Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
![]() ![]() ![]() |
Intrebari, Defectiuni, Probleme, Sfaturi,, de rezolvare, Megane IV, toate motorizar
georgeleus |
![]()
Post
#7111
|
||
georgeleus Group: Members Posts: 148 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|||
Agrig |
![]()
Post
#7112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.090 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Kassu @ 22 Apr 2025, 13:11) O întrebare scurta: încărcarea acumulatorului cu redresor se face cu bornele cuplate sau decuplate? In manualul redresorului indica decuplarea bornei - înainte de cuplarea redresorului la acumulator. In manualul mașinii nu am găsit nicio informație relevantă în acest sens. Daca decuplez borna - , ce setări trebuiesc refăcute? Eu incarc bateria mașinii cu redresorul cuplat direct pe borna + iar borna - la caroseria mașinii, pe bolțul care are semnul de pamintare. In felul asta ECU știe clar starea bateriei și cît s-a incarcat in ea. Fac lucrul asta de vreo 3 ani ca să mentin bateria. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7113
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
QUOTE(Agrig @ 7 May 2025, 13:18) Eu incarc bateria mașinii cu redresorul cuplat direct pe borna + iar borna - la caroseria mașinii, pe bolțul care are semnul de pamintare. In felul asta ECU știe clar starea bateriei și cît s-a incarcat in ea. Fac lucrul asta de vreo 3 ani ca să mentin bateria. Mulțumesc pentru răspunsuri. Poți te rog să-mi spui care e bolțul de împământare? Eventual o poza ar fi perfect. Între timp am vorbit cu distribuitorul alarmelor Viper și mi-a transmis urmatoarea procedura: Procedati dupa cum urmeaza: Scoateti borna bateriei Asteptati circa 30 de secunde Puneti borna bateriei la loc FARA A O STRANGE In mazim 15 secunde, puneti contactul FARA A PORNI MOTORUL Asteptati pana cand LED-ul se stinge Strangeti borna bateriei Inchideti masina si probati alarma Nu am incercat să vad daca funcționează, nefiind în București. Revin cu detalii după ce testez. |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.090 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
IMG_20250507_165233971.jpg ( Size: 760.34k )
Number of downloads: 653
Daca tot am deschis-o merita să o și incarc. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7115
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
@Agrig 🤗👍
Întrebare suplimentara: am observat că redresorul indica 12,2 v la începutul încărcării de fiecare dată când îl conectez la acumulator . Mă așteptam că în urma încărcării tensiunea măsurată la bornele acumulatorului să crească cel puțin până la 12,4 v. E adevărat că redresorul folosit (cel de la Lidl de 70 lei) nu a reușit după 5-6 ore sa termine încărcarea și să treacă în modul de întreținere. Dar totuși mă așteptam să fie o ușoară creștere a tensiunii la borne. Poți să îmi spui te rog cat indica un voltmetru înainte de a incepe încărcarea ? This post has been edited by Kassu: 7 May 2025, 17:52 |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.090 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
La mine 12.25Vdc si va creste pina la 14.4 in modul de lucru ales apoi se va stabiliza la 13.6Vdc.
Nu am folosit redresorul de la Lidl. Si da, imediat nu creste tensiunea, o ia încet cel puțin asta al meu. Merge de facut si egalizarea elementelor insa pe profilul de vara, pe iarna nu deoarece creste tensiunea pe la15.8Vdc. https://ctek-batterychargers.co.za/wp-conte...anual-UK-EN.pdf |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7117
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
Exact la fel am observat si eu: redresorul fiind in modul Auto (vara), pleaca de la 12,2 V, ajunge la 14,4 V, si tot reia ciclul asta pana cand se stabilizeaza undeva la 13.3 V, unde tot incarca, dar mai lent. Nu termina ciclul de incarcare, indicand un grad de 75% din procesul de incarcare. Problema pe care mi-o pun e ca dupa ce deconectez redresorul si las acumulatorul conectat in instalatia masinii, fara a porni motorul, dupa cateva ore, maxim 12 ore, la cuplare redresorul tot 12.2 V va masura. E adevarat ca reluand cateva zile la rand acest proces, redresorul va ajung sa se stabilizeze la 13,3 V mult mai rapid, deci practic, incarcare are loc. Posibil sa fie un inceput de sulfatare, acumulatorul avand un an jumatate vechime?
|
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.090 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Toată lumea folosește termenul de sulfatare...deși acolo manifestarea este un pic alta, bateria nu se mai incarcă, tensiunea sare direct la 14.4Vdc daca atita dă redresorul si stă acolo.
La baterie de jumatate de an cel mai probabil ati prins o descarcare inegala e elementelor, asta se poate rezolva daca redresorul are functie de egalizare, adica sa ridice tensiunea peste acei 14,4Vdc, cam 2.6Vdc/element sau 15,6Vdc si sa o mentina pina curentul scade sub i anumita valoare, atunci se înarcă și elementii dezechilobrati. Cam așa se procedează pentru a egaliza bateria, o dată la un an daca mașina e folosită des, de două ori daca sta mult, ca a mea. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Kassu |
![]()
Post
#7119
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 22 February 24 From: București ![]() |
Multumesc pentru precizari.
Dupa cum descrieti fenomenul de sulfatare, pare ca n-ar fi cazul la acumulatorul meu, ci mai degraba descarcarea unor elemente. Si eu folosesc destul de rar masina, iar in acest an jumatate de cand o am, nu am incarcat-o decat acum, cand am dat peste problema cu alarma. Din pacate nu am un astfel de redresor cu functie de egalizare (puteti recomanda unul?). Multumesc. This post has been edited by Kassu: 7 May 2025, 23:02 |
--------------------
Renault
Megane IV
2024
|
|
Agrig |
![]()
Post
#7120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.090 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Eu am un CTEK 5.0 polar deși nu prea are relevantă la noi, probabil cel mai util ar fi daca va hotariti pentru CTEK o versiune care are in meniu si baterii AGM, alea se incarca normal pina la 14.8Vdc.
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#7121
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.334 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Buna ziua! Probleme cu butonul de avarie.
Am mai dat cu wd4 cat a mers, dupa sfaturile primite, dar acum deja nu mai functioneaza nici asta. Ora 21, revin tot eu. Un sfat va dau. Am dat cu wd4 si putin spray de contacte. Dupa o jumatate de ora am incercat.Nimic bineinteles. Atunci mi-a venit o idee nastrusnica. Pentru cei care aveti un compresor acasa. Am pus un pistol de suflat aer la compresor si am dat drumul. A inceput sa iasa ceea ce era pe acolo desigur si din wd4 si cu mizerie ce era pe acolo. Am apasat si a mers din prima, fara pic de efort. Am insistat cu pisolul de aer comprimat, de jur imprejurul butonului de avarie, cat mai aprope, pe langa el. Acum apas doar cu varful degetului si imediat merge. Abia il ating si merge din prima. Sper sa tina cat mai mult si bine. Incercati! Nu aveti ce pierde! This post has been edited by cosmin_69: 11 May 2025, 20:52 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#7122
|
georgeleus Group: Members Posts: 148 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Vine caldura.
....sperand ca vom scapa de blestemul ploilor care ne tot incurca de cateva saptamani. Cum ati dezinfectat si igienizat instalatiile de AC habitaclu ? Eu la Opel faceam cu spray cu spuma si furtun, dar de cand am citit despre UCH si potentialele riscuri, am stat potol. Mi-am luat un spray din ala fumigena , zic sa scot filtrul de polen, pornesc recircularea si dau play. La final schimb filtrul. Any other advice ? Va salut. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
Nilo |
![]()
Post
#7123
|
Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 30 September 18 ![]() |
Este spray-ul ala cu ozon si deodorizant ... ce il cuplezi ( apesi si ramane blocat pe deschis , goleste tot tubul ) , si il pui in spatele scaunului soferului , si lasi masina cu usile inchise , motorul pornit si aer conditionat pornit pe recirculare 15 min . dupaia aerisesti masina 10 min ... o data la 2 ani si e vre-o 30 lei un tub . ( cauta Solutie curatare aer conditionat auto, Armor All, 150 ml )
|
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
meg2s |
![]()
Post
#7124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.160 Joined: 5 November 15 From: Bucuresti ![]() |
Spray-urile alea de se lasa cu AC-max la temp. minima pe recirculare, stiu ca se pozitioneaza la picioare in fata. Ideea ar fi sa elibereze continutul in zona din care aeroterma preia aer din habitaclu atunci cand functioneaza pe recirculare - acea zona sigur nu se afla in spatele scaunelor.
Eu am avut oarece disconfort la nivelul gatului dupa ce am folosit genul asta de spray, desi am aerisit masina pentru mult timp. (depinde de sensibilitatea fiecaruia si probabil de tipul de spray) Pentru variantele cu spuma: de evitat aplicarea prin gurile de ventilatie - nu stii pe unde ajunge lichidul ala dupa ce se topeste spuma... Insa la Megane 2 am folosit acea spuma pentru a scapa de ceea ce se dezvolta pe corpul rece al AC-ului de langa filtrul de polen: - lasi AC-ul sa mearga la minim cateva minute (in felul acesta vei avea condens in acel "radiator") - scoti filtrul de polen - incarci tot spatiul ala cu spuma, pe cat posibil si pe acel radiator AC - pui inapoi doar capacul filtrului de polen (dupa ce ai rupt filtrul de pe capac) - pornesti AC si ventilatie ca sa impinga spuma prin acel radiator. Eu nu am folosit ventilatie maxima, ca sa nu urce spuma in sus prin tubulatura catre gurile de ventilatie (s-ar intampla tocmai ceea ce vrei sa eviti) - dupa ce se duce spuma si curge lichidul pe gaura de scurgere a condensului, faci o uscare a sistemului cu caldura spre maxim si ventilatie mare - apoi poti pune noul filtru de polen. |
--------------------
CUPRA
Formentor
(2023) e-Hybrid++ 204CP (Ex) Megane Sedan Privilege (2008) 1.5 dCi 78kW && Megane 4 GT (2018) 1.6 dCi 163CP EDC
(Ex) Skoda Octavia 4 Style++ (2022) 2.0 TDI 150 DSG |
|
georgeleus |
![]()
Post
#7125
|
georgeleus Group: Members Posts: 148 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
In regula,
Vad cum o rezolv. Multumesc pentru sfaturi ! |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#7126
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.555 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Din ciclul sa iubesti in ..........pe inginerii, muncitorii, ctc istii , etc de la Renault(deocamdata Turcia)
La schimb ulei in reprezentanta, acum o luna, schimb la care asist, mecanicul imi atrage atentia asupra unor puncte de rugina, Toate erau pe brate, punte, piese demontabile, nimic inflorit, rezolvabil. In schimb, cateva mi au atras atentia, erau pe lonjeron, la imbinarea prin sudura, a talerului arcului spate dreapta cu lonjeronul. Acolo tabla chioara, putin vopsita, ma rog. Ieri, schimb anvelopele de iarna si cu masina pe cric, asigurata suplimentar, am reusit sa ajung lejer la zona, am spalat o cu alcool , dat cu nigrin antirugina, dupa trei ore vopsit cu vopsea antirugina, treaba buna zic eu. La vara am sa o bag pe un canal, sa o urmaresc mai bine peste tot. dar, zic eu, hai sa vedem si pe stanga la zona respectiva, ca daca a aparut pe dreapa, o fi si acolo. Surpriza, acolo zona e antifonata cu antifon din acela gros, cordoanele de sudura sunt acoperite, etc, deci nema rugina. Si acum vine intrebarea, cum mama ma sii de handicapati, stanga antifonata, dreapta nu? Asa procedati, asa i procesul tehnologic, e aleatoriu unde puneti mastic si antifon, va faceti cu mana in timpul programului, va uitati pe pereti, etc, etc? Nu zic ca la alte marci nu apare rugina( la skoda dupa 6 ani a trebuit sa intervin serios la puntea spate, de fapt la un cadru , ca acolo avea brate) , nu zic ca nu i posibil si la late marci sa doartma un muncitor., sa doarma robotul, controlul de calitate, etc.........dar acum vorbesc de Renault This post has been edited by bgdrenault: 1 Jun 2025, 08:29 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#7127
|
georgeleus Group: Members Posts: 148 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Nu mai se face nimic cum se facea odata.
Renault a fost printre ultimele bastioane ale fiabilitatii in opinia mea, dar in ziua de azi nu cred ca mai poate fi vorba de fiabilitate in adevaratul sens al cuvantului la vreun constructor. Nici la Toyota nu cred. Exemplu doar. Traim in societate de consum, rulare rapida si inlocuire, asta e principiul. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#7128
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.374 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
old_jhon |
![]()
Post
#7129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 19 February 15 From: Bucuresti ![]() |
Salut! La un Megane 4 2016 cu faruri LED s-au schimbat ambele faruri la reprezentanta in urma unui accident cu un caine. La inceput acestea bateau foarte jos ca si cum erau la minim iar dupa o vizita la reprezentata in care mi s-a transmis ca s-au reglat, acestea bat ok, dar nu se mai regleaza automat cand porneste masina. Eu imi aduc aminte ca atunci cand porneam mereu motorul vedeam fascilulul luminos cum urca si apoi coboara la inaltimea optina automat. Baniala mea este ca cei de la reprezentanta au uitat sa faca o calibrare si pare ca o si evita. Trebuie facuta aceasta calibrare fiind farurile cu regraj automat? Aveti idee care este procedura?
This post has been edited by old_jhon: 11 Jun 2025, 21:04 |
--------------------
Renault
Megane
2016/Intens/1.6 dCi
|
|
gerula2006 |
![]()
Post
#7130
|
Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 3 April 14 ![]() |
Sigur se ridica fascicolul? Și eu le am cu reglare automata, dar nu se mișcă..
|
--------------------
Renault
Megane Estate 1.5 EDC
2017
- B
|
|
old_jhon |
![]()
Post
#7131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 19 February 15 From: Bucuresti ![]() |
Sunt sigur
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2016/Intens/1.6 dCi
|
|
sam_mntn |
![]()
Post
#7132
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 17 February 10 ![]() |
La masina din semnatura, Megane IV GT 1.6 TCE, echipata cu LEDH2 (reglaj automat, fara rotita de reglaj manual din habitaclu), la pornire nu observ nicio calibrare automata vizibila.
Conform manualului: "La vehiculele care nu sunt echipate cu comanda A (reglaj manual fascicul), reglarea farurilor este automată, în funcție de sarcina vehiculului. Poate ca intra in procedura de calibrare (self level) doar in anumite conditii - de exemplu daca detecteaza modificari de sarcina. L.E.: am coborât până în garaj și am confirmat: dacă pornesc mașina (singur în mașină), nu face nicio calibrare automată a farurilor (probabil acela e punctul zero).Însă în momentul în care se aseaza un pasager pe bancheta din spate, fascilulul este recalibrat automat (vizibil pe zid, am si filmat) Presupun ca acea calibrare de la pornire se întâmplă doar dacă există pasageri/bagaje. This post has been edited by sam_mntn: 12 Jun 2025, 12:16 |
--------------------
Renault
Megane GT
Megane IV GT 1.6 TCe 205
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#7133
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.374 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
toate masinile (nu renault) pe care le-am condus cu led, isi faceau test la fiecare pornire, poate renault a considerat ca nu este nevoie ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
old_jhon |
![]()
Post
#7134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 19 February 15 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sam_mntn @ 12 Jun 2025, 10:16) L.E.: am coborât până în garaj și am confirmat: dacă pornesc mașina (singur în mașină), nu face nicio calibrare automată a farurilor (probabil acela e punctul zero).Însă în momentul în care se aseaza un pasager pe bancheta din spate, fascilulul este recalibrat automat (vizibil pe zid, am si filmat) Presupun ca acea calibrare de la pornire se întâmplă doar dacă există pasageri/bagaje. Cand ai vazut ca s-a miscat fasciculul pe perete masina era pornita sau ai pornit dupa ce s-a asezat pasagerul? |
--------------------
Renault
Megane
2016/Intens/1.6 dCi
|
|
sam_mntn |
![]()
Post
#7135
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 17 February 10 ![]() |
În cazul meu, experimentul l-am făcut direct cu motorul pornit (doar cu mine în mașină la momentul pornirii).
Cu motorul pornit mașina pare că adaptează constant înălțimea fascilului in funcție de numărul de pasageri (/greutatea pe axul din spate?). De exemplu, daca se asează un pasager în spate, în decurs de câteva secunde coboară faza scurtă. Când se ridică pasagerul, în decurs de câteva secunde urcă înapoi. Nu am încercat din păcate să pornesc mașina direct cu pasageri sau bagaje. This post has been edited by sam_mntn: 12 Jun 2025, 21:23 |
--------------------
Renault
Megane GT
Megane IV GT 1.6 TCe 205
|
|
gerula2006 |
![]()
Post
#7136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 3 April 14 ![]() |
Automat o greutate în spate ridica fata mașinii. De aceea coboară fascicolul. Dar rămâne nemișcat la pornire
|
--------------------
Renault
Megane Estate 1.5 EDC
2017
- B
|
|
chitziman |
![]()
Post
#7137
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 1 October 09 ![]() |
Marți nu a vrut sa mai pornească, dupa încercări succesive. ieșit din masina inchis deschis a pornit.
Azi in mers cu start/stop activ la semafor s-a oprit ...nu a vrut sa mai pornească...am tot încercat imic.A venit asistentade la A24 a pus starterul si a pornit. Un inginer de la ei zicea ca ar fi bateria..am doar camera 70 mai care rămâne conectat in priza, dar stiu ca se taie curentul. Vedem luni....masina 1600 km |
--------------------
Renault
megane sedan 4
2024
- secret
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st July 2025 - 19:41 |