Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: chip pe megane 1.5dci(60KW)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2, 3, 4
razvanM
deschid acest topic in speranta ca cineva dintre voi se va gasi sa imi raspunda la niste intreabri.
- daca si-a pus cineva chip pe motorul asta-1.5dci(60kw),si daca da ,cum se comporta masina daca a avut ceva probleme,ambreiaj,injectie...sau altceva.
Am vazut pe cateva site-urio de tuning si mi se par cam exagerat de crescuti parametrii(de la 185Nm-240Nm)

...astept raspunsurile voastre...
bogdan1978buc
Si eu sunt interesat de cat mai multe detalii, km efectuati de la ciptuning, ce firma a pus softul, versiunea, etc. Zic de versiune ca citisem pe aici de la un user cu un clio pe avatar ca pusese vreo 3 versiuni de soft, nu mai stiu userul dar probabil ne va raspunde si el.
De asemenea sunt mai mult atras de un powerbox sau unichip cum s-o numi el, decat o softare, dar nu stiu daca si-a tras cineva asa ceva.
Cei care si-au facut chip ar mai face asa ceva, ar schimba providerul, ar lua in serios o chestie unichip?
Doc
Aveti aici oferta completa la chiptuning pentru membrii reno.ro:

http://www.reno.ro/Chiptuning-Remapari-pen...ult-t59744.html

Avem mai multi clienti care si-au facut modificari la acest tip de motor, unii se afla direct pe forum altii nu au legatura directa cu acesta. Review-urile acestora au fost foarte bune si cred ca unii dintre acesteia au postat pe forum.

bogdan1978buc
Gata, pot sa ma culc linistit, l-am "gasit" pe om wink.gif Era vorba de Face si scria asa:
"SOFT: am avut pana acum 2 versiuni (urmeaza a 3-a)
prima a fost de la DIMSPORT si imi pare rau ca am schimbat-o, a doua de la TCM pe care o sa o schimb cat de curand cu una noua de la DIMSPORT din cauza erorilor pe care le-a dat pana acum calculatorul."
bogdan1978buc
Sunt rupt.
Sa incep cu chiptuningul: l-am facut in seara asta la Dimsport, a durat 20-30 minute, m-am urcat la volan si i-am dat talpa... alta viata; se intampla exact cum umbla vorba, motorul merge mai "rotund" si are senzatii in plus de oferit. Ca sa traduc si in alti termeni: se apasa acceleratia, se schimba viteza, iar apesi acceleratia, si usor iti dai seama ca zambesti de unul singur, chiar daca mai ai si pe altcineva in masina; esti fericit smile.gif
De ce sunt rupt? Pentru ca tocmai am carat pe o distanta considerabila vechile roti de 15", acestea fiind inlocuite cu altele de 17" marca reno, iar gumele sunt Bridgestone Potenza smile.gif Sunt de doua ori fericit, mai ales ca investitia in 4 jante + cauciucurile mentionate m-a costat 300 euro, scuze ca o dau si in cauciucuri pe langa chip, dar in seara asta am castigat putere si stabilitate, dovedite (as putea spune omologate wink.gif ) pe o portiune de cativa zeci de km de autostrada Bucuresti-Pitesti.
Recomand cu caldura Dimsport (btw - multumesc pentru sticker), iar cine nu este convins, poate sa astepte pana duminica viitoare, pentru ca atunci ma intorc cu update dupa o calatorie pana-n Danemarca, de aproximativ 6-7k km.
Numai bine!
Doc
Pai sa auzim numa de bine si dupa intoarcerea din calatorie. Pacat ca nu ai apucat sa faci cativa km cu vechile jante ca sa vezi cu adevarat diferenta intre original si tunat.

Sa ne tii la curent cu consumul pe care il vei avea in cei 6000km facuti in afara Romaniei dupa chiptuning.

Cu respect,
Doc (Alex Stancu)
Telefon: 0788.194.100 / 0751.194.100
Email: obdtuning(at)gmail.com
Web: www.obdtuning.ro | www.dimsport.ro
ID Yahoo Messenger: obdtuning



bogdan1978buc
Cu consumul ma incadrez in marea majoritate: cel putin pentru inceput, ai senzatia sa-i dai ceva mai multa talpa, asa ca, consumul, este o chestie foarte relativa. Oricum afara o voi folosi mult mai mult pe tempomat (multumiri lui Romeo si Liviu - nota 10), si voi putea sa-mi creez o idee; spre exemplu, anul trecut am facut o excursie de 7k km, in prima jumatate aveam 4,3 iar la intoarcere 4,7 deoarece incepusem sa ma grabesc, eram in criza de timp.
Doc
Vezi ca acum trebuie sa tii cont de noile gume si jante.
Bacu
un dci de 100 de cai cam unde l-ai putea duce? s-ar pierde garantia la motor daca as apela la asa ceva?
Solon
Daca te prind aia la revizie cu calculatorul umblat pot sa faca figuri.La revizie zici ca esti grabit si ca sa nu-l mai puna pe tester. wink.gif
catah
Cu testerele de service nu se vede remaparea hartii de injectie. Din cate stiu eu 100cp se poate duce la 125cp de nu o sa-ti vina sa crezi ca merge mai bine ca un 1.9dCi. smile.gif
bogdan1978buc
QUOTE(Solon @ 7 Mar 2007, 13:32)
Daca te prind aia la revizie cu calculatorul umblat pot sa faca figuri.La revizie zici ca esti grabit si ca sa nu-l mai puna pe tester. wink.gif
*



Si daca conecteaza aia calculatorul crezi ca o sa vada ce?
Si in caz ca ar vedea, si masina nu mai are garantie care este problema?
Sa nu ma intelegi gresit, si masina mea este in garantie, si in caz ca dau de dracu la service, ma intorc la baieti, au promis ca il fac original inapoi, dupa care imi fac revizia, si dupa ce ies de acolo, merg la ei sa-mi puna softul tunat.
Daca nu eram dispus la asemenea schimbari, atunci nu:
1) imi faceam overclock la calculator (iar aici m-am bagat la cpu, ddr, placa video - care btw a suferit si un moding-, placa baza si la hdd, pentru ca da, unele hdd-uri vin cu o functie de silentiozitate activata care iti mareste timpul de cautare a informatiei)
2) modificam bios-ul la Canon A70 ca sa filmeze 3 minute in loc de 30 sec. pe modul VGA
3) modificam bios-ul la Canon 300D (DSLR, si apropos era tot in garantie, luat din .ro 35.000.000 lei vechi, si la nici o luna ii faceam chestia asta, care a adus evident niste functii care erau blocate soft)
4) modificam parametrii unui tablet pc Evobook, chiar am facut un topic pe un alt forum ca sa arat cum sa procedeze cei posesori de asa ceva, pentru a spori performantele.
etc.
Asa ca pana acum nu am avut decat de castigat din toate modificarile de acest gen.
Cine vrea sa-si faca asa ceva la masina, nu pot sa spun decat ca: nu a durat mult, nu au fost probleme de citire, scriere.
Nu vreau sa ma incadrez in alte chestii dar, numai din ce am auzit, si nu stiu cat de mult s-au schimbat lucrurile, dar mergeti pe dimsport. Ma abtin sa zic nu mergeti la x, pentru ca suna a antireclama, si va duce la flame, dar am date super reale cu probleme cauzate de cei x. Mai demult dadusem un reply, in care il intrebam pe doc cum se procedeaza in caz ca se duce ECU, rezumandu-ma doar la aceasta intrebare, si omu' a zis ca-i priveste pe ei; ma rog nu vreau sa intru in detalii.
Rugaminte catre doc sau ceky: postati voi harta noua, dupa modificarea de ieri, ca in felul asta pot vedea cu totii despre ce este vorba, plus ca se potriveste acetui topic. Nu doresc sa apara nr. masinii.
Multumesc.
bogdan1978buc
Intors din excursie, fara probleme. Aproximativ 6500-7000km facuti, o singura data mi-a dat injection fault, cand oprisem pe great belt sa trag niste poze, si am reintrat pe banda I calcand acceleratia destul de brutal, veneau multi din spate.
Acum m-am obisnuit cu ea, si parca as vrea sa mai vad cum trage un 80 ca sa-mi aduc aminte de diferenta; poate vin la intalnirea de vinerea asta.
razvanM
consumul?fum negru in exces la demarajele puternice?
Eroare de injectie apare cand unul din injectoare este blocat?
bogdan1978buc
Consumul nu stiu cum sa-l calculez... data trecuta cand am fost afara, am parcurs 7k km dar am fost 2 persoane, eu si sotia, acum am fost 4, si portbagajul plin.
Atunci am scos in prima jumatate a calatoriei 4,3 iar in final 4,7, dar global am mers mai economic, pe cand acum timpul a fost un element destul de critic (intr-o saptamana am fost prin Ungaria, Austria, Germania de S si de N, Danemarca, sudul Suediei, Germania si intoarcere prin Cehia, Austria, Ungaria).
Atunci am avut cauciucuri de 195 si jante pe 15", acum pe 205 si jante pe 17".
Ca si o medie, acum am scos pe undeva pe la 5,1 si cred ca a scazut consumul date fiind diferentele intre cele 2 excursii.
Fum negru, dar nu mult imi scotea si inainte cand o calcam, imi scoate si acum cam in aceleasi conditii; cand spun fum negru ma refer la faptul ca l-am vazut dar uitandu-ma intentionat pentru ca am tot auzit de chestia asta, si am facut o mica obsesie, altfel nu stiu cat de vizibil este la nivel global; la prima intalnire poate facem niste teste, si poate mai vine si altcineva tunat.
Eroarea de injectie a aparut o singura data, si am specificat cand a aparut: am oprit unde nu aveam voie, dupa care am taiat-o imediat cu talpa la greu, a scos un beep a aparut mesajul dupa care a disparut; nu cunosc motivele si nici nu cunosc principiile, in schimb voi specifica aici daca am probleme pentru a le elimina.
Chestia cu fumul negru de cine este cauzata? Si aici ma refer ca idee generala excluzand chestia cu tuning sau fara. Semit mi-a spus ca la el nu apare fum, la mine aparea. Daca tine si de motorina, eu bag de la Lukoil euro l diesel sau petrom euro 4; semit de unde baga si ce model?
semit
Efix Diesel Euro 4- Rompetrol
A l e x
bogdane, de ce-i pui intrebari lui semit la persoana a III-a ? biggrin.gif

Eu am mers in dreapta la claus care are chip tuning pe megane de 80 si se cam simtea. Inca nu am condus o masina tunata sa va dau un verdict clar dar din dreapta parea super ok.
bogdan1978buc
@alex: pentru ca mi s-a parut mai interesant tongue.gif
A l e x
Sa-i spuneti lui bogdan1978 ca am inteles ! rolleyes.gif
bogdan1978buc
Bine fac pe draq in 4 si vin vineri la intalnire. Sa-i spuneti lu' claus sa vina si el smile.gif, sau daca mai stiti pe cineva cu chip deasemenea, dar ar fi de prefereat tot hatch, ca sa nu existe diferente.
Alex vine si el sa compare si din dreapta mea?
Doc
Inseamna ca eu nu mai vin...ca iar li se face rau cand stau in dreapta la mine in masina.
A l e x
Vine si Alex, ca de obicei wink.gif
bogdan1978buc
Sper ca acest topic nu se vrea destinat exclusiv chiptuningului, drept pentru care continuam cu modificari care se pot face si care ar fi ordinea normala in care sa se faca.
Trebuie schimbata si evacuarea, am inteles ca ajunge pe la 300 euro si ofera cam 10% putere.
Filtru de aer sanatos (inca aproximativ 2 cp), nu stiu ce modele se potrivesc pentru aceasta masina si cat ar costa, asa ca rog sa se posteze de catre cunoscatori.
Turbina; merge pusa turbina de la 1.9? Cat ar costa de noua si una de la dezmembrari, in conditii bune?
O suspensie sport.
Consider ca chip-ul trebuie pus dupa ce se modifica turbina, altfel va trebui sa mai faci un chip, care probabil inseamna alti bani alta distractie, gresesc? Daca este asa, atunci cine vrea mai mult, si deja daca te bagi la chestii d-astea incepi sa vrei mai mult, este recomandat sa lasi chip-ul la urma.
Astept pareri sau corectari de mai maestrii guru in domeniu smile.gif
j.d
Sa-l intrebati pe Bogdan1978buc daca s-a schimbat in vreun fel zgomotul motorului...si J.D se refera aici daca mai e la fel de silentios sau nu... rolleyes.gif










QUOTE(Doc @ 20 Mar 2007, 19:46)
Inseamna ca eu nu mai vin...ca iar li se face rau cand stau in dreapta la  mine in masina.
*





Trebuie sa vii sa vad cum se simt noile modificari.


bogdan1978buc
Intr-adevar doc trebuie sa vina ca sa vedem si noi cum e situatia.
Bogdan zice ca motorul ar fi mai silentios, se aude mai placut, veti observa maine seara.
Btw ar fi misto sa se prezinte cat mai multi cu tuning pe masina, de orice natura ar fi el smile.gif
ssilviu
QUOTE(bogdan1978buc @ 22 Mar 2007, 10:38)
Filtru de aer sanatos (inca aproximativ 2 cp)


Filtrul de aer la turbo e vax. Ala e bun la aspirate, dar la motoarele turbo pur si simplu nu conteaza la performanta.
bogdan1978buc
D-asta mi-era teama.
Cum e cu restul?
M-ar interesa pe doua categori:
1) modificari ce aduc un spor de performanta fara a fi nevoie sa fie rescris softul
2) modificari in urma carora trebuie modificat softul
Asta in caz ca nu spun aberatii.
In plus de asta stiu ca ceky are o masina tunata bine, doc si el, ii intreb pe ei ce se poate modifica, si daca exista modificari in urma carora trebuie mers la rescris soft. Recunosc ca sunt necunoscator si s-ar putea sa o dau in balarii dar din acest motiv va intreb, pentru ca nu as vrea sa ma opresc aici, dar nici sa modific integral masina.
Cheers.
Doc
Pai daca schimbi turbina cu siguranta trebuie modificat si softul. Problema intervine atunci cand senzorul de presiune nu poate masura decat o anumita valoare ( de ex. 1.4bar) si atunci cand este depasita poate baga limitare.

Turbina o poti schimba, costuri mai mari sau se poate modifica - se schimba compresorul si modifica diametrul cochiliei astfel incat aceasta sa poate face presiune mai mare.

Bogdan: inca nu am modificat un megane 1.5dci mai mult decat valori afisate pe site, dar daca exista clienti care vor sa investeasca noi ii ajutam cu placere.

@j.d: noile modificari pe care i le-am adus masinii, nu sunt violente dar cresterea de putere este mai mare. Sunt sigur ca BMW0ul din seara respectiva nu mi-ar mai face probleme cum nu mi-a facut nici duminica trecuta un BMW320 2.0D 150CP pe care l-am facut cu vreo 2 masini, cu start de pe loc.
bogdan1978buc
Bun... ce schimbari si-a facut fiecare dintre cei tunati si aici nu ma mai refer doar la chip, jante, suspensii, ci ma refer strict la modificari care au ca rezultat cresterea puterii/cuplului/vitezei/acceleratiei si care ar fi costurile acestor distractii.
Doc
J.D. am testat Pejo power contra unui BMW 320 2.0D 150cp.

Rezultatul: 2-0 pentru pejo.
Conditii: 400m cu plecare de pe loc
Bmw-ul pleca mai bine, cu o masina in fata mea, dar eu recuperam pe a 3 a mereu si astfel puneam 2 masini intre mine si el. Sa vezi fata pe proprietar de BMW. biggrin.gif
j.d
Nu ma mira... biggrin.gif cam la ce cuplu ai ajuns acuma? Nu de alta, dar daca va fi vreodata nevoie sa repornim planeta putem sa ne bazam pe pejo power! rolleyes.gif

biggrin.gif Oricum, trebuie sa vad si cu ochii mei... rugaciune.gif
Doc
Lista completa de motorizari renault tunabile:

user posted image
bogdan1978buc
QUOTE(bogdan1978buc @ 7 Mar 2007, 15:20)
Rugaminte catre doc sau ceky: postati voi harta noua, dupa modificarea de ieri, ca in felul asta pot vedea cu totii despre ce este vorba, plus ca se potriveste acetui topic. Nu doresc sa apara nr. masinii.
Multumesc.
*


Rogu-te doc, posteaza si tu harta aici cu noile valori fata de vechile valori macar pentru motorul din topic.
Doc
Daca gasesc pozele cu dyno la modelul asta le postez.
bogdan1978buc
OK, atunci de mine ai scapat, nu te mai bat la cap, astept pozele.
bogdan1978buc
Am asteptat, am zis ca sa nu mai comentez, si nu mai comentez pe ideea graficelor, ca mi se pare ca suna prea a implorare / mila / etc.
Subiectul graficului se rezuma probabil la ideea fa-ti un dyno si vei vedea ce si cum.
Mergem mai departe: are cineva idee ce turbina este pe motorul 1.5 dci 82 cp? Ma tot gandesc si tot la turbina ajung... De unde iau un ceas pentru a masura presiunea in turbo, cat costa?
Doc
Pai cel mai bine ar fi, asa cum ai spus si tu, sa faci un dyno la masina ta sa vezi de ce este in stare. Degeaba iti arat un dyno de la alta, daca ele difere intre ele, chiar si ca variante de soft originala.

Ceasul pentru turbo costa intre 150-230 RON.
bogdan1978buc
Inca o mica chestie, pentru ca citesc si dau dintr-una intr-alta si observ ca sunt multi care fac chiptuning: daca intre timp apare o versiune de soft mai buna, si ma refer la fiabilitate, firmele de profil isi cheama clientii pentru update?
catah
QUOTE
daca intre timp apare o versiune de soft mai buna, si ma refer la fiabilitate, firmele de profil isi cheama clientii pentru update?

Explica un pic te rog, cum adica daca "apare"? De unde sa apara? Softul optimizat e facut de firma care ti l-a instalat pe masina, sau ma rog poate nu neaparat de ei dar de cineva care face lucrul asta. Cine il optimizeaza, il optimizeaza si gata. Iti scoate 10 sau 20 sau 30 de cai putere in plus si asta e. Cu consecintele care sunt asupra fiabilitatii... Chiar nu am inteles sensul intrebarii
bogdan1978buc
In lumea asta IT apar din cand in cand update-uri, de bios, de sistem operare, patch-uri, etc. Pana si producatorul produsului original (Canon, Sony, Dell, Toshiba, toata lumea) isi mai scoate un update de ceva daca, si ma repet, daca, se constata ca in loc de k=1.3 ar fi trebuit sa fie k=1.4. Nu zic ca ar trebui sa fie musai sa apara, dar daca apare, se face ceva in acest sens?
Ai spus: "Cu consecintele care sunt asupra fiabilitatii..." Acum nu am inteles eu ideea asta. Cum se traduce? Pe toate site-urile de profil se subliniaza ideea ca daca se merge intr-un regim normal nu apar consecinte, iar daca se forteaza limitele apar anumite consecinte ca si in cazul unei masini fara chiptuning. Ar trebui sa fie consecinte? Ar trebui sa existe dubii sau semne de intrebare? Ar trebui sa apara erori? wink.gif
razvanM
remapat la dimsport.......parca e alta masina.........pana acum nici o eroare de injectie..............
va tin la curent
Eudela5
avea si masina mea pe vremea ei 75
Povestea e ceva de genu: Dupa cam 3 luni de la cumpararea masinii(SH) a luat o un prieten la o mica plimbare si a aduso putin modificata cica Cadou biggrin.gif
Demaraj Mult mai puternic
Evac schimbata:scos catalizator Inlocuire toba mijloc si final cu sport
Megan OpelAstra nu stau langa mine
catah
QUOTE
Ar trebui sa existe dubii sau semne de intrebare? Ar trebui sa apara erori?

Nu este vorba despre nici o eroare, nici un dubiu. Intr-adevar toate siturile de profil fac propaganda ca nu are nici o consecinta asupra fiabilitatii ceea ce nu este 100% adevarat. Gandeste-te asa: un agregat a fost proiectat cu o marja de rezerva de 30%. Tu intervii asupra lui si obtii performante sporite fata de cele initiale dar micsorezi marja de rezerva la 5%. Este normal ca in conditiile functionarii cu o marja de siguranta mai mica si performante mai bune sa existe o mica uzura in plus fata de situatie initiala. Daca sapi mai adanc pe siturile "de profil" din afara Romaniei o sa vezi ca din experienta lor uzura este cu maxim 5% mai mare dupa remapare daca imi aduc bine aminte, ceea ce se traduce astfel: in loc de 300.000 km cu un motor stock vei face 285.000 km pana va fi nevoie sa-l repari. Asta daca vb de uzura motorului, ins aceeasi mica uzura in plus apare si la transmisia masinii logic. Chiar si pacutele de frana se vor uza mai repede deoarece daca esti capabil sa accelerezi in 10 secunde de la viteza x pana la 80km/ora fara remapare ai fi putut atinge in cele 10 secunde doar 75 km/ora (ipotetic), rezulta deci ca va trebui sa franezi mai puternic ca sa opresti.... Cred ca a inteles toata lumea exemplul meu, e logic. O mica uzura in plus exista insa nu e un capat de tara. Daca are cineva argumente sa ma contrazica. Gata ca am obosit si e tarziu.
Drum bun cu remaparea facuta, e mai placut sa conduci asa.

Si inca ceva: lumea IT este una si remaparea hartii de injectie este alta. Cand ti-a facut niste modificari la harta tunerul a gandit in felul lui o metoda (mai buna sa mai putin buna) de a scoate mai multi cai putere din acel motor. Daca el asa s-a priceput sa faca la vremea aia, ce sa-ti updateze? Ei daca te referi la faptul ca acelasi tuner intre timp a mai invatat unele lucruri si a progresat si stie sa optimizeze softul original mai bine asa e altceva. Tine de cunostinta lui nu de update. Si poti sa fii sigur ca nu te va chema inapoi sa-ti zica "stii, acum ma pricep mai bine, hai sa-ti pun o varianta mai buna de soft".
ionutmarius
cum se comporta un dci 82cp cu chip comparativ cu un 1.6L 115cp?am sanse in fata unui golf variant tdi 101cp sau in fata unei octavii tdi 105cp,teoretic cred ca da 240Nm pt 1.2t comparativ cu golful 240Nm la aproape 1.4t,octavia 250Nm tot la aproape 1.4t,cam in cat timp fac 0-100km
catah
Faci liniute? 0-100 1.5 dci 82 cp remapat --> 12.5 sec.
semit
N-ai nici o sansa nici cu 1.6 115 nici cu octavia wink.gif
ionutmarius
Nu fac liniute,rar,dar cu masinile alea am mers f multi km si voiam sa-mi fac o idee,la reprize cat sta mai bine ca 1.6 16 v
ghertzoi
nu uita un lucru elementar...puterea....poti sa ai cuplu cat vrei....si la "reprize" un motor de 82 (exceptand tunning) de cai poate sa aiba cuplu dublu decat unul de 115 pe benzina...daca e condus cum trebuie cel pe benzina nici gand sa faci fata (exceptand cazul in care e condus in stil 0-3000 ture smile.gif ). Cuplul daca nu ma insel fiind crescut te va ajuta in principal la un randament mare / consum de combustibil.
Doc
Nu pot sa iti spun sigur daca bate 1.5dCI 82CP modificat un 1.6i 115CP, dar cu 1.6HDi 110CP nemodificat sigur il face.

Depinde foarte mult de diferentele de greutate intre cele doua masini si etajarile treptelor in cutie.
Vullpee
chiar sunt foarte bune preturile... si daca nu am fost eu atent, in cat timp se face instalarea?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.