Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ESP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
byl11
Azi mi-a aparut o problema, poate ma puteti indruma cum sa o rezolv sau macar sa incerc!
Cind pun contactul totul este ok, adica becul de la esp se stinge si pot sa-l cuplez decuplez de la intrerupatorul din bord. Problema este ca dupa ce pornesc motorul becul se aprinde instantaneu si ramine asa neputind sa actionez in nici un fel asupra lui din intrerupator. Cred ca becul s-a aprins in mers dar nu sunt sigur..
Poate aveti idee ce se intimpla daca o fi scapat vre-un fir...nu stiu unde sa ma uit ....
multumesc
aviasol
am auzit pe cineva la un passat ca a patit asa ceva. era de la un senzor de la roata. incearca sa o pui pe tester la reno ca sigur isi dau seama de la ce e
byl11
Ok, multumesc! si eu cred ca e sarit ceva asa ca miine o sa incerc sa ma uit eu pe la fiecare roata si daca nu gasesc ceva suspect ii fac un test luni!
laguna_2_interceptor
parerea mea ca cei de la RENAULT itzi vor da cu un spray denumit desprafuitor care va inlatura mizeria de la senzori si totul va fi brici wink.gif
andrei1302
Cum a ramas cu treaba asta? S-a rezolvat? Care era buba?
andu911
de la gropi se duce senzoru ala...e vreo 4 milioane la magazin, nu la renault. Un prieten a patit asta la laguna lui.
byl11
La mine nu a fost de la senzor sau altceva de genu asta. Am desfacut niste mufe la volan cind am schimbat airbagul si de aia s-a aprins.
se stinge printr-un test clip la Renault..
qbyte
salutare,

de ceva vreme (vreo 2-3 luni) mi-a aparut o problema la ESP: in timp ce mergeam (afara din orash) s-a aprins becul de ESP shi cel de SERV. Am tras pe dreapta, am oprit morotul shi dupa ce am pus contactul din nou shi am pornit motorul, cele 2 becuri (ESP+SERV) nu s-au mai aprins; duar ca putin mai tarziu, dupa ce am plecat cu masina shi am ajuns la o viteza mai maricica (> ~70km/h), cele 2 becuri s-au reaprins. Kestia cu stinsul becurilor la luarea contactului shi aprinderea lor mai tarziu in timpul mersului s-a intamplat de vreo cateva ori (imediat dupa ce porneam, nu se mai aprindeau, dar dupa ce plecam shi mergeam cativa km, se aprindeau iarashi shi nu se mai stingeau decat la urmatoarea pornire). Dupa toata secventza asta, la un moment dat nu s-au mai stins (adica imediat ce porneam, fara sa mai apuc sa plec cu masina de pe loc, se aprindeau shi ramaneau aprinse). Butonul de activare/dezactivare ESP nu mai avea nici un efect. In manualul mashinii scrie ca daca cele 2 se aprind, inseamna ca este o defectiune la sistemul ESP shi trebuie mers la service; alte detalii nu dau in manual.
Ok, la un moment dat m-am dus shi la service la o diagnoza (pt ca cele 2 becuri stateau mereu aprinse dupa ce porneam motorul); intr-adevar erau ceva mesaje de eroare memorate (unele legate de presiunea in roti - intr-adevar am avut o pana la roata fata-dreapta, chiar cu putin timp inainte sa apara problema cu ESP-u); in fine, mecanicul a sters mesajele de eroare, a mai resetat el pe acolo ceva kestii shi a fost totul ok; duat ca pt scurt timp, pentru ca peste vreo 3-4 zile s-a reluat "secventa": becurile ESP+SERV se aprindeau in timpul mersului, se stingeau dupa ce reporneam motorul; shi intr-un final, aceeasi poveste: s-au aprins shi raman aprinse inca de la pornire.

Inclin sa cred ca ceva senzor de la ESP s-a defectat; poate cineva sa-mi zica unde este senzorul respectiv? A mai avut cineva problema asta?

Senzorii de presiune din roata au vreo legatura cu sistemul ESP? (intreb pentru ca ma tem ca senzorul de presiune de pe roata fata-dreapta sa nu se fi defectat cand am avut pana, pt ca am apucat sa merg cu masina pe janta vreo 10-20 m).

Mersi pt orice informatie!
TRANCA
Buna,

Vezi unghiuri la directie daca volanul nu-i pe centru, da defecte pe ESP...
qbyte
hmm... zici tu ceva... adevarul e ca daca indrept volanul, masina nu merge chiar drept... o ia usor in dreapta. O sa merg sa fac unghiurile, sa vad apoi daca mai comenteaza ESP-u.
Mersi de hint!
misterx
Salut
Mi-am luat acu 2 zile o Laguna din germania si am exact aceeasi problema: cand am testat masina in germania inainte sa opresc motorul mi s-au aprins cele doua: Serv + ESP. Apoi in drum spre casa au ramas stinse, insa azi am facut o tura si am mers mai sportiv si iar mi s-au aprins cele doua...imi spui si mie cum ai rezolvat problema? Mersi mult!
qbyte
in primul rand, sa o stapanesti sanatos! smile.gif

in al 2-lea rand, inca n-am rezolvat problema cu SERV+ESP. TRANCA zicea mai sus ca s-ar putea sa fie de la unghiurile de fuga, sau de la faptul ca volanul nu-i pe centru. La mine intr-adevar volanul sta putin spre stanga atunci cand sunt drepte rotile; shi imi shi trage dreapta masina. Asa ca am zis sa rezolv mai inai problema asta inainte sa merg din nou la diagnoza (zic "din nou", pt ca am mai fost o data... shi dupa ce mi-a resetat ceva mesaje de eroare, becurile au stat stinse cam... o zi. A 2-a zi au inceput iar sa se aprinda) shi sa vad dupa aceea daca se mai aprind. Daca tot o sa se aprinda, atunci probabil ca ceva senzor s-a defectat sad.gif
richie
Oarecum ontopic: Sunt tare curios daca la roti exista alti senzori separati pentru ESP, sau se foloseste tot de cei de la ABS...teoretic ar putea, pentru ca tot viteza rotii trebuie s-o citeasca. Iar in cazul 2, daca ar fi problema de la un senzor de roata, ar trebui sa dea erori si la ABS.
Atunci, problema ar fi mai probabil de la pozitia volanului (implicit geometrie) sau de la alt senzor/conector din sistem.
Stie cineva cum e cu senzorii?
misterx
ok...am inteles atunci! Cred ca imi fac o programare pe maine la reprezentanta daca mai prind loc ca oricum nu-mi strica un test ca sa fiu linishtit ca totul ii in regula! Mersi oricum smile.gif
qbyte
salut,
o veste buna (sper sa nu ma pripesc smile.gif ): am fost la service acum vreo 3 zile sa fac unghiurile de fuga, am indreptat volanul (ca statea usor spre stanga cand erau rotile drepte) shi mi-am facut programare pentru astazi la o diagnoza sa reseteze inca o data mesajele de eroare shi sa vad daca se mai aprind becurile ESP+SERV. In dimineata asta in drum spre service am avut surpriza sa vad ca becurile ESP+SERV nu mai erau aprinse . Deci se pare ca unghiurile de fuga erau de vina. Senzorii de pe roti probabil masurau viteze diferite shi de aceea sistemul ESP a semnalat eroare dupa eroare shi dupa un anumit nr de erori se aprinde shi SERV.

TRANCA, mersi inca o data pentru hint!
cristinic
esp-ul este montat pe calculatorul de abs. pe langa senzorii folositi de abs, esp-ul mai are un senzor pe volan si unul in masina pt a vedea inclinarea masinii. senzorul de pe volan e necesar pt a vedea care e cerinta soferului, iar cel de pozitie masina pt a vedea reactia reala a masinii. pe langa astea mai foloseste o informatie de la calculatorul de injectie, pt a stii cerinta de putere(si a o reduce in cazul in care ajuta in corectarea traiectoriei masinii)
in consecinta aprinderea martorului esp poate fi cauzata de oricare dintre senzorii de mai sus, calculator abs/esp etc... deci numai prin diagnoza pe tester se poate afla si inlatura motivul real al aprinderii, restul e o chestie babeasca(uneori foloseste)
saa
ESP-ul se foloseste oricand ?sau de preferabil doar iarna???
andrei1302
Oricand masina se inscrie pe o alta traiectorie decat cea comandata de la volan. Si vara poti sa acvaplanezi sau sa derapezi in curbe.
ghetau dan
Si daca intru cu 180 la ora intr-o curba,neavind cuplata vreo treapta (adica la punctul neutru,mort) ma mai ajuta ESP-ul?
S-ar putea sa actioneze doar in cazul in care cutia este angrenata in vreo treapta...
TRANCA
wacko.gif Buna, qbyte,

Ma bucur ca ai rezolvat si n-ai mai cheltuit o alta gramada de bani si timp pana ii gaseai buba...si altadata

Liviu
andrei1302
QUOTE(ghetau dan @ 16 Nov 2006, 10:15)
Si daca intru cu 180 la ora intr-o curba,neavind cuplata vreo treapta (adica la punctul neutru,mort) ma mai ajuta ESP-ul?
S-ar putea sa actioneze doar in cazul in care cutia este angrenata in vreo treapta...
*



Te-ai gandit bine dar ajutorul dat de ESP prin inhibarea cuplului de la motor este destul de redus. El actioneaza pur si simplu franand roata care se invarte prea tare si da miscare de supra sau subvirare. Adica actioneaza prin sistemul de franare. Are o pompa care face presiune in locul tau cand apesi pedala de frana si un distribuitor hidraulic care trimite presiunea la roata care trebuie franata.
misterx
Salut!

Tocmai am fost la un test cu masina (Laguna 2, 1.9 dci) deoarece aveam ceva probleme la esp, in sensul ca-mi stateau aproape in permanenta Serv + Esp aprinse. Spun "aproape" deoarece uneori se stinge, merge fara probleme cu esp-ul functionabil si apoi din senin se aprinde iar. Eroarea pe care am primit-o are codu c1103 si se numeste "Senzor Acceleratie Transversala" si cei la care am facut testul (nu la reprezentanta, evident) mi-au zis ca nu stiu ce inseamna si nu au gasit-o nici in AUTOCad sau cum i-o fi zis la programu pe care il folosesc...!
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu vreo idee sau poate ca cineva a mai avut probleme de genu?! Mersi...
andu911
Da te rog eu sa scoti imaginea la imprimanta si sa te duci sa le arati. Masinile se repara cu scule si cunostinte. Nu cu AutoData.
Cum dracu sa nu stie ce inseamna senzoru ala. Toate masinile cu ESP il au.
alx
Daca te ajuta, pot sa-ti spun ca sigur programul pe care-l foloseau NU este AutoCAD.
misterx
@alx: da...mi-a raspuns andu: era AutoData! Am zis si eu asa la plesneala. Stiu si eu ce=i ala AutoCad wink.gif

@andu911: imi poti da te rog mai multe detalii? Poate vreun document mai detaliat, daca se poate...Mersi oricum!
andu911
Pai ce alte detalii, o fi bulit senzoru. Sau daca face cateodata, o avea vreun contact imperfect. Mai bine te-ai duce la un electrician auto istet. Ca e pacat sa dai banii pe alt senzor, daca asta o avea doar vreun contact intrerupt.
rmg
Ca regula generala, senzorul cand se buleste, gata! nu azi merge, maine nu. Asta poate fi de la vreun contact imperfect mai degraba...
misterx
ok...mersi tare mult! poate chiar maine imi fac putin timp sa merg sa se uite putin cineva! sper sa fie doar vreun contact...
qbyte
cand ai facut ultima data o verificare a unghiurilor de fuga?

eu am avut o problema similara: SERV+ESP s-au aprins in timpul mestului. Dupa o oprire si pornire, se stingeau, dar ramaneau stinse duar pentru o perioada de timp relativ scurta, dupa care se aprindeau iar. Si dupa un timp au ramas aprinse permanent (inca de la pornire). Am fost la o diagnoza a computerului de bord, au resetat ceva mesaje de eroare memorate, dupa care a fost ok; dar duar vreo zi - doua, pentru ca dupa aceea s-au aprins iar. Pana la urma am fost sa-mi fac unghiurile de fuga si a 2-a zi (dupa ce am mai facut cativa km cu masina) s-au stins si de atunci e ok.
misterx
Sincer sa fiu n-am fost sa-mi fac unghiurile de fuga...voi merge sa fac si asta! Insa am scris ce eroare imi dadea compu de bord! La tine aparea eroarea asta?!
qbyte
cand am fost la diagnoza, nu mi-au zis ce coduri de eroare erau memorate. Legat de ESP, nu-mi amintesc sa-mi fi spus ceva. A mai facut un reglaj la volan (probabil o recalibrare a senzorilor).
Eu am zis sa incerc sa fac unghiurile de fuga pt ca oricum trebuia sa le fac la un moment dat; la mine nici volanul nu era drept si masina tragea dreapta destul de vizibil.

Tu zici ca uneori se sting cele 2 becuri? S-ar putea sa fie altceva la tine.
La mine la inceput nu se aprindeau inca de cand porneam motorul, ci duar dupa ce faceam cativa km. Dar la un moment dat au inceput sa se aprinda inca de la pornirea motorului; nu-mi amintesc ca odata aprinse sa se mai fi stins in timpul mersului. Lucrul asta mi-l explic duar prin faptul ca (,) computerul inregistra mesaje de eroare din cauza unghiurilor de fuga si dupa un nr de erori memorate a decis ca-i nasol si a aprins cele 2 becuri in permanenta.
misterx
La mine uneori nu se aprind cand pornesc motorul. Apoi daca nu sunt aprinse, uneori se aprind dupa ce merg o perioada de timp sau nu se mai aprind deloc. Foarte ciudat...
Insa in cea mai mare parte din timp stau aprinse.
De exemplu dimineata cand o scot din garaj se aprind intotdeauna, insa dupa ce o las la servici in parcare 8-9 ore, de multe ori raman stinse: de aici am tras eu ideea ca o fi de la umezeala si atunci poate un contact sa fie problema (garajul este sub bloc, cu umezeala cat tine...). Nu stiu ce sa zic...Ma duc si eu cand am timp, cu toate ca stau cam prost la capitolul asta, sa vad care-i treaba, sa vad si unghiurile de fuga si faza asta cu ESP=u si de asemenea am avut ceva erori si la senzorii de presiune si mi=a zis cineva ca trebuie sa mut jentile intre ele (imi dadea eroare stanga fata si dreapta spate, dar presiunea din roti mi=o zicea) ca sunt puse pe culori si bla bla...
vlad_laguna
saptamana trecuta am fost la service sa imi schimb bucsele de pe spate si bieletele de directie. a schimbat omu' tot, a asamblat masina la loc si cand am plecat am sesizat pe bord ca martorii ABS, ESP si SERV erau aprinsi. am vorbit cu mecanicul si a zis sa merg asa ca se vor stinge. acest lucru cica se petrece din cauza ca s-a sesizat o eroare in comp de ABS si masina trebuie sa ruleze ca sa vada ca nu e nicio problema. nu am inteles cum vine asta, dar in fine. plec la drum, merg cu becurile aprinse in bord vreo 70 de km si se sting.
toate bune inca vreo 2 zile. nu se mai aprindeau, pana am dat intr-o groapa. iar s-au aprins. aceiasi poveste: merg ce merg cu ele aprinse si se sting dupa un nr de km. m-am intors la service si ii fac un test la care imi da problema senzor ABS roata dreapta spate.imi sterge erorile si plec.
la cateva zile iar iau o groapa, iar se aprinde. si asa o tin de atunci.
ce nu inteleg eu este cum de nu a avut problema pana atunci si cand s-a apucat omu' sa dea puntea jos au aparut problemele. este posibil sa fie vreun contact imperfect pe la mufele alea de langa roti? sau chiar e senzorul paradit? nu stiu daca este relevant dar ABS si ESP intra normal chiar cu becurile aprinse in bord.
va multumesc
ghetau dan
Pai de ce iei si tu chiar toate gropile???

Daca ai fost in service reno,ai garantie 90 zile pentru piese si manopera...
vlad_laguna
pai dane, cand am iesit din service erau aprinse becurile. nu am luat atunci nici o groapa. dupa aia am observat ca la gropi se aprind martorii. si ce garantie? ca nu s-a lucrat la senzori. sau le-o pot pune in carca si defectiunea asta?pana la urma ce crezi ca e? senzor paradit sau imperfectiune la contacte?
C a t a l i n
Nu mai pune baza pe "explicațiile" astea penibile ale așa zișilor mecanici...
Din moment ce s-a umblat la roata dreapta spate, și tot acolo iți apare acea eroare, chiar de cand ai plecat din service, NU E CLAR CĂ NU A MONTAT CEVA cum trebuie?
Stai pe capul lui să iți rezolve cum trebuie problema...
ghetau dan
Daca ai facut interventia in service reno si ti-au eliberat factura fiscala,pe spate sint stipulate conditiile de garantie la manoperele efectuate.
Iar pe deviz scrie imediat sub total ca lucrarile de service au o garantie de 90 zile.
Inainte de asta se face un ordin de reparatie mecanica in care sint trecute operatiile solicitate de clientsi pe care l-ai semnat.Vezi ca pe acolo e buba,noi ne dam cu parerea pina la anul,tu trebuie sa te ducu inapoi si sa le arati documentele si sa le spui sa rezolve,mai ales ca nu aveai aceasta defectiune inainte...banuiesc faptul ca ORICARE nu ar ascunde asa ceva daca ar fi fost dinainte...
Du-te inapoi si spune-le problema...ai garantie inca 90 zile...
cj98czh
Nu este cumva murdar senzorul respectiv sau roata zimtata care este citita de senzor?
Eu am patit asta la R25 si dupa curatare totul a fost ok...
mihaitza83
mda, azi am lucrat la o laguna 2 cu aceeasi problema.
pe fiecare roata ai un senzor abs, esp. ori ai senzoru defect si da rateuri la socuri ori ai cablaju intrerupt si la socuri nu mai face contact. ori asa ori asa service-u e de vina. sincer daca ai venii la mine ti-as lua 100 de euro sa ti-o fac. du-te la service arunca-le cheile in fata si zi-le ca daca nu iti rezolva problema te duci la OPC..

bafta
feclistluci
Salut!

Ai mai facut ceva legat de aceasta problema?

In urma cu 2-3 saptamani, a fost o ploaie puternica si a II-a zi cand am plecat cu masina s-a aprins senzorul de ABS si "fata din calculator" mi-a comunicat ca e o problema si ca ABS+ESP sunt dezactivate.Am mers putin cu ea, am oprit motorul, am bagat cartela si am apasat pe butonul de ESP pentru a dezactiva si si-a revenit.Am testat franele intra ABS-ul, era ok
Astazi, s-a aprins din nou, apoi s-a stins.Dupa o frana puternica s-a reaprins.
In urma cu ceva timp am observat sub masina pe partea stanga cam in dreptul pasagerului din spate, o piesa din plastic care atarna,am legat-o de conducta de frana.Aceea sa fie cauza?Ma puteti ajuta cu un sfat?
mihaitza83
piesa de care zici tu e de fapt senzorul de abs si ala se baga intr-un locas anume nu se leaga cu sarma. da eu am rezolvat problema. al umblat la banda magnetica si a fost ok apoi.
dai frumos roata jos, si te uiti pe spatele discului de frana unde vine prins ala. eventual te uiti la roata de pe partea cealalta. apoi pui inapoi senzorul la locul lui, pui contactul (bagi cartela) si abs-ul daca senzorul e ok ar trebui sa-si faca scanare si autoresetare si dupa asta sa functioneze.
noroc si sa ma tii la curent cu treaba asta
feclistluci
Sa inteleg ca exista posibilitatea ca problema sa fie de la acea cutiuta din plastic?Are o pozitie anume in care trebuie pusa?Imi poti da mai mutle detalii?
Cand m-am uitat sub masina, nu am vazut unde ar putea sa se prinda, de aceea te intreb.
Cand mi-ai spus sa dau roata jos si sa poztionez senzorul, te refereai la acea cutie de care iti spuneam?pentru ca firele ar sta in aer in aceasta situatie,dupa cum ti-am spus e pozitionat cam in dreptul pasagerului din spate.

Multumesc pentru ajutor!

19 Jul 2007, 09:34:
Salut!

Aseara, cand m-am urcat in masina, au disparut erorile.Dupa ce am mers ceva timp am luat o groapa si eroarea a reaparut.De dimineata a disparut din nou.As vrea totusi sa rezolv problema.Daca eroarea nu este, poate identifica mecanicul la ce roata sunt probleme?Cam cat m-ar costa sa rezolv problema?

Multumesc!

19 Jul 2007, 09:37:
Salut!

Aseara, cand m-am urcat in masina, au disparut erorile.Dupa ce am mers ceva timp am luat o groapa si eroarea a reaparut.De dimineata a disparut din nou.As vrea totusi sa rezolv problema.Daca eroarea nu este, poate identifica mecanicul la ce roata sunt probleme?Cam cat m-ar costa sa rezolv problema?

Multumesc!
boozywoozy
Dupa ce am luat un caine pe autostrada si l-am bagat pe sub masina,am oprit pe banda de urgenta si am constatat ca acea cutiuta de care ziceai mai sus imi atarna.Am legat-o cu o sarma de conductele de frana si mi-am continuat drumul.La un service am bagat acea cutie pe sub conductele de frana pe care le-am prins mai bine se caroserie iar in ziua de azi merg cu acel senzor in aceasta pozitie.Mentionez ca nu am primit nici o eroare in tot acest timp.Pe dialogys acea cutie apare ca fiind receptorul radio de la senzorii de presiune din roti.Ma insel cumva?
laguna_2_interceptor
- nu te inseli, acea cutie este captatorul... teoretic de la un caine nu se poate defecta, doar daca este zdrobita dar nu e cazul in patania ta...
feclistluci
Deci sa inteleg ca acea cutie nu are nicio legatura cu ABS-ul?
laguna_2_interceptor
- nu, nu are absolut nici o legatura...
feclistluci
Am fost la mare in weekend si la dus am mers cu aceasta problema.La intoarcere a disparut eroarea.Imi poti spune cum pot verifica senzorii?Daca merg in service si eroarea nu mai apare se poate face vreun test ceva?Se poate remedia situatia?
laguna_2_interceptor
- cel mai bine e sa mergi in service RENAULT... in ciuda incompetentei unora numai ei pot remedia astfel de treburi si detin aparatura necesara... ramane doar sa nimeresti peste cineva care are habar ce face ca ''mecanici de reprezentante'' care sa invete pe masina ta nu duce patria lipsa sad.gif
TreXeL
am avut o problema similara la vel satis. becu abs se tot aprindea cand dadeam in gropi, azi asa maine asa pana la urma a ramas aprins. s-a dus calc de abs. 1700eur+tva ca e impreuna cu pompa. asa ca daca apar probleme rezolvati-le din timp pana nu se duce computadoru ca..e cam jale
feclistluci
Vad ca de 3 zile nu mai am probleme...chiar daca am dat in gropi, am pus frane puternice..cu prima ocazie cu care se aprinde din nou, sun la Serus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.