Sonda Lambda, trebuie schimbata?
![]() ![]() ![]() |
Sonda Lambda, trebuie schimbata?
mark`` |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|||
Dreamer |
![]()
Post
#152
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Eu citisem ca fac invers. My bad. Scuze
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Dumitel.1987 |
![]()
Post
#153
|
![]() Dumitrel.1987 Group: Members Posts: 6 Joined: 26 December 15 ![]() |
Salutare. Am o intrebare unde ar fi senzorul de sonda lamdba la eroarea asta P0130 si P0135?
Aveti si o poza cu locatia exacta la Renault Megane 2 2.0 16v? Multumesc Attached thumbnail(s) error.png ( Size: 42.41k ) Number of downloads: 1159 |
--------------------
Renault
Megane 2
2003
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#154
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Eroare P0141.
Nu există scăderi de putere, cilindrii funcționează bine. se aprind "beculețele" în bord, fără mesaje de alt gen. "Beculește" aleator: poate fi imediat după o staționare scurtă/lungă, sau în mers pe la turații joase, niciodată la turații înalte. Am șters de cîteva ori eroarea. Am desfăcut sonda (nu mi-a picat fisa să dau cu ceva spray de curățat frîne pe acolo) și am verificat și contactele (nu am avut un multimetru la dispoziție) + am dat cu WD 40... Merge o vreme și apoi ... iarăși beculește. Mai mult ca sigur mă așteaptă o achiziție de sondă. PS La auto meu cele două sonde (aval/amonte) au același cod... This post has been edited by jenka.e: 4 Oct 2016, 20:34 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
TomachE |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
Este pe duca...L.a reprezentanta m.a costat anul trecut 270 ron Bosch !
|
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
MareleR |
![]()
Post
#156
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 September 15 From: Brasov ![]() |
TomachE are dreptate in legatura cu pretul, cam atat am platiti si eu in primavara
This post has been edited by MareleR: 5 Oct 2016, 17:23 |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Tot inainte ca pionerii !!
|
|
yasca |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 June 11 ![]() |
salut
am un m2 din 2004,benzina, 1.6, 16v luat in 2009, cand avea 33k km masina asta a dat intotdeauna "in nas" undeva intre 1800-2200ture, si n-a prea tras cum trebuie niciodata. niciun mecanic (inclusiv de la renault) nu s-a prins ce are, am schimbat bobine, injectoare, senzori ax came, map, bujii, senzor volanta, lambda aval catalizator. as vrea sa schimb si lambda de pe galeria de evacuare, dar nu stiu cum s-o cer, ca pe site-uri nu se specifica, amonte sau aval de catalizator, scrie doar sonda lambda. sunt identice cumva? au coduri diferite? merci |
--------------------
renault
megane
2004/2.1/1.6, 16v
- db76art
|
|
cezar13 |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 4 June 13 From: Bucuresti Sector 4 ![]() |
Salut are cineva idee ce valori ar trebui sa indice prima sonda lamda in mod normal?
Pt megane 2 1.6.16v dar cred k e universal valabil. La mine se stabilizeaza undeva la 0.7 cu corectii 0.1, 0.2 la relanti |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 1.6 16v combi
- B513CMG
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#159
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
schimbat sonda Lambda. A fost Bosch, am pus echivalent Delphi cod ES20311-12B1. funcționează. Saonda veche era "infinită" deci ori fir întrerupt ori elementul/rezistența ... întrerupte
|
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(jenka.e @ 4 Oct 2016, 19:57) am verificat și contactele (nu am avut un multimetru la dispoziție) + am dat cu WD 40... WD40 contine ulei si agent curatare,ca urmare nu se foloseste pentru contacte electrice,risti sa ai problema de contact. La contacte electrice se foloseste doar spray curatare uscat (fara ulei),de obicei cu alcool izopropilic. This post has been edited by azaghorth: 27 Feb 2017, 13:55 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#161
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Stimate coleg de forum azaghorth, mulțumesc pt sfaturi dar în experiența mea de 40 de ani (printre altele și ceva privind contactele electrice, potenționetre mecanice etc) trebuie să vă informez că pt a NU PERMITE OXIDAREA CONTACTELOR se recomandă acoperirea cu materiale hidrofobe, printre altele posibile uleiuri sintetice sau/și vazeline siliconice (cele minerale pot "topi" plasticele, ceea ce nu se prea dorește...) DUPĂ curățarea mecanică (sau chimică). mai ales acele contacte prin care trec curenți slabi (care caz este cel pe care-l dezbatem pe aici)
Rvenind la pb cu sonda lambda, amintesc că e recomandat ca după extragerea sondei vechi, curățarea filetului locașului, este practic și preventiv să ungeți filetul sondei noi și locașul sondei cu pastă ceramică termorezistentă (la temperaturi înalte, preferabile cu plaja minimă de la -40 la +1300 grade C. Avantajul poate fi că data viitoare nu veți avea pb la extragerea sondei. Da, eu am înecat mufa de contact "mamă" cu vazelină siliconocă pt a nu crea posibilitatea oxidării pe viitor a contactelor... |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
"vazelina siliconoca" banuiesc ca este vaselina siliconica...
WD-40® poate fi utilizat la curățarea și prevenirea coroziunii echipamentelor electrice. Chiar dacă este nonconductor, stratul subțire de WD-40® permite trecerea curentului prin contactele electrice, neinterferând cu acestea și păstrându-și toate cele 5 caracteristici. Poate fi folosit și pe echipamentele umede, întrucât WD-40® elimină cu ușurință apa de pe contactele electrice, acestea funcționând din nou. Nu stiu cum permite trecerea curentului daca este non conductor,dar asa o fi daca zic ei.Mea culpa Eu folosesd WD40 doar pentru parti mecanice. This post has been edited by azaghorth: 2 Mar 2017, 08:48 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
HHF |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 4 May 04 ![]() |
imi da si mie o eroare de SLOW RESPONSE si as vrea sa vad cum functioneaza sonda de oxigen pe alte masini.
poate cineva sa puna un log din torque cu urmatorii parametrii: O2 Volts Bank 1 sensor 1 (Voltaj), O2 Volts Bank 1 sensor 2 (Voltaj), Engine RPM si Fuel Trim Bank 1 Short Term (%) cu motorul cald la ralanti si in sarcina, cateva minute si la turatie fixa. am facut niste grafice din fisierele log csv exportate din torque si am constatat ca voltajul variaza destul de rar. printr-un manual era specificat ca trebuie sa varieze de cel putin 3 ori in 10 secunde. This post has been edited by HHF: 13 May 2017, 13:31 Attached thumbnail(s) O2___Turatie___relanti.png ( Size: 14.5k ) Number of downloads: 894 O2___Turatie.png ( Size: 41.44k ) Number of downloads: 840 |
--------------------
Renault
Megane
1999
|
|
cxdani |
![]()
Post
#164
|
Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 21 March 07 ![]() |
Eroarea "Check emissions" poate sa apara daca filtrul de aer e murdar.
Eu asa am patit. Am avut timp de o saptamana aprinse in bord "Check emissions", cheia si check engine. Apoi au disparut. Peste vreo citeva zile au aparut iar. Am schimbat filtrul de aer si au disparut instant. Filtru de aer nu era schimbat de 1 an. Acum o sa-mi pun reminder sa-l schimb la 6 luni. This post has been edited by cxdani: 18 Jun 2017, 21:45 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 1.6 16V Expression
Octombrie 2006, clima
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#165
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Nu e obligatoriu să-l schimbați, e suficient ca măcar să-l aspirați, să-l suflați "invers" și să-l scuturați
de părțile grosiere. Mai puteți încerca schimbarea filtrului de tip "de hîrtie" cu unul de tip "burete". Eu așa ceva am. La mine n-a fost suficientă schimbarea filtrului ci doar schimbarea sondei în sine. |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
kla2005 |
![]()
Post
#166
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 April 16 ![]() |
Buna seara tuturor.
Am cautat cu search, am gasit o multitudine de opinii referitoare la problemele Megan 2 Am trecut anul asta de la Twingo 1.2 16v la Megan II 1.6 16v (2006). Dupa ce am citit intensiv, am dus Meganul la mecanic...NU la reprezentanta (din experienta mea cu Twingo si din experienta altor posesori de Renault, reprezentanta Auto Becoro din Baia Mare e penibila!), la un mecanic specializat la care se duce majoritatea proprietarilor de Renault. Simptome: 1. Pornire greoaie, invarte de multe ori pana porneste sau chiar NU porneste 2. Masina se "ineaca" in viteza 1, viteza 2 si uneori si la viteza 3 atunci cand se accelereaza relativ "sportiv" si dupa o mica pauza ... care intr-o intersectie sau intr-o depasire...nu cred ca e indicata nicunei masini 3. Zgomot "metalic" care provine de la catalizator S-au efectuat de catre mecanic urmatoarele lucrari: 1. Curatare senzor de turatie 2. Curatare clapeta de acceleratie si resetare clapeta 3. Schimbare bujii A functionat o zi. Au revenit simptomele. La sfatul mecanicului am alimentat cu benzina Mol EVO de 100 si am dus masina in 3500-4000 de turatii pe centura orasului doua zile consecutiv, cam 20-30 de minute, pentru a "decolmata" catalizatorul. A mai facut "inecari", insa foarte putine si de fffff scurta durata. A ramas problema pornirii "la rece". Am dus-o din nou la mecanic si i-a INLOCUIT senzorul de turatie. Am luat-o de la mecanic. A functionat normal jumatate de zi. Acum se ineaca constant la subturatii in vitezele 1, 2, 3, mi-a murit in mers la o oprire la trecerea de pietoni, nu mai proneste nici la cald normal, nu a pornit de vreo doua ori. Din ceea ce imi spune mecanicul, are eroare pe "catalizator", ii comunica faptul ca polueaza. (nu mi-a spus ce cod de eroare ii afiseaza testerul. El spune ca e de la catalizator si ca ar trebui TAIAT, CURATAT de "filtrul" ceramic, iar apoi va functiona masina normal, fara "inecari"! Mie mi se pare absurda solutia respectiva. Macar un catalizator aftermarket cred ca ar trebui pus, chiar gol nu cred ca e ok sa ramana. O ultima precizare: in BORD NU IMI APARE NICIO INDICARE A VREUNEI ERORI! Pareri? |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16v
2006
|
|
greny |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 18 July 15 From: Timisoara ![]() |
Teoretic,orice eroare legata de antipoluare ar trebui sa fie semnalizata prin martor check engine.a mea murea la semafor inainte sa îi schimb pinionul defazor.uneori pornea cu zgomot metalic,alteori învârtea prea mult pana sa pornească. Curata electrovana,acel selonoid de lângă bușonul de ulei.ar trebui sa simți pentru o vreme o îmbunătățire. Vezi topicul cu fulie defazoare și poate te ajuta.
Succes |
--------------------
Renault
Megane 4
2019 Mégane II 1.6 16v 113 BM0J 2002
Mégane Sedan IV 1.33 tce 140 LVNB 2019 |
|
kla2005 |
![]()
Post
#168
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 April 16 ![]() |
QUOTE(greny @ 21 Jun 2017, 00:49) Teoretic,orice eroare legata de antipoluare ar trebui sa fie semnalizata prin martor check engine.a mea murea la semafor inainte sa îi schimb pinionul defazor.uneori pornea cu zgomot metalic,alteori învârtea prea mult pana sa pornească. Curata electrovana,acel selonoid de lângă bușonul de ulei.ar trebui sa simți pentru o vreme o îmbunătățire. Vezi topicul cu fulie defazoare și poate te ajuta. Succes Da. Teoretic. Asta ziceam si noi ca e ciudat ca nu se afiseaza nimic in bord. Multumesc de sfat. O sa incerc orice pt ca la depasiri, mai ales in plaja de schimbare intre viteza a 3a si a 4a e nasol sa "se inece". |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16v
2006
|
|
kla2005 |
![]()
Post
#169
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 2 April 16 ![]() |
Ei bine...a fost pompa de benzina de vina!
Corpul pompei are o carcasa din plastic...care parca e din doua sectiuni lipite. Braul respectiv de plastic era "ciuruit" si pierdea aproape 1bar de presiune pe acceleratie! Schimbat pompa! Merge vis! Problema e ca plutitorul noii pompe e de kko, imi indica cand plin, cand complet gol cu indicarea de a merge in service. Om rezolva-o si pe asta. De o saptamana jumate o testez la greu, merge ceas! |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16v
2006
|
|
rusli |
![]()
Post
#170
|
Membru autentic Group: Members Posts: 258 Joined: 15 December 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salutare.
Am gasit eroare respectiva cu testerul. Banuiesc ca trebuia schimbata sonda lambda de langa catalizator. Am schimbat vara trecuta catalizatorul. Poate fi eroare de aici? Sau trebuie schimbata? Daca ma poate ajuta cineva. Multumesc frumos p.s. Laguna 2, 2001, 1.6 16v. Attached thumbnail(s) eroare.jpg ( Size: 134.05k ) Number of downloads: 777 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001, 1.6 16v
|
|
nenciupr |
![]() ![]()
Post
#171
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 August 15 From: Chiajna ![]() |
salutare,
Posesor megane 2 2006. Problema cu care ma confrunt: am avut mufele oxidate-spre corodate la sonda aval in consecinta am mers la electrician care a taiat mufele si a legat firele in ordinea potrivita la loc, astfel am constatat cu testerul ca trebuie inlocuita si sonda. achizitionat sonda si montat din pacate la un alt service care nu prea stia ce face. Acum am o sonda care nu este legata corect si un martor la bord care imi spune ca ceva nu este in regula. Rugamintea mea la voi este sa ma ajutati sa rezolv astazi - maine conectarea corecta a sondei si resetarea erorii. sau o poza cu cablajul si mufele originale asa cum sunt pe masina ca sa pot face conectica cu manuta mea... Graba este din cauza ca vineri o sa plec din Bucuresti in concediu. Multumesc pentru ajutor-sugestii Razvan |
--------------------
renault
megane
2006
- if01nuv
|
|
justin3l |
![]()
Post
#172
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 February 16 ![]() |
Buna ziua tuturor,
Ma confrunt cu o problema legat de sonda lambda si poate ma puteti ajuta. Masina in cauza: Renault Megane 2, An 2006, Motor 1.6 benzina, 82kv, 160.000 km Situatia se prezinta in felul urmator: In martie 2017 am schimbat sonda lambda din aval. Mi s-a aprins martorul antipoluare si dupa ce mi s-a confirmat pe tester ca sonda ar fi problema, am schimbat-o. Masina nu avea simptome cum ca ar fi mers sacadat, tremurat, "in suturi", inecat, etc., ci doar consumul fiind mai ridicat. Sonda am schimbat-o la mecanicul meu: garaj in logie proprie. Mentionz ca odata problema rezolvata nu am scos apoi eroarea de pe tester. Masina a mers bine. Toate bune si frumoase. Pana acum 1 saptamana cand, surpriza! martorul s-a aprins din nou si masina se comporta foarte rau: mers inecat, tremura la plecare de pe loc, consum ridicat (de la 9% in oras la peste 11%),etc. De data aceasta, martorul se aprindea si stingea intermitent. Am fost si am pus masina pe tester: confirmat. sonda este de vina. S-au facut si probe pe bobinele de inductie si bujii: sunt bune. Am cumparat alta sonda, tot BOSCH. Cost 229 RON. Am schimbat din nou sonda, am scos eroarea de pe tester, ieri. Astazi, in mers, la nici 10 km parcursi, s-a aprins din nou. Fara simptome, doar martorul, care sta aprins (fara sa palpaie). Aveti idee care este de fapt problema? PS. Mecanicul mi-a zis aseara ca, daca se aprinde iar martorul, posibil sa fie probleme de "cablaj". Sa fi simtit el ceva si nu stiu eu? Orice sfat este binevenit! Multumesc, |
--------------------
Renault
Megane
2006
|
|
luca76 |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
Salut,fa test cu clip-ul.
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#174
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
e clar că la schimbarea sondei (oricare ar fi ea) ttrebuia să faci verificarea/testarea și ștergerea erorii/erorilor. Practic UCP -ul a văzut eroarea și a dat date eronate pt funcționarea motorului.
Oricum, ca recomandare generală, e bine să faci verificarea tuturor contactelor (nu numai francezii fac economie la contacte aurite...) și o curățare aferentă. Partea nasoală e că adesea firele de dedesubt se mai agață de "diverse" pe drumurile patriei. Astea-s mașini "fine", pt autostrăzi și drumuri bune. |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
seaman |
![]()
Post
#175
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 October 17 ![]() |
Am si eu o intrebare,am schimbat anul trecut in iulie ambele sonde lambda si acum am marea placere sa constat ca sau dus din nou.Am un symbol 1.6 - 16v,benzina si are si instalatie de gpl.Stie cineva cauze sau pareri?
|
--------------------
renault
SYMBOL
2012
- IS-04-MHC
|
|
espacern |
![]()
Post
#176
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Ce sonde s-au montat anul trecut.....si cum s-a constatat ca s-au dus?
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
seaman |
![]()
Post
#177
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 October 17 ![]() |
Am luat sondele dupa codurile celor pe care leam schimbat.Am ajuns la ITP si se aprinsese in bord martorul luminos , nu a reusit sa scoata noxele si chiar si la diagnoza a spus ca arata ca nu functioneaza,asa ca leam schimbat.Acum am fost ieri iar la ITP si au spus ca iar nu functioneaza,ca am un scurt pe instalatie ...si sa imi remediez problema.Am fost la un electrician si mia spus ca toate contactele sunt ok.Nu stiu ce sa mai cred.
|
--------------------
renault
SYMBOL
2012
- IS-04-MHC
|
|
espacern |
![]()
Post
#178
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Dupa codul de origine poti cumpara sonda originala/aftermarket/universala....de care fabricant ai cumparat mai exact?
Daca este aprins martor in bord inseamna ca este o problema electronica de cablaj sau soft.....trebuie diagnoza CLIP si apoi remediata cauza ce se gaseste in urma defectului. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
SorinSorin |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 2 June 17 From: Resita ![]() |
Era ok daca treceai si codul de eroare de la diagnoza, si eu am avut probleme cu cea dea doua sonda (dupa catalizator ) am pus una universala Denso si nu am fost multumit , ulterior am montat de origine Bosch si nu mai am probleme .
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Hatchback
2004 1.6 16V
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Atentie,ca de curand am gasit la un coleg galeria de evacuare fisurata,aceea de fonta de este atasata pe motor,iar sonda landa dadea eroare.
|
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:30 |