Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fluctuație temperatura apa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Rupert
Salutare.Dupa un drum Brasov -Pitesti,am observat ca temperatura apei coboara la o linie ( ceas digital,Megane 3) cu motorul supercald,adica dupa cel putin 100 km.Revenea la normal ,90 grade mai ales in sarcina si apoi iar cobora la o linie.Caldura in masina functioneaza normal,nici un alt simptom.1.5 dCi 110cp.Multumesc.
rusus
Asa fac toate și a mea a făcut anu trecut când am fost la Brașov, mai ales când stăteam bara la bara, anu asta pun un carton la radiator
Dreamer
Simptom clasic termostat defect ..
rusus
Numai descuraja omu cu termostat defect, sa mai discutat problema asta
clamba
si a mea a facut asa de noua, asa face si acum. motorul asta nu prea sta la 2 liniute iarna. am incercat si cu carton in fata radiatorului(pus doar peste grila mare(zona dintre proiectoare) a barii si rezultatele nu au fost foarte diferite. s-a simtit un pic, dar la stationari mai mari de 2-3 minute tot scadea temperatura(disparea liniuta mare de pe ceas). is curios cat variaza real temperatura in regim normal de functionare. oricum impactul afisajului este prea mare(linia mare) pentru o variatie mica a temperaturii(poate chiar mai mica de 1°C).
solidconvert
Corect! N are nicio problema termostatul. La reno cand sta pe loc, chair daca este pornit motorul coboara temperatura apei... viteza cu care coboara este direct proportionala cu cat de frig este afara. Fix la fel facea si megane 2 si n avea nimic termostatul. Asta este valabil doar pentru dci.
fishi2
stai linistit e diesel e normal sa faca asa. mergi si tu o leaca mai turata cu ea. nu o tine subturata ca deaia se raceste iar cand cobori o panta nu o tine pe liber ca o sa vezi ca iti scade iar temperatura...tine-o in viteza cum e normal. deci nu ai nimic grav la ea.
roland
E bine s-o tina in viteza la coborare, dar din alte motive si anume cele care tin de siguranta.

Strict tehnic, daca o tine pe liber atunci motorul consuma putina motorina, deci se produce oaresice caldura. Daca e in viteza atunci va consuma fix 0, deci nu se produce caldura deloc si se va raci si mai repede.

Sfatul e bun, dar nu in contextul problemei de fata.

On topic, asa face pe frig, este normal, nu exista nicio problema cu motorul. Variatia nu e de 1 grad si in plus indicatorul are si hysteresis, adica nu reactioneaza imediat la schimbari in zona dintre liniute.
Rupert
Multumesc mult,m-ati scutit de o vizita la service,si-asa n-am timp nici sa mor smile.gif
uachi
Astazi am monitorizat temperatura la apa in mers. 75º dupa 15 km parcursi prin oras.martor bord sta la jumatate. La semafoare mai lungi scade la 70 si automat linia din bord digital dispare.
Cine poate sa imi confirme temperatura de lucru a motorului si la cat trebuie sa deschida termostatul. La mine a deschis la 70.
aikidoro
nu sant toate setate la 90* sa deschida?Cum ti ai dat seama ca a deschis la 70?
uachi
Asa am crezut si eu. Dar am verificat furtunul spre radiator din 10 in 10 grade si la 70 a inceput sa se incalzeasca
Am inteles ca generatia noua de motoare din grupul VW lucreaza mult mai jos, in jur de 50º.

marius80_eugen
QUOTE(clamba @ 5 Dec 2016, 09:01)
motorul asta nu prea sta la 2 liniute iarna. am incercat si cu carton in fata radiatorului(pus doar peste grila mare(zona dintre proiectoare) a barii si rezultatele nu au fost foarte diferite. s-a simtit un pic, dar la stationari mai mari de 2-3 minute tot scadea temperatura(disparea liniuta mare de pe ceas). is curios cat variaza real temperatura in regim normal de functionare. oricum impactul afisajului este prea mare(linia mare) pentru o variatie mica a temperaturii(poate chiar mai mica de 1°C).
*


Eu nu am astfel de probleme decat de la -13'C in jos, daca merg sub 2500 de ture. Este de ajuns sa tineti viteza sub 90 km/h si sa mergeti putin mai turat. Nu se va simti mult la consum, doar ca va recomand sa folositi Cruiseul.
Eu las caldura la o singura treapta la 20-21'C pe la parbriz si picioare si este de ajuns, mai ales daca din cand in cand il dau pe recirculare. Mai nou am observat ca se decupleaza singura recircularea dupa un timp ... La mine nu am observat ca mi-ar scade vreodata de al 2 linii la una la semafor ... dar poate va voi vreti multa caldura in masina si normal ca se raceste repede apa.
Este normal sa scada daca mergi prin frig si la turatii mici. Daca puneti carton , se poate pune, dar nu in dreptul intercoolerului, ci al radiatorului.
aikidoro
asa o fii cum zici .sincer nici nu mi am batut capul la cat deschide ,important sa nu fiarba
marus31
Salut!Mie îmi crește temperatura când merg constant cu 130 km/h sau când urc o panta mai lungă
korny
As dori sa stiu daca termostatul la 1.5 dci se schimba cu tot cu corp sau se poate inlocui fara schimbarea intregului ansamblu. Citisem ca la Dacia se poate schimba doar termostatul.
luca76
Se poate schimba dar nu si achizitiona fara corp.
ovu85
cel mai probabil termostatul nu are nimic, la fel imi face si mie dar cu un carton care sa acopere 3/4 din radiator in sezonul rece se rezolva!
Rupert
Evident, termostatul nu are nicio problema, e un fenomen absolut normal. Multumesct tuturor pentru amabilitate.
jambon
Vă Salut. Am un megane 3 / 1.5 dci de 90 cp an 2011 și problema este ca indicatorul temperatura apa / motor nu funcționează. FiE cald fie rece nu se aprinde nici o patratica în acea zonă.
De la ce ar putea fi?
nmbcatega
Buna seara,
Ca nou posesor de M3 aflat la prima iarna imi scriu si eu nelamuririle in legatura cu incalzirea la acest model:
- astazi a fost -1°C afara si astfel am vazut ca apa s-a incalzit intr-un timp rezonabil...incalzirea in masina a decurs normal find setata in mod automat la 23°C in ambele zone!
Dupa o scurta perioada acul de la apa a inceput sa scada brusc si sa creasca la loc când acceleram....si iar scadea daca o lasam la relantiu!!
La un moment dat a inceput sa bage aer mai rece dar...doar pe partea soferului...daca am pus mâna pe aerisitoare era rece ...iar daca puneam mâna pe dezaburitoarele de deasupra lor iesea aer cald!!
Atunci am inceput sa verific pe zone cum baga aer:
Am comutat pe ventilator la maxim si baga aer cald corespunzator pe toate zonele,
Când am comutat pe modul Automat...aceeasi treaba ..a bagat aer cald o perioada corect in ambele zone....dupa cca. 5 -10 min. a inceput sa bage aer mai rece in zona soferului chiar daca temp. era aceeasi in ambele zone...
iar pe dezaburitoare sufla aer mai cald decât in difuzoarele de aer cald!
Stând pe loc cu aeroterma la maxim ....temp. apei a scazut brusc la jumatate...in câteva secunde!
Ce sfaturi imi dati!
Multumesc.
claudiu_76_76
Salutare si scuze pt off topic !
Detin un Fluence 2011 diesel 1.5 110 cai.
De cand s-a facut frig observ ca nu ma baga cald, asta in conditiile in care setez clima pe pozitia ,, HI ". Cald face dar nu cum trebuie. Pe bord temperatura la apa, dupa chiar si 30-40 min de frecus prin oras este doar la prima liniuta.
Am fost la service Renault, mi-au facut diagnoza si au constatat ca termostatul a deschis mai devreme de 86°C dupa cum era normal dupa o perioada de aproximativ 40 min de stat cu motorul pornit la relanti si cu perioade de dus in 2500 ture.
Cred ca hoțul de termostat a inceput sa-si bata joc de mine .👍
Termoplonjoarele care grabesc incalzirea apei in ciecuitul aerotermei pt habitaclu se pare ca nici ele nu vor sa-si faca treaba.
Dupa timpul in care am asteptat sa deschida termostatul a inceput sa se incalzeasca in habitaclu iar dupa cateva minute nu mai baga cald. Ma dispera masina asta blink.gif

A mai patit cineva asa ceva sau are careva idee ce ar putea fi ?
Multumesc !
silvanu96
Nu e nici un termoplonjor. E o rezistenta electrica prin care trece aerul. Ca un feon de uscat parul. Ia verific-o.
dan_g
Exista si termoplonjoare la unele.
xmisterx
.
QUOTE(claudiu_76_76 @ 21 Nov 2018, 21:59)
Am fost la service Renault, mi-au facut diagnoza si au constatat ca termostatul a deschis mai devreme de 86°C dupa cum era normal dupa o perioada de aproximativ 40 min de stat cu motorul pornit la relanti si cu perioade de dus in 2500 ture.
*





Schimba termostatul, a ramas blocat pe deschis.
nmbcatega
"MULTUMESC PENTRU RASPUNSURI SI SFATURI"!!
Declar acest forum ca fiind cel mai slab din toate cele in care am fost inscris!
A fost ultima postare in care cer o parere cuiva aici....cel mai slab forum...
korny
Cand era pe auto si a inceput sa bage rece, nu cumva era deja cald in masina? Dupa parerea mea, functia auto incerca sa tina o temperatura constanta, asa ca daca a bagat cald si a trecut putin de temperatura setata va incepe sa bage si rece pentru a reveni la ea.
nmbcatega
A fost o optiune de lucru dar....de ce baga diferit in zone diferite la o valoare de temperatura similara pt ambele zone setata!??
Dorudtc
Va salut, pe vremea de afara care e in jur de zero grade nici mie nu imi creste apa mai mult de o liniuta, doar daca merg foarte turat si o fortez, pe net am vazut ca majoritatea termostatelor deschid la 83, dar am gasit si unul care deschide la 89, credeti ca s-ar schimba situatia daca as schimba termostatul cu unul de 89? A mai incercat cineva?

23 Nov 2018, 15:16:
Oricat ar zice unii ca e normal ca asa fac ele si asa mai departe eu nu cred ca e normal, motorul trebuie sa stea in jur de 90 grade ca sa functioneze optim
dan.gorea
Nu are cum sa stea la 90' din moment ce termostatul deschide la 83'. Indiferent de condițiile meteo acul trebuie sa stea în același loc,daca are fluctuații este defect termostatul sau senzorul de temperatura dar de obicei termostatul cedează. La Nissan am același motor că și voi la Megane, motorul se încălzește foarte repede,ceasul indicator al temperaturii de apa este tot cu liniuțe iar când ajunge la jumătate nu se mai clintește de acolo.
Eu zic că cei care aveți simptome cu ceasul că urcă și coboară sau nu creste temperatura apei aveți termostatul defect. La celelalte mașini pe care le-am avut aveam aceași problema ,acul nu se ridica suficient,nu bagă destulă suficienta,rezolvare- înlocuit termostat.
Dorudtc
Sa zicem ca e 83 temperatura optima, dar apa trebuie sa ramana in jurul valorii de 83 si pe bord trebuie sa fie indicatorul la jumate, ca asa fac ele ca lucreaza la temperaturi mai mici, astea sunt povesti, indicatorul trebuie sa fie la jumate , acum intrebarea mea este, sa pun termostat care deschide la 83 sau sa il incerc pe ala cu 89? Am vazut ca pe original sunt 2 feluri care deschide la 83 si unu care deschide la 87, ma poate lamuri cineva in privinta asta?
dan.gorea
La Ford am care deschide la 83' și am căldura suficientă,la Ford acul nu sta la jumătate ci puțin mai jos,dar odată ce a ajuns in acea poziție nu mai clintește de acolo,la Fusion aveam termostat tot de 83' dar la acela stătea acul la jumătate. Daca sta acul la jumătate nu înseamnă că acolo este 90'C,cel mai bine se vede pe un tester care îți arată temperatura exactă
dan_g
La mine se aprinde a doua liniuta cand ajunge la 75 de grade, deci as zice ca termostatul care deschide la 83 e suficient.
claudiu_76_76
Dupa multi nervi, diagnoze si comentarii m-am gandit sa fac o aerisire a sistemului de racire, mai exact am facut aerisire la termostat. Am desfacut capacelul cand furtunul care pleaca din termostat spre radiator s-a incalzit bine, adica atunci cand termostatul s-a deschis in faza maxima. Au iesit cateva reprize de aer iar dupa asta am oprit motorul si am asteptat sa se raceasca . Dupa careva ore de la operatiunea aerisirea am plecat la drum cu masina si surpriza : temperatura apei a crescut la jumate in scurt timp de la pornire, poate sa fi trecut 7-8 minute de mers ...
Acum buba este alta ... partea dreapta primeste caldura mai multa decat stanga , asta in conditiile in care pe clima setez aceeasi temperatura in stanga si dreapta.
Momentan merg cu temp in stanga setata pe HI si in dreapta la 24°C.
Asta este Renault-ul ... 😉
dan.gorea
Aerisirea nu și-o face singura?Are robinet de aerisire cum avea Dacia?
dan_g
@claudiu_76_76
Mai e un aerisitor la iesirea din caloriferul din bord, aeriseste si pe acolo poate ai aer in calorifer si de asta nu se incalzeste uniform.
dragos100
Si a mea fluctueaza mult, la mers in oras sta la o linie apa. In afara sta la jumate.
Dorudtc
Mi-am luat zilele astea un tester elm 327 cu bluetooth ca sa vad temperatura apei, si din ce am observat termostatul meu deschide prea devreme , adica nu imi ajunge apa niciodata la 75 grade, cel putin in oras a ajuns o singura data la 75 si apoi a scazut la 71-72 si acolo a ramas , asa e si la voi?
Standor
Salutare. A schimbat cineva termostatul in regim propriu (adica nu la service)? As avea nevoie de niste sfaturi, pe internet nu am gasit nici un tutorial dedicat. Multumesc!
ProfiBv
QUOTE(Standor @ 30 Jun 2019, 15:40)
Salutare. A schimbat cineva termostatul in regim propriu (adica nu  la service)? As avea nevoie de niste sfaturi, pe internet nu am gasit nici un tutorial dedicat.  Multumesc!
*


In lipsa de altceva , in limba rusa ,
https://www.youtube.com/watch?v=nOV8JVDzMrE
, e bun omul m-am abonat la el.
Standor
Multumesc frumos, foarte util clipul, chiar daca nu am inteles nimic din ce spunea m-a ajutat suficient incat sa schimb de unul singur termostatul. Eu deja cumparasem termostatul cu tot cu carcasa doar ca cea noua avea forma usor diferita. Si cam pe toate siteurile pe care am cautat imi dadea ca si rezultat acelasi model. Asa ca am pastrat carcasa veche, schimband doar termostatul din interior. Neavand spatiul propice nu am reusit sa demontez scutul asa ca am pierdut aproximativ 1L de antigel pe care il aveam deja cumparat in caz de nevoie. Termostatul nou deschide la 89 de grade, ca si diferenta acum indicatorul temperaturii odata ajuns la jumatate, ramane acolo. Cei drept, este si cald afara acum, ramane de vazut daca o sa fie aceeasi situatie si la iarna.
Numai bine!
busu 12
https://m.youtube.com/watch?v=0uOYdAAQRe8
Au si in romana tutorial
clau166
Ce are termostatul asta mai special ?
Exista o constructie pe el care pare sa aibe un conector pentru un furtun micut. Nu stiu ce rol are. La mine pe masina e deconectat acel furtun. Daca poate explica cineva daca foloseste la ceva acea constructie sau poate fi schimbat termostatul cu unul obisnuit fara vreo schimbare in functionare.

Codul termostatului : 110608431R

Am gasit pe forum AICIaici ca s-ar numi "volet" si ca e controlat vacuumatic. Eu nu am conectat deloc acea clapeta. Ca si in acea postare si eu am schimbat termostatul si se ridica greu temperatura lichidului de racire. Acelasi tip de motor k9k 636.
Narq
Salutare! Imi poate explica cineva unde se afla senzorul de temperatura lichid de racire la un Megane 3 1.5 DCI? Dimineata cand e rece imi apare in bord mesajul Check injection system, cu un ELM am citit erorile si am gasit P0118, care e despre acest senzor. Am citit valoarea pe care o dadea si arata -40 de grade C, afara fiind -1C. Am dat comanda de un senor nou dar nu stiu unde se afla, sa vad daca il pot schimba singur.
costas78
Nu e dificil, dar lasa mai bine un mecanic. Cand introduci senzorul nou, datorita pozitiei inguste, din cauza carcasei bateriei, poti deteriora garnitura si de aici scurgeri de antigel.
Daca te uiti la postul cu nr. 43, in prima poza se vede clar pozitia senzorului. Are o mufa cu 2 pini inspre privitor (adica tu). Corpul termostatului ce include si sonda de temperatura se afla sub pompa de vacuum, intre motor si carcasa bateriei.
Gil26
QUOTE(Narq @ 27 Jan 2023, 08:49)
Salutare! Imi poate explica cineva unde se afla senzorul de temperatura lichid de racire la un Megane 3 1.5 DCI?.... Am dat comanda de un senor nou dar nu stiu unde se afla, sa vad daca il pot schimba singur.
*


Asa cum bine s-a scris anterior senzorul temperatura apa injectie se afla pe corpul termostatic (sau corp apa cum se doreste sa se numeasca) iar la MeganeIII 1.5 dCi K9K837 (tinand cont ca ai EDC DC4) acesta se afla in spate-stanga motor, vezi atasat locatia si mufa plus procedura oficiala de demontare montare, poate te ajuta sa decizi, sau pe alti colegi (cu mentiunea ca nu trebuie golit neaparat chiar tot antigelul, trebuie folosita garnitura noua, etc.)
Narq
Salut! Am ținut cont de sfaturi si am apelat la un amic care are service. In 30 de minute senzorul a fost înlocuit, procedura e exact cum e descrisă mai sus, se scoate si ceva antigel, dar nu tot. Problema rezolvată, nici eroare nu a mai apărut. Mulțumesc și drumuri bune tuturor!
AIC
QUOTE(clau166 @ 16 Dec 2019, 12:29)
Ce are termostatul asta mai special ?
Exista o constructie pe el care pare sa aibe un conector pentru un furtun micut. Nu stiu ce rol are. La mine pe masina e deconectat acel furtun. Daca poate explica cineva daca foloseste la ceva acea constructie sau poate fi schimbat termostatul cu unul obisnuit fara vreo schimbare in functionare.

Codul termostatului : 110608431R

Am gasit pe forum AICIaici ca s-ar numi "volet" si ca e controlat vacuumatic. Eu nu am conectat deloc acea clapeta. Ca si in acea postare si eu am schimbat termostatul si se ridica greu temperatura lichidului de racire. Acelasi tip de motor k9k 636.
*



Salut!

Stiu ca e diferenta de aproximativ 4 ani de la postul asta, dar astazi am schimbat termostatul la al meu M3 1.5 dci 110cp(K9K 636) si mi-a venit acelasi tip de termostat! Cel care era pe masina era fara acel "volet", la magazin mi-a venit varianta cu(luat dupa vin), dar nu exista nici un furtun ce ar putea fi conectat acolo. Masina functioneaza in parametri si temperatura sta acolo unde trebuie. Tu ai avut ceva probleme cu acel termostat din cauza faptului ca nu ai conectat acel furtun?
costas78
Da-mi voie sa te lamuresc. De cand am luat masina din 2020 am observat ca temperatura nu urca mai sus de 75 de grade indiferent de anotimp. Am schimbat termostatul(doar el fara corp sau senzor de temperatura) si nu s-a intamplat nici o schimbare. Am vrut sa schimb tot corpul dar am analizat putin situatia si mi-am dat seama ca acel corp nefiind fisurat sau deteriorat, nu are rost sa-l schimb, asa ca am schimbat doar senzorul de temperatura de pe corp. Acum si la -10 grade am doua linii.
AIC
Multumesc pentru raspuns, dar postul meu nu era pentru tine ci pentru colegul clau166 si anume daca a avut ceva probleme dupa ce a montat termostat cu acel "volet" pneumatic fara a
ii conecta vreun furtun. Stai linistit ca stiu si eu ca daca temperatura motorului nu atinge 2 linii e din cauza unui termostat defect(blocat pe deschis sau deschide mai devreme) si nu ca asa cum zic majoritatea: "asa fac ele"! Am schimbat termostatul si temperatura sta unde trebuie + consum mai scazut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.