Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa ambreiaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
andu911
Salut.
Am vrut sa demontez pompa de ambreiaj de pe masina. Mai intai am desfacut tija de la pedala de ambreiaj, dupa care m-am dus in partea de la motor, sa demontez conductele.
Aici surpriza... Pompa e bagata pe undeva de nici nu o vad macar. Se vad doar furtunul si conducta care duc la ea.
Daca s-a mai lovit cineva de problema asta, sa-mi explice si mie cum s-o dau jos, fara sa demontez jumatate de masina.
Merci.
przamfiri
scoti furtunul din vasul pompei de frana ,pui un furtun care sa stea mai sus sa nu curga lichidul de frana,si dupa ce ai desfacut tija de pa pedala, bagi o cheie pe dedesupt,adica in masina,vezi si tu .... si rotesti de ea ....parca invers acelor de ceasornic
andu911
pai si conducta care duce la cilindrul receptor ?
Eu din ce am vazut...trebuie demontate si vasul de expansiune si filtrul de aer...etc
przamfiri
pai da frate trebuie demontate ...,vasul de expansiune se da intr-o parte ca na pompa se scoate prin fata adica nu prin masina ci pe la motor , pompa este sub vasul de expansiune deci....,acum depinde cat de mare ai mana.... smile.gif da parca am scos si filtrul de aer adica carcasa(tragi usor de ea are 3 puncte de prindere 2 jos si unul in lateral pe contra aripa ,vezi ca cele de jos le poti vedea daca te uiti sub aripa )
conducta din capul pompei se desface acolo si la fel se strange ,tot acolo ca altfel nu poti scoate,fixa, pompa
andu911
Am inteles. Merci. Mi-era sa nu m-apuc ca boul sa desfac aiurea pe-acolo

Ai idee daca se poate desface pompa asta, ca sa-i schimb garnitura/garniturile ?

Am vazut ca eram cam umeda.
przamfiri
la mine ramanea un pic pedala jos trebuia sa bag piciorul sub ea sa o ridic ..........am desfacut pompa am curatat-o si am montat-o la loc si problema s-a rezolvat.nu a fost nevoie nici sa aerisesc.
garnituri nu stiu ce sa zic nu am cautat....imi pare rau oricum uite si codul pompei in caz ca vrei sa vezi de pe acum care ar fi pretul ei ,cum , este ,.... eu am facut aceasta operatie prin august 2007 si atunci era pompa 4700000 lei parca oricum pe acolo.
cod pompa ambreiaj---8200019602k
ai si o poza cu circuitul de ambreiaj poate te ajuta

faptul ca este umeda.... daca merge nu cred ca trebuie sa-ti faci griji ,vezi sa nu curga pe la furtunul care o alimenteaza acela care este legat de vosul cu lichid de frana ,furtunul care leaga pompa de ambreiaj de vasul pompei de frana ...,este cam aiurea nu are si el nici un colier nici la intrare in pompa nici la intrare in vasul cu lichid
andu911
e uda la interior, exact unde incepe parghia de plastic
przamfiri
nu stiu ce sa zic poti sa o demontezi scoti garnitura si cu ea mergi si cauti ...sigur trebuie sa mearga una de la ceva ...trebuie sa cauti.
pierzi lichid de frana ?, ca sa intelegi cum merge pompa ...exact ca siringa pistonasul este dintr-o bucata adica tija cu totul ,pompa este toata din plastic ,de ce costa atatia banii ?nu ma intreba... wacko.gif
andu911
Nu se simte in borcan, n-am fost nevoit sa completez niciodata, nivelul e normal si acum
Dar mi s-a intamplat de cateva ori sa fiu nevoit s-o ridic cu piciorul.
przamfiri
la mine ramanea un pic pedala jos trebuia sa bag piciorul sub ea sa o ridic ..........am desfacut pompa am curatat-o si am montat-o la loc si problema s-a rezolvat.nu a fost nevoie nici sa aerisesc
poti sa incerci si tu treaba asta
andu911
Pai cam asta vreau si eu sa incerc, numai ca astia de la magazinele de piese Al Padrino s-au laudat ca au tot felul de garnituri si kituri de reparatie.
Si zic sa schimb si garnitura, daca gasesc vreuna la fel.
przamfiri
da ... incearca sa tragi cu mana un pic mai tare de pedala in sus pentru ca pompa trage lichid de frana intr-o anumita pozitie iar daca tu cumva ai pierdut un pic de lichid din pompa ,pistonasul nu ajunde in punctul ala in care poate sa patrunda lichidul in cilindrul pompei deaceea ramane cate o data mai jos
eu de cand am umblat la pompa sta pedala un pic mai sus si merge bine nu am treaba , cand o apas si-i dau drumul imediat revine
andu911
chestia asta o pateam in special dimineata, dupa ce masina statea cel putin 12 ore parcata
przamfiri
da exact,la mine a inceput cand eram in concediu .......mama ce ma stresat....
eu zic sa incerci varianta mea nu ai ce pierde,decat cateva ore de munca smile.gif dar na apoi sti cum sta treaba
antifizic2
hm am citit ceva mai sus de vreo garnitura in pompa de ambreiaj?

daca tin bine minte cand am desfacut-o, conectat printr-o articulatie cu bila la parghia de pe pedala era un soi de cilidru de ebonita negru care nu vad cum s-ar uza vreodata.

poate nu mai tin eu bine minte dar inclin sa cred virgula ca cilintru vine la fix/etans in interiorul pompei si deci nu ar avea nevoie de vre-o garnitura.

multa bafta
andu911
am desfacut-o si eu
intradevar nu are nicio garnitura
dupa cum a spus si przamfiri, si a mea era plina de mizerie

oricum ramane un mister pt mine ce se poate strica la ele.... in afara faptului ca sunt niste plastice de 2 lei.

Daca ai intreba pe cineva de la ce e pompa asta, probabil ti-ar raspunde ca e de la vreun pistol cu apa, nicidecum pompa de ambreiaj de la Renault Laguna 2
antifizic2
mie mi s-a rupt tija care vine fixata pe pedala de exemplu.

intrebare: exista un bloc de supape sau ceva de genul asta , unde sa fie un sistem de garnituri care in timp sa se uzeze?? sitemul de franare si ambreiajul avand acelasi rezervor de lichid imi imaginez ca ar trebui sa existe o legatra de genul asta. are idee cineva unde se afla?
andu911
De unde ti s-a rupt si ce-ai facut ?

Ambreiajul isi ia lichid din acelasi rezervor, numai ca furtunul care duce la ambreiaj e mai sus si in caz ca iti curge tot ambreiaju, nu ramai fara frane.
antifizic2
am deschis topic, era legat de arculetul acela care se rupe si care multi spun ca nu are nici un rol, ete rolul lui este sa preia o parte din sarcinile la care este supusa aceasta tija de plastic ieftin.
andu911
singurul soc la care e supusa e cand iei piciorul de pe pedala
si asta nu o face arcul, arcul doar o readuce sus

Edit...cu pricepere se poate puna alta tija, daca asta de plastic se rupe.

Ca sa scoti pistonul cu tija, nu e nevoie sa se demonteze pompa. Se scoate prin interior.
Mai nasol ca aerisirea tot trebuie facuta.
antifizic2
pei alta tija am pus acolo dar nu a necesitat aerisire, daca vasul cu lichid e inchis acesta nu permite curgerea lichidului , eu am schimbat fara sa curga lichid in interor
C a t a l i n
Dacă rezervorul ar fi etanș ar fi inutil cred...
andu911
presupun ca ai facut tu alta tija, ca nu vad cum se poate inlocui sfera aia
antifizic2
da am inlocuit-o cu una indentica de la alta poma de ambreiaj, cel mai destept ar fi fost sa fac una identica din aluminiu dar din pacate nu am nici nivelul de cunostinte necesar nici uneltele si nici timpul blush.gif

intrebare : cum functioneaza sistemul pedalier in cazul unui accident? pe mine m-a lovit in spate acu mult timp si in timpul impactului pedalierul a cazut urmad ca el sa isi revina. a mai patit cineva asta? care este mecanismul.

intreb deoarece am impresia ca imi scade nvelul lichidului de frana si incercsa gasesc explicatii. una foarte plauzibila ar fi tocirea placutelor dar nu stiu ce sa zic, la service au spus ca domle masina nu are nimic, dar au zis ei asta si altadata
ryder2005
dezgrop un topic vechi, insa foarte valoros pentru mine biggrin.gif
mie mi s-a rupt tija aia de plastic care tine axul pompei la un anumit nivel, si implicit si pedala. Acum, pedala de ambreiaj sta muuult mai sus fata de celelalte, si pe langa faptul ca trebuie sa ridic mult piciorul si sa o caut pe sub bord, are si o cursa moarta.
Ei, trecand la solutii, am facut rost de o pompa noua si buna, si ar trebui sa o schimb.
Intrucat la un service de pe mosilor, respectabil de altfel, mi-a zis ca trebuie sa dea jos cadrul motor (!!!!), mi-am pierdut orice fel de incredere. Iar la Renault la service o sa imi ceara cat pentru o masina noua (exagerez, dar oricum)

Prin urmare:

1. Este cineva prin Bucuresti care a facut manevra asta personal si ma poate ajuta intr-o sambata sa o fac si eu? Detaliile le discutam noi. Eu am inteles ce zice parintele mai sus, dar parca nu m-as apuca de nazbatii de unul singur.

2. Stiti pe cineva care se pricepe bine la Lagune si poate sa ma ajute? Chiar si intr-un service...

Multam
audiofilu'
Intreb si eu ceva:am schimbat lichidul de frina la cele 4 roti (etriere+traseu) si a ramas de inlocuit si cel de la ambreiaj,cit lichid ar trebui sa elimin?Nu am identificat conducta si nici nu stiu daca in afara de traseu mai este vreun cilindru receptor.Mi-as permite sa mai pierd cca 100ml din instalatie,o fi de ajuns?Am inteles ca este un aerisitor pe undeva...
ryder2005
Ok. Se pare ca omul cat traieste invata...mai ales cand ai Laguna 2 biggrin.gif

Am fost sa imi inlocuiesc in service pompa de la pedala de ambreiaj (e mult spus pompa, e de fapt un cilindru cu un piston de plastic). Imi procurasem pompa aproape noua de la dezmembrari, tot pentru Laguna 2, 2004, 1.9dci. Au dat-o baitii jos pe aia veche, au pus-o pe asta noua. Insa le-am comparat putin inainte, si erau cateva diferente de detaliu, in special in zona cu cele 2 racorduri. Au pus pompa noua, si cand sa conecteze niplul care duce la rulmentul de presiune, SURPRIZA ! Nu se potrivea deloc (e furtunul care vine pe capul pompei, nu cel de pe laterala). Se pare ca sunt diferente majore la acest capitol. Si se pare ca sunt vreo 3 modele diferite de pompe.

Am vrut sa va zic si voua acest lucru sa stiti pe viitor. Eu am citit destule, dar nu am gasit informatia asta pe la nimeni. Mi-a parut rau de munca baietilor si de banii mei biggrin.gif, dar asta e.

Mai jos va atasez modelul cum NU ESTE pompa de pe masina mea, respectiv pompa pe care am cumparat-o degeaba (o vand apropos, e in stare excelenta, vedeti la Bursa). Cea de pe masina, originala, nu are chestiunea aia dreapta pe capatul pompei, ci e perfect rotunda (din pacate nu prea am poze). Prin urmare, caut pompa modelul bun (daca aveti, dati PM va rog).

Atat ! Multumesc!
mircea-daniel
Reparat si eu o pompa de ambreiaj. Intr-adevar, sunt mai multe modele. Atentie insa, de cele mai multe ori se poate reconditiona foarte usor, sunt niste plastice care ori se desfac, ori se tocesc. La mine, pompa e din 2 bucati, care intra una in alta, fortat. S-au tocit marginile ce le tineau unite si s-a desfacut. Solutia: picatura si bagat la loc. Merge mai bine decat cand am luat-o.

Si eu vand o pompa de ambreiaj. Ieftin si bun! tongue.gif

LE: se desface invers acelor de ceasornic, relativ usor. trebuie o tubulara mare (de 21 sau 22 parca) si pana ajungi la ea iti transpira ceva mana (trebuie dat jos filtrul de aer si deplasat un pic cutia sigurantelor). Si se reconditioneaza usor. Eu am dat degeaba banii pe una de la dezmembrari. Nici nu se potrivea (merg puse una de la cealalta, insa nu intra bine stuturile conductelor de lichid de frana) si nici nu merita (pompa de pe masina nu avea nimic, era doar desfacuta din incheieturi).
norby_puma
Daca trebuie sa ridicati pedala de ambraiaj ca pica aveti alta problema, am patit-o eu.Undeva la pedala de ambraiaj exista un arc(adica o sarma indoita) pe post de arc si acela s-a rupt.Eu am patit-o si eram nevoit sa ridic pedala cu piciorul.Ajuns dupa ceva timp intr-o reprezentanta le-am povestit treaba asta si baietii mi-au montat acel arc care a costat 12 lei
mircea-daniel
Unele au acel arc, altele nu au. Pompa luata avea arc, pompa originala pe masina nu avea. Deci e in functie de ce si cum. Oricum, o sa pun niste poze cu cele 2 tipuri de pompe gasite de mine si cum se deosebesc.
super98
Deci pana la urma care pompa de ambreiaj este buna?
mircea-daniel ziceai ca pui poze cu cele doua tipuri?
ryder2005 ai poze si cu pompa care este pe masina ta?
Trebuie sa schimb si eu pompa de ambreiaj ca daca o las o zi nemiscata nu se mai ridica pedala decat daca ii bag presiune. Daca o folosesc zilnic ramane un pic mai jos (o ridic cu piciorul) si dupa ceva pedale sau de mers cu masina isi revine perfect.
Eu am cumparat o pompa noua cu 300 lei, la magazinul de unde am luat-o zice ca asta ar fi dupa VIN-ul masinii. Dar nu prea as vrea sa ma apuc de demontat si sa descopar ca nu s-ar potrivi.
Steve From Oradea
Sa stii ca e ok, adica ce am eu seamana foarte mult, eu zic ca nu o sa ai probleme.
mircea-daniel
Da, am zis ca pun poza. Dar intre timp, la service, am ramas fara cele 3 pompe.
Cea luata de la sh.
Cea de pe masina.
Cea noua, montata pe masina.
Habar nu am unde sunt cele 2 ramase in plus, acum o saptamana m-am uitat dupa ele si nu le-am gasit (pompa mi-a murit definitiv acum 2 luni).

Cel mai simplu, te uiti la pedala de ambreiaj,trebuie sa fie la fel bratul pompei vechi. Si daca ai dat 300 de lei pe pompa aceea, nu pot decat sa te felicit... Eu am dat 700 de lei pe una noua, prin service-ul unde am facut masina (a mea e ca a ta, numai ca e complet neagra). Vezi ca dupa ce schimbi pompa trebuie scos aerul din instalatie, si e f%tere de mama, ori dai jos bateria si suportul ei, ori pe sub cutie (parca).
super98
Steve From Oradea si mircea-daniel multumesc de ajutor. Cel tarziu sambata cred ca ma apuc de treaba.
Am dat mai exact 295 ron biggrin.gif. Am gasit tot felul de preturi dar nu m-am lasat pana nu am gasit un pret pentru bugetul meu. tongue.gif Si cand am gasit-o pe asta...am si luat-o. Ca decat sa dau 150ron +transport pentru una SH de care nu sunt 100% sigur...mai bine una noua.
De aerisit este relativ simplu, ma bag sub masina si se rezolva mai usor. Am mai facut aerisire cand am luat masina si m-am chinuit pe sus. Acum am vazut cat de simplu e pe sub masina. Ca initial am facut o aerisire (cu aparat sub presiune) sperand ca e de acolo...dar degeaba...daca nu o misc zilnic se dezamorseaza iar (nu stiu sigur daca este termenul corect).
Partea grea e sa reusesc sa scot pompa veche fara sa o stric (sper sa o repar) si sa o pun pe asta noua. Acolo mi se pare durere ca e locul mult prea strimt. mad.gif
covidiu2001
Salutare,

Am si eu o problema cu ambreiajul. Am pornit de acasa si toate's bune si frumoase. Dupa vreo 15 minute (evident in trafic) simt ca pedala de ambreiaj nu mai este la fel si dupa vreo 5 apasari de pedala simt ca prima parte a cursei merge mai usor si la apasare si la revenire si tot asa ... dupa vreo inca 20 de apasari de pedala mergea jumatate de cursa foarte usor.

In final am ramas ambreiaj. A fost o adevarata aventura sa revin acasa. Nici in parcare nu am reusit sa pun masina.
La mine pedala revine singura sus, in pozitia initiala (are un arc care o aduce la loc).

Mentiune: saptamana trecuta am aerisit franele, la un service!
Franele, evident, sunt OK.
Lichidul de frana era putin sub nivelul maxim, dar peste cel minim si nu s-a aprins martorul de bord si culoarea lichidului din pahar pare in regula, galben-maroniu.

Dupa cele citite, pe acest topic si multumesc celor care n-au ezitat sa ne impartaseasca propriile lor experiente , am trecut la verificari. Am dat jos vasul de expansiune si am gasit furtunul cu "pricina" care alimenteaza cu lichid de franare circuitul de ambreiaj. Cand l-am dat jos nu era lichid in el.
Am luat o seringa serioasa (de vreo 100 de ml) care s-a potrivit la furtun si am incercat sa introduc lichid de franare in circuit in speranta ca voi reusi sa-l aerisesc. Nu intra nimic in circuit.
Am gasit si acel T de aerisire, dar nu este un surub pe care sa-l desfac ...
Am atasat si o poza cu acel T care intra la rulmentul de presiune.
[attachmentid=1627818634]
Am umblat cu mana pe conductele de ambreiaj in speranta gasirii unui nou "dispozitiv" de aerisire ... nimic.

Am vazut in inainte si dupa acel T sunt doua sigurante. Undeva pe forum, in sectiunea Megane, zicea cineva ca se ridica prima siguranta si apoi se creaza presiune cu ajutorul seringii ... la mine nu s-a intamplat nimic ...
Altcineva zicea ca trebuie o instalatie de purjare ... oare?

In afara de a apela la un service, unde probabil ca imi vor spune ca trebuie sa schimb mai toate pe la ambreiaj , ce-mi recomandati pentru a aerisi circuitul de ambreiaj.

Va salut cu respect.
Multumesc anticipat
alin52_rak
am si eu o problema cu ambreiajul ,cateodata imi ramane pedala jos , o ridic fac doua trei pedale si isi revine ,iar dupa un timp ramane iar blocata ,fac iar pedale si iar se intareste.Mi-a fost spart furtunul de la pompa la cilindrul receptor ,sa nu fi fost aerisita instalatia corespunzator sau sa schimb pompa de ambreiaj??
covidiu2001
Salutare,

Am reusit sa aerisesc circuitul de ambreiaj - singur ! biggrin.gif
Se desface siguranta dinspre pompa si se trage de furtun pana la "primul semn", adica aproximativ 3 mm. (am gasit informatiile pe sectiunea Megane ... pe undeva) si am lasat sa curga lichid pana nu au mai iesit bule de aer.
Am facut cateva pedale si apoi am aerisit din nou. Totul fara sa fie pornit motorul.
A functionat!
Asta la modelul de ambreiaj de pe masina din semnatura, motor 1,8 16V, 88KW (benzina).

Am pornit motorul si ... pedala s-a dus pana la "fund".
Dupa alte pedale si aerisiri, am vazut lichid pe partea de sus a cutiei ... clar, rulmentul de presiune.

Am inlocuit rulmentul si chitul de ambrejaj, pentru ca discul era uzat pana la nituri si acum masina merge impecabil. Sper sa ma tina cat mai mult fara probleme.

Deci, problema a aparut datorita defectarii "iremediabile" a rulmentului de presiune.

Va salut cu respect.
Niko
salut ! super98 vezi ca e posibil k pompa sa nu se potriveasca la conducta din capul pompei ,eu am luat o pompa si nu s-a potrivit la masina din semnatura ,trebuie piesa de origine si e destul de scumpa . daca cineva a inlocuit conducta rog un sfat poate e mai simplu de schimbat conducta decat de luat pompa de 6k, mentionez k pompa la fel k cea cumparata de super98 am gasit-o cu 270 ron dar am dat-o retur .
przamfiri
QUOTE(covidiu2001 @ 25 Jun 2012, 08:02)
Salutare,

Am reusit sa aerisesc circuitul de ambreiaj - singur !  biggrin.gif
Se desface siguranta dinspre pompa si se trage de furtun pana la "primul semn", adica aproximativ 3 mm. (am gasit informatiile pe sectiunea Megane ... pe undeva) si am lasat sa curga lichid pana nu au mai iesit bule de aer.
Am facut cateva pedale si apoi am aerisit din nou. Totul fara sa fie pornit motorul.
A functionat!
Asta la modelul de ambreiaj de pe masina din semnatura, motor 1,8 16V, 88KW (benzina).

Am pornit motorul si ... pedala s-a dus pana la "fund".
Dupa alte pedale si aerisiri, am vazut lichid pe partea de sus a cutiei ... clar, rulmentul de presiune.

Am inlocuit rulmentul si chitul de ambrejaj, pentru ca discul era uzat pana la nituri si acum masina merge impecabil. Sper sa ma tina cat mai mult fara probleme.

Deci, problema a aparut datorita defectarii "iremediabile" a rulmentului de presiune.

Va salut cu respect.
*


asa am patit si eu.... in prima faza mi-am dat seama ca m-a lasat rulmentul de presiune, eram pe la intrarea in Bucuresti din spre Giurgiu, trebuia sa trec capitala fara ambreiaj, imposibil asa ca am apelat la un fin care m-a dus la sufa pana la Chitila apoi de acolo de pe un pod am impins-o pana a prins viteza asa un pic 30 km la ora si am bagat in viteza la rece fara ambreiaj si am ajuns pana acasa 80 de lm fara ambreiaj, am asteptat sa se faca ora 23 sa scap de traficul aglomerat...
de ce a cedat rulmentul...discul tocit, placa de presiune cu autoreglaj a facut ca rulmentul sa lucreze aproape de maxim si a cedat, la mine era rulmentul masinii...
Doamne Ajuta
super98
QUOTE(Niko @ 26 Jun 2012, 20:38)
salut  ! super98 vezi ca e posibil k pompa sa nu se potriveasca la conducta din capul pompei   ,eu am luat o pompa si nu s-a potrivit la masina din semnatura ,trebuie piesa de origine si e destul de scumpa . daca cineva a inlocuit conducta  rog un sfat poate e mai simplu de schimbat conducta decat de luat pompa de 6k, mentionez k pompa la fel k cea cumparata de super98  am gasit-o cu 270 ron dar am dat-o retur .
*



Offf...ai raspuns cam tarziu... sad.gif
Nu am avut timp sa fac ceva poze si sa va scriu cum e situatia...
M-am apucat de treaba cu un mecanic in particular...parca joi, oricum nu conteaza.
Am vazut ca este aceeasi pompa, ne-am apucat de demontat si montat pompa noua. Din pacate a facut ceva semne pe pompa noua ca nu reusea sa o prinda, noroc ca este totusi sub cauciucul care protejeaza pompa. Si am spus din pacate ca nu am mai putut sa o dau retur, asa ca o vand la un pret mai jos decat am cumparat-o. Partea nasoala, cum a zis si Niko, nu se potriveste conducta, trebuie mai subtire.
mad.gif De nervi ne-am apucat sa vedem ce are pompa veche si surpriza- era infundata la intrarea lichidului de frana. Mai exact verificati daca puteti sa suflati, sa intre aer in pompa - eu nu puteam ca era infundat( cu pistonasul iesit -exact cum ar sta pompa cand e ambreiajul ridicat). I-am dat cu solutie de curatare spray, a curs o gramada de mizerie si apoi puteam sa suflu fara probleme. Oricum am curatat-o total dar de nervi am uitat sa mai fac poze. Am montat-o la loc dar...alta surpriza...nu puteam face aerisirea. Locul prin care intra lichidul de frana este foarte minuscul. Am scos acea siguranta a pompei, am facut aerisirea foarte repede - cred ca a durat doar cateva pedale. Apoi am desfacut cele 3 suruburi (nu total ci doar cat sa-mi fac loc sa pun siguranta) a pedalei ambreiaj dar bineinteles ca am tinut bine si de tija pompei sa nu iasa in timp ce ridicam un pic pedala si aici este chinuiala nu gluma- am pus siguranta, care nu o poti pune decat din spate spre fata - trebuie sa ai maini foarte subtiri. Am prins suruburile la loc la pedala si gata.
Pana in prezent este totul ok, am pedala foarte tare, mi se pare ca e mai tare ca inainte. coolspeak.gif

Daca aveti nelamuri intrebati...poate am omis ceva...
V-am facut mai multe poze...noroc ca am facut rost de corpul pompei de la cineva ca sa fiu cat mai explicit. La fata lucului am facut doar 2. tongue.gif

Vand pompa noua sau daca ma poate ajuta cineva cu conducta potrivita ar fi perfect, ca o pun pe masina. smile.gif
Din ce am inteles cea noua ar avea codul 8200019600 si cea de pe masina sigur are codul 8200019602.
Deci pe viitor - demontati piesa, vedeti codul si apoi cumparati. Asta e invatare de minte pentru mine.



Dupa o scurta cautare cu Dialogys am gasit ca aceasta pompa 8200019600 s-ar potrivi la cele care nu au cutie PK6.

Am dat spre exemplu motor KG0K - F4R, KG0E -F9Q- JR5(asta e cutia), KG0B -F4P - JR5, BG0N - F5R, BG00 - F4R. La toate astea mi-a dat codul acestei pompe.

La mine KG0G - F9Q - PK6 am cod 8200019602.
Sau alt motor BG0G - F9Q - PK6 tot codul 8200019602 are pompa.
Niko
sorry super 98 am intrat tarziu si eu de aceea am raspuns asa tarziu .in fine ,tine-ma si pe mine la curent daca gasesti o varianta cu schimbarea conductei ,eu in acelasi timp o sa incerc sa desfac sa curat pompa poate am bafta sa-si revina 053.gif
ct88tbi
undeva deasupra pedalei de ambreiaj sau pe langa , nu stiu unde se afla un senzor , imi explica si mie cineva de unde vine , cum se monteaza , in ce fel se prinde si la ce foloseste ? ca , eu il am rupt scos de acolo si nu stiu daca are vreun rol ...
viorel1987
sal baieti.am si eu aceeasi problema cu ambreiajul.azi m-a lasat in drum.am fost la dezmembrari si am luat alta pompa,am inlocuit-o si apoi am facut aerisirea asa cum am citit aici pe forum.insa am o alta problema:capacelul indicat in imagine sare in sus la apasarea ambreiajului si astfel imi pierde lichidul.ce parere aveti?cum rezolv si eu problema asta?
mubongo
Ma poate ajuta si pe mime un coleg cu un tutorial cum se desface pompa de ambreiaj, mi-a murit pedala, e fleasca...sunt pt 2 zile in Bucuresti, si astia ma programeaza peste o luna la service. Am desfacut filtrul de aer, vasul de expansiune, dar nu pot sa scot pompa de acolo.
DApophis17
Daca ai noroc ca mine, pompa de ambreiaj a iesit din suport. Se insurubeaza doar, dar te cam chinui. Pe mine m-a ajutat un prieten care stia ce si cum. Din pacate nu stiu sa iti dau detallii exacte, dar daca demontezi filtru de aer si conducta care merge la turbo ai acces mai usor. Iti bagi mana acolo si verifici vizual daca e uscata pompa (defapt e un piston) si accesoriile conectate la ea. Daca e uscata si se misca libera pe acolo atunci e ca la mine si poti sa o montezi inapoi; o rasucesti vreo 30 de grade sa zic. Nu mai tin minte exact directia, dar cred ca o intuiesti (cred ca in invers acelor de ceas, cum te uiti din fata masinii). Amicul meu a folosit o ranga sa faca parghie ca sa o poata rasucii iar eu am tinut-o de pedala de ambreiaj in pozitie. Are si o parghie care se conecteaza undeva in partea de sus a pedalei.
mubongo
E umeda, scapa lichid... dar nu pot sa o rasucesc, nici sa o apuc cumva..
DApophis17
In cazul asta, mai bine in service zic eu.
audiofilu'
Pentru PK6 as vrea sa schimb lichidul de frana si sa aerisesc si circuitul ambreiajului.
Exista sau nu vreun purjor pe undeva sau o fac doar la roti pana iese lichid curat?
grig1960
Aici: https://www.reno.ro/Aerisire-purjare-ambrei...-2-t215383.html, e un tutorial cu aerisire ambreiaj la Megane 2, nu stiu daca si pentru Laguna 2 e la fel.
audiofilu'
Am citit dar ma astept sa fie pe undeva (ori pe corpul pompei, ori pe traseu pana la rulment) vreun purjor.
Daca nu, am de ales intre varianta clasica sau schimb la un atelier prin metoda "cu presiune".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.