Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 MLS-TX si TLX
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
1310CL
Keep up the good work ! smile.gif

Cum se prezinta iarna la voi?
Alex4u
QUOTE(1310CL @ 18 Feb 2012, 14:06)
Keep up the good work ! smile.gif

Cum se prezinta iarna la voi?
*


care iarna? ohmy.gif
razvan32
si eu am dat zapada dupa masina.
Alex4u
QUOTE(razvan32 @ 18 Feb 2012, 20:02)
si eu am dat zapada dupa masina.
*


hmm imi pare cunoscuta masina..am vazut-o si nu stiu unde biggrin.gif
iulica89
Cum care iarna? M'am saturat de dat zapada ,facut gramezi si dupa aceea carata...Am o distanta de vreo 30 metrii de la garaj pina la porti plus podul care are si el vro 3-4 metrii.In "scurta" perioada in care a nins am strans 1,70 metrii zapada pe linga bezile de rulare alea masinii...

In oras desigur ca doar pe strazile principale s'a facut deszapezire si aceea intirziata si in scarba.

In prima zi de ninsnoare mai puternica am facut doar jumatate de curte,am iesit bine-mersi dar cand m'am intors am ramas blocat asa fel incat am avul loc decat sa inchid portile.Bine'nteles ca a trebuit sa curat tot de pe linga masina si asa cu greu am scos'o pentru ca se formase gheata sub cauciucuri...

Sper sa mai vad zapada ...la anu....
Alex4u
QUOTE(iulica89 @ 18 Feb 2012, 22:46)
Cum care iarna? M'am saturat de dat zapada ,facut gramezi si dupa aceea carata...Am o distanta de vreo 30 metrii de la garaj pina la porti plus podul care are si el vro 3-4 metrii.In "scurta" perioada in care a nins am strans 1,70 metrii zapada pe linga bezile de rulare alea masinii...

In oras desigur ca doar pe strazile principale s'a facut deszapezire si aceea intirziata si in scarba.

In prima zi de ninsnoare mai puternica am facut doar jumatate de curte,am iesit bine-mersi dar cand m'am intors am ramas blocat asa fel incat am avul loc decat sa inchid portile.Bine'nteles ca a trebuit sa curat tot de pe linga masina si asa cu greu am scos'o pentru ca se formase gheata sub cauciucuri...

Sper sa mai vad zapada ...la anu....
*


unde bre ca la mine pe strada nu a nins icon_mrgreen.gif
razvan32
eu sunt din Ploiesti. Alex4u de unde esti?
G I M
Tot de acolo.
Alex4u
QUOTE(G I M @ 22 Feb 2012, 17:30)
Tot de acolo.
*


Tu de unde stii ma de unde sunt eu?ma cunosti in real? wink.gif
G I M
Nu ma, ti se pare, n-am fost eu!
Alex4u
nici in Mihai Bravu nu scapi de paparazzi wink.gif
iulica89
Poate o sa (re)facem o intilnire Dacia Club Ploiesti...

De azi masina a ramas fara tijele la yale...acum poate fi deschisa numai din telecomanda biggrin.gif
ps:la portbagaj am intarit arcurile ,iar acum se deschide total biggrin.gif

Si un mic update:Leduri in butoanele de la geamurile electrice ,in bricheta si scrumiera wub.gif

lag_ph
Si cand te va lasa bateria, cum mai intri in ea? ph34r.gif
Tommi.
Sparge geamul radmasa.gif radmasa.gif
Alex4u
daca nu ma insel si-a pus o chestie care o poate deschide si manual ..in mod obisnuit sub aripa stanga fata
iulica89
Chiar atat de timpit sa fiu sa nu ma gandesc si la acesta varianta...?
Normal ca am ceva de siguranta sleep.gif ...3 ore mi'a luat sa fac dracovenia biggrin.gif
Alex4u
QUOTE(iulica89 @ 26 Feb 2012, 11:44)
Chiar atat de timpit sa fiu sa nu ma gandesc si la acesta varianta...?
Normal ca am ceva de siguranta sleep.gif ...3 ore mi'a luat sa fac dracovenia biggrin.gif
*


cool.gif cool.gif sper ca nu am ghicit locul unde ai facut-o
iulica89
Nici pe aproape sleep.gif

Ceva ce am bricolat in seara asta...SMD all around
Alex4u
QUOTE(iulica89 @ 27 Feb 2012, 23:13)
Nici pe aproape  sleep.gif

Ceva ce am bricolat in seara asta...SMD all around
*


frumos dar am mai vazut la un baiat pe forum 4t tot asa in genul asta facut si dat cu vopsea fosforescenta sau nu mai stiu cu marker pe limbile ceasurilor si ieseau foarte frumos in evidenta de parca era incandescente nu gasesc momentan poza
IntensBurnE
QUOTE(iulica89 @ 27 Feb 2012, 23:13)
Nici pe aproape  sleep.gif

Ceva ce am bricolat in seara asta...SMD all around
*



foarte fain happy.gif , si eu vreau sa inlocuiesc vechile becuri dar as vrea ceva cat mai aproape de cele,de origine fara prea multe modificari.daca poti da niste detalii ce ai facut pe acol ?tongue.gif
tr04www
Felicitari pentru modul in care arata masina.
iulica89
Multumesc pentru aprecieri!
Mare lucru n'am facut...3 leduri SMD(un montaj din acela 3+1 rezistenta) taiate intre ele , reconectate cu o sirma subtire si lipte de vechile geamuri si vopsute cu oja neagra ca sa nu se vada diferente de culori,sirme etc...
La celalalt bord am lucrat mai mult ,dar trebuie sa inlocuiesc indicatorii de apa si ulei si poate gasesc undeva sa printez ca lumea pe autocolant cadranele.
Alex4u
dar nu era mai interesant daca faceai iluminarea pe alb? culoarea care o are? eu stiu se vede verdele asta aprins din cauza gemuletelor alea 3 prin care patrunde lumina dar ai incercat fara geamurile alea care le poti taia din carcasa de caseta sa fie transparente sa fie iluminarea pe alb?:-?
iulica89
Este direct pus ledul peste gemulet iar acesta este vopsit negru...
Am si smd albe dar am zis sa fie totul in armonie:la scrumiera verde, la fel bricheta si butoanele de la geamuri.Si am uitat sa fac poze si la cutia de acte am pus SMD albe...
Intre timp am trecut la cablul de kilometraj original si reconditionat al masinii tongue.gif

Alex4u
da asa e dar nu te dor ochii noaptea? nu e contrastul prea puternic? adica din poze altfel se vede..
iulica89
Momentan este in probe...Daca este cum spui tu voi pune folie de geamuri si se rezolva sleep.gif
hyena
QUOTE(iulica89 @ 31 Oct 2011, 20:36)
Pe bonul de fabrica era specificat Dacia 130 MLS...
*



de prima data cand am vazut poze cu masina mi-a placut biggrin.gif si a mea e tot MLS sau mai bine zis a fost deoarece au aparut modificari majore la partea din fata si la interior... eu la a mea inca mai am husa de la roata dar arata ca dupa razboi

QUOTE(iulica89 @ 23 Jan 2012, 21:43)
E Made in Germany (intr'un colt e scris pe portocaliu).
*



trebuia sa te uiti sub eticheta... am luat si eu ARAL pe el scria made in Germany si daca dezlipeai eticheta sa te uiti acolo la prospect scria made in Ungary
1310CL
MLS era echivalentul dotarii TX,doar ca era putin mai special..si era folosit la export mai mult smile.gif erau echipate cu motoare de 1.3 in 4 trepte...si ulterior au aparut si alea de 1.4 in 5...oricum au tabla buna..daca aveti grija de ele,o sa va duca mult si bine de acu' in colo.

Bafta cu masina Iulica smile.gif
STORMTROOPER
MLS=TLX
MS/ML=TX. Eu asa le stiu.
iulica89
La mine husa de al roata de rezerva s'a pierdut"in timp"...

Azi am schimbat elv'u cu sistemul cu elice, dar am pastrat termostatul de 89, am schimbat si furtunul "macelarit" pentru teul de la termocupla si am reusit sa pun un captator special pentru radiatorul de dacia => debit muult marit fata de ca si cum ar fi elicea singura (si un pic mai aspectuos as spune) biggrin.gif
hyena
dar de ce ai renuntat la ELV?
iulica89
Mi se parea ca nu face fata cum ar trebui.Mai bine mai rece decat sa fiarba.
hyena
nush eu am de 3 ani din ala cu guler si nu am avut probleme... oricum arata foarte bine nebunia aia pe care ai pus-o acum biggrin.gif
STORMTROOPER
Decit sa renunti la electroventilator mai bine cautai un termostat Calorstat-vernet care sa deschida pe la 82-83 de grade cuplat cu o termocupla cu valori aproximative 70-85 grade si nu ai mai fi avut probleme cu racirea in veci. Avind in vedere termostatul pe care il ai este normal sa ti se para ca nu face fata sistemul de racire, asta combinat si cu "precizia" instrumentelor din bord.
hyena
da si eu sustin ce a zis Stormtrooper... sau ai fi putut incerca cu o termocupla reglabila biggrin.gif sigur nu e o problema pe la radiator...sa fie infundat...
emy_yig
salutari iulica.spune-mi si mie te rog se simte ceva de cand ai pus captatorul ala la radiator?am vazut azi unul de vanzare la un pret foarte bun si mi-as lua si eu ca am schimbat termostatul cu unul de 89 si mie frica sa nu am probleme cu racirea la vara(pana iarna asta l-am avut pe cel original de 86 grade).multumesc anticipat si felicitari pentru masina e wub.gif
iulica89
Vine vara asa ca este foarte bun...Nu mi s'a mai incalzit la temperatura de operare a termostatului in cei 20 km pe care i'am facut de atunci.
Pina una alta desfacem si facem...Azi am desfacut(iar) motorul pentru ca imi baga ulei in admisie datorit pierderii de presiune a segmentilor(asta pentru ca am porcaria aia de separator de faze lichid-vapori).
Se urmeaza o segmentare sau in cel mai rau caz un nou set pentru ca "buza" camasii la pistonul 4 are o uzura cam marisoara as spune.Asteot sa vad ce buget"se aproba"...
b44dvl
Ai incercat sa pui o fulie de pompa de apa e Nova? Din poze pare a fi fulie mare... cele de Nova sunt mai mici automat se invarte mai repede pompa de apa automat ai o circulatie mai buna a apei, impreuna cu un ELV de injectie cu 10 palete si o termocula cu valori putin mai mici, la fel si la termostat si nu o sa ai probleme...

Sistemul de racire este curat?
iulica89
Am fulie de Nova,iar sistemul de racire(radiator motor si calorifer ca restul s'a schimbat) l'am curatat acum 2 ani cu solutie din aceea de la magazin si in motor am mers si am schimbat 2 randuri de apa distilata plus o spalare la presiune.

Azi am dat comanda de set Mahle la Unix pentru ca nu stiu daca se potriveste cel de dacie 1.4.
Cuzinetii sunt STD asa ca am sa'i schimb si pe aceia cu unii kobe****(germani) asta daca am sa gasesc...
iulica89
Intre timp masina a mai primit:
Exterior:
- o usa de garaj in portiera dreapta fata;
- montat cilindrii frana spate noi;
- reconditionat etrierii(dreapta schimbat deoarece am rupt aerisitorul);
- schimbat furtune frana fata+punte spate;
- lichid frana Ate;
- bucsi bascule superioare,inferioare,teuri de amortizor(ardeleana)+taiat 8 mm din filetul amortizorului(=>mai jos cu 1-.5 cm tongue.gif );
- ax bascula inferioara dreapta;
- pivoti Topoloveni (inf+sup,stg+dr);
- schimbate burdufele planetare cu unele din februarie '89(masina fiind ianuarie);
- reconditionat planetare metode "BOA";
- inlocuit rulmenti fuzete(industriali pe dreapta made in china ,pe stanga made in USA)+gresat cei de pe spate;

Interior:
- trecut la consola de primavara+curatenie generala;

Compartiment motor:
- vopsit;
- revizuit servofrana;
- reconditionat pompa frana(cilindrii noi arcomp,inlocuite garniturile cu cele autofren);
- inlocuit burdufe caseta directie+gresat;
- saxofon nou de fabrica(nu conex sau srl);
- pata calda carburator noua;
- carbuni alternator de Urziceni;

=>Motor:
- segmenti Goetze;
- cuzineti palier Romlag STD;
- semeringuri supape+garnitura chiulasa Victor Reinz;
- garnituri baie ulei noi,garnitura capac culbutori;
- chiulasa 1.3(incarcata cu Bizon pt metale) datorita idiotilor de la Renault care nu s'au obosit sa mai ia din materialul ce inconjoara ghidurile;
- intinzator lant distributie Arcomp;
- tampon motor dreapta nou;

(las lista deschisa biggrin.gif )
1310CL
[quote=iulica89,16 Apr 2012, 20:01]
Intre timp masina a mai primit:
Exterior:
- o usa de garaj in portiera dreapta fata;......


radmasa.gif Saraca ,cum ai reusit? sau n-a fost din vina ta? oricum a sunat comic rau de tot faza. biggrin.gif

STORMTROOPER
Felicitari pentru activitatea depusa, dar cum eu sunt un pic mai chitibusar am si eu cive aobservatii de facut:
- traseul de alimentare/furtunul de benzina din compartimentul motor mi se pare prea lung;
- nu imi place banda aia adeziva rosie infasurata in jurul furtunului de la circuitul de racire. Sper ca este pusa doar cu rol estetic si nu are rolul de a opri vre-o scurgere de pe acolo;
-nu imi place banda aia adeziva albastra infasurata in jurul fisei centrale, nu da bine la poza;
- schimba capacul culbutorilor cu unul din perioada in care a fost facuta masina, adica mai exact nu imi place ca busonul de umplere cu ulei este din cel care se infige acolo nu din cel care se insurubeaza. Am vazut in practica ca din cauza uzurii motorului scapa gaza in carter-baia de ulei si asta duce la aruncarea busonului de umplere a uleiului, ulterior tot uleiul zboara pe acolo si ajungi sa calezi motorul;
- incearca sa schimbi oglinzile exterioare de plastic cu unele cromata ca sa se asorteze cu ornamentele de la streasina si bara fata/spate.

In rest succes cu treaba la daciuta.
kog
QUOTE(iulica89 @ 16 Apr 2012, 20:01)
Intre timp masina a mai primit:

- intinzator lant distributie Arcomp;

*


vrei sa te injur putin?
in maxim 5000 km o sa iti bata lantul in capac
STORMTROOPER
Abia capata dexteritate la schimbatul distributiei.
iulica89
@1310CL: E cam tragic ce s'a intimplat acolo...Intemperiile au avut marea lor vina si un pic neatentia mea.

@STORMTROOPER:
-furtunele asa le'am cumparat si nu am mai scurtat nimic...Nu am mai avut timp pentru ca am muncit (la foc automat-dimineata pina la 5-6 seara la facultate,dupa aceea la masina) pina in seara de dinaintea Pastelui ...O sa urmeze organizarea izolatiilor(reizolat totul la culoarea neagra); pe furtun freca alternatorul si se "polisase" un pic cauciucul furtunului si de teama sa nu se intimple ce ai prezis am facut o mica improvizatie cu ce am avut la indemana;
-capacul culbutorilor este cel de pe motorul de renault cu capac infiletat ,dar cu guler(am avut si modelul de dacie si nu demontam capacul ala decat cu cheia franceza radmasa.gif ) ;
-masina o folosesc zi de zi (naveta 20 km biggrin.gif )si mai utile mi se par aceste oglinzi mai maricele decat cele originale(le am si pe acelea prin pod bine impachetate biggrin.gif );

@kog:
Am pastrat toata "mecanica"(arc+saibile si distantierul) de la intinzatorul de renault...Sper sa nu mai fiu nevoit sa'i fac ceva de mecanica la motor ca o sa pun ceva metalic contondent pe el... sleep.gif

PS: Am facut treaba buna cu planetarele...Nu mai bat deloc laugh.gif

Azi am intrat la Rematul local si am facut piata...Sub un maldar de 10 masini am reusit sa gasesc (in sfarsit dupa o cautare ce mi se pare ca a durat secole si parca nici o dacie nu a avut asa ceva montat din fabrica) un spoiler original de TLX.
Urmeaza inlocuirea zdrentei de plastic de pe masina si "urcarea" lucasurilor la locul lor.

PPS:am gasit si doua geamuri de lucas aproape noi si m'am gandit ca ar fi numa' bune pentru ca ale mele erau de o culoare portocaliu-roz-galben (si un pic de rosu biggrin.gif )
1310CL
Asta e ! In sfarsit l-ai gasit smile.gif Abia astept sa vad cum va arata masina cu lucas-urile la locul lor pe aripi,si cu masca aia de tlx sub bara wub.gif wub.gif wub.gif

S-ai mare grija unde dai gaurile alea la aripile din fata,pt.lucas-uri. smile.gif Numai bine,si astept cu nerabdare sa vad cum o sa-ti arate comunista dupa modificarea asta esentiala. biggrin.gif

Spor la treaba ! smile.gif
hyena
Da lucrezi la ea nu gluma smile.gif) mie mi se pare ca arata mai bine cu oglinzile nergre si cu ochelari grosi
STORMTROOPER
QUOTE(hyena @ 18 Apr 2012, 16:23)
Da lucrezi la ea nu gluma smile.gif) mie mi se pare ca arata mai bine cu oglinzile nergre si cu ochelari grosi
*



De aia ai renuntat tu la oglinzile negre si ai trecut la cele cromate nu??
hyena
da pt ca eu am ochelari ingropati biggrin.gif si cat de curand cromati tongue.gif
iulica89
Mai am o aripa originala intr'o stare foarte precara pe care am pastrat'o special pentru crearea unui sablon sleep.gif .(aveau o gramada de chit inca din fabrica pentru a avea linia aceea impecabila)

Poate ochelari cu marginea la far cromata...cromati in intregime cred ca arata oribil(poate ma insel eu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.