Nivel ulei Megane 2.2 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
Nivel ulei Megane 2.2 1.6 16v
mr. black |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 3 June 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16v Dynamique
2007
- -
|
|||
Mr_X |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Probabil că sunt 4.8 litri cu motorul uscat. Când schimbi uleiul, întotdeauna rămâne ceva din cel vechi, indiferent cât de bine l-ai scurge. Și eu am luat țeapă cu ăia 4.8 litri când l-am schimbat. Am băgat prea mult și după aia am stat să scot cu o seringă pe la jojă. Nu am vrut să desfac bușonul din nou (din cauza garniturii, aveam una singură nouă) și am improvizat cu o seringă și furtun de perfuzie.
Acum am învățat lecția. This post has been edited by Mr_X: 19 Sep 2016, 04:52 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
mark`` |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
mr. black, stai linistit ca e ok. Eu cand schimb uleiul iau 4L, nu iau 5 niciodata. Ajunge de fiecare data. Ramane in motor pe pereti, baie, etc destul. Daca iti intra 4,8L la schimbul de ulei si nivelul nu e peste maxim e problema, parerea mea. Inseamna ca uleiul scurs era uzat mai rau ca apa
![]() |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
gutui |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 6 May 08 ![]() |
eu cred ca iti intra mai putin de 4,8 l.
mie imi intra 4,8 l ulei, si e diesel 1.9 dci. ..imi amintesc ca ma uitasem candva intr-un manual si 4,8 era cel mai mult si era pt 1.9 dci sau 2.0. esti sigur ca la tine asa scrie in manual? |
--------------------
M II -11.2002
VW Jetta, diesel 1.6
-01.2013
- VN 11 LUK
|
|
MareleR |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 September 15 From: Brasov ![]() |
In principiu la schimbul de ulei cu motorul cald dureaza mai mult pina se scurge tot uleiul, poate ca din cauza asta iti intra mai putin. Eu la fiecare schimb de ulei bag aprox 4.5 litri, inclus si ce mai intra in filtru de ulei.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Tot inainte ca pionerii !!
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Cred că este invers, cu motorul cald durează mai puțin.
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
TomachE |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
4.8 l imi intra si mie ! Dimineata la verificare (dupa schimb) nivelul este ok si rezista asa 8000 km pana la urmatorul schimb !
|
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
Cypry Brasov |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 725 Joined: 4 January 13 ![]() |
4,5 litri si e perfect la mn
![]() |
--------------------
DACIA
Duster
2017
|
|
Salinas |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 18 November 12 From: Bucuresti ![]() |
4,8 litri de ulei intra si la mine. Nu scade deloc, in 10 000 de km., pana la urmatoarea revizie, indiferent de regimul de exploatare. Am luat-o in 2012, cu 104 000 km, reali....acum avem 150 000 de km...functioneaza impecabil, ca in prima zi.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Grandtour
1.6 16v Privilege 2004 cu GPL
|
|
MareleR |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 September 15 From: Brasov ![]() |
Mr_X in principiu da, uleiul cald curge mai repede, dar daca motorul a mers, pina se scurge tot uleiul de sus dureaza.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Tot inainte ca pionerii !!
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca pe joja e maxim, in bord e maxim, cat intra atata intra, ce mai conteaza?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mark`` |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
TomachE |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
Da doar 8000 km,asa schimbam si la fosta masina ! Nu am incredere deplina in uleiurile de la noi asa ca ii ajunge cei 8 mii km + ca majoritatea km ii fac in Bucuresti.Este un bazdac de.al meu
![]() This post has been edited by TomachE: 20 Sep 2016, 18:55 |
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
Cypry Brasov |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 725 Joined: 4 January 13 ![]() |
Si daca ai face 8000 in 3 luni??? ce faci schimbi uleiul de 4 ori pe an???
|
--------------------
DACIA
Duster
2017
|
|
TomachE |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
Comentariile de gradinita incerc sa le ignor,deoarece maturitate sigur nu gasesc...Cam ce raspuns te.ar incalzii ?! Tocmai aceea este ideea:ca nu ii fac asa usor acei km...Care era problema daca ii faceam in 3 luni sau 1 luna ! Uzura este mare,pentru cei 8 mii km (am si specificat: "Este un bazdac")Intrebarea ta,ma duce la gandul ca nu ai minte,deoarece nu puneai asfel de intrebare ! Daca faci,de exemplu 15000(cat recomanda producatorul) sau 30000 km in 3 luni,nu il schimbi ?! Acelasi lucru il fac eu doar ca il fac la 8000,altii 10000...Cum spuneam,nu fac asa usor km respectivi ! Asadar si prin urmare,invata sau incerca sa formulezi intrebari mult mai destepte,lasa desenele animate ! Presupun ca ai o varsta !
|
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
Cypry Brasov |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 725 Joined: 4 January 13 ![]() |
He he...de ce te superi asa de tare?...este forum..discutam,intrebam..cred ca a fost o intrebare pertinenta!!
|
--------------------
DACIA
Duster
2017
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Și eu îl schimb în jur de 10.000 km. Tot din același motiv ca și Tomache, nu am încredere. La 12.000 km/an înseamnă vreo 10 lei pe lună în plus față de schimbatul la 15.000 km. Motorul meu are 250.000 km și cred că merită cei 10 lei.
This post has been edited by Mr_X: 21 Sep 2016, 04:49 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#18
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
mr. black |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 3 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. In cartea masinii scrie ca intra 4.8 litri in motorul meu. La mine intra 4.2. Il las naibii asa
![]() |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16v Dynamique
2007
- -
|
|
MareleR |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 September 15 From: Brasov ![]() |
Eu personal folosesc Castrol 0W-40 cu specificatii A3/A5 ( cred ca astea sunt trecute pentru uleiuri si in cartea masinii daca nu ma insel ). Recomandat dupa parerea mea pentru zona noastra este 0W-30/40 sau 5W-30 de specificatiile mentionate.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Tot inainte ca pionerii !!
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
5W30 de ce? ala il pui de musai la moatare cu FAP ... ca in reste W30 la poste 35 grade ambiental nu se simte prea bine ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
MareleR |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 September 15 From: Brasov ![]() |
poti sa pui si 5w40 ca diferenta de vascozitate la temperaturi inalte nu este mare fata de 5w30, in schimb la temperaturi joase este diferenta iarna intre 0W, 5W sau 10W .
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Tot inainte ca pionerii !!
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Părerea mea că răspunsul la întrebarea "ce ulei să pun" este simplu: ce scrie în carte. Dacă respecți ce scrie acolo și faci schimburile la timp, nu ai nicio problemă. Renault face motoare bune, atât pe benzină cât și pe motorină. Din fericire pentru noi, nu scrie în cartea mașinii că e normal să mănânce până la 1L ulei/1000 (o mie) km cum scrie la Golf și motoarele Renault nici nu mănâncă ulei. A mea are 250.000 km și nu se vede pe jojă niciun consum. Până recent i s-a făcut schimbul la 15.000km, eu îl fac la 10.000 km și pun Elf Evolution SXR 5W40.
O singură precizare: ce înseamnă "la timp" este discutabil. Depinde de km motorului și de regimul de utilizare, deci "bunul simț" primează la stabilirea intervalului. This post has been edited by Mr_X: 21 Sep 2016, 19:04 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In aceasi stare (buna) o sa fie motorul benzinar de pe Megane 2, cand duci masina la remat, indiferent ca-l schimbi la 8.000 sau la 30.000. Dar fiecare arunca cu banii sai cum crede de cuviinta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Este foarte probabil să ai dreptate, deși nu l-aș lăsa 30.000 km neschimbat. Așa cum scris mai sus, la 12.000 km/an înseamnă vreo 10 lei pe lună în plus față de schimbatul la 15.000 km. Este un cost nesemnificativ cel puțin pentru a dormi liniștit.
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#26
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu schimb uleiul la 20.000 km. Ma costa 120 de lei un schimb. Pana acum am 10 schimburi. Deci 1200 lei. Daca as fi schimbat la 8000 de km si atunci cu ulei foarte scump, tot pentru a dormi linistit, ar fi insemnat 26 de schimburi ori 200 lei ... 5200 lei. Da, 10 lei pe luna nu inseamna foarte mult. Dar 4000 lei inseamna o caruta de bani. Cu banii astia cumpar inca 2 motoare daca se strica asta de acum cu ulei schimbat la 20k. Dar nu da niciun semn de probleme.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
mark`` |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
20.000? Ce ulei folosesti?
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#28
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Am tot experimentat cu tot felul de uleiuri. 0w30, 5w30, 5w40, 10w40. Eu unul nu am observat absolut nicio diferenta intre niciunul. Pe Loganul de 500.000 km am pus exclusiv 10w40 la fiecare 20.000 km si merge si acum de nu are treaba. De fapt de vreo doua ori l-am tinut si vreo 30.000 km, din greseala. Cum sa nu rad cand stiu ca o masina a ajuns la jumatate de milion de km cu ulei 10w40 de 60 de lei bidonul iar unii pe aici pe forum tin masina nici 100.000 km si se omora cu ulei schimbat la 8000 km si ala foarte scump. Bani aruncati pe fereastra. Producatorii va manipuleaza frica pentru a va scoate banii din buzunar.
Inclusiv aici pe forum am vazut postaci platiti care sa va convinga sa cumparati ulei scump ![]() This post has been edited by ssilviu: 22 Sep 2016, 07:47 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Mr_X |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 22 Sep 2016, 07:09) Eu schimb uleiul la 20.000 km. Ma costa 120 de lei un schimb. Pana acum am 10 schimburi. Deci 1200 lei. Daca as fi schimbat la 8000 de km si atunci cu ulei foarte scump, tot pentru a dormi linistit, ar fi insemnat 26 de schimburi ori 200 lei ... 5200 lei. Da, 10 lei pe luna nu inseamna foarte mult. Dar 4000 lei inseamna o caruta de bani. Cu banii astia cumpar inca 2 motoare daca se strica asta de acum cu ulei schimbat la 20k. Dar nu da niciun semn de probleme. De fapt nu e chiar ăsta calculul pentru că 5 litri de ulei decent (Elf Evolution SXR 5W40) + un filtru de ulei costă vreo 160 lei. Dacă schimbi la 10.000 km, înseamnă 20 de schimburi, adică 3200 lei. Ceea ce înseamnă o diferență 2000 lei. Dar este o diferență de 2000 lei care se împarte pe vreo 10 ani (200.000 km), adică vreo 100 lei/an în plus, adică mai puțin de 10 lei/lună în plus. Am înțeles însă ideea ta și ți-o respect, deși nu sunt de acord cu ea în primul rând pentru că logica ta nu stă în picioare. Dacă un Logan a mers 500.000 km în condițiile specificate de tine, nu înseamnă neapărat că toate o vor face. Dpdv logic este inducție (pleci de la un caz particular și generalizezi) și la mașini nu prea funcționează. Și mai contează ceva: una este să faci 10.000 km în București unde ai multe accelerări/decelerări și, eventual și o grămadă de porniri/opriri și alta este să mergi relativ constant cu 3000-4000 ture pe DN/autostradă. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#30
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pai si schimbi doar ulei si filtru? Manopera? Nu faci revizie completa? Nu schimbi si restul filtrelor? Alea nu mai costa si ele in plus?
Loganul e folosit in regim de firma. Adica 10 soferi au condus pana acum, nu le pasa daca motorul e rece/cald, se merge cu 500 de kilograme pe el mai tot timpul si cam 35% din km sunt facuti in Bucuresti. Deci daca o masina low-cost, cu o calitate aferenta, mega forjata in conditii dificile duce fara probleme atat, nu vad nicio problema de logica in a considera ca o masina mult mai scumpa, de o calitate mai ridicata, in conditii mult mai lejere de folosire sa nu reziste cel putin la fel de mult intr-un regim de intretinere asemanator. Si nu e singura masina. Renault Master cu 10w40 schimbat la fiecare 20.000 km a ajuns la 260.000 km, din nou fara probleme. La fel, masina de firma, a mers biata de ea si cu 3 tone jumatate pe ea. Soferi diferiti. Chiar si Megane-ul meu are 220.000 km, din nou cu schimburi la 20k. Din nou merge motorul impecabil. Deci eu macar am in spate niste demonstratii practice, pe tipuri diferite de motor, ca schimbat la 20.000 km nu dauneaza cu nimic. Ca voi sa schimbati uleiul la 8000 de km, ar trebui sa va bazati pe niste experiente practice, cu motoare termiante pentru ca au schimbat uleiul mai tarziu de 8000 de km. Dar nu aveti. Doar frica va ghideaza. Dar na, am mai spus-o de atata ori. Singura diferenta reala si perceptibila este de ordin psihologic si atat. Dati banii pe o iluzie. Dar sunt banii vostrii. Daca nu vreti sa nu mai aruncati aiurea cu banii ... dumnzeu iti da, nu-ti baga si-n sac. This post has been edited by ssilviu: 22 Sep 2016, 17:19 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:43 |