Reparatie la mecanica de recirculare, Cum se repara o rotita de plastic cu un dinte rupt
![]() ![]() ![]() |
Reparatie la mecanica de recirculare, Cum se repara o rotita de plastic cu un dinte rupt
jas2 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|||
daniel4ro |
![]()
Post
#32
|
![]() forumist anti Group: Members Posts: 1.166 Joined: 16 September 07 From: B U Z Ă U city ![]() |
la mine inca rezista reparatia, cu toate ca uneori se mai aude cate un clank la oprirea motorului. cred ca ar trebui sa mai gresez putin rotitele din angrenaj, dar poate data viitoare cand o sa mai schimb filtrul de polen
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP
- Numar DREPTUNGHIULAR
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
Avem si noi un tutorial despre aceasta problema, interesant, zic eu, deoarece trateaza si cauza problemei, nu doar efectele sale (dinti sparti si alte elemente de plastic fortate)
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...=0#entry2421798 |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
tiberiu27 |
![]()
Post
#34
|
![]() membru Group: Members Posts: 239 Joined: 6 July 06 From: baia mare ![]() |
Buna, am patit-o si eu ieri, se aude poc pocul, cu ajutorul vostru am reusit sa depistez cauza si sa nu ma agit.
In afara de recircularea aerului, mai are vreun rol motorasul? cum se poate anula? doar prin scoaterea lui? ce se intampla daca apas pe recilculare si nu e motorasul? Nu am nici chef sa-l repar nici sa cumpar altul, cel putin pe termen scurt. Va multumesc! 2 Aug 2010, 15:29: am facut cu tel si un film, sa le fie mai usor de recunoscut la urmatorii ... This post has been edited by tiberiu27: 2 Aug 2010, 14:29 Attached File(s) ![]() |
--------------------
renault
sedan2
2004 1.5 dci
|
|
ctincristi |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 8 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu are alt rol, nu se intampla nimic daca apesi si nu e conectata mufa, singurul minus e ca nu o sa poti evita usor fumul de la toate camioanele si daciile EURO 5...
|
--------------------
Opel
Astra H
1.6 115CP
|
|
chocapic |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 13 May 06 ![]() |
off vezi ca au aparut dacii euro 5
![]() on e in plus motorasul ala, nu stiu la ce s-au gandit, era destul celalalt ventilator de la aer si pt recirc |
--------------------
renault
megane 2
2004 1,5 dci
|
|
tro5 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 14 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate am si eu problema cu acasta cutiuta.
Am gasit rupt un dinte la rotita mare care sta pe axul comun cu rotita de pe nexteriorul cutiutei. Cum se demonteaza roata mare alba? Attached thumbnail(s) IMAG0109.jpg ( Size: 886.62k ) Number of downloads: 2116 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci(100cp) 2004
- B-XX-DYL
|
|
tro5 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 14 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la reprezentanta costa piesa 305 lei si este pe stoc.
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci(100cp) 2004
- B-XX-DYL
|
|
alexh |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 26 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Dragi colegi forumisti,
Incep prin a va multumi tuturor celor care au scris pe aici si mai ales initiatorului topicului. Sa va spun in cateva cuvinte si experienta mea cu aceasta problema (se manifesta de ceva vreme), poate ajuta si pe altii. Nu are rost sa scriu ce s-a mai scris deja asa ca voi incepe cu momentul in care am avut in mana "agregatul". Dupa ce, cu chiu cu vai am reusit sa-l scot de pe masina, cand sa-l desfac, mi s-a rupt una din urechiuse. Deci, MARE ATENTIE cum il desfaceti. Eu am ales sa n-o mai lipesc pe urma ![]() DSC_2689.JPG ( Size: 604.19k ) Number of downloads: 2347 Mai departe, am observat ca aveam lipsa un dinte din aceeasi rotita ca si @ctincristi. DSC_2696.JPG ( Size: 334.83k ) Number of downloads: 2263 1. Am cumparat Poxilina (14-15 lei), luandu-ma dupa sfatul lui. Va recomand sa aveti la indemana si urmatoarele: - o pereche de manusi chirurgicale; - o lama (sau orice alt obiect subtire si ascutit) - o pila fina (eventual de unghii, imprumutata de la sotie/prietena/mama/etc ![]() DSC_2697.JPG ( Size: 452.27k ) Number of downloads: 2160 2. Se spala cu foarte mare grija rotita in cauza (puteti folosi o periuta pentru a scoate unsoarea din toate colturile) si se degreseaza cu spirt. Se usuca temeinic (recomand phoenul). 3. Cu lama si cu mare atentie, in locul unde lipseste dintele, se face o crestatura in jos in plastic (m-am inspirat din metoda stomatologului, folosita de @ctincristi). ATENTIE! Sa nu ajungeti prea jos, in niciun caz sa nu ajungeti in dreptul celorlalti dinti, mai lasati un pic de "carne". 4. Se desface si se taie putina Poxilina. Se prepara prin framantare (e scris si pe ambalaj). Dupa ce s-a omogenizat (culoarea e uniforma), aplicati in toata zona afectata: in crestatura, pana o umpleti, in fata ei (inspre dintii aceia lungi) si in spatele ei, in golul acela existent pana la gaura din mijlocul rotitei. Am ales aceasta solutie pentru a oferi o baza cat mai mare de aplicare pentru Poxilina. Ce nu am facut eu (pt ca mi-a dat prin minte prea tarziu) si ati putea face voi: cu o sula (sau orice altceva ascutit), pe golul acela, trageti niste dare adanci in plastic, care sa se intersecteze (pe acelasi principiu ca si varuirea). DSC_2698.JPG ( Size: 376.12k ) Number of downloads: 2212 5. Atentie! In cele ce urmeaza, trebuie sa fiti foarte rapizi, nu aveti prea mult timp la dispozitie! Poxilina se intareste in 10 minute. - Luati rotita cu care intra in contact cea afectata si incercati sa recreati exact functionarea mecanismului. Adica: treceti cu partea rotitei bune peste partea rotitei afectate exact peste locul unde ati pus Poxilina. Scopul este de a incerca sa recreati cat mai fidel dintele acela. Incercati de 2-3 ori pana lasati bine amprenta dar nu apasati prea tare. - Luati rotita afectata si introduceti-o pe axul ei, pentru a scoate dopul acela de Poxilina de pe fund; - Cu lama sau orice obiect avut la dispozitie, eliminati excesul de Poxilina de pe: a) dintii buni ai rotitei afectate; b ) toti dintii rotitei/rotitelor bune care au intrat in contact cu Poxilina. 6. Se lasa la intarit. Desi Poxilina se intareste in 10 minute, eu am lasat-o o noapte, ca sa fiu sigur. 7. Dupa ce s-a intarit, cu pila se ia la frezat dintele. Uitati-va la dintii apropiati si incercati sa le reproduceti forma. Din cand in cand, cu rotita omoloaga, testati terenul pentru a observa felul cum calca. Incercati sa lasati in stanga si in dreapta dintelui refacut tot la fel de mult loc cat au si ceilalti. Tot acum puteti lua la frezat si fundul rotitei, in cazul in care exista material in exces. Trebuie nivelat totul. Puteti folosi si smirghel fin ![]() Asa arata produsul meu finit. Fiind prima data cand fac asta, nu sunt tocmai multumit de cum arata dar...sa speram ca n-o sa fie nevoie sa mai repet operatiunea ![]() DSC_2701.JPG ( Size: 339.92k ) Number of downloads: 814 DSC_2702.JPG ( Size: 324.85k ) Number of downloads: 617 DSC_2703.JPG ( Size: 328.64k ) Number of downloads: 571 DSC_2704.JPG ( Size: 328.86k ) Number of downloads: 551 8 . Dupa ce v-ati convins ca rotita refacuta interactioneaza bine cu celelalte si dupa ce le-ati curatat si pe ele de Poxilina ce s-ar fi putut depune, e momentul sa refaceti ansamblul. Eu am ales sa inec toate rotitele in ceva unsoare. Dupa ce le-am pozitionat, inainte de inchiderea capacului, totul arata asa: DSC_2707.JPG ( Size: 528.91k ) Number of downloads: 682 9. Montati ansamblul la locul lui dar nu va grabiti sa puneti torpedoul la loc. Faceti cateva teste de functionare. Eu am supus-o la aproximativ 20 de cicluri de pornire/oprire a recircularii cu ceva pauze intre ele si la cateva cicluri de ventilatie la maxim si nu am auzit niciun zgomot suspect. Evident, recircularea a functionat fara repros. Daca tot sunteti cu torpedoul desfacut, va recomand si urmatoarele operatiuni: A) Schimbarea sau doar curatarea filtrului de habitaclu (sau polen, cum vreti sa-i ziceti, tot ala e). Topic cu informatii: http://www.reno.ro/-t42039.html B ) Dupa ce ati dat filtrul jos, puteti dezinfecta instalatia de aer conditionat cu o solutie speciala, eu am folosit Bionet. Topicuri cu informatii utile http://www.reno.ro/-t114676.html si http://www.reno.ro/Curatare-instalatie-a-c...-t41502-s0.html Sper ca v-am putut ajuta si, pentru orice informatii, va rog sa-mi dati un PM, nu prea stau pe forum din lipsa de timp. Pentru cei care nu pot da PM, mail pe adresa phunctionist [at] gmail.com This post has been edited by alexh: 23 Jan 2011, 19:01 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
|
|
tzagu |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 7 September 07 ![]() |
Am patit si eu problema asta acum 2 saptamani dupa 7 ani de cand am masina (din 2004).
Am demontat torpedoul si am scos motorasul... 2 dinti de la rotita alba, cea si din prima poza din topic, sunt rupti. M-am dus la 2 magazine de piese auto cu piesa si nu mi-au gasit-o in baza de date sa o comande ... m-au trimis la reprezentanta.... o sa ma duc sa intreb cat e si o sa va anunt. Ce as vrea e sa o repar, ca la 300 de ron cat am vazut mai sus nu cred ca se merita... sper sa o poata aduce cineva de la un magazin de piese... si nu de la reprezentanta, ca sa fie mai ieftina. Nu am inteles de ce nu au gasit-o in baza de date... avand in vedere ca e Valeo si Made in China... nu Renault si made in France ![]() <span class='edit'>4 Apr 2011, 10:28:</span> Reprezentanta ~250 RON. Am rezolvat de la dezmembrari toata piesa 50 RON. This post has been edited by tzagu: 4 Apr 2011, 09:28 |
--------------------
Renault
Megane II HB 1.6 16v
2004 Confort Dynamique
|
|
crosbyx |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
Am refacut si eu dintele rupt acu' un an jumate; lucrarea a iesit chiar bine, totul a functionat fara nici o problema, nu se mai auzea nici un zgomot... pana acum o saptamana. Azi am demontat "cutia" si am constatat urmatoarele: dintele fabricat s-a uzat (s-a mancat) si acum am inca doi dinti rupti la rotita cea mai mare, pe care nu reusesc nicicum sa o scot afara. Idei, careva?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
djcosmines |
![]()
Post
#42
|
![]() djcosmines Group: Members Posts: 316 Joined: 20 January 10 From: Spain ![]() |
Am patit-o si eu, de cateva minute am dat jos dispozitivul afectat, am rupt 2 cleme, am umblat foarte usor dar se deschide destul de greu capacelul. Inauntru am constatat ca nu am doar 1 dinte la rotita mica alba din poza 1, ci inca un dinte si la rotita mare din poza 2. Am fost la reprezentanta Reno de aici din spania de unde stau si mi-au spus ca daca platesc 77 € il cumpar si il monteaza ei, aparatul singur e vreo 48 € + IVA (TVA la noi), ajung cam la 55 € sa il cumpar nou si sa il montez eu. Am sa incerc si la dezmembrari sa vad daca gasesc pe undeva, sper sa nu gasesc unu care sa aibe viatza scurta la dinti
![]() ![]() P.S. Am dat comanda la piesa, maine ajunge. Am urcat si chitanta ![]() This post has been edited by djcosmines: 20 Sep 2011, 13:58 Attached thumbnail(s) rotita_rupta_1.jpg ( Size: 112.12k ) Number of downloads: 686 rotita_rupta_2.jpg ( Size: 588.68k ) Number of downloads: 502 chitanta.jpg ( Size: 314.62k ) Number of downloads: 505 |
--------------------
Renault
Megane 2 Hatchback
2004 1.5 dCI 100 cp
- 3794 CTK
|
|
ultravox |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 December 10 ![]() |
Ma alatur si eu celor care au probleme cu mecanica de recirculare. Brusc, vineri, cand am actionat recircularea am avut si eu parte de "carrrr poc poc trosc..." Datorita acestui forum/thread am stiut exact ce s-a intamplat. Sambata am desfacut mecanica de recirculare si cum era de asteptat, un dinte rupt. Nu am incercat sa-l repar folosind POXILINA. Vreau sa propun o solutie alternativa in situatia cand dintele rupt este in rotita alba cu doua danturi. Am frezat un sant putin mai ingust decat latimea unui disc CD in care am lipit cu super-glue o bucatica smirgheluita dintru-un CD. Sper ca imaginile ajuta.
Attached thumbnail(s) IMAG0010.jpg ( Size: 863.45k ) Number of downloads: 540 IMAG0008.jpg ( Size: 911.17k ) Number of downloads: 457 IMAG0011.jpg ( Size: 1.02mb ) Number of downloads: 445 |
--------------------
Renault
Megane
2005 / v2.1 / 1.6 benzina
- B-22-W**
|
|
alexh |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 26 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Interesanta solutie, @ultravox. Sa ne tii la curent cu felul cum se comporta.
La mine vad ca a trecut exact un an de cand am facut operatiunea. De atunci am facut aprox. 8.000 km cu masina, instalatia de climatizare folosita normal. Pana acum n-a cedat nimic si sper sa n-o faca nici de acum incolo :-D |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
|
|
Mirko |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 9 April 10 From: Alba ![]() |
salut tuturor,
la fel am patit si eu am avut un dinte rupt la roata mica si la roata mare aveam doi dinti alungiti deci nu mai tineau mult si se rupeau.Am reconstruit dintele rupt la roata mica din poxilina . Atentie mare la montaj ,am observat ca roata mica nu se invarte decat o tura si un sfert ,atat lucraza mecanismul din inchis la deschis ,daca montezi roata mica sa nu se nimereasca dintele construit la capat de cursa ,pe inchis sau deschis atunci tine reparatia mult si bine pentru ca nu este forta deloc pe dinti decat la capat de cursa. La fel am procedat si cu roata mare care nu lucreaza decat un sfert de tura,am repozitionat-o(foarte greu dar am reusit,nu mai stiu exact daca am invartit roata sau cealalta parte care este pe acelasi ax pentru ca a trecut ceva vreme decand am reparat-o)si am scapat de probleme! numai bine!!! This post has been edited by Mirko: 4 Feb 2012, 18:58 |
--------------------
Renault
Megan 1.6 16v
2005/privilege
|
|
ultravox |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 21 December 10 ![]() |
QUOTE(ultravox @ 23 Jan 2012, 09:30) .... Vreau sa propun o solutie alternativa in situatia cand dintele rupt este in rotita alba cu doua danturi. Am frezat un sant putin mai ingust decat latimea unui disc CD in care am lipit cu super-glue o bucatica smirgheluita dintru-un CD. Nu a functionat decat 3 luni... adica a crapat rotita in doua! Solutia propusa de mine nu cred ca este buna. Nu credeam ca solicitarile la care este supusa rotita sunt atat de mari. Practic, s-a rupt o bucata de aprox.30% din ea. Noroc ca am cumparat de la dezmebrari o alta mecanica de recirculare. Multumesc inca o data membrilor acestui forum pentru informatiile pe care le impartasesc. Spor. |
--------------------
Renault
Megane
2005 / v2.1 / 1.6 benzina
- B-22-W**
|
|
tigerrr |
![]() ![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 23 May 11 From: Constanta ![]() |
De cateva saptamani a inceput si la mine sa faca urat asa ca ieri m am trezit cu abilitati de tehnician dentar (ca doar vorbim de dinti) , si m am pus pe treaba. Am demontat torpedoul, si "cascat" bine urechea sa vedem unde chitaie
![]() ![]() ![]() Cu multa rabdare, abilitati de tehnician dentar, si cu informatiile celorlalti colegi de pe forum, iese treaba. acum sa vedem cat rezista. O zi placuta ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2004
- Emy
|
|
Arete |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 June 12 ![]() |
Dupa ce am parcurs acest tutorial fantastic, revin cu intrebarea pentru a avea cat mai multe raspunsuri... daca scot definitiv mufa de la acel motoras, e vreo problema?
Desigur ca anuleaza recircularea, dar nu am nevoie de ea. Imi va afecta cumva clima??? |
--------------------
Renault
Megane II
2005
|
|
alexh |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 26 August 05 From: Bucuresti ![]() |
@Arete - din cate am observat eu, clapeta este actionata de acel motoras si in momentele cand dai f tare la ventilator (cel putin ultimele 2 trepte de viteza). Posibil chiar si in momentul in care dai pe degrivrare parbriz. Deci ti-as recomanda totusi sa incerci sa-l repari (sau sa iei altul nou).
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
|
|
Arete |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 19 June 12 ![]() |
Am scos mufa ieri. O las asa deocamdata si ma apuc la toamna de motoras. Eu nu folosesc recircularea. Sper ca nu vor fi probleme.
Am curatat si filtrul, era plin de frunze. Am vazut ca cineva a incercat sa aspire locul in care e filtrul. Eu nu am mai aspirat, ci am dat drumul la ventilatie pe maxim, a iesit totul de acolo. |
--------------------
Renault
Megane II
2005
|
|
crosbyx |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 November 07 ![]() |
Dupa ce si a doua reparatie la mecanismul de recirculare a esuat (nici nu mai stiu cati dinti sunt rupti), am cumparat piesa noua la un pret zic eu rezonabil: 140 lei + transport.
A venit in doua zile, pare originala, Valeo, identica cu cea veche; daca ma tine cat prima nici nu va fi rau. Pentru cei care nu doresc sa cumpere piesa vreau sa spun ca in 2011 am avut doi dinti rupti la rotita cea mare, pe care sub nici o forma nu am reusit sa o scot ca sa o repar. Solutia gasita a fost sa rotesc aceasta rotita 180 de grade (astfel nemaiajungandu-se la dintii rupti), insa pentru a putea monta piesa la loc a fost necesara pilirea unui dinte al rotitei exterioare, care intra apoi in corpul clapetei. Din pacate nu am o poza, asa ca poate ma fac mai greu inteles. Rotita exterioara (pentru cei care au demontat vreodata piesa) are un dinte lipsa (pilit), exact acelasi profil existand si in corpul clapetei. Ei, pentru a putea intra piesa in corpul clapetei dupa rotirea cu 180 de grade a rotitei exterioare, a trebuit pilit exact dintele opus celui lipsa. This post has been edited by crosbyx: 5 Feb 2013, 20:21 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Privilege, 2006, 2.0, 16V, 135cp, 6viteze Renault Clio Symbol Expression, 2006, 1.4, 75cp
|
|
pustiull |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 26 July 10 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Arete @ 1 Jul 2012, 16:04) Am scos mufa ieri. O las asa deocamdata si ma apuc la toamna de motoras. Eu nu folosesc recircularea. Sper ca nu vor fi probleme. Am curatat si filtrul, era plin de frunze. Am vazut ca cineva a incercat sa aspire locul in care e filtrul. Eu nu am mai aspirat, ci am dat drumul la ventilatie pe maxim, a iesit totul de acolo. salut unde gasesc mufa respectiva ca sa o anulez? multumesc |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 1.6 16v
- b-287-JoN
|
|
pustiull |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 26 July 10 From: Bucuresti ![]() |
mai este cineva pe aici???
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 1.6 16v
- b-287-JoN
|
|
Dodone |
![]()
Post
#54
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
@crosbyx
Te rog sa-mi dai si mie codul, ca s-a intamplat si la masina din semnatura problema asta, din serialul "Asa face la toate". Sa inteleg ca in pret e tot motorasul sau numai rotita ? This post has been edited by Dodone: 15 Jun 2013, 15:56 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Vasilica007 |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 361 Joined: 15 November 09 ![]() |
Salutare,
De ceva vreme aveam si eu faimoasa "mitraliera" la actionarea recircularii sau cand modul AUTO al climei considera ca trebuie actionata clapeta de recirculare. Am demontat si eu faimosul angrenaj de actionare a clapetei si probabil pentru ca l-am lasat prea mult in starea de "mitraliera" am gasit o multitudine de dinti lipsa; 2 la roata mare alba si 4-5 pe ambele diametre ale rotii mici albe. Cum cea mare nu se poate scoate de pe ax (am reusit sa distrug iremediabil cutia angrenajului in incercarea de a improviza o presa de scoatere de pe ax) m-am lasat pagubas cu reconditionarea. Am ales varianta cu bani: 106 ron un angrenaj nou. (pe PM pot da adresa magazinului online de piese auto - oricum este unul foarte cunoscut) DAR... CIPTUNING mi-a dat de gandit cu link-ul catre discutia despre Solenza. Am masurat si eu cate ceva la comanda angrenajului. Are doar 2 fire, prin schimbarea polaritatii se schimba sensul de actionare al clapetei. Angrenajul are nevoie de cc 3 sec sa inchida sau sa deschida clapeta. Modulul de comanda al climei tine comanda cc 7 sec fara sa aiba limitare de curent si din cate am mai citit eu prin documentatie nici detectie de capat de cursa => cum a observat si CIPTUNING si probabil si altii, angrenajul, in cazul nostru, mai sta cc 4 sec "in forta", motiv pentru care si eu cred ca acesta modalitate de comanda defectuoasa duce la accelerarea defectarii angrenajului. In specificatiile tehnice ale motorasului din angrenaj scrie ca ia max 350-450 mA cand e blocat si vreo 70-80 in functionare eficienta. Am adaptat un modul impuls de la geamuri care sa taie alimentarea cand se atinge un prag de curent (am folosit un semireglabil din care pot seta limita de curent absorbit in plaja 50mA-380mA - cu aprox) si astfel atunci cand clapeta ajunge la capat de cursa, curentul "tras" de motoras creste si cand atinge pragul setat se taie alimentarea. Era foarte buna ideea folosirii unor switch-uri la capat de cursa dar nu prea am avut loc, chef si timp. Dupa cum spunea un coleg cu ceva post-uri mai devreme, daca iei un angrenaj nou si nu-i mai faci nici o limitare si tine tot ca primul, la 106 ron eu zic ca e bine. O seara frumoasa, Mihai F. |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.9 dCI
|
|
alexh |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 26 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca o minune nu tine prea mult la meganuri.
Iar mi s-au rupt 2 dinti la roata la care am refacut unul (culmea, nu cel refacut) si 2 la o rotita mai mica, asa cum se vede in imaginile alaturate. Din lipsa de timp/chef, nu m-am mai complicat cu reparat in regie proprie (mai ales ca la cea neagra ar fi fost mai greu daca nu chiar imposibil) si am achizitionat piesa noua cu 108,50 lei de la magazinul online cu initiale AK. ![]() La pretul asta, nu cred ca merita sa va mai agitati cu reparatii sau achizitii de pe la dezmembrari. Attached thumbnail(s) IMG_20141013_121856.jpg ( Size: 747.84k ) Number of downloads: 327 IMG_20141013_121928.jpg ( Size: 704.69k ) Number of downloads: 304 IMG_20141013_122000.jpg ( Size: 873.76k ) Number of downloads: 259 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
|
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.333 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Mai exact unde se afla cutia aia cu motorasul ?
Din pozele alea nu inteleg nimic.Rar folosesc pe recirculare. Eu am AC manual, schimbat filtru de habitaclu, de 2 ori pe an, igienizat instalatia, dar si la mine este zgomotul ala.Mai ales cand dau pe butonul de AC si pe treptele 2 si 3. De aceea vreau sa identific unde se afla EXACT ? |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
Diac |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Pai piesa aia e numai la masinile cu clima. La noi la AC manual sistemul e old school, mecanic, cu cabluri. Deci nu se strica
![]() Pentru zgomote : probabil ca ai frunze in aeroterma sau aeroterma scârtâie, rezolvarea e pe alt topic. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#59
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
Acesta este codul de la motorasul de recirculare aer. Piesa a costat noua 113 lei. Sa vedem cat tine acum.
Attached thumbnail(s) 2014_12_04_15.50.32.jpg ( Size: 1.32mb ) Number of downloads: 312 |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
sambarton |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 24 March 14 ![]() |
Salutare. De unde ati comandat motorasul la preturile astea? Eu am comandat la AK online dar mi au adus alt motoras iar pe original de la renault e aproape 300 ron.
|
--------------------
renault
megane 2
2006 privilege 1.9 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 18:09 |