Probleme selectare viteza aeroterma, Pentru climatronic
![]() ![]() ![]() |
Probleme selectare viteza aeroterma, Pentru climatronic
dmc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|||
TRANCA |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
Am inteles ca pana nu incarca bateria nu da drumul la ceea ce nu este strict necesar electric, asa ca nu cred ca are ceva, ci este strategie de optimizare consum electric dupa pornire motor, mai ales daca si bateria este "obosita"...
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
Cristi39 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
cand te urci in masina ,oricum este oprit pentru ca ea-clima-este setata sa porneasca automat in momentul cand se ridica temperatura.revino cu mai multe explicatii,pentru ca e greu de inteles ce vrei de fapt sa afli....
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
cata70 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
dmc ,detaliaza,te rog ! ...E in modul ''auto'',motorul pornit/contactul pus ?
This post has been edited by cata70: 12 Jan 2008, 14:44 |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
Meganer |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 24 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca selectezi dezaburirea rapida, porneste? Eu asa fac si se observa cum porneste AC-ul, iar turatia creste de la zero pana la 1/2, deci sigur initial turatia era zero. Dupa cateva secunde ajunge la max.
Am uitat sa precizez, la pornire clima e in AUTO (cum a ramas la oprire). |
--------------------
renault
megane
2005 estate Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
|
|
19vik |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
La pornirea motorului rece, in modul AUTO ventilatorul e initial pe zero sau minim, insa manual poti selecta pe orice viteza, chiar daca nu are de unde sa-ti dea caldura, deci nu e normal. Poate din cauza frigului ceva contacte imperfecte...
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Bhal |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 30 April 07 ![]() |
vorbim de clima. cat timp motorul este rece (sub un anume prag de temperatura) tu setezi temperatura aerului si butonezi acolo, dar el de unde sa bage caldura?
asta e un fel de "ba, iar n-ai sapca?". |
--------------------
Renault
Megane 2.2
Sedan Expression + Clima 1.6 16V 2007
|
|
dmc |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
O sa incerc sa detaliez problema:
La pornirea la rece a masinii, ventilatorul ramane oprit indiferent de ce setare apare pe consola centrala. Orice incercare de a varia turatia acestui ventilator apare doar pe display si atat, ventilatorul ramane oprit (aici includ si trecerea instalatiei de clima in modul dezaburire sau auto in afara de modul manual). Precizez ca toate celelalte controale sunt functionale, de la dezaburirea lunetei pana la schimbarea temperaturii (un pic de aer iese prin duze chiar daca ventilatorul nu functioneaza si se simte cand trec de pe aer cald 27 de grade pe aer rece 15 grade) si dirijarea aerului pe diferite zone (se aude motorasul de circulare/recirculare cum lucreaza). Dupa un anumit timp (in cele mai multe cazuri dupa 20 de minute sau aseara deloc), ventilatorul porneste subit la turatia setata si indicata pe display. Imediat dupa pornirea acestuia clima functioneaza normal in sensul ca pot regla turatia ventilatorului in toata gama: de la oprit pana la turatie maxima. Dupa un anumit timp (aleator) ventilatorul ramane pe o anumita viteza si orice modificare a turatiei indiferent de modul setat (auto, dezaburire sau manual) nu mai are nici un efect. La pornirea la cald comportamentul este asemanator in sensul ca tot nu pot sa controlez turatia ventilatorului, dar acesta ramane pornit pe treapta de viteza indicata de display-ul climatronicului (deoarece motorul este cald si poate sa bage caldura direct, setarea ventilatorului nu mai este resetata si este pastrata treapta de viteza memorata anterior). In final eu am tras o singura concluzie: cel mai probabil mi s-a gripat un releu mecanic asta daca masina are asa ceva pentru controlul ventiatorului sau am un contact imperfect. Oricum se pare ca nu scap de service ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
Cristi39 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
da e clar.ai o problema.azi am testat si eu la rece ventilatorul.pe modul manual porneste la comanda imediat,in functie de turatia pe care o alegi chiar daca motorul e rece.doar clima porneste automat,dupa ce se incalzeste cat de cat.E de recomandat sa faci o vizita la service.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
cata70 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
Din pacate,se pare ca trebuie sa mergi la service...Era prea frumos sa fie doar un contact imperfect la vreo siguranta dar cred ca este exclus ,in conditiile in care nu se poate interveni asupra vitezei ventilatorului cand deja functioneaza...
This post has been edited by cata70: 13 Jan 2008, 13:22 |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
dmc |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am reusit sa gasesc o solutie pana cand ajung cu masina in service: las clima pe manual pe ultima treapta de viteza a ventilatorului. In acest fel cand ma urc in masina chiar daca reglarea vitezei nu functioneaza macar pot sa-mi dezaburesc parbrizul si sa fac cald in masina
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
Cristi39 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
pai poti s-o lasi tu mult si bine pe manual.Cand pornesti motorul ea,clima,nu trece pe auto???Cel putin asa e la mine...si cred ca asa e normal.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
Solon |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
lucien |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
La repornirea motorului climatizarea pleaca pe ultima comanda selectata inainte de oprire motor.
Pentru dmc : Service fara discutie, suna si programeaza-te din timp. Bafta! |
--------------------
Renault
Megane sedan
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
- PH -- xxx
|
|
dmc |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu noutati.
Am fost in service, se pare ca este un contact imperfect in modulul de comanda aeroterma. Electricianul din service a incercat sa-mi refaca niste contacte (recositorire cu fludor) dar din pacate la 2km de la plecarea din service problema a reaparut. L-am scos si eu acasa si am incercat sa-i refac contactele si m-a tinut cam o saptamana pana a reaparut problema. Intr-un final am comandat piesa (regultatorul de turatie) de la Agusburg la pretul de 284RON (piesa originala). In service Renault costa 340RON ![]() Acum astept sa o aduca ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2004 - 1.6 115 Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004 |
|
zeu97 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 11 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am avut probleme cu ventilatorul ...cred ca zgaria paleta ventilatorului ceva , ca zgomotul era enervant rau de tot , noroc ca dupa 2 saptamani nu a mai zis nimic.
Ce mi se mai pare ciudat ..ca dimineata , la rece in modul auto , ventilatia incepe mai devreme decat trebuie , inainte ca motorul sa se incalzeasca inde-ajuns , si imi baga aer cam rece..si trebuie sa selectez modul manual.... in rest ...totul e ok la mine ![]() Vad ca toata lumea comanda de la Agusburg ... hai ca bag si eu pe google , ca in curand trebuie sa fac revizia de 60.000 km |
--------------------
Renault
Megane 2
2006 / Autentic
- B-01-ZEU [COLOR=blue][I][B]Z E U *[/B][/I][/COLOR]
zeu97@yahoo.com |
|
denisCT |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 30 May 04 From: Constanta ![]() |
Azi in mers, a murit deodata aeroterma, nu mai misca nu se mai aude nimic indiferent de treapta pe care o selectez sau daca dau dezaburire. E posibil sa fie siguranta sau a murit regulatorul de turatie de care se vorbeste mai sus?
E vorba de clima automata, daca asta ajuta la identificarea problemei This post has been edited by denisCT: 19 Jan 2010, 18:29 |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Acelasi lucru l-am patit eu la precedenta ninsoare din decembrie din Bucuresti. Aveam selectat dezaburire pe maxim, am oprit motorul si cand am plecat ventilatorul nu mai mergea. Afisajul mergea perfect normal insa.
La mine a fost un contact imperfect la ventilator, undeva in spate consolei centrale, pe la pedalier. A scos ala in service mufa, a dat cu ceva spray si de atunci merge bine. Ca sa te uiti la sigurante, verifica la cele din interiorul habitaclului, de langa volan. A mea era buna insa. Nu mai stiu exact care era, am citit in manual si a fost usor de gasit. Cred ca e de 30, daca imi aduc aminte. Referitor la preturi, eu am inteles ca ventilatorul ar fi cam 900 ron. |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
denisCT |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 30 May 04 From: Constanta ![]() |
Am verificat siguranta, e buna. Poti sa imi dai mai multe detalii despre mufa cu problema? A ajuns la ea din partea soferului? E undeva desupra pedalelor? Ce culoare are?
|
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Am fost in service si stiu ca a desfacut ceva la consola pe partea soferului si a tras de o mufa, care am intelea ca intra direct in motorul ventilatorului. Explicatia era ca se mai intra praf pe acolo. Tin minte ca era o mufa neagra, parca rotunda..
Mufa se gaseste in spatele consolei cumva, nu deasupra pedalelor. Mai multe nu stiu.. Poate are cineva un manual de reparatii/schite.. |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
19vik |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
denisCT: demontezi panoul de sub volan cu tot cu capacul care acopera sigurantele. Pe lateralul consolei centrale, langa pedala de acceleratie e un capac, il demontezi, in spatele lui e o armatura metalica, cred ca trebuie sa o desfaci partial si pe aia, ai sa vezi niste fire si 2 mufe, cea dispre butonul Start/Stop intra in motorasul de amestec care e tot acolo prins in 3 suruburi torx, cealalta mai in fata si mai sus intra in modulul de comanda ventilator.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
gxg61 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 December 09 ![]() |
am si eu o problema asemanatoare .Desi arata in bord ca functioneaza aeroterma, aceasta nu se misca.Daca dau itr-o groapa porneste.Odata pornita nu se mai opreste indiferent cit de denivelat este drumul. Fenomenul se repeta doar la o noua pornire a motorului cind constat ca-mi ingheata picioarele, deci nu se invirte , asteptind un nou soc. Ce pareri aveti domnilor? Multumesc anticipat
This post has been edited by gxg61: 24 Jan 2010, 18:35 |
--------------------
renault
megane
2006 LMR2
- CT 08 XHV
|
|
denisCT |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 220 Joined: 30 May 04 From: Constanta ![]() |
Multumesc pt indicatii, deocamdata si-a revenit de la sine. Incaz ca se mai intampla, stiu unde sa umblu
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Dacus_Malus |
![]()
Post
#24
|
![]() OM Group: Members Posts: 757 Joined: 24 July 07 From: Brasov / Rasnov ![]() |
aruncati un ochi si aici:
http://www.reno.ro/turatie-ventilator-clima-t168410.html |
--------------------
Toyota
Prius 2
2006 Toyota Prius 1 - 2002
Autorulota Citroen C25 SanRemo - 1990 |
|
SwatKat |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Mda, dimineata s-a intamplat din nou. Am mers cu masina, am oprit la un magazin 5 min si cand am plecat ioc ventilatie. Si-a revenit "de la sine", dupa ce i-am dat o palma pe lateralul consolei, pe la pedale. Deci ori e o mufa care se slabeste si nu mai face bine contact, ori incepe sa se gripeze ventilatorul. Mai vedem...
LE. @"BandiT": in topicul pus de tine cred ca e vorba de altceva. Atat la mine cat si la cailalti care au postat in acest topic e vorba de nefunctionarea ventilatiei in orice treapta iar problema dispare de la sine sau dupa ce "zgaltai" pe acolo mufele. Deci nu cred (sau mai bine zis sper ![]() This post has been edited by SwatKat: 28 Jan 2010, 09:18 |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
gxg61 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 December 09 ![]() |
colegu cu palmele a avut dreptate cel putin in situatia mea. Bineinteles cind am pornit masina la un nou drum, aeroterma moarta, indiferent ce comanda-i dateam. Am iasit din masina si am bacat capul pa la pedale sa incerc sa obsev ceva dar fara folos. Mi- a venit dea ,sugerata de cineva de mai sus si am lovit cu palma in latral in plasticul diametral ous celui care se scoae cind schimbam filtrul de polen (pe aceiasi linie cu accelerati putin inapoi de aceata,spre sofer)A pornit instantaneu.Concluzia mea ca acolo este un contact imperfect asa cum au spus colegii de mai sus.oarecum m-am linistit. ca am localizat defectul si nu pare grav. voi umbla pe acolo cind ma va lasa vremea si am sa revin cu amanunte Multumesc pentru sfaturile voastre
|
--------------------
renault
megane
2006 LMR2
- CT 08 XHV
|
|
gxg61 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 December 09 ![]() |
revin cu noutati in seata asta am patit lafel si am dat capacul de care v-am povestit la o parte sa vad ce-i acol Mai nimic are sa atraga atentia in mod deosebit. am gasit a o mufa mare dreptunghiulara care are 5 cabluri .2 negre mai groase si 3 caramizii si putin mai subtiri. cel putin asa le vad eu alceva nimic care sa fie cu fire si sa poate fi banuit de contact imperfect. doar daca , si zic ,,Doamne fereste''motorul aerotermei are hibe si isi revine prin socuri. Am miscat fiecare papuc din mufa in caz cz ar fi oxidate si vad ca la pornirileulterioare nu a mai facut fite. am sa mai incerc maine sa misc de fire dar in momentul in care constat ca nu functioneaza, penrtu a putea sa-mi dau seama daca este de acolo.
|
--------------------
renault
megane
2006 LMR2
- CT 08 XHV
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
La -21 gradeC, la prima pornire a motorului aeroterma nu a mai pornit, am mers cam zece minute cu geamurile bocna si fara pic de ventilatie...I-am dat si pumni si palme dar nu am convins-o decat cu vorba buna cand, brusc, a inceput sa functioneze normal.Nu mi se pare anormal un astfel de comportament la temperaturile alea, ma mir ca a mai si pornit motorul!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
@gxg61: Vezi ce face o palma data unde trebuie?
![]() |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
gxg61 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 29 December 09 ![]() |
cam naspa fratilor. azi am patit la fel. Am scos capacul cu pricina am miscat de fire si nimicc.dupa ce am lovit tabla din care-i facut suportul ce tine toate cele (capacul fiind dat jos) a pornit nemerdica.Separe ca se adeveresc presimtirile mele sumbre. problema la aeroterma s-au releu daca exista asa ceva in acea zona.Daca ar fi fost o legatura slaba s-ar fi si oprit in maes din cauza socurilor .Stie cineva cum se ajunge la aeroterma ori a demontat cineva una sa-mi spuna si mie daca are carbuni ca alte motoare ca pp.ca pe acolo ar putea fi ceva sau daca este un releu in zona cu pricina??Multumesc!!!
![]() This post has been edited by gxg61: 3 Feb 2010, 19:10 |
--------------------
renault
megane
2006 LMR2
- CT 08 XHV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 16:06 |