Probleme selectare viteza aeroterma, Pentru climatronic
![]() ![]() ![]() |
Probleme selectare viteza aeroterma, Pentru climatronic
Stemario |
![]()
Post
#61
|
||
Stemario Group: Members Posts: 56 Joined: 12 January 11 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II
2005 1.9 dCI
|
|||
Stemario |
![]()
Post
#62
|
Stemario Group: Members Posts: 56 Joined: 12 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Sa va dau si solutia, ca tot am rezolvat-o. Tevusca aia de scurgere era infundata si vineri cand am fost acasa a inceput sa-mi bage apa pe la pasager. Astfel ca am luat s-o desund si mare mi-a fost mirarea cand am vazut vreo 2l de apa care au tasnit. Iar apoi, ghici ce? merge si treapta a 4a!!!
|
--------------------
Renault
Megane II
2005 1.9 dCI
|
|
montana_br |
![]()
Post
#63
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 25 May 12 ![]() |
Salut. Am intampinat si eu problema cu selectarea vitezelor la aeroterma. Adica mai exact nu imi mergeau primele 3 trepte (A/C manual). Problema este de la regulatorul de viteze, care defapt este o rezistenta. Primele 3 trepte trec printr-o dioda, iar a 4-a este pe direct. Bineinteles problema era dioda, pe care am inlocuit-o cu o lita (la indrumarea unui electrician), dupa cum se vede in poza si totul functioneaza perfect.
Sper sa va fie de ajutor. Numai bine. This post has been edited by montana_br: 9 Jun 2012, 18:55 Attached thumbnail(s) Image0233.jpg ( Size: 317.86k ) Number of downloads: 2822 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005
- BR03GXK
|
|
espacern |
![]()
Post
#64
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
@montana_br=Sfatul tau nu ajuta prea mult pentru ca ai facut un lucru incorect.
"Litza"pe care ai pus-o peste piesa aceea este periculoasa....termic. Acolo in acel loc se monteaza o rezistenta TERMICA cu o anumita valoare. Asta pentru ca respectivul controler se INGINGE si totul a fost conceput in acest sens. Mai bine cauta pe forum ca este descrisa detaliat procedura CORECTA de reparatie a controlerului de ventilator. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#65
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Aceea nu este o dioda, ci o rezistenta termica dupa cum a subliniat si colegul mai sus. Iar aceea este doar pentru protectie. Treptele de viteza sunt date de un grup de rezistente cu valori diferite in functie de treapta de viteza a aerotermei. Pentru cativa lei cat costa o rezistenta termica, nu merita sa risti sa iti ia masina foc din cauza unei tiganii de lite infasurata acolo. Dar ma rog, fiecare merge pe riscul sau.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
vasilecool |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
in legatura cu siguranta termica ,au mai pus si altii sarma/lita ,spun ei ca la sfatul unor mecanici ,motivand ca siguranta se va arde din nou .
eu zic ,ca e mai bine sa se arda siguranta ,decat aeroterma ,sau poate mai rau . anul trecut ,m-a costat 1,5 lei/bucata .am inlocuit-o si inca tine(sa-i dea Dumnezeu viata lunga) . daca va ajuta cu ceva ,cititi linkul ,e pentru clio ,dar piesa sigur e aceeasi . http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=61&t=80717&st=90 |
--------------------
renault
symbol
2005
- B-46-ANU
|
|
montana_br |
![]()
Post
#67
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 25 May 12 ![]() |
Bineinteles, prima mea reactie cand mi-a spus "electricianul" ca e arsa "dioda"(rezistenta termica) a fost sa o inlocuiesc, dar respectivul mi-a sugerat sa pun o lita in locul ei ca are acelasi efect si nu afecteaza cu nimic. Cum nu ma pricep de nici o culoare la electrica, am luat-o si eu de buna. Dac am dat sfaturi gresite si eu in continuare, imi cer scuze, dar nu a fost cu intentie. O sa mai cer sfatul si altui electrician si probabil o sa inlocuiesc rezistena(lita in cazul meu) cu una buna. Multumesc pentru sfaturi si pareri.
This post has been edited by montana_br: 10 Jun 2012, 00:14 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005
- BR03GXK
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#68
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Acelasi efect il are, oarecum. Adica permite trecerea curentului prin ea, intocmai ca si rezistenta termica. Insa nu ai nici un fel de protectie cu lita, pentru ca nu este calibrata sa reziste la un anumit curent si sa se arda la un curent prestabilit cum este cazul rezistentei termice. De aceea exista un risc si nu este recomandata aceasta solutie decat temporar, adica sa ai aeroterma functionala cateva zile pana cand poti achizitiona si inlocui rezistenta termica. Este acelasi lucru ca la o siguranta care se arde si tu ii pui o lita intre cele 2 lamele. Lita va permite trecerea curentului, insa nu stii la cati amperi va rezista acea lita, pe cand siguranta este calibrata la o valoare prestabilita de fabricant astfel incat materialul din care este facuta sa se "arda" daca, curentul ce il strabate depaseste acea valoare prestabilita.
This post has been edited by skorpio_bog: 10 Jun 2012, 00:49 |
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
montana_br |
![]()
Post
#69
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 25 May 12 ![]() |
Am inteles acum rolulu rezistentei. Acum, stiti cumva de cati amperi este ? Ca sa stiu ce sa cumpar ?!
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005
- BR03GXK
|
|
espacern |
![]()
Post
#70
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
216 Grade si 10 A.....scrie mai sus...daca citesti.
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
homeless |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ok...si cum se prinde pana la irma termorezistenta aia? ca inteleg ca daca incerci sa fol letcon...o cam arzi...
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
homeless |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Alta problema... Cum se scoate porcaria de ansamblu sigurante? Am dat jos torpedo + scos filteu polen plin de frunze de altfel si filtru si compartimentul ala...poate de aia s a si ars, am bagat mana. Apoi prin spatiu filtrului habitaclu,dar nu iese piesa cu pricina... Mentionez ca la mine e mocdelul cu rezistenta,am ac manual.
Trebuie pe partea cu aeroterma,cum se scoate piesa respectiva,mi e teama sa nu rup ceva Multumiri anticipate pt explicatiile ce vor sa vina |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#73
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
piesa respectiva este prinsa in 2 suruburi pe partea de la sofer, langa pedalier. Desfaci acele 2 suruburi, scoti mufele din modul si apoi iese usor.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
homeless |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Si pentru asta trebuie sa dau jos pedalele,sau am loc pe langa ele?
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
espacern |
![]()
Post
#75
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Nu trebuie sa dai jos pedalele pentru schimbat modulul de control al turatiei ventilatorului.
Cand scoti ventilatorul trebuie sa scoti pedalele....si un pic de"contorsionism". @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#76
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Nu se scot pedalele. Pur si simplu desfaci capacul din laterala bordului si o sa vezi modulul cu mufele si cele 2 suruburi. Capacul arata la fel ca celalalt din dreapta, de langa filtrul de polen.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
homeless |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
dupa lungi si indelungate chinuri am reusit sa schimb termorezistenta cu pricina ,dar cu una ce are urmatorii parametrii 240 C, 10A, 250 V...
am vazut ca ar fi trebuit sa fie de maxim 216 grade C. Intrebarea e daca o pot lasa pe asta si inca ceva, acum functioneaza si AC si toate treptele, insa pe treapta I, debitul de aer este foarte mic. de ce poate fi asta? Care sunt parametrii rezistentei originale ? pe cea pe care am inlocuit-o nu se poate citi nimic... 10x |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
homeless |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
well?
nu stie nimeni ? |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
homeless |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
intrebare de baraj pt cei care se mai pricep la electronica, ce se intampla daca se inverseaza polaritatea sigurantei aleia termice ?
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Sigurantele nu au polaritate, deci nu se intampla nimic.
Nu e nici o problema daca ai pus de 240 in loc de 216. Problema e ca ai pus de 10A, iar aeroterma pe megane are 250W pe variantele cu AC, si 200W fara AC.In concluzie o sa ti se topeasca daca dai pe ultima treapta in cazu in care acea fuzibila este folosita si la ultima treapta. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
homeless |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 21 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 27 Aug 2012, 23:18) Sigurantele nu au polaritate, deci nu se intampla nimic. Nu e nici o problema daca ai pus de 240 in loc de 216. Problema e ca ai pus de 10A, iar aeroterma pe megane are 250W pe variantele cu AC, si 200W fara AC.In concluzie o sa ti se topeasca daca dai pe ultima treapta in cazu in care acea fuzibila este folosita si la ultima treapta. multumesc pentru info, din cate am inteles, ultima treapta nu trece prin siguranta aia. Intrebam totusi pentru ca la un capat arata diferit, are o forma conica si ma gandeam ca poate are vreo relevanta daca sta cu partea aia in jos sau in sus. |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, Influence 1.4 l 16v
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
mie la un an mi s-a ars si am inlocuit-o cu un rezistor din gama sirme, model decojit , de tipul lita, made in romania. si are 3 ani. la anu ma gindesc daca o schimb, ca o fi imbatrinit si ea saraca acolo.
a, sa nu uit: merge struna, chiar si cu drumuri de 10 ore continuu, cu aeroterma pornita pe 2. |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
Mda...am patit si eu vestita problema cu apa in habitaclu la utilizarea AC-ului (la picioarele pasagerului din drepata fata).
Cum problema era totusi tolerabila in habitaclu (nu se adunau cantitati prea mari de apa) am tot amanat-o din aprilie, pana acum in septembrie, cand am fost la revizie. Baietii au desfundat scurgerile, problema rezolvata, dar...imediat a inceput sa nu mai mearga aeroterma. Aparent controllerul ala se afla fix pe fundul baltoacei ce se forma undeva in bord...cata vreme a fost submersat in apa a mers bine, cum s-a scurs apa a inceput sa nu mai faca contact... Cand s-au uitat baietii la el, era corodat destul de rau dupa cele 5-6 luni de stat submersat. Piesa costa intr-adevar 480 lei la reprezentanta. Morala: ocupati-va din timp de problemele tehnice "minore" pana nu devin majore. This post has been edited by aaddrryyss: 3 Sep 2012, 13:31 |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
vlad_popescu47 |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 15 September 11 ![]() |
Am si eu nevoie de ajutorul vostru, la Megane-ul meu cu aer conditionat manual nu mai merg treptele 1,2,3.
Bun, am cumparat termorezistenta, dar nu dau deloc de modului respectiv. Am desfacut plasticul care acopera sigurantele (acela cu usita), cat si plasticul de pe consola centrala, de pe partea cu pedala de acceleratie, dar nu am vazut nicaieri modului respectiv. Poate cineva descrie mai clar ce capac trebuie desfacut? Multumesc! |
--------------------
Ford
Focus
1.8 TDCI (2009)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#85
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Știe cineva la un Renault Master din 2007 cum se poate ajunge la rezistenta respectiva?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
vlad_popescu47 |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 15 September 11 ![]() |
Am uitat sa mentionez ca este vorba de Megane Bicorp, cu AC MANUAL, din 2007.
|
--------------------
Ford
Focus
1.8 TDCI (2009)
|
|
Low Profile |
![]()
Post
#87
|
![]() Master Auto System Group: Members Posts: 1.054 Joined: 7 September 09 From: Hunedoara ![]() |
QUOTE(vlad_popescu47 @ 20 Sep 2013, 15:10) Am si eu nevoie de ajutorul vostru, la Megane-ul meu cu aer conditionat manual nu mai merg treptele 1,2,3. Bun, am cumparat termorezistenta, dar nu dau deloc de modului respectiv. Am desfacut plasticul care acopera sigurantele (acela cu usita), cat si plasticul de pe consola centrala, de pe partea cu pedala de acceleratie, dar nu am vazut nicaieri modului respectiv. Poate cineva descrie mai clar ce capac trebuie desfacut? Multumesc! In dreapta- fata senzor pedala de aceleratie prins in doua torxuri cablu elec.te ajuta sa il identifici intra in galerie aer inainte filtru polen This post has been edited by Low Profile: 21 Sep 2013, 08:15 Attached thumbnail(s) Snapshot_2013_09_21_091134.jpg ( Size: 125.36k ) Number of downloads: 257 |
--------------------
Renault
Megan 2 Sedan
2004
- HD 10 KRS Volkswagen Touareg 2005 v6 3.2,4x4 HD 84 XNX
Life Is A Mistery!!! |
|
nick vnd |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 31 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am aceeași probl similară cu cea a lui Marius36. Acum câteva zile ( după ce am omorât-o un pic deoarece rămâneam inzapezit ), intr-o dimineața am constatat un trepidant puternic a l motorului si (surpriza), aeroterma nu mai funcționa. Am fost la service ( nu la Renault), am schimbat tampon motor superior dreapta (150 RON), iar astăzi schimb tamponul susținere motor, din partea de jos (120ron) - (am sa va spun daca dispare trepidanta, cu toate ca nu cred). Referitor la aeroterma, au scos-o intr-un târziu, au curățat-o cu spray special, au suflat-o cu aer, au uns-o, etc...iar in final au montat-o si surpriza: aeroterma porneste si funcționează normal când porneste Masina si ai motorul rece, pana o opresti. Daca o pornesti si nu este motorul rece, aeroterma nu se învârte deloc, pana in momentul in care "servesti" o gaura sau un canal si încă o data surpriza: aeroterma funcționează normal si perfect pana in momentul opririi motorului. Întrebări: Dc a venit trepidatia la pachet cu aeroterma? Referitor la trepidatie, motorul se aude normal si se comporta normal, doar trepideaza k naiba. Sfaturi aveți? Ma poate ajuta cineva concret? Masina este un Renault Megane 2, din 2007, înmatriculată in 2008, 1.5 dCi, 106 Cp, 6 trepte, clima auto, etc. Rulata 112.000km Multumesc & stima! |
--------------------
Renault
Megane
2007, ver. 2.2, 6+1 gears, 106cp
- GR-04-LWB
|
|
marius36ro |
![]()
Post
#89
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 21 September 09 From: Suceava ![]() |
Salut. Parerea mea ca e o coincidenta. Mufa cred ca era cu probleme, dar trepidatia motorului accentueaza. Aceasta are 4 lamele de cupru destul de prost gandite si care se rup sau se oxideaza din cauza contactului imperfect. La o groapa face scantei si se lipeste de contactul de pe aeroterma. Nu stiu daca pe sub bord, langa pedala de acceleratie se vede ceva, eu sa pot lucra, am dat bordul jos si atunci am vazut care era situatia. Si nici in ziua de azi nu mai am probleme.
Verifica si bieleta antibalans de la motor, poate si din cauza ei se simt vibratii in masina. This post has been edited by marius36ro: 4 Feb 2014, 17:30 |
--------------------
Renault
Megane II 1.9 dci 88 kW
2003 Grantour
|
|
nick vnd |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 31 January 13 From: Bucuresti ![]() |
Totul este perfect la masina din punctele astea de vedere: bielete, tampoane, bucse, amortizoare, etc. A au verificat bujii, alternatorul, admise, turbina, ulei, filtre, etc.
Oare trepidatul împreuna cu aeroterma nu pot fi rezultatul unui "scurt" in momentul in care pornesc masina??? Stima! |
--------------------
Renault
Megane
2007, ver. 2.2, 6+1 gears, 106cp
- GR-04-LWB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 05:47 |