Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la pornire dimineata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
comandox
Dupa cum spuneam si in titlu ,dimineata de obicei dupa multe ore de ne-utilizare ,porneste masina dar tremura din toate incheieturile si scoate fum de nu o mai vezi ,toata chestia asta tine cam 5 minute maxim dupa care masina functioneaza impecabil ,porneste la sfert de cheie ,relantiu bun ,trage de rupe.



Nu inteleg ce poate fi ......doar dimineata face asa ,tremura rau de tot ,uneori am impresia ca sare de pe suporti ,si fumaraie de nu o mai vezi ,de tot rasul .....dupa 5 minute maxim e alta masina



Motor 1.9 dti 59 kw
comandox
nici o solutie ?
bogdannicusor83
bujii !?
cj98czh
Verifica bujiile si daca toate sunt bune mergi la un atelier specializat si fa un test de compresie.

Eu zic ca face asa datorita diferentei de compresie intre cilindrii.

Pune datele aici dupa ce faci testul.
bogdangabriel37
salut. scuze de off topic , recomandati-mi si mie pe cineva sa-mi faca un test clip. sa activat imobilizatorul la megane si nu porneste . anul trecut a ma afcut asa si a fost resicronzata cheia prin mufa obd , cheia este cu transponedr , masina este din 99, ecu siemens sirius 32. Multumesc
Dreamer
Si mie imi face ceva probleme la pornirea la rece, dupa multe ore de nefunctionare. Tremura, nu scoate fum foarte mult, dar porneste foarte greu. Se invarte motorul in "gol" de cel putin 6-7 ori pana porneste. Apoi la fel merge impecabil dupa cateva min de stat la relanti.
Bujiile sunt noi, toate 4, Am observat ca si la -3, -4 grade nu ramane aprins martorul de bujii, merge 3-4 sec si se stinge foarte repede. Exact la fel statea aprins si vara, cand nu era nevoie de bujii.
Cum pot verifica daca ele functioneaza intradevar dimineata, sau am un defect pe circuit.

La voi cat ramene marorul aprins? Sta aprins si dupa ce se sting restul de martori din bord si poti sa pornesti?

Multumesc
comandox
Multumesc de sfaturi ,am sa revin cu un video eventual sa vedeti cum face ,motorul zgaltie ceva de speriat ,de pornit porneste la prima cheie indifierent de temperatura ,doar ca v-am zis zgaltie din toate ingheieturile si scoate un fum cat un bloc de 4 etaje ,tot calvarul asta cam 5 minute timp in care o accelerez usor,dupa care isi revine ca prin minune ,porneste la sfert merge rotund ,relantiu bun fara oscilatii.


Am sa incerc chestia cu bujiile noi



Revin cu post
Dreamer
Sa ai in vedere si curatarea EGR-ului.
comandox
Masina a stat undeva la 1 an si jumatate poate si mai bine ,cand am pornit-o dupa perioada asta de timp a luat-o la sfert de cheie ,ceva uimitor(erau afara undeva la 15-20 de grade) .Am schimbat filtre ,uleiuri ,antigel ,lichid servo.Doar ca acuma de cand sunt temperaturile astea dimineata sub 10 grade face chestiile astea.
StefanIS
Si la mine dimineata cand o pornesc si este rece merge cam ciudat apoi dupa ce se incalzeste isi revine.De exemplu daca pornesc si plec direct fara sa se incalzeasca motorul(ceea ce nu este bine dar in graba se mai intampla si asta) parca se ineaca cand o accelerez ceva de genul adica nu are nici viteza nu isi ia viteza ca atunci cand e incalzita si cred eu ca probabil e normal sa se intample asta.In orice caz nu scoate fum cum se intampla la colegu si nici nu se zgaltie, acu de la turometru ramane 750-1000 rpm apoi ramane constant la 750 rpm fara oscilatii.Eu zic ca masina se lasa cateva minute la prima pornire de dimineata sa se incalzeasca motorul si apoi se poate pleca si nu se tureaza se lasa la relanti sa se incalzeasca in voie.Cel putin eu asa fac chiar si vara astept sa se ridice acu de la apa o linie doua...
luciank
Numai ca dl. coleg @comandox are motor diesel. Nu cred ca e bine sa o lasi foarte mult la ralanti dupa prima pornire, motorul se incalzeste si in mers, conditia e sa nu-i dai "talpa" adica fara turatii prea ridicate. Si la mine se chinuie putin pana se incalzeste si intra in regim normal de functionare.
BogDan1981
Salut si eu am problema cu ea dimineata porneste la 3-4 cheie. Am curatat senzorul de pe volanta, am schimbat bujiile cu unele cu doi electrozi, am schimbat filtrul de benzina. Cand reusesc so pornesc imi moare la relantiu, apoi reusesc so pornesc dinou da sa moara dar isi revine si nu mai am probleme cu ea. Care stie ce ar mai putea sa fie?
bogdannicusor83
QUOTE(BogDan1981 @ 28 Nov 2014, 14:13)
Salut si eu am problema cu ea dimineata porneste la 3-4 cheie. Am curatat senzorul de pe volanta, am schimbat bujiile cu unele cu doi electrozi, am schimbat filtrul de benzina.  Cand reusesc so pornesc imi moare la relantiu, apoi reusesc so pornesc dinou da sa moara dar isi revine si nu mai am probleme cu ea. Care stie ce ar mai putea sa fie?
*




initiatorul topicului are motor diesel.....

banuiesc ca in cazul tau sunt probleme la corpul clapeta, mai exact motorasul de relanti...
BogDan1981
Scuze, si multumesc pentru raspuns. Motorasul pas cu pas l-am curatat acum un an si clapeta de acceleratie,data viitoare cand sunt liber iar ma bag sa le curat dinou. Poate reusesc sa scap de problema.


bogdannicusor83
QUOTE(BogDan1981 @ 28 Nov 2014, 14:38)
Scuze, si multumesc pentru raspuns. Motorasul pas cu pas l-am curatat acum un an si clapeta de acceleratie,data viitoare cand sunt liber iar ma bag sa le curat dinou. Poate reusesc sa scap de problema.
*




in mod normal ar trebui la rece sa stea putin turata....daca iti face figuri si la cald(relanti instabil) atunci schimba-l
BogDan1981
Am sa incerc sa-l curat zilele urmatoare daca nu sunt precipitatii si vad cum se prezinta pe urma. O sa revin dupa ce il curat.

Acum la 0 grade si motorul fiind usor caldut a pornit imediat vad maine dimineata cum se manifesta la rece.
cosmin_taranu
Azi de dimineata am patit si eu aceeasi treaba. Am dat la automat si parca se ineca dar nu a murit, am crezut ca pleaca la pilmbare motorul. Cred ca o tras aer pe nas radmasa.gif . Cum zicea si colegul mai sus banui o probleme de diferenta de compresie. La mine ii posibil sa am un injector care nu pulverizeaza calumea si cred ca "pisa benzina", ca sa folosesc un termen tehnic.
Bujiile au vreo 5000 de km, filtre si ulei noi de 1000 de km. Pompa de benzina o aud, poate nu baga presiune cat trebe. O sa fac totusi la rece un test de compresie sa stau eu linistit.
Dreamer
Initiatorul topicul are motor diesel ... hai sa tinem discutia pe o linie pentru ca cei care avem probleme cu pornirea la diesel, nu mai primim raspuns. sad.gif
comandox
E vorba de motor diesel oameni buni ,am schimbat bujiile si tot asa face ,acelasi lucru identic ,merge parca in 3 pistoane fum ,tremurat .

L-am pornit az dimineata la -5 grade dupa 3 zile de stat ,pornire la prima cheie dar cu tremurat ,fum,nustiu ce sa ma mai fac sincer imi e frica sa nu se dupa si altceva de la zgaltaiutul asta .
mbj57
Am avut aceiasi problema la Megane 1.9dTi, dupa multe drumuri la reprezentanta Renault unde masina pornea la sfert, pe tester nu aparea nimic, multe pareri: pompa injectie, injectoare etc.
s-a rezolvat problema la un atelier auto unde electricianul a apasat din intamplare mufa pusa pe cablu electric care duce la pompa de injectie. Se desface mufa prin rasucire, contacte oxidate, se da cu spray contact si motorul functioneaza perfect.
Am vazut cam tarziu acest topic.
Dreamer
Motoarele diesel la temperaturi scazute pornesc mai greu si mai zgomotos. Poti sa dai o cautare pe youtube, dupa renault megane 1.9 cold start si sa vezi acolo comportamentul lor.
Ideea ca scoate mult fum, e de la altceva.
mbj57
Nu este vorba despre teperaturi scazute, dimineata pornea parca in doua trei pistoane, fum negru trepidatii puternice la motor, dupa ce se incalzea functiona normal toata ziua-porniri la sfert de cheie, dupa curatarea contactelor de la mufa pompa injectie nu au mai fost probleme la pornire. Am mai avut probleme cu pornirea: turometrul urca la 3000-4000rpm, baterie noua, invartea motorul dar nu pornea, cauza carbunii de la electromotor uzati, datorita scanteielor (flama) ce apareu la rotor electromotor dadea informatii false la calculator si nu pornea motorul.
Dupa inlocuirea carbunilor nu am mai avut probleme cu pornirea.
Dreamer
Carbunii aia trebuie sa ii schimb si eu la a mea. De unde i-ai achizitionat? Un cod daca se poate?
Multumesc
Vallybz
Pe mine m-a costat in Bucuresti 100 de lei inlocuirea carbunilor+100 de lei montat si demontat electromotor. Cand m-am dus cu electromotorul nu mai avea DELOC carbuni(masina nu mai pornea). Cauta un centru care repara electromotoare, alternatoare.
Dreamer
Am inteles. Multumesc frumos!
mbj57
Dupa ce s-a demontat electromotorul am notat codul, model, scris pe el, am luat cu mine si suportul cu carbuni, ca sa nu am surprize ca iau alt model si am mers la un magazin piese auto unde am avut norocul sa il gasesc pe stoc.
M-a ajutat mult citind aici: http://www.reno.ro/electromotor-1-9-dti-si...ni-t169945.html
Pana nu desfaci electromotorul nu banuiesti ca din cauza lui nu pornrste motorul.Carbunii erau uzati pana la firele litate de alimentare, cand puneam contactul la pornire, dimineata in special, electromotorul invartea foarte bine, nici nu ma gandeam ca el ar fi cauza, dar tot pe acest forum cineva a scris ca din cauza carbunilor apar informatii false la calculatorul masinii si nu porneste.
Masina o am de 14 ani si nu umlasem la electromotor niciodata.
comandox
Dupa ani de testat injectoare ,pompa injectie,rectificat chiuloasa ,tot asa face masina .

Am strans ceva bani si am desfacut motorul ''la un antelier specializat'' .
Acolo au constatat meseriasi ca ar fi foarte uzat blocul motor ,cei drept asa parea la mana....
AM facut rost de alt bloc motor care se afla intr-o stare mult mai buna ,am vazut pe viu cum functiona motorul respectiv inainte de-a fi demontat .Nu l-am luat complet din lipsa de bani ,iar proprietarul a fost deacord sa il dezmembreze sa imi de-a doar blocul.

Dupa aproximativ 2 saptamani ,nustiu de ce a durat atata,''meseriasii'' mi-au montat chiuloasa,distributia ,turbo etc pe blocul motor ''donator'' .Ma suna sa ma duc sa vad ce bine imi merge motorul,ca poneste bine etc.....

Ajung la service ,acolo motorul era deja pornit si functiona la relantii ,sa imi arate ce bine porneste mecanicu l-a oprit ,a dat la automat dar motorul nu a vrut sa porneasca ,a tot dat la automat undeva la 2-3 chei dupa care a pornit cu chiu cu vai si direct turatie maxima plus fum excesiv ,trag rapid usa zic catre mecanic a luat-o pe ulei ! baga intr-a 5 rapid si omoara motorul .Trag de furtun de la admisie si vad plin de ulei in zona egr-ului .Scot bujiile motorul plin de ulei .Da mecanicul la automat fara bujii ,a inceput sa sara uleiu pe la bujii in toate directiile .

Ei reclama ca s-ar fi defectat turbina ceea ce nu avea cum ,mie turbo imi functiona perfect ,nu avea joc deloc ,nu fluiera ,mergea in parametri normali .


Ce sfaturi imi dati ? ce ar trebui sa fac ,n-am mai stat la service deoarece era in graba sa ajung la munca ......


Ma gandesc sa nu fi curatat intercooleru ? sau sa fi montat ei ceva gresit ?


Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac ....sad.gif .......

MULTUMESC sleep.gif sad.gif sad.gif sad.gif
vasiloni
La fel tremura si scaote fuum meganul meu de 1,9dti, se scutura vreo 5 min de zici ca vrea sa iasa de sub capota la pornirea de dimineata. Dupa aceea merge perfect, pornire, trage fara nici o problema.
stefandinescu70

Bujii sau injectoare.
Pindurboy
Multumesc pentru sfat, am rezolvat si la mine problema cu pornirea dupa simptomele identice :
"Am mai avut probleme cu pornirea: turometrul urca la 3000-4000rpm, baterie noua, invartea motorul dar nu pornea, cauza carbunii de la electromotor uzati, datorita scanteielor (flama) ce apareu la rotor electromotor dadea informatii false la calculator si nu pornea motorul.
Dupa inlocuirea carbunilor nu am mai avut probleme cu pornirea."
kontrast
QUOTE(Dreamer @ 25 Nov 2014, 12:36)
Si mie imi face ceva probleme la pornirea la rece, dupa multe ore de nefunctionare. Tremura, nu scoate fum foarte mult, dar porneste foarte greu. Se invarte motorul in "gol" de cel putin 6-7 ori pana porneste. Apoi la fel merge impecabil dupa cateva min de stat la relanti.
Bujiile sunt noi, toate 4, Am observat ca si la -3, -4 grade nu ramane aprins martorul de bujii, merge 3-4 sec si se stinge foarte repede. Exact la fel statea aprins si vara, cand nu era nevoie de bujii.
Cum pot verifica daca ele functioneaza intradevar dimineata, sau am un defect pe circuit.

La voi cat ramene marorul aprins? Sta aprins si dupa ce se sting restul de martori din bord si poti sa pornesti?

Multumesc
*



După câte am inteles, 2-3 secunde este suficient pentru incalzirea bujiilor.

Eu am probleme similare cu pornirea - porneste dupa vro 5 sec de dat la automat, scoate atunci fum, dar imediat după pornire merge normal, destul de rotund.

Problema este ca la mine nu se mai aprinde defel acel semn cu rezistența din bord. Am schimbat releul de bujii dar nici o diferență.

Ceva idei? Ar putea fi vreo siguranță arsă?

Dreamer
Sti cum am rezolvat eu toate problemele de la diesel?
Mi-am bagat picioarele in ea si mi-am luat benzinara ... am scapat de toate problemele ... sa nu mai vad diesel cat am zile ... si dupa smile.gif)
kontrast
QUOTE(Dreamer @ 9 Sep 2018, 10:04)
Sti cum am rezolvat eu toate problemele de la diesel?
Mi-am bagat picioarele in ea si mi-am luat benzinara ... am scapat de toate problemele ... sa nu mai vad diesel cat am zile ... si dupa smile.gif)
*



Și eu acum o bag la "rabla" și tot benzină iau, dar trebuie să mai trag de ea vreo 2 luni până apare cea nouă.

Sper să mai țină electromotorul și bateria că și asta are câțiva ani buni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.