Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune pneuri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2
ciciman13
Salutari!

Pe un Megane 4 GT (cu jante de 18"), care e presiunea in pneuri recomandata?
vladof
Salut, bine ai venit pe forum si felicitari pentru achizitie! smile.gif

Este un abtibild lipit de pilonul portierei soferului cu toate informatiile astea.

Eu tin 2.9 fata si 2.6 pe spate. Am impresia ca e presiunea recomandata daca masina e incarcata, insa sunt paranoia la gropi, sa nu stric janta. Presiunea asta este cea citita de senzori cu anvelopele calde, la 30 de grade afara. Cand pornesc masina dimineata imi arata cam 2.7 fata si 2.4 spate. Pe masura ce merg, creste la valorile maxime recomandate mai sus. Asta inseamna ca e bine sa mergi sa faci presiunea la vulcanizare dupa ce mergi 4-5 km cu masina, in conditiile de exploatare curente (caldura afara). Altfel iti va baga 2.9 pe rotile reci, si va creste undeva la 3.1-3.2 pe masura ce se incalzesc.

Cam la 2 luni refac presiunea in roti. Mai scade putin. Acu putin timp am dat intr-o groapa nasoala si imensa, si inafara de o urma mica de cauciuc pe janta, nu a avut nimic masina. Probabil daca avea presiune mai mica, indoiam ceva. smile.gif
RM4SI
La asa presiune sa nu te miri ca trepideaza totul im masina peste vreo 20k si ca scchimbi articulatiile mai devreme decât este necesar. Este exagerat pentru un mers zilnic, sau poate te gandesti la consum mai mic. Dar nu este cazul din moment ce conduci un GT.
vladof
Am ales sa pun presiunea aia doar pentru ca mi-e frica de gropi. N-are legatura cu consumul.

Nu simt nicio trebidatie la nicio viteza. Daca e sa discutam strict factual, uite poza cu stickerul din masina. Fiecare isi pune ce vrea. smile.gif

[attachmentid=1628069314]
roland
Si ce e important: la rece. Scrie si pe sticker.
Deci, se pune ce scrie pe sticker, la rece, nu ce zice vecinul sau pisica.
aba81
eu am pus azi 2.4 la toate. merg singur in masina 95%. 2.9 mi se pare cam mult cu toate merg pe drumuri f. bune si nu as avea treaba cu trepidatiile.
vladof
Da, fiecare cum doreste. La rece am pus 2.6 pe fata si 2.3 pe spate. Problema este ca eu nu ajung rece la vulcanizare. De asta am mentionat cald/rece, ca sa se inteleaga variatiile.

Aba tu ai jante pe 17, daca dai de-o groapa nu iti lasi aluminiul pe-acolo. biggrin.gif
ciciman13
multumesc pentru raspunsuri!

am vazut si eu abtibildul ala si m-am gandit sa intreb pentru ca mie calculatorul imi zice in jur de 2.9 in timp ce merg si nu stiam daca-i ok sau nu
aba81
las aluminiu si iau beton la schimb smile.gif) nu sunt gropi asa mari pe aici smile.gif))
daca nu aveam drum ok nu imi luam gt. pentru cine are acces la drumuri de piatra nu recomand gt. unsure.gif
vladof
QUOTE(ciciman13 @ 25 Aug 2017, 11:52)
multumesc pentru raspunsuri!

am vazut si eu abtibildul ala si m-am gandit sa intreb pentru ca mie calculatorul imi zice in jur de 2.9 in timp ce merg si nu stiam daca-i ok sau nu
*



Renault umfla rotile mai tare pentru transport. Asa era si la mine cand am luat-o. 2.9 pe fata si 2.6 spe spate, la cald. Si am pastrat asta ca mi se pare ok.

PS: ce culoare ai luat? Optiuni? smile.gif
Flatron
QUOTE(vladof @ 25 Aug 2017, 13:11)
Renault umfla rotile mai tare pentru transport. Asa era si la mine cand am luat-o. 2.9 pe fata si 2.6 spe spate, la cald. Si am pastrat asta ca mi se pare ok.

PS: ce culoare ai luat? Optiuni? smile.gif
*



Poze? biggrin.gif
dincammp
eu o tin la 2.2 cu 2.0 (cu azot) pentru variatii mai mici ale presiunii la temperatura de afara (de exemplu acum 2 zile erau 9 grade afara si imi scazuse la 1.9 cu 1.7). Cu azot porneste de undeva de la 2.1 cu 1.9 si ajunge la 2.3 cu 2.1 (mers prin oras zilnic)
speedman
eu am avut 2.4 fata cu 2.2 spate, acum am 2.3 cu 2.2...pe spate le as lasa la 2.1...oricum am avut initial 2.6 cu 2.3...si nu mi a placut smile.gif[attachmentid=1628069372] asta e cumva masina colegului? raspund tot eu...nu e, asta are jante pe 17...
RM4SI
Exact asa o tin si eu. Poate la hatch nu se simpte rrigiditate la presiune mai mare. Cu toate ca ma gândesc ca este exact invers.
mars
Cat scrie pe usa, la 20 de grade si la umbra. Oricum, in mers poate sa creasca si cu 0.5, deci o presiune peste 3 nu e de speriat (am avut si 3.2, desi la rece era 2.6). Simplul fapt ca sta in parcare cu soarele pe o parte duce la o presiune mai mare pe partea respectiva.

Nu cumva la GT aveti compresoare? Sunt cat se poate de precise.
speedman
eu am roata de rezerva...nu cred sa am compresor, poate exista la cei cu kit de pana.
vladof
Nici nu m-am uitat daca am compresor, dar nu cred. Am roata de rezerva de dimensiuni reduse, si mi-au dat intr-un saculet cricul si pachetul legislativ. Cam zdrangane la subwoofer acolo. Ce-i drept, trebuia sa-i fac si eu ceva cu scai acolo ca sa stea pe loc. Poate pe viitor.

Daca tu ai presiune si 3 cand e cald, atunci eu stau linistit cu 2.9 la cald si 2.4/2.6 la rece. smile.gif

Ce nu inteleg unii oameni de pe-aici este ca la cauciucurile cu inaltime scazuta trebuie presiune mai mare in roti. Ca sa nu mai spun ca diverse echipari au diverse motorizari care necesita diverse presiuni mai mari pentru a sustine tot ansamblul ala. La masina veche cu 205/55/R16 stateam cu 2.2 fata si 2.0 spate fara probleme, mergea foarte ok. Dar nu se compara cu GT-ul cauciucul, greutate, etc.
tatimeu
ce treaba are presiunea cu inaltimea anvelopei? huh.gif
meg2s
Inaltimea anvelopei mare -> la presiune scazuta cauciucul se deformeaza la denivelari/gropi, urcare bordura si "danseaza" stanga-dreapta pe viraje abordate cu viteze mari.
La inaltime mica a anvelopei, daca nu ai o presiune mare care sa reduca toate aceste oscilatii ale cauciucului, spargi/ciupesti jantele la gropi, borduri, iar la condus "prea" sportiv o sa parcurgi virajele pe marginea jantei cu incarcare maxima...
tatimeu
eu m-am prins de ce vroia colegul sa spuna, dar...... explicatia nu rezida de acolo. In primul rand e nevoie de volum. Colegul a calculat volumul la o anvelopa 205/55 R16 fata de volumul unei anvelope mai "putin inalta"

presiunea e influentata in primul rand de temperatura. normal ca la doua anvelope cu caracteristici ale materialului identice presiunea variaza doar in functie de volum. Sa spunem generalist ca inaltimea influenteaza ce presiune trebuie sa aiba gazul......
papa_mulo
A vrut sa zica ca pt aceeasi masina fiecare varianta de dimensiune de anvelope are propria presiune recomandata. Presiunea in roti e o "stiinta" care tine seama de foarte multe variabile. Presiunea corecta e cea care asigura contact maxim si ea este spre exemplu diferita pt un 205/55 r16 pus pe janta de 6,5 fata de aceeasi anvelopa pusa pe janta de 7.
In principiu, volumul nu prea are treaba in determinarea presiunii corecte, cele mai importante aspecte luate in seama sunt dimensiunile anvelopei, latimea jantei si greutatea medie ce este sustinuta de roata respectiva.
madhorsefuzzy
Si cum vine treaba cand pe aceeasi dimensiune de janta si cauciuc producatorul masinii recomanda + 0.5 bar pentru condusul ECO. Ala la prima curba iese in decor sau la prima frana are + 2m in plus?
tatimeu
QUOTE(papa_mulo @ 28 Aug 2017, 13:48)

In principiu, volumul nu prea are treaba in determinarea presiunii corecte, cele mai importante aspecte luate in seama sunt dimensiunile anvelopei, latimea jantei si greutatea medie ce este sustinuta de roata respectiva.
*



poate aberez eu da totusi zic ca volumul este dictat si de dimensiunea anvelopei
vladof
Nici una nici alta, zic eu. La presiunea ECO masina are in continuare contact perfect cu asfaltul, dar e mai tare si suspensia trebuie sa lucreze mai mult ca sa treaca peste denivelari, si probabil simti mai multe socuri din asfalt in masina. Nu ma deranjeaza asta.

Ce e mult peste ce recomanda producatorul probabil va roade cauciucul pe mijloc. La curse stiu ca presiunea e mai sus decat la mersul normal. Desigur nu la WRC, acolo variaza in functie de teren.

In concluzie, poti sa tii presiunea unde vrei tu atata timp cat nu este nici sub nici peste ce recomanda producatorul. La limita de jos ai confort dar risti sa ciupesti cauciucul mai usor, in special la cauciucurile cu inaltime scazuta, iar pe ECO sau valorile superioare te mai zgaltaie putin dar tac vocile din capul meu ca nu imi las janta la prima groapa. smile.gif

Volumul de aer variaza in functie de dimensiunea anvelopei, evident. Dar diferite jante si cauciucuri necesita volum diferit de aer ca sa ajunga la presiunea indicata, asa ca volumul in discutie, zic eu, e irelevant.
mars
Am ECO la Twingo (la Laguna nu). Cred ca 2.7 in loc de 2.2 pe fata. Am plecat acum ceva timp cu 2.6 de la vulcanizare (manometru prost) si era teapan ca un bolovan. Noroc ca m-am prins si ca am compresor, ca mai schimbam un set de flanse pe garantie.

Pentru un GT 2.9 la rece mi se pare cam mult. OK, protejeaza anvelopele, dar asta nu inseamna ca nu se pot indoi jantele pe interior. Sa nu mai zic de suspensii, la ce drumuri avem noi. Inteleg ca avantajul ar fi un consum marginal mai mic, dar nu cred ca merita.
ratonbox

N-are relevanta diferenta de volum intre 2 anvelope de dimensiuni diferite. Are relevanta doar in cazul variatiei de volum cauzata de elasticitatea anvelopei.
Din legea gazelor ai P (presiunea) x V(volum) / T (temperatura) = constant.
Daca anvelopa este mai elastica, atunci presiunea variaza mai putin cand temperatura creste.

Pana la urma fiecare merge cu presiunea dorita, nu te obliga nimeni sa faci altceva.
Dar ca idee, asta are rost si la biciclete si la automobile.
[attachmentid=1628069492]
vladof
QUOTE(mars @ 28 Aug 2017, 15:04)
Pentru un GT 2.9 la rece mi se pare cam mult. OK, protejeaza anvelopele, dar asta nu inseamna ca nu se pot indoi jantele pe interior. Sa nu mai zic de suspensii, la ce drumuri avem noi. Inteleg ca avantajul ar fi un consum marginal mai mic, dar nu cred ca merita.
*



Am 2.9 la cald pe fata (2.6 pe spate) - 30 grade afara si 15 minute mers cu masina.

2.6 fata 2.4 spate la rece. smile.gif Asta mi se pare o presiune ok. La mijloc in grafic.
papa_mulo
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Aug 2017, 15:09)
Si cum vine treaba cand pe aceeasi dimensiune de janta si cauciuc producatorul masinii recomanda + 0.5 bar pentru condusul ECO. Ala la prima curba iese in decor sau la prima frana are + 2m in plus?
*



Lor le trec prin cap toate prostiile de dragul vanzarilor. Daca pui 0,5 in plus la un 2,2 sa zicem...mie mi se pare putin cam mult totusi. Si de dragul a catorva sute de grame de combustibil salvate belesti articulatii, amortizoare si plombe din gura. Daca ei recomanda sa pui 0,5 in plus pt eco...se pisha pe stickerul cu presiuni recomandate pe care l-au pus pe masina.
tatimeu
QUOTE(ratonbox @ 28 Aug 2017, 16:36)
N-are relevanta diferenta de volum intre 2 anvelope de dimensiuni diferite. Are relevanta doar in cazul variatiei de volum cauzata de elasticitatea anvelopei.
Din legea gazelor ai P (presiunea) x V(volum) / T (temperatura) = constant.
Daca anvelopa este mai elastica, atunci presiunea variaza mai putin cand temperatura creste.

Pana la urma fiecare merge cu presiunea dorita, nu te obliga nimeni sa faci altceva.
Dar ca idee, asta are rost si la biciclete si la automobile.
[attachmentid=1628069492]
*



pai de acolo am pornit si eu. sa spui ca o anvelopa mai putin inalta necesita presiune mai mare daca tu nu cunosti volumul. daca e mai putin inalta sigur e mult mai lata, posibil ca volumul sa fie egal de unde rezulta presiune egala.
ca la stabilirea presiunii se tine cont si de tipul de suspensie si alte caracteristici ale ansamblului in totalitatea sa e cu totul altceva si tine de modul cum reactioneaza anumite forte asupra respectivului ansamblu. cum stim ca la orice forta actioneaza o forta egala si de sens opus....dar asta tine de fizica si cred ca am uitat multe de acum 25 ani biggrin.gif
papa_mulo
Omule, te-ai fixat pe volumul ala. N-are treaba volumul...ai pe aceeasi masina presiuni diferite pe fata si spate, ce exemplu mai concret vrei? Daca iei rotile de la un megane lll si le pui pe un grand scenic din aceeasi generatie, controlezi stickerul de la scenic si afli ca mai trebuie sa adaugi cateva zecimi de bari, ca e masina mai grea...
tatimeu
mulo daca ai mai cunoaste ceva fizica..... vezi ca am completat si ceva cu un ansamblu unde conteaza masa si alte chestii pe care le cunosti tu mai bine.
papa_mulo
Nu are importanta cata fizica mai stiu eu. Tu sustii ca doua anvelope de dimensiuni diferite daca au acelasi volum trebuie umflate la aceeasi presiune. Gresesc cumva?
mars
Caz real: Laguna II 2.0T - 2.0 cu 2.0, Megane II 1.6 16V - 2.2 cu 2.0, conform etichetelor de pe usi. Ambele cu PDG si cu anvelope 205.55 R16. Laguna e evident mai grea. Deci ce vorbim?!
tatimeu
QUOTE(papa_mulo @ 29 Aug 2017, 16:34)
Nu are importanta cata fizica mai stiu eu. Tu sustii ca doua anvelope de dimensiuni diferite daca au acelasi volum trebuie umflate la aceeasi presiune. Gresesc cumva?
*


in conditii identice da, dar cum am spus mai sus daca intra in calcul si intra si agregatul atunci situatia se schimba.

in talon ai mai multe dimensiuni de anvelope? mentioneaza undeva pe actibildul cu presiunea ca asta difera in functie de anvelopa care o ai?
nu . deci daca ai anvelopa mai putin inalta pe aceasi masina mai mult ca sigur nu cred ca trebuie alta presiune (volum identic)

dar chiar nu cred ca pe cel ce isi pune 3.0 pe fata conteaza atat de mult discutia asta biggrin.gif
papa_mulo
QUOTE(tatimeu @ 30 Aug 2017, 09:05)
in talon ai mai multe dimensiuni de anvelope? mentioneaza undeva pe actibildul cu presiunea ca asta difera in functie de anvelopa care o ai?
nu . deci daca ai anvelopa mai putin inalta pe aceasi masina mai mult ca sigur nu cred ca trebuie alta presiune (volum identic).


Nu mai asocia "mai mult ca sigur" cu "nu cred". Asta ne omoara pe noi, datul cu parerea despre orice fara sa cercetam macar putin problema. Fiecare dimensiune de anvelopa are in general alta presiune recomandata, pe sticker(cel putin la reno) ai doar dimensiunea si presiunea pt anvelopele cu care vine echipata masina din fabrica detaliata in functie de motorizari.
La cererea publicului(am primit sugestia pe mesaj privat) esti rugat sa explici relatia volum/presiune la bicicletele tubeless...unde se baga cel mai soft cam 2,5 bari la mountain bikeuri, iar la cele de viteza poate sari de 10 bari.

@mars: diferenta de greutate intre cele doua masini nu e asa mare pe cat ti-ai inchipui, probabil undeva la 100-150 kg. Presiuniea corecta poate varia in functie de gradul de incarcare al masinii(unele stickere detaliaza presiunile in f de nr de ocupanti), daca ai doar o presiune pe sticker, ea reprezinta cumva o medie...faptul ca doua masini cu greutati doar usor diferite au presiuni recomandate la fel de usor diferite nu ma contrazice cu nimic.
tatimeu
Nu mă interesează ceea ce ai primit tu pe privat. Da la o simpla amintire PxV este o constanta. Aceasta variază în funcție de temperatura. Asta e legătură dintre volum și presiune. În legătură cu bicicletele nu știu la ce biciclete faci referire, dar după o logica elementara și noțiuni de fizica pe care le cunoști bănuiesc că nu vrei să îmi sugerezi că frecarea are legătură cu suprafața. Dar presiunea corelată cu suprafața(de contact) și cu caracteristicile anvelopei, striații multiple și pronunțate, presiune mai mică, elasticitatea materialului care influențează acțiunea și reacțiunea...doar nu vrei sa te arunce în nori cu tot cu bicicleta drumurile de munte, respectiv o anvelopa neteda, umflata la o presiune mai are tocmai pentru că contactul cu suprafața sa fie cat mai mic, astfel minimizaindu-se nfluenta anvelopei care are anumite asperități....... Mai departe înțelegi. Nu e o ironie cum încerci tu sa faci sa para comentariul tău. Mai mult că sigur și cu cred sunt asociate deoarece nu am studii și calcule științifice , de laborator, dar sunt unele postulate in fizica care nu mai trebuie demonstrate.
Cum idealul e de libertate și de libera exprimare gândire tu poți să combați cum vrei și să aibă presiunea convenabila
Vezi că faci o confuzie....greutate nu știu ce să zic
dbn
Cred ca va afundati in stiinta prea mult... din moment ce jantele mai late maresc fortele ce actioneaza asupra planetarelor cu tot ce includ acestea nu prea e recomandat sa le fooosesti. Deci nici anvelope cu mult mai late nu merg, deeeci volumul evident ca e mai mic si in concluzie ... la jante cu diametru mai mare tre sa pui anvelope cu inaltime mai mica si presiune mai mare. Dar tot rationamentul este dublat de faptul ca anvelopele mai mici in inaltime au o amortizare mai mica si pentru a nu le taia sau ciobi jantele se foloseste o presiune mai mare. Presiunea mai mare reiese si de pe marcajuk de pe anvelopa...
Sa fiti iubiti!
meg2s
Reactivez discutia pe topicul asta ca sa ma plang si eu de presiunea in pneuri...
Am facut 2.7 pe fata si 2.5 pe spate (la rece) exact pentru motivele spuse de Vlad acum vreo 2 ani... din dorinta de a proteja jantele pe drumurile patriei. Sunt cam stresat de jantele de 18" cu profilul mic al anvelopei.
Efectul a fost ca dupa ce se incalzesc pneurile si afara sunt peste 30 grade (in aer), senzorii masoara cam 3.0 fata si 2.7-2.8 spate. Problema e ca 'scutura' cam tare la trecerea peste mici imperfectiuni ale asfaltului, iar prin Bucuresti e neplacut rau... Norocul e ca majoritatea km parcursi pana acum au fost in extra-urban.
Ma cam bate gandul sa-mi fac chiar si setul de vara pe 17" (nu doar pe cel de iarna) si sa scot setul pe 18 la mezat... blush.gif
cj98czh
La Vagon, jante pe 18" si anvelope de 245X45X18 eu tin presiunea la 2.5-2.6 ..
meg2s
Rece sau cald?
mie-mi mai suna cheile de le-au uitat astia de la rino pe langa trapa, cand trec peste liniile de tramvai mad.gif ; si am abia 1.600 km
o sa incerc si niste valori mai mici, dar m'or injura aia din spate pe la trecerile la nivel...
Andy_ACS
Eu am vrut neaparat jante pe 16 la al meu. Sub nicio forma nu am dorit mai mari, numai dezavantaje sunt in practica. Eu merg cu 2.3 fata si 2.1 spate (la rece).
Daca as fi in locul tau as scapa de cele de 18 si as pune pe 17.
cj98czh
Presiunea in pneuri se face doar la rece ... credeam ca asta se stie si subintelege smile.gif

26 Jun 2019, 11:08:
QUOTE(Andy_ACS @ 26 Jun 2019, 11:06)
Sub nicio forma nu am dorit mai mari, numai dezavantaje sunt in practica.
*



Oricand o masina cu jante mari o sa arate mai bine ... eu sunt si norocos ca lateralul anvelopei este cat la tine pe 16 ... deci nici o treaba ..
Poty
Eu am 2.4 si 2.1/2.2 la cald 225/40/18 de un an si ceva si n am avut probleme(București) si nu pot spune ca trec cu 5km/h peste liniile de tramvai
Andy_ACS
QUOTE(cj98czh @ 26 Jun 2019, 11:06)
Oricand o masina cu jante mari o sa arate mai bine ... eu sunt si norocos ca lateralul  anvelopei este cat la tine pe 16 ... deci nici o treaba ..


E corect ce zici, estetic arata mai bine, dar practic la cum e infrastructura rutiera de la noi si la cum folosesc oamenii obisnuiti masina ai numai dezavantaje: confort scazut, cauciucuri mai scumpe, uzura prematura a suspensiei, risc crescut de pana, consum crescut.
La tine la C5 e evident ca trebuie macar roti pe 17, deoarece masina e mai mare. Roata cu totul e mai mare. La Megane 18 e prea mult, parerea mea. Fiecare face cum crede acum, daca conteaza asa mult aspectul exterior merg si 18 smile.gif
meg2s
Mda, arata intr-un mare fel cu alea de 18", dar daca as fi avut de ales stateam pe 17. Amu' ce sa zic, asa e cand o iei din stoc...
@Poty: si indraznesti sa urci o bordura cu presiunile alea? Eu inca n-am incercat pana acum
Poty
Da de ce nu?smile.gif) Crezi ca plange? Urc orice, am luat chiar si gropi de am crezut ca mi sare telescopul prin capota(Bucureștii noi spre Străulești unde se lucrează)
meg2s
Pai ma gandesc sa n-ating marginea jantei - mai ales la bordurile astea ale lu' d-na primar general cu muchie dreapta, nerotunjite. Cum ziceam mai sus, is destul de stresat cu profilul asta mic, chiar si cu pneul XL.
Poty
Cu xl si protecție janta stau mai liniștit.. daca n as avea... Stai linistit ca atunci cand urci o bordura cauciucl imbraca janta e destul de elastic nu sare janta de pe cauciuc
Andy_ACS
Sunt de acord cu Poty - bordurile le urci foarte usor, atingi cu roata de bordura si apoi usurel urci. Nu vor fi probleme.
Riscul e cand mergi normal cu viteza si iei o groapa, poate e acoperita de apa, poate te orbeste cineva cu farurile, se mai intampla. Acolo poti sa o patesti.
Bayek
Anvelopele cu balon mic sunt pentru tarile cu apa calda si autostrazi. Orice ai face, anvelopele sportive te scutura si uzeaza telescoape, bielete, rulmenti etc. Dar fiecare cu stilul lui de viata, cine e fan condus sportiv isi asuma o uzura mai rapida a anumitor piese, devin consumabile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.