Probleme turatie la apasarea acceleratiei, Probleme turatie la apasarea acceleratiei
![]() ![]() ![]() |
Probleme turatie la apasarea acceleratiei, Probleme turatie la apasarea acceleratiei
MrA |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|||
georgerusu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 29 December 10 From: iasi ![]() |
dupa cate imi dau eu seama ar putea fi 3 probleme:
1. mers subturat sau cu motorina proasta => infundat multe si diverse (aici poti sa verfici in felul urmator: cand pleci de pe luc tureaz-o mai tare 1500 rpm de exemplu. daca face la fel nu e problema asta) 2. debitmetru 3. senzor ax came sau ceva de genul asta se cheama succes si scrie-ne ce ai facut si cum ai rezolvat |
--------------------
renault
megane II
2005 coupe 1.5dci
|
|
StefanT |
![]()
Post
#3
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca ar fi bagat motorina la 1.6 de 16 valve, cred ca ar fi avut probleme mai grave
![]() De celelalte nu cred ca se pune problema. MrA, daca ai drum pe la Dristor si vrei sa incercam o scanare de erori cu DDT2000, da-mi un PM. Bafta! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
clr |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
E ceva ce nu inteleg in postul tau: e un simplu fenomen pe care l-ai observat tu pe turometru, sau e un fenomen pe care il simti fizic la plecarea de pe loc (din ce spui tu se manifesta in treapta I) ? Daca e doar o variatie pe care ai observat-o tu pe turometru eu zic sa nu-ti bati capul. Daca se simte fizic, in sensul ca se "ineaca", zgaltaie etc, atunci nu e normal evident si trebuie "sa o cauti la doctor".
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Sebz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 13 September 10 From: Sibiu ![]() |
Posibil senzorul de turatii. Cel mai bine fa-i un test CLIP.
|
--------------------
renault megane II
renault megane II
2004 MEGANE II 1.6 16V 2004
|
|
MrA |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
@georgerusu : este vorba de masina din semnatura, benzina.
@clr : se simte si fizic si arata si pe turometru. cand accelerez fiind scoasa din viteze cat si cand plec de pe loc - a I -a. Practic in momentul cand apas pe acceleratie in loc sa creasca turatia - scade vreo 100 de ture si abia ulterior incepe si creste cum ar trebui. Multumesc tuturor pentru raspunsuri si promptitudinea lor. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
rino |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
Confirm existenta fenomenului descris de MrA. Nu i-am dat mare importanta. Care poate sa fie cauza?
|
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
georgerusu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 29 December 10 From: iasi ![]() |
scuze, rectific postul meu...in loc de motorina ...benzina
|
--------------------
renault
megane II
2005 coupe 1.5dci
|
|
MrA |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
Ca si o completare in lista simptomelor : scoasa din viteze, pe loc, daca "intep" acceleratia
imi pulseaza lumina farurilor - se slabeste pentru o secunda. Nu stiu daca e normal sau nu. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#10
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Păi se slăbește pentru că scade turația sub cea normală de relanti, presupun.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
MrA |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
Da.
Ca o concluzie , care ar fi cea mai probabila cauza a problemei de fapt ? Deocamdata nu pot sa ajung in service cu ea si vroiam sa stiu cat de grava e chestiunea si la ce cheltuieli sa ma astept (mari sau foarte mari ![]() |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#12
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
daca prin intepat te referi la celebrul sprit, atunci poate fi jegul din rezervor precum si benzina extraordinar de proasta (senzatie vazuta pe o Alfa 156, cu benzina de la Luk, care dadea sa moara la calcarea brusca a acceleratiei), incearca si cu o benzina superioara, recomand alto 101 Rompetrol, dar baga dupa ce mergi, destul pe rezerva, asta e solutia simpla si ieftina, altfel fa o vizita in service
This post has been edited by Alt_radu: 30 May 2011, 00:54 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
MrA |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
Da, la sprit ma refer. Deocamdata e la sfert. Am sa mai merg pana la rezerva si realimentez eventual de la Rompetrol cu Alto 101 sa vedem daca are vreun rezultat.
Temerea mea era sa nu am probleme cu injectoarele. Inainte bagam de la LukOil (din simplul motiv ca era vizavi de bloc) iar de 1-2 luni de la in mare parte de la Petrom. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#14
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie totusi sa iei in considerare si jegul din rezervor (chit ca nu prea ar avea de ce la 5 ani si 54 mii km). Inkectoarele trebuiesc verificate, dar la tine din cate stiu se curata in service.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
freemanforever |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 25 May 11 From: bucuresti ![]() |
mrA problema ta se rezolva cu demontare si curatare corp clapeta,DDT pe megane 2 functioneaza numai cu o anumita sonda,pe care nici eu nu am gasit-o.pentru lamuriri 0760452931.stima(nu faceti din tantar armasar)
|
--------------------
renault
laguna
2004 initiale
|
|
MrA |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
@altradu : ce e drept am mers destul de des cu rezervorul sub jumatate plin desi stiu ca nu e indicat.
@freemanforever : multumesc. am sa ma informez mai mult asupra aspectului si eventual daca se poate am sa te deranjez cu un pm sau un telefon ![]() Multumesc pentru raspunsuri. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
rino |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
La mine am verificat expres astazi si nu mai face .... poate fi de la clapeta ...curatata de curand.
This post has been edited by rino: 30 May 2011, 22:16 |
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
sebastian_reno |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 ![]() |
Salutare tuturor,
Problema: Dimineata (motor rece), porneste la sfert, relantiul este ok, daca o accelerez pe loc se accelereaza si relantiul revine la turatia normala. Pana aici toate bune. Plec cu masina si in momentul in care apas ambreiajul, daca il tin mai mult apasat "moare" motorul. (daca schimb mai repede vitezele nu apuca sa scada turatia asa mult si nu moare motorul). Sunt zile cand nu moare motorul dar turatia scade foarte mult atunci cand apas ambreiajul (aproape de 500) dar imediat isi revine. Un alt simptom care l-am remarcat dimineata, este acela ca dupa pornire, in primii 200-300 metri atunci cand o accelerez, se tureaza dar masina nu isi ia demaraj (ca si cum ar da in nas, ceva de genu...) Dupa repornire nu mai face. De exemplu daca plec ziua cand este cald afara, chiar daca nu este pornita de cateva zile, nu face aceste "chestii". Banuiesc clapeta de acceleratie. Cand pun contactul, pe langa tiuitul specific al motorasului pas cu pas, se aude si o "rontaiala". Bujiile sunt schimbate, filtrele sunt schimbate toate. Pe tester clip imi da eroarea DF119 (senzor ax came), dar tocmai ce l-am inlocuit cu unul de origine deoarece cel vechi se stricase si mi se aprindea in bord check engine + service (dupa inlocuire check engine + service sau stins). Va rog un sfat, daca se poate. Cu respect, |
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|
19vik |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce ai inlocuit senzorul ai sters eroarea si a aparut din nou, sau a ramas memorata dinainte? E posibil sa fie problema de contact la mufa care intra in senzor, sau cablajul pana la ecu.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
sebastian_reno |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 ![]() |
Multumesc pentru raspunsul prompt, 19vik.
Am sters eroarea si a aparut din nou. Dar chiar daca eroarea exista, nu se mai aprind check engine +service. Acelasi lucru mi la spus un bun meserias, cum ca ar fi o problema de contact imperfect. A pus CLIP, dar Sambata ma duc sa puna DDT-ul impreuna cu un electrician. Poate ar fi bine sa curat mufele de la ECU cu niste spray de contacte? Pe cele de la senzor le-am curatat. Cu respect. |
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|
clr |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca e nevoie de un electrician bun care sa-ti verifice tot traseul de la senzor pana la calculator. Practic, pe langa un posibil contact imperfect la mufe, poti avea o intrerupere a cablajului oriunde pe traseu.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
sebastian_reno |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 17 September 10 ![]() |
Sal,
Multumesc pentru raspunsuri. Inca o chestie. Daca dimineata, la prima pornire, nu o turez mai mult de 2000 rpm nu face cele descrise mai sus. Cu respect, |
--------------------
renault
megane
2005 Sedan 1.6 16V 83kw
|
|
MrA |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
Corp clapeta curatat , nu s-a rezolvat.
Pot sa adaug pe lista de simptome si: La circa 65 km/h - apas ambreiaj , schimb viteza , dau sa cupleze si surpriza : motorul murise. Daca nu eram in plin trafic si o usoara curba si nu aveam temerea ca o sa mi se "anuleze" directia si frana poate stateam mai linistit ! Pana in iulie nu am posibilitatea financiara sa identific si sa rezolv problema intr-un service si chiar si asa din proprie experienta as putea paria ca se vor uita la mine ca la poarta noua si vor da din umeri (cand am schimbat fulia defazoare am aflat ca ea era cauza tot de pe forum!). Pana atunci as vrea sa am posibilitatea sa indic cateva cauze potentiale. Pe scurt intregul set de simptome observat : Stand pe loc/necuplata : - cand apas acceleratia turatia in prima faza scade circa 100 de ture iar aiba dupa 1 secunda incepe si creste asa cum ar fi normal - daca ii dau cateva "sprituri"/doar o ciupesc putin turatia scade sub 500-600 rpm - in 50% din cazuri moare motorul - dupa ce moare motorul din cauza descrisa mai sus - repornirea e un pic mai lenta/greoaie - mi-a murit motorul in timp ce schimbam viteza la 60-65 km/h - cand ii dau "sprituri" se aude ca si cum se ineaca, lumina farurilor pulseaza (normal de la scaderea de turatie sub normalul de relanti). - relanti-ul sta in majoritatea timpului la 730-750 rpm desi uneori sta ba in 800 rpm ba in 700 rpm (nu e intotdeauna prezent fenomenul). - cand pornesc AC-ul , turatia creste si nu mai moare motorul, scazand doar undeva pana-n 650-700 rpm la accelerare. - uneori (rareori) accelereaza normal , fara o anterioara scadere a turatiei In timpul mersului nu am observat alte probleme iar de "tras" imi pare ca trage la fel. Consumul pare si el sa fie la fel. Filtrele sunt schimbate de curand. Benzina am incercat din mai multe parti. Pe alte forumuri am citit ca ar putea fi (cel putin pentru o parte din simptome) : "trage aer fals", valva, bobina, injectoare, corp clapeta , senzorul care regleaza turatia, o sonda al carei nume nu mi-l amintesc - desi niciuna din cauze nu se potriveste in totalitate cu simptomele. Deocamdata sunt intr-o ceata de 2 m... Daca are cineva orice indicatie/sugestie/idee/presupunere sunt mai mult decat bine venite si va multumesc anticipat. This post has been edited by MrA: 13 Jun 2011, 00:48 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#24
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Partea nasoală e că este o problemă comparabilă cu celebrul mergi la doctor și-i zici că te doare. Deci doctorul nu poate să fie cert de boala de care suferi până nu-ți face o serie largă de analize, înainte.
Eu aș încerca să iau în calcul majoritatea senzorilor din motor, eventual chiar și pompa de benzinică din rezervor. Cea mai bună metodă de aflare a problemei cred că ar fi un test dinamic cu CLIP -ul. Pentru asta vorbește cu user-ul romeo. Are prețuri bune și e săritor. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
solorad |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 October 10 ![]() |
Salut! Aceleasi probleme le am si eu cu megane din 2006, 1.4 16V, 72KW, 85000km. Motorul merge neregulat la relanti, galopeaza f putin. La inceput masina avea relanti de 800 rpm, acum 730-750. E foarte lenesa si consuma ceva mai mult. Toate problemele au aparut in momentul cand mi a cazut o bobina. De atunci le am schimbat pe toate patru, dar nu toate odata, ci pe rand.
Probleme: 1. Relanti scazut. 2. Lipsa putere, da in nas indiferent de trepta. 3. Daca accelerez brusc pe loc, se tureaza ,dar parca destul de greu si scade turatia la 400 apoi is revine la 730 dupa 2 sec. 4. Pe loc daca apas usor acceleratia turatia SCADE in loc sa CREASCA si se opreste motorul dupa ce trepideaza rau. 5. Cand e motorul rece dimineata, in prima treapta, cand dau sa plec de pe loc imi face o trepidare de zici ca se rupe masina in doua (nu tot timpul). O conduc din 2006 problema nu e de la mine ![]() ![]() Bobine schimbate in timp toate patru, bujii noi, clapeta curatata acum 20000 km, filtre noi. Merg turat peste 3000 si intre 4500 rpm dar tot nu trage cum ar trebui. Nu mi spuneti de benzina proasta ca are jumatate de an decand face asa. Sau sa o turez sa se desfunde ca nu i cazul de asa ceva. Am puso pe test nu da nici o eroare ![]() HELP!!! parca merg cu un logan din 2004 cu 400000 km in bord MS! 13 Jun 2011, 15:19: Scuze! Am uitat sa mai adaug ceva : Acum vreo 4 luni, din senin, nu puteam sa mai trec de 3000 Rpm, ziceai ca am limitator. In a doua treapta, pedala la fund max 3000 de ture, schimbam a 3 a, pedala la fund, dupa 3000 nu mai crestea. Plus ca ma plictiseam pana ajungea la 3000 si mi trebuia si strada(in bord se aprindea din cand in cand check engine+cheie service). Si a revenit tot din senin dupa doua, trei zile, dar de tras, tot da in nas, ca sa fac si o rima. Astept pareri! ![]() This post has been edited by solorad: 13 Jun 2011, 15:19 |
--------------------
Renault
Laguna 3 Initiale 2.0 dci 150 Hp
2008
|
|
clr |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MrA @ 13 Jun 2011, 01:41) ... La circa 65 km/h - apas ambreiaj , schimb viteza , dau sa cupleze si surpriza : motorul murise. ..... Atentie mare! La motoarele cu transmisie pe curea este recomandat sa nu pornesti motorul impins deoarece poate sari de la punct. Pornirea lui la modul in care ai facut-o tu (prin cuplarea ambreiajului in mers dupa ce murise motorul) e oarecum similar. Sa nu o dai in altele. @solorad: QUOTE(solorad @ 13 Jun 2011, 15:57) ...Toate problemele au aparut in momentul cand mi a cazut o bobina. De atunci le am schimbat pe toate patru, dar nu toate odata, ci pe rand. .... Parerea mea e ca daca pana atunci a fost ok, atunci problema ar putea fi tot de aici, chiar daca le-ai schimbat pe toate. Unde le-ai schimbat? Esti sigur ca le-au schimbat intr-adevar si ca ti-au pus unele noi? This post has been edited by clr: 13 Jun 2011, 15:48 |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
segcm |
![]()
Post
#27
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Pot da o sugestie.
In 2008 i-am adus lu tata un Fiat Punto 1,2 din Germania. A mers brici pana ce am facut primul plin undeva in Sibiu. Dupa asta parca mergea in 3, nu mai tragea, viteza max era cca 65-70km/h. Trebuia s-o accelerezi lent, liniar si constant altfel dadea in nas. Asa am mers pana acasa in Iasi. I-am schimbat bujii, filtre, fise bujii, am curatat corpul de injectie, am dat cu spray de contacte la toate mufele din compartimentul motor etc. Nici un rezultat, masina mergea la fel de rau. La service-uri fel de fel de pareri - ca tb schimbata bobina, altii ca corpul de injectie, altii ca calc de injectie. A desfacut taicamio' pompa de benzinasi era plina de mal, deci nu asigura un debit pt o alimentare optima la orice regim. O a doua sugestie ceva ce s-a petrecut la masina mea: cu cateva saptamani inainte, masina invartea destul de mult pana sa porneasca - 15-25 sec. Intr-un final nu a mai pornit deloc. Banuiam senzorul volanta, dar dupa ce am dus-o in service, i-a gasit mufa de alimentare pompa benzina topita. Practic de la condens s-a oxidat, contact imperfect sau partial, din aceasta cauza s-a supraincalzit firul si a topit mufa. Am dat comanda de mufa noua deja. Poate te ajuta ceva... Incepe prin a verifica conexiunea electrica a pompei de benzina, pompa in sine, apoi filtrul de benzina apoi restul e din compartimentul motor ( senzori volanta si ax came, curatare clapeta, bujii sau sa n-ai vreo bobina dusa) Bafta! |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
MrA |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 145 Joined: 20 January 08 ![]() |
QUOTE(clr @ 13 Jun 2011, 16:46) Atentie mare! La motoarele cu transmisie pe curea este recomandat sa nu pornesti motorul impins deoarece poate sari de la punct. Pornirea lui la modul in care ai facut-o tu (prin cuplarea ambreiajului in mers dupa ce murise motorul) e oarecum similar. Sa nu o dai in altele. Eram in curs de schimbare a vitezei, nici nu realizasem ca motorul murise in mers. Poate ma insel dar stiu ca odata motorul oprit se blocheaza directia iar frana se intareste. Am apasat pe butonul de start instinctual cand am vazut ca e...mort. Daca se mai intampla insa am sa retin aspectul ![]() Maine imi fac o progrmare la service. p.s. o alta mentiune : cu motorul rece functioneaza aproape in parametrii normali. Simptomele sunt cu mult atenuate. This post has been edited by MrA: 13 Jun 2011, 22:11 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 / Megane IV Sce 1.6
2006
|
|
Hack |
![]()
Post
#29
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
QUOTE(segcm @ 13 Jun 2011, 21:44) Incepe prin a verifica conexiunea electrica a pompei de benzina, pompa in sine, apoi filtrul de benzina apoi restul e din compartimentul motor ( senzori volanta si ax came, curatare clapeta, bujii sau sa n-ai vreo bobina dusa) Bafta! Pompa de benzina la Megane e in rezervor. ![]() |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
segcm |
![]()
Post
#30
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Ai dreptate Hack.
![]() La toate masinile fabricate dupa '90 (cu mici exceptii), pompa de combustibil e in rezervor si e un ansamblu din plastic destul de casant ce inglobeaza si "plutitorul" pt afisarea nivelului combustibil. Daca pica ceva esti obligat sa schimbi tot ansamblul care e cca 250-300€. La megane daca rabatezi sezutul banchetei si se desfac cele 2 suruburi ce prind placa metalica trapezoidala de protectie. Apoi capacul pompei se desurubeaza cu atentie ca plasticul ala e f fragil la cat a stat in benzina si in vapori de benzina. Se merita verificat si curatat f bine macar mufa electrica caci in service am aflat ca e boala destul de des intalnita la Megane sa se topeasca mufa care face corp comun cu pompa. De mentionat e ca masina nu avea nici o eroare pe tester. ![]() |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 16:33 |