Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze manuala Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
andru1973
A aparut un zgomot ca o huruiala la rulment ,posibil de la grupul de sateliti(diferential) din cutie,am verificat cu seful meu care e mai meserias ca mine ,si a zis ca e un rulment de la diferential(suna dupa 90 km/h)mi-a spus ca nu e problema asa mare ,poate tine mult ,doar ca suna ,nu e un zgomot mare ,dar deranjant
(am luat o poza de pe net)
argon
Suna in orice treapta dupa 90 la ora, sau doar in treapta 6 in acceleratie?
andru1973
am accelerat pina la 140 si am lasat-o pe liber suna e ca un fluierat-huruit ,si a-4-a suna ,nu tare da suna,am urcato pe elevator si am invirtit de roata si suna un pic rulmentul
am senzatia ca suna pe partea dreapta ,ma refer la a4a cu 90 la ora nu restul de trepte nu ,daca merg cu a5a cu 90 suna da nu tare,la 140-170 km nu se mai aude asa tare(poate din cauza aerului)se aude motorul si aerul
argon
Inseamna ca e de la rulment. Si mie imi face dar doar daca merg sub 100 si doar in 6, si doar in acceleratie, s-a concluzionat ca e de la pinionul de 6, dar nu ma deranjeaza.
andru1973
da si eu o las asa de moment
andri1940
Schimba macar uleiul din cutie, nu o lasa asa. Daca e sirenaj nu cred ca o mai duce mult cutia oricum.
cristian_nechita
Verifica si rulmentul de pe planetara. Cand se aude ala poti sa juri ca e din cutie.
maytow_airis
@andru1973 cati km ai ?
andru1973
aproape de 205,da Cristian la ala m-am gindit si eu am sa fac o verificare si la acel rulment,intradevar daca e ala juri ca suna din cutie multumesc de sfat
andru1973
ma pregatesc de schimbat uleiul din cutie +revizia normala a masinii,am pus o poza cu uleiul de motor +cel de cutie,ce parere aveti de uleiuri?
madhorsefuzzy
Daca iti spunem de Castrol il duci inapoi? smile.gif
andru1973
de dus nu il duc smile.gif ,am vrut doar o parere ,oricum cu castrol am mers ,ce am acume un mobil 1 5w40,dar parca mai bun e castrol(asa mi sa parut )fiecare merge cu ce vrea (poate sa puna si ulei de gatit smile.gif) )eu am fost foarte multumit de castrol
AdR!@N
Salut
Problema ce o vad eu la Castrol e ca ar fi cel mai contrafacut ulei de pe piata, cel putin asa spun gurile rele. In cazul asta e mai greu sa te asiguri ca ai pus mana pe ce trebuie.
Daca uleiul respectiv respecta cerintele motorului tau, dai bice.
Eu, personal, sunt utilizator de elf, asa recomanda producatorul, iar eu nu am gasit inca motiv sa il schimb.
Uleiul de cutie este ok, posibil sa iti remedieze problema. Sa verifici neaparat cantitatea de ulei ce o scoti din cutie, am impresia ca o sa fie mai putin decat ar trebui.

Numai bine!
Adrian
andru1973
adevarul e ca este in nivel si cutia e curata nu am pic de scurgere de ulei la cutie si nici la motor de moment este foarte curat motorul + cutia,nu am scurgeri si nici nu umezeste pe nicaieri de moment. de Castrol nu stiu ce sa zic ,poate in ro o fi contrafacut ,aici in spania "nu cred"(asa sper eu ca nu e ,la Porsche numai castrol folosim, nu 5w40 ) multumesc pentru raspunsuri
ss_remus
Castrol ce ai luat nu e bun pentru ca e magnatec, C3 se baga la benzinarele nemtesti.Daca era Edge era altceva. Porsche e de fapt vw, castrol in special pentru VAG face uleiuri, respecta in primul rand normele pentru motoarele lor.De-aia nu baga nimeni asa ceva in Renault sau oricare alta masina frantuzeasca.
andru1973
daca Porche e un VW numai comentez nimic
stefix
A schimbat cineva uleiul din cutia de viteze? Stiti ce ulei este potrivit pentru cutia tip PK4004? E suficient sa fie numai 75W 80, sau care este diferenta dintre NFP, NFJ, TRX? Este greu accesul la dopul de nivel si la cel de scurgere? Aici am fasit cateva diferente:
https://www.reno.ro/schimbare-ulei-cutie-de...t85391-s90.html
Pentru tipul P este recomandat NFP. Sper ca nu gresesc.
madhorsefuzzy
Iti trebuie NFP 75W80.
stefix
Am gasit NFP 75W80 de la ELF cu 45 lei litrul. Am comandat 3 litri si o garnitura pentru buson.
O sa ii fac schimbul in curand.
marius80_eugen
Cred ca se gasea si putin mai ieftin, dar putin, iar garnitura nu stiu daca era necesara daca schimbi uleiul odata la 5 ani ani sau mai rar si mai ales daca nu ai nici o urma de ulei scurs ...
espacern
Garnitura surubului de scurgere TREBUIE schimbata de fiecare data cand se umbla acolo....costa vreo 2 lei.
stefix
Este fix 2 lei. La baia de ulei de motor am neglijat sa o schimb o data si a trebuit sa pun teflon ulterior.
stefix
Am schimbat uleiul din cutie, am pus Elf NFP, aprox 30 lei litrul, pana la urma. Si garnitura de la scurgere, bineinteles. Observatie: uleiul din cutie, chiar daca este garantat pe viata, se uzeaza si e bine sa fie schimbat, cu unul identic, desigur. Se simte diferenta, masina schimba mai bine, ungerea este evident mai buna. Uleiul vechi era foarte inchis la culoare.
Pentru cei care au multi km (peste 200k, in cazul meu) si au supus cutia unei uzuri mai mari, recomand schimbul de ulei.
cristian_st
Salut , cati L intra ? Si daca mi-ati zice si unde sunt gaurile de golire si umplere 😁 ms
stefix
Intra 2,4 l. Gaurile sunt usor de gasit. Erau si poze, cred ca si pe aici pe forum pe undeva. Sogur gasesti o schema pe undeva, oricum este destul de intuitiv pentru cineva care a mai umblat la masina. Sa iei si garnitura pentru scurgere.
cristian_st
Ok , ms .
formotion
Salut
Vreau sa schimb uleiul la cutie L3 m9r 814 .
Ma poate ajuta cineva cu niste detalii despre modul de schimbare,unde se afla gaura de scurgere si umplere?
Stiu ca intra 2.4 l.Se incarca ca si la logan ?pe lateralul cutiei cu un furtun pana da pe afara?
Asta nu cunost la L3.La logan mi-a fost usor insa la aceasta nu am gasit pe nicaieri imagini ceva.

Multumesc !
mars
Vezi aici manualele de service.
formotion
iti multumesc
nu am avut rabdare sa caut atent.
am gasit fix de la A la Z !!!
multumesc
argon
Sa nu te plângi după că agata la rece. Sa nu pui cumva nfj că strici cutie.
formotion
Pai si ce ulei sai bag.Masina are 330579 km.Nu ar trebui totusi schimbat?
Sfatuiti ma va rog.nu agata sau vreo huruiala ceva.Vreau doar sa i pun o ungere noua.
andru1973
Dacăe manuală ăsta am băgat eu
formotion
Buna dimineata
Pana la urma care este cel mai indicat ulei?
NFP ? SAU NFJ?
Multumesc
mars
QUOTE(andru1973 @ 6 Feb 2018, 02:04)
Dacă e manuală ăsta am băgat eu
*



Serios? Da' unde ai citit tu ca e bun uleiul ala? Nu cumva 2.0 dCi are cutie PKX? Caz in care ar trebui NFP.

@ formotion: ai manualul, ai VIN cu care poti afla codul cutiei, vezi ce ulei trebuie (Tranself NFP 75W-80).
argon
QUOTE(andru1973 @ 6 Feb 2018, 03:04)
Dacăe manuală ăsta am băgat eu
*



Dacă îți strici cutia e treabă ta, dar nu recomanda la alții. Sincroanele din pkx necesita alt ulei . De agățat agata și cu nfp după schimb, când e frig afara pana se încălzește motorul..abia după prima iarna am scăpat de agatatul in 1 și 2....s-a mai rodat uleiul biggrin.gif
mikron
Cred ca este cutie PK4, cel putin pe 2.0dci 180cp
mars
Evident ca-i PK4, doar i-am cautat masina dupa VIN pe un alt topic:

[attachmentid=1628080533]

Scrie si pe cutii:

[attachmentid=1628080534]
argon
Nu scrie pe bidon, decat in fisa tehnicca...invers merge, adica NFP la JH, am pus cand aveam MEgane, si schimba mai lin la rece. NFP e sintetic, NFJ e mineral, cam aia am inteles din fise.
andru1973
Scuze nu am văzut că e nfj in poză , ăsta am pus eu TRANSELF NFP 75W80

6 Feb 2018, 09:56:
Am luat prima poză care a găsit-o Google și nu m-am uitat bine

6 Feb 2018, 09:57:
M-am uitat pe factura și e NFP
mars
Eram precisă radmasa.gif!
andru1973
cred ca am sa încerc uleiul asta la următoarea revizie,adică prin iulie,ce părere aveți ,am citit pe un forum la francezi ,si din ce am înțeles acolo nu prea sunt mulțumiți de ELF
Un fragment din ce spun ei "Am pus acest tip de ulei XTG 75W90 SYNTRONIC GL-3/GL-4/GL-5 MT-1
Sunt 15.000 km și sunt foarte mulțumit. Cutia este mai flexibilă, chiar și rece (T ° ext = 0 ° C)
Personal, acest ulei pare mult mai bun decât Elf!"
Ma pune pe gânduri sa pun acest ulei
formotion
Buna dimineata
Astazi rigic si uleiul pentru cutie.
Multumesc 'mars' ca m-ai facut atent si nu am dat bani pe NFJ
argon
QUOTE(andru1973 @ 8 Feb 2018, 11:56)
cred ca am sa încerc uleiul asta la următoarea revizie,adică prin iulie,ce părere aveți ,am citit pe un forum la francezi ,si din ce am înțeles acolo nu prea sunt mulțumiți de ELF
Un fragment din ce spun ei "Am pus acest tip de ulei XTG 75W90 SYNTRONIC GL-3/GL-4/GL-5 MT-1
Sunt 15.000 km și sunt foarte mulțumit. Cutia este mai flexibilă, chiar și rece (T ° ext = 0 ° C)
Personal, acest ulei pare mult mai bun decât Elf!"
Ma pune pe gânduri sa pun acest ulei
*



O parere foarte proasta, nu respecta nici norma nici vascozitatea. Tinand cont ca exista la Elf uleiul NFJ care respecta vascozitatea, cu care strici cutia PK4, e foarte mare probabilitatea sa o strici cu ala. Anume sincroanele care sunt mai cu mot. Si apoi o sa schimbi cu dublu ambreiaj ca la raba.
mars
Eu as lua Bardahl, dar numai daca ar fi bere cheers.gif.
andru1973
Până la urma tot ELF rămâne ,am mai citit despre el nu prea ma mai incinta ,mersi de răspunsuri
formotion
A sosit.nu mai aveau la 1l asa ca am fost nevoit sa platesc 110 pe 5x05l
BigDaddyAdy
Salut,
Am o problema la cutia de viteze/schimbator (inca nu sunt lamurit de unde e)
Cateodata imi ramane schimbatorul agatat intre treapta 1 si neutru (doar in pozitia asta, la alte trepte nu face). Daca ridic piciorul de pe ambreiaj cand se intampla asta, sare in pozitia neutra. La fel se intampla si daca trag un pic in jos de maneta. Am constatat chestia asta la scurt timp dupa ce am luat masina (adica in urma cu aproape un an si vreo 20.000 km), dar se manifesta foarte rar (cam de 2 ori intr-o luna). De cand a venit sezonul rece insa, problema pare ca s-a agravat, iar frecventa a crescut undeva la 2-3 ori pe zi. Fenomenul se manifesta mai frecvent cand motorul si cutia sunt reci. De fapt, la rece, imi si intra ceva mai greu in majoritatea vitezelor.
La service mi s-a spus ca e posibil ca problema sa fie din cutia de viteze si sa merg asa pana va veni vremea sa schimba ambreiajul ca o sa faca atunci verificari la cutie.

Eu nu prea ma impac cu ideea asta, mai ales ca ambreiajul, momentan, nu da semne de oboseala.
Aveti idee de unde as putea sa apuc problema asta?

Ce ma gandesc totusi sa fac ar fi schimbul de ulei, dar nu cred ca rezolv problema, ci poate sa se estompeze putin si as mai vrea sa schimb bratul de la cutie pentru short shift.
formotion
Posibil sa nu mai ai ulei in cutie suficient.Zic si eu nu sunt expert.Poti da capacul de la carenajul roata pe partea sofer si ai acolo dopul de umplere cutie sa bagi ceva sa vezi daca ajungi sa dai de ulei.O sarma ceva.este un fluturas pe care il desfiletezi.
Sau poate dau colegii alte pareri.
andru1973
Că să vezi nivelul de ulei din cutie ,dai dopul de umplere și dacă iese ulei e in nivel,posibil sa nu iasă dacă e un pic scăzut sau sa nu ai,din ce înțeleg eu posibil sa ai ulei prea gros in cutie și fiind frig afară nu lucrează cutia bine,după ce sa încălzit motorul bănuiesc că nu mai face așa încearcă să schimbi uleiul
BigDaddyAdy
O sa verific nivelul si eventual o sa il schimb, dar de agatat se intampla si cu motorul cald, doar ca mai rar.

LE: stie cineva daca si cum se poate regla timoneria pe cabluri?
In manualul de service nu am gasit nimic. La service SERUS Ploiesti mi-au spus ca nu se poate. Cumnatu meu in schimb, a reglat la un clio 3 RS tot cutie PK4 in service SERUS pe Timisoara. Mi-a zis ca au reglat-o pe sub masina la capatul unde intra in schimbator.

Intre ELF si MOTUL, ce ati recomanda?
Pentru motor, eu personal, folosesc MOTUL de multi ani si sunt foarte multumit. Dar la cutie nu prea am schimbat uleiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.