Am schimbat singur ambreiajul, distributia , bieletele de directie si franele
![]() ![]() ![]() |
Am schimbat singur ambreiajul, distributia , bieletele de directie si franele
bubu782001 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#32
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am dat sonda jos de pe masina...mama ei!
Este identica cu a aluia care cerea 280...sa vezi ce ma tiganesc maine cu el daca nu mai gasesc si la altii...mi-e o lehamite. Cea ce am observat este ca samsarii din Vitan nu identifica sondele acestea dupa cod sau dupa locatie...ei le denumesc cu fir lung/scurt, cu fir verde/portocaliu/negru. Sonda mea are firul (de fapt varnisul care acopera cele patru fire) verde si este lung. Din pacate, ieri numai cel care cerea 280 avea cu fir verde si lung...adevarul este ca nici eu nu am cautat peste tot, cand i-am vazut ca habar n-au de codurile Renault am renuntat chitit fiind sa ma intorc a doua zi cu sonda in batista. Si acum revenind la oile noastre, mai am o problema: toata fata blocului motor dinspre podeaua pedalier este murdara de ulei, incepand de la nivelul garniturii de chiulasa (sunt manjite si suruburile inferioare ale galeriei de evacuare) si pana jos la baia de ulei. Sonda de presiune de ulei si soclul fitrului de ulei sunt imbibate cu ulei. Suprafata manjita este atat de mare incat nu-mi dau seama de unde vine uleiul. Initial am suspectat faptul ca pe la garnitura busonului de baie se scurgea ulei care era antrenat in mers prin toate partile, dupa care am crezut ca si simeringul de la planetara lasa sa curga ulei care este antrenat de curentul de aer, in seara acesta am vazut ca si sonda de ulei era imbibata tare de tot. Este foarte posibil sa scape si pe la oringul paharului filtrului de ulei...nu stiu ce sa zic este atat de mult ulei acolo incat mi-este practic imposibil sa localizez pe unde curge. Cei care aveti motorul cu 16 valve, v-ati confruntat cu problema aceasta? This post has been edited by tunderbird: 14 May 2009, 23:40 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
renotgo |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Daca uleiul nu se prelinge pe la garnitura capacului de pe chiulasa ...vinovata este garnitura de chiulasa ce nu mai etanseaza perfect chiulasa de blocul motor .Alt remediu nu este decat schimbarea garniturilor (capac-chiulasa) .
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#34
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe la garnitura capacului de chiulasa nu curge sigur deoarece in partea superioara chiulasa este uscata.
Uleiul este prezent de la garnitura de chiulasa in jos cu o oarecare sa-i zicem infiltrare si pe fata chiulasei pana la nivelul galeriei de evacuare. De garnitura de chiulasa mi-e frica si mie, dar parca este prea mult ulei acolo, de parca ar fi aruncat cineva ulei cu o pompa de sprituit. Daca ar fi curs asa tare pe la garnitura de chiulasa dupa parerea mea ar fi trebuit sa existe si alte fenomene asociate (cresterea nivelului in baie, bolborosit in vasul de expansiune, spumare ulei). In fine, o sa curat bine locul dupa care o sa verific cu motorul pornit pe unde ar putea sa tasneasca uleiul in halul ala. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
renotgo |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
"Daca ar fi curs asa tare pe la garnitura de chiulasa dupa parerea mea ar fi trebuit sa existe si alte fenomene asociate (cresterea nivelului in baie, bolborosit in vasul de expansiune, spumare ulei)."
Nu ,garnitura de chiulasa nu mai etanseaza pe toata suprafata si in cazul asta nu-i nicio problema !Cand este arsa apar problemele de care spuneai mai sus .Uleiul s-a tot adunat in timp formand "pelicula protectoare" ce te ingrijoreaza...nu-i nicio problema ! ![]() This post has been edited by renotgo: 15 May 2009, 12:03 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Asa este si la mine..tot pe la garnitura de chiuloasa este. Nu ai ce sa i faci. Decat sa te apuci sa o schimbi..parerea mea este ca e prea mult de munca si nu merita. Daca se accentueaza si intr-adevar e o problema da nici o chestie - dar acolo este la fel mereu. Eu unul oricum ii schimb uleiul la 6 -8 mii max - full sintetic - doar asa ca sa il protejez cat mai mult. Si merge BRICI.
This post has been edited by bubu782001: 15 May 2009, 13:42 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#37
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
OK
O sa-l curat si-om mai vedea...ideea este sa nu-mi ajunga si pe la distributie ca atunci chiar ca am incurcat-o. Tocmai am venit din Vitan...am pierdut o gramada vreme ca sa imi dau seama ca pe acolo sunt doar vreo trei care aduc sondele lambda iar restul sunt samsari. Din astia trei, doi mi-au zis din capul locului ca nu mai aduc pentru ca Renault le-ar fi scumpit si nu le cumpara nimeni si nu mai renteaza sa le aduca, iar al treilea este ala care imi cerea acum doua zile 280 lei. Deci aveti grija, in Vitan sonda lambda de Logan Euro 3 cu fir verde lung (asa cum o stiu bisnitarii) este poleita cu aur. Pana la urma m-am riscat si am luat una cu fir negru scurt care cica este sonda aval de logan, de la un tip care avea totusi ceva stofa de negustor si care mi-a zis ca a vandut si altora care i-au prelungit firul. Este practic aceeasi sonda cu exceptia culorii si lungimii firului. La referinta nu se potriveste deoarece referinta nu este a sondei propriu-zise ci a intregului ansamblu sonda-fir-mufa, deci diferenta de referinta se pare ca este data numai de diferenta de lungime a cablului...m-ati inteles ce vreau sa spun?...la chestia asta ma asteptam dar nu ma asteptam ca el sa fie capabil sa dea explicatia asta. Si mi-a mai zis o chestie : "nu cumpara acum, du-te la un electrician auto care cunoaste si intreaba-l daca este identica, ca daca ii tai firul si il lungesti nu ti-l mai primesc inapoi"... nu ca agariciul ala de alaltaieri :"ce sefu' n-ai incredere in mine?" L-am intrebat daca pastreaza pretul si mi-a zis ca da, pentru ca el are sondele de anu trecut pe stoc si ca oricum nu se vand, asa ca n-are motiv sa creasca pretul. In prima faza asa am procedat...i-am multumit pentru sfaturi si am plecat chipurile sa vorbesc cu un meserias, insa am cautat mai departe...n-am mai gasit nimic interesant asa ca dupa aia m-am intors la el sa iau sonda cu fir negru la 120 lei. Fara sa-l intreb, omul mi-a povestit ca am creat agitatie intre samsari, ca au inceput sa se agite ca se cauta o sonda cu fir verde lung, ca au venit si la el sa-i ceara sonda, ca si acum doua zile mai era cineva care cauta sonda (probabil tot de mine era vorba). Acuma sa nu credeti ca mi-am imaginat ca el mi-o vinde cu 120 ca-i plac ochii mei, in mod sigur a castigat suficient de bine din vanzarea asta. Acum o sa vedem daca m-am pacalit sau nu....sa fie oare posibil s-o gasesc mai ieftina la Pitesti?...ii faceam o vizita lu' soacra-mea si dadeam o tura si pe la magazinele auto. In week-end sper sa pun totul pe pozitie si va spun si daca se poate folosi la twingo 1,2 16 valve, sonda lambda aval de la logan euro 3... as fi vrut sa schimb si distributia dar pana nu ma lamuresc de unde vin scurgerile de ulei, nu mai desfac acolo. This post has been edited by tunderbird: 15 May 2009, 14:33 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Sie eu tot cu ala negru am luat insa vezi ca este vorba de AMONTE si nu aval. Daca ai luat aval cred ca te-ai cam intepat.
PS vezi ca nu trebuie sa tai firul ca o sa-ti ajunga. E ok si ala.. Cel putin la mine a mers. Sonda amonte la Logan DIFERA fata de sonda aval, si crede-ma cand spun difera nu tine neaparat de mufa (ca e diferita) ci de semnale. O sa ai surpriza sa consume in draci respectiv sa nu treci testul de noxe. De altfel cu putin noroc poti otravi catalizatorul. Asta pentruc a daca valorile nu sunt cele normale la sonde, motorul va face combustia dupa capul lui - de unde noxele la fel vor iesi : dupa capul lor. Daca citeai in topicul de echivalente scrie CLAR ca sondele la noi sunt IDENTICE intre ele si au ACELASI COD cu sonda AMONTE de Logan. NU SI sonda AVAL de la Logan. QUOTE Sondele lambda (O2 sensor) (atat cea aval cat si cea amonte) sunt IDENTICE la noi, si corespund exact la cod cu sonda lambda amonte de Logan motorizari K7M si K7J codul fiind de fapt identic, si anume: 8200052063 Codul original de producator al sondelor lambda este: OZA507-R2 NTK (NGK) De altfel si senzorul MAP este echivalent. QUOTE Senzorul presiune colector (MAP Senzor) este identic cu cel de motorizari K7M si K7J codul este identic si de data asta, si anume: 8200121800 This post has been edited by bubu782001: 16 May 2009, 01:50 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#39
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca-i varza totul?
Eu am citit ce ai postat, ba am si verificat codurile la un dealer Renault. Dar tu intelegi ca imbecilii aia din targ nu vand dupa codurile Renault? Iar codul de producator postat de tine nu este poansonat pe nici un fel de sonda lambda vazuta de mine in Vitan...daca citeai cu atentie vedeai ca am spus si asta...nu este poansonat nici macar pe sonda data jos de pe masina. Ca atare, astazi am luat sonda cu mine in targ si am gasit sonde absolut identice la preturi de la 290 lei in sus. Pentru ca pretul este nesimtit si pentru ca omul ala mi-a inspirat ceva incredere am luat sonda cu varnis negru. Sonda originala care ai dat-o jos de pe masina, ce culoare avea la varnis? This post has been edited by tunderbird: 15 May 2009, 15:15 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
VERDE insa de cand te intereseaza culoarea varnisului? Doar nu incepi sa le deosebesti ca ei? INSA CODUL de pe sonda veche este EXACT cu cel de la sonda aia luata. Si am confirmat nu este codul Renault - ci este codul NTK.
This post has been edited by bubu782001: 15 May 2009, 15:28 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#41
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Usurel Va Rog, Usurel.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ok. Ne-am cam incins. Sorry
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#43
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu s-a incins nimeni...nadajduiesc ca din discutia aceasta sa se traga ceva invataminte pentru urmatorii posesori de Twingo in cautare de sonde lambda.
Bubule, crezi ca daca le deosebeam ca ei, ma mai agitam atat de mult pe forumul asta? Uite toate codurile de sonde: 7700274189052062 {443} 1D24 fir verde scurt 7700274189274190 {443} 4D30 fir verde lung 7700109844875342 {443} 6F 5 fir negru scurt Care dintre ele era pe masina si cu care l-ai inlocuit? Te intreb pentru a evita : "O sa ai surpriza sa consume in draci respectiv sa nu trei testul de noxe. De altfel cu putin noroc poti otravii catalizatorul. Asta pentru ca daca valorile nu sunt cele normale la sonde, motorul va face combustia dupa capul lui - de unde noxele la fel vor iesi : dupa capul lor." This post has been edited by tunderbird: 15 May 2009, 22:12 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda...ai boala sa citezi si sa folosesti QUOTE la greu...
Ma rog. Deci sa lamurim lucrurile: Am luat cu fir negru - insa am cerut din start "SONDA LAMBDA AMONTE LOGAN 1.4". - nu mai te tine de firul ala (de culoarea lui) ci pune problema modelului de motor si de masina. Sincer nu mai retin codul insa pot sa-ti confirm 100% ca am fost cu cea originala in mana (originala a mea avea tot fir verde). Ideea este urmatoarea: Daca in Dialogys codul de sonda lambda (Renault) pentru motorul D4F, este ACELASI cod ca si la sonda lambda amonte de Logan motorizarile K7M si K7J, nu este indeajuns de clara situatia? Pune altfel problema: poate NTK a schimbat ceva unul sau mai multe caractere in codul ala (de pe vremea cand a fost sonda ta facuta si fata de cea facuta in zilele noastre) ce te faci in situatia asta? "Be smart" si procedeaza in felul urmator cu omuletii aia: "Domle' sonda lambda AMONTE pentru Logan 1.4 K7M sau K7J AVETI?" Da sau Nu... Vizual la produsul care o sa-ti fie impins in fata: mufa sa fie identica cu a ta (ceea ce sunt sigur ca va fi). Recapitulam istoria identificarii: Catalogul de piese Renault specifica CLAR faptul ca cele 2 produse, adica sondele noastre respectiv sonda lambda amonte de la Golanul nostru sunt aceleasi - ATENTIE numai motorizarile specificate (K7M sau K7J). Adica au acelasi cod de referinta in catalogul Dialogys. Apropo de cod: codul de referinta Renault poate sa fie scris pe cutie/punga depinde cum sunt livrate. Crede-ma STIU ca sunt IDIOTI aia..insa nici tu nu stii ce sa ceri. Cere ce-ti trebuie insa in forma pe care o stiu ei..nu ii lua cu coduri si astea ca ii bagi in ceata de tot si te baga si ei in ceata. Ei de-abia disting culorile din cate am vorbit si eu cu ei. Pe scurt ceri 2 sonde lambda AMONTE pentru Logan 1.4 K7M sau K7J. Motoarele K7M si K7J nu au suferit modificari (upgrade-uri majore) - deci si piesele de schimb trebuie sa fie ca in catalog. Crede-ma daca luam doar eu...poate eram un norocos...insa au luat si altii, si au luat TOT ce am luat eu, sondele functioneaza perfect (in parametrii) - si au intrebat LA FEL: "de Logan 1.4 K7M sau K7J" Numai bine. Si spor la cautat/cumparaturi. PS Uite jos ai niste screenshot-uri facute de mine azi dimineata la Dialogys: This post has been edited by bubu782001: 16 May 2009, 02:49 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 223.21k ) Number of downloads: 1255 2.jpg ( Size: 234.18k ) Number of downloads: 1262 3.jpg ( Size: 220.18k ) Number of downloads: 1208 4.jpg ( Size: 197.49k ) Number of downloads: 1259 5.jpg ( Size: 223.69k ) Number of downloads: 1260 6.jpg ( Size: 197.49k ) Number of downloads: 181 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#45
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE "Be smart" si procedeaza in felul urmator cu omuletii aia: "Domle' sonda lambda AMONTE pentru Logan 1.4 K7M sau K7J AVETI?" Da sau Nu... Vizual la produsul care o sa-ti fie impins in fata: mufa sa fie identica cu a ta (ceea ce sunt sigur ca va fi). Nu-mi face nici o placere sa folosesc QUOTE la greu...este doar o modalitate simpla de raspunde punctual si organizat la fiecare idee in parte. Sa revenim la algoritmul tau smart: te asigur ca la fiecare comerciant in parte, cu intrebarea aceea am inceput. Si mi-a aratat fiecare ce avea. Nici unul nu stia sigur care e amonte si care e aval. Nici unul nu mi-a aratat sonde in punga sau cutie cu referinta Renault...toate sondele erau agatate in cui...singura referinta era cea de producator poansonata pe sonda. Referitor la mufa, din nou te asigur ca dintre toate sondele vazute, doar cele trei referinte postate de mine mai sus au mufa care trebuie. Pai cam cum vine asta?...de unde la inceput vorbeam de referinte Renault, urmand apoi referintele de producator, apoi de culoarea si lungimea firului, acum ne limitam la ce ne ofera agariciul si la compatibilitatea mufei? ![]() In fine "vorba multa saracia omului", pentru ca ieri dupa-masa am mers la magazinele auto din Pantelimon si in final am gasit sonda Lambda care imi trebuie, la pretul de 100 lei. Deci concluzia mea este urmatoarea: cand cautati piese importante, inainte de a merge in targ, incercati si vizitati si magazine de piese auto serioase..acolo vanzatorul chiar mai stie cate ceva, este amabil si nu te trimite la plimbare, majoritatea pieselor sunt expuse cu pret fix (nu la plesneala dupa fata clientului) si sunt suficient de multe piese mai ieftine decat in Vitan. Mergeti ca sa va faceti idee despre nivelul de preturi si ca sa culegeti si ceva informatie tehnica! In Pantelimon fostul mare magazin de piese Dacia s-a divizat in patru magazine. La primul magazin cum veniti dinspre Socului, este un baietas foarte amabil si care si-a facut bine temele. Si la al treilea magazin este o vanzatoare care pare necomunicativa dar daca stii cum s-o iei poti sa afli multe de la ea. Celelalte doua magazine au patroni/vanzatori dupa tiparul Vitan...nici nu-i de mirare ca sunt goale. Nu fac reclama aici, incerc doar sa ofer o mana de ajutor celor care au nevoie. Din pacate astfel de magazine devin din ce in ce mai rare. Nu stiu de ce oare n-am mers mai intai acolo...nu de alta dar si in urma cu vreo doi ani la fel m-am fript si aceeasi concluzie am tras. Probabil nu sunt suficient de smart, cum zice Bubu, ca sa invat din experiente proprii anterioare si continui sa ma bazez pe franturile de adevar ale altora. Si cu asta punem punct subiectului acestuia...pentru cine doreste mai multe amanunte, exista PM. This post has been edited by tunderbird: 17 May 2009, 01:06 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tunderbird |
![]()
Post
#46
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am pus cutia de viteze pe masina, ajutat de baiatul meu si un palan agatat de grinda garajului.
Desi am muncit noaptea trecuta pana pe la 3, sunt fericit, acum am un ambreiaj extrem de confortabil. Subscriu la cele spuse de Bubu: daca nu aveti ceva indemanare/pasiune pentru surubareala la masini si ajutor nu va apucati de lucrari de genul acesta. Pentru cei care vor sa se bage totusi, exista o smecherie care este si-n manualul Renault: trebuie scos mai intai prezonul lung de centrare dinspre podeaua pedalier a masini. Motorul care se mai tine doar in suportul de la distributie, se lasa cat mai jos posibil si cat mai aproape de radiator...cutia se baga cu fundul in sus (partea care vine catre roata stanga) si cu diferentialul in jos cam la 30 grade fata de orizontala. Se cupleaza cutia pe motor numai la nivelul prezonului de centrare dinspre radiator cu grija ca priza cutiei sa nu atinga soarele placii de presiune, dupa care se ridica motorul catre pozitia orizontala simultan cu rotirea cutiei astfel incat diferentialul sa se apropie de pozitia de montaj. Urmeaza cuplarea prizei pe butucul canelat al discului si apropierea cutiei de motor. Se monteaza prezonul al doilea de centrare, se strang piulitele celor doua prezoane de centrare, se monteaza cei doi suporti elastici (suporul central din zona podelei pedalier si suportul de sub farul stanga al masinii) se scoate cricul de sub motor si palanul cu care s-a ridicat cutia. Se monteaza in continuare piesele celelalte.... LE Si inca o chestiune foarte utila. La partea superioara a cutiei de viteze, in apropierea captorului de turatie se afla un dispozitiv de aerisire compus dintr-un stut dublu, infipt in orificiul din cutie, un furtunas de cauciuc de cca 5-7 cm lungime si o pipa cu un capacel, care are rol de "supapa" de aerisire. Pe acolo se poate introduce muuuult mai usor uleiul de transmisie in cutia de viteze. Scoateti stutul de pe cutie si mergeti cu el la un magazin de bricolaj. Alegeti furtunul si palnia compatibile cu diametrul stutului si astfel va puteti confectiona scula necesara (palnie cu furtun) schimbului de ulei la cutie. Cand turnati uleiul in cutia de viteze sa nu uitati ca in prealabil, sa strangeti busonul de golire si sa slabiti busonul de umplere si control nivel ulei in cutia de viteze (busonul de plastic cu urechi fluture aflat pe laterala a cutiei de viteze orientata catre radiator) pentru a facilita evacuarea aerului din interiorul cutiei si controlul nivelului uleiului. Operatia de umplere se termina atunci cand uleiul incepe sa se prelinga pe la busonul de umplere si nivel. La final se strange busonul cu mana. Atentie!!! Busonul de umplere este confectionat din plastic, pentu strangere nu folositi patent, cleste sau chei pentru ca riscati sa-l deteriorati. This post has been edited by tunderbird: 19 May 2009, 08:32 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
0ctavianus |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 10 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Ambreiaj confortabil? Adica moale sau pur si simplu nou ?
La mine singurul lucru notabil este faptul ca nu mai sta pedala asa sus. Toata scoala de soferi am condus un Logan diesel, cu pedala puf si acum ma dispera Twingo cu pedala de ambreiaj la pornire. Acum are inaltimea corespunzatoare insa e foarte tare desi ambreiajul e schimbat. |
--------------------
Renault
Twingo
1994
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#48
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pedala este moale acum si forta de apasare uniforma, inainte era tare, cupla jos de tot, iar efortul necesar apasarii pedalei era neuniform ...pe cat de tare era se intarea si mai tare cand se apropia de podea, la fel si cand ridicai piciorul.
Placa de presiune si discul erau AP italienesti si rulmentul de presiune Valeo. Acum am tot kitul de ambreiaj LUK, nemtesc. This post has been edited by tunderbird: 18 May 2009, 10:34 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tunderbird |
![]()
Post
#49
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Un aspect foarte important la remontarea cutiei de viteze pe masina, pe care tocmai l-am descoperit in documentatia Renault, este centrarea suportului elastic aflat sub farul din stanga masinii.
Documentatia este destul de vaga (pagina 35), urmeaza maine sa vad pe masina cam ce ar trebui facut, dupa care o sa postez si aici. This post has been edited by tunderbird: 20 May 2009, 01:32 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
tunderbird |
![]()
Post
#50
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci la pagina 7(scuze pentru trimiterea la pag. 35 din postul anterior) spune ca trebuie facut un reglaj de centrare a suportului stanga (de sub far) astfel incat sa se obtina cota de 28mm figurata pe desenul de la pagina respectiva.
Deoarece spatiul este foarte ingust acolo si nu se pot folosi dispozitive de masura conventionale (subler, ruleta) eu am folosit un compas deschis la 28 mm. Reglajul nu se poate face cu o precizie deosebita (de altfel, in manual este specificata o toleranta de la -1mm la +1mm), dar daca se face cu atentie se poate ameliora simtitor problema vibratiilor motorului, discutata destul de mult pe acest forum. La masina mea cel putin, sunt evidente rezultatele...la pornirea la rece nu mai vibreaza deloc, iar in regimurile usor subturate ale motorului s-au redus considerabil vibratiile caroseriei. ATENTIE! Daca schimbati distributia, demontarea/remontarea suportului dreapta al motorului (cel care se prinde de carcasa distributiei) atrage dupa sine necesitatea verificarii si/sau refacerii reglajului mai sus mentionat. Nu uitati acest lucru! This post has been edited by tunderbird: 29 May 2009, 09:07 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
_invisible_ |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 26 December 10 ![]() |
QUOTE(brasil @ 11 Jun 2008, 00:10) Salut prieteni, Am reusit sa schim ambreiaj , frane, directie si distributie de unul singur la TWINGO si sunt tare mandru. Daca aveti nevoie de sfaturi va stau la dispozitie de luni. Am vazut ca in celalalt topic cu xenonul nu s-a prea bagat nimeni in seama. brasil nu pot sa iti dau pm ca nu am posturi suficiente ![]() o rugaminte. daca vin cu buburuza la tine ma ajuti in a schimba si la mine discurile de frana , sabotii si distributia?. Eu nu am schimbat decat senzorul de viteza la a mea ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998 1.2 Liberty C066 D7F 700
|
|
pablo147 |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 11 July 11 From: Bucuresti ![]() |
Si mie mi-ar trebui o mana de ajutor la schimbarea distributiei.
![]() |
--------------------
Alfa Romeo
147
2003
- B-147-FLW Renault Twingo 1.2 58cp
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp |
|
CrisTwingo |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 16 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Ai scris foarte frumos <<tunderbird>>
Trebuie sa recunosc ca desi nu am unde sa umblu la al meu (as avea si eu multe de pus in practica) te-am citit cu placere. Ai dat detalii foarte importante si utile si pentru toti. Multumim. This post has been edited by CrisTwingo: 4 Oct 2011, 21:30 |
--------------------
Renault
Twingo
1999 C068/D7F-F-702/8V/E3
|
|
djseba |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 19 March 11 ![]() |
QUOTE(brasil @ 23 Jun 2008, 09:19) am schimbat ambreiajul pentru ca trepida atunci cand cuplam pretul pentru kit complet 450 ron - manopera imi apartine la frane: discuri 65 ron bucata si placutele 45 set- manopera a mea si de data asta distributia curea+pompa apa + rola presoare - 300 ron daca respecti ce scrie in carte nu ai cum gresi nu va sfatuiesc sa umblati la bieletele de directie daca nu aveti rampa si scule pentru ca sunt foarte stranse si nu ai acces la ele decat foarte greu capetele de bara se schimba usor astea din urma au costat 72 ron/bieleta si 65 ron/cap bara cum trepida? poti descrie? eu nu imi pot da seama ce am stricat rulmenti sau ambreaj sau de ce mai poate trepida? am pus si un filmulet la topicu ala cu "huruit" ceva si deja am renuntat sa mai indentific singur, da imi poate recomanda cineva un service? de preferat nu foarte departe de zona eroii revolutiei? si ideea e ca service-uri stiu si io dar cand ma duc acolo toti sunt ocupati toti te trateaza mai mult cu spatele de parca ar fi interesu meu sa le dau bani ... cer asa mult daca caut un service in care cand intru sa ma intrebe cineva ce am si sa ma urce imediat pe rampa? fara sa zica nu stiu fara sa zica sa ii las masina si sa mai sun io fara sa lucreze cu un patent, o creanga guma de mestecat si un ciocan in tot service-ul..... si ca tot ai inceput cu mandira eu am reusit sa schimb placute si discuri, uleiu la motor,uleiu la cutie am pus 3 litiri si am imprastiat ulei peste tot..... si nu stiu de ce am dububi daca e la nivel sau nu... in fine am pus pana a dat afara... deci daca pot ajuta pe careva in cele precizate mai sus cu cea mai mare placere This post has been edited by djseba: 6 Oct 2011, 21:08 |
--------------------
renault
twingo
1998
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
Poate sa faca cineva un tutorial cu schimbarea ambreiajului? si sa fie cat mai complex (incepand de la ce chei iti trebuie pana la cata vaselina si asa mai departe...)
|
--------------------
Renault
Twingo
1996 C3G
- BC
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
Vreau sa va intreb ceva... E grea cutia de viteze? Poti sa o dai jos de unul singur? Trebuie sa bag ceva sub motor, sa il sprijin sa nu pice? Am vazut ca se mai tine intr-un singur suport inafara de cei de pe cutie... M-am apucat sa ii schimb singur ambreiajul si am ajuns la suportul (sau amortizor, ma rog cum s-o numi) din spatele motorului, jos, in care e prinsa cutia cu 2 suruburi... si.... trebuie sa mai fiu atent la ceva cand o scot sau cand ii demontez ambreiajul? ... mentionez ca de la ,,scarpinat in cap'' la schimbat un filtru de ulei acum un an cand mi-am cumparat masina, m-am apucat sa schimb ambreiajul de unul singur si asta doar cu ajutorul informatiilor de pe acest forum... ce vreau sa zic e ca sunt incepator si va rog sa ma ajutati putin sa reusesc sa ii schimb ambreiajul fara sa stric ceva... Multumesc!
|
--------------------
Renault
Twingo
1996 C3G
- BC
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
Gata, am rezolvat... am scos ambreiajul... Acum sper sa am o reusita si la montarea celuilalt mai exact sa vad ca-mi porneste motorul si ca plec cu ea de pe loc:-p
|
--------------------
Renault
Twingo
1996 C3G
- BC
|
|
espacern |
![]()
Post
#58
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
De scos e usor...la montat trebuie sa fii un pic atent.
Se centreaza discul cu ajutorul dispozitivului special...altfel nu intra cutia la loc. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
Cand am desfacut placa de presiune mi-a cazut discul de ambreiaj jos si nu stiu ce pozitie avea pentru ca am vazut ca are 2 parti.... am atasat 2 poze... imi puteti spune va rog ce parte trebuie sa fie spre PLACA DE PRESIUNE? POZA1 sau POZA 2?
SAM_3018.JPG ( Size: 724.53k ) Number of downloads: 281 SAM_3019.JPG ( Size: 956.87k ) Number of downloads: 288 |
--------------------
Renault
Twingo
1996 C3G
- BC
|
|
gedan |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
cu gatul lung catre cutia de viteze, daca vrei sa poata impinge rulmentul de presiune...
|
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 17:04 |