Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: senzor aer conditionat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
bogdanvoi
salutare

am fost azi la un service pentru umplerea instalatiei de aer conditionat cu freon.

am o problema cu aerul conditionat manual de pe megane 2: chiar daca apas butonul AC, se comporta ca o ventilare simpla.

instalatia a fost umpluta cu freon amestecat cu un ulei verde fosforescent, urmeaza sa folosesc intens aerul conditionat o perioada si sa vedem daca instalatia prezinta vre-o bresa (daca exista o scurgere minora ca daca exista o spartura in instalatie se vedea acum din presiunea scazuta)

din pacate i-am facut proba dupa umplere si tot nu venea aer rece, s-a conectat tehnicianul de la service cu un aparat de diagnostic la computerul de bord si dupa efectuarea unui test a reiesit ca senzorul de AC este defect.

va trebui sa-l inlocuiesc.
daca are cineva un PDF unde as putea sa vad cum se monteaza si sa inteleg mai bine instalatia ....pls help.

astept si preturi din diverse surse (am inteles ca ~180-250 ron)

[atasat, eroarea de la aparatul de diagnosticare]
ric26ct
Probabil se refera la senzor presiune freon, vezi aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=140...eleu+ventilator si aici cum se inlocuieste http://www.reno.ro/Schimbare-presostat-A-C...-2-t186002.html
bogdanvoi
da, ai dreptate, se numeste presostat...

l-am gasit la dezmembrari pe okazii.... il vand cu 100-150 ron

in unul din linkuri cineva zice ca s-ar gasi pe la Vitan cu 80 RON (pret din 2010)

daca are cineva idee de unde as putea sa-l cumpar .... astept cu nerabdare un PM
beberazvan_n
Salut, am o intrebare in legatua cu furtunu' de retur freon aer conditionat la megane 2.1 . Stie cineva de unde pot lua? Am pus si o poza pentru o mai buna recunoastere, este cel cu numarul 3 (imi cer scuze pentru calitatea pozei). Multumesc.
nmdsrl
Si eu am aceeasi problema, imi pleaca de la pornire si electroventilatorul, chiar daca masina abia este pornita dimineata, in bord la ulei imi arata la jumate. Prin urmare cred ca este acest presostat.

Am curatat mufa cu o solutie dar degeaba, deci va trebui sa schimb aceasta piesa.

In vitan a mai fost cineva sa se uite?

Stie cineva codul exact dupa care sa ma uit cand ajung acolo? Cel la 80 lei ma refer.

Hack
Ce treaba are AC-ul cu nivelul de ulei afisat in bord? blink.gif
nmdsrl
QUOTE(Hack @ 12 Oct 2011, 12:16)
Ce treaba are AC-ul cu nivelul de ulei afisat in bord? blink.gif
*



Pai cam are, ca electroventilatorul porneste in functie de temperatura de la ulei si in functie de ac. Cel putin asa mi-a spus cel care a facut diagnoza auto.
Bejenaru Ionut
Colegule, vezi ca nenea ala care ti-a facut diagnoza e plecat cu vaca la pascut. Ce treaba are ventilatorul cu temperatura la ulei nu stiu, el are legatura cu temperatura de la apa/antigel.
nmdsrl
Am laut eu azi presostat din vitan cu 80 maine cred ca-l schimb
djems304
Nici mie nu mai imi baga aer rece instalatia de AC. Compresorul nu mai cupleaza si am pe testul CLIP urmatoarea eroare DF0.... "circuit captator fluid refrigerant". Mai este specificat ceva de un scurt curcuit. Sa fie de la presostat? sau ca nu mai am freon in instalatie deloc? Mentionez ca nu am incarcat freon din 2007 in instalatia masinii.
nmdsrl
QUOTE(djems304 @ 31 Mar 2012, 18:19)
Nici mie nu mai imi baga aer rece instalatia de AC. Compresorul nu mai cupleaza si am pe testul CLIP urmatoarea eroare  DF0.... "circuit captator fluid refrigerant". Mai este specificat ceva de un scurt curcuit. Sa fie de la presostat? sau ca nu mai am freon in instalatie deloc? Mentionez ca nu am incarcat freon din 2007 in instalatia masinii.
*


Salut,

Da vezi ca este de la presostat, il gasesti in vitan daca esti din bucuresti.
djems304
merci pentru sfat dar sunt din provincie, o sa mai fac cateva teste inainte, intrucat totusi nu cred ca am freon pe instalatie-am apasat pe ventilul acela de la umplere si nu a iesit nimic. Nu mai stiu ce sa cred.
djems304

Eroarea completa la test CLIP este: DF049 CIRCUIT CAPTATOR FLUID REFRIGERANT;
CC.0 scurt circuit la masa;
CO. circuit deschis sau scurt circuit la +12 V.

Nu mai cupleaza compresorul de AC, doar termocupla porneste, evident nu mai da aer rece.
A mai avut cineva astfel de eroare?
Bejenaru Ionut
Salut. Da eu am acest defect pentru ca nu mai am lichid in instalatie. Dupa ce o sa umplu instalatia sper sa dispara. O seara buna.
djems304
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 6 Apr 2012, 22:13)
Salut. Da eu am acest defect pentru ca nu mai am lichid in instalatie. Dupa ce o sa umplu instalatia sper sa dispara. O seara buna.
*



Ionut ai facut un test inainte sa stii ca nu ai freon in instalatie sau cum ti-ai dat seama ca nu ai lichid? pentru ca urmeaza sa merg si eu la o incarcare cu freon, dar nu as vrea sa dau banii aiurea (100 lei incarcarea) sa imi spuna ca de fapt aveam freon si nefunctionarea AC este de la altceva...gen presostat de pe conducta de AC sau mai stiu eu ce poate cauza asta.
Pe testul CLIP imi arata 0 bar presiune freon. In toamna avea racire, pentru ca dezabuream cu AC pornit, in iarna nu stiu daca a mai mers deoarece era frig afara si nu am facut diferenta intre AC cuplat si aerul rece. Nu am incarcat cu freon de cand am masina din 06.2007.
Hack
Nu este posibil sa nu mai ai deloc freon in instalatie, decat daca ai o scapare pe undeva. Aparatul cu care se face umplerea instalatiei recupereaza tot ce este pe circuit(freon si ulei) si completeaza daca este nevoie. Daca nu mai ai nimic in instalatie inseamna ca ai o fisura sau vreun por.
cata_linuxxx
salutare. cine a cumparat din vitan imi poate spune si mie unde mai exact gasesc? la magazinele din targ autovit? ca nu imi vine sa dau 560 lei pe el la Reno

@nmdsrl : ti-a mai facut probleme AC dupa ce ai schimbat ?


multumesc
nmdsrl
QUOTE(cata_linuxxx @ 24 May 2012, 16:42)
salutare. cine a cumparat din vitan imi poate spune si mie unde mai exact gasesc? la magazinele din targ autovit?  ca nu imi vine sa dau 560 lei pe el la Reno

@nmdsrl : ti-a mai facut probleme AC dupa ce ai schimbat ?
multumesc
*




Salut, nu mai am probleme merge perfect. Apropo gasesti si la magazine acea piesa, mai sigur gasesti si pe onauto.ro cu preturi de la 72 lei. Supapa presiune refrigerant se numeste la ei parca.
cata_linuxxx
@nmdsrl: ma poti ajuta si pe mine cu un presostat pentru megane 2 1.5 dci din 2006, eu nu sunt din bucuresti ( trebuia sa ajung zilele astea insa sunt prins pana peste cap ) si as vrea sa imi cumperi si mie unul din vitan ( iti dau banii pe el evident + pentru deranj) si sa mi-l trimiti prin curier ? multumesc

29 May 2012, 17:00:
am cerut oferta de pret la magazinul ce mi l-ai recomandat si costa cu 100 lei mai mult decat cel de la reprezentanta, adica 630 lei.......
nmdsrl
QUOTE(cata_linuxxx @ 29 May 2012, 16:59)
@nmdsrl: ma poti ajuta si pe mine cu un presostat pentru megane 2 1.5 dci din 2006, eu nu sunt din bucuresti ( trebuia sa ajung zilele astea insa sunt prins pana peste cap )  si as vrea sa imi cumperi si mie unul din vitan ( iti dau banii pe el evident + pentru deranj) si sa mi-l trimiti prin curier ? multumesc

<span class='edit'>29 May 2012, 17:00:</span>
am cerut oferta de pret la magazinul ce mi l-ai recomandat si costa cu 100 lei mai mult decat cel de la reprezentanta, adica 630 lei.......
*



Salut Cata, lasa-mi datele tale de contact, maine daca am timp trec prin autovit sa iau unu, iti trimit prin cargus daca vrei. Mailul meu este ca user-ul pe yahoo
icincan
Salut, imi poti spune si mie de la care magazin din Targul Vitan l-ai luat. Am fost ieri pe acolo si, fiind pe la sfarsitul programului nu mai erau toate deschise. dar cei care erau deschisi nu aveau asa ceva. Ai luat cu interior metalic? costa tot 80? Multumesc foarte mult ptr amabilitate. Eu am nr de tel 0723349988. daca imi dai un beep, te sun eu inapoi. O zi buna!
nmdsrl
QUOTE(icincan @ 11 Jun 2012, 11:01)
Salut, imi poti spune si mie de la care magazin din Targul Vitan l-ai luat. Am fost ieri pe acolo si, fiind pe la sfarsitul programului nu mai erau toate deschise. dar cei care erau deschisi nu aveau asa ceva. Ai luat cu interior metalic? costa tot 80? Multumesc foarte mult ptr amabilitate. Eu am nr de tel 0723349988. daca imi dai un beep, te sun eu inapoi. O zi buna!
*



Salut, ti-am trimis mail
crazybogdan
Azi am fost si eu sa imi fie umplut cu freon sistemul de aer conditionat. A iesit totul bine, fara pierderi, avea presiune sistemul (nu tin minte exact cat, dar am inteles de la technicianul care s-a ocupat ca valorile presiunii sunt in parametri normali). Compresorul cupleaza mereu, dar aerul ce ajunge in habitaclu tot nu este suficient de rece. Ce ar trebui sa urmaresc acum?
espacern
QUOTE(crazybogdan @ 13 Jun 2012, 19:16)
aerul ce ajunge in habitaclu tot nu este suficient de rece. Ce ar trebui sa urmaresc acum?

Verifica calitatea filtrului de habitaclu...

@+
sk0rpion
Sa numai deschid alt topic postez aici, am si eu 2 probleme cu aerul conditionat, cateodata dupa ce cupleaza ramane zgomotul ala de cuplaj + ca se aude din ce in ce mai tare daca nu "decuplez" ac , si daca il tin la minim pe 15 grade imi baga apa (condens) la picioarele pasagerului fata,....cauze si rezolvari pentru ambele probleme? multumesc
Hack
Pentru problema cu apa de la picioarele pasagerului, vezi ca ai scurgerea de la AC infundata, este tutorial la sectiunea Tutoriale pentru desfundarea acesteia.
ionutz_ro23
care este rolul acestui senzor?
athosel
Salut,

Scuze daca nu intreb unde trebuie, dar am gasit acest topic despre probleme cu AC-ul.

Am un Megane 2 din 2006 si mereu am avut probleme cu AC-ul, chiar dupa ce mi-a fost "reparat" la reprezentantele Renault din Ploiesti.

Problema este ca atunci cand apas butonul AC, creste turatia motorului, dar aerul care intra este tot cald. Freon este destul in instalatie, nu exista scurgeri.

De fiecare data cand a fost reparata problema, a mers cateva saptamani, apoi iar s-a oprit.
Explicatia "expertilor" a fost ba ca era un contact prost la compresor, ba ca era eroare din soft.. nimic concret.

Este posibil sa fie acest senzor de care se vorbeste?

Multumesc.
clic
Am avut si eu eroare Senzor presiune clima, presostatsau intrerupator clima cum se mai numeste.a fost inlocuit presostatul, mufa stearsa eroarea si incarcata din nou instalatia dar nu la reprezentata.Degeaba , eroarea reaparea.anul acesta la inceputul verii am dus masina in reprezentanta, s_au citit eroarile, s-au anulat si la recomandarea lor desi clima mergea bine dupa vreo 2 sapt de functionare in regula sa actualizat softul masinii si sa completat instalatia cu 80g freon..functioneaza fara probleme dupa 3 luni de la interventie,
Concluzia mea _programul de la reprezentanta a reusit sa stearga ceva pe linga eroarea de la presostat ceva ce nu lasa sa functioneze la parametri normali instalatia de clima.
djcristi
QUOTE(clic @ 11 Aug 2014, 15:13)
Am avut si eu eroare Senzor presiune clima, presostatsau intrerupator clima cum se mai numeste.a fost inlocuit presostatul, mufa stearsa eroarea si incarcata din nou instalatia dar nu la reprezentata.Degeaba , eroarea reaparea.anul acesta la inceputul verii am dus masina in reprezentanta, s_au citit eroarile, s-au anulat si la recomandarea lor desi clima mergea bine dupa vreo 2 sapt de functionare in regula sa actualizat softul masinii si sa completat instalatia cu 80g freon..functioneaza fara probleme dupa 3 luni de la interventie,
Concluzia mea _programul de la reprezentanta a reusit sa stearga ceva pe linga eroarea de la presostat ceva ce nu lasa sa functioneze la parametri normali instalatia de clima.
*



ciudata problema. deci acum nu functioneaza corect? ce simptome are?
iDoctor
la - 80 gr nici nu se pune problema sa nu mearga clima , dupa 6 ani si o lipsa de - 260 gr tot functiona clima insa mai slab , asa ca ohmy.gif
djcristi
corect, si mie mi-a mers la megane-ul din semnatura cu 330g din 550... nu asta cred ca e problema la el...
nicu rares
QUOTE(nmdsrl @ 12 Oct 2011, 10:12)
Si eu am aceeasi problema, imi pleaca de la pornire si electroventilatorul, chiar daca masina abia este pornita dimineata, in bord la ulei imi arata la jumate. Prin urmare cred ca este acest presostat.

Am curatat mufa cu o solutie dar degeaba, deci va trebui sa schimb aceasta piesa.

In vitan a mai fost cineva sa se uite?

Stie cineva codul exact dupa care sa ma uit cand ajung acolo? Cel la 80 lei ma refer.
*


Nu are nicio treaba si cred ca tu te uiti la temperatura de la apa ca uleiul spune doar level ok cand pornesti masina in rest nu arata nivelul, ai un bec rosu care se aprinde daca nu mai ai ulei. Problema ta este de la senzorul de temperatura apa!
djcristi
tu ai idee ca i-ai raspuns cuiva care intreba in 2011? wink.gif oricum clar la el nu era aia problema...

cat despre nivelul la ulei, il arata (cu liniute), daca la pornire , cand scrie Level OK, apesi pe butonul de CB (ADAC scroll), cel putin la meg2.2 , vad ca el tot 2.2 are.
Martzianu2
Verificati si mufa compresorului. http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=186...dpost&p=4507350
GeoGixx
QUOTE(crazybogdan @ 13 Jun 2012, 19:16)
Azi am fost si eu sa imi fie umplut cu freon sistemul de aer conditionat. A iesit totul bine, fara pierderi, avea presiune sistemul (nu tin minte exact cat, dar am inteles de la technicianul care s-a ocupat ca valorile presiunii sunt in parametri normali). Compresorul cupleaza mereu, dar aerul ce ajunge in habitaclu tot nu este suficient de rece. Ce ar trebui sa urmaresc acum?
*



Tocmai am reumplut cu freon sistemul AC la Megane 2.2 2006.
Instalatia baga rece dar setata pe 15 grade, dupa 30 min de functionare am masurat temperatura aerului pe care il scotea si avea 17-17.5 grade...

Filtrul are 7 luni, nu e tocmai vechi...
Ce alta problema ar putea avea?

Am gasit o informatie conform careia la o laguna, cu aceeasi prb a fost schimbata o "valva" si s-a rezolvat...
E posibil sa fie aceeasi cauza?

Atasez povestea si link-ul:

Case Study Number 1:
Our customer had a 7 year old Renault Laguna with 60k miles on the clock. He said the air conditioning was sometimes chilly but seemed to vary in temperature during his journey. He had been to a National Chain of car "specialists" who had vacuumed then recharged his A/C system with refrigerant gas. This hadn't fixed the problem and when he returned to them for further help they didn't know what to say. So he turned to someone who knows what they are doing and our diagnosis was a blocked orifice valve. These typically cost about £10.00 and are usually simple to change although the refrigerant needs to be recovered first and refilled afterwards. The photo below shows the old and new valves for comparison. After changing the valve the customer was happy to report that his A/C was nice and cold again all the time.

http://www.mistercool.co.uk/notcoldenough.asp

TomachE
Am auzit ai eu lucrul asta si doresc sa fac operatia asta.Daca reusesti sa gasesti filtrul asta,ajuta.i si pe altii ! Ms
altruista
Stie cineva, daca nu am freon in instalatie este de vina senzorul sau dupa ce pun freon dispare eroarea? Multumesc!
djcristi
nu are legatura cu freonul, scrie clar sh circ / open, deci senzor defect / contacte.
tr_viorel
Verificat freonul din instalatia AC.Dupa 4 ani de la ultima verificare, pierdut 190 g. Mentionez ca acum 4 ani, am completat 200g.
petre 1
Desi nu a mai scris nimeni pe aici de ceva timp vin si eu cu o problema. Deci la un megane 2.2 care are clima acum câțiva ani cand masina era mai noua, daca statea in soare si se incingea cand o porneam si apasam AUTO, ventilarul de habitaclu pornea aproape la turatie maxima, de asemenea si electroventilatorele afara de la radiatoare porneau pe treapta a doua. Cu timpul cand in masina se racorea turatia ventilatorului de habitaclu scădea cu cat se apropia de temperatura setata. Astazi intru in masina de zici ca e cuptor apas pe AUTO si porneste asa... parca e leșinat, trebuie sa maresc eu turatia manual iar electroventilatoarele pornesc pe trapta a doua din cand in cand daca este extrem se cald. Pe tester nu da nici o eroare de nici un fel, freon are,ceva pareri ?
ProfiBv
Vezi valorile senzorilor de temperatura , in timp real.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.