Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cadere Relanti, cand franez

Byțu
post 10 Apr 2008, 23:58
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 633
Joined: 26 March 08




excl.gif I-mi cade relantiul cand scot din viteza si calc frana (se intampla mai rar dar...)

- de exemplu merg cu a 2-a in spate la o masina insa nu turat ci la 1000 -1200 rot/min (ex: o coloana la o intersectie), si trebuie sa franez. Calc ambreajul si apoi franez iar in acel moment motorul se subtureaza si tremura toata masina dand senzatia ca la o plecare in panta destul de mare fara sa accelerezi deloc.Daca iau piciorul de pe frana isi revine si daca o calc iar,aceeasi treba.Trebuie sa dau drumul la frana, sa accelerez un pic si apoi sa calc frana iar , si nu mai face.
Ma gandesc sa nu fie ceva de pe la servo-frana dar totisi pedala nu mi se intareste.
I-am facut recent un tester la Bras si totul e ok, insa totusi se intampla cele mentionate mai sus.

In speranta ca m-am facut inteles , astept raspunsuri, sugestii. Mersi anticipat.


--------------------
Renault Laguna II 2002/1.9/dci - IS 10 PMB
Laguna II Tunning !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Apr 2008, 06:39
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Încearcă să schimbi acea supapă de pe oala servofranei, e cea mai ieftină posibilă rezolvare... Deși pare să fie membrana fisurată...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
niky2000
post 13 Apr 2008, 10:56
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 29 March 08
From: BUCURESTI




Buna ziua la toata lumea!Sunt noua pe forum si am o mare problema cu Laguna 2,1.9 dci.
Cand e rece porneste usor si merge bine cam 10 km pana se incalzeste motorul.Cand se incalzeste motorul se opreste brusc in mers si la ralanti.Dau sa pornesc ,o ia ,merg cu ea 100 msi se opreste brusc,alteori porneste si se opreste imediat.Daca se raceste putin motorul,iar merge 15 min dupa care la fel?
Va rog sa ma ajutati m-a innebunit problema asta!!!


--------------------
Renault Laguna2 2002,1,9 dci,Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Apr 2008, 11:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(MAERSK @ 11 Apr 2008, 06:39)
Încearcă să schimbi acea supapă de pe oala servofranei, e cea mai ieftină posibilă rezolvare... Deși pare să fie membrana fisurată...
*



Poti sa scoti furtunul de la servo, ca tot nu are nimic. La diesel are pompa. Doar la benzinare e valabil ce zici tu.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kid2502
post 4 Jun 2008, 21:36
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 14 April 08




a mai schimbat cineva supapa de pe oala servofranei de care zice MAERSK?!


--------------------
renault laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibirk
post 5 Jun 2008, 07:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 585
Joined: 20 September 06




QUOTE(niky2000 @ 13 Apr 2008, 11:56)
Buna ziua la toata lumea!Sunt noua pe forum si am o mare problema cu Laguna 2,1.9 dci.
Cand e rece porneste usor si merge bine cam 10 km pana se incalzeste motorul.Cand se incalzeste motorul se opreste brusc in mers si la ralanti.Dau sa pornesc ,o ia ,merg cu ea 100 msi se opreste brusc,alteori porneste si se opreste imediat.Daca se raceste putin motorul,iar merge 15 min dupa care la fel?
Va rog sa ma ajutati m-a innebunit problema asta!!!
*




pompa de joasa presiune
nu ai scapare decat cu una noua
go la service, nu e foate scump daca te duci la un service de cartier

This post has been edited by tibirk: 5 Jun 2008, 07:13


--------------------
- - -
Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 5 Jun 2008, 07:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Si la mine scadea turatia la ralanti la franare, dar de la o vreme vad ca uneori la franare creste usor, spre 1000 rot/min.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 5 Jun 2008, 08:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




eu am schimbat supapa aia si nu este nicio diferenta. la fel face. nu stiu care e faza, dar cu a/c pornit face mai des, aproape la fiecare franare


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 5 Jun 2008, 08:54
Post #9


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Cum nu stii care e faza si de la ce face?Ai fost intr-un service renault sa intrebi?


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 5 Jun 2008, 10:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




pai sunt mai multe cauze din cate am intele, la asta ma refeream. daca stii tu, zi-mi si mie


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 5 Jun 2008, 10:32
Post #11


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Totul este neconcludent..Daca ai schimbat supapa si la fel face inseamna ca este de la altceva nu?Cine te-a sfatuit sa schimbi supapa nu a facut bine...Deci ,prin urmare solutie de rezolvare nu vad pe acest topic..Cineva trebuie sa mearga la renault sa rezolve problema...si sa posteze..


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 5 Jun 2008, 11:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




asa e. altii zic ca ar fii de la egr, altii de la clapeta de acceleratie....o mie de pareri....


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 5 Jun 2008, 11:35
Post #13


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Pai românu' este inginer si le i-a prin eliminare...asa ajungi sa schimbi tot la motor.. biggrin.gif


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 5 Jun 2008, 11:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




mai e un topic de 2 pagini pe tema asta


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 5 Jun 2008, 11:55
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




dar nici acolo nu s-a ajuns la nici o conlcuzie blink.gif


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 5 Jun 2008, 12:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Ba da, eu v-am sugerat o idee, ca nu ma crede nimeni sau e prea complicat de crezut, asta e partea a doua...

Ca o dovada la teoria mea, citeste topicul asta...

http://www.reno.ro/sa-vedem-ce-zice-lumea-33-t114267.html



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RATIU CRISTIAN
post 22 Nov 2008, 18:41
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 12 February 08




e simplu schimb regulatorul e presiune care e langa pompa de inj asta are rolul de a controla turatia motorului mai ales la frane


--------------------
RENO LAGUNA2 2001 LAGUNA 2 priv
pescris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghita1984
post 22 Nov 2008, 21:41
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 24 June 08




fii mai explicit cum arata regulatorul ala te rog!


--------------------
dacia logan 2006 - is-22-ghi
dacia logan,renault laguna 2 1.9 dci 160 cp,peugeot 607 200 cp,vw bora 1,9 tdi 130 cp,audi a8 4.2 v8 380 cp si o bicicleta 1 cp!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Nov 2008, 22:14
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(RATIU CRISTIAN @ 22 Nov 2008, 18:41)
e simplu schimb regulatorul e presiune care e langa pompa de inj asta are rolul de a controla turatia motorului mai ales la frane
*


Eu banuiesc ca regulatorul de presiune controleaza presiunea in rampa asa cum in spune numele. De ce ma rog ar controla turatia motorului "mai ales la frane"? Turatia motorului o controleaza calculatorul si tot el probabil comanda si regulatorul asta.

This post has been edited by dan73205: 22 Nov 2008, 23:58


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RATIU CRISTIAN
post 23 Nov 2008, 20:21
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 12 February 08




scuze nu am fost eu poate prea precis sa incerc altfel regula torul de presiune care se afla langa pompa cel putin la modelul meu are rolul de a controla turatia motorului si debitul de motorina la schimbari de turatie a care aici intra si apasrea pe frana la care la uni scade turatia iar la alti ca si la mine imi oprea motorul dupa cateva frane usare la coborarea in panta eu va m dat un sfat voi faceti ce vreti voi cu bani vostri si masinile voastre pe mine asta distractie ma costat pana sa descopar 500 de euro poate mai bine pt ca am fost la mari specialisti care..... acum am rezolvat cu 60 euro de mana a doua acest regulator de presiune pa


--------------------
RENO LAGUNA2 2001 LAGUNA 2 priv
pescris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 23 Nov 2008, 22:16
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Eu inteleg ce vrei sa spui dar regulatorul ala de pe pompa regleaza presiunea combustibilului. Sigur ca o turatie mai mare necesita mai mult combustibil deci presiune mai mare in rampa dar calculatorul de injectie comanda totul. Eu nu contest ca regulatorul asta e cauza pentru care cade turatia pentru ca probabil la un moment dat nu poate sustine o cantitate suficienta de motorina. Daca la tine s-a rezolvat prin schimbarea lui inseamna ca asa este si daca mai vin doi trei sa confirme ca prin schimbarea regulatorului au scapat de scaderea turatiei atunci sa fie facut un tutorial, desi eu inclin sa cred ca e mai complicata problema. La mine face foarte rar si nu scade foarte mult, mai ales vara cand e cald si la franare pe liber.

This post has been edited by dan73205: 23 Nov 2008, 22:17


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 9 Feb 2009, 15:16
Post #22


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




QUOTE(Byțu @ 10 Apr 2008, 23:58)
excl.gif I-mi cade relantiul cand scot din viteza si calc frana (se intampla mai rar dar...)

- de exemplu merg cu a 2-a in spate la o masina insa nu turat ci la 1000 -1200 rot/min (ex: o coloana la o intersectie), si trebuie sa franez. Calc ambreajul si apoi franez iar in acel moment motorul se subtureaza si tremura toata masina dand senzatia ca  la o plecare in panta destul de mare fara sa accelerezi deloc. Daca iau piciorul de pe frana isi revine si daca o calc iar,aceeasi treba.Trebuie sa dau drumul la frana, sa accelerez un pic si apoi sa calc frana iar , si nu mai face.
Ma gandesc sa nu fie ceva de pe la servo-frana dar totisi pedala nu mi se intareste.
I-am facut recent un tester la Bras si totul e ok, insa totusi se intampla cele mentionate mai sus.

In speranta ca m-am facut inteles , astept raspunsuri, sugestii. Mersi anticipat.
*



Aceleasi simptome si la mine. Cu cateva observatii... Poate cei mai experimentati sa dea de urma acestei probleme... si sper sa dea pentru ca se pare ca sunt ceva oameni care sufera cu aceasta hiba.
Deci: acelasi comportament descris mai sus si ce am mai observat eu.
- Daca nu mai debreiez decat cand ajunge motorul sub 800-900 rpm nu mai se ajunge la trepidatia asta;
- Daca ma incapatanez sa tin piciorul pe pedala si sa suport trepidatia aia nenorocita... la oprirea pe loc rpm revine la normalul relanti-ului. O singura data insa mi s-a intamplat si sa moara motorul... (...autocenzura... scuze de limbaj)
- Alteori, in loc sa scada turatia si sa intre in trepidatie, turatia se duce undeva in 1000-1100 rpm si sta acolo pana cand iau piciorul de pe frana sau pana cand masina s-a oprit (roata nu se mai invarte sau viteza e sub 3-5 km/h)
- Nici una din aceste manifestari nu e permanenta (adica nu la orice frana) si nu mereu... Nu am reusit insa sa gasesc o regula (de ex. daca tine de motorul incalzit sau rece, de temperatura mediului ambiant in ziua respectiva etc.) - asta pentru ca indiferent cat e de cald afara si indiferent cum e motorul (rece sau cald) - uneori face, alteori nu. Se intampla sa faca cu motorul cald si cu motorul rece sa nu faca sau invers... La semaforul asta face, la urmatorul nu mai face... azi face mai mult, maine mai putin...
Este exact genul de defect cu manifestare aleatoare care creeaza probleme in a fi depistata cauza sa.

- Nu stiu daca are vreo legatura insa de cand mi se manifesta aceasta treaba cu caderea rpm la frana... am o problema cu intrarea in modul de regulator de viteza.
Am s-o postez aici cu scuzele de rigoare pentru ca am facut cateva search pe forum si nu am gasit topic apropiat sau fix despre aceasta problema asa ca... voila:
- La fel, total aleator. Acum pornesc si plec la drum si apas butonul de regulator, mi se aprinde martorul din bord si cand dau sa apas pe + sau - sa intru in modul de regulator de viteza... canci! Degeaba incerc sa opresc/pornesc de la butonul de comutare in modul regulator de viteza. Altfel spus ... plec la drum si am norocul sa imi functioneze jucaria... iar la o pornire ulterioara a motorului sa nu mai mearga.
In orice caz, cred ca tine de oprirea/pornirea motorului. Adica daca am pornit motorul si merge... merge atat timp cat nu am oprit motorul. La urmatoarea pornire... nu mai e sigur daca mai merge sau nu... e loterie. E ca o stare aleatoare de 0 sau 1 care mentine atat timp cat merge si motorul dupa o pornire.
E greu de spus ca nu ar merge butonul general de intrare in mod, atata timp cat martorul verde se aprinde in bord, chiar daca merge chiar daca nu.
A! si inca ceva... Daca regulatorul de viteza ba merge ba nu merge... limitatorul merge fara probleme. Desi e pe acelasi buton numai ca e pe alta pozitie (apasat in jos, martor galben).

Am sa incerc sa mai studiez problema. Poate primesc atentionari unde pot sa gasesc detalii fix pe aceasta problema sau daca e nevoie sa deschidem un topic nou.

This post has been edited by jon_nxt: 9 Feb 2009, 15:22


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 9 Feb 2009, 15:20
Post #23


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(jon_nxt @ 9 Feb 2009, 15:16)
(merdre leur maman de francezi imputzitzi!)
*




Mai usor cu limbajul asta.... ai fost intr-o reprezentanta sa le expui problema???



--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 9 Feb 2009, 15:26
Post #24


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




... Scuze, m-am autocenzurat. Dar pur si simplu m-am saturat sa vad probleme din ce in ce mai multe si mai stupide... Incepe sa imi para rau ca am luat o masina fabricata in Franta. Ocazional cand am mers prin service-uri cu a mea... am vazut ce usor si eficient se lucreaza la masinile germane. Numai daca stai sa vezi ce usor se schimba uleiul la o masina germana.
Pacat ca imi place atat de mult Laguna... sunt mort dupa ea (ca design) si totusi incep sa imi schimb parerea din cauza atator belele...


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 9 Feb 2009, 16:15
Post #25


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu are rost o comparatie intre masini si marci...nu sunt cu nimic alte marci mai breze si toate au probleme...

P.S. Uleiul se schimba la fel de usor si la frantuzesti...nu stiu unde vezi ca tu ca ar fi complicat... pozitionarea filtrului de ulei este foarte comoda pt. schombat...aaa poate este complicat ca trebuie dat jos scutul??? la celelalte nu trebuie???

Sunt de acord ca puteau sa se gandeasca la o varianta cum este pe Megane 1...adica un dop in scut care il dai jos si ai acces la surubul de golire... fara a da scutul jos... la Skoda, Golf, etc trebuie dat jos scutul...deci???

Asta fara a mai pune la socoteala ca laguna din 2001 au fost primele modele de Laguna 2 si ca au avut destule probleme rezolvate pe parcurs la masiinile de dupa 2001... si oricum are 7-8 ani...si un numar de km...nu poate sa ramane in perfecta stare....

This post has been edited by cj98czh: 9 Feb 2009, 16:17


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 9 Feb 2009, 20:57
Post #26


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




Referitor la scaderea turatiei cand se calca frana mai este un topic dedicat aici http://www.reno.ro/index.php?showtopic=86398&hl= . Vreau si eu sa spun niste observatii despre aceasta problema. Eu am luat masina in noiembrie 2007 si nu am avut problema asta cu scaderea turatiei cand pun frana. Vreau sa zic ca imi scadea doar la prima frana, sau a doua, dupa ce porneam motorul. Cand a venit primavara si caldura scaderea turatiei se intampla tot mai des, dar tot la prima sau a doua frana. Nimeni nu a venit cu rezolvarea, dar a fost un membru de pe forum si a spus ca problema este de la "butoanele" care detecteaza pedala de ambreiaj daca e calcata sau nu. Asta m-a cam pus pe ganduri si am desfacut si eu acele contacte si le-am dat cu WD40, dar problema nu a disparut. Intre timp am observat ca daca pornesc masina cu schimbatorul de viteze pe liber si pedala de ambreiaj ridicata max nu mai scade turatia. Mie si se mai intampla ca pedala sa stea putin calcata. referitor la asta m-am uitat la pedala si nu am nimic lipsa si am si arcul ala minune. Poate ar trebui sa schimb pompa dar imi intra normal in viteza. Apoi a venit toamna si au mai scazut temperaturile si fenomenul nu a mai aparut chiar daca porneam cu pedala de ambreiaj calcata. Incercati si voi cei care aveti problema sa porniti cu schimbatorul pe liber si fara sa calcati pedala de ambreiaj. M-am plictisit eu de atata scris si sper sa gasim problema.
Numai bine in noua criza! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 10 Feb 2009, 01:28
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Cred ca ar trebui sa schimbi pompa de ambreiaj. Daca pedala nu ajunge sa actioneze traductorul cred ca poate sa faca probleme .Sa stii ca de la ultima noastra discutie ,cand am umblat la acel traductor de pozitie, masina mea nu a mai avut probleme.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Feb 2009, 02:04
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu stiu ca sunt doua intrerupatoare la pedala de ambreiaj...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 10 Feb 2009, 08:15
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Da, sunt doua.Eu ma refer la cel pentru pozitia ''pedala saltata''


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 10 Feb 2009, 09:33
Post #30


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




"matrix67b Posted on: 19 Jul 2008, 21:00

M-am hotarat sa schimb pompa de ambreiaj si din pacate am dat banii degeaba pe ea pentru ca si cea noua face la fel."

Cum adica face la fel? Sta putin mai jos pedala sau scade turatia la frane?


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 21:47
Dacia