Turatii 1.5dci
![]() ![]() ![]() |
Turatii 1.5dci
bvandrei |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|||
alexgeogabriel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
E normal cum schimbi, mai ales la rece, unde se recomanda plaja de ~ 2500 pana se incalzeste motorul. Inseamna ca e incalzit atunci cand ajunge la jumatatea indicatorului, uneori,poate putin peste. Daca vrei sa cureti injectoarele, acelea nu se curata in cele cateva secunde in care schimbi vitezele. Trebuie sa mergi mai multi km cu ea turata. Uite aici mai multe informatii. Pare a fi turbina dar aprofundeaza tu textul.
This post has been edited by alexgeogabriel: 27 Oct 2013, 20:33 |
--------------------
Renault
Symbol
- -
2007, 1.4, 75cp, 8v
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Multumesc mult!
Alte pareri? |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
crisolro |
![]()
Post
#4
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
treptele 1-2 si turatii mici pana in 2000 cat ies de pe stradute la bulevard (
![]() vede turatii mari destul de des si evit sa accelerez brusc sub 2500 iar talpa de talpa nu o vede sub 3000 urla rau la turatii mari, sare consumul si, la accelararile puternice, mai ales dupa mers mult prin oras, scoate ceva fum mai degraba gri decat negru - imi place mie sa cred ca o face doar pana se curata evacuarea; fumul se disipa imediat in rest nu scoate fum - cantitatea de fum cred ca are legatura si cu vechimea filtrelor insa, ca si alte reguli pe care mi le-am impus: incerc sa accelerez cat mai liniar si in lung, motorina doar din statii serioase (relativa chestie) si revizii la timp (7500-10000 km) cu uleiul recomandat de producator (Elf, 5w40), nu opresc motorul imediat chiar daca am rulat incet prin oras (cand vin de la drum lung si turatii mari il las sa merga la ralanti chiar binisor) oricum, curatatul ala al evacuarii (su nu numai) nu se face in doua-trei schimbari de trepte, fie ele si la 4000 de ture ... trebuie mers turat pe distante mai mari insa nu-mi permit sfaturi, mai ales d-ale de italian tune-up sau cum le mai zice ![]() 28 Oct 2013, 17:49: Apropo, in manual spune sa nu accelerezi brusc pana se incalzeste ... deci nu zice tare, nu sunt specificate turatii Corect? This post has been edited by crisolro: 28 Oct 2013, 16:49 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Multumesc mult...
Deci cand e rece motorul merg bine...si pot chiar ,cand ajunge la liniuta temperatura sa trec de 2500 ture ..adica se incalzeste deja? Cu motorul cald ..e bine de la 2700-3000 Acum nu nteleg....de exemplu am fost pe serpentinte unde am mers calumea 3500-4000 ture cam mereu si intradevar nu mai iesea pic de fum dupaia dar cat de des ar trebui sa fac aceasta chestie,la ce turatie si cat timp...nici nu vreau sa forjez motorul (totoul cand e indicatorul la jumate) This post has been edited by bvandrei: 28 Oct 2013, 17:06 |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
crisolro |
![]()
Post
#6
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am dat niciun sfat, am spus ce fac eu si asta e rezultatul discutiilor avute cu mecanici reno sau din afara retelei, a experientelor impartasite pe forum de colegi etc.
O liniuta nu inseamna ca s-a incalzit motorul insa cred ca stresul mecanic nu e exagerat din moment ce motorul incepe sa piarda caldura in lichidul de racire iar eu o urc in acele ture (2800-3000) usor, liniar - cred ca mersul subturat si schimbarea vitezelor in conditii de subturare sunt mult mai daunatoare la rece cand amestecul e mai bogat in carburant In plus, uleiul 5w40 asigura o lubrefiere mai buna si mai rapida la rece Sincer, nu cred ca trebuie sa-ti faci un tel din a o desfunda periodic etc. Ecsuficient sa nu mergi subturat, sa-i pui carburant din surse "sigure", revizii la timp cu consumabile de calitate si sa nu o menajezi inutil cand prinzi drumuri extraurbane unde poti tura motorul (nu aiurea) Zic eu ca ar fi suficient |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Ok....deci din ce mi-ai spus ,sa inteleg ca nu ar trebui sa imi fac atatea griji..cand sa merg la 4000 ture......am crezut ,daca merg mai des la 4000 ture si peste...sa nu se uzeze turbina si deaia sa iasa si mai mult fum
Bine ca nu merg des asa...dar am crezut ca si asa de 2-3 ori pe saptamana e mult |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
crisolro |
![]()
Post
#8
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
turatii mari inseamna si uzura mai mare iar daca nu ai nevoie de ele (si nu vad cat de des ai avea nevoie in traficul si pe strazile din Romania), nu le folosi
daca nu mergi subturat de fel, e inutil sa mergi de 2-3 ori pe saptamana cu 4000 de ture doar pentru a o curata - ce se mai depune de la mersul prin oras, unde inevitabil mai scapa subturata, se duce la primul drum in afara, cu minima conditie sa vada atunci turatii mai mari dar nu exagerat (eu nu am ajuns si nici nu cred ca voi ajunge sa merg kilometri intregi cu a treia la 4000 de ture sau peste doar in ideea ca se va curata; mi-e ca o curat de tot! ![]() ![]() avem in firma masini conduse de femei chiar si pana spre 150-175k km si nu au nici o problema si nu cred ca stiu ele sa le curete etc. ![]() pe de alta parte, masina ta e din 2004 si are clar o uzura si nu are cum sa mai functioneze chiar toate piesele ca de noua si putin fum nu e de speriat, mai ales daca ITP-ul iti da unda verde ![]() |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Ok ,multumesc mult!
Deci merg bine....nu o s-o mai turez degeaba,doar cand o sa imi trebuiasca. O alta intrebare....ce consum are 1.5dci 65 cp la 90 km/h 100 km/h 110 km/h si 120km/h (toate in treapta 5) -cam la ce turatie ar trebui sa o tin ca sa se sima masina bine( sa nu stric turbina) si sa consume putin ,constant Multumesc!! |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
crisolro |
![]()
Post
#10
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
consumurile alea nu le-am urmarit si oricum sunt relative, functie de incarcarea masinii, vant, inclinatie drum, anvelope si presiune etc.
ce pot sa-ti spun despre a mea, este ca nu am tinut-o niciodata intr-a V-a sub 100 km/h pentru ca nu mi se pare ca se simte bine in acea viteza sub 2200-2300 de turatii ci mai degraba ca da semne de subturare sau inceput de subturare; prefer sa o tin la 2500 intr-a IV-a sau sa merg mai tare cu a V-a, daca imi permite drumul si limita de viteza pe acea bucata de drum de regula, in nici o treapta nu merg constant sub 2200 ture asa simt eu masina mea si nu pot spune daca e ideal sau nu dar rau clar nu e ce-i drept, nici consumuri spectaculoase nu am scos cum vad ca au unii pe forum ![]() This post has been edited by crisolro: 29 Oct 2013, 12:45 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
ok..cam asa merg si eu...daca mai imi povestesti mult chiar mergem la fel
![]() eram in dubii cu presiunea in pneuri......am observat ca aveam 1,9 si mi se parea ff putin....la drum lung si asa pun 2,4 (am pus si 2.5 dar e prea mult ) acum sunt curios ce zici? -cu consumul ce sa zic....deobicei in oras pun motorina de 100 ron si fac 320-350 km....dar in mare sa rotunjesc 5% in oras (3000 ture si mers sanatos,nu in forja ) si in exterior 4,3 cel mai putin (120-130 constant )...Brasov-sibiu -mi se pare ca se duce,coboara prea repede acul de la combustibil dar kilometri fac ana se aprinde canistra..cred ca asa face ,o alta chestie am observat ca ,daca e acul peste jumate coboara super repede dar de la jumate in jos chiar spre sfert coboara foarte greu Toate consumurile astea au fost facute cu : KITUL DE ABREIAJ PRAF ( AM SCOS BUCATI DIN RULMENT) UNGHIUL DE FUGA DEREGLAT FRANA DISCURI SABOTI TOCITI (ORICUM N-ARE IMPORTANTA) This post has been edited by bvandrei: 29 Oct 2013, 14:20 |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
crisolro |
![]()
Post
#12
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bvandrei @ 29 Oct 2013, 15:18) ok..cam asa merg si eu...daca mai imi povestesti mult chiar mergem la fel ![]() eram in dubii cu presiunea in pneuri......am observat ca aveam 1,9 si mi se parea ff putin....la drum lung si asa pun 2,4 (am pus si 2.5 dar e prea mult ) acum sunt curios ce zici? presiunea in pneuri trebuie sa fie cea recomandata de producator si scrisa pe latura portierei sau stalp la sofer, parca si in nici un caz nu scrie 2.4 -2.5 ... daca nu ma insel, max este 2.3 pe fata pt. autostrada! presiunea mai mare iti asigura un consum mai mic dar dauneaza grav sanatatii ma mir ca la presiunea aia nu-ti sare volanu-n dinti la gropi si linii de tramvai ![]() |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
nu sare....chiar merge foarte bine,nu ma zgaltaie ...dar e asa de mult?
|
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
alexgeogabriel |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Este extrem de mult, normal este 1.9 pe fata si 1.8 pe spate iar pe autostrada maresti cu 0.1. Acestea sunt presiunile pentru 176/65/r14, pe r13 sunt cam cu 0.2-0.3 mai mari. Dar cred ca o masina din 2004 are r14 si nu r13. Vezi ca la 2.4 sunt prea umflate, le-am avut si eu vreo luna la 2.3 si simteam orice. Acum le am la 2.0 si tot mi se pare ca simt vibratiile mai puternice in volan, scaun, etc. O sa le las tot la 1.9 si 1.8 si te sfatuiesc si pe tine sa scazi presiunea aceea de 2.4. Uzezi mai repede cauciucurile astfel, da stiu, cum a zis colegul de mai sus, iti arata consumul instantaneu daca ai calculator de bord si te gandesti ca e mai bine asa. Eu tot la fel ma gandeam ca sunt cam desumflate can d ma uitam la ele. Uita-te dupa un drum sau cand faci stationari, vor fi mai umflate de la caldura din ele cam cu 0.2-0.3. La 2.4 la rece, la drum vei avea 2.6-2.7 si simti si cea mai mica denivelare.
This post has been edited by alexgeogabriel: 29 Oct 2013, 20:52 |
--------------------
Renault
Symbol
- -
2007, 1.4, 75cp, 8v
|
|
crisolro |
![]()
Post
#15
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
hei, are diesel si valorile sunt altele (motor mai greu etc.) - valorile date de mine sunt de pe eticheta reno lipita pe masina si daca retin bine e 2 cu 2.2 urban si 2.1 cu 2.3 pt. autostrada (spate-fata)
uzura cauciucului e cea mai mica problema a lui cand le umfla asa mult ![]() L.E. valorile sunt pt. 175/65/14 dimensiunile standard la symbol si acum vad ca el are clio (?) dar presupun ca-s aceleasi sau posibil chiar mai mici la clio (?) This post has been edited by crisolro: 30 Oct 2013, 08:15 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Da asa e si la dieselul meu.....mai mereu am pus 2.4 si imi place cum merge masina...sincer am avut si 1.9 pus de la reprezentanta si se cunostea cand treceam pe damburile alea de reducere a vitezei.....dar eu cum le iau foarte incet nu vad diferenta.....la 1.9 mi se par foarte lasate ,ma las cu piciorul pe ele asa .
deobicei pun 2.4 cand plec la drum lung,,,,3 persoane +bagaje si dupaia nu mai umblu -nu stiu ce consum as fi avut cu 1.9atm dar cu 2.4 sunt foarte multumit si de cum merge masina,trage etc. cauciucurile sunt 165/65-r14 fata 175/65/14 spate se observa ca e mai lasa masina pe fata dar oare sunt si alte probleme? acum am luat 4 cauciucuri la fel 175/65/r14 dar inca nu le schimb Nu stiu daca e potrivit sa spun acum dar daca tot vorbim,zic sa nu mai deschid alt topic... -capacul de la motor ( cel cu 1.5dci renault ) este prins in ceva?....ca la mine nu are clipsuri cv (ca la logan de exemplu ) zic asta pentru ca am observat ca,cand pornesc sau opresc motorul parca se zgaltaie putin masina ....acum poate mi se pare voi ce ziceti? -o alta problema care ma tot framanta dar nu prea e importanta,zic eu.. am un fel de furtun mai gros care se vede cum te uiti la motor mai spre grila ( cel pe care circula aerul)....vine de la filtrul de aer si se termina undeva langa baterie...are un material ciudat am vazut ca furtunul ala e fisurat...nu cred ca are importanta ca doar circula aerul de afara voi ce ziceti? Multumesc!! This post has been edited by bvandrei: 30 Oct 2013, 14:57 |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
cuki46 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
QUOTE(bvandrei @ 28 Oct 2013, 20:18) Ok....deci din ce mi-ai spus ,sa inteleg ca nu ar trebui sa imi fac atatea griji..cand sa merg la 4000 ture......am crezut ,daca merg mai des la 4000 ture si peste...sa nu se uzeze turbina si deaia sa iasa si mai mult fum Bine ca nu merg des asa...dar am crezut ca si asa de 2-3 ori pe saptamana e mult am avut si eu Clio, 1.5 65CP...luat de nou vandut cu 100.000km...chestia cu curatatul esapamentul dar si a admisiei nu este chiar asa de importanta la euro 3, dar este bine din cand in cand sa-i dai talpa. Eu la masina mea auzeam ca suna altfel motorul dupa o iesire infara orasului....suna bine vreo 2 sapt. dupa care inevitabil mersul prin oras isi punea amprenta. "curatatul" cel mai eficient este pe autostrada...te urci si in primi 20-30 km mergi cu 140-150km/h, daca bine imi amintesc la viteza aia ii pe la 3800-4000rpm motorul...dupa care revi la un ritm normal de 110-130km/h restul calatoriei. Cel putin eu asa procedam, insa la drumuri prin tara, fara autostrada...se observa diferenta, dar nu era ca si cand mergea masina numai in trapta a-5a in sarcina. Daca vrei consum bun, mergi cu a 5-a pana in 2500rpm...asta inseamna 90-100...impreuna cu picior fin si calcul bun pentru franele de motor vei scoate si consumuri de sub 4 prin Romanica. Pe autostrada papa intre 4 si 4.5 daca mergi cu 100-120km/h...daca sari de 120 dar nu mai mult de 140 poate sa pape pana la 5, poate un pic peste. Peste 140 papa cam 6. Eu personal in afara mai mult de 6.5-6.8 nu am scos niciodata cu masina aia, chiar si daca am mers 150-160 pe autostrada constant...poate daca ti picioru in blana tot timplul sare de 6...dar habar nu am, nu am incercat This post has been edited by cuki46: 30 Oct 2013, 17:03 |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Multumesc mult cuki46!
Asta ma framanta.. Poate ai desfacut capacul ala de la motor cu renault 1.5 dci...sa imi zici daca avea ceva clipsuri ca la mine il scot pur si simplu si de furtunul de la aer |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
alexgeogabriel |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca de la turatii, am trecut la cauciucuri, urmeaza filtre, placute, geamuri, oglinzi, metode de curatare a presurilor prin scuturat.
|
--------------------
Renault
Symbol
- -
2007, 1.4, 75cp, 8v
|
|
bvandrei |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
OK,ma scuzati!!
Va multumesc tuturor pentru ajutorul acordat! |
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
vallixx |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ceva mers prin oras orice masina se mai "infunda". Mai stai la stop, mai prinzi o coloana....de asta orice masina, chiar si benznara mea, se simte mai vioaie dupa un mers la drum lung.
Am prieteni cu dci-uri si la toti fumega cat de cat, mai ales cand le dau o talpa brusca. Insa dupa ce merg la drum intins si revin in oras nu mai fumega mai deloc. Dupa cateva saptamani insa revine totul cum era. E oarecum normal fenomenul. Oricat de ne-subturat ai merge in oras, nimic nu echivaleaza cu un drum la viteza si turatie constanta afara. Ca si consum, trebuie deasemenea sa faci un compromis bun. Mersul "la consum" iti asigura un consum mai bun, insa iti umple masina de funingine. Catalizator, galerie, EGR, etc....iar in timp consumul ala mic devine mare si poti sa strici si masina mai usor. Mersul mai "sportiv" te salveaza de umplerea motorului de funingine, dar nici de consum mic nu mai putem vorbi. Cred ca cel mai bine e calea de mijloc intre cele doua, adica sa mergi astfel incat sa ai un consum rezonabil insa nu cel mai mic, dar sa tii si motorul cat de cat curatat. This post has been edited by vallixx: 31 Oct 2013, 08:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
bvandrei |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 October 12 ![]() |
Mltumesc mult de sfaturi!!
|
--------------------
Renault
Clio/1.5dci 65cp
2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 04:46 |