Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Insonorizare Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4
madhorsefuzzy
Dupa 10.000km incep sa ma obisnuiesc cu Leguma Grandtour din dotare.

Si incepe sa ma enerveze zgomotul de rulaj, mai ales acum dupa trecerea la anvelopele de vara, mai zgomotoase ca cele de iarna.
Merg mult pe A1 si e destul de zgomotoasa: fiecare noua bucata de asfalt cu compozitie diferita de cea veche modifica tonalitatea in masina => am de-a face cu zgomot de rulaj. Accentuat si de faptul ca e break.

Asadar vreau sa o izolez fonic, mai ales pentru eliminarea zgomotului de rulaj. Nu motor, nu aerodinamic, nu neaparat pentru muzica.

Vreau sa ma pregatesc din timp cu materiale, sa fie totul pregatit si cand am timp sa actionez.

La Logan am aplicat pe podea Aluband + Fonomin. Cu Leguma vreau sa trec la ceva mai serios.

Vreau sa aplic BlockTec 70 pe podea incepand de sub podul pedalier si pana la haion, acoperind si oalele rotilor pe interior.

Intrebari:
- Ce parere aveti de materialul de mai sus? Am alternative mai bune calitate pret? Nu vreau neaparat ceva ieftin, ci vreau ce e mai bun. Masina vreau sa o tin cel putin 6-8 ani si vreau sa iasa bine.
- La 7kg/m2 e greu? E usor? Banuiesc ca o sa intre cam 8 m2, dar poate imi ajunge o rola de 6,16 m2.
- Sa incep doar cu portbagajul si cu oalele rotilor?
- Sa nu pun sub bancheta spate si astfel sa mai economisesc din material?
- unde ar trebui aplicat material pentru rezultate maxime?
- alte materiale: Dynamat, STP GOLD, Silent Coat?

Intrebari, intrebari, intrebari ...
i_am_sleek
Laguna e o masina f bine izolata fonic si foarte rafinata mai ales la viteze mari, nu crezi ca e mai simplu sa schimbi cauciucurile pt a elimina zgomotul la rulaj ?
IRONICK
Bre calule, pentru inceput te aprovizionezi cu pasla de la hellcat. Fonominul ala de canapele era o alternativa in lipsa de material. Are el exact ce se foloseste. Adeziv de lipit iti recomanda tot el.

QUOTE(i_am_sleek @ 13 May 2014, 11:33)
Laguna e o masina f bine izolata fonic si foarte rafinata mai ales la viteze mari
Mi-au dat lacrimile deja. De la ras, evident.


pishky
mno, colegu, deja imi esti simpatic,
amu daca tie la laguna 3 iti iese ma apuc si io de babuta me, sa o antifonez si io.
mie baietul de mi-o inzonorizat portierele (Shokaliptiku pe numele lui) mi-a pus insonorizant silent coat, a zis ca diferenta fata de dinamat este de in primul rand de pret / firma etc, si ca dynamat-ul este mai subtire si se lucreaza mai usor, eu, ca home user, nu voi simtii diferenta.

insonorizantul cred ca merge la pachet cu pasla, nu sunt ori aia ori aia, ci cred ca ar cam trebui ambele.
poate cel mai simplu e cu vopsea din aia cauciucata pe dedesuptul masinii.
oricum, daca te apuci tine-ne la curent, si cu multe, multe, multe poze.
stefyi2001
Sunt de acord cu sleek.

Daca ai altceva de demonstrat, ar fi perfect o masuratoare al nivelului de zgomot pe aceleasi drum si cu alte marci.

Dupa, putem face orice fel de afirmatii. Daca ai, chiar te rog sa le dai si catre noi.

Fuzzy - si eu am tot grandtour si sincer nu-mi pare a avea un zgomot prea mare (compar cu A4, octavia). Dupa cum bine se stie sunt importante si anvelopele.
pishky
mai eu am laguna 2, dar sa nu imi ziceti voi ca nu se aud fisurile din asfalt, (cred ca daca ma concentrez imi dau seama si de directia lor doar dupa sunet), sau nu va suiera vantul la viteze de autostrada sau mai mari ( nu zic, si chederele meu au o varsta, dar se aude vantul),
omul compara cu, atentia mare, un logan, dar un logan la care s-a facut insonorizare.
"Stii pisi, loganul meu este mai silentios decat noua mea laguna" - pare o fraza nebuneasca, dar eu il cred.
daca omu vrea mai mult de la masina lui, care e problema? e mai silentios decat octavia si A4, ok, bine, dar este in contunare zgomotoasa, faptul ca e mai silentioasa deca x, sau y, nu o face cu nimic mai silentioasa (cel mult zice ceva despre x sau y, dar nu despre laguna lui).
puteti sa il considerati "mofturos / cunoscator" etc etc, eu mi-s curios de ce ii iese, si taaaare ma manaca sa fac si eu la fel.
am vazut cata tabla dezgolita exista pe masina, si stiu sigur ce e loc de mai bine (in ciuda faptului ca se pleaca de la o masina cat de cat silentioasa)
madhorsefuzzy
QUOTE(IRONICK @ 13 May 2014, 12:36)
Bre calule, pentru inceput te aprovizionezi cu pasla de la hellcat. Fonominul ala de canapele era o alternativa in lipsa de material. Are el exact ce se foloseste. Adeziv de lipit iti recomanda tot el.
Doar fonoabsorbant fara izolator intre tabla si fonoabsorbant?
QUOTE(i_am_sleek @ 13 May 2014, 12:33)
Laguna e o masina f bine izolata fonic si foarte rafinata mai ales la viteze mari, nu crezi ca e mai simplu sa schimbi cauciucurile pt a elimina zgomotul la rulaj ?
*


QUOTE(stefyi2001 @ 13 May 2014, 14:01)
Sunt de acord cu sleek.

Daca ai altceva de demonstrat, ar fi perfect o masuratoare al nivelului de zgomot pe aceleasi drum si cu alte marci.

Dupa, putem face orice fel de afirmatii. Daca ai, chiar te rog sa le dai si catre noi.

Fuzzy - si eu am tot grandtour si sincer nu-mi pare a avea un zgomot prea mare (compar cu A4, octavia). Dupa cum bine se stie sunt importante si anvelopele.
*

Avem perceptii diferite in ceea ce priveste zgomotul in masina. Eu sunt deranjat de zgomot si vreau sa imbunatatesc situatia.

Anvelope am Dunlop SP Sport Maxx RT XL 225/45 R18 95Y 67dB rated.
De iarna am Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/50 R17 94H 68dB rated.

Sub 67dB eu nu am vazut pe piata anvelope.
QUOTE(pishky @ 13 May 2014, 14:00)
mno, colegu, deja imi esti simpatic,
amu daca tie la laguna 3 iti iese ma apuc si io de babuta me, sa o antifonez si io.
mie baietul de mi-o inzonorizat portierele (Shokaliptiku pe numele lui) mi-a pus insonorizant silent coat, a zis ca diferenta fata de dinamat este de in primul rand de pret / firma etc, si ca dynamat-ul este mai subtire si se lucreaza mai usor, eu, ca home user, nu voi simtii diferenta.

insonorizantul cred ca merge la pachet cu pasla, nu sunt ori aia ori aia, ci cred ca ar cam trebui ambele.
poate cel mai simplu e cu vopsea din aia cauciucata pe dedesuptul masinii.
oricum, daca te apuci tine-ne la curent, si cu multe, multe, multe poze.
*

Sunt in faza de documentare mai serioasa. Posibil solutia sa fie insonorizant + fonoabsorbant.

O sa fac si poze multe daca ma apuc, cu siguranta.

Vreau sa fac si un test de zgomot before and after. Dar am nevoie de decibelmetru. Nu posed. sad.gif


digioptic
Zgomotul nu "intra" in habitalcu numai prin tabla. Zgomotul nu este atenuat foarte bine de suprafetele vitrare ale masini. In aces caz, treaba se complica tare.

Evident, amplitudinea maxima este in imediata vecinatate a rotilor, pasajele rotilot transmitand cea mai mare parte din zgomotul de rulare si acolo m-as concentra cel mai mult cu atenuarea.

Eu unul, parea mea, nu as aduce modificari masinii daca asta implica sporirea greutatii, fie si cu cateva zeci de kg. In ecuatia consumului poate nu inseamna prea mult, mai important pentru colegu ar fi linistea rularii. Dar daca as putea sa o usurez si as avea posibilitati tehnice, nu as sta pe ganduri. Pe langa consum, dinamica masini e foarte importanta pentru mine. O baterie capabila, pe alta tehnologie decat cea cu plumb-acid, mult mai usoara, discuri de frana ceramice (s-or gasii niste chinezi sa le fabrice la un pret digerabil... blush.gif ), niste jante de calitate, mai usoare, am ochit niste OZ-uri, dar sunt scumpe de te seaca huh.gif, un esapament mai eficient si mai usor decat "tulumba" aia a noastra de pe 2.0 dCI, care mai si rugineste la unii de bun ce e materialul, posibilitatea de a trece la leduri, inlocuind toate becurile clasice cu filament, evident nu chinezarii cu rezistenta de limitate, ci leduri cu surse de curent constant, comandate de compul masinii. Avem cu totii niste parturi de motorase cu patru cilindrii, daca ar fi macar un V6, eh, altfel m-as simtii... wink.gif

Cam asa vad eu modificarile, in rest as cauta niste cauciucuri mai silentioase.
IRONICK
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 May 2014, 13:37)
Doar fonoabsorbant fara izolator intre tabla si fonoabsorbant?
*
Nu am terminat.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 May 2014, 13:37)
Vreau sa fac si un test de zgomot before and after. Dar am nevoie de decibelmetru. Nu posed. sad.gif
*
Asta-i aparatul ala de il folosesti in bucatarie sa faci inghetata? Ce sa faci cu el????


13 May 2014, 17:10:
QUOTE(digioptic @ 13 May 2014, 15:59)
Zgomotul nu "intra" in habitalcu numai prin tabla. Zgomotul nu este atenuat foarte bine de suprafetele vitrare ale masini. In aces caz, treaba se complica tare.

Evident, amplitudinea maxima este in imediata vecinatate a rotilor, pasajele rotilot transmitand cea mai mare parte din zgomotul de rulare si acolo m-as concentra cel mai mult cu atenuarea.

Eu unul, parea mea, nu as aduce modificari masinii daca asta implica sporirea greutatii, fie si cu cateva zeci de kg. In ecuatia consumului poate nu inseamna prea mult, mai important pentru colegu ar fi linistea rularii. Dar daca as putea sa o usurez si as avea posibilitati tehnice, nu as sta pe ganduri. Pe langa consum, dinamica masini e foarte importanta pentru mine. O baterie capabila, pe alta tehnologie decat cea cu plumb-acid, mult mai usoara, discuri de frana ceramice (s-or gasii niste chinezi sa le fabrice la un pret digerabil... blush.gif ), niste jante de calitate, mai usoare, am ochit niste OZ-uri, dar sunt scumpe de te seaca huh.gif, un esapament mai eficient si mai usor decat "tulumba" aia a noastra de pe 2.0 dCI, care mai si rugineste la unii de bun ce e materialul, posibilitatea de a trece la leduri, inlocuind toate becurile clasice cu filament, evident nu chinezarii cu rezistenta de limitate, ci leduri cu surse de curent constant, comandate de compul masinii. Avem cu totii niste parturi de motorase cu patru cilindrii, daca ar fi macar un V6, eh, altfel m-as simtii... wink.gif

Cam asa vad eu modificarile, in rest as cauta niste cauciucuri mai silentioase.
*


Nu te concentra prea mult sa nu faci pe tine.
madhorsefuzzy
QUOTE(IRONICK @ 13 May 2014, 18:09)
Nu am terminat.

Perfect. biggrin.gif

QUOTE(IRONICK @ 13 May 2014, 18:09)
Asta-i aparatul ala de il folosesti in bucatarie sa faci inghetata? Ce sa faci cu el????
Cred ca o sa vreau sa folosesc totusi un sonometru. blush.gif
Desi vad ca, costa cam cat materialele mele de insonorizare ... radmasa.gif
pishky
colegu digioptic - se vrea izolare fonica, nu sa o faca vreo laguna ultralegerra, (daca se poate la logan sigur se poate la laguna, cu geamurile alea naspa pe care le are laguna comparat cu loganul).
pt consum mic exista 1,5 dci (in curand si 1.6 dci), pentru putere exista v6 (dci sau benzina), doideceiul e un motor decent, care se potriveste fiscalitatii noastre.
nu cred ca si-a luat nimeni laguna (mai ales break) gandindu-se ca e vreo masina usoara si / sau agila (e departe de a fi vre-un clio rs),
mezym
Pishky! Am o veste pentru tine: Laguna 2 e mai bine insonorizata decat Laguna 3.

Fiindca Renault n-a facut reduceri doar pe Megane/Fluence ci si pe Laguna.

wally02avg
astept sa vad ce reuseste colegu' sa faca.Nu pot decat sa iti urez succes pentru ca sunt de acord ca zgomotul la rulare este o problema la Laguna 3 (cel putin pe suprafete proaste, romanesti), nu pretind sa fie ca la C5 wub.gif dar parca tot e cam mult.
In schimb zgomotul la vant este minim, de unde deduc ca problema ar fi undeva la pasajul rotilor, podea(vis-a-vis de ce zicea colegul cu suprafetele vitrate,banuiesc ca batea catre geamurile laterale laminate). Si cu cat de tare vi se pare la volan, va spun ca in spate este si mai rau sad.gif
i_am_sleek
QUOTE(IRONICK @ 13 May 2014, 11:36)
Bre calule, pentru inceput te aprovizionezi cu pasla de la hellcat. Fonominul ala de canapele era o alternativa in lipsa de material. Are el exact ce se foloseste. Adeziv de lipit iti recomanda tot el.

Mi-au dat lacrimile deja. De la ras, evident.
*




Una din caracteristicile pe care s-a pus accent la lansarea Lagunei, si pe care toti review-eri auto au mentionat-o a fost chiar rafinamentul la viteze mari si zgomotul redus. ( se poate cauta cu google)

Comparand cu alte masini mi se pare cel putin la fel de izolata fonic deci oarecum pertinent postul meu.

Ma gandesc insa ca masina ta de cusut din semnatura e mult mai silentioasa... in special la viteze mari. Sunt curios daca asa a fost sau daca ai izolat-o tu fonic ?
madhorsefuzzy
QUOTE(pishky @ 13 May 2014, 19:09)
colegu digioptic - se vrea izolare fonica, nu sa o faca vreo laguna ultralegerra, (daca se poate la logan sigur se poate la laguna, cu geamurile alea naspa pe care le are laguna comparat cu loganul).
pt consum mic exista 1,5 dci (in curand si 1.6 dci), pentru putere exista v6 (dci sau benzina), doideceiul e un motor decent, care se potriveste fiscalitatii noastre.
nu cred ca si-a luat nimeni laguna (mai ales break) gandindu-se ca e vreo masina usoara si / sau agila (e departe de a fi vre-un clio rs),
Inca nu ma gandesc sa duc 2.0dci -ul meu de 150CP la 180CP. Inca.
Pentru economie maxima as fi luat un motor de 1.5-16 diesel de 110-115CP pe o caroserie de compacta break. Nu e cazul aici.

QUOTE(wally02avg @ 13 May 2014, 19:53)
astept sa vad ce reuseste colegu' sa faca.Nu pot decat sa iti urez succes pentru ca sunt de acord ca zgomotul la rulare este o problema la Laguna 3 (cel putin pe suprafete proaste, romanesti), nu pretind sa fie ca la C5 wub.gif  dar parca tot e cam mult.
In schimb zgomotul la vant este minim, de unde deduc ca problema ar fi undeva la pasajul rotilor, podea(vis-a-vis de ce zicea colegul cu suprafetele vitrate,banuiesc ca batea catre geamurile laterale laminate). Si cu cat de tare vi se pare la volan, va spun ca in spate este si mai rau  sad.gif
Test drive-ul cu C5 break 3.0HDI 250CP automata si Hydractive 3+ a fost prea scurt pentru a identifica zgomot de rulaj. wink.gif

Am mai auzit 2 opinii cum ca in spate zgomotul e si mai mare (nu am incercat in mers cu masina mea), de unde banuiesc ca pasajele rotilor spate si portbagajul ala mare acoperit cu o panza subtire la break (nu polita solida ca la hatch) e o problema in ceea ce priveste zgomotul la rulare mai ales la break.
Zgomotul la vant ar trebui sa fie mai pregnant pe locurile din fata decat pe cele din spate.

QUOTE(i_am_sleek @ 13 May 2014, 20:01)
Una din caracteristicile pe care s-a pus accent la lansarea Lagunei, si pe care toti review-eri auto au mentionat-o a fost chiar rafinamentul la viteze mari si zgomotul redus. ( se poate cauta cu google)
Am citit destule review-uri cu L3 unele si de la lansare. Cand era vorba de zgomot redus era exclusiv vorba de zgomotul motorului mult redus.
Cu asta se lauda si Renault in anunturile de presa si pliante: zgomot motor redus cu 40% la L3 fata de L2.
De restul zgomotelor nu zic nimic: aerodinamic si de rulare. Si daca mai ai pe mana si un break ...

Am mai primit un hint in particular: poate la facelift-ul din 2010-2011, cum este si masina mea au mai scos din materialele insonorizante pentru economie. Tot ce e posibil la Reno. unsure.gif

Hint personal: la Focus 3 si Mondeo pasajele rotilor spate au spre roata pasla auto pentru insonorizare. Leguma mea are un plastic chior de toata frumusetea. biggrin.gif
maytow_airis
Am avut si Laguna II,detin si LIII,dar la capitolul "izolare fonica",nu se pot compara.LIII e cu mult peste.
Si nu luati in calcul cele mai important lucru: CAUCIUCUL !
Am patit-o personal cu o pereche de cauciucuri pe fata (pe un opel),descentrate. Fceau ca dracu´,la viteza mica, cu geamul deschis,aveai impresia ca mergi pe un drum cu mici denivelari ! Si nu faceau decat zgomot,si nu vibratii.Dupa ce am schimbat cauciucurile,fenomenul a disparut. Imi tot spunea un prieten ca e de la cauciucuri,dar nu-l credeam!
Acum,am schimbat cauciucrile,de la Micheline prymacy HP,la Prymacy3,si zgomotul sa atenual cu cca 25%. Cine nu crede sa incerce,sau sa mearga cu cineva care le are pe masina.
wally02avg
@madhorsefuzzy va trebui sa ma crezi pe cuvant ca merg des cu cealalta si diferenta e mare wink.gif
@maytow face la fel cu Michelin noi noute 205/60.motivul principal pare sa fie plasticul ala nenorocit din pasaj(in comparatie cu pasla) sau alte mijloace de insonorizare lipsa sau insuficiente. Sau trebuie doar sa arunc cu oua in Chitoiu ca sunt din circumscriptia lui sau in Dragnea ca e drumul lui catre Bucuresti wacko.gif care se distruge treptat si contribuie sanatos la galagie
pishky
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 May 2014, 19:22)
Inca nu ma gandesc sa duc 2.0dci -ul meu de 150CP la 180CP. Inca.

Hint personal: la Focus 3 si Mondeo pasajele rotilor spate au spre roata pasla auto pentru insonorizare. Leguma mea are un plastic chior de toata frumusetea. biggrin.gif
*



1 - diferenta intr motoare nu este doar de soft, se poate scoate doar din soft, dar este si de injectoare / turbo (cel putin asyea difera, ca sa fii informat cand faci treaba asta)

2. am vazut un fel de material plusat pe un haudi vechi (2003 cred) in pasajele rotilor, dar era adus de afara, si propitarul era tare mandru, printre altele, si de treaba asta. Aia da atentie la detalii (la un pret de achizitie pe masura).
madhorsefuzzy
1. Stiu ca difera si internele intre 150CP si 180CP. Doar la 130 si 150 diferenta e facuta din soft.

2. Audi e premium. Mondeo teoretic nu.

Am primit sfaturi pertinente sa las in pace bordul, pedalierul si podeaua impreuna cu tunelul central si ma concentrez de la bancheta spate inspre portbagaj + usi.
In plus trebuie sa verific ce exista intre aripile fata si contra aripi pus din fabrica.
IRONICK
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 May 2014, 17:39)
Perfect.  biggrin.gif

Cred ca o sa vreau sa folosesc totusi un sonometru.  blush.gif 
Desi vad ca, costa cam cat materialele mele de insonorizare ...  radmasa.gif
*


bre, urechile noastre au depistat ca ani in urma destule zgomote fara sa se insele

13 May 2014, 22:54:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 13 May 2014, 22:03)
Am primit sfaturi pertinente sa las in pace bordul, pedalierul si podeaua impreuna cu tunelul central si ma concentrez de la bancheta spate inspre portbagaj + usi.
In plus trebuie sa verific ce exista intre aripile fata si contra aripi pus din fabrica.
*

klaus .. ti-a zis bine
eu zic prima data sa faci un test, doar cu pasla de la hellcat
podeaua spate, oalele rotilor (supt plastice) si interioarele stalpilor spate
hellcat
Eu i-am zis sa lase partea din fata in pace, ca e foarte ok cum a venit din fabrica.
Pe langa ce recomanzi tu zic sa trateze si portierele si sa verifice daca e pus ceva la aripile fata...cred ca la ph2 ar trebui sa aiba ceva, n-am mai studiat detaliile pe la ultimele modele de reno.
Si adaug si codul la placile insonorizante Ixell 50x25cm 7701423546.
madhorsefuzzy
Multumesc baieti pentru sfaturi. biggrin.gif

Forumul e forum si ideile bune apar cand intrebi. wub.gif

Acum ideea cu BlockTek-ul 70 de 7kg/m2 pusa pe podea sub scaune pare foarte proasta cu eficienta spre 0, dar cu adaos masiv de greutate.

Mai trebuie sa studiez ceva neprezentat aici:
QUOTE(IRONICK)
pe fata singura problema era lipsa materialului in montantii A de la plansa de bord in jos
Acolo am avut impresia ca vad tabla goala cand am montat filtrul de habitaclu. blink.gif

Trebuie sa imi fac timp sa masor masina sa stiu cat material imi trebuie. Naspa e ca ploua destul de urat zilele astea ...
IRONICK
QUOTE(hellcat @ 13 May 2014, 23:08)
Eu i-am zis sa lase partea din fata in pace, ca e foarte ok cum a venit din fabrica.
Pe langa ce recomanzi tu zic sa trateze si portierele si sa verifice daca e pus ceva la aripile fata...cred ca la ph2 ar trebui sa aiba ceva, n-am mai studiat detaliile pe la ultimele modele de reno.
Si adaug si codul la placile insonorizante Ixell 50x25cm 7701423546, 15-17 lei/buc.
*

Nu credeam ca deja a luat legatura cu tine. Materialele de la Ixell (vb. la modul general) sunt de buna calitate.
Ce grosime au placile? Sunt cu autodeziv, nu?
digioptic
QUOTE(IRONICK @ 13 May 2014, 18:09)
Nu te concentra prea mult sa nu faci pe tine.

*



Dom-le draga, io sunt tare obsedat dupa ultralegerretza, pen' simplu motiv ca am coupe si nu berlina sau break. Din pacate tot cu un partz de patru cilindrii fie el mai impins un pic in putere. Si cum ma obsedeaza pe mine asa tare scaderea in greutate, noroc cu matale ca m-ai luminat de ce ma scap pe langa. Aplic politica slabirii si la mine si cred ca mi-au ramas pampersii cam mari. Cum am prea multi trebuie sa-i folosesc, dar de, usor stramtati ar fi mai bine. Vaz ca le ai cu masina de cusut. Ce zici, te bagi...?

Tonul meu de pana acum si colegii o pot comfirma, a fost moderat si cu respect fata de forum si membrii care-l populeaza. Te-as ruga sa faci acelasi lucru cu mine sau alt coleg din forum. mad.gif


QUOTE(pishky @ 13 May 2014, 19:09)
colegu digioptic - se vrea izolare fonica, nu sa o faca vreo laguna ultralegerra, (daca se poate la logan sigur se poate la laguna, cu geamurile alea naspa pe care le are laguna comparat cu loganul).
pt consum mic exista 1,5 dci (in curand si 1.6 dci), pentru putere exista v6 (dci sau benzina), doideceiul e un motor decent, care se potriveste fiscalitatii noastre.
nu cred ca si-a luat nimeni laguna (mai ales break) gandindu-se ca e vreo masina usoara si / sau agila (e departe de a fi vre-un clio rs),
*



Da colegu, ai dreptate, eu am zis doar asa ce mi-ar placea mie. Am inteles subiectul topicului si am incercat sa-i dau si eu colegului cateva idei.

Da, de motor asa este, dar de unde V6, ca nici pe la altii "cu masina poporului" nu mai gasesti in oferta. Iar de altii mai exotici si cu preturi cat o casa la curte si vacuta, multumesc nu, stau la bloc biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(digioptic @ 14 May 2014, 13:47)
Am inteles subiectul topicului si am incercat sa-i dau si eu colegului cateva idei.
*
Nu ai inteles nimic.
hellcat
QUOTE(IRONICK @ 14 May 2014, 13:17)
Ce grosime au placile? Sunt cu autodeziv, nu?
*


2-2,5mm, cam asa. Au adeziv, se indeparteaza coala de hartie galbena. Si au 1kg/m patrat, deci 0,5kg bucata.
IRONICK
Arata foarte bine, mai este necesar de dat cu o suflanta de aer cald pentru modelare?
madhorsefuzzy
In afara de usi si aripile spate, unde ma gandesc ca nu e nevoie de suflanta, unde te mai gandesti ca ar trebui aplicate?

Ma gandesc ca rolul lor este pentru atenuarea vibratiilor si deci nu trebuie neaparat facuta inchiderea suprafetelor cu ele. Gresesc?
Are sens aplicarea lor pe suprafete ranforsate?
hellcat
Dupa mine nu trebuie ajutat materialul cu aer cald, ia orice forma, eu m-am ajutat de un ciocanel de plastic. Si evident conteaza si temperatura ambientala si a suprafetelor, se aplica de la un 18-20 grade in sus.
Daca e o zona unde sunt traverse, flanse sudate, cleme, etc...acolo nu se aplica, asa ca sa raspund si la ultima intrebare. E un material pt suprafetele de tabla deschise si de suprafata mare.
IRONICK
Suprafetele de tabla deschise sunt si pe podea/tabliere, dar prezinta cute/santulete pentru rigidizare.
madhorsefuzzy
In ordine in poze:
- tabla chioara de sub bancheta spate
- imbinarea intre bancheta si portbagaj
- tabla chioara dar ambutisata de la locul rotii de rezerva
- laterala stanga
- laterala dreapta

Ceva idei noi in urma pozelor? biggrin.gif
pishky
se lipeste fara probleme silent coat ala si tabla ambutisata de la portbagaj / roata de rezerva.
madhorsefuzzy
Avem asa:

Silent Coat - 85RON / m2 - 3kg/m2 - pachet de 2 m2 - prea greu?
Dynamat original - 142RON / m2 - 2kg/m2 (cred) - pachet de 3 m2
Ixell - 160RON / m2 - 1kg/m2 - pachet de 1 m2 - prea usor? - desi asta foloseste industria auto
Dynamat extreme - 219RON / m2 - 2kg/m2 - pachet de 3.3 m2 - prea scump?

Suprafata orizontala portbagaj (fara laterale), bancheta (orizontal+vertical) are ~ 2 m2 peste care se adauga diferenta de 25cm de la adancitura rotii de rezerva.

Mai trebuie facute oalele rotilor + aripi spate + cele 4 usi.

Hmmmmmmm ... sa acopar tot cu material adeziv? sa pun doar bucati?

Oricum peste tot voi pune material fonoabsorbant deasupra.
hellcat
QUOTE(madhorsefuzzy @ 16 May 2014, 11:31)
Ixell                    - 160RON / m2 - 1kg/m2 - pachet de 1 m2 - prea usor? - desi asta foloseste industria auto
*


Am gresit eu la calcul...vin 8 bucati la cca. 500g la un m2...deci 3,5-4 kg/m2!

In rest asa cum ma asteptam sad.gif tabla goala sub bancheta spate...si e laguna 3, nu vreun twingo.
Iar ca fapt divers, ca sa ne facem o idee asupra nivelului la care s-a ajuns in privinta taierii costurilor...acu' 12 ani in clio 2 bicorp era pusa o bucatica de pasla sub roata de rezerva...
[attachmentid=1627946150]
Alexul
madhorsefuzzy....cat de mult seamana cu laguna mea 1ph2, break in spate si la tabla.
Eu sub banchete am mocheta...nu se vede tabla. Iar in portbagaj am o mocheta cat tine portbagajul cu burete lipita de ea.
Problema ca si laguna 1 sta prost la nivelul de zgomot din habitaclu (nu stiu la berlina cum este) sunetul vine parca din portbagaj.
Cand merg pe drum cu asftalt mai prost se aude in masina de zici ca ai geamurile deschise...faza este ca nici in dacia lui taicamiu nu se aude asa rau.
Ma gandeam sa schimb si anvelopele...am luat michelin energy saver si se aud in draci..
b76bgaarh
mama da ce urechi sensibile aveti, nemtalau asta nu este atat de critic.

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest...e_Automatik.pdf

Alexul
mergi in germania sa vezi sa asfalt si drumuri au...nu auzi nimic in masina.
madhorsefuzzy
QUOTE(b76bgaarh @ 16 May 2014, 13:13)
mama da ce urechi sensibile aveti, nemtalau asta nu este atat de critic.
Unii e mai pretentiosi. tongue.gif
Sau le place sa bricoleze. Cred ca de asta am ales si a doua oara Rino. radmasa.gif
QUOTE(Alexul @ 16 May 2014, 13:19)
mergi in germania sa vezi sa asfalt si drumuri au...nu auzi nimic in masina.
Sa vezi ce simfonie se face in masina mergand tot A1 prin schimbarea suprafetelor de asfalt. Pe unele suprafete e silentioasa, pe altele zgomotoasa.
Am facut si un drum Rm. Valcea - Dragasani. Si mai multe suprafete, si mai multe tonalitati. biggrin.gif Asta la viteze de 90-100km/h unde zgomotul aerodinamic nu prea conteaza in ecuatie.

Am gasit si raspunsul la intrebarea: cat sa acopar cu material antivibratie?

25% din suprafata e numarul magic. wink.gif

L.E. Mai pe seara am mai pigulit Leguma sa vad ce trebuie facut.
In poze in ordine:
- oala rotii golasa spre bancheta;
- oala rotii golasa in spatele panoului lateral dreapta din portbagaj
- zona amplificatorului din spatele panoului lateral dreapta
- partea de sub bancheta cu bancheta desprinsa din clips-uri; bancheta e figurata din spuma
- poza de detaliu cu materialul ce se afla sub mocheta de pe podea si care urca spre bancheta

In fata azi am observat un cheder pe usa fata care la inchidere etanseaza spatiul intre usa fata si aripa fata. Nu l-am mai pozat.

Concluzia: pana la bancheta spate masina e facuta de o echipa cu atentia la detalii maxima, de la bancheta in spate masina e facuta de o alta echipa cu atentia la detalii minima. biggrin.gif

Avea dreptate hellcat: nu merita sa te chinui sa modifici ceva sub scaune si pe podea. Trebuie modificat spatele.
madhorsefuzzy
Some goodies!!! biggrin.gif

Multumesc hellcat !!!

Rolele din spate au cate 4 m2 si cantaresc 2,8 kg fiecare, iar rola din fata contine 8 bucati de 1100x800 si cantareste 5,5 kg.
Daca bag tot in Leguma o ingreunez cu 11,1 kg.
maytow_airis
Daca ai un Smart cu Android,e o aplicatie pe market "SOUND METER".
Masoara zgomotul in direfite situatii,noteaza-le,apoi repeta-le sa observi diferentele,si dupa izolare,refaci masuratorile! Macar asa,stii daca ai rezolvat ceva ... si cu cta ai redus zgomotul! wink.gif
Daca vrei aplicatia Sound Meter PRO,care e ... cu lovele.. spune-mi si ti-o trimit pe mail! wink.gif
madhorsefuzzy
Perfect!
Chiar nu m-am gandit sa folosesc telefonul pe post de sonometru. biggrin.gif
E o idee excelenta. O instalez azi si fac niste masuratori tot azi pe drum.

Ceva idei de puncte de masurare?
pishky
banuiesc ca undeva in dreptul covrigului - ca acolo simti tu .
la competitii de megabass se masoara undeva in dreptul oglinzii de la parbriz.
madhorsefuzzy
In dreptul oglinzii de la parbriz banuiesc ca e un zgomot minim, dupa observatiile mele fara aparat: ma dau cu capul spre mijlocul masinii zgomotul scade, ma dau spre usa creste.

Eu banuiesc ca in Leguma zgomotul maxim de rulare e pe locurile din spate in dreptul tetierelor stanga/dreapta.

Eu am in cap asa: o pun pe nevasta in spate si o pun sa masoare cu telefonul lipit de tetierele spate (stanga si apoi dreapta) la o viteza constanta de 140km/h setata pe cruise control cu ventilatia data pe o anumita treapta si cu muzica pe mute.
Aplicatia e destul de sensibila la variatii rapide, deci in 5 min. la viteza constanta imi poate da niste valori. O sa incerc sa masor intre anumiti km de pe A1 si sa prind si variatie de asfalt, pentru repetabilitate.

Ca idee: in Logan azi pe locul din dreapta fata, chiar pe sezut:
- la 90-110km/h pe DN1 - 79-80dB
- la 120km/h pasaj Barbu Vacarescu - 80-81dB
- la 60km/h sos Pipera Tunari - 78-79dB
- parcare subterana, totul off (motor, muzica) - 30-31dB
pishky

Cred ca m-as amuza copios sa te vad cum masori smile.gif
madhorsefuzzy
"Nevasta da drumu la aplicatie ... nu mai vorbi ..... nu asaaaaaa........." radmasa.gif

Importanta e repetabilitatea in conditii neinfluentate de factori externi. tongue.gif
Razvand
Parerea mea este ca in spate se aude mai putin zgomot decat in fata! Am mers de mai multe ori in spate si clar zgomotul este mai mic si mai infundat. Daca ar fi fost sa izolez laguna (acum este dauna totala) as izola podeaua ( mai ales in dreptul rotilor) si usile. Oricum problema este la chedere, mai trebuia un rand! Sub bancheta din spate nu are nici un rost izolarea, ai deja 20 cm burete( canapeaua) si mai ai si rezervorul ! In portbagaj' ai deja 2 randuri de material peste roata de rezerva!


23 May 2014, 08:11:
Acum ceva timp, am izolat si eu meganul. Am folosit Aluband. Stiu ca l-am cumparat din Dedeman, a fost ieftin si foarte usor de folosit mai ales la usi! Este autoadeziv, iar si acum dupa 3 ani sta lipit foarte bine de tabla usilor!
martzipan2004
QUOTE(madhorsefuzzy @ 23 May 2014, 07:35)
In dreptul oglinzii de la parbriz banuiesc ca e un zgomot minim, dupa observatiile mele fara aparat: ma dau cu capul spre mijlocul masinii zgomotul scade, ma dau spre usa creste.

Eu banuiesc ca in Leguma zgomotul maxim de rulare e pe locurile din spate in dreptul tetierelor stanga/dreapta.

Eu am in cap asa: o pun pe nevasta in spate si o pun sa masoare cu telefonul lipit de tetierele spate (stanga si apoi dreapta) la o viteza constanta de 140km/h setata pe cruise control cu ventilatia data pe o anumita treapta si cu muzica pe mute.
Aplicatia e destul de sensibila la variatii rapide, deci in 5 min. la viteza constanta imi poate da niste valori. O sa incerc sa masor intre anumiti km de pe A1 si sa prind si variatie de asfalt, pentru repetabilitate.

Ca idee: in Logan azi pe locul din dreapta fata, chiar pe sezut:
- la 90-110km/h pe DN1 - 79-80dB
- la 120km/h pasaj Barbu Vacarescu - 80-81dB
- la 60km/h sos Pipera Tunari - 78-79dB
- parcare subterana, totul off (motor, muzica) - 30-31dB
*




80 de decibeli la aceea viteza au unele dintre cele mai proaste masini din lume in momentul de fata....

eu zic sa mai verifici din alta sursa ...

si ca si referinta...

Brand Model Spec Year dB at idle dB at 50km/h dB at 80km/h dB at 100km/h dB at 120km/h dB at 140km/h dB at 70mph
Dodge Ram 5.7 V8 2010 39,2 47,5 52,6 55,3 57,8 60,3 56,1
Mercedes E 63 AMG 2010 43,1 49,2 53,5 54,4 60,2 66,0 56,4
Acura TL 3.7 V6 2010 39,9 48,4 53,8 56,2 60,2 64,2 57,6
Lexus LS 600h 2008 38,7 48,6 54,8 58,1 60,4 62,8 58,9
Kia Sorento EX V6 2011 34,5 46,6 54,0 58,2 60,6 63,0 59,0
Kia Sorento V6 2011 34,5 46,6 54,0 58,2 60,6 63,0 59,0
Subaru Legacy 2.5 GT 2010 37,4 48,0 54,6 58,0 61,0 64,0 59,0
Cadillac CTS Stationcar 2010 42,2 50,7 56,2 58,7 62,0 65,3 59,9
Lincoln MKT 3.5 V6 2010 39,3 49,5 55,8 59,5 61,0 62,5 60,0
BMW 6 640i Gran Coupe 2012 40,4 49,9 56,1 58,7 63,2 67,8 60,3
Ford F-150 SVT Raptor 2010 37,5 48,6 55,5 59,1 62,4 65,8 60,3
Mercedes E 550/500 Coupe 2010 45,2 52,7 57,4 59,6 62,6 65,5 60,6
Nissan Altima 3.5 V6 2012 38,7 49,4 56,1 59,4 63,0 66,5 60,7
Lexus GS GS450H 2012 41,2 52,4 57,2 58,6 62,8 67,2 61,0
BMW 5 535i 2008 43,6 52,2 57,6 60,3 63,1 66,0 61,2
Tesla Model S Hybrid 2012 35,6 48,3 56,0 60,9 61,8 62,7 61,2
Honda Accord Crosstour 2010 42,3 51,7 57,6 60,7 63,1 65,5 61,5
Hyundai Equues 4.6 V8 2011 40,1 50,5 57,0 60,3 63,6 66,9 61,5
BMW X5 M 2010 43,0 51,9 57,6 59,9 64,7 69,5 61,6
Chrysler 300 2011 40,9 50,9 57,3 60,4 63,7 67,0 61,6
Audi A8 4.2 V8 FSI 2010 36,6 54,6 58,6 60,7 62,4 65,4 61,7
Bentley Continental GT V8 2012 47,6 54,3 58,7 60,2 64,4 68,6 61,7
GMC Terrain 3.0 V6 2010 35,6 48,4 56,4 60,8 63,5 66,3 61,7
Buick Verano Turbo 2012 41,2 51,3 57,6 61,0 63,5 66,0 61,8
Volkswagen Jetta 2.5 V5 2011 39,8 50,7 57,4 61,1 63,5 66,0 61,9
Honda Accord 2.4 2012 40,6 51,1 57,6 61,2 63,6 66,1 62,0
Honda Accord 3.5V6 2012 39,7 50,5 57,3 60,7 64,4 68,2 62,0
Hyundai Sonata 2.0T 2011 38,2 50,0 57,2 61,6 62,8 64,1 62,0
BMW 1 120d Coupe 2008 40,8 50,2 57,7 61,4 62,7 64,3 62,1
Citroen C4 2.0 HDiF 2008 40,7 50,1 57,6 61,6 62,6 63,9 62,1
Chevrolet Camaro 2LT V6 2010 43,0 52,2 58,1 60,7 65,0 69,4 62,2
Lexus LS 600h L 2009 32,9 54,5 60,2 61,2 63,1 66,7 62,3
Mercedes CL 500/550 2011 41,7 51,9 58,1 61,7 63,6 65,6 62,3
Nissan Murano 3.5 V6 2008 40,8 50,2 57,8 61,9 62,8 64,0 62,3
Kia Forte SX 2010 43,8 52,8 58,5 61,2 64,6 68,0 62,4
Citroen C5 2.0 HDiF 2008 41,2 50,7 58,3 61,2 63,5 66,0 62,5
Lexus LS 600h L 2010 41,2 54,1 58,1 60,9 63,6 66,5 62,5
Renault Laguna 2.0 dCI 2008 41,2 50,7 58,3 61,2 63,5 66,0 62,5[SIZE=7]
Dodge Ram 3.6 V6 2012 40,1 51,0 57,9 61,3 64,9 68,4 62,6
Peugeot 308 2.0 HDiF 2008 41,3 50,9 58,5 61,3 63,7 66,3 62,6
Audi A8 4.2 V8 2011 45,8 54,1 59,3 62,0 64,0 66,1 62,7
Audi RS5 2012 44,7 53,3 58,9 61,0 65,7 70,4 62,7
BMW 5 550i GT 2010 34,5 48,2 56,8 61,3 65,2 69,1 62,7
Buick Enclave 3.6 V6 2012 43,1 52,7 58,7 62,0 64,1 66,2 62,7
Nissan Pathfinder 3.5 V6 2012 39,9 51,1 58,1 61,8 64,7 67,6 62,8
Hyundai Azera 3.3 2012 38,9 50,6 57,9 61,6 65,3 69,0 62,9
Honda Accord 2.4 2011 44,8 53,7 59,3 62,3 64,4 66,6 63,0
Volkswagen Phaeton 4.2 V8 L 2010 44,5 55,4 59,8 62,1 63,7 66,9 63,0

23 May 2014, 09:17:
http://www.renault.com/en/Groupe/developpe...es-sonores.aspx
pishky
diferenta poate sa vina de la asphalt si de la zmarfon (ca sotia nu o schimba).
pana la urma va comapra aceeasi masina, pe acelasi drum, cu acelasi zmarfon, aceeasi sotie.
lui ii trebe o comparative pre / post insonorizare.
iti dai seama ca nu se face cu echipamente de laborator in conditii controlate.
e un test practic - vrea sa vada daca e munca de sisif sau nu, daca adauga ballast aiurea sau nu, eu cred ca nu.
chiar daca zmarfonu nu simte diferenta si afiseaza cam aceeasi decibeli - urechea e posibil ca aceiasi decibeli dar pe alta tonalitate sa ii perceapa ca fiind mai linistiti.

edit:
Citroen C4 2.0 HDiF 2008 40,7 50,1 57,6 61,6 62,6 63,9 62,1
Chevrolet Camaro 2LT V6 2010 43,0 52,2 58,1 60,7 65,0 69,4 62,2
Lexus LS 600h L 2009 32,9 54,5 60,2 61,2 63,1 66,7 62,3
Mercedes CL 500/550 2011 41,7 51,9 58,1 61,7 63,6 65,6 62,3
daca informatia asta e adevarata - iti dai seama ca aia de la citroen acum primesc o prima, iar sefii de la Mercedes toti isi completeaza demisiile.
martzipan2004
cl 500 este foarte zgomotos din cauza motorului 4.2 benzina parca

si tobelor

https://www.youtube.com/watch?v=Noq_r4cw-sE

si Hdi-urile de la citroen sunt intradevar printre cele mai silentioase dieseluri ! si cam atat smile.gif)
madhorsefuzzy
QUOTE(martzipan2004 @ 23 May 2014, 10:16)
80 de decibeli la aceea viteza au unele dintre cele mai proaste masini din lume in momentul de fata....

eu zic sa mai verifici din alta sursa ...
Nu mi-am propus sa masor zgomotul exact al masinilor. biggrin.gif

Pentru mine scala de valori poate sa plece si de la 120dB ca nu ma deranjeaza. wink.gif
Am gasit alte 2 aplicatii care imi arata 59-60dB unde sound meter-ul imi arata 66-67dB, dar Sound Meter-ul e mai usor de folosit (user friendly) si pare mai responsive la mici modificari.

Ideea a ceea ce vreau de la aplicatie e sintetizata foarte bine mai jos:
QUOTE(pishky @ 23 May 2014, 10:24)
pana la urma va comapra aceeasi masina, pe acelasi drum, cu acelasi zmarfon, aceeasi sotie.
lui ii trebe o comparative pre / post insonorizare.
...
e un test practic - vrea sa vada daca e munca de sisif sau nu, daca adauga ballast aiurea sau nu

Partea bolduita ... radmasa.gif

QUOTE(pishky @ 23 May 2014, 10:24)
chiar daca zmarfonu nu simte diferenta si afiseaza cam aceeasi decibeli - urechea e posibil ca aceiasi decibeli dar pe alta tonalitate sa ii perceapa ca fiind mai linistiti.

Eu sunt convins ca un zgomot mai infundat cu aceeasi dB va fi mai placut. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.