M-am facut de Ka-cao?, Ford KA 2012 Titanium 1.2 69 cai
![]() ![]() |
M-am facut de Ka-cao?, Ford KA 2012 Titanium 1.2 69 cai
Filip |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|||
Merced |
![]()
Post
#242
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Aproape 10k mai tarziu(ODO ~223K azi)... Un nou schimb de ulei. Tot Motul X-Clean 8100, ca mi-a placut cum a prestat cu el. Tot filtru Mann dupa prima experienta proasta cu ala Mahle.
Mai pe saracie, n-am mai schimbat pe cel de polen(inca), pe ala pot sa-l fac si eu singur foarte usor, parca in 3 luni mi se pare overkill sa-l schimb. La aer am pus filtrul luat odata cu masina. Ala era virtual nou si mi l-a dat mecanicu' acasa atunci, mi-a zis sa-l folosim vreodata la un schimb, dar abia acum mi-am amintit ca inca-l am si l-am luat. Ulei si filtru, 175 lei. M-am grabit sa ma duc pentru ca, ce sa vezi, IAR troncanea ceva, indeosebi pe dreapta-fata... Imi mananca ficatii cat de sensibila este masina asta. Norocul mare a fost ca zgomotul venea de la bieleta antiruliu. Si daca tot eram acolo si depozitul Intercars la cateva sute de metri, s-a dus cineva repede si a luat si doua bielete antiruliu pana a demontat mecanicul pe cele vechi. Alea vechi erau Meyle, acum asta mi-a adus niste Delphi. Sincer, aratau mai solide alea pe care le-am scos, dar daca deja aveau joc, ce sa mai faci cu ele... Vedem cat tin si astea. Alea le pusesem odata cu amortizoarele, daca nu ma inseala memoria. Am mai decartat 262 de lei pe ele plus manopera pentru toata treaba, cu schimbul uleiui cu tot. Am plecat de acolo si da, se pare ca de acolo provenea zdranganitul penal, chiar si la viteza mica daca mergeam serpuit cum ne invata cineva pe aici candva, era penala rau treaba, cloncanea de ziceai ca se rupe. Acum e silent iar. Pentru cat timp...? Nu stiu. Ce-i drept mi-am propus sa merg mai mult pe doua roti si luna asta am reusit sa mai limitez kilometri cu masina. Sper in din iulie sa o fac si mai mult. Acum sa zic ca e pregatita de concediu, caci anul asta mi-am propus sa arunc cortul si una dintre biciclete in ea si sa ma duc pe undeva vreo doua saptamani. As zice eu in Bulgaria, ca-i mai aproape, nu imi rup nici spatele in doua stand la volan cate 15 ore. As baga si ceva munte pe acolo, am prins si gustul drumetiilor in ultima perioada, poate stau pe undeva si sa dau niste pedale, si pe final sa ma duc la mare chill. Asta prin august asa. Sper sa nu mai fie nevoie de vreo interventie pe auto pana atunci. ![]() This post has been edited by Merced: 26 Jun 2024, 15:19 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Merced |
![]()
Post
#243
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Efectuat o tura pe la vecinii de la sud, un fel de Ford Ka, la munte si la mare, vreo saptamana ~1600km, timp in care m-am bucurat putin de masivul Rila dar am dat putin si pe litoralul lor pentru niste relaxare.
Ii tot completasem antigel cate putin, cam de prin iunie parca, nu prea intelegeam care e faza. Ce-i drept am si mers mult timp cu nivelul pe la minim. Ca idee, i-am pus inainte sa plec din tara de vreo doua ori cate 100-200 ml sa ajunga pe max, si mai mereu era sub cu doua degete. Nu stiu ce s-a intamplat la ultima completare, ca dupa toti acesti km parcursi am ramas placut surprins sa vad ca am acelasi nivel pe care-l lasasem inainte sa plec. Cu uleiul, caz similar, ii mai pusesem 200 ml din restul ramas de la schimb, am verificat a doua zi dupa ce am venit acasa si nu pare sa se fi consumat mare lucru, nesemnificativ as zice. Daca e ceva ce a mai facut in trecut si am patit-o si acum la un moment dat cand ma apropiam de Sofia, este sa se aprinda intermitent check engine-ul si sa mearga in 3 si in consecinta sa se accelereze greu. De fapt simptomu cu acceleratul greu e primul, becul se aprinde ceva mai tarziu. Asta s-a mai intamplat pe canicule, cand o bate soarele rau, si ziua aia era din cele cu cod rosu pe la noi si cald si la ei. Eu suspectez bobina, mecanicu' imi zicea in trecut, dupa ce a sters niste erori de rateu pe cilindrii, ca ori e din fise(dar intre timp le-am inlocuit), ori din bobina(care-i dintr-o bucata si vine pe motor cumva), ori el a intalnit si era din "calculator". Bobina as inlocui-o pana la urma, e undeva la 275 lei una Hella, dar pentru o aparitie din asta la nu stiu cat timp, parca nu-mi vine sa ma complic. Solutia e rapida in sensul ca opresti masina si la repornire isi revine. Poate sa fie si vreo lipitura rece pe la calculator care sa faca urat cand este foarte cald pe acolo, adica e si aia o varianta. Dar nu cred ca m-as apuca de inlocuit ala, mai repede as vinde masina decat sa stau sa fac bricolaje din astea. In fine, mai vedem ce o mai fi. Momentan vreau sa gasesc o solutie sa-i curat scaunele, sa nu ma rupa nici de bani. Am un var care zice ca are un aspirator din ala cu extractie dar a ratacit nu stiu ce piesa de la el, daca ar gasi-o, cred ca m-as apuca singur sa vad ce iese. Daca tot am plimbat-o putin, am zis sa se aleaga si ea cu un suvenir. Culmea, l-am gasit pe malul marii, la Sozopol. ![]() This post has been edited by Merced: 23 Aug 2024, 07:01 Attached thumbnail(s) Screenshot_2024_08_23_08_01_11_586_com.miui.gallery_edit.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 522 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Filip |
![]()
Post
#244
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Sa cureti si valva EGR (daca ai asa ceva pe motor). Tin minte la opel ca vedeam pe laptop cand se deschide valva si coincidea cu mersul prost cum spui tu, si check engine. Dupa pornire si pana sa incalzea mergea corect motorul, in 4 cilindri, cum se deschidea EGR pac trepida la relanti si putere scazuta + check engine.
Am avut si bobina cu probleme, dar cand se duce o bobina merge prost tot timpul. |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#245
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ar exista si aia din ce vad, dar daca era din ea ar fi facut imediat cum s-ar incalzi, de fiecare data. Bobina poate sa fie pe ultima suta, si pe la Daciile vechi cand era super cald si aveai bobina dusa, pornea la rece si cand se incingea intrerupea. Ma gandesc ca daca era ceva din EGR ar fi aparut vreo eroare salvata si pe partea aia, ceea ca n-am vazut niciodata. Doar "missfire"-uri pe cate un cilindru, niciodata pe acelasi.
Bobina este de acest tip: bobina.png ( Size: 314.8k ) Number of downloads: 478 Oricum pentru o chestie care se intampla de 2 ori pe an, parca nici nu vreau sa-mi bat prea mult capul. Eram pe autostrada la vecini cand s-a aprins ala, ultima data cand am mai patit cred ca era anul trecut. Nici macar nu m-am deranjat sa opresc, am oprit masina din mers, am lasat-o sa ruleze cateva secunde, evident n-am scos cheile din contact sa se blocheze volanu' sau ceva ![]() In fine, e de asteptat cumva, e o masina destul de veche cu destul de multi km, se apropie de 230k si nu as fi 100% ca astia sunt km ei reali. Nu am avut alte emotii, masina se comporta ok in rest, daca nu iesi prea mult pe autostrada nici consumul nu e de speriat. Cu plinul refacut in Sofia am mers si mi-am facut niste ture montane prin masivul Rila si apoi am ajuns pana pe litoral cu un consum de 5.1 l/100km, ce-i drept o buna parte din distanta aia am facut-o pe drumuri nationale, abia de la Plovdiv am iesit pe autostrada, ca era si mai scurt ca distanta de unde am plecat eu, si am mai avut o mica oprire undeva. Pe autostrada daca mergi 115km/h reali se duce pe la 6%. Mie mi se pare mai chill sa merg pe DN-uri cu jucaria asta, pentru asta e facuta practic. Ma rog, pentru mine, ca ea practic e de oras. ![]() This post has been edited by Merced: 23 Aug 2024, 11:49 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Merced |
![]()
Post
#246
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Update. A trecut de 230k acum vreo doua zile. Intre timp are si doua noi cauciucuri din acelasi fel de care luasem patru acum vreo 20 si ceva de mii de km. Unul din cele de pe spate a suferit o taietura catastrofala
![]() Ce fain a fost ca am avut totusi roata de rezerva. Cu kit-ul de pana nu faceam nimic in cazul ala, gaura din lateral era imensa. Imediat am montat roata aia subtire, am cam avut emotii ca am impresia ca prezoanele de la aliajele din doatare n-ar fi aceleasi pentru ea, si m-am oprit de vreo doua ori sa mai strang, sa mai verific... Dar n-a sarit roata, am mers usor, iar dupa doua zile i-am montat noile cauciucuri. Am transferat pe spate ce era pe fata, si le-am pus pe cele noi pe fata. A inceput sa se auda ceva pe dreapta spate, si la franare mai scartaie, si parca se aude si ceva cand rulez cateodata. Suspectez saboti, n-am umblat pe acolo de cand o am. Am luat deja un set de TRW si cu kit de arcuri de inlocuit pe acolo, planul era sa rezolv cand am mers sa pun cauciucurile, dar m-am trezit ca ce discutasem cu mecanicul in ceea ce priveste ora la care sa vin, cu ce a decis sefu' lui, nu a coincis. A ramas in aer momentan, dar cred ca saptamana asta o sa ma ocup, eventual iau si celelalte doua cauciucuri ca tot scoate rotile, si sper sa fie rezolvata situatia asta pe termen mai lung. Oricum nu mai merg asa de mult cat am mers in ultimul an, am zis sa o las mai moale cu plimbarile aiurea. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
medelin |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 23 May 10 ![]() |
Tu ai facut drumul pana la stana lui burnei cu ford ka?
Ma amuza aia pe fb carora li se spune ca fara 4x4 nu au ce cauta acolo😀 This post has been edited by medelin: 16 Sep 2024, 15:32 |
--------------------
tractor u650, dacia
1300
1971
- b 22 auz 7-B-798 Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
|
|
Merced |
![]()
Post
#248
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu pe ăla, l-aș fi putut face și pe ăla, ultima data am fost acolo în iulie, pasager într-un Duster, nu mi s-a părut că nu aș fi putut ajunge, mai ales că erau parcate pe acolo Polo, Fabia, i30, doar ce am văzut la prima strigare. Ce nu-mi place pe acolo este că drumul ăla se parcurge in 2 ore și ceva și este foarte aglomerat.
Incidentu s-au petrecut când am mers pe valea Buda. E un drum similar dar mai scurt, care se întâlnește cu Transfăgărășanul undeva spre coada lacului Vidraru. E un drum care înțeleg că mulți ani a stat cu barieră, pe zona aia s-au făcut niște "micro-hidrocentrale" din alea de furat bani și distrus și mai mult mediul. Acolo au dinamitat băieții doi versanți și în două puncte fac piatra concasata pe care o folosesc in diverse locuri, inclusiv pusă pe acest drum. Drumul ăsta are 18km(la 500 m sunt niste stâne și începe efectiv traseul) ceva mai scurt decât ăla de la Stâna lui Bureni care sare de 30. Daca mergi potolit nu ai ce sa pățești pe aici, sunt vreo două locuri unde este puțin mai urat pentru o mașină joasă, dar per ansamblu e mult mai ok decât drumul cunoscut. Dar să îl faci ușurel, nu cum am mers când am tăiat acel cauciuc, cu 60-70km/h pe alocuri. Dovadă este faptul că la 5 zile după pățanie am revenit acolo cu o trupa mai mare, 14 mașini în total, cu mine care făcusem "scouting-ul" in frunte. Printre mașinile din grup, Clio 3, Astra H, in rest autohtone ceva mai înalte, Logan, Sandero, și câteva SUV-uri cu care oricum n-ai avea de ce sa ai emoții. Attached thumbnail(s) Screenshot_2024_09_16_19_08_23_668_com.miui.gallery_edit.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 382 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Merced |
![]()
Post
#249
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Iar niste update-uri, ca am mai mesterit la jucarie.
Mentionasem zgomote dreapta-spate in trecut, luasem si saboti. Am ajuns la mecanic dar surpriza a fost mare. Saboti aveam, nu erau nici la 50% uzati cei existenti. In schimb un arc din partea inferioara era rupt si atingea si de tambur, de acolo si zgomotele ciudate chiar si cand nu franam. Pus arcuri, lasat sabotii pentru alta ocazie. Gasit si alta problema, autoreglajele alea de pe spate sunt cam pa, din ce mi-a aratat mecanicul pe dreapta ala clar nu mai lucreaza chiar cum trebuie si suspectam ca la fel arata si pe stanga. Pentru ca nu erau pe stoc nicaieri, doar cu livrare in 4 zile, momentan am decis sa le las asa. Sabotii noi i-am dat retur ca n-avea sens sa-i schimb pe cei existenti. Tot TRW identici sunt si pe masina. Apoi alta pe care uitasem cred, s-o mentionez. Cand am fost cu trupa mare pe Moldoveanu, la o pauza de regrupare fix cand incepea drumul forestier am oprit motorul si cand sa-l pornesc iar, pauza. Se auzea un clantanit cam cum era pe vremuri la Dacie cand era bendix-ul pe duca. M-au impins colegii de drum iar cand am ajuns la capatul lui, am intors-o, am lasat-o cu botul in jos putin sa fie usor de pornit iar, dar am facut si o proba si a mers pornirea direct. De atunci problema respectiva n-a mai aparut, a pornit mereu, dar intr-o dimineata, dupa o noapte mai rece, dupa pornire becul de baterie a ramas aprins in bord, in acelasi timp ramanand si servodirectia dezactivata. Atunci pur si simplu am repornit si a mers si directia ok, dar am considerat ca deja am tras destul de vechea baterie care era si subdimensionata si nu era nici EFB sa mearga Start/Stop-ul. Plus ca la un test facut acum vreun an de amicul de la piese mi-a zis ca el nu stie cum de mai duce, ca aparea fiind cam gata. Gandindu-ma ca vine iarna si daca ma lasa pe la tara e mai nasol cu luatul altei baterii, am zis, hai sa iau si una din asta. N-am luat cine stie ce, ma gandeam in trecut la Exide, dar pentru ca una era 500 lei, am luat un Macht Nordik EFB de 60Ah(560A)cu 370 lei. M-am gandit ca 2-3 ani ar trebui sa duca si asta daca e in ordine, ca sincer nu stiu daca o sa mai tin eu masina asta mai mult de 2 ani, realistic vorbind. Desi de multe ori ma dispera, am zis ca totusi era ok sa mearga. Montez bateria si abia asteptam sa vad ca merge, intr-un final si S/S. Ca sa am si eu ce dezactiva, cum se practica. ![]() Si dau o tura mica cu ea, ajung la o oprire si primesc acelasi vesnic mesaj pe care-l aveam si cu fosta baterie, "Auto Start/Stop unavailable"... Ma duc sa testez si bateria pentru garantie, acolo electricianul nu era la munca, "sefu'" care stia si el sa foloseasca aparatul, nici. Aia habar n-aveau sa faca testul, au facut doar cu motorul oprit ceva si m-au rugat sa revin. Dupa niste ture prin oras ma suna amicul care mi-o vanduse sa ma duc sa testeze ca i-a explicat el unui baiat cum sa foloseasca aparatul respectiv. Ma duc, ala imi zice sa o si pornesc, dar ca ar fi bine sa o accelerez, ca ar fi stat bateria in depozit si posibil sa fie putin descarcata si sa nu-i iasa testul bine. O pornesc accelerata, zice el ca e ok, ii explic ca s/s nu merge, cica lasa ca dupa ce fac 2-3 drumuri mai lungi se va incarca si o sa fie ok. Imi spune ca de incarcat alternatorul incarca in regula. Plec oarecum linistit. Zilele urmatoare am fost cu ea atat la o tura montana pe Cindrel cat si la una la Buila. Cred ca am facut cam 400 km si s/s tot nu mergea. Mai caut diverse cauze, gasesc tot felul de suspiciuni, ca posibil de la ceva erori vechi ramase stocate(imi mai da de rateuri si am mai gasit stocate asa), ca posibil de la conectori. Ma duc azi prin oras si il rugasem pe amicul care mi-o vanduse sa ia si diagnoza cu el sa stergem erori. Gasesc niste erori pe acolo, nimic wow, iar ceva rateuri pe vreo doi cilindrii, stergem, plec cu ea sperand ca de data asta, o sa se opreasca. Nimic, fix la fel. Ajung acasa, renunt sa mai caut problema asta legata de Ford Ka si ma focusez pe Fiat 500. Aici gasesc mult mai multe informatii. Un tip cu o problema similara care tot asa, a mers cu o baterie nasoala o perioada lunga a zis ca daca a deconectat-o doar pentru schimb si a pur repede alta n-a resetat chiar complet nu stiu ce, si ca bine ar fi macar 30 minute fara minus. Altul dadea niste instructiuni mai detaliate cu ordinea demontarii/montarii bornelor si ce mai are ea pe acolo conectat la ele. Ca la minus este si o mufa de la ceva legat fix de s/s si minusul in sine de pe borna se scoate si el, are un fel de quick release. Desfac eu cum zice ala, las si vreo 40 minute fara curent, timp in care m-am concentrat mai ales pe borna de minus sa curat bine atat pe la mufa aia cat si partea aia de minus care practic se duce direct pe caroserie undeva. N-am avut decat WD40, pe vremuri foloseam si la calculatoare pe post de spray de contacte, cand n-aveam asa ceva, nu aveau greturi. Zona de interior a bornelor, efectiv aia de contact o curatasem cu smirghel foarte fin si o unsesem cu putina vaselina la momentul montarii bateriei noi. Acolo n-am mai facut nimic. Am montat totul in ordinea propuse de tipul ala, adica intai +, apoi pe borna de minus pus mufa de la sistemul s/s, pus borna pe baterie si apoi conectat efectiv minusul ala pe quick release. Am dat o tura de 10 km putin spre munte, si am oprit undeva pe marginea drumului. Cum am lasat-o pe liber, minune! In sfarsit, s-a oprit cum ar trebui, a aparut simbolul A in bord semn ca e oprirea comandata de sistem. A pornit imediat cum am apasat ambreiaju', apoi am mai incercat pana acasa de vreo 4 ori si de fiecare data a mers. Sa zicem ca acum, merge! Sa vedem daca si pe termen lung. Nu stiu daca faptul ca am lasat mai mult sa stea deconectata a ajutat sau curatatul ala pe la toate conexiunile, dar nici nu mai conteaza acum. In rest, in vreo 2000km ar cam trebui sa schimb iar uleiul. Probabil o s-o fac prin noiembrie asa. Pana atunci as face rost si de autoreglajele alea de la frana pe spate, eventual de inca doua cauciucuri, e cam aiurea diferenta de aderenta acum. Tinde sa plece spatele daca intru mai tare in curbe, chiar mi s-a aprins in bord un martor de ASR sau ce sistem o avea, o masina si un drum serpuit in spate, si am simtit cum imi franeaza o roata pe spate sa previna un derapaj cand coboram mai furios pe Transfagarasan dupa o tura pe munte. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#250
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ESPul e ala.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Merced |
![]()
Post
#251
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu stiu d-astea.
![]() ![]() Later edit: M-am bucurat prea devreme legat de functionalitatea s/s. Azi am tras o tura pana in Curtea de Arges sa iau un colet de la un easybox si a revenit mesajul "Automatic Start-Stop unavailable". Il dau naiba. Pierd timp si energie degeaba, oricum nu e ceva ce conteaza prea mult la o galeata de genul asta. This post has been edited by Merced: 27 Sep 2024, 13:56 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Merced |
![]()
Post
#252
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Azi la 234k km, schimb de ulei si filtre. Fara filtrul de polen momentan, m-am trezit din scurt ca as face operatiunea asta azi si nu era pe stoc nicio varianta antibacteriana valabila cu livrare azi(Mahle cum am mai avut, sau as fi incercat si Mann, Frecious Plus). Ala ramane sa-l schimb singur, e destul de simplu, compartimentul se afla pe sub torpedou.
Am constatat ceva pierdere de ulei pe care o stiam, se prelinge pe undeva, ori de la garnitura baii, ori de mai sus. Nu foarte mult. eu unde o parchez nu prea am observat sa las urme, dar ma rog, ceva ce n-am chef sa abordez inca, fiind cam multa manopera ca sa dai jos baia. In rest, masinuta a halit destui km si pe forestiere, de cand am avut niste timp sa ma bag mai serios pe trasee montane. 465070042_4151710041742542_7367136727091718157_n.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 260 Sa spun sincer, am ajuns cu ea in niste zone unde majoritatea recomanda "masina cu garda inalta si 4x4". Ce-i drept, fiind seceta asta, era destul de uscat pe jos, in afara unor locuri unde se facea noroi din cauza vreunui izvor sau ceva similar. Momentan se tine binisor, parca nu troncane mai rau decat inaintea acestor experiente, ce-i drept dupa ce am taiat cauciucul ala mergand ca dementu' pe acel forestier, acum abordez cu mai multa atentie, rabdare, si viteza mai mica. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Merced |
![]()
Post
#253
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Hai sa mai sterg si eu praful de pe aici, daca tot am ceva timp.
Scrisesem ca n-am schimbat filtrul de polen la ultima revizie, l-am inlcouit eu singur prin decembrie, nu e mare smecherie. Am ajuns la aproape 240k, a depasit borna de 50k de cand este la mine masinuta asta. Inca merge super ok, n-am ce sa-i reprosez. Doar ca am mai schimbat macazul profesional, si am din nou masina de munca, o saracie de Logan diin 2020, 1.5 dCi cu adblue, pe care-l hamalesc in general. Plus ca acum daca tot plec de luni pana vineri de acasa, nu prea mai am nevoie sa merg cu a mea sa mai rezolv diverse, pentru ca le rezolv cand vin inapoi de la munca. Nu ma gandeam ca o sa fac 50k in nici doi ani, dar s-a intamplat. Probabil este si efectul locuitului in mediu rural, ca daca ai de cumparat ceva de la magazin, ai bagat 30 km minim. Ar trebui pana in vara sa-i fac distributia, m-am bazat pe o eticheta din aia care poate a fost pusa la misto, chiar inainte sa ajunga in tara. Aia era prin 2021, si km am facut mult peste ce scria pe ea. Imi propun sa rezolv inainte de urmatoarea revizie, care in ritmul asta o sa fie prin vara, cred. De fapt o sa fie distributie plus revizie. Un lucru negativ, dupa iarna asta s-a extins rugina de la capetele de prag, au inceput sa infloreasca si aripile fata in locul in care se intalnesc cu pragurile. Eu sunt tampitul care a luat protectii din alea de apa de acum un an jumate dar nu m-am apucat sa le montez pentru ca am zis ca poate intai trebuie sa rezolv cu rugina de pe capetele de prag cumva. Acuma sincer, nici nu as fi sigur ca mai merita sa imi bat capul. Ma mai gandesc in functie si de ce taxe se vor mai baga, daca merita tinuta in continuare sau nu. Din familie nu cred ca mai pleaca curand, ma gandesc ca i-as pasa-o maica-mii, fiind euro 5 si cu motor relativ mic nu cred ca o sa fie vreo taxa sa te cocoseze. Eu mi-as lua un Panda 3 Cross cu motor de 0.9 turbo, dar sa-mi trag pedale, masinile astea nu se devalorizeaza deloc ca un Fiat, costa inca o galagie de bani una, mai ales una in stare buna. Iti iei masina noua cu banii aia, mai pui un pic si aia e. Asta ca sa fie ceva mai de munte, locul pe unde-mi petrec weekend-urile mai nou. Saaaau, o Skoda Yeti, dar aici am problema motoarelor. Eu sunt fan benzina dar inteleg ca tot ce e benzina pe Yeti sunt puscarii de motoare. Si sa iau eu diesel... Nici mirosul nu-mi place. Mai halesc din astea moderne ca nu pute evacuarea, dar cand vad cate probleme am avut cu Loganu' de munca, asta n-are 100k si mi-a facut o gramada de fite, mai ales cand a fost gerul ala mare. Mai vedem, cel putin pana in toamna nu cred ca e cazul de asa schimbare. Si, in fond, imaginea din postarea trecuta este buna sa-mi aminteasca ca pot sa fac destul munte si cu asta. ![]() This post has been edited by Merced: 17 Mar 2025, 08:40 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#254
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
logan diesel din 2024? te-ai mutat in Maroc sau ai gresit anul?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Merced |
![]()
Post
#255
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Am greșit anul, era cam devreme și nu intrase cafeaua suficient de bine.
2020. Cam pușcărie mașina, sincer comparativ cu Ka, sta mult mai prost pe drum. This post has been edited by Merced: 17 Mar 2025, 08:41 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#256
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai o avea si amortizoarele pilaf, dar pe drum prost cred ca e mai bine cu loganul decat cu Kaul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Merced |
![]()
Post
#257
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Are, dar ca mașina, este mult mai fâșneață asta mică. Sa nu mai vorbim de finisaje, dotări. Ce-i drept Loganul este și destul de chel, are AC manual și cam atât. Nu mai eram obișnuit să învârt de diverse rotițe când vine vorba de climă. Sau sa râcâi parbrizul, care la Ka este încălzit.
Sa vedem ce taxe mai apar între timp. Până una, alta, incepe sa îmi înflorească o idee legată de Cielo, și anume să-l restaurez și să îl înscriu ca vehicul istoric. Face 30 de ani in mai, anul ăsta. Sta in curte de când am luat Ka-ul. Principala chestie de văzut dacă se poate face tabla și vopseaua bine. Motorul și cutia sunt bine mersi, nu mai zic că are ambreiaj schimbat relativ recent , cred că are maxim 15.000km, timonerie asemenea. Încă se găsesc praguri, pasaje, înțeleg de la amicul meu care vinde piese că sunt de la un producător ok, rămâne de văzut ce alte elemente ar mai fi nevoie sa fie înlocuite. Dezmembrări sunt gârlă, daca nu mă duce partea de tabla și vopsit mai mult de 10.000 lei, parca as fi tentat sa o fac. Dacia nu a avut șansa asta. Revin cu un update după ce aflu mai multe detalii. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Cea mai mare durere la oricare reconditionare, e sa existe repere pe partea de tinichigerie, si un meserias care sa stie ce face.
Daaar, s-ar putea sa fie sensibil mai ieftin sa cauti unul uitat printr-un garaj, si care sa nu aiba deloc nevoie de munca de tinichigerie. Un motor mort e mult mai ieftin de inviat, prin comparatie. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
axabrt |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.959 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
pai nu o face, stai pana la anul sa vezi cat va fi taxa.
La cielo cred ca s ar putea sa fie ceva... socotesti dupa aia daca merita |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Merced |
![]()
Post
#260
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ca vehiculul istoric bănuiesc că nu o sa fie vreo taxă, asta e și ideea.
Cu siguranță ar fi mult mai ieftin unul în mințile lui, dar nu este ăsta. Aici e vorba de nostalgie din aia , mașina asta a fost de noua in familie, taica-meu și de pe patul de moarte îi ducea grija reviziilor, îmi amintesc. Și a mers super ok per ansamblu atâția ani. Poate ar merita făcută și ținută pentru ieșiri periodice, cam cum a fost ea de fapt și inițial, că ani de zile era mașina de weekend, Dacia ducea greul. Am văzut că mai sunt mașini lucrate ok la tinichigerie, am un amic care mi-a zis că are un cunoscut foarte bun pe așa ceva, o să vedem ce zice omul despre ce sumă ar costa o astfel de lucrare. This post has been edited by Merced: 19 Mar 2025, 15:14 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:54 |