Inchidere Centralizata
![]() ![]() ![]() |
Inchidere Centralizata
bubu782001 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|||
madkat |
![]()
Post
#2
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
la SuperNova UCE-ul avea tot asa comanda - prin cheie sau buton pe bord - si avea un singur releu
demonteaza UCE-ul de pe masina si refa lipiturile de la mufa (chiar daca ochiometric par ok) - iar daca tot nu merge - identifica pinii din mufa corespodenti butonului si verifica-le integritatea/legarea accidentala la masa hint - uce-ul este o cutie neagra cu un stecher cu vreo 30 de fire - sub bord sau sub capitonajul stalpului fata (tot sub bord) - nu stiu 100% unde e pozitionat la twingo This post has been edited by madkatweb: 23 Oct 2007, 15:04 |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
calinormy |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Daca desfaci cutiuta bej de sus de pe plafoniera, acolo unde se afla butonul respectiv de blocare/deblocare usi, senzorul infrarosu si iluminarea de interior o sa gasesti o placuta cu circuite integrate..... cred ca acolo se rezolva problema ta...trebuie sa indepartezi capacul alb de la iluminare, capacul inchis la culoare de la senzorul IR, cred ca si butonul gri de blocare, deblocare...apoi fortezi capacul si ajungi la interior...placa e prinsa in cleme si suruburi...verifici acolo sa n-ai vreun fir desfacut...daca nu...cred ca doar un electronist cu aparate de masura iti poate spune care e baiul..
Succes |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
1999
- Cj 11 ESG
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Sorry insa la mine semnalul de comanda de la telecomanda (cheie) este prin radio (nu prin infrarosii) stiu ca exista si prin infrarosii este insa la modelele mai vechi. Dar cred ca treaba cu UCE-ul este REALA (daca nu ma insel se cheama in manualul de service UCH iar asta conform schemei este Uniatea de Control Habitaclu adica, cam tot ce e leaga de comenzi, butoane etc..)..si DA din tasta aia..intra in UCH..iar din UCH in motorase (actuatoare)...prin 2 mufe EHI..si PI.
Si tot din ce am studiat schemele...la UCH-ul de la twingo...in conectorul EHI pinul A8 este: intrare comanda blocare/deblocare (din buton)...si apoi semnalul iese prin mufa PI pinul B3 este: alimentare functia de blocare/deblocare usi (catre actuatoare). Logica francezului in cazul acestei masini se pare ca este urmatoarea: prin mufa EHI - intra semnalele, prin mufa PI ies semnalele si unele tensiuni de alimentare. De electronist nu-mi fac probleme..stiu sa fac treaba singur ma bag eu in chestii mai rele - ma rog (sunt IT-ist de meserie..deci din asta traiesc)...stiu ceea ce fac insa nu ma bag orbeste unde nu am idee despre ce este vorba - tocmai de aia am si intrebat inainte sa fiu sigur ca nu ma insel, graba strica treaba. Oricum va multumesc mult pentru sfaturi, in week-end daca se mai opreste ploaia o sa "proceed" eventual o sa revin si cu poze pentru a continua seria de tutoriale foarte benefice pentru multi dintre noi ![]() <span class='edit'>24 Oct 2007, 19:12:</span> Mda..se pare ca schema care o am e pentru un alt model (banuiesc ca pentru cel cu motor cu 8 valve) iar problema se pune c acel UCH nu are decat o singura mufa formata din 2 conectori (unul alb si unul negru) bagati intr-o carcasa de plastic albastra - prin asta se formeaza acea "singura mufa". Normal se poate scoate mufa si din carcasa aia se pot detasa cele 2 conectoare (alb /negru). Singura solutie ramane sa "TESTEZ la propriu cu aparatul de masura sa vad unde are corespondenta cele 2 fire de la tasta (care sunt gri si negru). -sper sa nu am o surpriza sa descopar ca firul pleaca cu o culoare si ajunge in mufa alta culoare (o conexiune pe parcurs). Problema cu UCH-ul e alta..ca e prins cu 2 piulite (una sus si una jos) si e un spatiu atat de ingust...incat de-abia mana i-mi incape da o cheie sau altceva... Acuma sa ma apuc sa dau jos partea inferioara a bordului..parca nu-mi vine.. cred ca e destul de munca pentru o cauza atat de minora... <span class='edit'>24 Oct 2007, 20:52:</span> Alta chestie de care sunt aproape 100% sigur..este ca intr-adevar..computerul asta este cam la fel cu cel de pe solenza. Am niste poze detaliate cu UCE de pe solenza..si o sa fac niste poze si cu asta de pe twingo (dupa ce il dau jos) - prin week-end..o sa vad ce fac..so keepin' touch. This post has been edited by bubu782001: 24 Oct 2007, 19:52 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
madkat |
![]()
Post
#5
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
daca are doua suruburi, e negru si are mufa albastra UCE este
![]() mai mult ca sigur ca exista si twingo cu UCH vezi corespondenta cu pinii de la UCE Solenza sau SupeRnova ![]() |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
UCE / UCH (cam aceleasi chestii sunt
![]() Ma rog...pe cutia cu sigurante scrie UCH (la siguranta responsabila) Oricum...de la manualul de la solenza ma convins sa fac urmatoarele verificari - deci o sa verific continuitatea de la PIN B2 (UCE) pana la PINUL de comanda (buton). Apoi celalalt PIN B5 (masa) verific la tabla si fac aceeiasi chestie cu celalalt de la buton (ala cred ca e ok din moment ce este comun pentru inchidere / iluminare - iar iluminarea merge - si temporizarea). Am auzit ca UCH -ul fata de UCE se ocupa si de alte functii (daca deblochezi din telecomanda si nu deschizi nici o portiera se inchide automat dupa 30 sec) - ciudat ca la mine MERGE asta cine nu crede poate se verifice. Si alte chestii pretinse in plus pe UCH sunt active pe masinuta asta (avertizor sonor faruri aprinse..stingere progresiva a plafonierei etc) Posibil sa fie versiune mai noua, mai optimizata de ce nu mai rapida (mcu -ul la frecventa mai mare etc) Ideea insa nu e ce face unul si altul (nici nu m-ar interesa) ci sa rezolv problema. Sa vad cum pot sa il dau jos. Sper sa fie numai o problema de contact imperfect...sau un fir intrerupt sau trage la masa..(da nu prea cred ca scap asa de usor). This post has been edited by bubu782001: 24 Oct 2007, 23:07 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
madkat |
![]()
Post
#7
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
face multe UCH-ul in plus - printre altele si temporizarea stergatoarelor etc...
in fine, revenind - dupa ce dai jos cutia neagra - desfa-o si ia la lipit din nou toti pinii de la mufa (pe placa) - au obiceiul de a se fisura lipiturile - pentru ca francezii nu au prins mufa si in suruburi (chiar daca sunt gauri si in ea si pe placa) ea tinandu-se doar in acele lipituri asa am "reparat" eu vreo 3-4 UCE-uri de SupeRNova si clio |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
PS si eu am temporizare la stergatoare. Tocmai de asta am zis ca am multe functii pretinse de UCH. Din ce am citit pe net functiile astea de pe UCH exista pe masini si fara UCH (numai ca sunt externe - relee..alte mici montajele..etc) UCH -ul pare o chestiune de ordin economic - integreaza aceste functii din motive de productie (economie de piese, cablaje imprimate, fire etc).
Deci spui ca are gauri pe cablaj ce corespund urechilor (gaurilor) de pe mufa? pai cred ca as putea pune eu nuste suruble + piulita sa evit dezlipirea pe viitor. NU ? <span class='edit'>25 Oct 2007, 21:38:</span> L-AM DAT JOS - fracezii astia ...dupa ce ca este locul SUUPER ingust...NUMAI cu cheia de 11 merge dat jos (adica piulitele sunt cam non-standard) nici 10 nici 12. Ma rog..am scos releul..(are in interior microcontrolerul, condensatoare samd, si in final un releu care banuiesc ca este responsabil de actuatoare) l-am verificat - aplicand tensiune pe pinii bobinelor (am descarcat de pe internet schema de la releu - este un NEC EN2-1N1S) deci 2 bobine, dubla comanda, am refacut toate lipiturile de la conector, am lipit cu simt raspundere releul cu pricina...spalat cu diluant de resturi de sacaz pt verificare vizuala cat mai buna etc... sa vedem... This post has been edited by bubu782001: 25 Oct 2007, 21:26 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
madkat |
![]()
Post
#9
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
la UCE-ul de Clio/Srn avea gauri - si eu chiar am pus suruburi pt a evita problemele...
la tine cum a fost? chiar sunt curios de rezultat pinii corespunzatori butonului sunt in regula? dar firele? |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Deci nu avea suruburi..am refacut dupa cum am zis toate lipiturile, a ramas sa verific firele... (daca nici asta nu se poate inseamna ca releul ala este busit) dar este CULMEA!!! ca pe cheie merge ! Acum am luat plafoniera in casa (sa verific mai indeaproape tasta propriu-zisa). O sa ziceti ca am inceput de la coada...sa zicem asa eu am inceput cu capetele: adica UCE apoi plafoniera - si in final o sa verific firele (mi-e cam sila de fire in general de aia am preferat asa). Oricum maine este sambata si va dau un raspuns...AAA si nu am montat definitiv UCE-ul - doar cuplat asa ca sa merga centralizata sa pot inchide usile fara sa mai bag cheia in usi. O sa verific firelele si daca tot face figuri inseamna ca releul ala e busit (curios e faptul ca la ambele bobine din el cupleaza si fac si contactele) apoi vad eu...ii pun suruburile cu pricina..si daca e ala asa de rau caut un releu (ori la fel..ori unul cu aceeiasi functionare si ii trag fire in cutia UCE-ului).
Am atasat si schema releului respectiv. 27 Oct 2007, 17:05: Incepe sa ma enerveze treaba...deci NU VREA. CLAR releul ala are a face cu inchiderea ca l-am auzit facand click (pb este ca e capsulat si sigilat cu o rasina ceva..lac). Cablurile sunt OK - are 2. Unul gri si unul negru. Cel gri se duce catre UCE (pin B5)si cel negru nu am idee unde se duce ca nu are corespondenta la UCE... INSA daca tin 5 secunde apasat butonul de la plafoniera face o cursa completa inchis/deschis - scrie si in manual pentru procedura de programare a cheilor. Deci face contact..sa vad unde se duce firul negru... Damn! daca aveam schema era mult mai usor. I-mi trebuie schema la versiunea asta cu motor 1.2 16V. This post has been edited by bubu782001: 27 Oct 2007, 16:05 Attached thumbnail(s) EN2_1N1S.jpg ( Size: 33.42k ) Number of downloads: 465 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Chelu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 20 October 07 From: Timisoara ![]() |
Vezi pe topicul cu manualul pentru Twingo. Am pus un link la vreo 500 de pagini de service pentru Twingo.
|
--------------------
Renault
Twingo
1995
- TM 30 BUB Proud Twingo owner
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
E ok manualul..insa nu este pentru ceea ce am eu. Este destul de sumar facut si nu contine nimic despre Twingo cu motorizarea 16v (D4F). Ideea e asa... am impresia...ca un fir din tasta (mai precis) cel negru se duce undeva la masa (undeva sub bord) nu este o certitudine inca este doar o impresie momentan. Am luat la studiat un manual si in el arata reperul pe masina unde se duc firele - oricum unul 100% este identificat, daca celalalt este tras la un punct de masa o sa aflu am sa incerc "PE DIRECT" adica trag 2 fire unul pana la un punct de masa (SIGUR) si unul pana la UCE (pin B5) si o sa vad. Daca merge inseamna ca e o problema de contact undeva - acuma o sa ziceti ca sunt carcotas INSA - daca este o problema de contact imperfect adica FIZIC exista contact (indicat pe aparatul de masura) insa apare o rezistenta (din cauza contactului imperfect) computerul de bord poate interpreta in mod gresit comanda - este foarte logic (din pinul B5 al UCE se duce in niste condensatoare - rezistente SMD-uri deci FURNICI de unde pot aparea asa-zise comenzi "false").
<span class='edit'>29 Oct 2007, 20:44:</span> Deci CONCLUZIE: 1. firul negru se duce la masa 100%. 2. firul gri se duce dupa cum am spus la pinul B5 (UCE) 3. pus fire separate pe direct din sursa (pin B5) si celalalt de la - Baterie TOT NU MERGE...ACELASI SIMPTOM...un clanc in portiere...dar fara inchidere efectiva. Plus ca masa aceea cu pricina este comuna cu iluminarea plafoniera - ori plafoniera merge foarte bine (inclusiv temporizarea). Nu stiu ce sa mai zic...singura solutie este sa aflu exact daca releul acela mai sus precizat este strict pentru inchidere sau pentru semnalizari (cand inchid/deschid din butonul de pe cheie flash-eaza o data semnalizarile). ori sa fie un alt releu pe inchidere? si nu face un contact corect? - pentru ca UCE -ul mi-e cam imposibil sa cred ca ar avea probleme deoarece MERGE PE BUTONUL DE LA CHEIE - deci comanda din UCE este OK. Singura problema este ca toate schemele pe care le am nu contin inchiderea prin RF ci doar aceea prin infrarosu. Nu mai stiu...am impresia ca e o problema de ordin electric pe care trebuie sa o studiez mai adanc... Deci alta faza..nu stiu daca asa trebuie (dar banuiesc ca nu este asa)...in momentul in care descui usile (cu butonul de pe cheie) se aprinde SI iluminarea porbagaj... FARA sa deschid porbagajul sau vreo portiera..si CHIAR daca plafoniera este inchisa - de tot. Apoi se stinge singura dupa un timp...deci un scurt ceva..sau cineva sa "jucat" pe la instalatie fara sa stie ce face. Butonul de la portbagaj tocmai l-am desfacut curatat - testat merge OK. This post has been edited by bubu782001: 29 Oct 2007, 21:15 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
romeo3108ro |
![]()
Post
#13
|
![]() Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest ![]() |
deci cred ca te pot ajuta hai sa vorbim pe messenger
|
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
cuculean |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 5 June 07 From: Deva ![]() |
Si la mine se aprinde becul in portbagaj concomitent cu plafoniera si se sting simultan. Deci banuiesc ca asa e din fabrica.
Banuiesc ca cele doua becuri sunt comandate de acelasi releu (becurile sunt in paralel), plafoniera avand in plus acel intrerupator care nu actioneaza si asupra becului din portbagaj. This post has been edited by cuculean: 29 Oct 2007, 22:20 |
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Gata sa rezolvat! Dupa cercetari indelungate am citit in manualul de service de la Dacia Solenza. Este vb de manualul cu referire la schimbarea UCE in caz de defectare a acestuia. Dupa ce se schimba UCE-ul, se programeaza cheile si se trece la urmatoarea etapa: CONFIGURAREA UCE adica pe scurt trebuie sa ii se specifice in soft anumite optiuni ce difera de la modele la modele si printre care se afla si optiunea ce seteza cate pozitii are butonul de inchidere centralizata (cu o pozitie: comutare logica 0 -1, sau cu doua pozitii: inchis - deschis). Inchipuiti-va ca la mine era setat pe cea de-a doua optiune adica cu doua pozitii: inchis - deschis. Ori la Twingo este prima optiune cu o singura tasta pe plafoniera deci o singura pozitie: comutare logica 0 - 1.
Am activat si alte functii (inchiderea automata la depasirea unei anumite viteze, inchiderea automata daca sa actionat deschiderea din telecomanda si timp de 30 sec nu sa actionat nici o usa etc). Asta cu DDT2000 + cablu OBD2. Apoi am observat pe UCE ca a fost schimbat - avea pe el eticheta data 2004 - masinuta fiind fabricata in 2001, probabil in Romanica sa pus unul de Solenza sau SN si nu sa mai tinut cont de configurarea UCE-ului. This post has been edited by bubu782001: 11 Jan 2008, 00:32 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
just_ico |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 2 February 08 ![]() |
salutare, am si eu un twingo 16v, din 2002, cu plafon sticla, ac, abs si 4 airbaguri. de cand am montat alarma am o problema cu inchiderea centralizata care se manifesta ciudat: daca o inchid din alarma atunci usile se descuie cam dupa 3 minute, dar alarma ramane cuplata, daca o inchid din telecomanda de la cheie si apoi cuplez alarma e ok. daca deschid masina mi se incuie usile la o perioada scurta de timp fara o cauza aparenta, si asta de vreo doua trei ori, chiar daca am pornit motorul. mi-am facut o cheie de rezerva ca sa nu raman incuiat pe dinafara. ce sfaturi imi dati? o fi uce/uch de vina? pe ala unde il gasesc sa ma uit la el?
|
--------------------
renault
twingo
2002 16v
- ar08vbh
|
|
yhf |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
@just : cand am vrut sa-mi montez alarma pe masina, mai multe "ateliere" unde montau alarme, mi-au spus ca majoritatea alarmelor nu sunt compatibile cu inchiderea centralizata cu care este echipata masina ( masina mea este tot cu trapa de sticla, `01, 16v ... ) si am renuntat la idee .....
Decat sa am alte probleme pentru o alarma care de multe ori este de multe ori doar de inventar, mai bine cum a facut-o fabricantul. |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
Axe |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
hai sa ma laud si eu cu un nimic, dar poate face bine ciuva ; http://www.reno.ro/index.php?showtopic=114548&hl=
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
renotgo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Cui ii face bine ...?
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pentru cine are nevoie e binevenita aceasta informatie. Pana la urma pe forum se gasesc f multe informatii..ca la un puzzle..din bucatele facem masini!! E foarte utila.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Axe |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
renotgo |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Era vorba de acel "ciuva"...ideea in sine este buna ,nu contest ...
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:21 |