Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Limitator franare spate, frane spate ineficiente

vvvp
post 11 Apr 2011, 16:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Am un clio symbol dci 2005 (fara ABS) si am constatat la ITP ca rotile din spate nu franeaza bine.De vina se pare ca ar fi limitatorul de franare,sabotii i-am verificat si sunt in regula.As vrea sa aflu cam cat costa un limitator de franare si daca poate fi montat unul de Logan-am vazut ca ar fi mai ieftin.De asemenea as dori sa stiu daca si-a reconditionat cineva acest limitator pt. ca am auzit ca principala cauza de defectiune ar fi rugina.O poza cu limitatorul in sectiune sau cu partile sale componente ar fi de mare ajutor,eu nu am reusit sa gasesc in manualul de service.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Apr 2011, 16:50
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Daca franele nu sunt in parametrii normali la ITP atunci nu trebuie verificati sabotii trebuie SCHIMBATI.
Eventual cu tot cu tamburi(astia poti sa-i verifici).
Problema nu cred ca este de la limitatorul de franare.
NB!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vvvp
post 14 Apr 2011, 12:16
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Multumesc de raspuns,dar,asa cum am mai spus am verificat sabotii si tamburii si sunt in parametrii normali.Mai mult,la ITP masina a fost ajutata la franarea spate cu frana de mana,deci problema este localizata la compensatorul/limitatorul de franare care nu repartizeaza suficienta presiune catre puntea spate.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 14 Apr 2011, 12:34
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(vvvp @ 14 Apr 2011, 12:16)
masina a fost ajutata la franarea spate cu frana de mana
*


Inca un motiv in plus ca nu functioneaza frana de serviciu!!
Ce inseamna"in parametri normali"?
Vezi in poza atasata cum arata piesa(limitatorul)de la frana spate.
NB!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vvvp
post 14 Apr 2011, 16:01
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Da,tocmai asta am spus si eu,ca nu functioneaza frana de serviciu bine.Dar nu din cauza tamburilor sau sabotilor,pentru ca daca era asta cauza nici frana de mana nu functiona."In parametri"=am masurat grosimea sabotilor si am facut o inspectie vizuala si nu prezinta urme de uzura peste limita.Cat despre poza stiu cum arata acel limitator,insa m-ar fi interesat sa stiu cum arata pe dinauntru si daca si cum se pot demonta componentele astfel incat sa le reconditionez in vreun fel si sa nu mai dau banii pe altul nou.Aceasta problema cu limitatorul este destul de des intalnita la Dacia 1310,dar costa si mai putin.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad_biker
post 14 Apr 2011, 17:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 6 December 07
From: Bacau




Ia si relgeaza-ti sabotii in prima faza pentru ca acel reglaj automat al sabotilor de multe ori nu-si face treaba. Dupa operatiunea asta ai sa constati ca si pedala de frana s-a mai ridicat si frana actioneaza mai repede in momentul actionarii. In ceea ce priveste repartitoru, ai putine sanse sa se fi stricat, de cele mai multe ori repartitoarele se blocheaza asa ca incearca sa-i faci cateva curse si sa-l deblochezi. Spre exemplu la mine repartitorul s-a blocat pentru ca eu nu car greutate cu masina (de obicei mergand singur), iar fara apasare pe spate normal ca repartitorul s-a intepenit la un moment dat intr-o pozitie si nu mai deschidea.


--------------------
renault clio symbol 2002 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vvvp
post 14 Apr 2011, 18:52
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Intr-adevar repartitorul se blocheaza.Dupa ce am franat de cateva ori ajutat si de frana de mana s-a simtit deblocarea acestuia,franele functionand mai bine.Dar dupa cateva zile s-a blocat iar.Am auzit ca problema repartitoarelor ar fi coroziunea, din cauza asta au tendinta sa se blocheze.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 14 Apr 2011, 22:00
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu stiu sigur cum este la tine, dar, in general, repartitoarele se regleaza.
Pune ceva greutate in portbagaj (un sac sau doi de nisip), mergi pe o rampa si fa-i o aerisire.
Lichidul de frana l-ai schimbat complet vreodata?


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vvvp
post 15 Apr 2011, 08:16
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Lichidul de frana nu l-am schimbat niciodata.Cat despre reglaj,sunt necesare doua manometre la sistemul de franare in X-de asta tot ezit sa demontez repartitorul,pentru ca nu am acele manometre sa fac reglajul la loc.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Apr 2011, 08:43
Post #10


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




si eu am avut "frana ineficienta" la un test itp si imi recomandau sa ma duc in service ca sa regleze. Era de la anvelope vechi si proaste. La ultimul itp m-am dus cu anvelope de iarna noi, acelasi model si pe fata si pe spate si am luat itp-ul fara probleme.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Apr 2011, 19:31
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Are un reglaj mecanic, treaba cu manometrele este altceva.
Este vorba de o parghie care actioneaza o alta parghie aflata pe repartitor. Se vede si in poza de mai sus. Prin apropierea sau departarea lor se mareste sau se scade presiunea pe puntea spate. Este posibil ca la tine sa fie mai mare distanta dintre cele doua si sa ai presiune mai scazuta pe puntea spate.
Manualul recomanda sa schimbi lichidul de frana la 4 ani parca sau la 60.000 km. Isi pierde din calitati in timp, cantitatea de apa din el se mareste afectand unele componente si eficienta franarii.
Eu am observat imediat diferenta dupa ce am schimbat complet lichidul.

This post has been edited by cristio_79: 15 Apr 2011, 19:34


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad_biker
post 15 Apr 2011, 20:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 6 December 07
From: Bacau




Lichidul de frana devine coroziv si ataca garniturile, de asta se si innegreste.


--------------------
renault clio symbol 2002 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 15 Apr 2011, 21:45
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Lichidul de frana este coroziv oricum, nu devine in urma utilizarii.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vvvp
post 16 Apr 2011, 10:14
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 October 09




Da,stiu despre acel reglaj,dar nu se poate umbla aiurea la el.Este nevoie de cele doua manometre pentru a putea regla presiunea corecta indicata in manualul de service.Ca altfel,ori nu franeaza suficient puntea spate,ori se blocheaza rotile spate la o franare mai puternica.


--------------------
renault clio symbol 2005 dci - 45345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 5 Nov 2011, 19:57
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Acel reglaj nu este pentru presiune mai mare sau mai mica pe puntea spate ci sa atace mai devreme sau mai tarziu,in functie de greutate.
Exemplu:

Poate actiona atunci cand ai 200 kg pe masina prin apropierea pirghiei de punctul final(o tabla).Defiletare parghie.
Poate ataca atunci cand ai 500 kg pe masina atunci cand parghia este mai departe de tabla(punctul)atacata.Filetare parghie.

Nu stiu insa la ce greutate este reglata din fabrica dar pot afla punand greutate pe masina si uitandu-ma sub masina(sper sa mai am loc la un moment dat...) sa vad cand atinge punctul in care deschide repartitorul.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 29 Nov 2011, 20:24
Post #16


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




La ITP mi-a gasit lipsa franare de mana pe spate stanga. Am profitat de ziua libera si am bagat-o la investigatii.
Un arc, cel de retractare a sabotilor pe pozitii, era sarit plus ca o siguranta mica de prindere a acestuia se plimba libera prin tambur.
Mare mi-a fost mirarea cand am cautat arcul respectiv si nu l-am gasit nicicum. Era exact ca cel de dacia 1300. Ceva de genul
arc_stricat.jpg ( Size: 7.72k ) Number of downloads: 2826

Si nici un magazin nu il avea la vanzare.
Pana la urma am gasit un arc la unul din magazine, se potriveste perfect, dar nici vanzatorul nu stia de la ce masina este, il avea pe acolo prin o punga, la 1,50 lei.
Asta arc_montat.jpg ( Size: 2.1k ) Number of downloads: 2504

Setul de arculete (nu se dadeau la bucata)de la logan era 23 ron, dar nu parea niciunul sa fie la fel cu cel care l-am dat eu jos de acolo. Si nici nu parea sa vina bine ca cel montat de mine. Adica asta: Attached Image
Pana la urma a iesit bine, dar data viitoare chiar nu stiu ce sa cer la magazin.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catuta
post 30 Nov 2011, 10:51
Post #17


Membru care uraste "porumbeii"!!


Group: Members
Posts: 509
Joined: 27 May 09
From: Galati




cod OE:77 01 206 427

Attached thumbnail(s)
669274.JPG ( Size: 14.4k ) Number of downloads: 2526


--------------------
Honda CB 1000 Big One 16v 130CP - GL 53 ROC
Avem o tara superba,pacat ca e locuita de..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 30 Nov 2011, 19:00
Post #18


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Cele mai lungi sunt, in capete cu arc. Si nu merg mai bine ca ala care l-am pus eu. Cel care il am intra intre pistonas si limitatorul de cursa, la marele fix. Cele originale ar sta in tensiune pe saboti. Nu vrea sa spun ca am descoperit roata inca o data. Poate fi o diferenta intre renoul meu din 2000 fata de altele mai noi.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catuta
post 1 Dec 2011, 13:17
Post #19


Membru care uraste "porumbeii"!!


Group: Members
Posts: 509
Joined: 27 May 09
From: Galati




Posibil sa fie diferenta,dar dupa seria VIN descoperim codul 100%.


--------------------
Honda CB 1000 Big One 16v 130CP - GL 53 ROC
Avem o tara superba,pacat ca e locuita de..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu_cl
post 20 May 2015, 17:15
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 17 October 07




Am si eu o problema legata de frane. La franare normala franele actioneaza in consecinta, dar daca tin pedala apasata aceasta coboara ca si cand ar pierde presiunea. Am aerisit intreaga instalatie si nu am nici un fel de scurgeri de lichid. Deci?


--------------------
Renault Megane 2007 - CL-96-RMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 20 May 2015, 19:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Pai cand este pornita si la mine face la fel.Cand motorul e oprit daca fac cateva pedale devine teapana.Cand o pornesti intra servofrana.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 20 May 2015, 20:40
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




nu inteleg ce spuneti voi...adica in mers, la franare se duce pedala in continuu, ca si cum nu se mai opreste? pai nu cred ca e normal, cu toata servofrana sau ABS-ul...

eu stiu de cand am schimbat lichidul de frana - cand ai aerisitoarele inchise pedala nu trebuie sa se mai duca, ramane tapana in punctul in care ajunge la presiunea maxima... nu vad de ce la modelele doar cu servofrana ar fi altfel


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 21 May 2015, 01:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Pai da dar e o mica diferenta cand e pornita nu sta teapana , adica se mai duce usor in jos daca apas mai tare pe pedala pana la un anumit punct cand numai se duce deloc.Daca motorul e oprit servofrina numai functioneaza si la 2 pedale devine teapana nu prea se mai duce in jos din cauza ca nu ai atata forta sa apesi pe pedala.Cand pornesti intra servo frana daca apesi puternic pe pedala ea se duce mai jos putin cu toate ca ea tine din momentul in care ciupi pedala , nu stiu cum sa explic ma cam bate explicatiile la ora asta.In orice caz daca aveam vreo problema picam ITP.

This post has been edited by andutu: 21 May 2015, 01:27


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 21 May 2015, 07:40
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




QUOTE(raducu_cl @ 20 May 2015, 17:15)
Am si eu o problema legata de frane. La franare normala franele actioneaza in consecinta, dar daca tin pedala apasata aceasta coboara ca si cand ar pierde presiunea. Am aerisit intreaga instalatie si nu am nici un fel de scurgeri de lichid. Deci?
*



Pompa de frana trebuie inlocuita.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu_cl
post 22 May 2015, 12:09
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 17 October 07




Luni am sedinta cu un franar si vad atunci.


--------------------
Renault Megane 2007 - CL-96-RMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 22 May 2015, 17:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Ce-i ala franar? Te duci cumva la Cfr? tongue.gif

This post has been edited by alexgeogabriel: 22 May 2015, 17:31


--------------------
Renault Symbol 2007, 1.4, 75cp, 8v - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 22 May 2015, 20:06
Post #27


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu_cl
post 25 May 2015, 14:10
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 17 October 07




Franar este sinonimul meseriasului ce a facut specializare in acest domeniu(frane)!!! icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane 2007 - CL-96-RMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 26 May 2015, 09:35
Post #29


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Daca il cheama si Sulica...este deja maxim.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 26 May 2015, 10:55
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




QUOTE(raducu_cl @ 25 May 2015, 15:10)
Franar este sinonimul meseriasului ce a facut specializare in acest domeniu(frane)!!! icon_mrgreen.gif
*



radmasa.gif total incorect , care se ocupa cu actionarea franei de mana nu e acelasi lucru cu mecanicul, de aceea am si adus vorba de unsure.gif Cfr...

Ps: Sulik Franaru'

This post has been edited by alexgeogabriel: 26 May 2015, 10:57


--------------------
Renault Symbol 2007, 1.4, 75cp, 8v - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 22:42
Dacia