Six Stroke Engine/Motor in sase timpi, Ce stiti despre acest tip de motor?
![]() ![]() ![]() |
Six Stroke Engine/Motor in sase timpi, Ce stiti despre acest tip de motor?
MuciX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|||
SorinV |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
e o combinatie intre motorul cu ardere interna si cel cu ardere externa. Foloseste forta aburilor creati prin racirea brusca a pieselor motorului (de aici si lipsa unui sitem de racire clasic) si generaza o cursa activa suplimentara dar cu valori ale momentului mult mai mici. Are niste probleme legate de fiabilitate si constructie si desi este oarecum mai eficient energetic per ansamblu nu se justifica atatea complicatii.
daca vrei sa vezi cea cu adevarat interesant incearca motorul NEVIS. |
--------------------
a
a
a
|
|
sobolan |
![]()
Post
#3
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
de wankel de pe mazda ce ziceti ?
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
o dovada crasa de imbecilitate japoneza. ofera toate caracteristicile unui cuptor cu microunde. consum fooooooarte mare de ulei, fiabilitate dezastruoasa, consum ridicat de combustibil, cuplu excesiv de mic, putere mica raportata la consumul de combustibil. Are o singura specificatie buna: e altfel decat cele clasice! am avut prilejul sa il vad in toata splendoarea si toate piesele surub cu surub. O MIZERIE.
|
--------------------
a
a
a
|
|
sobolan |
![]()
Post
#5
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
![]() Attached thumbnail(s) wankel.gif ( Size: 194.49k ) Number of downloads: 374 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
tine turatii foarte mari dar doar atat. Degeaba scoti 180 de cai lesinati din 1.3 litri la 13000rpm ca tot un rahat ai facut. La 13000 rpm un motor clasic de 1.3 bate cu lejeritate 300 de cai.
28 Mar 2008, 14:14: motorul asta a fost dezvoltat pt avioane pt ca este mai compact si ceva mai usurel. da cum era motoarelor cu ardere interna pentru avioane s-a dus a ramas in pom. Si au venit asiaticii astia sa arate la 25 de ani dupa ce nu se mai fabrica prin europa ca pot si ei sa faca unul. EXTRAORDINAR DOMNE. remarcabil chiar. This post has been edited by SorinV: 28 Mar 2008, 14:14 |
--------------------
a
a
a
|
|
sobolan |
![]()
Post
#7
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
foarte corect....dar cam rar motor de 1,3 lt care sa ajungala turatia aia....nu sunt adept wankel.....
stii cumva cum s-a calculat litrajul(volumul in cm3) la acel motor? ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
cunt 3 camere separate deci echivalentul a 3 cilindrii. cilindreea este de trei ori volumul activ al unei detente, deci ce vezi tu cu portocaliu in giful ala.
|
--------------------
a
a
a
|
|
sobolan |
![]()
Post
#9
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#10
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(SorinV @ 28 Mar 2008, 13:05) Mersi mult. O alta intrebare: Faptic, cum se adauga timpii 5 si 6. Pentru ca din cate am inteles eu, primii 4 timpi sunt normali, iar ultimii 2 sunt "adaugati", ca sa zic asa. Sa inteleg ca pe timpii 5 si 6, se taie alimentarea cu benzina si intra apa? Asa am inteles eu din articolul asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Crower_six_stroke QUOTE(sobolan @ 28 Mar 2008, 13:51) OFFTOPIC! |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
ciclul motor in 4 timpi are 720 de grade. in astea 720 de grade fiecare cilindru trece prin toti timpii. la cel cu 6 timpi ciclul complet are 1080 de grade ceea ce face ca dupa evacuarea gazelor arse sa apara un nou ciclu activ de 180 de grade (teoretic pt ca practic e cu mult mai mic) prin introducerea apei care se vaporizeaza instantaneu aproape. urmatoarele 180 de grade reprezinta evacuarea aburului din motor. dupa asta ciclul se reia cu admisia aerului proaspat, compresie, combustie, evacuare, injectie apa--> abur apoi evacuare abur, admisie si tot asa....
|
--------------------
a
a
a
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#12
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Ce vrei sa spui, colega, referitor la ''era motoarelor cu ardere interna pentru aviatie''?...Ca vom vedea motor cu aburi pe un eventual Airbus A381?...
![]() Din cate stiu, si turbomotorul (aka motorul cu reactie), tot cu ardere interna e... ![]() Cred totusi ca te-ai referit la sistemele de propulsie MPE (motor cu piston si elice)... ![]() Revenind on-topic, adica la timpii 5 si 6 ai motorului in cauza, e vorba de exploatarea temperaturii produse de primii 4 timpi pentru dilatarea rapida (adica inca o detenta) a unei noi ''incarcaturi'' de aer in ansamblul cilindru/camera de ardere si sporirea intr-o oarecare masura a randamentului motorului. Solutie oarecum eficienta, in principal, d.p.d.v. ecologic...Pentru ca presupun ca tehnologia este destul de scumpa, iar produsul finit ar putea fi nerentabil economic, amortizandu-se suficient de greoi ca sa induca desistarea productiei de serie larga... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 29 Mar 2008, 01:41) Si eu stiam la fel.Da' nu-s sigur! ![]() Ideea in sine pare o chestie tare faina insa si eu sunt de parere ca pare a fi foooarte greu sa-i "legi" batranului Otto inca doi timpi in "coada"!Si in plus cred ca producatorii de motoare nici nu cred ca ar fi interesati de astfel de artificii ce pot creste destul de mult pretul de fabricatie!Au ei altele pe cap acum!Ciao.M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
SorinV |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Motorul cu ardere interna inseamna si ca arderea se face intr-un mediu inchis (adica in cilindru). Daca voi unei turbine care e deschisa non stop si in admisie si in evacuare ii puteti spune motor cu ardere interna undeva referintele noastre nu coincid.
@adila16: ai inteles gresit timpul 5 pt ca nu aer intra in cilindru acesta fiind izolat (aka supape inchise) ci se injecteaza apa care face evaporare exploziva--> ca daca bagi aer in cilindru ghice ce? da nu se intampla nimic..... @marian-j: greu nu e sa legi timpii aia numai ca e o problema minora: daca tot incingi si racesti cu gradient mare atat cilindrul cat si pistoanele atunci o sa se distruga foarte foarte rapid. Aici e defectul major. |
--------------------
a
a
a
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE The term Internal Combustion Engine (ICE) is almost always used to refer specifically to reciprocating piston engines, Wankel engines and similar designs in which combustion is intermittent. However, continuous combustion engines, such as jet engines, most rockets and many gas turbines are also internal combustion engines. http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion_engine SorinV, faci o confuzie. Diferența între ICE și ECE (internal și external combustion engines) e dată de arderea care se face ÎN INTERIORUL sau ÎN EXTERIORUL MOTORULUI propriu-zis. Nu are legatură cu camera de ardere, fie ea închisă sau deschisă. Prin urmare motoarele turbofan, turbojet, etc sunt cu ardere internă. Legat de motoarele în 6 timpi, sunt nereușite, dar în niciun caz mai bune decât Wankel. Dovadă că Wankel se produce. Acest principiu al evaporării explozive a apei a fost folosit de un cetățean pe un motor de Dacie, la care modificase capetele pistoanelor parcă, acestea încingându-se ca niște plite electrice. Proiectul a fost un eșec, din câte știu. This post has been edited by MAERSK: 29 Mar 2008, 09:38 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#16
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 29 Mar 2008, 09:04) http://en.wikipedia.org/wiki/Internal_combustion_engine Legat de motoarele în 6 timpi, sunt nereușite, dar în niciun caz mai bune decât Wankel. Dovadă că Wankel se produce. Proiectul a fost un eșec, din câte știu. wankel-ul a fost inventat prin anii 50 de unu' zis Frank Wankel....acu cativa ani in urma l-au luat japonezii si l-au pus pe RX7(astea mai noi) si RX8(toate)....daca se produce nu inseamna ca e,neaparat, mai bun.... parerea mea e aceeasi cu a lui SorinV....inventii si inventatori ![]() This post has been edited by sobolan: 29 Mar 2008, 12:11 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#17
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Acum câțiva ani zici tu...
L.E.: Faptul că a fost produs în serie acum XX ani, nu înseamnă nicidecum că e motorul din '50, sau când a fost inventat. A existat o perioadă îndelungată de studiu, mai ales pentru fiabilizarea lui, studiu făcut de japonezi totuși. Motorul în 6 timpi nu am auzit sa fie folosit, nici la mașini, nici la altceva, în serie, deci stă mult mai prost la fiabilitate, cel puțin... Iar cu diesel în 2 timpi, află că se folosește de zeci de ani pe majoritatea vapoarelor. Oricum nu despre asta vorbim aici, dar mi s-a parut aiurea să aruncăm cu noroi în Wankel. This post has been edited by MAERSK: 29 Mar 2008, 12:22 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#18
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
prin 99 parca a fost prima mazda rx7 cu wankel pe ea....parca asa,nu stiu exact....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@maersk da domne asa e. Binecuvantata fie wikipedia fara de care viata ar fi o nebuloasa. Hopa direct 3 insi sa dea cu paru dupa 2 zile de citit. ca la explicatii iacata pauze. Dar tot e bine. In rituml asta de crestere al folclorului cu motorul de dacie s-a ajuns pe luna. ma simt mai relaxat stiind ca noi am ajuns acolo consumand jumate benzina jumate apa minerala. ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
a
a
a
|
|
sobolan |
![]()
Post
#20
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
"cititorii"....teoreticieni,dar buni si astia cateodata...
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@sobolan. La motoarele in 2 timpi cilindrii au niste ferestre in ei. Se numesc lumini si sunt inchise si deschise de corpul pistonului. sunt tot 4 timpi dar sunt concentrati in jumatate de ciclu in 4. admisia se face jumate din cursa in sus a pistonului comprimarea in cealalta jumatete , apoi arderea tot in jumatate de cursa (de data asta de destindere) si apoi evacuarea pana la reluarea ciclului.
|
--------------------
a
a
a
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu de acolo am aflat, domnu' inginer, că nu doar matale ai studii în domeniu, să știi...
Acolo am găsit primul link pe google, ca altfel ziceai că n-am sursă... Iar pentru că apare pe Wiki, înseamnă că e totuși un lucru oarecum banal, cunoscut, și îți dă peste nas când te dai atotcunoscător în acest domeniu, precum mai sus... Motoare termice am făcut țoti în liceu, și o parte din noi la facultate... Sau aici nu ai loc și de alte păreri? This post has been edited by MAERSK: 29 Mar 2008, 12:35 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#23
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(SorinV @ 29 Mar 2008, 12:22) guri de baleaj,cica le mai zice..... intelesa-i asta....dar dieselul(mama lui azi dar) comprima aer in capul pistonului,nu? cum mai are loc aprinderea? sau care e sistemul de injecti,cum functioneaza? astea la ala diesel in doi timpi.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Vezi la motoarele navale!
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
SorinV |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
hai sa terminam ca devine obscen topicul. zi c si io...hac ..parerea mea
|
--------------------
a
a
a
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#26
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(SorinV @ 29 Mar 2008, 07:22) Motorul cu ardere interna inseamna ca arderea se face intr-un mediu inchis (adica in cilindru). Daca voi unei turbine care e deschisa non stop si in admisie si in evacuare ii puteti spune motor cu ardere interna undeva referintele noastre nu coincid. @adila16: ai inteles gresit timpul 5 pt ca nu aer intra in cilindru acesta fiind izolat (aka supape inchise) ci se injecteaza apa care face evaporare exploziva--> ca daca bagi aer in cilindru ghice ce? da nu se intampla nimic..... @marian-j: greu nu e sa legi timpii aia numai ca e o problema minora: daca tot incingi si racesti cu gradient mare atat cilindrul cat si pistoanele atunci o sa se distruga foarte foarte rapid. Aici e defectul major. SorinV, permite-mi sa expun unele pareri: Prima la mana, singurul motor cu ardere externa de care am cunostinta este cel cu abur. Unde energia termica necesara crearii aburului este obtinuta intr-un spatiu situat in afara componentelor propriu-zise ale motorului. A doua la mana, sa nu facem confuzie intre turbina (care, la turbomotoare preia din energia cinetica a gazelor de evacuare in vederea antrenarii compresorului) si camerele de ardere (incinte dedicate, unde aerul comprimat de compresor este preluat si incalzit pentru a i se mari viteza si capacitatea de dilatare, in scopul obtinerii fortei de propulsie)... Diferenta intre turbomotoare si cele cu piston consta in faptul ca la primele, fiecare timp de functionare se desfasoara in incinte specializate (admisia - incinta de admisie; compresia - in compresor; detenta - cea primara in camera turbinei, iar cea secundara, suprapusa evacuarii si care practic genereaza forta motrica - in tubul efuzor...), pe cand la celelalte, toti timpii se petrec in acceasi incinta (cilindru)... Apoi, cand am postat anterior, nu am vrut sa intru in amanunte. Am spus numai ca "la timpii 5 si 6 ai motorului in cauza, e vorba de exploatarea temperaturii produse de primii 4 timpi pentru dilatarea rapida (adica inca o detenta) a unei noi ''incarcaturi'' de aer in ansamblul cilindru/camera de ardere si sporirea intr-o oarecare masura a randamentului motorului"...La 220-250 grC - cat se ating intr-o camera de ardere - apa pulverizata la nivel molecular se descompune in elementele de baza (H si O), care sunt carburant si respectiv comburant. Cu intitere instantanee. Si astfel se reia, dintr-o bucata, tot ciclul unui motor in 4 timpi. Stii, desigur, ca motoarele "pe benzina" au fost numite, cu multi ani inainte, ''cu explozie''. Apoi, s-a revenit la denumirea de motor cu aprindere prin scanteie, pentru simplul motiv ca s-a reusit masurarea vitezei frontului de flacara in amestecul carburant din camera de ardere. Existand un front de flacara, nu exista explozie (unde nu avem propriu-zis un asemenea front, deoarece initierea se produce simultan in intreaga masa de materie). Cat despre eventualele socuri termice preluate de injectia de apa, parerea mea este ca la nivelul actual de tehnologie, e posibil sa se construiasca un asemenea motor...Materialele ceramice sunt minunate. Materialele metalice neferoase cu dilatare controlata sau redusa sunt folosite pe scara larga, deja. Iar apa injectata, capata deja un gradient termic, care ar reduce sensibil socurile de aceasta natura pe care ar trebui sa le suporte materialele cu care intra in contact. Dar ca din punct de vedere economic, astfel de motoare ar fi atat de scumpe - momentan - incat nu si le-ar permite foarte multa lume...Deci, nerentabile, in conditiile in care majoritatea cumparatorilor o constituie persoanele fizice. Parerea mea... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Minunat!
|
--------------------
a
a
a
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#28
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Multumesc!
|
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
220-250 de grade celsius in camera de ardere?! eu as mai pune niste grade! ceva mai multe! mult mai multe!
si inca ceva o mica adaugire: incearca tu sa racesti ceramica prin contact direct cu apa! o sa fie superba reactia! mai ales ca ceramica aia tre buie sa reziste la acceleratii foarte mari! Ori tu cauti rezistenta la temperaturi extreme! aici tare sunt curios ! |
--------------------
a
a
a
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#30
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Sa cugetam ca nu e vorba de a turna o galeata cu apa intr-o incinta fierbinte...
Asa cum am mai spus, prin pulverizare, oricarui fluid ii creste temperatura proprie (in fapt, nu isi pastreaza aceasta temperatura; suprafata de contact cu mediul, in urma pulverizarii, creste si, proportional, viteza de transfer termic cu mediul; chestiuni care se petrec absolut instantaneu). Si, in plus, pentru evitarea riscului de a distruge componentele, pe traseul de injectie a apei, se pot insera oarece dispozitive de preincalzire. (Off-topic: Inversul intercooler-ului de la diesele...) Tot off-topic: Cat despre rezistenta la temperaturi extreme, iti pot spune ca tuburile efuzoare la motoarele Rolls de pe Airbus A380 - considerate a fi ''state of the art'' in domeniul propulsoarelor aero sunt construite dintr-un material metalic neferos - care este "still classified"....- si parcherizate cu ceramica. Oare de ce?...Ca sa reziste la socul termic incasat la pornirea motorului. Temperatura de regim a unui turbomotor (2000 - 2200 grC) se atinge, referindu-ne strict la tubul efuzor, in mai putin de 2 secunde... Intr-adevar, fara un suport metalic, materialul ceramic nu prezinta o rezistenta deosebita la aspectele inertiale si mecanice (acceleratii, deceleratii, deplasari aleatorii si socuri mecanice). Insa, rezistenta la temperaturi extreme preluate cu ''viteze'' la fel de extreme este chiar remarcabila... Nu se poate construi, inca, un motor din caramida, dar macar il poti captusi cu asa ceva, p-acolo pe unde este absoluta nevoie... In ceea ce priveste temperatura din cilindrul unui motor cu piston, cam pe la valorile astea ajunge (si este mentinuta prin calibrarea sistemului de racire): 220 - 250grC...Parol!..Daca ar fi mai mare, cel putin dilatarea metalelor din care e construit pistonul si segmentii ar duce la anularea peliculei (visco-dinamice) de ulei de pe cilindru si griparea/distrugerea motorului. This post has been edited by Adila16: 30 Mar 2008, 22:18 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 01:30 |