Sonda Lambda, trebuie schimbata?
![]() ![]() ![]() |
Sonda Lambda, trebuie schimbata?
ssilviu |
![]()
Post
#121
|
||
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|||
b76bgaarh |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
consuma mai mult?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
luca76 |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
e pana in 250 lei o sonda denso,calitativ mult peste bosch
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
mark`` |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Momentan am mers pe benzina o perioada, am forjat un pic motorul tot pe benzina bagata de la Rompetrol de 100. Si, deocamdata de 2 zile nu s-a mai aprins sonda. Si am mers din nou pe GPL. Sa vedem...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
luca76 |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
poate mai trebuie reglata pe gaz
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
mark`` |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Asta e posibil dar in Mures exista 0 experti care sa faca reglaj fin la GPL. Doar daca merg in Cluj...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Asi merge pe 2 variante.Ceri la espacern codul de piesa pentru 1.6 cu gpl,apoi cauti pe aftermarket piesa,sau,ce asi face eu,asi cauta un logan cu gpl din fabrica pe la dezmembrari.Acum,am prieten ce-i la al 3_ilea logan cu gpl after,toate 1.6 16v,dar cu niciunul nu a avut probleme cu aceasta sonda.
Si vazand ca esti cam singurul cu problema asta pe gpl,desi mai au si altii,cred ca la tine ceva nu-i ok.Un reglaj cum trebuie poate-i solutia ! |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
Bejenaru Ionut |
![]()
Post
#128
|
![]() Doar membru, atat. Group: Members Posts: 708 Joined: 9 December 05 From: Bacau ![]() |
Buna seara stimati colegi!
Am si eu o nelamurire legata de sonda lambda. De vreo jumate de an merg cu martorul " control emisii" aprins (si implicit si SERVICE). Nu-i mare bai; rezistenta de incalzire a sondei aval a crapat. Ea saraca scoate valori bune. Sondele astea lambda sut componente universale? Si cand spun asta ma refer la faptul ca pot sa pun spre exemplu o sonda de logan 1.6 16v, sau de megane 3 1.6 16v, ca am vazut ca au preturi un pic mai mici. Ele au parametri stabiliti cum au spre exemplu cum are unsenzor de temperatura sau presiune sau etc? Nu e musai de schimbat dar ma seaca sa merg cu SERVICE -ul aprins mereu. Mersi. |
--------------------
Reno
Megane 2.1 break
2005, ful opshan, 1.6 16v
- Numar de Bacau. Good things come to those who wait.
Va urma... "Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..." |
|
mark`` |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
O sonda lambda pt megane 2 1.6 16v costa cam 150ron de marca Bosch. Nu inteleg de ce ai vrea sa te complici de vreme ce nu e scumpa pt masina ta. Evident, nu o cumperi de la reprezentanta ca o sa plangi cand vezi nota de plata.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
TYZU10 |
![]()
Post
#130
|
![]() F9Q-C6/PK6 018 Group: Members Posts: 137 Joined: 23 December 13 From: Olt ![]() |
Salut. La masina din semnatura am obtinut erorile astea pe DDT2000. Simptomele masinii care ma fac sa cred ca intr-adevar e sonda lambda de dupa catalizator,de diagnoza sunt: consum mare(16-17 in oras mic fara semafoare si 10-11 afara,mers frumos-80),relantiu instabil la motor cald 650-800,din putere nu a pierdut(dar si la cata benzina mananca...
![]() Attached thumbnail(s) IMG_0033.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 1133 IMG_0034.jpg ( Size: 3.7mb ) Number of downloads: 1140 IMG_0035.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 1091 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Ph1
1.9dci120cp 2004 http://www.renault-laguna.com
|
|
TomachE |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de parere ca ambele sonde trebuiau masurate(daca tot a pus testerul) !!!!
Personal cand am avut simptomele tale(relatiu instabil + inacat)a fost prima sonda cea de dinainte de catalizator. |
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
petrus_alexandru@yahoo.com |
![]()
Post
#132
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 April 15 ![]() |
cineva pe aici din bucuresti care ma poate ajuta cu o "reparatie" la un megane 2 1.6 16v
pe tester imi apare eroarea p0130 o2 sensor circuit Attached thumbnail(s) 2016_03_10_16.19.43.jpg ( Size: 3.38mb ) Number of downloads: 1052 |
--------------------
Renault
Megane 2
2003
|
|
MeganeII84 |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 February 16 ![]() |
Salutare, stie cineva la ce se refera aceasta eroare sau daca a mai avut-o cineva? In bord nu am absolut nici un martor aprins care ar indica o defectiune. Mici trepidatii ale motorului la relantii sunt si uneori o intrerupere in mers intre 1500 si 2000 de turatii.IMAG0153.jpg ( Size: 2.27mb )
Number of downloads: 1036
This post has been edited by MeganeII84: 1 Apr 2016, 13:14 |
--------------------
Renault
MeganeII
2006 1.4 16V
|
|
norbdc |
![]()
Post
#134
|
![]() membru electrizat Group: Members Posts: 130 Joined: 8 March 16 ![]() |
Salutare! P0130 e impreuna cu P0135, se referă la sonda lambda aval.
Mie mi-or apărut câteva erori: P0010 (VVT, partea electrică a fuliei defazatoare) P0130 și P0135: sonda lambda aval P0340: senzor poziție al axului cu came, poate fi și cel al arborelui cotit. P0530: Prea puțin freon în climă. Merg cu senzorul de motor și cheița aprinsă, dar nu-mi apare mesajul de emisii. Mașina se bâlbâie la 30secunde după ce am pornit-o, indiferent de temperatura motorului. Bănui că-i circuitul de încălzire a sondei. Să schimb senzorul ax cu came, vibrochen și sonda lambda? |
--------------------
Renault
ZOE
2018
|
|
danut81 |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
Simti cumva si o pierdere aleatorie de putere? Fulia defazoare nu are parte electrica, posibil ca eroarea sa se refere la electrovana care piloteaza fulia.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
MeganeII84 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 February 16 ![]() |
|
--------------------
Renault
MeganeII
2006 1.4 16V
|
|
norbdc |
![]()
Post
#137
|
![]() membru electrizat Group: Members Posts: 130 Joined: 8 March 16 ![]() |
Fulia defazatoare are o parte electrica: solenoidul care dirijeaza uleiul catre fulie sa modifice pozitia axului cu came in functie de necesitate. Piesa are codul: 8200823650.
Ce face fiecare sonda ii descris aici. Pe scurt spune asa: sonda amonte ii spune la ECU cum sa prepare amestecul. Sonda aval spune la ECU daca sonda amonte si catalizatorul functioneaza corespunzator. Daca cea aval a "crepat" este asta si asta. Daca cea amonte s-a sticat este asta. Pe scurt, pana sa schimbati ceva, verificati voltajele si implicit circuitul electric. E pacat sa dati bani pe sonde cand nu sonda e buclucasa. Trebuie verificat pana ce poti pune diagnosticul concret in situatia asta. Codurile sunt ca niste indicii unde ar trebui sa te uiti, nu problema exacta. La mine ma face sa cred ca-i o problema de contact la cea aval, motiv pt care ma strecor azi sub masina sa vad ce si cum. This post has been edited by norbdc: 6 Apr 2016, 11:26 |
--------------------
Renault
ZOE
2018
|
|
danut81 |
![]()
Post
#138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(danut81 @ 5 Apr 2016, 22:57) Simti cumva si o pierdere aleatorie de putere? Fulia defazoare nu are parte electrica, posibil ca eroarea sa se refere la electrovana care piloteaza fulia. Pai ce am zis eu nu este aceiasi treaba? Fulia defazoare, fizic este integral componenta mecanica, facand parte dintr-un sistem format din 3 componente: senzor ax came, electrovana , fulie defazoare. Pentru colegul Megane II84, la ce erori ai ar trebui inaite sa schimbi sonde si senzor ax came, sa faci o verificare a distributiei. Se poate sa fie sarita un pic de la punct, mai ales ca nu este pe pana pinionul de pe arbore. Daca este la punct poti sa treci la inlocuire de piese. This post has been edited by danut81: 6 Apr 2016, 22:43 |
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
MeganeII84 |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 February 16 ![]() |
Multumesc danut81 pentru raspuns dar motorul 1.4 16V nu are senzor captor ax came iar daca ar fi de la distributie ar intrerupe tot timpul ceea ce nu este adevarat, intreruperea apare cand si cand si niciodata cu motorul rece....deci cele doua cauze pica...raman sa cred ca sonda este vinovata
|
--------------------
Renault
MeganeII
2006 1.4 16V
|
|
norbdc |
![]()
Post
#140
|
![]() membru electrizat Group: Members Posts: 130 Joined: 8 March 16 ![]() |
MeganeII84: N-am fost atent la ce motor ai. Scuze.
Eu am verificat ieri sonda, ii kaputt. De la motor vine 12v si 2.75v iar circuitele sunt inchise. Mi-a trebuit 10 minute sa desfac pe-acolo ce-i necesar si sa verific, fara rampa. Cu mufa de la sonda scoasa a avut acelasi comportament ca si cu ea bagata. Am comandat una bosch astazi. |
--------------------
Renault
ZOE
2018
|
|
danut81 |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
Scuze Megane II84. Raspunsul era pentru colegul NORBDC.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Deci dupa ce anul trecut am schimbat sonda lambda cea de dupa catalizator martorul din bord+service a ramas aprins.Am fost la tester sa-mi scoata eroarea si nu a putut dar nici explicatii nu mi-au dat.Acum satul sa mai ma duc la service sa decartez bani la baieti care oricum nu fac nimic mi-am luat tester si am 3 erori care nu pot fi sterse.0136df,0136.0130 sonda lambda desigur.Am pornit motorul sa vad date in timp real si sonda nr 2 cea de dupa catalizator este inactiva iar teniune imi arata 488 milivolti constant prima cea dinainte de catalizator este activa iar tensiunea este oscilanta intre 78 si 800 milivolti.Sa inteleg ca nu primeste curent sau.....Nu stiu ce sa fac.Am scos mufa de la sonda si era aceeasi valoare de 488mv.Exista siguranta care se poate arde e posibil sa fie fir intrerupt?Eu m-am bagat sub masina am dat scutul jos am verificat firele si par a fi ok.Ce ar trebui sa masor ce ar trebui sa fac?
![]() 8 May 2016, 06:10: Cineva,o idee,un sfat,o povata?! ![]() This post has been edited by moisemotor: 8 May 2016, 06:10 Attached thumbnail(s) IMG_20160506_163723.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 242 IMG_20160429_140026.jpg ( Size: 2.21mb ) Number of downloads: 168 |
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
mark`` |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Faptul ca îți oscilează tensiunea la prima sonda, cea dinainte de catalizator, e normal, așa trebuie sa facă. La a 2-a sonda nu trebuie sa oscileze.
Ideea e ca una e comportamentul sondelor la relanti si altul e in mers. Eu am monitorizat sonda Lambda in mers si e diferența între benzina si gpl cum am eu, dar e chestie de reglaj gpl. La tine sunt ceva erori ciudate. Ar trebui sa verifici dacă e ok acel voltaj la sonda aval. |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#144
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Ideea este ca nu stiu ce sa masor si ce valori ar fi cele normale.Aici am nevoie de indrumari si sfaturi.
|
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Astazi am verificat mufele de la sonda lambda aval si nu am 12v.Undeva cred ca am firul intrerupt sau cum spune codul de eroare scurtcircuit la +12 intermitent.Acum mi-a aparut alt cod 0141.Rog colegii care stiu sa ma lumineze cu un sfat o schema electrica si ce ar trebui sa fac.Continuitate am pe fire nu imi iese 12 v din calculator.Am urmat ce scrie in manual.Exista sigurante pentru aceste sonde?Ce gresesc unde gresesc?
This post has been edited by moisemotor: 9 May 2016, 20:02 Attached thumbnail(s) IMG_20160509_190641.jpg ( Size: 2.42mb ) Number of downloads: 167 MR366X8417B000_014.png ( Size: 72.44k ) Number of downloads: 145 MR366X8417B000_064.png ( Size: 129.09k ) Number of downloads: 114 |
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
moisemotor |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 10 October 14 ![]() |
Chiar nu e nimeni sa ma lumineze si pe mine?
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 2.1 GT Dynamik Lux
2003 1.6,16 v 113 cp
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#147
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Cam tarziu raspunsul, se pare ca am si eu probleme cu sonda din aval, ca si la moisemotor, am valoare fixa. Am miscat masina de pe loc, am mers un pic cu ea si la fel, valoarea ramane fixa, din ce am mai citit nu trebuie sa fie fixa, ea trebuie sa oscileze. Concentratia gazelor iesite din catalizator nu are cum sa fie in permanenta identica, in stationare cat si in mers, deci o valoare fixa este incorecta.
Concluzie: alta sonda ![]() 30 Jun 2016, 23:08: Se pare ca am gresit, ea afiseaza o valoare, care ramane statica si minute in sir. Dupa vreo cateva minute de functionare valorile incep sa se schimbe. This post has been edited by Dreamer: 30 Jun 2016, 23:08 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
mark`` |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Hai ca explic altfel sa se inteleaga. Ce explic mai jos e true nu doar din teorie pt ca am testat si practic in mers pe masina mea si asa e:
- sunt 2 sonde, una inainte de catalizator si una dupa - cea dinainte de catalizator oscileaza continuu - cea de dupa catalizator e fixa - prima insa, poate sta si fixa pt intervale scurte de timp (sub 2 minute) dar atunci ea indica niste situatii: adica ori e prea multa benzina, ori prea putina. Daca indica prea putina sau prea multa dar pentru un interval mai mare de 2-3 minute incontinuu, ti se va aparinde pe bord check engine si Service. La mine mai apare asa dar stiu ca nu e de la sonda pt ca am schimbat-o si mai face asa de la GPL pt ca e ft uscata arderea fara de benzina. Ca sa testez am mers cu masina si am mers pe GPL. Pe ecran imi oscileaza sonda (voltajul) in functie de cum apas pedala de acceleratie. Daca stau cu talpa la maxim pe pedala, atunci e posibil sa-mi indice amestec sarac in continuu. Daca continua asa cateva minute primesc eroare pe bord. Dupa chestia asta am apasat butonul de la GPL ca sa-l opresc si sa merg pe benzina si de aici incolo comportamentul sondei e mult mai diferit. Oscilarea are o frecventa mult mai mare decat pe GPL. De aici imi dau seama ca e de la carburant. |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#149
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
La mine este exact invers:
- prima, din fata catalizatorului oscileaza incontinuu - a 2-a, dupa catalizator, poate sa indice aceiasi valoare si 5 min, doar dupa ce masina se pune in miscare, dupa cateva sute de metri, incepe sa oscileze valoarea. Nu am avut niciodata erori de la sonde. |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#150
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Amandoua sondele masoara oxigenul din gazele esapate si comunica ECUului sa faca corectiile necesare.
Cea dinainte de catalizator e normal sa varieze, cea de dupa ar trebui sa stea cat mai fixa. Daca nu sta inseamna ca amestecul e prost sau ca toba catalitica nu-si mai face treaba. "Probleme la sonde" ai cand nu merg. Cand lucreaza over time sau au valori iesite din normal nu se inregistreaza nicio eroare. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 09:39 |