Clio 2 in 3 roti (a 4-a desprinsa), probleme cu rulmentul / tambur
![]() ![]() ![]() |
Clio 2 in 3 roti (a 4-a desprinsa), probleme cu rulmentul / tambur
Diaboliq |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|||
helldriver11 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 ![]() |
Principalul meu comentariu e: ma bucur ca ai scapat cu bine!
Cat despre "priceperea si/sau constinciozitatea" unor mecanici, nu ma mai mira! Eu am vazut si asa-zisi mecanici care nu pot repara ca lumea o Dacia 1310... |
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
SorinV |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Mecanicul respectiv nu este neaprat de vina sub urmatoarele aspecte:
1) rulmentul este cat se poate de intreg iar pe una din poze se vede clar ca -a rupt inelul de retinere de pe tamburul de frana. Simeringul de etansare de care spui tu este partea de cauciuc dintre cele doua inele ale rulemntului- cel interior si exterior. Cred ca ceea ce ai vrut sa spui este ca nu a pus inelul de siguranta dar lipsa acestuia nu ar fi dus in nici un caz la o asemenea avarie. O a doua posibilitate tehnica ar fi ca rulmnetul sa se fi gripat in mers si apoi sa suprasolicite tamburul care intr-un final a cedat. 2) daca este vina mecanicului atunci cel mai probabil este ca in timpul operatiunii de presare a rulmentului nou sa fi exagerat cu forta aplicata ceea ce a dus la fisurarea acelui inel de retinere. De aici si pana la a sari roata a fost doar un pas. Indiferent de situatie este recomandabil ca pe viitor sa faci aceste operatii intr-un service autorizat, cu personal calificat si sa supraveghezi desfasurarea operatiei daca te pricepi. |
--------------------
a
a
a
|
|
Casual |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 26 October 06 ![]() |
wtf
![]() |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2006 1,2 16v
|
|
Diaboliq |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
chestia cu semeringul a fost prima data, la primul rulment. Asta e al doilea. Acum dupa ce am vazut pozele am vazut ca a ramas rulmentul intreg. cred ca s-a gripat. Oricum eu verificam cu mana sa vad daca se incinge roata si ... nimic.
Service-ul era autorizat. |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
zax |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu s-a gripat rulmentul pentru ca atunci roata s-ar fi blocat. A sarit roata de pe stanga, cea care se roteste in sensul de desfacere a piulitei. Nu stiu exact sistemul de siguranta la clio dar nu cred ca avea cum sa se rupa siguranta. Asa ceva e practic imposibil pentru ca eforturile in aceste sigurante sunt in general infime. Parerea mea e ca pur si simplu a uitat sa mai puna siguranta.
Am 3 intrebari la tine: 1. Nu ai simtit nimic inainte sa sara roata, un joc, o trancaneala? Piulita s-a slabit usor usor, cred ca ai mers ceva cu roata slaba. 2. La ce service ai facut operatiunea de schimbare a rulmentului? 3. Ai facut o plangere macar la OPC? Tine-ne si pe noi la curent cum se va rezolva! |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
SorinV |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
prietene te rog abtine-te de la comentarii care induc lumea in eroare.
1) PRIVESTE cu mare atentie si ai sa vezi ca piulita este la locul ei. UITA-TE bine si o sa vezi ca inca e pe filet si preseaza rulmentul. 2) piulita are siguranta incorporata, este de plastic si nu perminte desfacerea decat cel mult o spira. NU E CA LA DACIE CU SPLINT METALIC. 3) NU sa rupt nici o siguranta. S-a rupt tamburul in zona inelului interior, carcasa rulmentului cum vrei tu sa ii spui pt ca a fost suprasolicitat fie la montaj fie a fost defect si a cedat in mers. 4)daca se gripeaza rulmentul crede-ma ca e foarte posibil sa se intample asta. NU e primul care o pateste si cu siguranta nu va fi nici ultimul. |
--------------------
a
a
a
|
|
zax |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Ok. Ai dreptate, piulita e acolo. Ok, nu e vorba de uitarea sigurantei dar de blocat roata tot trebuie sa se blocheze in cazul griparii. Intrebarile catre Diaboliq raman valabile, inclusiv zgomote sau alte semne simtite (daca e cazul) inainte de cedare.
@ SorinV: Ce insemna suprasolicitare la montaj? This post has been edited by SorinV: 1 Feb 2008, 10:18 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
SorinV |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Inseamna ca la montaj a aplicat o forta prea mare. cum tamburul este din fonta a crapat foarte usor.
|
--------------------
a
a
a
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
mai de graba a batut putin stramb rulmentul la intrare si nu a observat fisura din tambur. Asta in cazul in care nu a folosit o presa speciala.
Eu la atelier nu permit extragerea si presarea rulmentilor cu ciocanul, decat cu prese si tampoane adecvate. This post has been edited by hellcat: 31 Jan 2008, 21:52 |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
hellcat |
![]()
Post
#11
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
E cea mai plauzibila...la montaj a aplicat o forta prea mare si cum tamburul este din fonta, s-a fisurat foarte usor...
Si eu as vrea sa stiu in ce service ti-ai pus a doua oara rulmentul. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
SorinV |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
QUOTE(RADU__ @ 31 Jan 2008, 21:51) mai de graba a batut putin stramb rulmentul la intrare si nu a observat fisura din tambur. Asta in cazul in care nu a folosit o presa speciala. Eu la atelier nu permit extragerea si presarea rulmentilor cu ciocanul, decat cu prese si tampoane adecvate. NU este posibibila baterea stramba pentru simplul motiv ca tamburul este prevazut cu un alezaj de ghidare a rulmentului tocmai pentru a se asigura ca intra in pozitie corect. Asadar si ciocanar sa fi fost mecanicul chestia asta nu e plauzibila. Indiferent de tipul montajului este foarte plauzibil sa se fisureze: 1) daca il pune cu presa hidraulica, uneori intra greu rulmentul, si atunci cand ajunge la capat si se sprijina pe acel inel de care vorbim nu se simte cresterea fortei imediat. Cum raportul dintre efortul pe care il depunde mecanicul la actionarea presei (efort mic) si forta mare de presare a rulmentului creata de cilindrul hidraulic al presei (forta mare) nu se modifica liniar atunci o singura apsare in plus a parghiei de actionare a presei poate insemna crestere peste limita maxima admisibila a tensiunii pe inel si atunci face plici. Facand plici se distanteaza putin, poate o zecime doua de milimetru, usor de trecut cu vederea (sau nu dar mergem pe prezumtia de nevinovatie), forta scade brusc si nu se rupe complet inelul. eventual cedeaza doar pe 2--3 centimetri pe lungimea cercului. pe urma totul e bine pana cand ajungi sa sara roata. 2) urmarind aceeasi secventa (desi rulmentul poate sa nu opuna rezistenta la montaj) lovind cu ciocanul mecanicul nostru aduce rulmentul in pozitia corecta dar ii mai trage una cu ciocanul '' sa de siguranta sa zicem'' si fiind fonta (foarte casanta de altfel este cu grafit nodular daca imi aduc aminte bine) s-a spart in aceleasi conditii ca mai sus. ce am observat prin serviceuri: SUB 5 % din mecanici stiu sa monteze corect un rulment cu procedura corecta. La clio, laguna, megane, logan, kangoo, supernova, solenza rulemntul spate este acelasi. Secventa de lucru este: 1) Se desface capacul de protectie; 2) se desface piulita; 3) se scote cu clestele (numai cu asta nu cu scule improvizate) inelul de siguranta care este casant (zegher se numeste inelul) 4) se aseata tamburul cu fata in jos pe presa hidraulica (presupune ca cilindrul presei se misca de sus in jos), punand calele presei cat mai aproape de inelul de centrare al rotii care este prevazut pe tambur. 5) folosind o tubulara sau o teava de diametrul inelului interior al rulmentului se incepe apasarea progresiva a acestuia. Atentie: ca opune rzistenta la inceput dar trebuie crescuta forta, se va auzi un bum destul de tare iar apoi va iesi fara probleme. 6) se curata cu smirghel de granulatie foarte mare (1000-1200) alezajul din tambur. 7) se greseza foarte foarte foarte putin 8) se roteste tamburul pe presa. 9) se aseaza rulmentul nou nu conteza sensul. 10) folosind o cala adecvata sau in lipsa ei rulmentul vechi asezat peste cel nou se incepe presarea rulmentului. SUB NICI O FORMA nu se va presa pe inelul interior al rulmentului nou. Daca se face asta rulmentul este avariat din start. 11) cu foarte mare atentie se verifica progresul rulmentului, cand se atinge inelul de limitare (cel de care spuneam ca se paote sparge) se opreste procesul de presare. Atingerea se observa vizual sau punand o bobita de vaselina pe el care va fi scuipata afara cand pozitia va fi corecta. 12) se repune inelul zegher la locul lui 13) se pune piulita la loc FARA A SE GRESA SUB NICI O FORMA . se strange cu cheia dinamometrica cu 180 Nm. 14) se pune capacul de protectie la loc 15) se verifica functionarea prin testul cu vibratie in punte. Se invarte roata cu mana, masina fiind pe elevator, si se verifica existenta vibratiilor in zona fuzetei. Daca nu exista este bine. IMPORTANT: sunt cazuri foarte rare (am vazut o singura data la un logan nou ) cand din cauza rulmentului care s-a supraincalzit nu a mia fost posibila extragerea acestuia din tambur. Tamburul s-a spart in 4 bucati cat palma de mari. |
--------------------
a
a
a
|
|
Diaboliq |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
Nu inteleg tonul si nu-i vad rostul..."prietene"... e o parere... (asta daca te referi la mine)
Daca s-ar fi gripat e adevarat ca s-ar fi incins inainte roata iar socul cand s-ar fi despris roata ar fi fost mult mai violent. Si corect, cea mai plauzibila explicatie e cea cu uitatul sigurantei. Citeste si restul comentarilor inainte de a da sfaturi. A fost prima parere. Sa revenim, Masina mea acum e la Ipso Ploiesti... baietii mi-au lasat o parere buna mai putin partea cu incurcatul codurilor pieselor chestie pe care o patesc frecvent la modelul meu. Acum tre sa astept pana luni... asta daca nu-l mai incurca o data ![]() Primul rulment pe care l-am schimbat, cel cu semeringul lipsa a fost luat si montat (si o spun cu durere in suflet) la Mach 1. Zic cu durere pt ca este service-ul meu de suflet. Am numai cuvinte de lauda pt toti baietii din serviceul ala, inclusiv conducere, mai putin tipul asta, imi scapa numele. E unu care m-a socat prin modul vulgar de a vorbi. si de fiecare data cand am nimerit la el a facut cate o boacana. Odata mi-a bagat la manopera 30 min cat a cautat el un surub scapat la motor, tocmai pt ca imi povestea el cate p***e a f***t (scuzati de reproducere). Cat despre service-ul unde mi s-a pus rulmentul al doilea (vreau sa spun ca l-am luat la jumatate din pretul uinui rulment "de origine" renault) este si service-ul unde mi-a fost depistata lipsa semeringului de la primul rulment si refuz sa cred ca e din cauza montajului defectuos mi-a sarit roata. Acum e drept ca inainte au fost niste simptome pe care le-am ignorat din cauza anotimpului. De ex iarna asta mi se parea ca din cand in cand fugea putin masina in stanga dreapta dar am pus-o pe parte poleiului si reduceam viteza. O alta chestie interesanta e ca auzeam cum ceva se freca... Insa iar am crezut ca se atinge roata de portaripa (asta de cand am schimbat suspensile). Deci am avut circumstante atenuante. |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
hellcat |
![]()
Post
#14
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Pacat de sfaturile si explicatiile date de SorinV, iar refuzul tau de intelege ce s-a intamplat pentru mine e de neinteles.
Iar exprimarea de final e, cred, eronata....tocmai - nu cred ca ai circumstante atenuante. A, si nu mai vreau numele service-ului, ca vad ca nu vrei sa-l dai. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
tinere22 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 29 April 06 ![]() |
![]() ![]() Sunt perfect deacord cu SorinV.O explicatie ff corecta.Felicitari SorinV.Ce nu inteleg eu este ce ai cautat la alt service????Nu crezi ca era mai bine sa te duci la alt service Renault si sa constate ca primul rulment avea ''semeringul'' lipsa??? M-am saturat de ''Meseri" care stiu ei cum e mai bine si ca asa era si la iesirea din fabrica ![]() Ce nu inteleg din nou este cum ai pus pe masina un rulment la jumatate de pret ![]() |
--------------------
DACIA+++CLIO
1410--SYMBOL
2004
- EDY
|
|
Diaboliq |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
Sfatul lui sorinv este de apreciat. Si el cred ca stie ca l-am apreciat. Exprimarea initiala m-a deranjat.
Scopul forumului asta cred ca este sa ne ajutam si nu sa ne improscam cu noroi. Poate nu am cunostintele tehnice ale lui sorinv sau poate chiar ale tale, asta nu ma impiedica sa ma dau cu parerea. Daca gresesc, sa fiu corectat dar pe tonul corespunzator. Numele service-ului nu vreau sa-l dau public. Inca nu s-a stabilit ca e vina lor. Cand cei de la Ploiesti o sa-mi zica daca se face cineva vinovat atunci imi voi rezolva problemele dar pana atunci nimeni nu se face vinovat. Asa e frumos si civilizat. <span class='edit'>2 Feb 2008, 01:14:</span> QUOTE(tinere22 @ 1 Feb 2008, 21:40) ![]() ![]() Sunt perfect deacord cu SorinV.O explicatie ff corecta.Felicitari SorinV.Ce nu inteleg eu este ce ai cautat la alt service????Nu crezi ca era mai bine sa te duci la alt service Renault si sa constate ca primul rulment avea ''semeringul'' lipsa??? M-am saturat de ''Meseri" care stiu ei cum e mai bine si ca asa era si la iesirea din fabrica ![]() Ce nu inteleg din nou este cum ai pus pe masina un rulment la jumatate de pret ![]() Nu tot ce e de origine renault isi merita si bani. Multe piese sunt practic facute de alte firme (ex lucas) si revandute sub emblema renault. Acum 20000km am schimbat discurile. Am ales sa iau brembo in defavoarea celor de origine. Din nou am platit jumatate de pret (la augsburg). Acum sa nu incercati sa ma convingeti ca discurile de origine sunt mai bune ca brembourile ca pe cuvant daca mai postez vreodata. |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
SorinV |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@ diaboliq
1) chestia cu saritul sigurantei este o aberatie totala. NU ARE ABSOLUT NICI O INFLUENTA. RULMENTUL A IESIT PE PARTEA OPUSA. 2) nu m-am adreasat tie cu prietene. postul era pt zax si atat. 3) daca ai dat pe rulmenti mai mult de 30 de roni afla ca ai fost jefuit si de al doilea service, pt ca atat costa unul de origine, cu factura daca stii de unde sa il iei. 4) ironia sortii este ca acum 50000 de km am pus si eu tot discuri brembo tot de la augsburg luate si care au fost si cu 30 de roni mai scumpe ca cele originale. Si crede-ma ca regret alegerea asta pt ca sunt excesiv de proaste cu tot numele brembo de pe ele. 5) eu am facut un efort ca sa iti explic cauzele care au dus la aparitia acestui neplacut si periculos eveniment. din pacate observ ca l-am facut degeaba. Arata explicatia pe care ti-am dat-o oricaui expert si iti garantez ca o va confirma! Incearca sa explici asta celor ce ti-au montat rulmentul si cere o explicatie mai probabila ca asta. o sa fii surprins. |
--------------------
a
a
a
|
|
tinere22 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 29 April 06 ![]() |
Diaboliq, chiar nu am vrut sa te supar.Intrebarea mea este ce ai cautat in alt service???De la primul service ai primit o factura???Daca aveai aceasta factura,aveai garantie la piesa si manopera.Am omis sa fac o completare:Nu sunt fan Renault,dar am vazut ce se poate intampla cand folosesti piese cu origine dubioasa.Stiu foarte multe cazuri grave, care puteau fi evitate
![]() Am vazut improvizatii fff periculoase facute de ''Meseri destepti''.Ex:rulmenti industriali montati pe masini puternice,placute de frana polizate--adaptate,discuri de frana gaurite cu bormasina sau taiate cu faiu' ''ca se ventileaza mai bine'',suruburi puse la pivoti care nu rezistau nici pt mobila s.a.m.d.Din punctul meu de vedere,multumeste-i lui Dumnezeu ca nu ai patit nimic si nu ai provocat o tragedie.Sper ca ai avut ceva de invatat. ![]() |
--------------------
DACIA+++CLIO
1410--SYMBOL
2004
- EDY
|
|
Diaboliq |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
ok...va multumesc pt sfaturi...
![]() sorin v de ce zici ca sunt mai proaste discurile brembo? Dezvolta. Crede-ma ca am exploatat masinuta asta in cei 6 anisori la maxim. Am facut si scoala de pilotaj tot pe ea.Eu nu am sesizat diferenta mare intre discuri. Un lucru stiu, franele la Clio sunt proaste. Si cand zic asta o zic in prisma faptului ca dupa 3-4 frane mai bruste sistemul se incalzeste. chestie pe care o pateam si la lucasurile originale (parca pe cele de origine, lucas le face). Acum pt tinere22, sunt constient de impactul improvizatiilor dar crede-ma ca nu e cazul. Masina asta in cei 150000km a mers in mare parte cu ulei castrol rs, deci nu sunt genul sa ma zgarcesc la bani. Dar sunt lucruri pe care unele ateliere le fac mai bine. De ex eu la augsburg service am fost foarte multumit de treaba facut cat si de pret. Iar cel mai prost service renault pe care l-am vazut e cu siguranta COBALCESCU (se merge pe sistemul ce sta in 4 suruburi poate sta si in 2. Decat acolo prefer sa-mi sara roata. Aaaa si zimi si mie de unde ai luat tu rulment renault cu 30Ron ca m-ai facut curios. Acestea fiind zise, va multumesc de sfaturi. O sa vad ce-mi zic baietii de la Ipso, care a fost cauza (momentan au zis ca nu stiu) This post has been edited by Diaboliq: 2 Feb 2008, 15:35 |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
QUOTE(SorinV @ 2 Feb 2008, 02:27) ....nu a iesit rulmentul fiindca e la locul lui strans de piulita...A IESIT TAMBURUL, PRAGUL DE RETINERE FIIND DETERIORAT ... adica lateral roata nu mai era tinuta de nimic!.... @Diaboliq - "si refuz sa cred ca e din cauza montajului defectuos mi-a sarit roata."...poate fi asta - plauzibil este o presare cu o forta prea mare la final de asezare pe reazem tambur a inelului exterior.... dar mai poate fi si o solicitare laterala a rotii (ex. gauri, praguri sau diferente pe drum...am vazut cu ochii mei cum la reintrare pe sens care era suprainaltat a smuls pivot stg sau a dejantat roata spate in alt caz), mai ales la viteze mari (180 km/h ai avut cu o zi inainte!!!)... #SorinV - multumim si felicitari pentru explicatiile la obiect despre cauza desprinderii tamburului...totul este asa cum ai aratat...dar e in firea omeneasca de a vedea greselile altora, si a nu recunoaste greselile personale... #Diaboliq - Bine ca esti bine...(chiar prea "bine" mai ales ca l-ai "provocat" pe hellcat... ![]() |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
SorinV |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@tranca . evident ca a iesit tamburul, dus la extrem a iesit roata. Am spus de rulment pt ca el este incriminat de nefericitul posesor.
@diaboliq : te duci la primul magazin de piese auto dacia si ceri un rulment spate de dacia logan. o sa fie cam 30 de roni. daca ceri de solenza o sa fie si mai ieftin. daca vrei rulmenti ieftini cauta la unix de exemplu si daca e INA, FAG, SKF, SNR atunci garantat va fi ieftin si foarte bun. Rulmentii astia sunt standardizati prin urmare vor aveam absolut aceleasi indicatii tehnice. |
--------------------
a
a
a
|
|
hellcat |
![]()
Post
#22
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(Diaboliq @ 2 Feb 2008, 00:10) Acum sa nu incercati sa ma convingeti ca discurile de origine sunt mai bune ca brembourile ca pe cuvant daca mai postez vreodata. Raspuns la off-topicul de mai sus...in poza este un disc ventilat de clio "piesa de origine", care (cel putin in acest moment) este mai ieftin in reteaua Renault decat in reteaua Augsburg. [attachmentid=1627431633] Si din nou nu vreau sa fiu inteles gresit...aceasta interventie am facut-o cu scopul de a arata faptul ca discurile de origine sunt Brembo...si chiar sunt de calitate! |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
inalbi5m |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 443 Joined: 8 April 06 From: Brasov ![]() |
Nu se putea rupe daca strangea foarte tare piulita?
|
--------------------
Renault
Laguna
2006 1,6 16V
|
|
SorinV |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
NU.
|
--------------------
a
a
a
|
|
Diaboliq |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
Azi sper sa iau masina. E interesant ce zici helcat ca discurile de origine sunt brembo (daca am inteles bine). Cele noi pe care le-am luat au spre deosebire de cele vechi niste semne pt a putea stii cand trebuie verificate. Sa fie brembo? Sau poate sunt si aici pe ani de fabricatie. Poate pe Xtreme au facut vreun contract cu brembo. Nu stiu ce sa zic.
Sorinv: de chestia cu piesele de la logan stiam ceva... ar fi interesant o lista pe forum cu ce piese se potrivesc. Daca este, sa-mi fie cu "banat". This post has been edited by Diaboliq: 4 Feb 2008, 14:19 |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
SorinV |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
asta cu rulmentii am scris-o pe forum de mai bine de un an.
OFF TOPIC: tot brembo cu martori de uzura am si eu. niste mizerii absolut. |
--------------------
a
a
a
|
|
zax |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu inteleg ceva. La dacie era mai simplu de schimbat rulmentul si nici nu aparea riscul asta cu fisurarea... de ce s-a schimbat sistemul? sau mai exact care este avantajul noului sistem caci de dezavantaj cred ca ne-am lamurit ca e destul de mare...
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
SorinV |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
e mai compact, mai durabil, necesita mai putina prelucrare in momentul fabricarii, nu necesita greasare pe parcursul intregii vieti, nu are nevoie de dispozitiv de blocare a piulitei, stangerea piulitei se face cu cuplu fix intr-o singura etapa lucru care garanteaza jocul nominal optim si care la dacie nu se inampla. plus ca acolo uneori nu se putea monta stiftul usor din cauza faptului ca nu se aliniau gaurile. evident este mai ieftin prelucrarea inelului exterior se face printr-o singura trecere.
la dacie nu aparea fisurarea deoarece inelul ala de retinere era de vreo 10 ori mai gros. sistemul e net superior. montajul a ramas totus o operatiune prea dificila pentru unii. ps: la dacie erau doi rulmenti. si aici tot doi sunt numai ca sunt in carcasa comuna. montajul este tot in O. |
--------------------
a
a
a
|
|
Diaboliq |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 June 06 ![]() |
am luat masina miercuri. Am fost multumit de ipso cu toate ca ma steptam sa fie spalata masina. Pe interior aveam un strat de praf de-l taiam cu cutitul. Concluzia lor a fost ca pur si simplu a iesit sabotul de pe rulment sau ma rog, capacul exterior.
This post has been edited by Diaboliq: 9 Feb 2008, 11:30 |
--------------------
Renault
Megane RS 250 @ 442NM 340CP
2011 Megane 3 RS 250, 340CP, 440NM
|
|
SorinV |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Penibil! Ce are sabotul cu rulmentul? si rulmentul si sabotii erau la locul lor pe fuzeta respectiv taler. Or fi vrand sa spuna tamburul?
|
--------------------
a
a
a
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:32 |