Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
s3rgiulicu
Salut! ma bucur ca am gasit acest forum pentru ca am mare nevoie de sfaturi cu privire la achizitia unui Megane 2 rulat.
Sper ca nu deranjez pe nimeni daca fac o scurta relatare a motivului pentru care am ajuns sa doresc acest model de masina. Zilele trecute am avut ocazia sa conduc un Megane Sedan 1.5 diesel de 80 de cai putere. Am ramas puternic,placut impresionat de usurinta si comfortul cu care se conduce. Plus ca din ce am citit aici pe forum sta foarte bine si cu consumul. Imediat dupa scurta mea experienta cu Sedan-ul,fiind in cautarea unei masini, am primit "invitatia" de a vedea un Megane 2 Bicorp in 2 usi, 1.5 dci tot de 80 de cai, din 2004.
Masina ar fi fost folosita de sotia respectivului si are 123.000 km pe bord. In urma cu 3.000 de km ar fi fost facuta o revizie mai importanta (in valoare de peste 20 de milioane). Autoturismul are carte de service.
Suna totul de vis doar ca va intreb in primul rand: pretul de 7.200 de euro nu este cam mic?
Alte intrebari la care va rog sa-mi raspundeti ar fi:
-tinand cont ca masina va ajunge in curand la 130.000 de km, sunt anumite componente majore (ale motorului sau ale trenului de rulare) ce vor trebui schimbate?
-gasesc in Bucuresti un service specializat in care sa-I faca o verificare amanuntita pentru a stabili exact care este starea masinii si pe termen scurt care vor fi investitiile necesare? (daca, cunoasteti si imi recomandati un astfel de service v-as ruga sa-mi spuneti sI un pret, macar estimativ pentru aceasta operatiune)
Si in ultimul rand, daca imi poate spune cineva, o suma informativa pentru o asigurare casco full cat ar fi pe an la modelul acesta, echipat cu motorul de 1.5 litrii?

Va multumesc anticipat si astept cu nerabdare raspunsurile si sfaturile de la voi mai ales pentru ca in weekend voi merge sa o vad!
Solon
Porbabil ca o sa iau pietre in gura, dar condusa de sotia respectivului 123.000 km nu e chiar o recomandare.
Nu de alta, dar mai vad frate prin Bucuresti cate una care ia groapa in plin, fara sa schiteze cel mai mic gest de evitare!
s3rgiulicu
este si asta in aspect, si din motivul asta as vrea sa ajung cu ea la un service de testare inainte sa o iau.
astept in continuare sfaturi, va rog.
19vik
Avand in vedere anul si Km, pretul nu e mic. Reviziile majore sunt din 60000 in 60000km, de una tocmai ai scapat. Pentru investigatii complete, cel mai bun service e o reprezentanta Renault, gasesti pe forum lista cu service-urile din Bucuresti si pareri despre ele: http://www.reno.ro/Service-autorizat-Renault-f108.html
florin.t
Sa-l pui neaparat pe tester si sa nu faci greseala sa-i spui propietarului dinainte ca mergi cu ea la verificat (nici intr-un caz sa mergi la firma unde are facute reparatiile), poate are prieteni (si daca n-are isi poate face) la firma respectiva. Femeile in general distrug mai tare masinile (mers subturat sau prea turat, gropi pe care nu le vad etc.). Neaparat sa o ridice pe elevator sa vezi cum sta pe dedesupt sau daca nu a fost lovita. Si un test de poluare la o statie ITP ar fi bun ...
Daca ai un prieten mecanic auto ia-l cu tine !
s3rgiulicu
va multumesc de parerile de pana acum si astept in continuare pareri si sfaturi. m-am uitat pe thread-urile facute pentru diferite service-uri din Bucuresti. am apelat la service-ul Mach1 si se pare ca nu costa mult si ma pot programa pentru sambata dimineata pentru o verificare amanuntita.
nu i-am spus si nu ii spun la ce service dar m-am "scapat" ca vreau sa ajungem cu masina la un service pentru testare si nu a avut nicio ezitare.
aditasse
Asigurarea obligatorie te mai costa pana in 400 ron, iar casco undeva la 800 E. Eu am luat in noiembrie masina din semnatura sunt f incantat de ea, am cicit sfaturile si discutiile de pe forum si pot spune ca o cunosc f bine. Incantat de achizitie, si o recomand si altora. Pretul ala mi separe destul de bun dar mare atentie la aspectele care nu se vad chiar din prima (... lovituri, busituri si alte d-astea ) Bafta.
rookie13
Buna Ziua.

Pentru inceput, sper sa nu deranjez, si sa fiu tratat ca un incepator in ale "RENO-ului"

Problema se pune cam asa: Vreau (repede) un MEGANE II SEDAN, imi pot permite 8500, max 9000 EURO. Nu cunosc mai nimic despre aceste masini, decat ca sunt frumoase. Habar n-am de nivel de echipare. Observ aici, pe forum, la vanzari preturi simtitor mai ridicate decat pe site-urile de profil din romania. Pe unul din acestea am observat la preturi intre 7500 - 8500 niste masini care mi-au facut cu ochiul. Din pacate, in afara de BC, climatronic si perdelute la geamuri nu mai pomenesc nimic de alte dotari.

Cum stiu ca oferta este variata, banii putini - cu toate astea m-as incarda la vreo 5 exemplare frumoase de acolo - cum mai stiu ca la vechea masina pilotul automat, computerul de bord, clima, controlul de tractiune si nu mai stiu cate mi-au facut viata mai dulce, as vrea sa stiu si eu ce si cum se poate verifica la un MEGANE SH cumparat de la un strain, astfel incat sansele de a face un targ CINSTIT sa fie cat mai mari.

P.S. Momentan oscilez intre 1.6 16V si 1.5dCI. Consumul de 1.5 vs puterea surprinzator de mare a motorului de 1.6. Cat despre confort... dupa cum spuneam habar nu am. Merita renuntarea la confortului unui 1.6 in favoarea consumului unui 1.5? Mentionez ca merg max 20000 Km/an.


Multumesc anticipat.
shteffanivlad
Bun venit pe forum

Acum sa vedem cum sta treaba cu problema ta.
Stiu ca te grabesti, dar un pic de lectura nu strica niciodata. Deci, citeste pe forum la diverse sectiuni ce probleme are megane 2 sedan. Tot pe forum gasesti cate ceva despre varianta de echipare, daca nu, sigur vei gasi indrumari si linkuri.
Documentarea temeinica este cel mai bun mod de a afla ceea ce te intereseaza.
Tot pe forum vei gasi informatii despre cum se face alegerea diesel-benzina si vei gasi pareri pro si contra la toate.

In aceasta dezordine de idei, eu as alege 1,5 dCi in echiparea Privilege

Succes in documentare
Solon
La 20k km pe an stai in benzina ca nu are rost. Du-te si tu la un concesionar si prefa-te ca vrei sa cumperi un Megane, cere o lista de preturi, si urca-te in masina ca sa vezi si confortul.Mai mult de o ora nu ar trebui sa-ti ia!
rookie13
Va multumesc f mult pentru raspunsurile promte.

A mai aparut in ecuatie o LAGUNA II fab 2003, 114k Km, 10 airbaguri, climatronic abs, esp etc. 1.9dCI.

Mai indraznesc sa mai cer o parere?

Adusa din FRANTA acum 2 ani. 8500 EURO ultimul pret. Nelovita, arata impecabil.

Multumesc anticipat.
gotty
cati kilometri?....presupun un 187000 sau 193000,nu? smile.gif)

L.E.nu vazusem kilometrii.....
19vik
114000 la un diesel adus din Franta din 2003 nu e cam suspect?
s3rgiulicu
inca o data: multumesc de sfaturi si pareri tuturor.

@aditasse multumesc de nota informativa. daca nu gresesc. la motorul diesel de 1.5 este mai ieftina asigurarea obligatorie iar CASCO am vorbit pe scurt cu un asigurator si mi-a spus ca in jurul sumei de 550 euro pe an.

se apropie weekend-ul si abia astept blush.gif
ciobi
In Franta 1 km nu este egal cu 1000 m.Astia au alt sistem de masuratoare...ca doar sunt francezi...de aici si numarul mic de km pe care Laguna cu pricina ii are. tongue.gif

Draga rookie13: o sa gasesti mai multe topicuri deschise aici despre masini SH. Din cate stiu ideea generala este ca masina respectiva sa fie cat mai de incredere cu putinta. Nu uita ca Laguna este totusi o clasa superioara Meganeului si deci intretinerea este mai scumpa, ca sa nu mai zic de reparatii eventuale. Tu stii ce e cel mai bine pentru tine. Megane este mai usor de intretinut si mai ieftin, are PDG care aici la noi este minunat.Parerea mea este ca e mult mai bine un Megane despre care sa stii cat de cat, cu un singur proprietar, cu un carnet de service complet, cu o istorie verificabila si poate totusi cu mai putine dotari decat o Laguna. Trebuie sa gasesti ceva cat mai de incredere cu cati mai putini km, cu cat mai multe dotari, in banii pe care ii ai tu.Dar asta o stii deja. tongue.gif

1.5dci consuma minunat, are cuplu frumos, 1.6 consuma mult in oras.

Bafta la cumparaturi.
19vik
Mda, poate ai dreptate cu mia de metri biggrin.gif . El se gandeste la masini mai vechi (ex. 2003), Meganul are PDG incepand din 2006, iar aduse de afara, parca spunea cineva pe forum ca nu au nici astea.
rookie13
Exact de intretinere/reparatii mai scumpe ma temeam. LAGUNA este la actualul proprietar (pe care il cunosc si stiu ca nu a avut nici o problema cu ea) de 2 ani. Acum are 114 000 Km, nu stiu cat de reali or fi fost aia cu care a adus-o. Cert este ca nu a facut mai mult de 20 000 in 2 ani.
Cu toate ca nu imi place mai mult decat un MEGANE, dat fiin pretul si clasa superioara ma gandeam ca ar merita o incercare. Am mai inteles ca la un anumit model de laguna se pot verifica Km reali (din auzite, ma rog...)
Dati fiind cei 114 000 ma gandesc ca urmeaza schimbul de distributie la 120 000. Ceea ce ma face sa ma intreb cat costa asemenea revizie. Probabil daca voi cauta pe forum, voi afla ce tip de distr. are masina in cauza. (timpul, serviciul si cumparatul de masini nu fac casa buna).

Eh, o sa mai astept eu vreo saptamana sa ma lamuresc ce e si cu RENALULT-urile astea.

Totusi, nu am aflat, in caz de alegere facuta, unde se poate verifica o astfel de masina si cat de relevante sunt testele facute (eventual care sunt indicate - noxe, geometrie, tester, suspensii, etc)


"Parerea mea este ca e mult mai bine un Megane despre care sa stii cat de cat, cu un singur proprietar, cu un carnet de service complet, cu o istorie verificabila si poate totusi cu mai putine dotari decat o Laguna" ... Exact asta imi lipseste. Despre MEGANE-urile de pe net nu pot sti nimic (motiv din care prefer verificari stricte), cat despre proprietari nici vorba.

Uff... unde n-as da peste un vanzator ca mine (am vandut masina si i-am povestit noului proprietar toate "problemele" cat si modul de rezolvare/costuri si service-uri recomandate)

Sa auzim de bine! Sa ne intalnim in club!

By the way ... este permis sa postez cateva linkuri spre masini oferite la vanzare pe un oarecare site si sa cer pareri despre masinile in cauza?
(deja banuiesc ca nu)
19vik
Mie mi se pare foarte corect sa-i spui cumparatorului toate problemele si rezolvarile, din pacate nu toti fac asa.
Te sfatuiesc sa nu pui astfel de link-uri, se poate interpreta ca reclama.
aditasse
Difera asigurarea obligatorie dar stiu ca sunt categorii sub 1400 intre 1400 si 1600, 1600-1900 etc... s-ar putea sa se incadreze ambele motoare la aceasi categ. Iar legat de casco, eu l-am facut la o val a masinii de 12000 e d`asta probabil ma costa 800 iar masina in afara de esp si trapa are tot ce se poate, iar la casco se ia in calcut tot. si mai ai rovinieta, undeva la 80 pana in 100 ron
30 mdc
eu am un megan sedan adus din olanda
cu un prieten dintr-un service reno am verificat in reteaua lor daca masina are reviziile periodice efectuate , asa am aflat si ce alte reparatii a avut masina
A l e x
Eu zic sa incerci in Germania. Am vazut ca te grabesti, dar am zarit odata in Germania un Megane CC 2.0T cu piele, xenon, magazie cd, etc.. la 16.000 euro.

Deci un Megane Sedan bine echipat sigur e sub 10.000 daca te uiti cu atentie.
nacht
Daca ai 8000 euro de ce nu faci un leasing la o masina noua (megane sau altceva)? Parerea mea este ca Megane SH e cam riscant.
Vanzatorul de Iluzii
Daca te intereseaza, tocmai am terminat leasing-ul la masina din semnatura si vreau sa o schimb. Are 72k km, 3 ani (2005), toate reviziile la zi inclusiv la 60k cu distributie + bieletele de directie schimbate (totul facut in reteaua Renault), negru perlat, Confort Expression plus AC automat + senzor de lumina si ploaie. PM si discutam. Pentru moderatori: am scris cand am vazut ce doreste omul. Daca se considera ca este subiect de Vanzari, va rog mutati acolo si lasati aici un link. Multumesc.
nero73
Ce ziceti merita sa schimb un golf4 break 1.6 fsi din 2002 190000km cu un clio symbol 1.5dci din 2008 . 105000km
Astept pareri

Mai detin un megan 1.5 dci
octavian.gagu
E ca si cum eu ti-as da o hartie de 10 lei si tu imi dai una de 100! Ce zici...merita?
Nu ti se pare ca e cam cusuta cu ata alba?
nero73
Sa nu crezi ca golful e chiar asa de bun cum crede lumea
tataieb12
salut
sunt intr-o mare dilemma
vreau sa cumpar un megan 2 1.6 16v si astept de la voi ceva ponturi de urmarit la o eventuala cumparare
am vazut unul 2006 cu inmatriculare 2007 cu aer conditionat dar fara esp la 2990 euro si un altul 2004 cu clima si esp la 3190 . intre cele doua autoturisme nu stiu ce sa aleg anul sau dotarile astept de la voi ceva ponturi
multumesc frumos
argon
Nici unul, mai cauta oferte, sa aiba si clima, esp, cruise, keyles, etc, sunt si la 2500 euro din 2004.
ionitagelu
QUOTE(argon @ 23 Dec 2015, 13:57)
Nici unul, mai cauta oferte, sa aiba si clima, esp, cruise, keyles, etc, sunt si la 2500 euro din 2004.
*



Si cu 250.000 km la bord.

Eu zic sa cauti peste 2007, s-a trecut la euro4 chiar si in Ro dupa acel an, s-au rezolvat in mare parte problemele injectiei delphi (in caz ca te intereseaza si diesel) si daca e luata din Ro cel mai probabil are si taxa platita.
tataieb12
nu sunt fan diesel
am un benzinar cu gpl in prezent si vreau sa trec la o clasa superioara ca dotari confort siguranta .
am ales megan pentru ca sunt putine pe piata si cu un grad de dotari destul de mari .
toate benzinarele 1.6 16v aduse de afara se incadreaza in euro 4 ?
Dreamer
Trebuie sa scrie in acte neaparat. In caz ca e adusa din Germania, sa scrie in Brief norma, Euro 4 si valoarea noxelor.
mark``
QUOTE(ionitagelu @ 23 Dec 2015, 17:47)
Si cu 250.000 km la bord.

Eu zic sa cauti peste 2007, s-a trecut la euro4 chiar si in Ro dupa acel an, s-au rezolvat in mare parte problemele injectiei delphi (in caz ca te intereseaza si diesel) si daca e luata din Ro cel mai probabil are si taxa platita.
*


A mea e din 2004 1.6 16v si e euro 4. As zice ca din 2004 incoace s-a trecut la e4 si la noi in RO, nu doar din 2007.

24 Dec 2015, 22:52:
QUOTE(tataieb12 @ 23 Dec 2015, 20:46)
nu sunt fan diesel
am un benzinar cu gpl in prezent si vreau sa trec la o clasa superioara ca dotari confort siguranta .
am ales megan pentru ca sunt putine pe piata si cu un grad de dotari destul de mari .
toate benzinarele 1.6 16v aduse de afara se incadreaza in euro 4 ?
*


Nu toate, din 2004 in sus au e4. Dar sunt cateva modele ce sunt e3 pana in 2004 inclusiv. Trebuie atentie la model motor. Eu ca sa fiu sigur, cand am cumparat masina, am luat intai brif mare si mic (copie) si le-am dus la RAR unde am facut o cerere de constatare norma de poluare. N-a fost pe gratis dar macar am fost sigur ca nu platesc o caruta de bani la stat pt taxa.
tataieb12
am vazut ca multe sunt break an 2004 cu km aferenti anului dar ca auto nu am avut niciodata . la ce sa ma astept din partea unui reno break :
incalzirea este ok in toata masina
aerul conditionat face fata si pentru locurile din spate
se aburesc geamurile de pe spate pe vreme prosta
haionu clantane
jos unde vine rezerva este tot din plastic ca la meganu classic
cate airbag are de obicei aceasta masina daor fata - laterale (cele din stalpi fata) - si scaune
ionitagelu
QUOTE(mark`` @ 24 Dec 2015, 22:49)
A mea e din 2004 1.6 16v si e euro 4. As zice ca din 2004 incoace s-a trecut la e4 si la noi in RO, nu doar din 2007.


Nu stiu la banzina de cand s-a vandut E4 in Ro. Am am zis 2007 in ideea in care poate se gandeste si la diesel. Oricum eu as opta ptr o masina mai noua, adica M2 phase 2, preturile sunt apropiate. Pe langa uzura data de nr. de km apare si uzura data de imbatranirea materialelor si 2004 e departe. Parca si air-bag-urile sunt garantate 10 ani de producator (daca ma insel imi cer scuze).
Dreamer
Daca masina a fost intretinuta nu ai probleme prea mari, spre deloc. Daca dupa achizitie ai grija de ea, in mare la fel.
Ca posesor de Megane 2.1 Estate:
Incalzirea la 1.6 16V este foarte buna, se incalzeste repede.
La a mea am clima si este foarte ok, instalatia este incarcata, circuitul interior al masinii este curatat, filtre schimbate, etc. Anul trecut pe caldurile alea, nu a trebuit sa cobor sub 18 grade. Masina este neagra, dar are tavanul izolat suplimentar.
Daca ai grija la umididate si cum o speli in principiu nu ai probleme mari cu aburirea geamurilor.
Nu zdragane nimic la mine.
Airbaguri am 2 frontale, 2 cortina si in 2 scaune ( torax )
TomachE
Si eu sunt la fel de multumimt de masinutza(tot break) o conduc in fiecare zi cu mare drag.Nu scartie,nu cloncane,nimik.
gabize
Ați uitat de greierii specifici mărcii, în general.
În rest, e o mașină corectă la banii ei. Doar să nimerești una fără probleme.
Eu am avut-o de nouă, 1.6 16v estate. Motor destul de leșinat, dar își face treaba. Trei ani m-a servit fără reproș. Dar nici n-am avut pretenți de mașină premium.
Dreamer
Motor lesinat? Nici gand, merge si trage foarte bine pt 1.6 16V. Fiind benzinar trage dupa 3200rpm wink.gif
gabize
Cu clima pornită, 4 persoane plus bagajele aferente abia se târa la urcările pe serpentine.
Cum spuneam, își face treaba, dar e modest.
Dreamer
In conditile descrise de tine, nici un benzinar aspirat pana in 2L nu va "alerga" pe serpentine. Mai ales de generatie veche!
gabize
Nu mă așteptam să alerge, doar că pentru un estate încărcat e cam la limită.
ssilviu
Cu o Skoda Fabia 1,2 HTP Break cu jumatate din putere, in aceleasi conditii cum ar fi, daca te tarai cu Megane-ul 1.6 si erai deja la limita? Dar cu un Logan Break 1,4? Sau o Skoda Octavia Break 1,6 102 CP? Ce intelegi tu prin limita? Nu puteai urca in a 5-a o panta incarcat? E benzinar, retrogradezi cat trebuie si urci. Nu cred ca nu exista vreo portiune de drum public din Romania pe care sa nu-l poti urca chiar si cu Fabia 1,2 de 55 cai plina ochi. Si atunci cum cu o masina cu o putere dubla esti la limita?

La modul absolut, nu e lesinat, in niciun caz comparativ cu exemplele date de mine mai sus. La modul relativ, in comparatie cu ce echivalent e lesinat? Adica exista un 1,6 16v de la alta marca ce s-ar fi comportat notabil mai bine decat el?
Mr_X
Cred că se referă la faptul că se roagă de ea când trebuie să facă vreo depășire și/sau nu simte absolut deloc când o calcă la maxim.

Cunosc senzația de pe un Peugeot 107 (998 cm3). Chiar și singur în mașină (numai zic cu două persoane), dacă vreau să depășesc ceva pe Brașov-Predeal cu aerul condiționat aprins, am butonul de "turbo" cum îi zic eu. Adică butonul care oprește aerul condiționat. Fac depășirea și opresc "turbo", adică pornesc din nou aerul. smile.gif

La Megane 1.6 16V Sedan (sau limuzină, cum îi zice Renault) nu am simțit asta. Merge ok mașina pentru motorul ăsta. Probabil că la un Estate încărcat full începe să se simtă din cauza locului pentru bagaje mai mare, ceea ce rezultă într-o greutate totală mai mare.

Dar teoria asta nu știu dacă este valabilă pentru că nu șțiu dacă este vreo diferență pe talon între Sedan și Estate la masa maximă admisă.
ionitagelu
Cum spunea si Silviu, ai benzinar si vrei cuplu/putere retrogradezi. Banuiesc ca majoritatea stiu, iar cei care nu stiu sa se mai uite pe caracteristicile tehnice ale motoarelor pe benzina aspirate la turatiile pentru care se obtin cuplul si puterea maxima. Vrei cuplu jos si putere ia un estate diesel 2.0 dci

Oricum alegerea unei masini nu se reduce la asta, topicul deja a deviat.
gabize
Eu am făcut raportarea strict la percepția mea. Pur și simplu caroseria aia, în varianta combi (adică proiectată pentru 3-5 persoane și bagajele de concediu) e nițel submotorizată cu 1.6-le amintit.
ssilviu
Si intrebarea mea asta era: Daca Megane-ul e submotorizat, cum ai fi considerat o Skoda Fabia Break de 55 CP?
gabize
Nu știu, nu mă privește. Am consemnat strict o părere personală. Nu comparam nimic, că nu încălzește pe nimeni ca veyronu' are 1000cp.
Repet, pentru ultima dată: PERSONAL consider motorul 1,6 decent, dar puțin cam leșinat pentru un estate încărcat. Chiar și în 10000 de ture (exagerez intenționat).
ssilviu
Pai asta am inteles de la primul post, dar nu vrei sa explici un pic mai mult ce inseamna acel lesinat pentru tine. Nu mai poti face nicio depasire? Nu mai poti depasi cu a 5-a in panta? Nu mai poti depasi masini pe urcarea la Ranca? Nu poate depasi nici macar 2000 rpm pe o panta in a 2-a? Sau ce?

A fi lesinat e o apreciere extrem de subiectiva. Fa o apreciere obiectiva la care ne putem toti raporta.
gabize
Am presupus că se subînțelege.
Pur și simplu în rampă, încărcat, urcă greu în turații, devine leneș și mai puțin respondent. Chiar și pe zona de turații corespunzătoare cuplului maxim nu se descurcă prea bine, creând și disconfort acustic.
Probabil și alte motoare din gamă se comportă la fel. Poate mai prost. Însă o astfel de comparație e absolut inutilă, eu prezentam în manieră personală DOAR megane-ul 2 estate 1.6 16V. Strict percepția mea după 3 ani de utilizare nu foarte moderată, prin toate coclaurile, în interes de serviciu.
ssilviu
Mi s-a intamplat si mie intr-o singura ocazie sa mi se para lesinat. Tot asa, 5 oameni, bagaje si urcat la Ranca, unde efectiv in a 2-a nu prea mai accelera deloc pe unele portiuni, abia putea tine viteza constanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.