Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbare filtru motorina

Filly
post 7 Dec 2006, 15:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 September 06




Respect la toata lumea !

A schimbat cineva filtru de motorina cu 5 cai la Laguna 1,9 dCi, ceva asemanator cu cel din figura din atasament ?
Ma intereseaza citeva detalii privind modul de a decupla cele 5 furtune.
Ce-i cu robinetul, despre care scrie in cartea tehnica ca trebuie sa fie la pozitia deschis, cind cele 2 semne colorate sunt aliniate ?
La masina mea, robinetul respectiv nu are nici un semn colorat.

340.jpg ( Size: 6.78k ) Number of downloads: 3955


--------------------
Renault Laguna 2 2003, 1,9 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 7 Dec 2006, 17:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Nu prea inteleg de ce nu schimbi tu numai elementul filtrant...?!!Te-ar ajunge si mai ieftin si in afara de asta elimini problema cu care te confrunti acum in acest topic.


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibernuts
post 7 Dec 2006, 20:36
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 5 January 06
From: Alexandria




boozywoozy filtrul este capsulat nu se poate schimba elementul filtrant.Filtrul e de unica folosinta ca sa zic asa,se schimba cu totul.Iar in legatura cu ce intrebi tu Filly poti scoate direct furtunele fara sa iei in seama robinetul.Robinetul se foloseste pentru scurgerea apei din filtru in momentul cand se aduna.Desconecteaza furtunele si atata tot de restul se ocupa masina biggrin.gif.Sa nu te sperii daca iti merge electromotorul un pic in gol pana se umple filtrul cu motorina e normal.

Succes!


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCI 2002
Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 7 Dec 2006, 23:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Ca sa nu omorati electromotorul recomand amorsarea cu pompita care se gaseste pe circuitul ce vine de la rezervor.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 8 Dec 2006, 09:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Dopul de purjare a apei este in partea de jos a filtrului.
Robinetul de care zice este cel pentru aerisire. Il inchizi, pui contactul de cateva ori fara sa dai la automat, doar sa lucreze pompa de transfer, pornesti si apoi deschizi repede robinetul. Pozitia normala de functionare a motorului este cu robinetul deschis.
Pompa de transfer(Pompe de basse pression , pompe de gavage) este electrica, se activeaza cand pui contactul , se si aude lucrand sub capota ca un bazait. Nu trebuie sa dai la automat sa amorsezi, este un motor common-rail.
filtrudciek5.th.jpg

Dar daca nu ma insel, atat dopul de purjare cat si robinetul vin deodata cu filtrul, cel putin pe original.

This post has been edited by r&d: 8 Dec 2006, 09:50


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 8 Dec 2006, 13:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




cibernuts n-am stiut pana acum ca exista si asa ceva,filtre capsulate...Eu mi-am schimbat numai elementul filtrant o data in germania cand a fost adusa ( reprezentanta reno ) si o data in tara chiar zilele trecute.Acum nu mai stiu ce sa cred...Modelul meu care aduce a clasic nu e original cu toate ca scrie mare cat china renault pe el,ori modelele noi dupa 2003 vin cu filtrul capsulat asa cum zici...?!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 8 Dec 2006, 13:57
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Ca sa nu te chinui sa umpli cartusul de filtru cu motorina manual si ca sa nu dai la cheie pana se umple filtrul cu motorina exista acea pompita de care spuneam. Nu ma refeream la faptul ca trebuie sa o aerisesti ca sa porneasca.
Modelul meu de filtru nu e capsulat, are un surub pe mijloc, decluplezi furtunele si scoti filtrul afara (carcasa ramane pe loc). Dar banuiesc ca si la asta capsulat trebuie ori sa-l umpli manual cu motorina ori sa folosesti acea pompita de cauciuc care se afla pe admisie motorina.
Eu am dat ceva la electromotor si nu stiam de ce nu porneste (a pornit putin, a murit si nu mai voia s-o ia). atunci am descoperit scopul acelei pompite.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Filly
post 8 Dec 2006, 13:58
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 September 06




R&d ai dreptate cu robinetul, citisem si eu din cartea masinii, ce nu stiu eu este cum se scot furtunele de pe filtru, pentru ca au un sistem de etansare cu niste cleme si mi-e frica sa nu le rup, robinetul nu-mi dau seama daca il am sau nu, pentru ca in carte spune ca nu toate masinile au robinet, iar eu am vazut ceva dar nu prea seamana a robinet, iar surubul de jos de purjare a apei, nu stiu cum se actioneaza, se invirte sau se apasa.
Multumesc la toata lumea pentru raspunsuri.


--------------------
Renault Laguna 2 2003, 1,9 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibernuts
post 9 Dec 2006, 22:26
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 5 January 06
From: Alexandria




Eu sincer vorbind am schimbat de vreo 3 ori filtrul de motorina si nu am gasit nici un robinet ,la mine in momentul cand scoti furtunele curge un pic de motorina si se opreste apoi pornesc merge un pic electromotorul c-am 3-5 secundese incarca filtrul si se opreste si la a doua apasare pe Start porneste imediat.Nu stiam de faza cu pus contactul si lasat sa mearga cealalta pompa,Multumesc R&D am sa incerc data viitoare varianta ta.Toata treaba este sa apesi bine pe cleme cand scoti furtunele ca altfel tragi de ele pana te plictisesti biggrin.gif.Surubul de purjare a apei se roteste si incepe sa curga asa cum a spus si R& D se afla in parte de jos a filtruui pe partea dinspre parbriz.
La mine filtrul este din plastic far nici un surub ,vine capsulat si costa in jur de 130 lei.

Succes!


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCI 2002
Renault Laguna Authentique 1.9 DCI 107CP 2002
Renault Megane 1.5 DCI 82 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei1302
post 10 Dec 2006, 01:27
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 11 August 04
From: Bucuresti - Constanta




Daca nu ma insel, pompita exista numai la F9Q-750 (adica 120 CP). La celelalte se umple cu ajutorul pompei electrice si se aeriseste cu ajutorul robinetului. Nu inteleg cum se aeriseste la cele fara robinet.


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCi 120 CP - CT-10-NAG 2003 Privilege Grandtour
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 10 Dec 2006, 20:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Asa e, Andrei. Motorul meu are codul F9Q-750 si e cu pompita. Exista si la filtrul meu un robinet sub carcasa dar e pt apa stransa in filtru.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 30 Aug 2009, 23:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




As vrea sa stiu daca a facut cineva purjarea apei din filtrul capsulat de motorina pentru motorul de 79kw (107cp). Acesta are in partea de jos ceva care aduce a robinet, dar care nu se desface de nici o forma, as vrea sa stiu daca acela este rolul lui, de purjare si daca a facut cineva treaba asta.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 30 Aug 2009, 23:21
Post #13


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




da trage cu forta trebuie sa se desfaca vezi sa nu il strangi
Doamne Ajuta


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 31 Aug 2009, 19:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Se desface prin desurubare (rotire stanga ) sau tragi de el?eu am incercat sa-l rotesc spre stanga, dar nu da semne sa cedeze, mi-a fost frica sa nu-l rup, asa ca m-am dus la un magazin de piese unde am cerut un filtru la fel cu al meu.Nici la acela piulita nu s-a desfacut in nici un fel, asa ca am ajuns la concluzia ca nu se desface acea piulita de plastic .Atunci care mai e rolul acolo?Nici vanzatorul de la magazin nu mi-a dat un raspuns care sa ma lamureasca.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 1 Sep 2009, 21:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




DEci n-a purjat niciunul filtru pana acum?


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 1 Sep 2009, 22:06
Post #16


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Chiar azi dupa-masa am fost la un meserias de mi-am schimbat toate filtrele si uleiul... asa ... de 10.000 de km. Am stat langa el si la mine filtrul de motorina nu e incapsulat, se schimba doar elementul filtrant (motor F9Q-750 de 120 de cai). A fost un singur surub pe mijlocul capacului de deasupra prin care trec si niste furtune. Omul nici nu le-a desfacut. A slabit putin din clemele de sprijin ale furtunelor in imediata vecinatate a filtrului si a putut sa dea capacul la o parte fara sa forteze vreo componenta. A scos elementul filtrant vechi si garnitura si inainte sa puna pe cele noi a scos cu o pompita tot ce mai era in filtru. Cand l-a golit de tot a aspirat bine ca cica acolo jos se strange multa mizerie si degeaba pui filtru nou daca nu faci si asta. Dupa a pus elementul filtrant nou, a uns cu putin ulei garnitura cea noua si a pus-o pe pozitie... simplu. A pus capacul deasupra si a strans surubul de pe mijloc... Si dupa toata asta a amorsat cu pompita de mana (para aia de cauciuc). Dupa ce tragea cu para de cauciuc o data, dadea drumul la un surubel mic aflat pe filtru - si pe acolo iesea aer. A facut de vreo 3-4 ori pana a inceput sa iasa motorina. Asta a fost tot. I-a luat cred maxim 10 minute toata treaba. Data viitoare ma gandesc ca mi-l schimb singur, e asa de usor si accesibil... Trebuie doar un torx pt surubul central si o seringa de plastic mai maricica cu o prelungire adaptata din varf (un furtunas subtire) ca sa pot sa aspir gunoiul de jos din carcasa filtrului. (Poate fac si un tutorial daca n-o fi deja unul pe aceasta tema)
Bafta!


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 3 Sep 2009, 09:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




La motoarele de 120 cai se schimba doar elementul filtrant (cca 50 RON), iar celelalte motoare au filtrul capsulat, se schimba complet si din pacate costa mai mult. Interesant ar fi daca se poate schimba tot ansamblul filtrului capsulat cu modelul la care se schimba doar elementul filtrant, eventual de la dezmembrari.


--------------------
Renault Laguna II - BV - 32 - UMY 2007, 1.9 dci, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 19 Mar 2010, 19:55
Post #18


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




yo am laguna din 2002.. filtrul a fost capsulat.. astazi l-am schimbat.. pret.. 55€.. cu mana de lucru..
o curiozitate.. la cati km se schimba filtrul?¿? intreb pt ca am auzit cateva pareri foarte diferite.. de ex ca se schimba la fiecare 2 schimburi de ulei.. sau ca s-ar schimba la 60km..hmm.. ciudat mi se pare.. ca mi-a aratat cartea masinii.. si asa scria si acolo.. o masina de 1.9 107cp..
tocmai de aceea intreb stie cineva concret?¿? nu din auzite..
un salut


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 19 Mar 2010, 20:27
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




Să înțeleg că ai varianta de filtru cu 5 căi ( ca și mine ) ? Și te-au luat 55 Eur ?!!!!! La ultimul schimb am dat pe el 80 lei . Purflux ca și cel original din câte știu eu , dar cu ambalaj Purflux și nu Renault . Ai fost , probabil , la reprezentanță ?


--------------------
Renault Laguna 2 - MS 07 NAT 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 19 Mar 2010, 20:36
Post #20


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




e de la MANN.. si da.. e cel cu 5 cai.. alb - galben - rosu - albastru - verde.. pretul nu e de la reprezentanta.. pt ca mi-ar fi luat mai mult.. aaa sa specific.. sunt in spania.. probabil sa sunt preturile mai mari..
pana la urma la cati km se schimba filtrul?¿?
numai bine..


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 24 Mar 2010, 21:07
Post #21


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




QUOTE(casper_mik @ 19 Mar 2010, 19:55)

o curiozitate.. la cati km se schimba filtrul?¿? intreb pt ca am auzit cateva pareri foarte diferite.. de ex ca se schimba la fiecare 2 schimburi de ulei.. sau ca s-ar schimba la 60km..hmm.. ciudat mi se pare.. ca mi-a aratat cartea masinii.. si asa scria si acolo.. o masina de 1.9 107cp..
*



stie cinva concret la cat se schimba?¿?


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlackHole
post 24 Mar 2010, 22:08
Post #22


Laguna Albastra


Group: Members
Posts: 206
Joined: 17 May 08




Meseriasii din service zic la 20.000, sau la 2 schimburi de ulei cum ai zis si tu.


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCi 120CP - TM 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 24 Mar 2010, 23:00
Post #23


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




intreb.. pt ca mecanicul asa mi-a zis.. ca la 60mii km.. si nush daca e corect sau nu.. filtrul e cel capsulat.. cu 5 cãi.. m-a costat 55€..
numai bine


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 24 Mar 2010, 23:26
Post #24


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




la 30000 de km schimb filtrul de motorina si nu alimentez din pecodar nici din germania biggrin.gif ,l-am schimbat acum 500 de km era ca nou


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 25 Mar 2010, 11:13
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Avand in vedere calitatea carburantului din Romania eu il schimb intotdeauna la 20.000km, la fel ca si filtrul de aer si filtrul de habitaclu. Pentru cei care trebuie sa schimbe doar elementul filtrant (motoare 120cp) este mai ieftin, pretul este undeva in jur de 50 lei.


--------------------
Renault Laguna II - BV - 32 - UMY 2007, 1.9 dci, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 25 Mar 2010, 13:17
Post #26


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




Eu schimb la 15 000, exceptand cel de polen si de ulei, care zboara odata la 10 000.


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 25 Mar 2010, 15:15
Post #27


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




acum doi ani am dat pe el 15 lei Mann
acum un an 25 lei Mann
acum o luna 34 lei Mann


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 25 Mar 2010, 16:12
Post #28


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




La tine creste exponential pe zi ce trece, parinte? biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian_19
post 25 Mar 2010, 16:15
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 302
Joined: 21 October 08




dar de ce schimbati filtrul asa de rar?!la 15000,20 000...eu l-am schimbat la 10 000 pana acum?!


--------------------
Renault Laguna II 2.2 DCI 150 CP 2003/Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 25 Mar 2010, 21:20
Post #30


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




poi fiecare cum considera;).. mie mi-a zis mecanicul sa-l schimb la 60mii.. e cam mult.. am sa fac ca părințelul.. le 30mii.. aa.. yo pun motorină din spania.. aici muncesc;)..
un salut


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 12:04
Dacia