dCi... 80 sau 100?
![]() ![]() ![]() |
dCi... 80 sau 100?
smoothdrive |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 November 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Zero |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
Eu iti recomand motorul de 100cp. Pentru caroseria Sedan, 80 cp este putin. Mie in anumite situatii si 100cp mi se par putini, dar este adevarat ca motorul inca nu si-a 'dat drumul'. Consumul nu difera aproape deloc, iar 20cp si turbina cu geometrie variabila cred ca se simt. Dupa cum am spus pe acest forum, dci-ul de 100cp mi se pare cea mai optima motorizare diesel din prisma raportului pret/performante/consum.
|
-------------------- |
|
enageM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 21 October 04 From: cand la BV cand la München ![]() |
Si eu as recomanda motorul de 100cp, chiar daca eu am un benzinar; cand am luat masina aveam de ales intre 115cp benzina sau 80cp diesel. Desi eu sunt un fan diesel am ales moturul pe benzina de 115; masina este foarte mare, deci si grea si cred ca cel mai bine i se potriveste un motor mai puternic... in momentul cand am cumparat-o nu era disponibil motorul de 100cp ci doar cel de 1,9l... dar cei cu motoare de 80cp pot confirma cel mai bine sau contrazice!!
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.6 16V Megane II Sedan 1,6 16V Confort Privilege, mai 2004.
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Motorul de 80 de CP e suficient daca vrei sa mergi normal.
Un drum Buc - Bacau si retur imi spune ca la 140 - 150 kmh consumul e in jur de 8.3 litri la suta, la dealuri scade viteza la 110 kmh. In depasiri trebuie sa ma bag cu avant, dar motorul are suficient suflu intre 90 si 130. Pe urma pierde din punch. Treapta I de viteza e degeaba, doar sa urnesti fieratania; treapta a II e pentru acceleratiile de la semafor, in timp ce in a III a prinzi viteza. A IV a iar e un pic prea scurta, a V a e lunga (de la 90 pana la 180 tot in ea mergi). Cu A/C pornit diferenta exista, dar nu e notabila. Daca vrei condus normal nu vad de ai cumpara un motor mai complicat (si deci mai supus defectiunilor). |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Doc |
![]()
Post
#5
|
![]() Specialist Chiptuning Group: Members Posts: 2.072 Joined: 4 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce bine ca a scos Peugeot motor de 1.6 HDI 110CP...dupa test drive pot spune ca se misca bine si greutatea este cam aceasi intre masini.
Ma batea si pe mine gandul de M2 dar m-a tentat rau oferta asta cu 1.6. |
--------------------
Honda
Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+
2016 Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
|
|
Gabi |
![]()
Post
#6
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
@sneferu
8,3l/100km scuze dar va spun sincer ca mi se pare enorm de mult. Scuze ca va spun dar eu pe slz ( care nu pot spune ca e o masina super extra) am scos la 150 - 160km/h un consum de 7l/100 iar la un mers normal ( 110 - 130) un 5,6 l/100km This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:49 |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
4 persoane, bagaje (gen bidoane de vin etc etc), A/C uneori.
Si am mers constant la 140 - 145 - 150. Am 5000 km cu ea. Poate isi mai da drumul ;-) Nu mi se pare prea mare insa consumul. Si vorbim de motorina totusi daca nu te superi... This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:50 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Gabi |
![]()
Post
#8
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai d'asta iti spun ca mi se pare consumul extrem de mare. Stiu ca benzia e consumata mai repede si mai multa si nu motorina.
Oricum sa o stapanesti sanatos |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Mea culpa; vorbeam de consumul aratat de computerul de bord, instant.
Media e in jur de 4.9 - 5.3. Nu am reusit sa cresc peste ;-) This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:50 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
smoothdrive |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 November 04 ![]() |
QUOTE In depasiri trebuie sa ma bag cu avant, dar motorul are suficient suflu intre 90 si 130. Pe urma pierde din punch. 130-140 ar fi viteza maxima cu care as merge eu. Depasirile s-ar incadra in 80-110km/h. Daca masina se descurca intre aceste valori, cu un AC, cu vreo 4 persoane si cateva bagaje (oare deja e prea mult? ![]() |
-------------------- |
|
Agglutina |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 30 October 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pe Bicorp, motorul 1.5 dCi, 80 CP mi se pare OK. Pe caroserii mai mari, nu stiu
|
-------------------- |
|
norisss |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 2 September 04 From: Buc ![]() |
Motorul de 80 Cp e ok si pe Sedan daca ii cunosti limitele si stii sa-l folosesti la cuplul optim.Intr-adevar, una este consumul instantaneu afisat de computerul de bord si una este consumul mediu,pe care in general il constati cand ajungi la destinatie.Media este mult mai mica.Si eu am alergat zeci de kilometri intre 130-150 km/h si ma steptam sa am un consum mediu destul de mare avand in vedere ca facusem depasiri in forta urcasem pante sinuoase iar instantaneul varia intre 7 si 10 L, dar am fost surprins sa vad un consum mediu de 5,7-5,9%.In conditii de mers cuminte(cam 110km/h) vei vedea in consum de 4.2-4,3(motorul meu inca nu s-a "lasat",am cam 3500, iar in carte spune ca abia dupa 6000km voi obtine performantele prescrise).
|
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
|
|
Courage |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 6 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am Sedan 80 cp dci.
Diferenta de 1000 euro daca ii ai sunt o investitie buna ![]() Cei 1000 euro nu tii amortizezi in nici un fel. Primii 1000 Km schimbam viteza la 2000 RPM si am avut un consum mediu de 6.4% si vit medie 24 km/h (doar in Bucuresti) Dupa ce m-am obisnuit si si-a dat drumul, acum are 3600 Km in 3.5 luni si 3000 in Bucuresti, are un consum mediu de 7%, insa in Bucuresti, une eu sunt un "Hell driver" si motorul sta cam intre 2500-3000 RPM. Daca ar fi fost pe benzina.. dadeam faliment la cat merg in oras. P.S. Referitor la caroserie; intre Bicorp si Sedan diferenta de greutate e neglijabila ! |
--------------------
Renault
Megane
2004 Bogdan Gheorghe
===== Renault Megane Sedan 1.5 dci 80 CP Confort Privilege ===== Subaru Otback 2005 3l 240 CP VDC Limited |
|
Zero |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
QUOTE Daca vrei condus normal nu vad de ai cumpara un motor mai complicat (si deci mai supus defectiunilor). Nu inteleg. Si 1.9dci atunci e un motor complicat si asta inseamna ca e supus defectiunilor? Mi se pare exagerata afirmatia. |
-------------------- |
|
VladSoare |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Motorul e cu atit mai complicat si mai supus defectiunilor cu cit e mai "dopat". Un 1.9 de 100 de cai merge mult mai lejer decit un 1.5, care pentru a atinge 100 de cai trebuie fortat la maxim.
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
QUOTE Motorul e cu atit mai complicat si mai supus defectiunilor cu cit e mai \"dopat\". Un 1.9 de 100 de cai merge mult mai lejer decit un 1.5, care pentru a atinge 100 de cai trebuie fortat la maxim. La asta ma refeream si eu. Oricum, cand mi-am luat masina era disponibil si dci-ul de 1.5 si 100cp. Cu motorina de la noi mi-a fost insa frica sa ma bag la el. Per total, 80 de cp sunt suficienti pentru mine. |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Zero |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
Si eu care credeam ca am tot repetat obsesiv termenul de GEOMETRIE VARIABILA. Chiar ma asteptam sa mi se reproseze: Bai Gigi, tu altceva decat tehnologia asta cu turbina cu geometrie variabila nu mai stii? Dar se pare ca cei care sustin sus si tare ca motorul 1.5 dci 100cp este fortat, nu au inteles absolut nimic. Ok. Mai repet odata: Motorul 1.5 dci 100cp are aceeasi constructie ca si motorul de 80cp, plusul de putere fiind dat de prezenta unei turbini cu geometrie variabila (m-am plictisit eu de cate ori am zis). In ceea ce priveste fiabilitatea, intrati pe www.autoshow.ro/forum, subiectul Renault Megane si o sa aflati parerea unui expert in motoare Renault. Daca nici parerea lui n-o sa va convinga... va urez sanatate si putere de gandire. Iar legat de calitatea motorinei de la noi am citit mai sus ca ea afecteaza (probabil in mod negativ se referea respectiva persoana) numai motorul de 100 cp. Pe cel de 80 cp, nu-l afecteaza. Cel putin asa se intelege. Mai oameni buni, voi recititi ce scrieti inainte sa postati?
|
-------------------- |
|
claus |
![]()
Post
#18
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Eu am Sedan 80 cp dci.
Diferenta de 1000 euro daca ii ai sunt o investitie buna ![]() Dupa ce m-am obisnuit si si-a dat drumul, acum are 3600 Km in 3.5 luni si 3000 in Bucuresti, are un consum mediu de 7%, insa in Bucuresti, une eu sunt un \"Hell driver\" si motorul sta cam intre 2500-3000 RPM. sa fim seriosi .. tu ai condus 1.5 de 100 de cai? sa stii ca diferenta aia de 20 de cai se simte nu numai in depasiri "riscante" .. a, si ca sa fii un "hell driver" in oras, pe motorasul asta trebuie sa il tii intre 3500-4000.. si asa, si consumul la mine nu sare de 6% |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Si daca esti de acord ca o turbina cu geometrie variabila (care intradevar e raspunzatoare de diferenta de putere) este !!!MULT!!! mai complicata decat una cu geometrie fixa, inseamna ca de fapt nu stiu de ce ne certam. Avem amandoi dreptate :-P
Referitor la motorina proasta, nu ti-as dori sa iti explodeze gazele nearse in turbina matale cu geometrie variabila, doar pentru ca la noi punctul de aprindere al amestecului e in alti parametri... O turbina cu geometrie fixa intervine mai tarziu, mai lent, si la temperaturi mai mici. Si in (umila) mea parere cred ca are mai multe sanse sa scape decat una mai complicata. Care to argue??? Si pana la urma tot nu inteleg ce vrei... sincer. This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:51 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Poti sa "fortezi" motorul in mai multe feluri. Turbina aia cu geometrie variabila e mai complicata decit una normala, e mai scumpa si are o probabilitate de defectare mai mare decit o turbina normala.
Plus ca turbina aia nu din cauza ca e variabila scoate putere mai mare, ci din cauza ca e mai puternica. Adica baga presiune mai mare. Indiferent cum faci, indiferent prin ce mijloace maresti puterea, intotdeauna o putere litrica mai mare inseamna o fiabilitate mai scazuta. De-aia troacele americane cu motoare de 5 litri si 200 de cai tin o viata fara sa le gidili prea mult, spre deosebire de unul care scoate 200 de cai din 1.4 litri cu ajutorul unor super-turbine cu geometrie ultra-variabila. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Sneferu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Faptul ca e variabila se traduce in timpi de raspuns mai mici. Foarte adevarat ca presiunea mare aduce plusul de 20cp.
Claus, am mers cu un megane II break cu motor 1.5dci de 100 cp. Nu zic ca nu se vedea diferenta; dar nu puneti omul sa dea 1000 eur doar pt ca voua va place mai mult cum suna 100cp decat 80cp...diferenta nu e atat de notabila incat sa ii dai cuiva impresia ca din 1.5dci 100 CP va scoate nu stiu ce performante notabile, sau ca daca se baga cu el in depasiri riscante are mai multe sanse de a scapa bazandu-se pe cei 20 cp...pe care s-ar putea sa nu ii aiba daca nu se afla in plaja de turatie necesara turbinei ca sa lucreze pentru cei 20cp in plus... This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:51 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Zero |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
QUOTE Si in (umila) mea parere cred ca are mai multe sanse sa scape decat una mai complicata. De ce anume sa scape? Tu ai auzit de vreun motor cu geometrie variabila (nu neaparat numai de la Renault) sa nu fi scapat de ceva-ul ala sinistru? Sa nu-mi spui 'da. am auzit.. un prieten al meu cu 1.9 dci i-a crapat turbina. Stiu ca se vand zeci de mii de motoare cu turbina variabila, dar eu am auzit de unul, ce vrei?'. Deci hai sa fim seriosi!!! La cate dci-uri s-au vandut in Romania cu geometrie variabila, daca exista o problema cat de cat generala pana acum (chiar si din cauza motorinei) am fi aflat, nu crezi? Ce vreau? :shock: :?: :?: :?: De ce crezi tu ca as vrea ceva? Pace in lume poate... |
-------------------- |
|
claus |
![]()
Post
#23
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
stii .. nu fortez pe nimeni sa ia motorul de 100 cp .. pur si simplu, mi-am spus parerea ...
|
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
Zero |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
Claus, nu este asa. Cei 20cp se simt numai in depasiri riscante. La depasirile neriscante nu se mai simt. Ce stii tu...
![]() This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:51 |
-------------------- |
|
Sneferu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Si uite asa s-a inceput iarasi luarea peste picior a celorlalti...
admin????? |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Zero |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
QUOTE stii .. nu fortez pe nimeni sa ia motorul de 100 cp .. pur si simplu, mi-am spus parerea ... Si eu la fel. La urma urmei fiecare cu optiunile si cu convingerile lui. Am citit mai sus ca nu exista o diferenta notabila intre 80cp si 100cp. N-am mers cu cel de 80cp, in schimb am mers cu 120cp. Si credeti-ma: aia 20cp fac o mare diferenta. Foarte mare! Bine, o sa-mi spuneti ca e chestie de perceptie, bla, bla... No comment. |
-------------------- |
|
Sneferu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
@zero
In familie este un Nissan Patrol; 3800 eur una bucata turbina noua bubuita din cauza de motorina. Daca vrei iti trimit scanat raspunsul de la service...gaze nearse, explozie in turbina, motor oprit cand inca era in sarcina, mers prea mult aproape de zona roshie... basca factura... Tristete... Poate sunt si eu un pic pornit, dar daca omul e dispus sa mai bage 1000 eur in 20cp, mai bine il impingeti spre motorul de 1.9. Asa o sa aiba si el masina care sa il scoata din depasirile riscante in care n-ar trebui sa se bage... Asa poate luati un comision de la RR ;-) This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:52 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Zero |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
Te-am rugat sa nu-mi dai exemple din astea. I s-a intamplat unuia din zeci de mii. Ghinion, intr-adevar, dar tot tu imi spui ca a tinut motorul mult in zona rosie. La chestia asta ce sa mai zic? Cine l-a pus? Oare zona aia este rosie ca sa tii motorul numai la turatiile alea? Eu stiam ca nu. Deci nici macar exemplul asta nu este relevant. Si vrei sa-mi spui ca un motor 1.5dci 80cp poti sa-l tii cat vrei in zona rosie ca nu are nimic? Haide ma, Sneferule!
|
-------------------- |
|
Sneferu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 15 May 04 From: O groapa numita ... Bucuresti! ![]() |
Si totusi nu mintzitzi poporul...cu 20 de cp.
Zona roshie si restul motivelor sunt date de la service. De fapt s-a mers cu 150 kmh si la oprire a iesit un fum gros de sub masina...poveste scurta si trista. Si nu cred ca am zis sa tina motorul de 1.5dci la roshu... Daca ai argumente poti sa sari, altfel down boy... This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:52 |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dCi 80 CP Gris Holograme
Confort Privilege August 2004 |
|
Zero |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 29 September 04 ![]() |
Asta deja mi se pare... atitudine de pustan. Scuza-ma ca trebuie sa-ti zic asta, dar poate ca la urma urmei asta esti. Hai ca discutia noastra degenereaza si nu mai are rost... Go out and play!
This post has been edited by cmandrei: 10 Mar 2006, 17:52 |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 18:03 |