Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310-1985
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
johnybic
Cuiul ponteau știam ca oprește benzina în funcție de plutitor ,este posibil sa se evapore din cnc? Cu consumul nu știu sa Îți spun că încă nu am mers cu ea ,încă așteaptă itp-ul dar peste vreo 2 săptămâni biggrin.gif
maho
Daca se uzeaza, nu mai inchide bine (si deci in loc sa stropeasca benzina, o "pișã" mai mult, de-acolo si consumul crescut - am trecut si eu prin asta, si in loc de ~7% aveam ~ 9%).
Se evapora, dar nu zilnic, ca nu cred ca ai incins motorul zilnic cat sa se evapore in asa hal. La un incalzit normal de motor, ar trebui sa tina benzina in cnc macar 7 zile. Pune-i si tu un filtru mic si transparent de benzina inainte de intrarea in carb (pe furtun), si vezi la ala.
johnybic
Am înțeles ,Mersi de informații ,eu 8nainte sa o pornesc scot furtunul și dau la cama de la pompa de vreo 5 -6 ori pana vine benzina și culmea pompa noua românească
sobolan
supapa de retur din pompa nu inchide bine,benzina fuge inapoi in rezervor,am pompa noua si eu si daca o tin nepornita mai mult de 3 zile la fel face,se poate pune o supapa unisens pe retur,in serie cu furtunul,nu prea merita deranjul,dai la cama de vreo 5 ori si pornesti,mai nasol daca motorul s-a oprit intr-o pozitie in care axa tine pompa "atacata" = dai la cama inutil smile.gif
johnybic
Da dar este aiurea sa tot ridici capota sa dai la cama ,enervanta treaba mai ales ca suntem în 2017 și eu nu prea agreez lucrurile astea ,ori merge cum trebuie ori o fac sa merga cum trebuie biggrin.gif

23 Aug 2017, 10:00:
Normal era ca dacă pompa nu tine benzina și se întoarce în rezervor măcar în cnc sa rămână benzina iar în momentul pornirii pana sa se golească cnc-ul sa vina și benzina de la pompa ?o aiureala nici pompa nu tine nici în cnc nu rămâne benzină
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 23 Aug 2017, 09:19)
mai nasol daca motorul s-a oprit intr-o pozitie in care axa tine pompa "atacata" = dai la cama inutil smile.gif

Chiar foarte nasol pentru cei care nu știu să tragă de paleți! radmasa.gif tongue.gif

@johny-vezi că se găseau la un momendat set de reparație pentru pompa de benzină cu scaune,arculețe și rondele de textolit.Le schimbi și gata.
maho
Din cnc nu se mai intoarce in veci in pompa. Schimba-i cuiul, cum ti-am zis.
BLUE R 19
Cuiul defect face sa fie prea multa (sa consume mult sa se innece), benzina dispare din CNC prin evaporare, variaza, in functie de starea carburatorului si ...poate cel mai important de ...benzina.
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 23 Aug 2017, 11:02)
Chiar foarte nasol pentru cei care nu știu să tragă de paleți! radmasa.gif  tongue.gif


*



desteptule.eu nu am paleti...am elv....si la fulie nu am rac,am surub metric......
Adrian Frigo
Vorbeam în general,n-am făcut referire la tine,știu ce-i acolo! doh.gif La tine există oricând cureaua...! biggrin.gif


Cui poantou făcea Aradul,foarte bune,d'ăla să găsești!
BLUE R 19
QUOTE(Adrian Frigo @ 23 Aug 2017, 14:04)
Cui poantou făcea Aradul,foarte bune,d'ăla să găsești!
*



Da, ICV, SCV...la Fabrica de Ceasuri blink.gif este important sa te uiti la ele, cuiul p-zis trebuie sa aiba jocul mic fata de corp, si bila moale. Sunt si multe facute de ei, unde cuiul ''balangane'' ca un coi in galeata...
Un cui de Lada ar fi mai bun.
Adrian Frigo
QUOTE(BLUE R 19 @ 23 Aug 2017, 14:23)
Da, ICV(Intreprinderea de Ceasuri Victoria Arad), SCV...la Fabrica de Ceasuri blink.gif

Alea sunt!Văd că le știi și pe astea! laugh.gif up.gif




De Lada n-ai de unde lua,aduceau moldovenii din piață pe aici acum ceva ani ce vroiai dar acum.... sad.gif
BLUE R 19
QUOTE(BLUE R 19 @ 23 Aug 2017, 14:23)
Un cui de Lada ar fi mai bun.
*


Se pare ca orificiul este mai mare, 175 fata de 150 la Dacia, biggrin.gif merge pt. suparati
johnybic
Am vreo 6 bucăți de cui pontou noi în cutiuțe ,văd eu care cum ,am și un carburator refăcut complet dar sta de vreo 3 ani și cine știe ce mai zace prin el ca în atelier nu știu mediul dacă a fost umed sau uscat

23 Aug 2017, 19:09:
Și la retur la pompa este o gaura mica și cred ca și asta forțează cuiul și îl distruge ,oricum înainte de montaj pe carburator o sa îl montez provizoriu pe un capac separat cu plutitor cu tot și întors invers în modul ca plutitorul sa închidă cuiul o sa fac presiune cu aer sa văd dacă tine
sobolan
QUOTE(johnybic @ 23 Aug 2017, 18:53)
Și la retur la pompa este o gaura mica
*



asa e normal.

QUOTE(Adrian Frigo @ 23 Aug 2017, 14:04)
La tine există oricând cureaua...!  biggrin.gif

*



trage tu de curea,am motorul ca nou,are compresia buna,cand trag de curea patineaza pe fulie si cureaua e buna,e bosch cu dinti....
johnybic
Astăzi am schimbat pivoții și bieletele antiruliu ,cu ocazia asta am schimbat și un burduf la planetară și am observat ca sunt planetare scurte,fără poze ca eram mai porc decât porcul ,urmează sa pun saboți noi pe spate și eventual sa schimb bucșele la tendoane și la ITP cu dansa apoi pe parcurs mai umblam pe unde mai este nevoie
maho
Cu lipsa benzinei in cnc de pe-o zi pe alta, ai rezolvat ceva?
johnybic
Mâine am în plan sa dau jos carburatorul sa schimb jiglerele și cuiul apoi văd cum decurge
johnybic
Gata cu carburatorul ,vedem mâine cum pornește după o noapte de repaus,am montat și flapsurile care acoperă bara ,munca naibii ca nu prea veneau la găuri la prinderea de la bara ,oare sa fie diferite barile? Cele cu flapsuri mici fata de cele cu flapsuri mari?
https://youtu.be/X4bfGWEU7gQ
Am pus și un filmulet ,mai aștept ceva păreri ,la carburator cuiul ponteau era uzat și tubul care tine ciocul se tot bloca bila în el ,am montat unele noi ,cuiul aveam unul nou de weber și l-am pus plus curățat cu sprei de carburatoare și suflat cu aer peste tot și o membrana de spritz corespunzătoare cu arcul cât mai tare.
Imbarligtura mare cu furtunele la carburator care cred ca ulterior i-a fost adăugată flansa de dedesubt cu trei suturi așa ca pe cel din galerie l-am astupat iar când am sa montez servofrana o sa îl folosesc
sobolan
pune-i ma si-o serva,n-o sa regreti,dacia si asa are frane de kko si un pic de imbunatatire nu strica...ai galeria dedicata cu stut deja pe masina wink.gif
johnybic
O sa îi pun și servo dar sa găsesc ceva bun o sa îi fac itp-ul mă dau cu ea pana începe vremea rea și apoi la garaj o scot la primăvară și mă apuc de micile probleme gen puncte de rugina zgârieturi și altele ca deja intram în toamna-iarna și nu vreau sa stea desfăcut prin curte,pana atunci ca tot o am la îndemână mai studiez și observ ce nevoi mai are și mai cumpăr din piese grund vopsea poate o fac pe undeva și la primăvară îi dau și aripile jos sa văd ce e pe acolo dar sa strâng materialele și când le am mă apuc ,aveam trei cutii de teroson da parcă necuratul si-a băgat coada ca nu mai știu pe unde le-am pus

7 Sep 2017, 21:19:
Ce părere ai de sunetul motorului?

8 Sep 2017, 12:03:
Astăzi după o noapte de repaus a pornit din prima,și totuși parcă merge în 3 pistoane la pistonul 2 când scot fișa nu se simte nici o diferenta

8 Sep 2017, 12:08:
Și un filmulet
https://youtu.be/rn0CkhrxbaA
maho
A pornit frumos, dar mie mi se pare cam mare ralantiul, mai ales ca n-aveai socul tras (normal, de vreme ce motorul era cald, zici). Poate-i doar o parare relativa la filmare, asta tu ar trebui sa-ti dai sema mai bine, langa masina.
Schimba bujia la cilindrul la care zici ca nu se simte diferenta cand scoti fisa.
johnybic
Îți dai seama ca nu am experiență necesara în privința relantiului am reglat după ureche sa sune cât mai rotund și mai jos ,asta cineva care are dacie își poate da seama pe viu dacă este mare sau nu oricum am sa schimb și bujia și am sa îl mai gâdil sa stea cât mai jos relantiul , astăzi după o noapte de repaus am dat vreo patru pedale și fără soc tras a pornit din prima ce pana sa curat carburatorul nu se intampla o sa o mai pornesc iar pe luni sa văd dacă după trei zile pornește bine sau nu
johnybic
Schimbată și bujia astăzi,cam așa arata,acum se simte parcă lucrează și pistonul 2 dar nu așa ca celelalte
maho
Cam afumata, mai ales unde-i mai important, la electrozi. Verifica-le si pe celelalte, daca arata tot asa schimba-le si pe alea.
Adrian Frigo
Mașină nemearsă!
BLUE R 19
Bujia aia nu are saiba de etansare, tot asa a fost si pe motor ?
johnybic
bujiile au fost noi puse pe masina ,vorba lui Adrian masina nemearsa ,iar saiba am dat-o eu jos si am montat-o pe cealalta care am pus-o pe masina pentru ca aia nu avea asa am gasit-o in portbagaj printr-o cutie ,se simte ca merge mai bine cand scot fisa dar nu ca la celelalte la care se ingenuncheaza bine motorul cand le scot ,cred ca este posibil sa fie din reglajul culbutorlior pentru ca se simte ca nu mai lucreaza daca scot fisa dar mai putin sesizabil ca la celelalte de aici deduc eu ca scapa co presie pe langa supape acestea nefiind reglate bine
BN64FLO
Daca scoti fisa de la bujia corespunzatoare cilindrului 2 sau 3, niciodata nu se va simti la fel ca si cum ai scoate de la 1 sau 4, la cate motoare de Dacie am umblat, la toate era la fel...poti si inversa 2 cu 3 si nu se va simti ca si 1 cu 4, asa e constructia lor wink.gif
johnybic
Astăzi am mai umblat puțin pe la reglajul motorului și tot dădea niște rateuri în eșapament așa ca am umblat și la avans puțin și nu mai dădea rateuri ,mâine sper sa am timp sa îi fac și ITP-ul și asigurarea și plimbare
johnybic
Gata și asigurarea cu ITP-ul care a ieșit foarte bine,intre timp și motorul a început sa meargă rotund,cred ca la pistonul 2 unde nu prea mergea era vreo supapa colmatata,urmează sa îi fac și unghiul de fugă,intre timp a primit și o baita la spălătorie
johnybic
salutari vn cu o rugaminte ,cine este bunavoitor sa imi faca si mie un sablon dupa o consola de renault r 12 ,ma refer la cine are asa consola si are bunavointa sa imi faca un sablon la o lateral din hartie sau din carton
DACIOTUL_97
Ai fost la ITP cu proiectoarele montate pe masina ? Nu au facut nazuri ?
johnybic
da dar aveau capacele de protectie peste si nu a zis nimic ,oricum am cerut si test de frane si de bucsaraie si am zis sa nu treaca nimic cu vederea si sa imi spuna tot ce nu corespunde ca sa pot schimba,au fost trei lucruri: sa mai reglez pe stanga spate la tamburi din excentric ca era o diferenta mica dar in parametrii ,bucsa la coloana de directie cea in cruce si sa mai dau drumul putin la cablu la ambreiaj ,coloana de drectie deja am luat una cu totul cu cruce cardanica iar ambreiajul o sa schimb discul rulmentul si placa ca imi patineaza
johnybic
Am fost am făcut și unghiul de fugă și un cadou de la soția mea căreia îi mulțumesc foarte mult,poate mulți zic ca mă țin de prostii,mașină anul ăsta nu va fi umblat la tablă ,pentru moment merg cu ea sa îi mai observ problemele ca sa știu ce am de făcut,spre exemplu mai nou au început sa hurie rulmenții ,la anul ne băgăm la tablă
johnybic
sa mai dam panzele de paianjen la o parte smile.gif astazi operatiunea electroventilatorul....... sudat filetul pentru termocupla dar inainte de a suda filetul am reusit din graba sa dau o gaura anapoda radmasa.gif si doar m-am uitat dar nu stiu cum naiba am reusit pana la urma am astupat-o cu un dop de bronz,de graba strica treaba,apoi am vrut sa desfiletez surubul de golire si am ramas cu stut cu tot in mana,curatat si asta din urma si cositorit ,dupa multa migala am reusit sa il montez pe masina si sa ii fac o proba,merge de minune.

24 Sep 2017, 20:13:
...
johnybic
...presiune la relantiul cu motorul rece
Apoi presiune la relantiul cu motorul cald
Și presiune la cald cu motorul turat la 1500-1700

26 Sep 2017, 17:29:
Și ceva poze cu montajul electroventilatorului termocontactului a sondelor de temperatura și presiune plus antigelul după 2 zile de mers după ce în prealabil am spălat și curățat instalația de răcire cu o soluție dedicată

26 Sep 2017, 17:30:
...
sobolan
cam slabuta presiunea....la carte spune 0.75 minim dar la 0.75 ai ocazia sa "rasucesti" cuzinetii.....normal un 3 la ralanti cu ulei 15w40 si apa la 90 era ok......
iulica89
Gaura aia anapoda era perfecta, in combinatie cu un termcupla de 98-92 si un termostat de 83 sau ceva de genu, pentru ca ar fi avut drept referinta temperatura de intrare in radiator, electroventilatorul pornind inainte sa apuce motorul sa fiarba, pe cand, fiind amplasat pe iesirea din radiator, pornirea elv-ului va fi comandata de temperatura apei racita deja de radiator, un pic cam tarziu as putea spune...
maho
Pai aia-i temperatura de referinta, cea care intra in bloc dupa ce iese din radiator.
Adrian Frigo
E bine pusă acolo termocupla,n-au pus-o ăștia de la dacia de proști acolo!Și nu numai la dacia e așa... wink.gif

sobolan
temperatura de siguranta se ia direct de la chiuloasa din dreptul cilindrului care e "cel mai prost" racit,asa e la toate masinile care-s masini,in cazul de fata la dacie e cilindrul numarul 1 .......se poate face adaptare,pe placa cu termocontactele sondelor se pune acea termocupla,e usor relativ de facut asta,am vazut pe dacie asa ceva,acolo merge pusa direct o termocupla de 90-85.
johnybic
Am pus termocontactul exact unde a fost de fabrica ,acolo erau și firele ,eu doar le-am inadit ca sa le pot lungi sa ajungă la termocontact ca erau scurtate de când sa renunțat la electroventilator ,,legăturile au fost făcute pe instalația deja existenta a mașinii,iar de presiunea uleiului nu știu ce sa spun,în carte scrie ceva de 0,75 la relantiu aceasta presiune fiind minima necesara pentru ungerea motorului zic ei și 3 la 3000 ,fata de cât scrie ei în carte de 0,75 la relantiu la mine 2,2 sau trei cred ca este ok,am văzut multe discuții despre presiune iar cum nu mă pricep nu bag mana în foc ca este bine ,e posibil sa fie și pinionul de sub deloc cu ceva uzura sau tot motorul având 94000 ,uleiul doar ce l-am pus un lubrifin 20w50
sobolan
cand ajungi la 0.75 la ralanti deja sa stii ca sa nu pleci departe de casa cu ea.....daca ne luam dupa carte ramanem teoreticieni si practica cine-o mai face ? deja arborele la dacie se rectifica din 2,5 zecimi in 2.5 zecimi pana la R2 ....daca tu ai o toleranta de 15 sutimi intre lagarul cuzinetilor si arbore scade drastic presiunea.....aici ramane interpretabil,presiune se pierde si la lagarele axei,chiar si la rampa uzata.......
johnybic
Ai dreptate dar cât de curând o sa primească atenție și motorul ăsta,mă refer la set nou cuzineți și ce o mai fi trebuință dar deocamdată merg ca pensionarii cu ea prin oraș,mă bucur de condus și mă minunez cât a avansat tehnologia din 85 și pana acum ,când mă urc în cealaltă primele frâne las cauc pe asfalt pana reglez piciorul radmasa.gif

27 Sep 2017, 21:36:
ieri am reusit sa o dau peste tot pe unde am avut posibilitatea cu un inhibator de rugina de la nigrin,dupa ce sa uscat a ramas sticlos ,acum o sa ii dau micile puncte unde au fost sarite pietre si a strapuns vopseaua cu o vopsea facuta pe calculator,si ar mai fi kitul de ambreiaj de schimbat si cam atat pentru anul asta ca deja a devenit vremea urata

28 Sep 2017, 12:25:
Welkomme to club biggrin.gif
Astăzi după un drum mai lung în afară orașului temperatura la apa nu a sărit de 80 de grade iar când am ajuns acasă am ridicat capota și am observat în vasul de expansiune nivelul crescut vreo 1,5 cm și stand și urmărind sa văd dacă mai creste sau deschide termostatul am văzut și când a dat vreo doua bule de aer apoi a deschis și termostatul dar cât am mers la drum cu ea nici măcar nu a sărit apa de 80 de grade,și ceva spuma era în borcan și m-am uitat atent dacă este și ulei și nu era ,spuma cred ca este de la soluția cu care am spălat circuitul de răcire ca pana sa îl spăl nu făcea spuma ,cu toate ca am clătit cu apa de vreo 3 ori cu siguranță a mai rămas în blocul motor ,oricum rămâne sa urmăresc dacă garnitura de chiuloasa își da duhul

28 Sep 2017, 20:19:
ce parere aveti despre bucsele Ardeleana?
Rob3rto
Foarte bune, daca gasesti dinalea lungi de papuc ia-le pe toate, nu se mai fabrica sad.gif
Adrian Frigo
Pe aici încă se găsesc cu lăzile!Să înțeleg că și Ardeleana se lasă de bucșile de dacie? sad.gif
DACIOTUL_97
Cam toti se lasa de fabricat piese de dacie calitative.Piata va fii invadata total de falsuri ordinare care iti pot pune viata in pericol.Ganditi-va ca usor usor masinile astea vor disparea total,nimic nu traieste vesnic.
oldtimercraiova
N-avem decat sa luam tot ce ne trebuie din Turcia.

Eu am luat cateva elemente caroserie.
sobolan
Conex Iasi fac unele repere de tablarie de dacie bune,ideea e cu ce le sudezi,dai cu MIG e ok,te tin,dai cu autogen se duc dracului iar pot sa fie ele si de uzina ..... sunt inca piese ok pentru dacii,chiar si din dezmembrari,e ok ca pentru un utilizator/proprietar de dacie 1310 sa-si faca rezerve......o sa se planga cu lacrimi mari dupa unele repere chiar si sh,o sa se ajunga cu unele piese nos la preturi de aur si oarecum e justificabil dar nu acum happy.gif
O dacie ok trebuie tinuta in garaj,protejata la maxim,nu ai garaj n-are rost s-o tii,de aia am dat-o si eu cu parere de rau sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.