Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diferente 1.5 Dci - 80cp Si 1.5 Dci 65cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Mtz
Stie cineva sa-mi spuna de unde apare diferenta de putere intre cele doua variante de motorizare ?? (in descrieri au exact aceleasi caracteristici) .... si cum se pot identifica ?? (la nivel vizual .. sau in acte - CI, talon ...)


10x
cmandrei
Banuiesc ca puterea diferita provine din modul de alimentare si turbina.
La nivel vizual nu stiu (desi am vazut un clio care avea i-ul de la dci albastru dci verzui asa -gen tdi sau tdi sau tdi)
Iar in acte cred ca (in talon) tipul de motor este diferit - adica codurile motoarelor difera in talon.

Asa cred eu.
geamanum
daca i de la dci e albastru atunci e de 80 cai, iar in talon vezi la puterea motorului (sub cilindree) cel de 80 cai are 60 kw
eddie33
Asa este,in plus cel de 80 c.p. are intercooler si turbina cu geometrie variabila.Cel de 65 c.p. nu are intercooler si are turbina cu geometrie fixa.
Doc
Vezi ca si cel de 80CP are turbina cu geometrie fixa. biggrin.gif
eddie33
Nu este adevarat,eu am de ala si este cum am spus eu mai sus ! De aceea are putere mai mare la aceeasi capacitate....Cel de 80 si cel de 100 c.p. au turbina cu geometrie variabila.
sosoenduristu
edi, nu ai turbina cu geometrie variabila, garantat. wink.gif
eddie33
Voi cauta prin documentatii tehnice,am citit de mai multe ori chestia asta.Daca gasesti tu ceva contrar,pune-le pe taraba.....dar ma indoiesc !?
itharangus
Dupa cate stiu eu la RENAULT, dCI 80 CP are doar intercooler, cel de 100 CP are intercooler si geometrie variabila.
Doc
Exact cum a spus si itharangus. Eu am studiat mult problema asta cand am vrut sa imi iau Extreme de 80CP.
premiumfaraplumb
Geometria fixa: Injectorul pulverizeaza printr-o singura forma (triunghi, romb,..etc.) motorina in cilindru.
Geometrie variabila: Injectorul pulverizeaza motorina prin mai multe forme ce se schimba intre ele.

Astfel: conteaza cat de densa este acea ceatza de motorina care este pulverizata de catre injector la momentul respectiv.
La mertzane aceasta ceata de motorina pulverizata este foarte fina si foarte densa, foarte perfecta.
La renault ceata este mai rara pe ici pe colo, cat de cat sa fie pulverizat ceva acolo. (asta in comparatie cu motorul de Mercedes) nu ca ar pulveriza aiurea injectoarele.

Deci: ai ceata multa fina si densa ... ai putere, motorul merge altfel.

Consumul pe de alta parte: 1.9 dci fata de 1.5dci la 60km/h cu masina plina nu se strofoaca sa consume atat de mult, cel de 1.5 e mic si trage saracu si mananca cata motorina poate. Deci nu neaparat motoarele mai mari consuma mai mult decat cela mai mici.

sursa: (prieten la politehnica) smile.gif
eddie33
Mai bine aduci un argument sa te cred.....eu il am,dar nu il mai gasesc momentan......
sorin
@premiumfaraplumb
Eu daca as fi Admin as lua masuri si contra celor care pun ineptii din astea pe forum.Ba frate geometria variabila sau fixa nu are nimic de a face cu injectia ci NUMAI cu TURBINA.Eu inainte de a incepe sa postez pe forumul asta am citit intai vreo 75% din el.Asta as recomanda catorva de pe aici.
_________________
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
VladSoare
QUOTE
sursa: (prieten la politehnica)

Eu zic sa-i tragi prietenului una dupa ceafa, sa-i vina mintea la cap. smile.gif
Ce concluzii, auzi tu... ca injectoarele de la Reno fac "ceata" mai rara si de-aia au puteri mai mici decit Mercedesurile...
Mai bine il impusti, sa nu se mai chinuie... biggrin.gif

Noi vorbeam de geometria turbinei, adica in functie de turatie palele isi modifica orientarea, astfel incit efectul turbinei sa fie mai lin, sa nu mai aiba efect zero la turatii mici si super brutal la turatii mari, ci uniform.
Asta nu-ti garanteaza o putere mai mare, ci numai o distribuire mai lina a ei. Pentru putere mai mare trebuie sa maresti cantitatea de aer (la diesel) sau carburant (la otto). Asta o obtii fie cu un intercooler (care raceste aerul, pentru a-i mari densitatea si a permite astfel introducerea unei cantitati mai mari de aer in cilindri, pe acelasi principiu pe care te bazezi cind montezi un filtru de aer sport intr-o zona cit mai rece posibil), fie cu o turbina mai puternica.

QUOTE
Consumul pe de alta parte: 1.9 dci fata de 1.5dci la 60km/h cu masina plina nu se strofoaca sa consume atat de mult, cel de 1.5 e mic si trage saracu si mananca cata motorina poate. Deci nu neaparat motoarele mai mari consuma mai mult decat cela mai mici.

Asta e adevarat.
sorin
Turbinele cu geometrie variabila s-au introdus la diesele pentru a le face mai sprintene la turatii mici(sub 1400-1500rpm) unde nu se elimina suficient(nu este termenul potrivit cred) gaz de esapament pentru a actiona turbina.Deci palele acelea ingusteaza galeria pe unde gazele de esapament circula prin turbo si creeaza un flux mai rapid.Turbina rotindu-se la turatii mai mari absoarbe o cantitate mai mare de aer,samd...
Cele fara turbo cu geometrie variabila functioneaza ca si un diesel atmosferic pana in jurul a 1500rpm.Pe intelesul tuturor.
_________________
M II Estate 1.9dCi
Clio 1.5dCi
eddie33
AM gasit ceva in franceza,voi cauta si in engleza ceva....
http://www.chez.com/renault1/cliodci80.html
premiumfaraplumb
Azi am aflat ca prietenul asta al meu, are restanta la Motoare.
I-am zis ca din cauza lui m-am facut de ras pe ici si a zis ca o sa vina cu argumete de o sa rupa subiectu=n doua.

smile.gif
PunkyBogdan
am si eu o mare rugaminte la voi: este vreo diferenta intre motorul de 1.5 dci de 65 cp si cel de 85 cp? pentru ca asi vrea sa il schimb. eu am acum de 65 si vreau sa iau de 85 ...sau macar 75. ar mai trebui schimbat ceva in plus? astept un raspuns va rog foarte mult.
eduardsebe
vrei sa iti schimbi motorul de 65 cp cu unul de 85???
pai gam greu dar se poate...+alta turbina si mai multe elemente care sunt imbunatatie la motorul de 85 cp
treaba e ca trebuie sa faci alt talon smile.gif


si nu e mai simplu cu o resoftare ca tot 85 de cp vei avea si atunci wink.gif
eddie33
Cel de 85 c.p. are turbina cu dimensiune variabila si intercooler.
Are dreptate tizul de mai sus....mai bine o remapare si ajungi la aceiasi caluti !
Gabi
da-mi voie sa te contrazic. Singurul motor de 1.5 cu turbina cu geometrie variabila este cel de 102 cp ( respectiv 105 cp ).
Motorul de 1.5 dci de 80cp ( 85 cp ) are turbina si intercooler.
Motorul 1.5 dci de 65cp (70cp) are turbina, fara intercooler.
eddie33
Am mai imbatranit,oi fi uitat,acum cativa ani asa stiam,probabil mi-a intrat in cap gresit... wise_guy.gif
diesel_power
Si cel de 70cp are intercooler.
Cat despre topic, mai usor schimbi masina decat motorul. De unde sa procuri un motor K9K de 85 cp? Sau altfel spus, de unde procuri un motor ?

Varianta cea mai simpla este "upgrade-ul" prin cip tuning, in urma caruia va scoate aprox 80cp.
PunkyBogdan
treaba e in felul urmator: mi s'a stricat pompa de inalta presiune + un injector si am gasit in italia in dezmembrari diferite modele de motor d 1.5 dci la un pret rezonabil. si de asta intrebam ce modificari ar mai trebui facute pe langa motor...biggrin.gif
verde
Pai ti-ar trebui si calculatorul de injectie al motorului respectiv din motive de coduri injectoare si oricum are alt soft fata de al tau. In plus posibil sa mai fie si modificari in instalatia electrica. Ca sa poti circula aici cu ea dupa modificare trebue acte pe motor-factura fiscala si o vizita la RAR. Personal cred ca te complici cam tare la costuri fata de a schimba doar pompa , injectoarele conductele si rezervorul

Revin: trebue schimbat ambreiajulsi cutia de viteze. Ambele sunt dimensionate la limita pe cuplul motorului de 65CP. Motorul de 80 are cuplu mai mare si risti sa rupi cam des ambreiajul sau sa zobesti cutia.
balanel
Nu stiu unde ar trebui sa intreb cel mai bine - nu am gasit un topic general pentru Clio diesel.

Deci: un Symbol din 2007, euro 4, motor 1.5 dci, 85 cp, are injectia marca
1. Bosch;
2. Siemens;
3. Delphi?

Multumesc.
diesel_power
Raspuns corect: 3.

Cu placere.
crisolro
pompa inalta, rampa, injectoare Delphi
dau si poze daca vrei wink.gif
Dacus_Malus
deci clio 1,5dci de 65 cp are turbina? e turbodiesel?
unde pot gasi "oficial" informatia ca are sau nu turbina?
multumesc!
espacern
@BandiT=Toate DCI au turbo!!Poti sa gasesti pe Renault.com aceste date!Numai bine!
khelos1
Salut all,

care este diferenta dintre motorul de 65 de cai si 85 de cai? Bineinteles infara de cai putere biggrin.gif de fapt ma intereseaza mai mult tehnic daca difera motorul: blocul motor, chiuloasa e.t.c Si ma intereseaza daca il pot transforma pe cel de 65 de cai in 85 dar nu din soft,am inteles ca trebuie montata o turbosuflanta sau ceva de genu.

Multumesc anticipat. wise_guy.gif
aleksanders
cred ca este si pe modelul tau o turbosuflanta numai ca nu este cu geometrie variabila, iar simpla ei schimbare nu face nimic, este mai mult ca sigur ca iti trebuie si o resoftare a calculatorului
khelos1
Mersi pentru promptitudine ,poti fi mai explicit .
Multumesc
aleksanders
Tehnologia implica folosirea unui carter turbina care isi schimba configuratia interna pentru a se adapta la nevoia specifica motorului de aer comprimat (cazul diesel)
khelos1
Ok "carter turbina care isi schimba configuratia interna "aici chiar mai bagat in ceata,pana la urma ce trebuie practic sa fac,sa pun turbina ,compresor sa schimb furtune sa ce ?ce piese trebuiesc puse practi pe motorul de 85cp care nu sunt pe cel de 65 cp?
aleksanders
-la varianta de 65cp pe furtunul(tubulatura) dintre turbina si EGR exista 1 senzor si 2 furtunase.
-la varianta de 85cp CU intercooler exista doar un furtunas.atat


este o discutie aprinsa pe alt forum, cauta pe net si ai sa vezi ca parerile sunt impartite, din cate am inteles inca nu a facut nimeni schimbarea asta
Laurentziu83
Ca sa transformi motorul de 65 in motor de 85 iti trebuie urmatoarele:
-alta turbina
+electrovana pilotare turbo
+intercooler (cel de 65 nu are asa ceva)
-alt calculator de injectie
-posibil alta instalatie electrica

Sfatul meu e sa o lasi asa, e mult prea complicat ce vrei tu.

Sa nu uitam ca avem alta cutie de viteze, daca nu ma insel, pe dci-ul de 65 cp se monta JB1 (ca la 1.4), iar pe cel de 85CP se monta JH3 (ca la Logan). JH3-ul are timoneria prin cabluri spre deosebire de JB1, si nu mai are nici inelul pentru marche-arriere.
Raul Raul
Dif de la 65 cai - 80 cai

Obtinerea diferentei de putere este obtinuta doar schimbare debitului de aer (avand un debit mai mare,banuiesc ca un alt turbo mai puternic)si alte tipuri de injectoare.

Doar atat cine stie un pic de franceza se poate lamuri aici


Clio dCi 80 ch

Clio dCi 80 ch : un moteur plus puissant, plus économique

Après la commercialisation de la version 65 ch, Clio inaugure, pour remplacer le 1.9 dTi 80 ch, la déclinaison 80 ch du 1.5 dCi.



Un moteur issu des dernières technologies

Avec les 1.5 dCi 65 ch, et à présent 80 ch, Renault a développé une famille de motorisations turbo diesel common rail inédite (« K9K »). Etroitement dérivée de la version 65 ch, la version 80 ch du moteur « K9K » reçoit un développement spécifique au niveau de l’alimentation en air et des injecteurs. Avec l’ensemble de ces développements, la puissance est portée à 80 ch et le couple à 185 Nm. Le moteur 1.5 dCi 80 ch autorise des reprises vigoureuses avec 90 % du couple disponible dès les plus bas régimes.

Une augmentation de l’agrément de conduite

La consommation n’excède pas 4,2 l/100 km sur un cycle moyen (- 0,9 l/100 km en cycle mixte par rapport au dTi). L’arrivée de cette nouvelle motorisation s’est accompagnée de la venue d’équipements rares sur ce genre de voitures comme par exemple l’ESP présent en option courant 2002 sur les niveaux d’équipement Privilège, Dynamique et Initiale (selon motorisations). Pour connaître tous les équipements et les finitions de Clio 1.5 dCi 80 ch, rendez-vous chez votre concessionnaire le plus proche.
joan
Salut,

Din ce stiu eu, atat motorul de 65 cat si cel de 80 cai au turbina cu geometrie fixa. Diferenta de putere e data de marimea turbinei si de softul de injectie, cel de 80 cp avand o turbina mai mare.
In 2007, cand s-a trecut la euro 4, micsorarea cantitatii de CO eliminat s-a facut prin adaugarea intercoolerului,la ambele variante de putere, pentru a introduce in camera de ardere o cantitate mai mare de aer prin racirea lui.
Astfel a fost marita puterea de la 65 la 70 de cai si de la 80 la 85 cp. A fost marit si cuplu de la 185 nm la 200 nm la cel de 85 cp.
Alex Z
Asa e, are dreptate omu
diesel_power
Intercoolerul n-are rol de reducere a poluarii, ci de cresterea puterii. Intercooler are si versiunea de 80cp Euro 3. In general mai mult aer in camera de ardere inseamna mai mult combustibil ars -> mai mult CO2.
Lucrurile astea sunt scrise si pe pagina precedenta.
Rellor
Salut, eu am Clio dci 65 cp iar fratele meu are Clio dci 85 cp. Cum am citit mai sus, a lui in sigla dci, i-ul este albastru. In schimb, ambele una langa cealalta cu capotele saltate se observa un singur lucru diferit, si acela este ca a lui, pe langa radiator mai are intercooler-ul din care iese "furtunul" ce duce in admisie. Cat despre cutie este la fel, cineva preciza mai sus ca sunt diferite, una ar avea jh1 si una jh3. Nu stiu care tip este insa tind sa cred ca e jh1 deoarece, conform spuselor lui au inelul pentru marche-arriere. Si eu vreau sa stiu daca se poate modifica modelul de 65 cp in 85 cp fara ceva aftermarker si interventii mari. Iar lucrul care ma impinge sa aflu acest lucru este faptul ca a lui mananca asfaltul spre deosebire de a mea.
crisolro
si poate are si un alt stil de condus care o face pe lui sa fie mai sprintena ... ? icon_mrgreen.gif
stiu ca suna fabulos dar cred ca toti le simtim mai spintene dupa ce le alergam putin, nu? wub.gif

lasand si gluma la o parte, diferenta de 20 de cai nu are cum sa nu se faca simtita ... am avut la un moment dat electrovana de pilotare (prezenta doar la cele de 85cp - ma refer la symbol) defecta si se simtea binisor lipsa de putere etc. etc.
Liteon2005
La motorul de 80 cp, turbina NU are geometrie variabila...
Detin un clio symbol (80 cp).
RazvanF
Stiu ca e vechi topicul dar caut raspuns, eu am varianta de 68 cai euro 4, cu intercooler cutie viteze tip Logan, cel de 85 ce are in plus inafara de mai multi cai? Si..daca e sa ridic din soft (remap) puterea la 85 imi poate afecta cutia/transmisia?
Stiu din start ca cel de 85 nu are turbina cu geometrie variabila, dar...este mai mare decat cea de la modelul de 68 cp? Daca da, se potriveste o turbina de pe model de 85 cp pe model de 68 cp?
Ce cred despre modelul de 68 cp este ca e acelasi motor de 65 numai ca are acel intercooler care ii ofera 3 cp in plus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.