Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum negru la Clio dci

iuly
post 22 Jun 2006, 08:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




Salutaare tuturor entuziastilor de Clio si nu numai.
Am un ul, de ceva vreme, un dci, sunt tare multumit de el si cateodata chiar mandru insa de la o vreme incepe sa ma necajeasca ceva la masinutza si nu stiu daca e normal sa faca asa.
Atunci cand e turata sau subturata scoate fum negru. La relatiu sau la mers, "normal" (Ex.: 110km/h, 3100rot/min, a 5-a) nu scoate fum.
Stiu ca e normal la diesel sa faca asa dar pana acuma nu am abservat la a mea. Am schimbat filtrul de motorina si de aer (130 f.m.+13 f.a. +30 RON manopera) si tot asa face.
Sa fie din calculator, ceva senzori?
Voi ati mai patit asa ceva? Sa fie asta motiv de "panica"? ... ca la service Renault ma costa 210 ron doar o "diagnosticare" sad.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 22 Jun 2006, 08:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.032
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Eu stiam ca la diesel daca scoate fum negru inseamna ca nu arde toata motorina.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 22 Jun 2006, 08:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




nu stiu daca e asa. eu am vazut la multe masini diesel noi scotand fum putin negru cand se accelereaza puternic. dar nu negru ca la camioanele alea care scot un fum de nu mai vezi nimic


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 22 Jun 2006, 10:21
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Da-i o talpa in viteza 3 pana in limitare, sa se curete turbina de funingine si apoi mai vezi daca s-a diminuat fumul. E normal sa scoata putin fum la o plecare de pe loc sau cand e solicitat mai mult motorul.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 22 Jun 2006, 10:31
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




Sincer, eu nu as zice ca e normal. Parerea mea e ca ori nu se arde intreaga motorina, ori mananca ulei. Daca gresesc, sa ma corecteze cineva.

Cam toate masinile (inclusiv alea noi - depinde ce exact inseamna nou pentru tine totusi) pe care le-am vazut ca scoteau fum, aveau si zeci si zeci de kilometrii in carca, sau fusesera calcate in prostie pe autostrazi si nu numai.



--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 22 Jun 2006, 10:37
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures






--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 22 Jun 2006, 11:29
Post #7


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




1.Fum negru nu este ulei ars,acela este albastru
2.Nu te lasa prostit de toti "specialistii"
3.Nu te stresa de ce se intampla in spate daca masina functioneaza bine,toate diesel scot fum daca le accelerezi tare


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly
post 22 Jun 2006, 12:18
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




Pai nu e chiar negru dens asa ca la masinile mari si obosite. e putin mai negru si putin mai dens decat fumul "obisnuit" pe care-l scoate orice masina.
Precizez ca are 50.000 km si bag motorina numai de la Rompetrol, de aia cu 4 la sfarsit blush.gif

...si ca ulei nu cred sa pape pentru ca e la acelasi nivel ca acum 4 luni jumate, cand la 40.000 km i-am bagat unul sintetic plus un flacon de DuraLube. Nici nu stiu de care e dar daca ma duc si ridic capota o sa ma uit pe aptibildul de pe bidon, pe care l-am lipit si am scris data si kilometrii....care este


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 22 Jun 2006, 12:33
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




cred ca nu e cazul sa iti faci griji.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly
post 22 Jun 2006, 12:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




Am citit topicul (asa-i zice?) sugerat de un coleg, mai sus.
Din fericire, acuma imi dau seama, masina mea desii scoate putin fum, nu are fluctuatii de turatie, ramane la 8-9 sute ca-i rece ca-i calda si are un spprint.... ca-n prima zi (de parca nu a-ti stii, cei cu clio dci wink.gif )
Totusi cum ramane cu fumul? daca ulei nu-i (ca ala era albastru), aditivi nu sunt (am bagat odata ceva solutie de curatat injectoare de motorina, cumparata de la Selgors cea mai scumpa de pe raft, ca am zis ca aia-i cea mai buna, dar l-am bagat la un plin conform prospectului, acum 3 luni si 9.000km), calculator, senzori nu sunt (ca l-am dus la test la un service particular, ce-i drept, si nu mi-a dat decat o singura eroare, ceva cu o bobina toroidala <sau cam asa ceva> ca e in scurt pe plus) sa fie EGR-ul ( wacko.gif )?? Ce e asta? si ce rol joaca in ansamblul motor-roti???

...imi toto aduc aminte de cate ceva (va rog sa ma scuzati!)
Un mecanic imi spunea ceva de "resetat calculator" !!?? cica numai asa se poate reface momentul de injectie si inca ceva pe acolo la aprindere??!!


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 22 Jun 2006, 12:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




poate din cauza acceleratiilor bruste, nu se arde intr-adevar toata motorina cum trebuie si scoate fum negru. ca daca la mers normal nu scoate dar la acceleratii da poate o fi asa. nu stiu sa iti zic exact ca nu ma pricep, insa cred ca esti putin mai ingrijorat decat e cazul.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jun 2006, 13:27
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.822
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(diesel_power @ 22 Jun 2006, 11:21)
Da-i o talpa in viteza 3 pana in limitare, sa se curete turbina de funingine si apoi mai vezi daca s-a diminuat fumul. E normal sa scoata putin fum la o plecare de pe loc sau cand e solicitat mai mult motorul.
*




Si dupa aia opreste-o si vezi ca nu o sa se intample nimic radmasa.gif .....crezi ca atata funingine se depune pe turbina..........inclin sa cred ca nu ai vazut niciodata o turbina desfacuta....si nu, nu este normal sa scoata fum la plecarea de pe loc.....

Parerea mea este ca accelerezi mai brusc cand masina este putin subturata..... si de aici putin fum negru....


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 22 Jun 2006, 13:37
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




QUOTE(sorin @ 22 Jun 2006, 12:29)
toate diesel scot fum daca le accelerezi tare
*





Eu n-as zice. La masina din semnatura (diesel-ul evident) nu exista nici un fel de fum sau gaze vizibile la evacuare nici cand e calcata la blana nici cand e subturata. Masina nu are decat 30.000 km si s-a mers frumos cu ea, nu s-au schimbat vitezele la mai mult de 3000 rpm decat in unele depasiri, si in drumurile pe autostrada facute nu s-a depasit 160-170, adica un maxim de 3200 rpm. Si masina asta nu e singurul exemplu. Alte cateva, nu facute de Renault, masini care stiu eu ca nu au fost fortate, nu scot fum sub nici o forma. Fum = motor obosit dupa mine - (de obicei!)


iuly, daca tu nu ai fortat masina, atunci e clar ca nu se pune problema de motor obosit si cauza e altundeva, cum au sugerat si ceilalti.

EDIT pentru mici greseli.

This post has been edited by MindBlank: 22 Jun 2006, 13:39


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jun 2006, 13:48
Post #14


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.822
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(MindBlank @ 22 Jun 2006, 14:37)
Fum = motor obosit dupa mine - (de obicei!)
EDIT pentru mici greseli.
*




Nu prea are nici o legatura uzura motorului cu fumul negru...un motor uzat scoate fum albastru...

This post has been edited by cj98czh: 22 Jun 2006, 13:49


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly
post 22 Jun 2006, 13:49
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




Pai cand m-am linistit si eu cat de cat, hop cu oboseala la motor.
De cand e la mine, de pe la 37.000 km am mers cu ea super-civilizat. Nu sunt adeptul condusului sportiv,nici nu stiu daca am trecut de 2 ori peste 3300 rot/min. si cat am cumparat0o nu am observat sa faca asa, sau nu am fost atent?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jun 2006, 13:51
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.822
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Stai linistit un motor din asta incepe sa fie obosit dupa 250.000 km daca este folosit cum trebuie...

This post has been edited by cj98czh: 22 Jun 2006, 13:52


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly
post 22 Jun 2006, 13:54
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




da-o-n'colo de oboseala ca de aia i-am bagat DureLube la 40.000km! sau nu e nici asta cum se lauda?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jun 2006, 13:57
Post #18


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.822
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu personal nu sunt adeptul nici unui aditiv bagat in motor, consider ca un ulei bun este suficient de aditivat ca sa faca fata.
Parerea mea personala este ca un aditiv strica balanta chimica din uleiuri si mai mult rau face decat ajuta. Sfatul meu ....ulei de buna calitate schimbat la timp, schimbarea tuturor filtrelor de cate ori este necesar si asta sigur o sa duca la o buna functionare a motorului.


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MindBlank
post 22 Jun 2006, 14:13
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 11 October 04




QUOTE(cj98czh @ 22 Jun 2006, 14:48)
Nu prea are nici o legatura uzura motorului cu fumul negru...un motor uzat scoate fum albastru...
*




Ok, atunci lamureste-ma si pe mine, pentru ca din cate stiam eu motoarele pe benzina scot fum albastru cand sunt uzate si negru cand e prea multa benzina in amestec. La motorina se pastreaza chestia asta? Care scoate cum? smile.gif


--------------------
Ex Renault 19 RN Phase II 1,7 (F3N 741)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sputz
post 22 Jun 2006, 14:31
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 12 April 06
From: Bucuresti




A mea are ~2700 km si scoate fum de cand am luat-o. Si la accelelari dar si cand intru in parcare (deschid usa ca o bag cu spatele si la cea mai mica atingere a aceleratiei se vede fumul). Fumul nu este gros si nici prea negru, dispare in 2 secunde maxim.


--------------------
Renault Clio Clio Fidji 1.5 dCI 2006
Clio Fidji 1.5dCi 65cp Albastru Otoman aprilie 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jun 2006, 14:32
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.822
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Fumul negru este dat tot de amestecul motorina-aer.....
Motorul incepe sa scoata fum negru cand filtrul de motorina este imbacsit, filtru de aer imbacsit, mers subturat si accelerare brusca, motorina proasta deci pot fi multe cauze...


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 22 Jun 2006, 15:06
Post #22


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




MindBlank a ta nu scoate nici fum nici gaze vizibile,hai ca esti tare radmasa.gif
Mai porneste-o si tu din cand in cand biggrin.gif


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly
post 22 Jun 2006, 15:46
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 27 November 04




QUOTE(sputz @ 22 Jun 2006, 15:31)
...Si la accelelari dar si cand intru in parcare (deschid usa ca o bag cu spatele si la cea mai mica atingere a aceleratiei se vede fumul). Fumul nu este gros si nici prea negru, dispare in 2 secunde maxim.
*


Exact asa si la mine!!!
Inseamna ca e ceva normal. Pai! am schimbat filtrul de motorina si cel de aer si sper sa fie rezolvata problema.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 22 Jun 2006, 16:33
Post #24


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Terminati cu prostiile. Orice diesel scoate fum in anumite conditii.
Stai linistit ca e normal.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 22 Jun 2006, 16:50
Post #25


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




mergi dom'le linistit ca n-are nimic. si la mine cand accelerez pe loc scoate o urma de fum mai inchis la culoare(precizez-O URMA DE FUM...nu fum d-ala ca la camioane) ptr 1-2 sec. apoi dispare. si treaba asta am vazut-o si la masini diesel mult mai rasarite. sa-ti faci probleme cand oi merge la drum intins si cand te uiti in retrovizoare vezi ditai dara de fum negru in spate.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dumitru23
post 29 Jan 2009, 18:39
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 9 January 09




Asadar se pare ca problema cu fumul negru este una mai mult de imagine (nu da bine sa conduci o masina care cand o intzepi putin scoate fum) deca una de ordin tehnic f. importanta. Oricum ma preocupa si pe mine aceasta problema si pt. rezolvarea ei am rasfoit f.f multe surse. In orice caz dak motorul functioneaza impecabil (trage bine, merge rotund, nu arunca ulei atunci cand se scoate joja sau busonul de ulei atunci cand motorul este pornit si bine incalzit(pt diesel), deci dak motorul functioneaza imprcabil trebuiesc verificate urmatoarele: filtru de aer, galeriile de admisie sa nu fie infundate, furtunele sa nu fie fisurate, filtru de motorina, mai poate fi EGR-ul sau vre-un senzor care sa dea comanda de prea multa motorina, caz in care trebuie facuta o diagnoza computerizata si eventual resetat calculatorul.
Dak gresesc cer sa fiu corectat!


--------------------
renault laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 12 Jun 2010, 21:38
Post #27


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Azi am facut un mic drum, mai in forta ce-i drept.. de vreo 60 km, pe drum bun, si mi-am permis sa merg putin mai sportiv. Am vrut sa vad si daca/cat fum scoate masina, si l-am facut dupa ce s-a intunecat, pentru a vedea in lumina farurilor. Ce am observat.. doar cand e accelerata puternic (sa zic undeva peste 85-90%), se vede in spate in faruri un fel de "praf" care se ridica. Zic praf pentru ca nu are consistenta, si se risipeste aproape imediat. Apoi, am studiat putin esapamentul, si am constatat ca e putin "mazgalit" pe langa. E normal acest fenomen la diesel?

This post has been edited by S4b1n: 12 Jun 2010, 21:41

Attached thumbnail(s)
12062010149.jpg ( Size: 758.61k ) Number of downloads: 3188


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - ~ 155000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Jun 2010, 08:32
Post #28


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Da smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 14 Jun 2010, 13:28
Post #29


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




da
in functie si de stilul tau de condus/schimbat vitezele se afuma evacuarea mai mult sau mai putin
si a mea se mai afuma desi schimb vtezele la 3000 si peste dar se curata la prima talpa si gata


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 05:58
Dacia