Megane 3 vs AstraJ, :pareri?
![]() ![]() ![]() |
Megane 3 vs AstraJ, :pareri?
mr_Wednesday |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 5 March 16 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
- -
|
|||
solidconvert |
![]()
Post
#2
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
tine de gust... cred ca totusi motorul de 1.5 sta mai bine decat cel de 1.7 nu neaparat ca si performante.
|
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
rusus |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
Un m3 poți cumpăra mult mai dotat la banii cât ai da pe un astra J mai puțin dotat și au avut probleme motoarele de 1.7 de pe opel
|
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Acelasi lucru il zic si posesorii de Opel despre dCi-urile de la Reno
![]() Mie, sincer nu mi-au placut ceasurile, am zis puah... Ah, si alta chestie ,la motorul de 1.7 de la Opel ,injectoarele sunt incalzite de apa calda, iar peste 150mii ,daca incepe sa scada apa din bidon, trebuiesc inlocuite garniturile de la injectoare. (7-800 lei) |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
am avut astra H 1.7cdti 101, motorul mult mai zgomotos decat 1.5 dci, raspunsul la acceleratie mai bun la astra. Astra j interiorul este parca mai inghesuit ca la megane si sper ca sunt ceva spatii de depozitare pt ca astra h ducea lipsa rau de spatii depozitare, meganul avand destule
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#6
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Din prisma motorului e foarte simplu, avand in vedere share-ul cu Dacia, 1,5 dci-ul e mult mai ieftin de intretinut.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mr_Wednesday @ 8 Mar 2016, 21:42) ps: Tin sa precizez ca astea ar fi optiunile mele "finaliste" pt achizitie masina second-hand pt familie tanara.(pret 6000-7000 euro) Exact acei 1000 de euro fac diferenta intre kilometrii mai putini si dotari mai multe la ambele masini. Doar ca pereri personale : - ai mai mult loc in Megane 3 pe orice scaun , poate doar portbagajul sa fie putin mai mare la Astra; - consumul este mai mic la Megane 3 6 tr. 110 CP ; - zgomotul de la motor este mai mic la M3 in habitaclu si nu trepideaza atatea ca la Astra; - cuplul si puterea sunt mai mari la Astra , deci daca stii ca vei cara mult si multi km. tu decizi daca ai nevoie de putere in plus. Zgomotul in mers este comparabil ... dar Astra din cate stiu este mai grea. - consumabilele sunt mai scumpe la Astra, piesele sunt comparabile, manopera este comparabila in service; - am impresia ca Astra isi pastreaza pretul de revanzare mai mare , dar tu deja o iei SH , asa ca asta nu prea mai conteaza; - bordul ... totul tine de gusturi, eu prefer Megane-ul , parca este mai ergonomic si mai usor de inteles si ai loc mai mult la picioare in ambele parti. In rest cauta masini la ambele modele trecute de 200.000 km si vezi cum se pastreaza ambele modele la uzura ... eu cred ca Megane-ul are multe stele la rezistenta chiar si pe drumurile patriei. Asa cum au spus si alti colegi : la banii de Astra mai putin dotata iei un Megane 3 full. La 7000 de euro poti spera chiar la GT Line. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
rusus |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
Ai punctat foarte bine Marius eugen
|
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
zet105 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 15 May 09 ![]() |
Nu stiu cum e cutia la megane 3, dar la Opel puteti cauta pe youtbe si google "M32 gearbox" ca sa va faceti o idee....
|
--------------------
reno
Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012)
--
- ----
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Decat Megane 3 turcesc, Astra J e superioara toate punctele de vedere. Turcismul m-a impresionat negativ, plastice de jucarii chinezesti, scaune mai proaste ca la Logan, insonorizare idem, samd.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
centurion |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
#Dino sper sa-ti iei un report pentru postul de mai sus , personal nu ma intereseaza.
Am facut un test cu o Astra J break acum cateva zile in ideea ca as fi vrut sa imi vand M3 Estate si sa mai pun cam 2500-3000 de euro pentru un Astra J. Masina avea 165.000 km , era motorul de 1.7 110 CP cu DPF. Inca nu am apucat sa ma interesez cum se regenereaza la ei FAP-ul. La cel 110 CP masina este putin mai lesinata decat un 110 1.5 si asta datorita greutatii in plus de aproape 150 kg desi ambele sunt break-uri. Masina este mai lunga cu 15 cm din calculele mele , dar daca altora le da alte rezultate sa le spuna. La parcare NU se parcheaz mai usor deloc , mai ales ca Astra nu avea senzori fata si nici nu prea am vazut prin dotarile lor, adica multe SH nu aveau . Bordul are comenzile foarte inghesuite , masina nu avea navi si ma cam deranjeaza culoarea prepornderenta a bordului ... adica poate ma obisnuiesc , dar am impresia ca fac conjunctivita . Comenzile nu sunt prea usor de ghicit, adica daca nu esti atent sa vezi ce scrie pe fiecare si cum se seteaza , nu iti iese ce vrei sa faci ,mai ales la ventilatie si desi avea dublu climatronic, nu mi-au placut comenzile. Daca as lua o Astra J nu ma gandesc sa nu aiba navi, altfel as ura plansa de bord. Calitativ nu avea mai multa piele decat a mea, dar normal ca masina era mai putin uzata, dar asta si datorita "mirosului" de Germania si a curateniei de pe acolo. Suspensia era mult mai tare , dar nu in ideea ca nu se inclina la curbe ci numai pentru ca simteai mult mai dur fiecare denivelare, iar din punctul asta de vedere o prefer pe cea de M3. Directia mult prea asistata. Spatiul in portbagaj mai mare putin , DAR interiorul la picioarele pasagerilor este mai mic decat in M3 Estate. Franele ok , consumul simtitor mai mare, cutia mi-a placut mai mult decat la M3 , acceleratia trebuie sa o calci cu simt de raspundere daca vrei ca motorul sa raspunda corespunzator. Din punct de vedere al acceleratiei cred ca varianta de 125 CP m-ar fi satisfacut fata de cea de 110. Cuplul ca diferenta de la 1.5 de M3 la 1.7 Astra se simte putin , dar este posibil ca si ambreiajul sa aiba partea lui de "efect" . Oricum o Astra J de 1.7 cu 125 CP stock si cu un cip se duce peste 160 CP , asa ca ar fi un motor potent si nu am ce sa-i reprosez. Zgomote de vibratii erau si in ala cam in toate usile si la o coborare de pe bordura si in aia chederele au scartait si chiar s-a auzit un fel de troznitura de pe puntea spate nu stiu de la ce, pentru ca am coborat foarte incet. Motorul se aude destul de constant in habitaclu, afara cu capota deschisa este putin mai silentios decat M3 de 110 si se compara cu cel de 90 CP, dar in interior la relanti se simte mai mult, parca mai mult prin vibratii si murmur gros decat prin zgomotul de tacanit. In cateva viraje testate spatele te trage putin mai tare decat la M3 in afara virajului si nu mi-a placut senzatia, mai ales ca portbagajul era gol si nici plinul nu il avea facut, dar nu am avut curaj sa trag de ea mai tare incat sa simt ESP-ul cand intra. Rotile sunt mai mari decat cele de pe M3 si cu siguranta mai grele (a se citi si mai scumpe). Concluzia mea este ca masina este putin peste M3 , doar ca este foarte putin, adica atat de putin incat nu as pune 2500 de euro diferenta pentru ea. Cu siguranta cei cu M3 hatch turcesc si mai nedotat ar pune acea diferenta, dar eu nu as face aceasta alegere. DACA motorul era de 125 CP si masina ar fi fost macar cu 100 kg mai usoara cred ca ar fi fost alte impresii. Adica macar pe partea mai sportiva sa castige, dar nu m-a impresionat. Pana in prezent Laguna 3 GT 2.0 Dci 150-170 CP hatch este favorita mea in teste si pentru aia as fi dat 2500-3000 de euro daca nu as fi locuit in Bucuresti. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
rusus |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
E mult mai puternic J,cilindreea mai mare își spune cuvantul, pe când la m3 ,cai sunt mai mult forțați din turbină
|
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(rusus @ 24 May 2016, 11:02) E mult mai puternic J,cilindreea mai mare își spune cuvantul, pe când la m3 ,cai sunt mai mult forțați din turbină 1.7 cdti este un motor vechi, galagios si nu prea fialbil ... il are fratele meu pe a lui Astra ... nu ca 1.5 dCi ar fi vreun monument de fiabilitate dar este peste batranul 1.7 .. Rusus ... ia explica mataluta cum poti sa fortezi calutii din turbina ... ca asta chiar este tare ... o invarti mai tare, o invarti mai incet ... cam cum crezi tu ca vine asta .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rusus @ 24 May 2016, 10:02) E mult mai puternic J,cilindreea mai mare își spune cuvantul, pe când la m3 ,cai sunt mai mult forțați din turbină Pai eu am testat 1.7 110 Cp si eu am M3 110 CP (acum e cipuit la 133, dar nu despre asta e vb) . Ideea este ca acea diferenta de cuplu care ar trebui sa o simti la Astra J, de la 1.7 la 1.5 M3 se cam duce naiba din cauza diferentei destul de mari de greutate. De asta am spus ca 1.7 de 125 Cp probabil ca m-ar fi multumit din toate punctele de vedere, doar ca una din aia nu am avut de unde sa iau la un test drive. Daca este vorba de simtit cilindreea mare, poti face o comparatie Skoda 1.9 TDI 105 CP cu M3 1.5 110 CP si atunci iti dai seama ca acea diferenta de 5 CP de pe hartie in realitate o cam pierzi la cuplu. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
1.9 tdi 105 cai de pe skoda are 250 nm cuplu, meganul de care zici tu are 240 NM ... unde este diferenta de cuplu?
Ce simti tu este cuplul brutal pus jos de pompe duse ... pus brutal dar moare repede. la dci este mai liniar .. 0-100 km/h este mai rapid Meganul cu 1 sec. http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=14213 http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=16729 This post has been edited by cj98czh: 24 May 2016, 11:01 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Am spus si eu ,venind de pe Caddy TDI ,ca 1.5dCI are lag mare, chiar daca se zice cu vreo 5CP in plus. Iar la cuplu 260 parca pe amandoua.
Marius ,Astra cu care te-ai dat avea 6 viteze? Cum era cutia? |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 24 May 2016, 11:08) cum poti sa fortezi calutii din turbina ... ca asta chiar este tare ... o invarti mai tare, o invarti mai incet ... cam cum crezi tu ca vine asta .. Probabil se referea la faptul ca motorul de 1.9 diesel poate scoate 65CP (fara turbo,modelul 1.9D), 98CP (cu turbo,modelul 1.9dTi) si intre 105 si 131CP (cu turbo, modelul 1.9dCi). Avand in vedere ca intre 1.9D si 1.9dCi is diferenta 66CP la aceeasi cilindree,e clar ca diferenta provine din turbo (si ECU management)...de aici "calutii fortati" In functie de turbina folosita se poate modifica boost-ul dat (geometrie variabila si wastegate),si ca urmare puterea totala. Parerea mea e ca cei mai "tapeni" caluti sunt dati de cilindree nu de turbo (exemplu motorul OM603 de 2996cmc/109CP->fara turbo! pus pe W124 cu un record de 1.100.000km sau chiar 2.5mil alt motor si la taxi) Is curios cate motoare 1.3-1.5-1.6 (cu turbo) vor ajunge la performanta asta ![]() This post has been edited by azaghorth: 24 May 2016, 11:46 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Pai si atunci cum te face un TDI de 105, pe tine un dCi de 110? Numai din cutie?
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Corect,depinde si cum e etajata cutia.Depinde si de greutatea masinii,de cum e distribuita,depinde si de turbina:cea cu geometrie simpla e mai nervoasa,da un demaraj mai bun la masina ,cea cu geometrie variabila are un comportament mai liniar.Depinde si mapa ECU:poate e facuta sa dea un comportament mai agresiv masinii.Depinde de multi factori:unii constructori auto sunt orientati spre consum altii spre fiabilitate altii spre sportivitate.
This post has been edited by azaghorth: 24 May 2016, 11:17 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
gangara |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
QUOTE(silvanu96 @ 24 May 2016, 11:09) Pai tocmai ce s-a mentionat mai sus, ca cel putin teoretic NU te face. Eu am in familie o Octavia I 1,9 90CP de noo din 2005. Are fix aceeasi greutate (cca 1290 kg - din talon informatia), cuplul cu 10N mai mult, generatie Eu3, deci fara FAP si alte sugrumari si iti spun sincer ca NU ma face nici la deal, nici la vale cu M3-ul tot de 90cp. Intr adevar acceleratia pare mai brutala, insa doar atat. Nu mai intru in alte detalii, gen zgomot, vibratii si alte neajunsuri ale tdi ului ca nu-si au rostul aici... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Octavia de 90 cai adica motorul ALH este un turbodiesel clasic nu PD .. de aia nici nu o sa vezi la aia cuplu pus jos atat de brutal cum o face PD-ul ... am destui km facuti cu motorul ALH atat pe Golf 4 cat si pe Octavia ... ultima a ramas in familie si dupa ce nu mi-a mai fost masina de servici ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
rusus |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
QUOTE(azaghorth @ 24 May 2016, 11:05) Probabil se referea la faptul ca motorul de 1.9 diesel poate scoate 65CP (fara turbo,modelul 1.9D), 98CP (cu turbo,modelul 1.9dTi) si intre 105 si 131CP (cu turbo, modelul 1.9dCi). Avand in vedere ca intre 1.9D si 1.9dCi is diferenta 66CP la aceeasi cilindree,e clar ca diferenta provine din turbo (si ECU management)...de aici "calutii fortati" In functie de turbina folosita se poate modifica boost-ul dat (geometrie variabila si wastegate),si ca urmare puterea totala. Parerea mea e ca cei mai "tapeni" caluti sunt dati de cilindree nu de turbo (exemplu motorul OM603 de 2996cmc/109CP->fara turbo! pus pe W124 cu un record de 1.100.000km) Is curios cate motoare 1.3-1.5-1.6 (cu turbo) vor ajunge la performanta asta ![]() Eu nu am reușit să mă țin după un opel astra H de 1.7 2005 break,amândoi am plecat deodată De 100 cp era al lui 24 May 2016, 12:04: De aici am vrut să ajung cu ideea ca cilindreea mai mare contează mai mult This post has been edited by rusus: 24 May 2016, 12:04 |
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
da, si opelul de 101cp are 16v fata de 1.5 -urile noastre si cred ca si asta conteaza putin
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rusus @ 24 May 2016, 11:46) Eu nu am reușit să mă țin după un opel astra H de 1.7 2005 break,amândoi am plecat deodată De 100 cp era al lui Daca el are putin mai mult de 100 cp , are cuplu mai mare , are cilindree mai mare cum sa te tii cu 90 CP dupa el ? Numai in prisma greutatii ? Eu am facut diferenta M3 110 CP vs Astra 110 Cp si tot se simtea o mica diferenta, dar foarte mica. Acum nu are rost sa fac diferenta pentru ca a mea este mult mai sprintena cu 133 CP , dar nu asta era ideea , ci numai intre masini stock si fara sa ne gandim la diferente de pret la asigurare si impozite. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ionut_spanu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 12 April 10 ![]() |
Astept parerile voastre in legatura cu cele 2 oferte de mai jos! Pe care ati alege-o :
http://autovit.ro/anunt/renault-megane-iii...html#41a4183b63 http://autovit.ro/anunt/opel-astra-iv-ID7G...html#d2f47b6f1c Precizez ca Astra are usa dreapta spate vopsita, doar usa si in rest toate datele sunt adevarate. Despre m3 nu stiu nimic. E posibil sa nu aine km aia! |
--------------------
Renault
Laguna Initiale Paris 2.0 DCI 173 cp CVA
2011
|
|
rusus |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 31 May 15 ![]() |
Ce comparație faci tu una e hatchabck una e break ,categoric M3 e mai dotat ,acum și km sa fie 200.000 nu e problema
|
--------------------
megane 3
1.5 dci,90 cp 2011, megane 3 bose 2013
Megane 4 intens 2017 estate Contul ***chivereanumarian*** fără posibilitate recuperare parola(nu primesc mail )
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Intradevar sa intre o masina cu 50.000 km si una cu 200.000 km nu este nici o diferenta ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce inseaman GT line, aceasi tiganie ca la bemve, adica sigla M lipita pe cazane de 130 de cai? Macar alea au 130, nu 1.5 dci.
This post has been edited by argon: 12 Aug 2016, 08:24 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Inseamna un pic mai mult, este descris in topicu cu sfaturi de cumparare, dar in principiu da ... este un M3 cu aspect de GT
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:12 |