Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cutie automata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3
Miller90
Buna ziua, am un renault laguna 2.0 16v 2006 cu cutie automata (4 viteze) si numai probleme imi face.Schimba cam greu vitezele, iar cea mai mare problema este atunci cand pocneste; nu mai intra in ultima viteza iar pe computerul de bord imi apare check gearbo, iar cand o accelerezi se aude foarte ciudat, ca un fel de fluierat, trebuie repornita ca sa dispara mesajul; aceasta problema apare aproape zilnic

P.S:Am fost la showroom iar cei de acolo mi au spus ca aparatura lor nu detecteaza nici o problema

Imi poate da cineva o solutie in afara de schimbarea cutiei??
R19/16v
Probabil o poti repara pe a ta.

Ia legatura cu RADU__
Miller90
Sunt nou aici si nu stiu cine este aceasta persoana, lasa mi te rog eu frumos datele de contact ale acestei persoane printr un PM, pentru ca mie nu mi merge sa l accesez inca.Cine mai cunoaste problema sau s a confruntat cu ea il rog sa posteze
espacern
Ai PM cu telefonul lui RADU_

@+
melcu
Ma bag si eu in club smile.gif A mea nu face chiar atat de rau, dar canda junge uleiul pe la 110gr (atat imi arata pe tester) incepe si smuceste de-i vin dracii in retrogradari. Cica ar fi blocul de valve si costa ~ 1500 euro reparatia blink.gif

Eu personal am tot incercat sa iau legatura cu user RADU__ dar nu am reusit.
mihhai
espacern, imi dai te rog frumos si mie numarul lui RADU_? tot pt o informatie despre minunea de dp0...ms frumos si toate cele bune!
mihhai
salut. a luat cineva legatura cu RADU_ ? de cateva zile a aparut si la mine mesajul cu "check gearbox" si m-ar interesa daca cineva a rezolvat ceva, sau cum pot lua si eu legatura cu RADU_ . multumesc.
mihhai
am ajuns la service cu problema mea la cutie, automata, dp0. imi afisa in bord : check gearbox" si din cand in cand mai smucea cand schimba...
era un senzor de la turbo ce lucra in paralel cu unul de pe cutie, si care avea mufa iesita... deci am scapat ieftin... oricum, cat de curand voi schimba si uleiul din cutie... chiar asa mi-a recomandat si tipul de acolo, care apoi mi-a zis ca recomandarea reno de a nu schimba uleiul in cutie, nu e chiar ok... asta era si parerea mea, asa ca voi face asta cat de curand...
melcu
mihhai eu am avut probleme grave cu a mea cutie (SU1). Cum se incalzea (10-15 minute trafic) incepea si o lua razna. La retrogradari smucea de ziceai ca se rupe masina (mi-a mucificat niste bucse de la motor). Apoi, la accelerari intre 2 si 3 statea, se gandea, se mai scobea in nas ... dadea un soc si apoi schimba. Ajunsesem , asta vara, ca dupa 20 minute de trafic sa intre in limp mode (gearbox faulty).

La RADU__ nu am ajuns, la alti smecherasi pretul era ceva de genul 1000 euro + ce mai gasim asa ca am riscat si mi-am schimbat singurel uleiul. E adevarat, am "stricat" 16L de ulei, dar a meritat pe deplin. Mai complicat cu partea de readaptare (am urcat-o pe niste capre pentru ca nu aveam unde sa ma duc si sa-i fac damblalele (e o procedura idioata cu accelerari, franari etc) dar acum functioneaza CA NOUA!

Fugi de schimba uleiul pana nu e prea tarziu ...
Dragos123
QUOTE(melcu @ 15 Nov 2012, 08:38)
mihhai eu am avut probleme grave cu a mea cutie (SU1). Cum se incalzea (10-15 minute trafic) incepea si o lua razna. La retrogradari smucea de ziceai ca se rupe masina (mi-a mucificat niste bucse de la motor). Apoi, la accelerari intre 2 si 3 statea, se gandea, se mai scobea in nas ... dadea un soc si apoi schimba. Ajunsesem , asta vara, ca dupa 20 minute de trafic sa intre in limp mode (gearbox faulty).

La RADU__ nu am ajuns, la alti smecherasi pretul era ceva de genul 1000 euro + ce mai gasim asa ca am riscat si mi-am schimbat singurel uleiul. E adevarat, am "stricat" 16L de ulei, dar a meritat pe deplin. Mai complicat cu partea de readaptare (am urcat-o pe niste capre pentru ca nu aveam unde sa ma duc si sa-i fac damblalele (e o procedura idioata cu accelerari, franari etc) dar acum functioneaza CA NOUA!

Fugi de schimba uleiul pana nu e prea tarziu ...
*


Salut,

Acelasi tip de cutie il am si eu (SU1) si are cam aceleasi simptome cum a avut si a ta (se gandeste pana cupleaza, cand trebuie sa schimbe 1-2, dar de cele mai multe ori se gandeste). O sa ma duc sa-i schimb uleiul in curand dar referitor la procedurile acelea cu accelerari, franari bruste, poti sa-mi dai mai multe detalii te rog?
mihhai
din cate am inteles, procedurile astea se fac in service, de regula, la schimbarea ueiului din cutia automata... ceva cu incalzirea uleiului la o anumita temperatura, apoi completare, etc, etc... ma rog, o sa urmaresc cum sta treaba cand il voi schimba si eu, cat de curand...
Dragos123
Sambata m-am programat la reprezentanta pentru schimbul uleiului si o sa revin cu mai multe detalii despre procedura pt ca o sa stau langa ei...si sper sa fie ok.
melcu
Frana!!! Dezvolta putin, te rog ....ce reprezentanta iti schimba uleiul ?!?!? Eu am fost la Serus Bd. Timisoara, la Autocobalcescu de pe Splai si la Mach1 de la Casa Presei. Toti mi-au dat peste bot: cutia este maintenance free cu ulei lifetime. De aceea am ajuns de mi-am schimbat singur uleiul...
espacern
Poate a sunat la reprezentanta si cineva de acolo a facut programare pentru schimb ulei la cutie.....fara sa stie ce fel de cutie este.
Asteptam vesti/noutatii....bune sau rele.

@+
melcu
Da, sunt ffff curios!

P.S: ma bucur ca nu sunt singurul cu V6 3000 de pe forum mad.gif
Dragos123
Cei de la reprezentanta (prefer sa nu-i dau numele deocamdata pana nu vad care-i treaba) stiau despre ce cutie este vorba (SU1), au comandat si uleiul (unul special la bidon de 2L, nu DEXTRON II) deoarece nu-l aveau pe stoc, mi-au ca intra aprox. 4 L in functie de cat ulei scot din cutie.
Melcu, tu dupa ce ai schimbat uleiul si ai facut toate procedurile respective pentru care iti multumesc, au disparut toate probleme la cutie, adica nu mai se gandea, nu mai schimba cu socuri? Ma gandesc ca as scapa destul de ieftin decat cu schimbatul uleiului.
melcu
Intr-adevar au comandat acel "Ulei Utilitar CLIP - 77 11 218 368." si se vinde la bidoane de 2L.
Cum ziceai si tu mai sus (si cum ti-am zis si in PM) nu ies mai mult de 4L (dintr-un total de 7.6). Deci gandeste-te ca tot ramai cu 3.6L ulei ars, negru, murdar si urat mirositor. Nu te astepta la minuni!
Eu dupa schimbul a doar 4L nu am simtit nicio imbunatatire. Am repetat operatiunea dupa ~ 200km si abia atunci a inceput sa se simta. Cum ziceam, neputand sa scot si uleiul din convertizor am fost nevoit sa fac 4 schimburi a cate 4L. Abia atunci am ajuns sa am ulei rosiatic in cutie, chiar si dupa 200km.

Concluzia: nu te astepta ca dupa un schimb de 4L de ulei si o resetare cutia sa se comporte ca noua.

P.S: de curiozitate, cat de costa ?

Pe mine, toata distractia m-a dus, cam asa:

- 16L ulei 7711218368 - 800 lei
- seringa 500ml - 55 lei
- furtun de gradina - 3 lei

resetare parametru cutie, teste si manopera regie proprie: 2 beri si-o cola rece (erau 40 gr la umbra) smile.gif
Dragos123
QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 12:33)
Intr-adevar au comandat acel "Ulei Utilitar CLIP - 77 11 218 368." si se vinde la bidoane de 2L.
Cum ziceai si tu mai sus (si cum ti-am zis si in PM) nu ies mai mult de 4L (dintr-un total de 7.6). Deci gandeste-te ca tot ramai cu 3.6L ulei ars, negru, murdar si urat mirositor.  Nu te astepta la minuni!
Eu dupa schimbul a doar 4L nu am simtit nicio imbunatatire. Am repetat operatiunea dupa ~ 200km si abia atunci a inceput sa se simta. Cum ziceam, neputand sa scot si uleiul din convertizor am fost nevoit sa fac 4 schimburi a cate 4L. Abia atunci am ajuns sa am ulei rosiatic in cutie, chiar si dupa 200km.

Concluzia: nu te astepta ca dupa un schimb de 4L de ulei si o resetare cutia sa se comporte ca noua.

P.S: de curiozitate, cat de costa ?

Pe mine, toata distractia m-a dus, cam asa:

- 16L ulei 7711218368  - 800 lei
- seringa 500ml - 55 lei
- furtun de gradina - 3 lei

resetare parametru cutie, teste si manopera regie proprie: 2 beri si-o cola rece (erau 40 gr la umbra) smile.gif
*


Mi-au zis ca mai mult de 450 de lei inclusiv manopera nu o sa fie. Am inteles acum, trebuie schimbat aproape tot uleiul treptat. Daca dupa primul schimb da semne de imbunatire (adica sa nu se mai balbaie, uneori chiar sa se opreasca motorul) o sa repet eu procedura acasa evident tinand cont de sfaturile din PM. Oricum o sa revin Sambata cu un update smile.gif
Intrebare: Dupa ce a devenit uleiul rosiatic ai remarcat vreun zgomot (huruit/fluierat usor) al cutiei?
melcu
Ti se opreste motorul ? Nu cred ca are vreo treaba cu cutia. sincer.
Nu, dupa ce-am schimbat uleiul nu am observat nicio modificare a "sunetului".
Dragos123
QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 13:38)
Ti se opreste motorul ? Nu cred ca are vreo treaba cu cutia. sincer.
Nu, dupa ce-am schimbat uleiul nu am observat nicio modificare a "sunetului".
*


Da, o singura data s-a oprit la o plecare de pe loc. Daca o iau usor si accelerez foarte usor nu se opreste, dar imi taie din putere si sta mult sa se gandeasca...o sa-i rog inainte sa o puna pe tester dar daca tot au comandat uleiul o sa-l si schimb.
Are cineva idee ce ar putea sa fie?
melcu
Sa sti ca si la mine are un lag, dar am inteles ca "asa face toate". Mi se intampla cand ma grabesc si anume: levierul in P, pornesc motorul, trag dintr-o bucata in D si accelerez. Sta o fractiune de secunda apoi demareaza. Am intalnit acelasi lucru si la un Mercedes si la o toyota cu cutie MultiMode.

Eu mai aveam problema cu "tremuriciul" cand era motorul rece, dar a fost de la clapeta de acceleratie. Umblasem acolo si nu pusesem bine furtunul (tragea aer fals). Apasam pe acceleratie si dadea sa moara...
mihhai
la autoservice filaret, dealer reno, este 150 ron manopera la schimbul de ulei la cutia dp0.iar uleiul il am elf renaultmatic syn 3, il am de cateva luni in portbagaj si nu am ajuns sa-l schimb. dar tot vre-o 3 - 4 litri se schimba din cei 7 si ceva cat are cutia. atata doar ca mi-au povestit baietii de acolo ca tre sa mai cumpar, tot de la ei, o mica piesa de plastic, care costa undeva la 30 ron, si care se introduce in cutie, asfel incat sa se poata scoate uleiul, fara piesa asta nefiind posibila operatiunea. cam atat...
bogdan.stavar
nu cred ca asa face la toate...eu tot cutia asta o am cu 5 rapoarte si nu are lag....chiar am ramasa surprins fata de vw (toareq 2006 si passat 2005 ) cutia de la renault raspunde mult mai promt la comenzi...pacat ca are doar 5 rapoarte.
melcu
De ce pacat ca are doar 5 ? Simti nevoia de 6 trepte sau mai multe ?
audiofilu'
Maserati are 8 iar camioanele cica 16!
Conteaza cum sunt rapoartele ca degeaba ai 2000 de viteze diferenta dintre ele fiind nesemnificativa.
Dragos123
QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 15:14)
Sa sti ca si la mine are un lag, dar am inteles ca "asa face toate". Mi se intampla cand ma grabesc si anume: levierul in P, pornesc motorul, trag dintr-o bucata in D si accelerez. Sta o fractiune de secunda apoi demareaza. Am intalnit acelasi lucru si la un Mercedes  si la o toyota cu cutie MultiMode.

Eu mai aveam problema cu "tremuriciul" cand era motorul rece, dar a fost de la clapeta de acceleratie. Umblasem acolo si nu pusesem bine furtunul (tragea aer fals). Apasam pe acceleratie si dadea sa moara...
*


Lasa lag-ul ala de aprox 1 sec pana cupleaza, la mine la plecarea de pe loc imi moare motorul (trebuie sa acc foarte usor). "Tremuriciul la tine era cand apasai acceleratia in sarcina sau asa pe N? pt ca la mine pe N daca o accelerez nu are nimic, numai in sarcina se gandeste si se balbaie putin. Spune-mi te rog ce ar trebuie sa verific la clapeta respectiva?
melcu
La mine facea in sarcina. Era sa mi-o fur in seara aia la iesirea de pe o straduta radmasa.gif
Umblasem cu o zi inainte pe acolo (am dat jos corp clapeta, am curatat) dar nu am observat decat pana in acel moment. Mai pe scurt, eram in D, asteptam la "cedeaza" sa ies de pe o strauta direct in bulevard. Am apreciat ca am timp sa-i iau fata celui ce venea din stanga dar SURPRIZA: am apasat acceleratia la fund si mai ca mi-a murit motorul. Mi-am asumat injuraturile si asta a fost.
Am ajuns acasa si am verificat pe acolo .. furtunul cela gros (ce vine de la filtru de aer in clapeta) era pus pe corp clapeta doar intr-o parte. Practic tragea aer fals undeva jos ... L-am infipt mai bine, am prins colierul si asta a fost.
bogdan.stavar
pacat ca are doar 5 rapoarte pentru ca are multe dezavantaje . Unul, si cel mai semnificativ, este consumul. Pe automata laguna are cel mai mare consum fata de manuala, peste 2% in plus pe cand la passat e circa 1% iar audi e la fel sau chiar mai mic. Motorul de 2.0 de pe audi dupa 2009 pe automata are 8 rapoarte....hmmm...si cum merge...si ce consum...de asta zic...macar 6 rapoarte de avea...era bine insa progresul cutiei automate pe renault e mic....deabia pe laguna 3 au bagat 6 rapoarte pe cand deja celelalte au ajuns la 7-8
melcu
La mine la 100kmh am undeva sub 2000rpm. La 140 e la 2600rpm. La Rpm astea eu consider un benzinar subturat...
Pun si poze daca e nevoie
mihhai
deci voi vorbiti de la 5 viteze in sus aici... sa inteleg ca su1 are 5 viteze... eu ce sa mai zic cu dp0 care are 4 viteze? probabil din acest motiv am si consum de 10 la suta in oras daca merg cat mai economic, iar daca nu tin cont, sub 12 nu scade?
Dragos123
QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 19:57)
La mine la 100kmh am undeva sub 2000rpm. La 140 e la 2600rpm. La Rpm astea eu consider un benzinar subturat...
Pun si poze daca e nevoie
*


Nu este nevoie de poze melcu, si la mine este la fel...este cutia potrivita pt motorul asta. Chiar m-ai facut curios cu clapeta de acc si o sa verific. Multumesc.
melcu
Daca ma intrebi, la animalul ala de motor esti pe val cu 12% in oras. Eu sub 15 nu reusesc smile.gif
In oras poti sa ai si 1000viteze, tot intre 0-35km/h o freci.


-

Dragos, vezi pe forum la curatare clapeta acceleratie. Am pus eu niste poze.
Dar la tine nu cred ca ar fi problema asta...o simti imediat pt ca fluctueaza relanti-ul, se aude un fasait in plus.... Oricum verifica totusi
Dragos123
QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 18:25)
La mine facea in sarcina. Era sa mi-o fur in seara aia la iesirea de pe o straduta  radmasa.gif
Umblasem cu o zi inainte pe acolo (am dat jos corp clapeta, am curatat) dar nu am observat decat pana in acel moment. Mai pe scurt, eram in D, asteptam la "cedeaza" sa ies de pe o strauta direct in bulevard. Am apreciat ca am timp sa-i iau fata celui ce venea din stanga dar SURPRIZA: am apasat acceleratia la fund si mai ca mi-a murit motorul. Mi-am asumat injuraturile si asta a fost.
Am ajuns acasa si am verificat pe acolo .. furtunul cela gros (ce vine de la filtru de aer in clapeta) era pus pe corp clapeta doar intr-o parte. Practic tragea aer fals undeva jos ... L-am infipt mai bine, am prins colierul si asta a fost.
*




QUOTE(melcu @ 22 Nov 2012, 21:01)
Daca ma intrebi, la animalul ala de motor esti pe val cu 12% in oras. Eu sub 15 nu reusesc smile.gif
In oras poti sa ai si 1000viteze, tot intre 0-35km/h o freci.
-

Dragos, vezi pe forum la curatare clapeta acceleratie. Am pus eu niste poze.
Dar la tine nu cred ca ar fi problema asta...o simti imediat pt ca fluctueaza relanti-ul, se aude un fasait in plus....  Oricum verifica totusi
*


Problema rezolvata, a fost din clapeta de acceleratie. Am pus-o pe tester si nu detecta nici o problema, asa ca m-am apucat sa o demontez am scos clapeta si am curatat-o cu decarbusolv (este f bun asa ceva). Acum parca i-am mai dat 20 de cai smile.gif.
Multumesc Melcu.
melcu
Si cutia? Cum e cutia? Parca azi erai programat la schimb ulei...
Dragos123
QUOTE(melcu @ 24 Nov 2012, 15:15)
Si cutia? Cum e cutia? Parca azi erai programat la schimb ulei...
*


Cutia nu are nici o problema (am crezut eu ca face asa de la cutie), am sunat sa anulez programarea la Serus Ploiesti smile.gif. Am comandat momentan decat 4L de ulei la Dn. Viorel si urmeaza sa-l schimb prin aceeasi metoda aplicata de tine..mai trebuie sa comand si seringa de 500ml si o sa ma apuc de treaba smile.gif .
Aceeasi problema o am si capacele de la tacheti (se strange ulei in spatiul de la bujii), urmeaza sa o rezolv si pe asta cu mastic smile.gif .
melcu
Mda, cica asta ar fi o problema comuna la L7X 731. Scuipa ulei pe acolo ca la balamuc. Eu am facut operatiunea asta cu mastic prin vara si pana acum strop de ulei nu mai e pe acolo.
Vezi sa ai mare grija cand scoti admisia, are o mufa cu 3 fire fix in spate pe care nu o vezi. Eu era s-o rup cand am tras de tot ansamblul. Dupa ce desfaci suruburile il culisezi putin spre dreapta (asta cum te uiti tu la masina). Are un cui care-l tine. O sa-ti dai seama singur.
Totodata la capacele de la culbutori sa ai grija la strans. Sa le strangi in ordinea acelor de ceasornic incepand din centru (ca la chiuloasa) si sa nu le strangi prea tare (eu am avut noroc de-o cheie dinamometrica - 8 sau 10Nm maxim).

Daca ai nevoie de ajutor ... eu am demontat cam tot ce-i pe acolo asa ca pot sa te ajut cu informatii.
audiofilu'
QUOTE(Dragos123 @ 24 Nov 2012, 15:26)
Am comandat momentan decat 4L de ulei...
*


Suna ca naiba exprimarea asta... ohmy.gif puteai inlocui acel decat cu doar. Sau mergea si decat insa daca puneai Nu la inceputul frazei.

In alta ordine de idei cutia este astfel etajata incat sa ofere un consum relativ redus la turatii normale de functionare. Toate astea in detrimentul dinamicii. Avand in vedere ca nu are turbo nu consider ca un 2600rpm e mers subturat (sau poate v-ati fi asteptat la un 3000rpm la aceasta viteza). Ei bine, posibil ca tocmai din aceasta cauza (raport lung in tr5) sa nu poata depasi 4500rpm in tr5 neavand suficienta putere.
melcu
Hmmm iata ca aflu ceva nou:)
N-am experimentat astfel de rpm pentru ca in Ro nu ai unde...
Stiu doar ca la 160km/h turatia este de aprox 3000rpm, la 200km/h abia atinge linia de 4000rpm, dar mai sus n-am incercat. Teoretic la 4500 ar trebui sa fie citeza maxima constructiva: 235km/h.
silviuum
salutari, am si eu o laguna 2 conbi din 2002 motor 1.8 161 cp cu cutie automata, am in jur de 180k si tipu de la care am luato mia zis ca r fi indicat sai fac un schinb de ulei si de filtru, am sunat la un magazin de piese auto si mi-a zis ca intra aproape 8 litri de ulei, 240 ron dar m-am speriat foarte tare cand mi-a zis de filtru, undeva la 750 ron...ma poate ajuta si pe mine cinvea cu putine indicati? la cati km se face schinbul si e nevoie sa schinbam si filtrul?
silviuum
Chiar nimeni nu detine informati privind schinbul filtrului de ulei din cutie
melcu
Ola,
La cutia AW55-50SN SU1 filtrul este plasat in cutie. Pentru inlocuirea lui trebuie golita, demontata, desfacuta apoi reluat procesul invers icon_mrgreen.gif

Eu am schimbat doar uleiul si comportamentul nu ca s-a imbunatatit, dar au disparut simptomele idioate pe care le avea (smucituri, lipsa precizie in schimbat).
silviuum
oki deci sa intreleg ca o sa completez doar, am mea nu are nici un simtom doar ca proprietaru mi-a zis ca ar trebui schinbat uleiul in cutie...nu mi-a zis la ce nr de km sau daca sa inlocuit vrodata...sad.gif si a ramas ca eu sa ma interesez si sa vad ce pot rezolva, asa ca sunt dispus sa primest sfaturi...miii de multumiri melcu..
silviuum
tocmai ce am fost la reprezentanta renault sa-i intreb daca se schinba uleiul in cutie si cei de acolo au zis foarte clar si chiar de 2 ori ULEIUL IN CUTIE NU SE SCHINBA, una dintre problem iar pentru a 2 problema cu acel senzor de mansalier mi-au cerut 100 ron ca sa imi faca o constatare sa-mi zica unde e acel senzor?
a mai avut cineva probleme cu acel senzor de mansalier la cutia automata?
bogdan.stavar
cutia automata de pe reno este cu ulei long life si nu se schimba uleiul decat daca apar probleme la ea, si intr-o ultima faza se recurge la schimbul uleiului...
melcu
Si revin la cazul meu: AW55-50SN SU1-002.
Aceeasi cutie echipeaza Laguna II si Volvo (si altele: Nissan, SAAB, Opel si Suzuki - bineinteles difera putin codul)

Renault zice "sealed for life", volvo zice mentenanta la 80.000km. Noi pe cine credem ? Personal am fost la Renault sa schimb uleiul (pentru ca aveam probleme) si m-au refuzat cu faptul ca e "lifetime". Foarte saritori mi-au oferit o cutie noua daca asta face probleme, ca de obice "ie stricate domle".
Am facut schimbul de ulei singurel, am urmat procedura de "re-adaptare" si functioneaza ireprosabil de 9000km.

audiofilu'
Si uleiul cum arata fata de unul nou? Eu am schimbat la cutie si pot sa spun ca arata exact ca ala de l-am pus... dar pentru 100 lei stau linistit.
silviuum
eu am fost cu ea la un mecanic oarecare...a desfacut pe acolo si a curs putin, nu stiu exact cat si mi'a zis ca nu trebuie schinbat ca arata foarte bine, nu am inteles ce inseaman foarte bine sa pot face comparatie cu un ulei folosit.
de aceia am mers la reno care nu m-au lamurit sad.gif
melcu
Uleiul vechi era negru si urat mirositor, comparat cu cel proaspat rosu/rozaliu si .. la fel de urat mirositor radmasa.gif
audiofilu'
Ai facut un lucru bun, nu intotdeauna e bine sa te iei dupa aia din service, cateodata te crucesti cum pot fi angajati astfel de... fiinte. Doar pentru ca au o salopeta pe care scrie Renault nu inseamna ca-s experti dar exista si exceptii care de regula pleaca dupa un timp si deschid un atelier pe cont propriu.
Am gasit si eu pe alte forumuri ca e bine sa schimbi uleiul mai ales ca dupa 5-6-7 ani chiar daca e sigilat in bidon si tot nu mai "corespunde" daramite sa mai fi si lucrat.
melcu
A mea e 2002 si are actualmente 188.000km. Pana in mai 2012 n-a vazut niciodata schimb de ulei. Si cum am mai zis, cutia incepuse sa faca probleme mari.

Dupa 2 schimburi (la un interval de 200km) comportamentul s-a schimbat radical. Schimba precis cand si unde trebuie si nu mai smuceste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.