sa-i schimb si rulmentii, daca tot am desfacut-o.
Ai schimbat pana acum rulmenti pe fata?
Este nevoie de presa, in mod special?
Pentru demontat/montat planetare din/in fuzeta este nevoie de oarece prese speciale?

Nu ma trimite la manual ca acolo stiu ca spune de prese.

Ideea este daca intra/ies relativ usor planetarele si rulmentii...eu de exemplu la o alta masina am putut sa scot planetara brin batere usoara (nepericuloasa) cu un dorn iar la montaj am tras-o cu piulita ei.

LE

Bubule, intrebare de 1000 de puncte: cu ce ai centrat discul de ambreiaj inainte de a strange placa de presiune?
Daca operatia asta nu este facuta corect, nu se aseaza cutia pe motor nici moarta.

This post has been edited by tunderbird: 12 May 2009, 22:37

Attached thumbnail(s)
planetare.JPG ( Size: 45.66k ) Number of downloads: 5040


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 13 May 2009, 00:27
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nici vie si nici moarta nu o potrivesti fara centrare, asa este. Am folosit operatiunea "prelungitor de tubulara" (un prelungitor de cheie tubulara) cu benzi de scotch pt ajustarea grosimii + ca sa intre la marele fix pe canelurile de la disc + gaura de la volanta. Am folosit scith si nu izolierband deoarece este mai fin si aluneca mai usor + un picut de vaselina finut de tot peste guguloaia de scotch. Centrarea propriu-zisa am facut-o prin montarea "la mana" a suruburilor placii de presiune, apoi dupa aceea am centrat discul cu "scula" de mai sus si am strans definitiv suruburile. A mers la marele fix.

Rulmenti nu am schimbat. Deci nu am idee.

La mine planetara din dreapta nu am scos-o din portfuzeta (nici portfuzeta nu am clintit-o) nu avea rost din moment ce iese singura cand tragi e cutie. (inainte am studiat direct pe masina)

Cea din stanga am dat maxim stanga parca de volan, apoi am desfacut doar fuzeta si asta numai sus la amortizor, apoi am basculat-o si a iesit din cutie (nu inainte de a desface cele 3 suruburi de la carcasa tripodului). Ca sa scot tripdul din satelit am tras de planetara in partea din spate a cutiei - spre traversa aia, ca sa zic asa.

Crede-ma sunt anti-demontat la greu si in plus nu prea am timp de surubareala.

La mine piesa aia de care vorbesti nu se misca era fixa.

PS sa nu uiti sa ungi bine cu vaselina (de calitate) rulmentul de presiune - priza pe care acesta culiseaza, patinele furcii si nuca aia de plastic peste care vine furca.

This post has been edited by bubu782001: 13 May 2009, 00:28


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 13 May 2009, 08:33
Post #22


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE

Am folosit operatiunea "prelungitor de tubulara" (un prelungitor de cheie tubulara) cu benzi de scotch pt ajustarea grosimii + ca sa intre la marele fix pe canelurile de la disc + gaura de la volanta. Am folosit scith si nu izolierband deoarece este mai fin si aluneca mai usor + un picut de vaselina finut de tot peste guguloaia de scotch. Centrarea propriu-zisa am facut-o prin montarea "la mana" a suruburilor placii de presiune, apoi dupa aceea am centrat discul cu "scula" de mai sus si am strans definitiv suruburile. A mers la marele fix.


Cam asa ceva mi-am imaginat si eu...la mine butucul discului de ambreiaj (LUK) are un fel de articulatie sferica si permite mici deplasari unghiulare...asa ca la capitolul asta s-ar putea sa nu am probleme


QUOTE
La mine planetara din dreapta nu am scos-o din portfuzeta (nici portfuzeta nu am clintit-o) nu avea rost din moment ce iese singura cand tragi e cutie. (inainte am studiat direct pe masina)

Cea din stanga am dat maxim stanga parca de volan, apoi am desfacut doar fuzeta si asta numai sus la amortizor, apoi am basculat-o si a iesit din cutie (nu inainte de a desface cele 3 suruburi de la carcasa tripodului). Ca sa scot tripdul din satelit am tras de planetara in partea din spate a cutiei - spre traversa aia, ca sa zic asa.


Eu am dat totul jos. Am demontat portfuzeta din amortizor, pivotul din bascula, am scos si capetele de bara dupa care am tras afara tot ansamblul planetara-portfuzeta-fuzeta-pivot.

Am procedat asa pentru ca am considerat ca mai pot castiga spatiu de manevra pentru extragerea cutiei de viteze precum si pentru protejarea tripodei ramasa nuda rolleyes.gif si a burdufurilor de la articulatiile planetarelor.
In acelasi timp am putut controla si gradul de uzura al pivotilor.

QUOTE
Crede-ma sunt anti-demontat la greu si in plus nu prea am timp de surubareala.


Nici eu n-am timp de surubareala...dar decat s-o dau pe mana unui carpaci de la Renault (sau din alta parte) mai bine o fac eu...e mai sigur asa sa stiu eu ca am pus eu cu manutele mele piese de calitate.

QUOTE
La mine piesa aia de care vorbesti nu se misca era fixa.

La interior are o bucsa de cauciuc , daca tragi putin de ea o sa vezi ca se misca.

This post has been edited by tunderbird: 13 May 2009, 08:38


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 13 May 2009, 19:16
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Pentru schimbarea rulmentilor fata-spate e nevoie de presa . up.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 13 May 2009, 20:36
Post #24


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Presa speciala sau merge si una din aia universala de la Praktiker?

Pentru demontarea/montarea planetarelor este nevoie de presa?

This post has been edited by tunderbird: 13 May 2009, 20:37


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 13 May 2009, 20:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




E nevoie de o presa "sanatoasa" ,cea hidraulica e cea mai indicata ...si se gaseste prin service-uri . smile.gif

Pentru demontarea planetarelor nu este nevoie de presa .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 13 May 2009, 21:21
Post #26


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Formidabila veste ...cea in legatura cu planetarele.

In felul acesta pot sa pun ansamblul fuzeta+portfuzeta in sacosa si sa merg la un atelier cu presa hidraulica...da' numai unul auto sa nu fie mad.gif

Si daca ma supar imi fac si o presa hidraulica...uite-asa de-al dracului icon_mrgreen.gif


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Astazi am reusit sa gasesc simering-ul de planetara....dupa ce-am pierdut vreo trei ore la telefon sa prind AutoCobalcescu si Meridian (la IPSO nu m-am agitat sa sun pentru ca ii stiu de vreo 9 ani,iar Serus este prea departe) am gasit cartea de vizita a unui nene din Vitan de la care am cumparat bujii Champion si toate referintele de filtre MANN de pe masina (mai putin suportul de filtru de habitaclu si filtrul de benzina care la mine nu exista).
L-am sunat si stupoare (de fapt bucurie mare)....mi-a adus in doua ore simeringul cu 15 lei (aia de la Cobalcescu nu-l aveau pe stoc si costa 65 lei, iar Meridian nu s-a ostenit sa raspunda la nici unul din cele cinci numere de telefon de pe site).
As mai vrea sa schimb si sonda lambda din compartimentul motor, ca tot este loc liber pe acolo, dar in Vitan am gasit vreo patru-cinci tipuri de sonde de Logan cu preturi variind intre 100 si 350 lei...din pacate nici unul din maimutoii aia care cica ar fi negustori nu aveau sondele in punga/cutie cu referinta dacia/renault pe ea.
Singura referinta era cea de producator stantata pe sonda dar nici una nu a fost similara celei postate de Bubu pe topicul cu echivalente.
Asa ca singura solutie ar fi sa dau sonda jos si sa merg cu ea in Vitan.
Nu va spun ca am avut parte de multi gretosi care imi cereau si pe ma-sa si pe ta-su, chipurile imi aduce sonda Renault cu referinta ceruta de mine...si-mi veneau cu sonda in batista ca in final sa se convinga ca pe sonda era alta referinta (cea a producatorului, bineinteles)...unu' chiar m-a luat la coarda sensibila: "sefu', adica eu iti spun ca este de Logan si mata nu ai incredere in mine?"; "bine, ma (zic eu), de ce as avea incredere, esti frate cu tata? nici in ala nu am incredere, basca tu-mi ceri si 280 lei pe o sonda care nici macar nu-i sigilata, da ce-ai zice sa ai tu incredere in mine?... uite, iti las 70lei, iau sonda si o probez si daca este buna maine vin si iti aduc si restul banilor..." bineinteles ca nu i-a convenit agariciului si ainceput sa-si etaleze aptitudinile lui de comerciant, ca el a vandut unuia o sonda ca asta care merge si pe Mercedes....in fine l-am lasat si-am mers mai departe cu nodul in gat de greata provocata.
Maine inarmat cu sonda demontata (care nu are nici pe departe codul de producator pomenit mai sus), o sa incerc din nou prin Vitan sa gasesc una identica...cu toate ca stau si ma gandesc ca la banii astia (minim 100lei) parca n-as lua o piesa care sa nu fie in tipla ei...agaricii aia le tineau atarnate in cui, scoase din cutie...probabil au fost luate direct de pe banda de montaj sau au fost livrate vrac de catre chinezii care le fac pe vapor.

A propos stiti cat costa o sonda lambda la AutoCobalcescu? 640 lei si nu era pe stoc...probabil le fura bisnitarii pe toate si nu se mai ajung si pentru dealeri.

Inca nu stiu ce sa fac, nenea ala care mi-a vandut numai piese de calitate, mi-a gasit si sonda, cica ar fi echivalenta Bosch la 300 lei...mai mai ca as lua-o de la el ...Auto Karma mi-a oferit una universala tot pe la vreo 300 lei...mare rahat piata asta de piese auto, si nu numai....

This post has been edited by tunderbird: 13 May 2009, 23:40


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 14 May 2009, 07:47
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




280 lei? Pai te faceau aia de nu aveau treaba.

PS este adevarat, pe sonda de pe masina nu este codul Renault - e codul NTK, e vreo problema sa il notezi si sa te duci cu el?
De altfel uita-te pe toti senzorii de pe masina si sa vezi daca e codul de Renault pe vreunul din ei, este un cod de la Siemens, este un cod de la Sagem, este un cod de la Magnetti Marelli etc, insa NU ESTE NICI UN COD RENAULT.
Si este perfect logic de ce este asa: Senzorii sunt pusi pe mai multe masini ale mai multor producatori, asa ca nu sta Renault sa ii customizeze, ii pun asa cum ii iau de la distribitorii lor. Ar fi culmea sa scrie Renault si pe becuri acuma.

This post has been edited by bubu782001: 14 May 2009, 07:56


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 14 May 2009, 08:52
Post #28


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE
280 lei? Pai te faceau aia de nu aveau treaba.


ar fi vrut ei, mama lor! icon_mrgreen.gif

QUOTE
PS este adevarat, pe sonda de pe masina nu este codul Renault - e codul NTK, e vreo problema sa il notezi si sa te duci cu el?


Dupa cum am spus si eu mai inainte, chiar asa o sa si fac.

QUOTE
De altfel uita-te pe toti senzorii de pe masina si sa vezi daca e codul de Renault pe vreunul din ei, este un cod de la Siemens, este un cod de la Sagem, este un cod de la Magnetti Marelli etc, insa NU ESTE NICI UN COD RENAULT.
Si este perfect logic de ce este asa: Senzorii sunt pusi pe mai multe masini ale mai multor producatori, asa ca nu sta Renault sa ii customizeze, ii pun asa cum ii iau de la distribitorii lor. Ar fi culmea sa scrie Renault si pe becuri acuma.


Sa nu exageram...nu este nevoie sa stea Renault sa customizeze, dar daca este "Piece d'origine", ar trebui sa se afle intr-o punga/cutie cu sigla Renault/Dacia cu referinta Renault scrisa pe ea, mai ales ca agaricii aia se bateau cu pumnul in piept ca ei cer pretul ala pentru o piesa originala.
Pe de alta parte as putea sa-ti dau suficiente exemple de producatori seriosi care au customizate pana si suruburile de pe toate ansamblele utilajului/masinii (motor,cutie, roti, caroserie, etc)...si nu si-au facut fabrica speciala de suruburi, pur si simplu furnizorul sau de suruburi are matrite customizate pentru el.

This post has been edited by tunderbird: 14 May 2009, 08:57


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 14 May 2009, 09:44
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Atunci mergi pe "Piece d'origine" (cu toate ca nici aici nu e o certitudine) cumpara piesele respective din reteaua Renault - si dai pe ele mai mult decat ai da pe unele de Mercedes si asta fara sa exagerez deloc.
Sa va spun o poveste care sa intamplat acum vreo 4 luni.
Un prieten bun al meu a avut o problema cu un rulment la un Megane II de pe spate si a cumparat rulmentul respectiv de la un reprezentant din reteaua Renault - adica unul original.
Tot in aceeiasi zi (de fapt impreuna cu el) fratele lui a cumparat 2 rulmenti pentru puntea spate (insa de data asta pentru un Mercedes C220 din 2002) de la reprezentanta Mercedes - deci tot piese originale - si ghici cat au costat?
CU fix 8 RON mai mult decat rulmentul de la Megane II - deci cat a dat pe 2 rulmenti de la Mercedes atata a costat unul singur la Megane II. Daca nu crezi pot sa-ti fac un scan la facturi. Culmea acelasi fabricant OEM in ambele cazuri (modele diferite insa).
Ca un motto - crezi ca se mai merita asa investitii in masina? E drept ai o problema o rezolvi (doar nu lasi masina in parcare si mergi cu RATB-ul) insa nu e cazul sa te agiti atat de mult pentru o piesa care nu scrie pe ea codul OEM sau un logo de firma si scrie codul de la alta firma si nu are nici logo.
Sa fim seriosi tot aceeasi mancare de peste este, vorbim aici de piese uzuale, senzori nimicuri si nu computere de ABS, frane si chestii vitale unde factorul de calitate maxima cantareste destul de mult.
Renault - a reusit sa bage in cap la posesorii de Renault ca fara "Piece d'origine" sunt terminati. Sincer sa fiu ii felicit pe cei de la Renault ca stiu sa se descurce.
Si la urma urmei fie vorba intre noi - o masina in ziua de azi nu se mai tine nici macar 10 ani. (scuze insa nu vreau sa sune a ofensa).
Cu Renault daca observi marea majoritate a posesorilor au invatat sa fie PRACTICI - nu e cazul sa bage bani intr-o masina cu nemiluita. Crede-ma si eu intrasem in panta asta si am ajuns la concluzia ca nu se merita.
Politica Renault e CLARA: masini ieftine si scot banii pe parcurs de pe urma la "Piece d'origine" si revizii obligatorii.

This post has been edited by bubu782001: 14 May 2009, 17:20


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 14 May 2009, 18:16
Post #30


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Stii ceva ?
Servicii "de calitate" si "genuine parts" am vandut si eu vreo cinci ani....sunt satul pana peste cap de minciunile mele, nu mai incap si cele ale panglicarilor din Vitan.

Eu postez aci, nu de dragul de a posta, de fapt incerc sa prezint situatia cu care m-am confruntat la fata locului si imi exprim un punct de vedere propriu din care fiecare este liber sa inteleaga ceea ce avantajeaza pe sine.
Pana la urma acesta este si rolul unui forum: schimbul de experienta (sau de experiente).



--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 15:43
Dacia